Friday, April 12, 2013

Chua Soi Lek Letak Jawatan


 


20 comments:

Anonymous said...

CSL is a gentleman. Mengaku salah dan letak jawatan supaya kesalahan itu tidak terpalit kepada MCA dan kerajaan. Unlike some people from PR. Dont want to mention anymore coz people already knew.

Anonymous said...

Pergh...video ini memberi seribu satu makna. Kalau pengikut dia masih tak faham tak tau la nak kata apa lagi.

Anonymous said...

si soii lek dah tahu yg MCA tak relevan lagi dlm komuniti cina....kiblat semua cina malaysia ni kat selatan, proxynya di malaysia ialah DAP

Anonymous said...

" I am the man" ujar secara gentel2men Stopa Ali.... hanya leh jumpa dalam mimpi je la..

Anonymous said...

dia kata slepas ini dia jadi rakyat biasa...siapa sangka dia jadi presiden MCA slepas apa yg berlaku kepada dia...aku respek soi lek sbb dia gentlemen...mengaku adegan video tu adalah dia...biarpun suara xda...gambar x HD...tapi dia mngku...bkn cam pemimpin2 haram pakatan...mcm2 alasan dberi...

Anonymous said...

dulu bila kes soi lek pakatan siar video setiap blog dia tapi bila ada video anwar,stopa ali,azmin.. umno pulak dituduh fitnah dan sabotaj diaorg dan terbaru umno dituduh buat video tu..gila lah pakatan jahat ni...

Anonymous said...

Aku respect kat dia ni, bagi aku dia seorang yang jujur kerana mengaku dan berani kerana mengaku juga..tak ramai yang berani buat demikian, lebih2 lagi seorang pemimpin

Anonymous said...

harap pak mus akan ikut CSL.. kalau betul tu isteri muda dia...mmmg dajallah sapa yang perangkap dia tu.. pada pengikut pak mus masih belum terlambat utk tukar.

Anonymous said...

Sbb tu perjuangan pas wujud negara islam ditukar ke negara kebajikan....

AktivisKepayangJr. a.k.a AKJr said...

Salam Tuan RBF, mohon pautkan link blog sy http://aktiviskepayangjr.blogspot.com/ kedalam blog tuan, link blog tuan telah lama sy pautkan terima kasih...

Anonymous said...

Ini cerita lama.
Dia letak jawatan sebagai Menteri.
Sekarang dia masih jadi Presiden MCA. Majoriti ahli MCA terima dia sebagai Presiden.
Apa yang dimaksudkan disini?

PARAMESWARA

Anonymous said...

Dia jadi Presiden MCA kerana kewibawaan dan ketelusan dia, tapi dia bukan dipilih ke jawatan tu oleh orang UMNO...

Anonymous said...

Orang yang memfitnah dan kejam dan makan hasil yang haram hidupnya tidak tenang dan umurnya tak panjang.

Termasuk sekalian blogger pro-UMNO, menteri-menteri dan media pencacai UMNO seperti BERNAMA, Utusan, RTM, TV3 dan lain-lain.

Mereka akan menerima hukumman Tuhan sepertimana janjiNya:

Orang yang memfitnah orang mukmin (yang lelaki) dan mukminah (yang perempuan), kemudian mereka tidak bertaubat, bagi mereka azab jahanam dan neraka yang membakar. Al-Buruj : 10



Kita akan terus berdoa lagi!

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه
1) Allahumma arinal haqqa, haqqa, warzuqnattiba’ah,
wa arinal bathila bathila, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang haq itu sebagai haq, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yang batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

وقل رب أدخلني مدخل صدق وأخرجني مخرج صدق
واجعل لي من لدنك سلطانا نصيرا
وقل جاء الحق وزهق الباطل إن الباطل كان زهوقا
2) Rabbi adkhilni mudkhala sidqin wa akhrijni mukhraja sidqin waj'alli min ladunka sulthanan nasiiran
wa qul ja alhaqqu wa zahaqal bathil innal bathila kana zahuqan

Ya Allah, masukkanlah aku secara masuk yang benar dan keluarkanlah(pula) aku secara keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang menolong. Dan katakanlah yang benar telah datang dan yang batil telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.

Anonymous said...

Anon 916.....mereka yang sedap umno yg kena.

Rahmat Alim said...

Anon 9.16

Kalau kena batang hidung sendiri semua dalil keluar, matlamat menghalal cara.... Ingat Akidah kita, seburuk-buruk saudara kita, apabila dia meninggal dunia, kita wajib menunaikan "Fardu" Kifayah kita terhadapnya, tak perlu pegang lilin tanda hormat kepada kawan kita tu....

Takkan Harakah/Keadilan Daily/Roket nak siarkan apa yang baik dilakukan oleh kerajaan, perkara yang sama di Selangor, surat khabar Jumaat yang diedarkan di Masjid-Masjid, saya tak pernah mengambilnya, tapi ada saudara-saudara saya khusyuk membaca semasa khutbah dibacakan, adakah perkara ini digalakkan oleh Kerajaan Selangor?

Anonymous said...

Anon 916.. Ayat xserupa bikin. Berdoa bukan main lagi. Tp muqaddimah nya mengata org dulu. Jgn cpt menghukum.. mengatakan seseorg itu buat fitnah n kejamn mkn duit haram pun zalim jugak kalo ko sendiri pun xtahu kebenarannye.

hero_labu said...

Hang kata pi la apa pun yg penting anwar main juboq,mustafa main pompuan.tp class lg mustapa nih sebab ngaku.anwar kalu nanti dia impot lg 1 pakar yg ala2 ayam x laku siasat la.kalau video ni umno buat kira hebat la kalah hollywood.

Anonymous said...

Pengajarannya, CSL yang bukan Islam tu pun tahu penting mendahulukan kepentingan negara, parti & rakyat berbanding diri sendiri.. letak jawatan supaya orang di sekeliling tak terpalit najis dosa.. Malu dengan pemimpin yang kononnya Islam, tapi muka jamban.. Tak perlu lah jadi mangkuk ayun, pencacai najis & penyapu buruk nak pertahankan pemimpin yang rosak akhlak dengan mengeluarkan segala ayat suci & hadis untuk menutup kebatilan dan kehaprakan pemimpin agung hipokrit.. Hak tuih!

Anonymous said...

VEN. ASHIN INDAKA: CROOK”DIRTY SEX” OF MYANMAR BUDDHIST MONKS
http://www.youtube.com/watch?v=Sbfptk60--E&feature=youtu.be
Kepada rakyat Malaysia yang hormati,
Suka-lah kita memberitahu bahawa Sami Negera Myamnar kebanyakannya ajaran sesat, banyak permikirannya yang tak betul, main perempuan, tipu wang orang ramai dan lain-lain.

Seorang Myanmar Sami Buddha (VEN. ASHIN INDAKA) bertinggal SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, 52100 MALAYSIA (YIP KUM FOOK”MCA GOMBAK” PRESIDENT) yang sama jahat.

Harap orang ramai, khasnya rakyat Malaysia mesti jauhkan sami Myanmar ini. kami harap juga Kerajaan Malaysia lebih mengambil perhatian Sami Buddha yang di upah dari luar Negeri, supaya rakyat Malaysia dan Nagera dapat di selamatkan. Sekian, Terima Kasih

Respect to people of Malaysia,
Likely, we are told that the Myanmar monks mostly false teaching, many impress notions which are not right, play girl, cheating of the public money and others.

Myanmar Buddhist Monk (VEN. ASHIN INDAKA) stayed at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, 52100 MALAYSIA (YIP KUM FOOK”MCA GOMBAK” PRESIDENT) as same bad.

Hope all people; especially Malaysians must far away Myanmar's monks. We hope more Malaysia’s Government also noted that the wages of Buddhist monks from the other countries, so that the Malaysian and country can be saved. Thank you

尊敬的马来西亚人民,
我们想告知,缅甸僧侣多半是假的教学,观念是不正确的,玩女人,谎言,欺骗金钱………

缅甸佛教的僧侣 (VEN. ASHIN INDAKA) 住在 SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE, NO: 19 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR, 52100 MALAYSIA (YIP KUM FOOK ” MCA GOMBAK” PRESIDENT) 同样糟糕。

希望所有的马来西亚人, 都应该注意远离缅甸的僧侣。我们更希望马来西亚政府注意,外来的僧侣. 谢谢

EVRERYONE CLICK HERE TO SEE MORE INFORMATION: http://www.youtube.com/watch?v=Sbfptk60--E&feature=youtu.be
“VEN. ASHIN INDAKA (MYANMAR): CROOK OF MYANMAR BUDDHIST MONKS (MUST WATCH)”

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) JANGAN ROSAK PERATURAN BUDDHA

Kepada Pengurusi Samnak Sambodhi (Yip Kum Fook, MCA Gombak) dan Setia-Usaha Yap Leaong Lan(Peggy Yap)

Orang awam tempatan menyoal tentang ingin menjadi Ahli PERSATUAN BUDDHIST SAMNAK SAMBODHI, No: 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, Kepong 52100 Kuala Lumpur, Malaysia, tetapi dengan sukacitanya mereka bukan orang parti MCA semua di tolak. Mengapa?

1) Ini bukan tempat gelangang politik, ini tempat sembahayang.
2) Ini tempat harta orang ramai bukan harta awak sendiri.

Harap awak faram dan bebas undang-undang yang tak betul dengan segera, kalau tidak perkara yang tidak manis akan berlaku.

Sekian Terima Kasih

Taman Desa Jaya, Kepong….