Tuesday, April 23, 2013

DAP Ambil Tindakan Undang-Undang Terhadap Tun M

Walaupun telah hampir dua minggu Tun Dr M membuat kenyataan di blog beliau berhubung tindakan Kit Siang bertanding di Gelang Patah, namun sampai ke hari ini perkara tersebut masih berbekas di hati DAP.

Hi...hi...hi...hi....itulah Tun Dr M, ayat yang keluar dari beliau bukan sebarang ayat beb....siapa yang kena pasti akan terasa sampai ke tulang hitam. Itu pasal DAP terus menggelupur walaupun telah hampir 2 minggu berlalu. 

Semalam Karpal Singh menuntut Tun supaya memohon maaf. Jika tidak tindakan undang-undang akan diambil terhadap Tun.
Pengerusi DAP kebangsaan Karpal Singh hari ini meminta bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memohon maaf dan menarik balik kenyataan beliau yang didakwanya bersifat memfitnah terhadap penasihat parti itu Lim Kit Siang, yang bertanding bagi kerusi Parlimen Gelang Patah.

Beliau berkata pada 11 April, Dr Mahathir membuat kenyataan berkenaan melalui blognya, 'Chedet', yang merujuk Lim sebagai seorang yang mengamalkan sikap perkauman dan tidak peka dengan masyarakat pelbagai budaya.

"Sepucuk surat sudah dihantar kepada Dr Mahathir hari ini dan beliau mempunyai masa tiga hari, mulai esok, untuk menarik balik (kenyataan itu) serta memohon maaf dan jika beliau gagal berbuat demikian, satu tindakan undang-undang akan dimulakan terhadap beliau," katanya kepada pemberita di sini.

Satu laporan polis akan dibuat terhadap Dr Mahathir berhubung kenyataannya itu, kata beliau, sambil menambah: "Semoga ini menjadi pengajaran kepada ahli politik agar tidak melakukan serangan peribadi dalam bentuk fitnah dan hasutan semasa berkempen untuk pilihan raya umum ini."

Dalam blognya, Dr Mahathir berkata Lim bertanding di Gelang Patah kerana ia merupakan kawasan majoriti Cina dan beliau akan memainkan sentimen kaum itu.  

Sinar Online

Perghhhhh.....

Selama ini mereka menuduh Tun tak boleh pakai, Tun dah nyanyuk dan sebagainya. Tapi rupa-rupanya kenyataan orang yang nyanyuk begitu ditakuti oleh DAP, sehingga mereka tidak boleh tidur malam dan mengugut untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap Tun.

Itulah buktinya Tun M seorang yang masih hebat dan masih digeruni musuh. Mereka tahu apa yang dikata oleh Tun mampu mempengaruhi masyarakat. Sebab itulah mereka menggelupur.

Pas dengan DAP bezanya tak jauh. Pas parti melayu manakala DAP parti cina. Di mana ada Pas maka disitulah akan ada perpecahan melayu. Di mana ada DAP pula maka di situlah akan ada orang cina dengan sifat kecinaannya yang tebal dan perpecahan antara kaum. Bermula di Selangor tahun 1969, kemudian di Pulau Pinang, selepas itu di Perak, sekarang Kit Siang pergi ke Johor pula. Semua itu kerja untuk memecah perpaduan antara kaum di Malaysia.

Kita tunggu dan lihat samada DAP benar-benar berani atau tidak untuk ambil tindakan undang-undang terhadap Tun. Kalau boleh kita nak supaya perkara berkenaan menjadi kenyataan supaya banyak lagi yang Tun boleh dedahkan di mahkamah di kelak tentang sifat perkauman DAP. Sebagai bekas orang nombor satu dalam negara sudah tentulah macam-macam perkara yang sulit yang beliau tahu. Apabila masuk ke mahkamah mana ada sulit lagi. Semuanya boleh didedahkan....

Kita nak lihat samada Tun yang berada di tempat saksi yang menggeletar semasa menjawab soalan , atau peguam DAP yang bertanya soalan yang akan menggeletar.

34 comments:

Anonymous said...

Selamat menggelupur wahai DAP....

Anonymous said...

jangan gentar chedet. lawan tetap lawan, kami orang melayu akan sentiasa dibelakangmu.

Anonymous said...

Kalau boleh saya sanggup menggantikan tempat Tuyn utk di saman oleh DAP.Hidup Tun,jasa mu tetap di kenang.

rh said...

Apa kata kutip balik semua perkara yg difitnahkan pkd Tun termasuklah dari poknik dan saman mereka balik. Ngata orang boleh, cuit sikit dah kepanasan. Dasar orang tak sedar diri. Lupa asal usul.

Anonymous said...

mamposlah kau dap.....dap rasis tgk di penang peniaga melayu habis di halau di roboh kedai makan,,,,kaum cina berniaga tepi jalan menghalang lalulintas tak di saman atau di rampas barang peniagaan,,,cuma kaum melayu yang buta tak nampak benda ni semua.....

Anonymous said...

Sokong Ayahanda Tun M....Tun M tak heranlah..jangan risau.

Anonymous said...

Syabas Tun M. Daya berfikir Tun masih tajam untuk mematahkan hujah lawan. Sebelum ini memang saya ada terfikir apa yang diperkatakan oleh Tun M itu tetapi tidak tahu apa perkataan yang mahu saya gunakan sehinggalah keluar tulisan Tun M yang mengiyakan apa yang saya fikirkan selama ini.
Syabas Tun M!!! itu sebenarnya bukan suara Tun M seorang tetapi suara rakyat Malaysia..

Anonymous said...

manusia yang menggigil dan menggelupur tu biasanya manusia yang memang dah buat salah tapi niat dalam hati tak nak mengaku,,
baru sikit dah gigil lain kali jangan lah kutuk dan tohmah serta hina orang selamba hidung babi je..
Kalau nak biar rakyat jadi mahkamah dan hakimnya tak payhah masuk kandang saksi..woi apek ada beranika..??

Anonymous said...

Kena tang batang hidung sendiri pandai pulak cakap fitnah. Tapi bila memburukkan Tun boleh pulak bukan fitnah. Kafir laknat ni tau ke apa maksud FITNAH.

tokgaru said...

Kenapa kita tak jemu2 mengingatkan Pas. Sudah puas kita ingat kan Pas supaya jangan terlalu percaya kepada DAP. Tapi semakin diingatkan semakin pulak dikeluarkan Fatwa ” Sokong DAP Dapat Pahala “. Saya juga dah beberapa kali menulis begini :

Senario 1. Bila calon Pas lawan calon Umno .. 100% orang DAP akan undi Pas.

Senario 2. Bila calon DAP lawan calon BN (MCA, Gerakan atau MIC) .. 100% orang Pas akan undi DAP.

Senario 3. Bila calon Pas (melayu) lawan calon BN (MCA atau Gerakan) .. siapa boleh jamin 100% orang DAP akan undi Pas.

Senario 4. Bila calon PKR lawan calon Umno .. 100% orang DAP akan undi calon PKR.

Senario 5. Bila calon PKR (melayu) lawan calon BN (MCA atau Gerakan) .. siapa boleh jamin 100% orang DAP akan undi PKR.

Melayu Pas dan melayu PKR mungkin boleh memberikan jawapan kepada persoalan yang saya bangkitkan.

Anonymous said...

1201bustafrsetiap kali lepas sembahang aku doakan keselamatan tun m.

Anonymous said...

belum pegang kerajaan pusat dah buat perangai diktator, kalau ditakdirkan kerajaan pusat, habis semua orang tak boleh nak kritik kepimpinan kerajaan PR dah, kritik ja saman, kritik ja dakwa, kritik ja penjara...adoi macam ni pun macai pakatan dok jilat lagi jubur pemimpin depa

Anonymous said...

Tun M cakap yg Lim Kit Siang tu bertanding kat Gelang Patah atas dasar rasis tu sebab memang benar.

Banyak bukti yg Tun M ada. Video bersepah kat Internet. Orang2 dalam DAP pun boleh jadi saksi apa yg dikata LKS tu bersifat rasis.

Anonymous said...

Bape ramai zionis2 dok kutuk Tun
sejak 1998 lagi sbb Tun menyokong
Palestin & membuktikan Soros
penyangak matawang ketika tuh???

Tun sekarang nih dah melangkaui skop Melayu Islam Malaysia dan
memikirkan Islam sejagat.

Kalu dalam Malaysia nih Insyaallah, hanyalah tahap nyamuk bagi Tun.

Sape agaknya yg cetuskan proses
perdamaian Islam bangsa Moro ngan
kerajaan Filipina? Bantu Islam
Bosnia? Cuba bantu Islam Palestin?

anUSwar kah?

Pak Lah kah?

Najib kah?

Anonymous said...

PAS dgn DAP memang tak jauh beza sbb dua2 Kominis.

PAS Kominis Agama

DAP Kominis Bangsa

Dua2 Bangsat Wal Musibat!!

Anonymous said...

Benggali Sial Karpala Butoh Singh dan Cina Kominis Lim Kit Sial Chee Bai ni nak takluk Malaysia??

Kan Ninna Mah..!!

Mordecai Kucai said...

Wah sampai tak leh sentuh sikit pun kes mahkamah terus. Bukan negara demokrasi ke kita?

Inilah tanda tanda perlahan lahan tanpa di sedari walau pun Karpla seorang loyar buruk akhirnya terserap fikiran komunis.

Komunsime ni jadi pemimpin sedap tapi jadi rakyat komunis yang tak sedap. hua hua hua

Lagi kata pepatah Melayu untuk si China LGE dan Benggali Karpal Singh: "Kalau takut laut yang dalam jangan berumah di tepi pantai"

Tau politik tu macam main catur takkan nipu main catur nak report polis. Semangat kesukanan lah... kalau korang cakap tak ingat kutuk baik punya kat UMNO bila kena batang hidung sendiri terus kes Polis. Apa barang....

To Live Again said...

Harap Tun M jgn bergerak walau seinci dari pendirian beliau.Kami org Muslim berbangsa Melayu akan berdiri di belakang Tun M.Cibai punya kit siang!

tokgaru said...

Soalan Cerpu Emas untuk Melayu Pas dan PKR.

Di dalam sebuah taman perumahan. Ada kedai runcit melayu dan kedai runcit cina sebelah menyebelah. Ahmat dan Ah Seng dua orang kawan baik berjalan beriringan menuju ke kedai untuk membeli gula pasir sahaja seperti yang dipesan oleh isteri masing2.

Soalan 1. Kedai manakah yang akan mereka masuk ?

Soalan 2. Siapa yang ajak siapa masuk kedai yang mereka pilih ?

Soalan 3. Jika setibanya dikedai mereka berpecah. Ahmat masuk kedai siapa dan Ah Seng masuk kedai siapa ?

Soalan 4. Jika Ah Seng sorang2 datang untuk membeli gula. Kedai siapa pilihan Ah Seng ?

Soalan 5. Jika Ahmat sorang2 datang untuk membeli gula. Kedai siapa pilihan Ahmat ?

Selamat mencuba jawab.

Anonymous said...

Apa itu Karpal Singh Kata ?
Itu Karpal Singh
Betul betul Keparat Singh
Pusing macam Gasing
Buat Kepala Pusing

Dulu dia kata Anwar PELIWAT
Sekarang jadi orang KUAT
Dulu dia suruh Anwar BERTAUBAT
Sekarang dah jadi SAHABAT

Ini namanya HAPRAK SINGH.

Anonymous said...

Kalau ditanya dimahkamah TUN akan cakap dia tak cakap apa pun ....Itu bolg bukan dipunya atau Blog tu kena ceroboh.......Lagi pun TUN kan dah nanyok dan dah tua ....itu kan orang orang DAP yang cakap.....SO kenapa nak saman orang dah nanyok ?Bodoh punya karpal.......

Anonymous said...

Lai...... Lai...... Cina Apek...... LAINKALILAH

Anonymous said...

"Semoga ini menjadi pengajaran kepada ahli politik agar tidak melakukan serangan peribadi dalam bentuk fitnah dan hasutan semasa berkempen untuk pilihan raya umum ini."

letup antantuya bukan fitnah?
cincin belian bukan fitnah?
kapal selam xboleh selam bukan fitnah?
tangkap khalwat dgn ziana bukan fitnah?
apco bukan fitnah?
xpernah solat subuh bukan fitnah?
komisyen 500juta..
rasuah...
malah berlambak2 lagi tomahan....

saman diri sendiri dulu...

Anonymous said...

haha...woi singh, ko ingat Tun M takut ngn gertakan tindakan undang2 tu? surat kau tu, Tun buat lapik utk makan kucing dia je ... pigidah....cakap mcm org mabuk

Anonymous said...

Suara Tun adalah suara kami...denyut nadi Tun adalah denyut nadi kami...kami tidak berada di belakang Tun,kami ada di sekeliling Tun...berani sentuhlah....jihad !!!

Anonymous said...

Org cina meniaga atas jalan bkn tepi jalan.. Dah nasib melayu penang...

Anonymous said...

eh? bukan ke puak2 kafir jahanam termasuk dap dari dulu lg kata tun m mahafiraun la..racist la..klu berani..ko proceed la kapal ooooi

aku pun blh juga proceed utk kenakan dap..toksah bagi contoh banyak..contoh teresa cock yg anti huruf jawi tu dah cukup.

kapal ooooi..bila ko nak suruh nuar tu betul2 bertaubat? ko kata ada bukti..pastu ko bela pulak dia sbb dah jadi kawan ko...jgn harap aku nak percaya tua bangka lidah bercabang mcm ko!

Anonymous said...

As usual.. words come out from their mouth mesti benar dan sahih.. Ini belajar dari Anuwar. Curse UMNO at all cost once and for all... but Allah is great... Kalau hati dah BUSUK dan KOTOR susah mau percaya. Insyallah Tun mendapat keredhaan Illahi...sama-sama kita mendokan.Amin

meenachi said...

hahhahhaha... Karpal yg dah nak SINK tuh ingat Tun M takut....I dun think so...kita rakyat yg berfikir secara rational dgn minda yg terbuka bole nilai sendiri apa yg Tun M cakapkan tuh...lainlah kalau fikiran dan minda yg telah dibrain wash dgn mentaliti tentang apa saje asal dtgnya dari parti yg tidak kita sokong:)

Anonymous said...

Chittt... Mr Sink....u serupa diktator, baru Tun M cakap sikit sudah naik hangin satu badan sampai kepala..aiyoooo, maybe lu punya air sudah sampai kepala tapi xbole keluar chittt...kesian ..u ingat Tun M takut sama lu? Chittt.. i think u silap haribulan Mr Sink... now looks who's talking? Belum pegang negara sudah manyak eksyen sikit pun tak bole ditegur, terus mahkamah mau pigi..ayoo appaaa...

Anonymous said...

tu la org kata lagenda, lagenda hidup. Karpal ni xlama dh nk mampus dlm kerusi roda tu, legasi dia dh hmpir sgt nk pupus trus

Anonymous said...

ALLAH MAHA BESAR..

kelmarin takbur bukan main nak saman TUN M kan karpal?

sekejap je Allah tunjuk..tersembam ko mencium bumi..

tak nak bertaubat ke?

hehehe

Anonymous said...

aku sedih dan hairan kenapa masih ramai orang Melayu yang mengaku Islam masih sanggup menjadi pencacai DAP kapir laknat hati bangkai musuh jelas agama bangsa negara ni. aku nak tanya la di Singapura yang diperintah PAP, ibu DAP, berapa ramai dalam senarai 10 20 30 orang terkaya depa yang ada orang Melayu ???? TAK DAK LANGSUNG !!!! Malaysia dibawah kerajaan BN yang diterajui UMNO ni, yang dikata kerajaan yang zalim rasuah kroni tak transparent, kononnya, berapa pulak ada orang orang Melayu sda dalam senarai 10 individu terkaya ??? SORANG JER !!!!! ini pun masih nak fitnah kerajaan ni macam-macam ??? yang mana nampak lebih adil pada semua kaum samada Singapura yang diteraju PAP, ibu DAP yang meminggir orang Melayu, atau Malaysia yang diteraju UMNO, namun orang Cina membuat kekayaaan disini ??????

Anonymous said...

tun menggeletar kt mahkamah ? aku rasa peguam dap yg akn menggeletar smpi tekencing kencing.