Wednesday, April 24, 2013

DAP Warning Pas - Jangan Sebut Hudud


Jangan Sebut Pasal Hudud, Kata DAP

Hari ini DAP sekali lagi terpaksa tampil menolak hasrat PAS untuk melaksanakan undang-undang itu jika pembangkang menawan Putrajaya, sekali gus menolak dakwaan parti itu menerima konsep negara Islam PAS.
Timbalan Mursyidul Am Pas Datuk Haron Din berkata kesediaan DAP menggunakan logo PAS adalah petanda parti berasaskan kaum Cina itu menerima dasar-dasar PAS, termasuk hukum hudud.
Bagaimanapun Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke Siew Fook menegaskan parti itu tidak berganjak daripada ketetapan menolak undang-undang Islam kerana ia bertentang dengan Perlembagaan negara.
"Kerangka Pakatan Rakyat kita pertahankan, memang semua tahu pendirian DAP, tak payah kita jelaskan,” tegas beliau kepada Antarapos.
Pengerusi DAP, Karpal Singh sebelum ini menegaskan penerimaan logo PAS untuk digunakan oleh calon DAP tidak bermaksud parti itu menerima dasar-dasar Islam bersabit hudud.
Kelmarin Penasihat DAP Lim Kit Siang berkata beliau dan “seluruh Johor” harus bimbang dengan apa yang bakal dilakukan sekiranya Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang diangkat menjadi Perdana Menteri.

Antara Pos


Semakin hari sifat angkuh DAP semakin menjadi-jadi kerana mereka sudah merasakan hanya parti mereka sahaja yang akan menang besar dalam PRU ini. Ingatlah wahai orang-orang melayu sekalian, jangan sesekali beri undi kamu kamu kepada DAP.

26 comments:

Anonymous said...

Nak dengor apa pulak komen harun din

Anonymous said...

pasampah...buat malu jer..x paham2 bahasa lagi ker???jangan letak kan taraf tu rendah sangat

Anonymous said...

PAS mmg sesuai betol di panggil Parti Ada Spendar....

Dah begitu skl di herdik , di tengking dan di malukan oleh DAP semata2 krn menyebut 'hudud' dan 'ngr Islam'..masih juga xSEDAR DIRI mau trs bersekongkol dgn musuh Islam...

Sudahla PAS...bg aq PAS = Spendar Putih....period...

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

PAS ni memang MUKA TEMBOK!!! dah terang2 dari dulu lagi DAPig's memang x pernah setuju dgn HUDUD tapi PAS x reti bahasa..lagi terhegeh hegeh...

Anonymous said...

DAHLAH BODOH..JADI ANJING DAP JE. ITU LAH PAS.

TUMBANG...TUMBANG...

TUMBANG PAKATAN...TUMBANG PAKATAN...


HAHAHAHAHAHAHAA

Anonymous said...

sorry..off topic

ALLAH MAHA BESAR..

kelmarin takbur bukan main nak saman TUN M kan karpal?

sekejap je Allah tunjuk..tersembam ko mencium bumi..

tak nak bertaubat ke?

hehehe

Anonymous said...

klu dengar kenyataan dari nik ajis, haron din tentang hudud mcm kenyataan orang bodoh je...mana taknya, bila dap guna lambang pas alasan dap dah terima islam! woi pak lebai pas semua! berani ke korang nk langkah mayat kapal sink? wakakakaka!!!!!!

tokgaru said...

Melayu Mudah Lupa & Melayu Silap Kira

Terjadinya pernikahan mutaah diantara Pas dengan DAP adalah kerana pemimpin Pas Mudah Lupa dan Silap Kira. Dan Pas menolak untuk merujuk nikah semula dengan Umno juga adalah kerana Tak Boleh Nak Lupa (Berdendam) dan Rasa Tak Silap Kira (Beruntung).

Pas lupa dan sengaja buat2 lupa akan karenah DAP menentang perjuangan islam Pas sejak dulu hingga kini. Pas tersilap kira bila menikah dengan DAP, Pas ingat isteri (DAP) akan taat dan lembut hati terhadap suami (Pas), tapi yang berlaku adalah sebaliknya .. suami takut kepada isteri. Anak2 (ahli Pas) tak nampak, tapi kami yang berada diluar nampak sangat “ Suami (Pas) Takut Kepada Isteri (DAP) ” .. suami (Pas) banyak sangat mengalah kepada isteri (DAP). Lalu tertanya2 lah kami yang diluar ini, “ adakah suami (Pas) sudah termakan nasi kangkang isteri (DAP) ”.

Pas mungkin akan Tersilap Kira lagi. Pas ingat bila dia menikah dengan DAP semua anak2 DAP akan menjadi anak2nya juga. Sedangkan isteri (DAP) pun suami (Pas) tak mampu nak control, jangan harap lah Pas boleh control anak2 tirinya (ahli2 DAP). Akan tetapi si ayah (Pas) dengan sesuci hati dihadapan isteri (DAP) telah meminta semua anak2nya (ahli Pas) supaya menerima ibu tiri (DAP) seperti ibu mereka sendiri. Dan seperti yang kami orang luar nampak, memang semua anak2 (ahli Pas) dapat menerima ibu tiri mereka (DAP) dengan penuh kasih sayang seperti ibu kandung. Persoalannya adakah si isteri (DAP) juga ada meminta anak2nya (ahli DAP) menerima ayah tiri (Pas) seperti ayah kandung mereka ? Kami orang luar ini tertanya2 ….
Pada 5.5.2013 ini tahu lah kita akan nasib ayah tiri (Pas) sama ada anak tirinya (ahli DAP) menerima Pas sebagai ayah kandung mereka dihati atau sekadar dimulut sahaja.

Persoalannya :

Adakah semua anak2 tiri Pas (ahli DAP) akan menyokong dan membela ayah tiri mereka (Pas) bila ayah tiri mereka (Pas) terpaksa berlawan silat dengan bapa saudara mereka (MCA/Gerakan) iaitu abang/adik kandung kepada ibu mereka (DAP) sendiri ……… ???!!!@@@###$$$%%%&&&***

Sedangkan kami orang luar sangat yakin bahawa anak2 (ahli Pas) dijamin akan menyokong dan membela ibu tiri mereka (DAP) jika ibu tiri mereka (DAP) terpaksa berlawan silat dengan abang/adik kandungnya (MCA/Gerakan). Mereka anak tiri (ahli Pas) berpegang kepada cakap dan arahan ayah mereka (pemimpin Pas) “ kamu mesti menangkan ibu tiri kamu (DAP) digelanggang mana saja dia lawan bersilat tanpa mengira dengan siapa dia lawan bersilat “. Anak2 (ahli Pas) adalah semuanya walaa’ (taat) kepada ayah mereka (pemimpin Pas).

Yang kami orang luar Sangat Yakin dan Pasti adalah jika ayah tiri (Pas) terpaksa berlawan silat dengan abang/adik kandung (Umno) kepada ayah tiri mereka (Pas) maka ibu mereka (DAP) akan berkali2 mengingatkan kepada anak2 tiri Pas (ahli DAP) “jangan lupa beri sokongan kepada ayah tiri kamu (Pas) supaya ayah tiri (Pas) kamu dapat mengalahkan abang/adiknya yang mempertikaikan pernikahan emak dengan ayah tiri kamu (Pas) ”. Sesungguhnya bukan setakat isteri (DAP) sahaja yang tak suka kepada abang/adik kandung suami (Pas) malah anak2 tiri Pas (ahli DAP) juga diajar supaya benci kepada saudara kandung ayah tiri mereka (Pas).

Sekadar untuk peringatan.

Berlaku nya “ Suami (Pas) Takut Kepada Isteri (DAP) “ … semua orang dah tahu, semua orang duk bercakap. Akan tatapi sama ada “ Suami (Pas) Yang Untung Atau Isteri (DAP) Yang Untung “ … semua orang setakat boleh meramalkan, tapi tak ada yang berani confirm 100% jawapan, tapi jika ikut rekod dulu2 dah boleh agak dah siapa yang akan untung.

Hmmm … bawa bersabar, 5.5.2013 bukannya lambat lagi.

Pejuang Islam & Melayu said...

Sedarlah wahai Pemimpin PAS. Jgn takabbur dengan ketinggian ilmu agama yang Allah berikan. Satukan umat Islam dan Melayu. Doaku agar PAS tidak bersekongkol dgn musuh Islam. Amin...

tokgaru said...

Ketua Pemuda DAP, Anthony Loke Siew Fook menegaskan parti itu tidak berganjak daripada ketetapan menolak undang-undang Islam kerana ia bertentang dengan Perlembagaan negara.

Saya bersetuju dengan Siew Fook.

Yang tak faham tentang perlembagaan negara nampaknya adalah Haron Din. Boleh jadi dia sungguh2 tak faham, dan boleh jadi juga dia faham tetapi dia tak mahu bagi ahli Pas faham. Kalau ahli2 Pas faham tentang perlembagaan negara, mungkin mereka tidak akan mengundi calon2 Pas kerana terasa ditipu hidup2.

Saya nak ulang, cabaran " langkah mayat " oleh Karpal Singh dibuat setelah beliau merujuk kepada perlembagaan negara. Karpal Singh bukan bercakap kosong atau mengikut emosi.

Sahabat2 dalam Pas tolong faham perkara ini.

Anonymous said...

Itu pn depa (PAS) tk nmpk lg ker?? atau sememang nya hati mereka semua sudah hitam...

Anonymous said...

Dap sapa nak sound pas
cermin muka dulu

Anonymous said...

Seperti biasa diam menyepi le bila kena salak.kalau ade telor,keluar dr pakatan haprak.dr dulu cerita bab hudud keluar bila pru.lepas pru diam menyepi.nak ambik perhatian pengundi totok pas yg hudud sentiasa di bibir mrk

Jade said...

Nak buat negara Islam kena tukar perlembagaan.
Perlukan 2/3 majority. Kedudokan kerusi yg dipertandingkan
saperti berikut (kalau salah tolong betulkan):

Jumlah kursi Parlimen = 222
Yang bertanding:

BN = 222 (100 %)
PKR = 99 (45 %)
PAS = 73 (33 %)
DAP = 51 (23 %)

Yang lain2 tak payah sebut, buang masa aja.
Jadi 2/3 x 222 = 148 kerusi(= 67 %)

Jadi kalau nak tubohkan negara Islam, semua parti pembangkang
kena menang semua kerusi 100 % bersamaan 222 kerusi boleh ke?
Andaikan PAS menang semua kerusi = 73 (boleh ke ?) masih perlukan
75 kerusi dari DAP dan PKR dia org nak ke?:
DAP = langkah mayat saya dulu
PKR = LBGT, PLURALISM, nama ALLAH pun dia gadai
PAS Nak laksana HUDUD baguslah tu, tapi laksanakan dulu pada:
1) Tok Pa,
2) Mat Sabun
3) ADUN Selinsing dan lain-lain.

Ikut hukum HUDUD semua kena rejam sampai mati.

Baru ada kredibiliti.

Nabi(saw) bersabda "Kalau Fatimah Bt Muhammad mencuri sekalipun akan ku potong tangannya (hukum hudud)"
Apa macam sanggup kita semua.
Tapi Hj Hadi kata HUDUD hanya 0.0001% sahaja dalam hukum Islam,
jadi yang lain-lain tu apa.
Kesimpulanya:
1) Sampai bila bila PAS akan sentiasa berharap pada DAP dan PKR untuk menjalankan segala
polisi kalau pembangkang menang.
2) Itu bermakna PAS ialah parti yang lemah dan akan dipergunakan oleh DAP dan PKR (yang berguling atas jalan
hari tu sapa).
3) Hak Melayu dan Islam akan tergadai/terhakis, DAP and PKR will be calling the shot not PAS.
4) Lebih berleluasalah pusat judi, rumah urut, kedai arak dinegara kita.
5) Kan ke lebih baik sekiranya semua org Melayu Islam tanpa mengira parti bersatu padu untuk meningkatkan
kebolehan kita,ilmu kita,ekonomi kita. Ini tidak, baru ada seorang Melayu kaya (Tan Sri Mokhtar)
dah ramai Melayu yang bersuara. Sepatutnya kita sokong dia dan berusaha supaya kita dapat melahirkan
lebih banyak orang macam dia.
1) Yang nak laksanakan hudud ialah org Islam. Kalau penduduk Islam Malaysia setakat
52 % macam mana nak buat. Alangkah baiknya kalau PAS yang pandai pasal Islam berdakwah
bermati2an supaya pendudok Malaysia menjadi 90 % Islam, jadi 55 tahun PAS ujud di Malaysia taklah jadi sia saja.

Anonymous said...

BETUL..

NAMPAKNYA PAS MEMANG DAH NYANYUK. TAKKAN DAH LUPA MEREKA DI'AGREE TO DISAGREE'KAN OLEH PKR DAN DAP?

Anonymous said...

DAP tetap so nak salahkan dia pun tak boleh pasal pendirian dia memang mcm tu. PAS ... sekejap goyang sebelah kiri, sekejap goyang sebelah kanan. Yg pasti goyang ialah PKR - memang asalpun kaki goyang hehehe

Anonymous said...

Tak jadi masaalah. Ahli-ahli Pas bukan percaya cakap Anthony Loke. Mereka lebih percaya cakap Harun Din!

Anonymous said...

Haji hadi dan nik aziz nih macam ditarik tarik dan direntap rentap janggutnya oleh karpal dan kitsial tapi dia dua orang ni hanya tersengeh sengeh dan terhegeh hegeh

Anonymous said...

Kalau berdakwah dengan sumpah seranah
tak kene lempang
pun cukup baik

Anonymous said...

PAS betul2 tidak nampak lagi bahawa DAP itu adalah sebenar-benar musuh mereka yg akan menentang perjuangan Islam mereka. Kebencian mereka terhadap UMNO yg seagama dgn mereka terlalu meluap-luap sehingga tak terbuka langsung pintu hati mereka.Jika benar mereka inginkan Islam ditegakkan..mereka wajib bersatu dgn UMNO.

Anonymous said...

PAS buta hati betul !!! pesal PAS ni bangang sesgt??? dah jauh terbukti DAP dan PKR adalah musuh dan sgt jauh lebih jahat UMNO knp masih nak sokong lagi?????

Anonymous said...

Pas ni buat buat tak nampak....fokus diaorang adalah putrajaya dgn menghalalkn cara.....cuba kita tengok boleh x pas sendiri sahaja menang pilihanraya ...jwpnnya mungkin sampai kiamat pn tak....boleh x pkr sendiri sahaja menang pilihanraya...jwpnya tahun ini mereka akan gali kubur sendiri...boleh x dap sendiri sahaja menang pilihanraya...jwpnnya kat penang selangor perak bolehla.....jadi mereka sepakat tidur sebantal hantam saja asal dapat memerintah....habis agama digadai,habis ayat quran dipermainkn,,habis semua ditelanjangkn,umno harus dilemahkn dulu,bunuh karakter pm....tapi Allah tak izinkn juga

tokgaru said...

Saudara Jade

Penjelasan anda sangat cantik dan mudah faham. Saya orang islam, tapi saya setuju dengan penentangan DAP bukan kerana saya pro DAP, tetapi kerana saya faham perlembagaan negara. Penjelasan seperti yang anda buat kalau mahu di akui oleh ahli2 Pas nescaya mereka akan berkata balik kepada para pemimpin dan ulamak2 mereka, " yang tuan guru, tokguru dan ustaz2 duk sebut Hudud sebagai undang2 negara, kami nak tanya hangpa faham ke tidak tentang perlembagaan negara ? ". Saya harap akan ada ahli2 Pas yang berani bertanya begitu kepada mereka. Cukup la, selama ini tuan guru, tokguru dan ustaz2 Pas memberikan janji kosong dan harapan kosong tentang Hudud kepada ahli2 Pas.

Saya nak tegaskan kepada Haron Din dan ahli2 Pas, " sampai kiamat Hudud tak akan berjaya menjadi undang2 di negara ini sekiranya perlembagaan negara tidak di pinda bagi memasukkan Hudud sebagai sebahagian daripada perundangan negara ".

Saya juga nak tegaskan kepada Haron Din dan ahli2 Pas, " sampai Haron Din dah mati, saya dah mati, Jade juga dah mati, perlembagaan negara tak akan dapat dipinda tanpa sokongan daripada ahli2 dewan rakyat yang bukan islam ".

Sebab itu saya berulang kali kata, " Karpal Singh mencabar " langkah mayat " bukan kerana dia kurang ajar terhadap islam tetapi kerana dia seorang yang arif tentang perlembagaan negara ".

Wahai sahabat2 ku para ahli Pas, anda sebenarnya kena tipu dengan tuan guru, tokguru dan ustaz2 didalam Pas, mereka menganggap anda semua bodoh dan buta perlembagaan negara, sebab itu mereka berjanji kosong kepada anda hendak laksana Hudud, hendak tubuh negara islam jika PR menang.

Mujur saya ini islam, jika saya bukan islam saya juga akan mencabar " langkah mayat " seperti yang di lakukan oleh Karpal Singh.

Sedar lah wahai sahabat saya ahli2 Pas, perpaduan bangsa melayu kita hancur, persaudaraan sesama islam kita hancur dek kerana mainan isu Hudud dan Negara Islam oleh para tuan guru, tokguru dan ustaz2 didalam Pas, sedangkan mereka tuan guru, tokguru dan ustaz2 didalam Pas tahu hakikat sebenar, sedangkan tuan guru, tokguru dan ustaz2 didalam Pas tahu bahawa perlembagaan negara adalah halangan paling besar Hudud dan Negara Islam, sedangkan tuan guru, tokguru dan ustaz2 didalam Pas tahu bahawa untuk meminda perlembagaan negara bagi memberi laluan kepada Hudud dan Negara Islam adalah sesuatu yang mustahil.

Semuga ada orang Pas yang bersedia untuk bagi input dalam isu ini.

Anonymous said...

saya sudah siap sedia MENCEGAH jari dan tangan saya dari memangkah parti serpihan PKM itu . Mengundi DAP , sama seperti kita memijak2 perjuangan datuk nenek kita yang bergelut melawan pengganas komunis dulu . kita secara rela dan buta menjadi pengkhianat agama & bangsa jika memberikan 1 undi kepada calon2 dap yang majoritinya anti Islam & melayu.

sedarlah wahai umat islam di dalam pas & pkr !! kau semua telah pun dipergunakan secara diam oleh agen zionis ini.

tegingtampan said...

saya sokong tok garu