Monday, April 8, 2013

Kecelakaan Nik Aziz Sudah Sampai Ke Tahap Sial

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bukan sahaja mempertahankan dakwaan solat orang Umno tidak mendapat pahala, malah membuat dua dakwaan baru sekali gus menimbulkan kontroversi baru menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Dalam ceramahnya pada majlis Prahimpunan Kelantan Hijau di Jeli, yang turut dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi, Nik Aziz mendakwa jika Rasulullah SAW hidup kembali, Umno juga akan menentang Rasulullah.

“Puak ini (Umno) kalau Nabi Muhammad (SAW) hidup balik, dia lawan,” katanya disambut sorakan penyokong Pas.


Bahaya ni beb....kenyataan cukup bahaya. Orang Umno tak boleh baca, lihat dan dengar sahaja. Kena lawan barua tu habis-habisan....

Minta maaf ya kerana terpaksa guna perkataan barua kepada natang di atas buat julung-julung kalinya.

Kita lahir islam, kita mengucap dua kalimah syahadah, kita sembahyang lima waktu, kita puasa, kita bayar zakat, kita pergi haji, tiba-tiba kata dituduh menolak islam dan menentang Nabi hanya semata-mata kita tidak ikut cara politik mereka. Tak ke sial namanya ?

Siapa yang perlekeh Nabi sebagai mamat budak-budak kampung biasa ?

Siapa yang tidak bagi kita sambut hari lahir Nabi , kemudian dia terhegeh-hegeh bawa kek pergi rumah Karpal Singh sambut hari jadinya ?

31 comments:

Malaysian Cybertrooper said...

Tapi kenapa dia tak kata kalau Rasullulah menyatakan bahawa perjuangan UMNO itu betul maka beliau akan bubarkan PAS dan menyertai UMNO? Kerana sekiranya Baginda Rasullulah berkata sedemikian, nescaya Pok Nicky dan konco-konconya akan mengatakan bahawa Rasullulah pun tolak Islam atau paling tidak pun Pok Nicky akan bertegas mengatakan Baginda Rasul telah dibeli oleh UMNO.

http://mycybertrooper.net.ms/

Anonymous said...

Dia ni dah balik dari Umrah patut jaga tatatertib, mulut dan perbuatan, tapi ALLAH Maha Berkuasa ditunjukkan pula Dia ni semakin tak betul akal fikiran.

Anonymous said...

SOLAT IMAMKAN ANWAR BOLIH PAHALAKAH.
ORANG PAS bOLIH CABAR NIK AZIZ SOLAT IMAMKAN ANWAR. !
GILA GILA GILA.
ORANG UMNO SOLAT SEPERTI BIASA AJARAHBSUNNAH AL JEMAAH. JANGAN TERPERANGKAP DAKYAH SAITAN NIK AZIZ.
DIA BUKAN TUHAN, DIA SANGKA DIA BERTARAF TUHAN YANG MENENTUKAN KAN SYURGA ERAKA SESAORANG.
SOAT DIA SENDIRI PUN KITA TAK TAU DI TERIMA ATAU TIDAK.
KALAU KITA IKUT ORANG BODOH, KITA PUN JADI BODOH.
BIARLAH NIK AZIZ JADI BODOH SEORANG.

Anonymous said...

dia tak paham ke rasululluah dah wafat?? tak ada isu 'kalau' di sini sbb dah nyata nabi sudah lama wafat...agaknya bila dia cakap 'kalau nabi hidup balik pasti sokong saya jadi menteri besar kelantan' tentu okay, tak sesat..busuk laa ini olang..serban tu pegi basuh bersih2

Anonymous said...

Jangan takut dedahkan kesialan manusia ni yang menipu Melayu dengan pakaian dan gayanya.Bahayanya mulutnya kepada umat semakin hari semakin jelas.

Mari teliti makna ayat suci Al-Quran dalam Surah Al Munafiqun (ayat 4)

Anonymous said...

Nik Aziz dah tertekan.. Yg aku heran tu, Tun M yg lebih tua (yang dikatakan 'MAHA ZALIM'?) jelas dapt bertindak dgn lebih bijak.

Tapi hok ni, makin tua lebih teruk plak perangai dia. Nik Aziz gi banyakkan baca buku, lambat sikit nyanyuk. Ada gak dapat ilmu. Jangan tau bercakap ikut nafsu jah!

Anonymous said...

Manusia ni sangat bahaya. Bila bercakap robek-robekkan akidah orang lain.

Dia lupa berapa ramai pulak orang PAs yang berkahwin dengan orang UMNO termasuk sanak saudaranya sendiri. Apa hukum perkahwinan mereka, jika solat mereka tidak dapat pahala?.

Anonymous said...

Harap pembaca tidak memberi komen atau melawan komen nik aziz menggunakan nama/peribadi Rasulullah saw walau apa cara sekalipun.
Sikap kurang ajar nik aziz terhadap Rasulullah saw tidak wajar dicontohi serta di lawan mengikut cara kurang ajar dia kerana kita adalah dari kalangan yang waras dalam beragama.
Biarlah nik aziz sahaja dalam kesesatannya dan doakan sahaja supaya dia diberi petunjuk.
terima kasih.

Lebai Malang said...

...celaka celaka celaka ...siapa yg menuduh UMNO seperti itu...sekali lagi ambo kata celaka celaka celaka...mohon kepada Allah supaya orang ini kalah tergolek di DUN Cempaka...amin !!!

Anonymous said...

Inilah kerja musuh dan dalang yang sebenar. Siapa musuh yang nyata itu ? Sila layari website ini :
www.saffanskot22.com. Sila click atau copy n paste dan search.
Wassalam

Anonymous said...

kita selalu diuji Allah. tapi ujian yang paling besar adalah bila diuji dengan kesenangan. allah menguji nik aziz dengan kesenangan. senang bercakap. senang makan minum. segala2nya senang. dan sebagai makhluk yg diuji dgn kesenangan, apakah yang di lakukan? adakah dia semakin menginsafi diri?
mudah2an apa yg allah perturunkan ujian kesenangan pada nik aziz jadi cermin kpd kita semua. nauzubillah

Wak Long said...

Nik Ajis sudah melampau lampau lampau. Setan dan kafir harbi dia sanjung tapi sesama Islam dia mendendam dan mangkafir.

Gedebe said...

Nik Najis ni dah gila babi.

Anonymous said...

MEMANG BARUA PON!!!!

Anonymous said...

Hakikatnya tanpa sedar si-tua kutuk ni hanya menjahanamkan dan menghancurkan dirinya sendiri.

Anonymous said...

bebal betul nik ajis. Kalau Rasulullah ada, sistem demokrasi lah yg baginda tolak. Tak kira PAS@UMNO.

Anonymous said...

maaf saya ckp guna Rasulullah,kalau rasulullah ada perlu ke kita adakan parti2 di malaysia???bukan kah baginda pemimpin kita??? lebih baik baginda jadi pemimpin dan xperlu ada pun parti di malaysia,nescaya xkan ada org islam bergaduh sesama sendiri seperti sekarang

Anonymous said...

UMNO memang celaka pun.Sudah sesat lagi menyesatkan.Ketua-ketua umno selalu mengatakan hukum hudud ketinggalan zaman, menutup aurat tak wajib.Bukalah minda kalian sikit.Jangan macam katak bawah tempurung.your bos diakhirat nanti Mamak Mahdhir, Najib,Mahyuddin,adnan yaacob,Mat Said,ABD ghani dan lain-lain.Tak pa lah. Kami suka nik aziz, hadi awang, nizar, azizan, menjadi imam solat kami.

bro yul said...

ini orng tua nyanyuk celako besar,celako,celako suka menyesat kan orng...x sedar ke diri tu dah tua kutuk tp masih gila kan kuasa....sedar la wahai pok nik nyanyuk yg parti ko tu lah yg melacurkan agama habis habisan bukan nyer umno.......

Anonymous said...

bukan si celako ni saja yg bermulut bangkai...bahkan semua pemimpin pas yg mengaku ulamak & yg tak ulamak,semua nya bermulut taraf bangkai....cakap ikut sedap mulut je....apa takut..dosa nik aziz boleh settle...memang dasar "parti ajaran sesat" nak wat cam ne....

Anonymous said...

Mulut nik aziz sama ngan lubang jubo anwar ibrahim.

Anonymous said...

Ini cakap cakap Iblis dan Syaitan dari parti Ajaran Sesat. Ular dalam semak.

Anonymous said...

Puak khawarij memang begitu... Kalau Saidina Umar Al Khattab masih hidup, Nik Ajis bole kena penampar dah..

Anonymous said...

kalau pun benci sangat dengan umno tolonglah jangan sesekali dibuatkan perbandingan dengan Rasulullah .... siapa kita ni yang layak di bandingkan dengan KEKASIH ALLAH ....

lemas dah puak-puak orang tua ni!!

Anonymous said...

Persoalannya adakah Nik Aziz akan bersama nabi Muhamad yang hidup balik.

Aku sebagai orang Islam sudah tentu akan tentang nabi Muhamad yang hidup balik kerana nabi Muhammad tak pesan pun baginda akan hidup balik di dunia.

Jadi aku akan sokong UMNO tentang nabi Muhamad yg hidup balik kerana sudah tentu itu nabi palsu.

Malang bg penyokong Pas kalau Nik Aziz sokong nabi palsu tu.

tokgaru said...

Kepada Nik Aziz

Awak boleh cakap apa saja. Awak boleh buat fatwa apa saja. Awak boleh hukum apa saja.

Sebagai orang atas pagar yang pro Umno, saya dan seluruh suku sakat saya tetap akan undi parti Umno pada PRU13 ini walau pun Hadi Awang kata kami kafir, walau pun Nik Aziz kata kami tak dapat pahala, walau pun Nik Aziz kata kami tak dapat masuk syurga .. hanya Umno yang kami nampak.

Dan bukan kami sahaja, malah 95% orang atas pagar tidak lagi memandang Hadi Awang dan Nik Aziz sebagai ulamak pewaris nabi.

Biar lah Nik Aziz berfatwa selagi dia masih bernyawa. Kepada pemimpin Umno dan para ulamak Umno, usah dilayan atau diulas apa jua fatwa baik daripada Nik Aziz mahu pun Hadi Awang.

Ikrar kami adalah, " walau sebesar hama sekali pun fatwa mereka berdua tak dapat ubah hati kami terhadap perjuangan Umno ".

Pemimpin Umno, teruskan perjuangan kalian, Allah lebih mengetahui siapa yang benar dan siapa yang munafik.

Anonymous said...

nik aziz cakap pong pang pong pang ..nak buat negara islam.. sikit2 hudud.. haramjadah penipu..dalam manifesto pun tak berani letak..inikan pulak nak buat negara islam..sudah lah pengikut PAS tak payahlah taksub sgt..anda telah ditipu manusia bertopengkan agama.. Undi BN!

Anonymous said...

kalau pas ikhlas kenapa tak dimasukkan negara islam dalam manifesto.. inikan yg diperjuangkan anda selama ini.kesian orang2 kg yang tertipu selama ini. jom tukar!

Anonymous said...

Tak de guruh dan tak de hujan, tiba-tiba pok Nik rasa bed mood, saya nak tanya atas fakta dan hujjah apa dia berkata demikian?

Anonymous said...

org tua kutyk N.AJIS nih mmg 1 kecelakaan pada umat ISLAM

Anonymous said...

PARTI AHLUL SPENDER
PARTI AJARAN SESAT
PARTI AJARAN SETAN
PARTI ARTIS STIM
PARTI AJARAN SYIAH
PARTI ANAK SETAN
PARTI AHLI SEK