Saturday, April 20, 2013

Khalid Samad Mengamuk Di Pusat Penamaan Calon Kerana Tiada Sorakan Menyambut Pengumuman Namanya


Semenjak Zul Nordin diumumkan sebagai calon Parlimen Shah Alam mewakili BN , Khalid Samad menjadi bagaikan tak keruan.

Setiap hari kalau dia tak sebut nama Zul Nordin 10 kali di twitter nya tak sah.

Pagi tadi sekali lagi dia jadi gila di pusat penamaan calon Shah Alam. 

Pusat penamaan calon bagi Parlimen Shah Alam dan dua Dun dalam parlimen berkenaan diadakan di Dewan MBSA Seksyen 19 Shah Alam.

Atas faktor keselamatan pihak SPR telah mengasingkan tempat berkumpul penyokong parti-parti yang bertanding dengan jarak 50 meter. 

Penyokong BN disebelah kanan dewan dan penyokong pak-khatan rakyat di sebelah kiri. Peringkat awal semuanya ok dan tidak ada mana-mana pihak yang membuat bantahan. 

Namun apabila tiba masa pengumuman nama-nama calon bertanding Khalid Samad menimbulkan masalah. Pegawai Pengurus Pilihanraya mengumumkan nama berdasarkan siapa yang kemukakan borang pencalonan terlebih dahulu. 

Nama calon BN, Zul Nordin diumumkan dan disambut dengan sorakan meriah oleh penyokong-penyokong BN. Apabila nama Khalid Samad diumumkan , tiada sebarang sorakan oleh penyokong mereka. Khalid Samad berang dan memarahi Datuk Bandar Shah Alam selaku Pegawai Pengurus Pilihanraya kerana tiada sorak sarai yang kedengaran apabila namanya diumum . Dia kata penyokongnya ditempatkan jauh dan tidak mendengar namanya diumumkan. 

Datuk Bandar Shah Alam menjelaskan bahawa jarak tempat penyokong diletakkan adalah berdasarkan peraturan yang telah ditetapkan. Khalid Samad menuntut supaya penyokong-penyokongnya dibenarkan ke depan dewan. Datuk Bandar berkata, jika itu yang dituntutnya maka beliau terpaksa mengadakan mesyuarat dengan polis dan beberapa agensi lain terlebih dahulu dan ianya memakan masa. 

Khalid berkeras untuk keluar dari pagar dan hendak panggil penyokongnya ke depan dewan. Datuk Bandar melarangya , namun dia tidak hiraukannya. Akhirnya ada penyokong PKR yang menasihatinya supaya jangan keluar. Pembesar suara dihalakan kepada penyokong-penyokong mereka supaya mereka dapat mendengar dengan jelas nama-nama yang diumumkan. 

Khalid menuntut Pegawai Pengurus Pilihanraya mengulang pengumuman namanya. Apabila diulang sekali lagi, pun tiada sorak sarai yang kedengaran. Merah padam muka dia. Yang peliknya apabila nama dua calon PKR yang bertanding kerusi Dun diumumkan penyokong-penyokong mereka bersorak. Lagilah merah padam muka Khalid. Akhirnya dia melakonkan watak poyo dengan melambai-lambaikan tangan kepada penyokong-penyokongnya.

Ternyata manusia yang bernama Khalid Samad itu gila glamor. Sepanjang hidup saya tidak pernah lagi saya lihat orang yang mengamuk apabila tidak ada orang yang bersorak terhadapnya. Gila beb....

Tanda-tanda kehancuran Khalid Samad di Shah Alam telah kelihatan. 

Nantikan video babak-babak Khalid Samad mengamuk....

Dun Kota Anggerik: Kanan-Ustaz Yusof Din (BN) Kiri-Yaakob Sapari (PKR)
Dari kiri, Datuk Nawawi Dun Batu Tiga, Zul Nordin Parlimen Shah Alam, Ustaz Yusof Dun Kota Anggerik



35 comments:

Anonymous said...

Biar aku SORAKkan pada Khalid Samad...Booooooooooooooooooo!

Anonymous said...

SEDARLAH SIKIT....MACAM KHALID GAGAP.
ORANG TAK SUKA.........MUKA TAK TAU MALU.
DULU YES....NOW NO..
DIA TAKDE MODAL....SEMUA SALAHKAN UMNO, AS IF DIA TERLALU SMART....
NO MORE VOTE FROM ME...SERIIIIIIIK..

BOOOOOOOOOOOOOOOOOOGULUNG TIKAR LA...

Anonymous said...

Nah terimalah sorakan dari aku utk si KalitGereja... BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! BOLEH BLAH!!

bzz said...

sape kata org india benci zul nordin?

Anonymous said...

Booooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo......

Sorry RBF, kasi spam sikit..

Anonymous said...

terbaiklah Tahniah BN dan jentera, Insyaallah Parlimen Shah Alam dalam genggaman.Kena kerja keras lagi dalam tempoh berkempen

Anonymous said...

Khalid bin Samad...

Boooooooooooooooooooo...!

Anonymous said...

selamat berjuang semua calon BN Shah Alam. Doa kami mengringi kamu.

Anonymous said...

walaupun kami orang pas, kami tidak akan pangkah khalid samad. dua pilihan kami ialah samaada kami pangkah zul atau tidak pangkah sesiapa. kami tetap pertahankan Kalimah Allah. Allah hu Akbar x2

Anonymous said...

Aku nak menangis dan terharu melihat zulkifli nordin wakil bn...bangunlah wahai bangsaku demi agama dan negara tercinta...jgn biarkan pakatan bermaharaja lela di selangor lg...ini jawapan aku utk khalid gereja...pegi mampos dgn topeng keislaman ko...haktathui......

Anonymous said...

inilah yb gila meroyan....muka tak tau malu..hidung xmancug pipi tsorong2...dah diberi peluang tak tau nak jaga maruah diri agama dan bangsa ...habis semua tergadai

Anonymous said...

Boooooooooooooooootoh la khalid!

Anonymous said...

Malu wei.........BOOOOOOOOOOOOOOOOO

Anonymous said...

satu jer bagusss si khalid samad nih!!.....terjun sungai kelang!!!

Anonymous said...

Gagap 2 khalid pun pandai simpan duit untuk selangor . Tu lah korang suka tgok tv3.... Dengar sini..aku org bn Dulu..tapi tak kan undi bn lagi Kali ni sebab najib asyik bagi duit jer.....bukan pandai Bangun kan negara...

Anonymous said...

anon April 20, 2013 at 6:41 PM kau ni pun bodoh mcm si juburit tua .... kalau tak pandai membangun mana dia cari duit nak bagi pencacai malas mcm kau, nenek kau ada ke banyak duit nak didermakan ..... juburit kelulusan satera melayu tahu apa pasal ekonomi ke? main jubor terer lah dia, kau sama gak ke? bodos!

Anonymous said...

50 meter tu jarak antara sebatang tiang elektrik yg ditanam TNB

Anonymous said...

Rbf... Nak video!! Nak video! Hehe

Anonymous said...

Khalid si penggadai kalimah Allah? NO WAY !!
undi kami untuk zul..in sya Allah

Anonymous said...

OMG, klu betul MALU nya! Video pls

Anonymous said...

Boooooooooo..malu wei,tutup muka dgn spender wei..kihi..kih..kih.

Anonymous said...

Khalid Gereja kalo kalah muka tampal dgn spender Stopa. Itu yg terbaik buat si pengotor korek taik hidung.

Anonymous said...

Khalid samad ni sedarah sedaging dgn shahrir samad.....orang johor bahru...khalid semprit ni kalau dihalau dirembat dengan batang penyapu ke johor maka satu sen sompek pn xlaku....perhatikan cara dan tabiatnya ada iras2 kelompok syiah....aku naik heran dan naik helikopter tengok kambing ni glamor kat shah alam

Anonymous said...

Aku ada situ....dari awal calon2 masuk sampai 3jam setengah lps tu baru keluar. Jarak penyokong2 BN dan PR sama jauh. Penyokong BN depan restoran Shaaz...PR dekat sekolah sek 19. Malah aku rasa jarak penyokong PR lbh dkt sikit dgn tmpt pengumuman...Tidak ada sebab penyokong PR tidak dpt dgr dgn jelas pengumuman tu....

Anonymous said...

Watch "PRU 13 - Sesi Pengisytiharan Calon Parlimen Shah Alam Tegang 20/4/2013" on YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=446i7EEB4gY&feature=youtube_gdata_player

Anonymous said...

Ape2 pun aku respect sama Papagomo and calon BN di Pasir Mas. Dua2 tarik diri sbb nk bg peluang pd calon pilihan rakyat. Syabas. Kalau BN nk amik tindakan pd calon dia di Pasir Mas, aku tak setuju. Ibrahim Ali patut diberi kemenangan walaupun dia Bebas.

Xpas said...

Inilah manusianya antara yg mula mula menyokong Kristian Trinity utk menggunakan Kalimah Allah swt utk tuhan tuhan triniti mrk. Menyokong manusia ni sptlah menyokong penggunaan Kalimah Allah swt utk Kristian Trinity yg mensyirikkan Allah swt. Menyokong perbuatan syirik boleh merosakkan aqidah sendiri. Pengundi Shah Alam fikirkanlah !

tokgaru said...

Sekadar ramalan. Entah kan jadi entah kan tidak.

Kelantan akan menjadi negeri pertama yang terpaksa melalui Pilihanraya Kecil di salah satu DUN nya selepas PRU13.

DUN mana dan kenapa ? Anda fikir2 lah sendiri.

Anonymous said...

puak2 PAS dan PKR ni memg sejak azali lg bodoh mcm lembu...tak reti nk spin ISU...lari dri tajuk...kita citer pasal khalid samad ...dia cite pasal sharir samad....bila dah xde isu...ini lah jadinya....bebal hingga keliang lahat....BOOOOOOO..

Anonymous said...

Smua pengundi. Lihat kejadian yg berlaku d depan mata n fikir2la..

Anonymous said...

Khalid samad twin salman rushdie. Mirip muka serupa perangai pon serupa...

Anonymous said...

Hehehe you kelakar la hehehe

Anonymous said...

maaf sekadar mngeluarkan pendapat..jelas, mrupakan double standard trhdp Ir.Khalid Samad..
-pengundi atas pagar-

Anonymous said...

anon April 21, 2013 at 4:25 PM
ngko bukan pengundi atas pagar tapi pengundi PAS.mengaku je la.
-pengundi atas bumbung-

Anonymous said...

Ya aku sokong gn datok ibrahim ali tu..tapi ibrahim alai pun keras kepala..patut dari lagi le mohon masok umno semula..dah tahu najib perlukan sokongan sesaorang..tak pyah le bercakap...biar umno offer baru nak masok..kalu umno offer....apa kata orang2 umno yang lain....