Thursday, April 18, 2013

Semua Dah Kena Kelentong...


Apa yang dia temberang malam tadi ?
Memulakan ceramahnya malam tadi, calon PAS yang akan bertanding bagi kerusi Parlimen Putrajaya itu menarik perhatian lebih 10,000 hadirin dengan bertanyakan "Are you ready for Putrajaya?" sebanyak tiga kali dan dijawab "yes" oleh para hadirin.

Kemudian beliau bertanya pula "Are you ready for BN?", lalu disambut laungan "No" oleh orang ramai yang hadir.

"Kalau begini, menanglah. Siapa kata (Datuk Seri) Tengku Adnan (Tengku Mansor) tidak boleh dikalahkan," katanya sinis disambut tepukan gemuruh hadirin.

"Saya datang ke Putrajaya ini untuk bersahabat. Bila saya pergi ke kafetaria, ke surau, ke foodcourt, saya rasa semangat saya memuncak sekali.

"Mereka (kakitangan kerajaan) datang bersalam dengan saya, malah mintak nak ambil gambar dengan saya.

"Saya tanya boleh ke ambil gambar dengan saya ni, nanti saudara-saudari kena tindakan? Mereka jawab apa nak takut, 6 haribulan (Mei) dah kerajaan baru," ceritanya disambut laungan takbir hadirin.


Nak kelentong siapa wahai Datuk yang pelihara kambing pun gagal ?

Dia kata orang Putrajaya beritahunya 6 Mei dah kerajaan baru....tapi dia sendiri beli insuran dengan turut bertanding di kerusi Dun Salor, Kelantan. 

Kalau dah rasa hebat, rasa kuat, yakin menang dan boleh bentuk kerajaan baru, bertanding di Putrajaya satu cukuplah. Apa ke jadahnya lagi bertanding di satu kerusi selamat pula ? 

Bila ditanya kepada orang yang datang dengar ceramah, are you ready for Putrajaya ? mereka jawab yes...

Semua kena kelentong.....Calon sendiri tak ready untuk menang. Pilih jalan selamat , tanding lagi satu kerusi sebagai back up. 

Cakap besar tak guna Datuk, masa masih ada lagi. Kalau rasa hebat, rasa yakin, rasa boleh menang, masa masih ada untuk kamu tarik diri daripada bertanding di kerusi Dun Salor. Buktikan Datuk....buktikan.....

18 comments:

Anonymous said...

Kemana si Jamnapari tu pergi, dia ada 'bayang' yg ikut dia sentiasa.

Anonymous said...

Undi PAS masuk sorga. Tapi setelah melihat aksi pejuang Parti Islam merangkap setiausaha agung PAS di atas ranjang terbukti undi PAS masuk NERAKA.

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

PAS munafik

Anonymous said...

nampak sangat penipunya

pengundi kat Putra Jaya hanya ada
15 000 yg datang kat ada 10 000

agak agak lah lah menipu........

BODOH tahap KAMBING

Anonymous said...

xsabo nak dengar Husangwat pengumuman kat dlm perot bumi Putrajaya pong ada minyak macam kat KB.....

Geranti bersahut2 takebeer puak2 kera yg mnyokong Part Spendar Putih XXL tuh....

Anonymous said...

haha...10 ribu org datang yea?
sok hari mengundi nk tgk cukup ke tak 10 ribu undi dea dapat...

Anonymous said...

standard laa puak2 pas ni, bila berceramah ramai yg dtg...

tu seme dtg dari luar putrajaya tuu...kajang... shah alam ...dengkil...banting.. biasa laa bebb..

hakikatnya PAS bertanding 70 kerusi parlimen dari 222... tapi nak perintah msia.. logik ka??

kalau menang semua kerusi pon pas cuma jadi minoriti dlm pembangkang, jadi tukang sorak ... jadi balaci tukang jilat dap dan pkr..

apa jasa husam??? nak meniaga kambing pon rogiii....huhhh..hehe

ni nak jadi MP putrajaya?? hangpa dah bersediakah nnt akan masalah sampah di putrajaya? masalah lif dan maintenance bangunan yg terukk...

tu belum masuk, rumput panjang, jalan berlobang, landskap jahanam, facility rosak, dsbnya...

sbb benda2 tu seme dibawah perbadanan putrajaya, pertama sekali husam akan hijeck kontrak2 seme dan beri ke kroni dia...

puak2 kontraktor pas di putrajaya jgn harappp laaa....first round puak2 kontraktor kelate yg akan sapu dulu...geng2 husam puluh tahun...

lepas tu ko tengok la puak2 ni pelari duit lepas tu kerja tak buat, ....

round kedua ...bdak2 pas putrajaya dpt la seredak, projek kecil2an, ambil sub dari kontraktor kelate org2 husam belaka..

sama kes mcm di slgor dulu... bila nak cukup sepenggal, maka husam akan buat onar besar2an, beri projek besar2an ...nak kasi pelingkup..

kalau korang puak2 putrajaya dah sedia dari segi mental dan fizikal, boleh la acu tray ke husam...

org kjaan di slgor dah cukup serikk la dgn puak pakatan rosak ni... cukup la sekali..

org MBSA

BnTube said...

Assalamualaikum

Blog tuan telah saya pautkan dan harap tuan dapat paut blog saya iaitu

http://www.bntube.tk

Jom semua pakat berkempen utk kejayaan besar Bn pada PRU13 ini

Sekian, terima kasih

Anonymous said...

Kalimah Allah pn xleh handle...sudah lebih 20thn air dikelantan masih keruh,setiausaha agungnya pula berzina....masih tak malu janji sana janj sini

tokgaru said...

Kalau betul 10,000 orang kata YES. Maknanya di Putrajaya ada 10,000 orang yang senang2 kena tipu. Kita tahu mereka kata YES sebab mereka ingat Pas itu parti islam yang bersih daripada segala dosa dan mungkar.

Kita percaya 10,000 yang jawab YES tu tak pernah langsung nonton TV RTM atau TV3 atau TV Astro. Kita percaya 10,000 yang jawab YES tu tak pernah langsung baca paper selain daripada Harakah dan Keadilan.

Kita juga percaya 10,000 yang jawab YES itu adalah orang2 yang yakin dengan janji PAHALA dan SYURGA oleh Nik Aziz.

Kita sangat percaya 10,000 itu bukan lah AYAM dan LEMBU seperti yang digelar oleh Nik Aziz kerana mereka2 yang menetap di Putrajaya adalah golongan Melayu Elit yang tak layak terima BR1M.

Adakah Melayu Elit juga Melayu Mudah Lupa sebagaimana yang berulang kali disebut Tun Mahathir " Melayu Mudah Lupa ".

bro yul said...

ini husam pengecut la beb..mana berani nak tinggal kerusi dun dia tahu klu tinggal alamak hancur la karier politik dia..

tokgaru said...

Saya berjumpa dengan ramai orang atas pagar. Rupa2nya rata2 mereka punyai jiwa dan semangat serupa macam saya. Rata2 mereka mengaku pilihan pertama adalah Umno, namun semua terkilan kerana tak sampai hati nak undi Pas kerana Pas nampaknya telah menjadi alat kepada DAP. Semuanya sepakat, andai Pas bejuang sorang2 mereka bertekad hendak menjadikan Pas sebagai pembangkang yang terkuat untuk mengawasi gerak geri Umno dalam menjaga islam.

Pas sebenarnya terlepas peluang untuk meraih undi golongan atas pagar. Pas terlalu bercita2 besar sesuatu yang dia tak akan mampu capai dengan selesa.

Belum pun sampai hari mengundi DAP dah tunjuk belang. Kalau dia mahu sesuatu kawasan itu, dia tak peduli pada bantahan daripada Pas atau PKR, dia sanggup berlawan sesama komponen PR jika Pas atau PKR berkeras. Akhirnya siapa yang mengalah.. sama ada Pas atau PKR. Tapi dalam kawasan yang Pas dan PKR berebut sesama sendiri dia setakat menjadi pemerhati.

Adakah orang2 melayu yang jadi penyokong Pas dan PKR tak nampak ? Adakah orang melayu yang jadi penyokong Pas masih mengimpikan PAHALA bila undi DAP ?

Cuba bayangkan jika DAP menang paling banyak kerusi dalam PR, adakah Anwar boleh jadi PM ? adakah Hadi Awang boleh jadi PM ? Lim Kit Siang mungkin tak jadi PM tapi proxy DAP sudah pun disediakan.

Adakah melayu Pas dan melayu PKR tak pernah terfikir kenapa DAP meletakan sorang dua calon Melayu atas tiket DAP pada PRU13 ? DAP telah belajar melalui pengalaman hitam kegagalan mereka menjadi MB dalam DUN Perak walau mereka menang paling banyak kerusi.

Melayu Pas dan melayu PKR Muda Lupa, Tapi Cina DAP Ingat Sampai Bila2.

Anonymous said...

tokey kambing ni ada cakap jumpa telaga minyak kat putrajaya tak?

Anonymous said...

puak pas tak takut buat dosa kerana dosa mereka akan dihapus oleh masyidul am mereka nik ajis. untungnya jadi puak pas

Anonymous said...

Bila plak ade 10000 kat ceramah menatang ni? Nak tipu pun agak2 le. 10000 jin ngan setan ade la kot..

-org putrajaya

Anonymous said...

mula2 tandatangan gugurkan hudud dan negara isle. lepas tu meminjamkan logo pada dap. agaknya lepas nie dap mintak negeri kelantan pon bagi. dibagi betis nak peha, dibagi peha nak ..... ( kena rujuk kat mat spender )

Anonymous said...

Betul...sy sendiri tgk dr balkoni rumah...x smpai pun 10k...siakap senohong bercakap bohong lama2 mencuri.....dan yg dtg tu kebanyakan dr luar putrajaya...dahla laungkan hancur umno..ni ke yang islam ajar?