Saturday, April 20, 2013

Tun M Sempoi Ja....



Tun Dr M dan Tun Siti Hasmah yang hadir memberi sokongan kepada calon BN Parlimen Jerlun ,Dun Air Hitam dan Kota Seputeh di pusat penamaan calon di Sekolah Menengah Sains Kubang Pasu.

44 comments:

Anonymous said...

dafuq? where are you pemuda umno or what eva your name. bagi lah tun duk korsi.

but, oh my ... very low profile. i love you the way you are Tuns <3

VoidDance said...

Rasanya dia tak boleh masuk ke kawasan pusat pencalonan sebab memang terhad siapa yang boleh masuk. Jadi sebagai mantan PM dia mesti tahu dan menghormati SPR. Dia sanggup duduk tepi tembok dan tetap menyokong BN pun kira sudah cukup dan patut dihargai. Mungkin gambar ini bukan di tempat pencalonan.

Aku tak sokong BN tapi aku hormati dia sebagai negarawan yang banyak berjasa kepada negara.

Anonymous said...


ular menyusur akar takkan hilang bisannya!

el halim said...

Eh takde masalah lah..its not a big deal..lagi ok cmni sekurang2 tun very simple person. Full respect for tun..

Anonymous said...

apsal salahkan SPR plak? mana dia tau Tun nk dtg. Penyokong tegar mana?

Anonymous said...

BIASA LA TU...
TUN MAHATHIR MEMANG SEMPOI.
SEMASA TAHUN 2008, DI SMK AYER HITAM TUN M DUDUK BAWAH POKOK DI TEPI PADANG BOLA.

KINI TAHUN 2013, DI SM SAINS KUBANG PASU, TUN MAHATHIR DUDUK DI TEPI BANGUNAN.

DI MANA-MANA TUN M BERADA. BELIAU AKAN DISAYANGI OLEH MASYARAKAT MALAYSIA.

Anonymous said...

Xde hal.tun bkn org yg suka protokol2 ni.die org yg sgt low profile.aku respect ngan tun.bnyk jasa pd msia.

hanizam said...

takda isu ape pun kat sini kecuali cai-cai SEPENDER pakatan akan spin untuk sedapkan rencah...

bukan jatuh saham pun...low profil, malah disanjung...

bukan macam cai-cai sepender sebelah sinun, orang ambik air solat pun nak ambil gambo...solat tepi parit pun jadi taksub...

masuk jamban tak mau lak ambik gambo...lepas dia kuar, ramai-ramai masuk, ambik berkat bau yang tinggal...

Anonymous said...

cute ^^

Anonymous said...

harakah kata tun di pasir mas......

http://bm.harakahdaily.net/index.php/headline/18474-sebagaimana-jangkaan-calon-umno-pasir-mas-hilang

Datuk Johan Che Pa, orang yang dinamakan sebagai calon BN di sini tidak muncul pagi ini sebaliknya Ibrahim Ali yang muncul bersama Tun Dr Mahathir Mohamad.

Anonymous said...

saya bagi tabik spring kat Tun...x perlu protokol bagai ...ni dikata pemimpin berjiwa rakyat sentiasa sanggup berpanas,berdiri atau hanya duduk tanpa kerusi special..

Anonymous said...

anon 12:43 PM, harakah buat news tak betul lagi ke?

TUN M = LEGEND

LEMANG said...

Kalau ada mamak cendol tepi tu, gambaran itu akan jadi lebih baik. Kenapa? Kerana Tun M tu orang nya bertempat, dia pandai merendah diri dan tak malu jadi orang biasa. Sebelum jadi menteri dan perdana menteri pun dia memang orang biasa. Patutlah dia disenangi...

Anonymous said...

Itu lah Tun M yg dikenali.....x dak hal punya...boleh duduk di mana saja dari tepi tembok bangunan hingga ke kerusi forum peringkat antarabangsa demi agama, bangsa dan negara......Tun M dan BN terbaikkkkkkk.....

Anonymous said...

Jiwa nya sempoi. X leh pk kalo tun xda nnti...sedih luv u so much tun

Anonymous said...

sebarkan gambar ini betapa rendah dirinya tun...

Anonymous said...

Watever...!!!!!

Tun M tetap menjadi pujaan hati ku!!

Anonymous said...

Gambarannya..ialah, jika nik aziz ditempat tun tersebut..bagaimana pula pencacai-pencacai mereka akan kata...sedangkan makan dengan tangan pun mereka sudah anggap nik aziz zuhud...

Anonymous said...

TUN DR MAHATHIR........A TRUE STATESMAN, A TRUE MUSLIM AND A WORLD CLASS LEADER.
HIDUP IKUT RASMI PADI................
OOOOPS AKU TAK PERNAH DENGAR TUN MAKI ATAU FITNAH ORANG..JAUH LAGI MELIWAT DAN BERKAWAN DENGAN SYAITANN......A TRUE MUSLIM CHARACTER.
HARAP TUN SIHAT SELALU..........AMIIIIIIN.

Anonymous said...

Jangan mudah sgt menghukum. Kita tahu Tun M cukup low profile bukannya jenis suka diampu. Mungkin dia nampak berusia tapi jiwanya kental, tak pernah takut dan malu depan org ramai. Kalo Nik Aziz dah kena dukung dahh.

Anonymous said...

ibarat sebutir intan,walau jatuh dalam longkang pun,ia tetap bercahaya dan berharga.

Anonymous said...

adoi..kenapa la aku x ada dgn Tun masa tu..

dua minggu lepas dapat jumpa tun kat majlis perkasa di seksyen 2 shah alam..

teringat pada arwah atuk aku & arwah abah aku..

karisma mcm tun..

Anonymous said...

OK tu. Baru betul. Kan susah dah cai-cai pembangkang nak spin kata SPR "controlled by BN/UMNO". Tak gitu?

Anonymous said...

Ini barulah anugerah tuhan yang sebenar..

Anonymous said...

Tun M dah puas duduk di kerusi empuk semasa jadi PM. Apa salahnya sekali sekali dia duduk dekat tembok. Sekurang-kurangnya dia dapat merasakan macam mana sakitnya pantat orang kampung yang selama ini tak pernah duduk di kerusi empuk.

Anonymous said...

Ini barulah anugerah tuhan yang sebenar..

Anonymous said...

Tun We Love U.....terima kasih kerana bersama Umno/BN kali ini...kekuatan kita mula terasa bila Tun dan PM bersama...Kami Islam Melayu terasa kekuatannya....BN sudah pulih.....

tobeng said...

Marilah kita berdoa semoga tun diberi kesihatan yang baik dan umur yang panjang.Kita masih memerlukan kepimpinan tun walaupun dari luar kerajaan..

Tun memang humble dan sentiasa tenang,tak pernah nampak dia marah atau melenting macam 'orang2 lain' tu..

Rashid Ali said...

SHEER CLASS OF HIS OWN. WA TABIK SPRING SAMA LU AYAHANDA!!!

Anonymous said...

Kalo nak dbandingkan Tun Dr Mahathir dari semua segi dgn Nuar Jubor, Haji Hardy, Wally Terompah memang tokda tokok bandingnya seperti langit dan sampah. Spesis2 keparat dan bangsat dari pemimpin2 Fuckatoon Haramjadah harus dsepak teranjang dan dludah ole masyarakat. Nyahkan dbumi Allah.

manjung said...

aku kalau ada kat situ tobat aku akan menyelit duduk sebelah Tun...caya la...

Anonymous said...

Anak nik aziz berasa lega dan megah apabila Tok Him akan lawan bebas, maknanya tok him akan pecah undi BN. Sebab tu dia ok je bertanding di Parlimen pasir mas, walhal dia nak Rantau Panjang. Tup2 pada penamaan calon, calon BN 'undur', duduk sekali dengan penyokong BN kat luar, tok him je yang masuk sebagai calon parlimen. Terus kencing tak lawas nik abduh. Kalau dia tahu, sudah tentu dia bertanding di Rantau Panjang.

Anonymous said...

Tun sembahyang Jumaat pun dengan rakyat marheam saja. Bukan duduk depan atau belakang Imam macam Al-Juburi. Tun pun tak suka sangat dilayan macam pembesar lain.

Anonymous said...

Oklah tu....tun bukan nabi atau malaikat hanya hamba Allah yg terlalu banyak jasanya.....tak ternilai dengan ucapan terimakasih sahaja...doa kami rakyat johor utk tun panjang umur kuat mental...kasih dan sayang kami pada tun tak pernah pudar...rakan sebaya beliau yg dulu mengutuk beliau dah pakai makhluk asing pun dalam kain...kena dukung lagi

Belut Letrik said...

Tun Dr M...you're da man !

My utmost respect goes to you.

Satu2 nya orang yg walau bukan sanak sedara, keluarga...tapi kalau dia meninggal seksok. Aku menangis...

Londoner said...

Tun M...he is definitely a gift from God! I wish a lot more can appreciate him while he is still around! I don't think we will see a statesman of his calibre and class for a very long time!

May Allah bless you Tun Mahathir!

Anonymous said...

Ko ni muka pantat lah

Anonymous said...

Bodo ko ni...orang2 kampung aku banyak tanah..buat rumah batu banglo..ada kereta..perabot jgn cakap lah..orang kampung bkn macam sebelum merdeka...pantat mak ko kot yang sakit..so belikan mak ko sofa yang empok

hangkedee said...

Pok nik bila nak bersara.pope kristian pun dah bersara kerna tua gayut pope pas bila lagi.Iniah balasan dari yang Maha berkuasa kata Dulang paku serpih......kan dah jatuh keatas batang totey sendiri.

Anonymous said...

Semoga tun dipanjangkan umur. Lee kuan yew dipendekkan umur

Anonymous said...

tun macam biasa...huhu...tak pernah berbesar diri..tun mengamalkan ajaran Islam tapi tak pernah nak heboh sbb takut riak..tun berenti sbb mak dia suruh berenti sebelum kenyang tapi nak berenti sbb tak nak melebihi nabi S.A.W...manisnya tun...

pe pun..memang sempoi...terima kasih tun untuk semuanya...

sape2 yang belum mitak maaf dengan tun, pergilah mitak maaf...

budakteranung

Anonymous said...

rase berdosa sangat dgn Tun ni.waktu aku sokong pembangkang dulu bnyk aku maki hamun dia dlm fb.camnela nk brjumpa tun n mntak maaf ats segala fitnah n maki hamun aku terhadap beliau dulu.Ya Allah permudahkan jalan untuk aku bertemu beliau

Anonymous said...

Hidup Tun Mahathir!!!!! Ya Allah harap hadirlah seorang lagi pemimpin berkaliber seperti ini di bumi Mu ini...Amin...

Anonymous said...

sedangkan tun m enggan duduk atas wheelchair sewaktu diserang penyakit jantung ketika jadi PM....tapi tak apa tun mahathir jenis tak suka ikut protokol sangat...dia biasa sahaja...aq tanya yang perlekeh tun m selalu duduk kerusi empuk tu...bila nik ajis duduk tak berlapik dianggap zuhud...bila nik ajis duduk atas kerusi empuk apa balasnya???? sama je kan.....