Thursday, May 16, 2013

Calon Yang Paling Sesuai Untuk Speaker Dewan Rakyat


Speaker Dewan Rakyat

Amacam , setuju ?

Saya setuju 150 % 

54 comments:

Anonymous said...

Calon yang tepat!
orangnya fasih dan mahir dalam perundangan.

Anonymous said...

sangat setuju

Anonymous said...

amatttttt bersetuju !!!!
phD dlm perlembagaan tu !!!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
mohd fahmy mohamad said...

x setuju kerna dia ni dah terlalu tua

Anonymous said...

Mat Sabu paling layak jadi speaker......

Anonymous said...

orait...takde hal....

Anonymous said...

Aisha atau Dayangku Intan boleh kot.

RBF Online said...

Baru bagi cadangan saja , dah ada yang meroyan dok spam komen pula.

Awat yang panas menggelupur sangat. Tak sanggup tengok Anwar angkat sumpah depan Rais.

nagaman said...

APA?! fikir betul betul . Ini cadangan bengong dan bodoh. Sebab kementerian dia gagal berfungsi dan tidak menarik minat penonton muda serta penonton bandar- BN gagal mencapai kemenangan besar.

Sebab dia ketinggalan zaman dan minda tidak berfungsi dan mengatakan BN tak perlu guna sosial media di internet sebab berita dari blog orang tak peduli- sebab itu BN hampir gagal dapat majority. Ya ini pemimpin kementerian Komunikasi dan penerangan yang gagal.

Kenapa kamu nak letak orang gagal dan ego sebagai speaker? Ini satu tanggung jawab yang penting dan perlu minda cekap bukan seorang yang gagal.

ASHAMSURI said...

Setuju..bior dipantunkannya Anwar dlm parlimen nanti..

Anonymous said...

Sangat sangat bersetuju. Saya pernah membaca artikel dalam jurnal undang-undang yang ditulis beliau dalam bahasa Melayu yang mahu memperkasakan bahasa Melayu dalam sistem perundangan Malaysia.

Anonymous said...

Sangat setuju. Saya pernah membaca tglisan beliau dalam jurnal undang-undang yang ditulis dalam bahasa Melayu yang mahu memperkasakan bahasa Melayu dalam sistem perundangan Malaysia. Rais Yatim kalau menulis dan bercakap dalam bahasa Melayu nampak betapa sayangnya beliau pada bahasa dan bangsa.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dia LAYAK..

Tetapi apa KATA kalau RBF jengok jugak ke mana-mana WAKIL dari Kelantan?

Err.. Kalau letak Pak Lah macam mana?

HE!HE!HE!

Wallahualam..

Anonymous said...

AKU SOKONG SERIBU PERSEN!

Anonymous said...

aku sokong dn setuju amat2 ..biar rais pakai bahsa bunga2 dgn seloka time mp pakatan perosak angkat sumpah.huhuhuhuhu

Anonymous said...

Ni cadangan ke soalan?

Anonymous said...

Syor letak mahathir jdi speaker..bleh ker??? Nk tgk anwar asik mc memanjang..hehe

Anonymous said...

Setuju.. Biar geng geng DAP menggelupur untuk menggunakan bahasa melayu dengan betul dalam dewan

Anonymous said...

Paling sesuai ialah Nik Aziz kerana dia pandai meludah,MP yg degil dia boleh ludah dgn air lior bercampur gigi palsu nya sekali.

Anonymous said...

Saya sebagai rakyat biasa SANGAT BERSETUJU Dato Rais Yatim jadi SPEAKER DEWAN RAKYAT.. SANGAT TEPAT cadangan ini! Kefasihan pertuturan Melayu yg akan memalukan Anjing2 DAP dlm Parlimen, serta fasih perlembagaan dan undang..Insya Allah mudah2an dilantik.AMinn

Anonymous said...

RBF, jgn layan puak2 sakit mental Mereka mmg xsuka org yg tepat berada di posisi betul. Yg mengelupur tu spesis pencacai Nuar..

Jokiden NS said...

Sesuai, beliau belumlah tua sangat. Tan Sri Zahir dulu lagi tua.

Dewan Negara Tan Sri Abu Zahar, Dewan Rakyat Tan Sri Rais.. huh!! duo2 oghang kampung sei tu.. sikong.

Anonymous said...

Jangan cadang atau syor jer.

Apa kata hantar memorandum atau tulis surat terbuka di Utusan Malaysia dan BH (Berita Harian) yg meminta Dato' Seri Dr. Rais Yatim jadi Speaker.

Bingai @ Bangang said...

Aku rasa Prof KKK pun sesuai gak. Kalau MP melalut senang dia bagi tazkirah tentang sejarah Parlimen Malaysia. hehehehe

Jom Join Kempen di TendangTerajang

Anonymous said...

nagaman......siapa ketinggalan zaman?. PR yang ketinggalan zaman, cadangkan pakai dakwat untuk mengundi.Di India boleh lah pakai dakwat, takde ic. Kita ada ic, biometric lagi. Ngapa PR masih ketinggalan zaman? Silap silap tak mahu biometric kerana banyak Cina pakai fake ic. Kemana hilang nya 50,000 Cina yang tak keluar dari Malaysia? Dia orang alih perhatian, pergi cekup Mamak rupa macam Bangla. Kelakar betul!! Kantoiii.

minat buku said...

Aduhai cari lah orang...ramai orang berkelayakan lagi, berpengalaman dan berwibawa. Apa kurang sangat orang? macam takde lagi penduduk Malaysia yg boleh handle parlimen ni. Kita ada Rais Yatim, bagi sajalah..

bentara guru said...

pandikar dah ok dah..rais bwa berehat ar.penat dah tgok di kt tv.

Rashid Ali said...

SOTUJU BANGET, ORANG INI BERPRINSIP DAN TIDAK TERLALU MUDA. KATA2 DAN UNGKAPAN BELIAU SELALU BERISI DAN TIDAK HENTAM KEROMO JE. CUMA DIBIMBANGI KALAU TIME OVER-RUN DAN HARI2 YB2 KENE PULANG LEWAT. But that's a small matter being a human.

Anonymous said...

setuju aku , RBF .

Megat Alam Gempita said...

may be DS Rais Yatim jadi Duta Malaysia ke Indonesia...

Beliau calon yang layak sekali demi mengukuhkan hubungan dua hala...

Anonymous said...

Kalu Mat Pantun ni aku tak setuju....kalu Papagomo aku no hal

mohd nasir said...

Saya cadang kan anwar brahem jd menteri kerja raya..sebab dia suka jalan raya berbanding stadium...

Anonymous said...

Jadi Speaker ? kalu aku jadi speaker Darah tinggi aku naik 200/130...ooh no no no !

Anonymous said...

DS Shahrir Samad.
Orang lama. Pengalaman luas dalam politik. Pernah menjadi setpol untuk 2 perdana menteri.

Berpendirian, objective-oriented dan bijak mengendali. Untuk mengemudi Dewan Rakyat yang dibayangi masalah polarisasi kaum selepas PRU13, dia calon yang sesuai.

Johan said...

Sangat setuju 1000%... seorang yang pandai menyusun bahasa, bijak menutur kata, berhati-hati dalam berbicara.. perlembagaan & undang2 ada dalam kepala.. itulah Pak Rais. memang dialah selayaknya..

Anonymous said...

kena cari orang yang lantang suara upaya terkencing anuar bila ditegur suruh duduk...

Anonymous said...

Saya cadang Bung Mokhtar.

Anonymous said...

sy setuju sgt2 sbb penggunaan bahasa melayu yg sgt tersusun dan sedap d dgr selain mahir dalam undang2

Anonymous said...

SETUJU Sangat2!!

Anonymous said...

hahaha..bagus! biar rais yatim berpantun dan berseloka dalam parlimen..confirm mamat2 yang mengaku warganegara Malaysia tapi cakap Melayu pun terbelit lidah akan jadi semakin bengong dalam parlimen.. hahahahaha..

yang penting dia mesti TEGAS!!!

Anonymous said...

YA..BIAR TUN M JADI SPEAKER. BIAR PUAK2 PR JADI KELU LIDAH..

Anonymous said...

haha kalau nak lagi best lantik jer datuk baharuddin pengerusi fama :)

Anonymous said...


Setuju sangat....tapi kena bagitau
dia awal2 : takpayahlah dia bawak bini duduk disebelah masa parlimen bersidang!!

Anonymous said...

tak setuju... rakyat hilang hormat pada YB Rais Yatim...

Anonymous said...


Dah banyak kali recycle kita perlu muka baru!

Ramai lagi orang yang pandai undang-undang dalam malaysia nih!

Anonymous said...

Cadangan yg mantap. Satu2 menteri yg berbicara tanpa diselitkn bah inggeris.

Anonymous said...

Ni cadangan ka soalan

Anonymous said...

Hgpa yg setju bagai ni mp ka? Biaq la depa yg pilih.

Anonymous said...

YB TAN SRI PANDIKAR AMIN MULIA.

Anonymous said...

Ds Shahris Samad...lg dinamik..mmpunyai pendirian...ingat masa di lawannya pengerusi umno Tun M...

Anonymous said...

Speaker pun boleh Governor pun boleh, tunggu bila ada kekosongan.

Anonymous said...

Dato mohd aziz pon ok...

Anonymous said...

rais ni jadi nak jadi speaker, rasanya nyanyi donadnag sayang kot ok suruh dia pantun sajaa...muahahahaha