Saturday, May 18, 2013

Cina DAP Memanaskan Lagi Keadaan


Jika Utusan Malaysia tanya apa lagi cina mahu ramai yang melompat kononnya perkauman, rasis, perpecahan kaum dan sebagainya. 

Sekarang mari kita lihat apa yang cina DAP kata, 


MCA TUNDUK KEPADA UMNO, SEKARANG TUNDUK KEPADA SULTAN. MCA TIDAK BOLEH MEMBUAT KEPUTUSAN SENDIRI. 

Kata-kata itu diungkapkan berikutan penjelasan oleh Presiden MCA berhubung perlantikan wakil MCA sebagai Exco Johor. Chua Soi Lek dalam kenyataan itu menyatakan bahawa beliau terpaksa akur dengan perkara tersebut berikutan ianya melibatkan kuasa Sultan Johor. Lihat di sini

Umum mengetahui bahawa Sultan Johor yang mahukan wakil masyarakat cina berada dalam kerajaan Baginda. Itu cukup untuk menggambarkan sikap keterbukaan dan tidak rasis seorang Raja Melayu.

Tindakan Chua Soi Lek patuh kepada arahan Sultan Johor selaras dengan perkara kedua dalam Rukun Negara.

Tapi si bangsat DAP itu cuba mengapi-apikan keadaan kononnya cina MCA tunduk kepada Sultan melayu.

Kalau kita kata mereka pendatang mereka marah. Mereka kata mereka rakyat Malaysia dan perlu dapat hak sama rata dengan kaum bumiputra.

Rakyat Malaysia apa ke jadahnya jika Rukun Negara pun kau tak faham ?

Kita sudah bosan dengan laporan-laporan polis yang dibuat seluruh negara. Dulu pun dia pernah memperlekehkan orang islam yang membuat bantahan berhubung pernerbitan sebuah filem yang menghina islam.

Kita mahu tindakan...

38 comments:

Anonymous said...

APE ANAK SEDARA CHIN PENG NI TAHU PASAL NEGERI JOHOR ? DASAR KOMUNIS HARAM JADAH !

KUASA TUANKU SULTAN IBRAHIM MELEBIHI KUASA PARTI POLITIK MENGIKUT UNDANG2 TUBUH NEGERI JOHOR 1895 .

JOHOR ASALNYA ADALAH SEBUAH NEGARA . BUKAN NEGERI .UNDANG2 TUBUH NEGERI JOHOR MELETAKKAN TUANKU SULTAN JOHOR SEBAGAI PEMERINTAH UTAMA NEGERI . BUKANNYA KERJAAN NEGERI JOHOR YG DI PIMPIN MANA2 PARTI POLITIK. CINA NGEH INI BUTA SEJARAH . SILA BERKUNJUNG KE MUZIUM DIRAJA JOHOR UNTUK MENDAPATKAN PENJELASAN MENGENAI KUASA SULTAN JOHOR KE ATAS NEGERINYA , SEPERTI YG TELAH TERMAKTUB DI DALAM UNDANG TUBUH NEGERI JOHOR 1895 .CHUA SOI LEK AKUR AKAN TITAH TUANKU SULTAN JOHOR KERANA DIA ADALAH ANAK WATAN DAN RAKYAT JOHOR .

Anonymous said...

Pemimpin DAP ni lupa terhadap Rukun Negara yang ke 2 ... KESETIAAN KEPADA RAJA DAN NEGARA ....

Anonymous said...

x kene LEMPANG dgn JMF!dh kene makn PELEMPANG ,mau jd meroyan.ahli parlimen apa mcm ni?pengetahuan tahap bangla!ckp main ikut sdp mulut.

Suar Sendo said...

Udah-udah la ... jangan kasi muka lagi kat Cina-cina bangsat DAP nih. Tu la depa dok makan babi, perangai pon dah macam babi.

Komen Cina bangsat DAP ni walaupun ditujukan kepada MCA, ia sebenarnya mengeji insitusi dan orang Melayu oleh kerana Raja-raja Melayu itu adalah wakil orang Melayu dan juga salah-salah satu simbol orang Melayu.

Bukankah itu pernyataan yang berbau "SEDITION" di bawah "Sedition Act":

3. (1) A “seditious tendency” is a tendency—
(a) to bring into HATRED or CONTEMPT or to excite DISAFFECTION
against any RULER or against any Government;

Maka, it's time to act against these DAP pigs in accordance with the laws of Malaysia.

Anonymous said...

JIHAD EKONOMI!!!

Pastikan Muslim berbelanja lebih daripada 50% gaji bulanan ke poket Muslim!!!

Anonymous said...

Aq dah mula pandang piggy DAP neh semacam jer skrg!!!! dulu ada gak prasaan timbang rasa sesama manusia...tapi la neh.,,,,entahla.....

piggy2 kalo sayangkan harta menda korg yg byk tuh jgn lah wat onar ka Malaysia..org Melayu mmg ramai yg xkaya jadi kalo kacau bilau pon yg byk menanggung kerugian ialah PIGGY@ yg xsedar diri tuh......

Anonymous said...

Selagi ada melayu sengal yg dok backup dorang..selagi tu la dorang berani..

Ghazali said...

Peringatan untuk yang berkenaan:
DONT TRY TO BE FUNNY COZ IT'LL COME BACK TO YOU SOONER OR LATER. MARK MY WORD....

Anonymous said...

Saya dah biasa berbelanja dengan ada GST semasa bermastautin di luar negara, tiada masalah.

Kalau cukai pendapatan individu golongan pertengahan boleh dikurangkan dengan perlaksanaan GST ini adalah amat baik sekali dan perlu disokong.

Anonymous said...

Dh terserlah niat mrk utk kuasai politik msia dan jd tuan kpd org mlayu..apatah lg dgn peranan pengkhianat mlayu aljuburi dgn keldai hadinya..demi Allah dan islam serta bumi mlayu akan kami pertahankn dgn apa cara skali pun..jihad itu syahid

Anonymous said...

Perlembagaan kita memberi hak istimewa kepada penduduk asal Malaysia. Kebetulan penduduka asal Malaysia adalah orang Melayu.

Apabila China DAP menuding jari kepada Melayu itu rasis! Penduduk asal negara ini mempunyai hak terutama tuan punya negeri negeri Melayu yang di gelar Sultan.

Mungkin kursus atau rencana mengena perlembagaan Malaysia seharusnya di tayang dan di ulang tayang oleh TV di samping soalan soalan spontan dengan hadiah tertentu untuk menarik minat rakyat.

Sultan adalah tonggak dalam perlembagaan Malaysia. UMNO tidak termasuk dalam perlembagaan kerana kepartian tidak di sebut dalam perlembagaan Malaysia. Oleh itu Sultan, Agong dan Majlis Raja Raja Melayu perlu di hormati. Tanpa Sultan tiada siapa menjadi Menteri Besar.

Bodoh punya komunis!

Anonymous said...

Laporan polis dah bertan-tan tapi tak ada tindakan diambil.Bosan, bosan, bosan. Menteri sotong dah ditukar,ketua polis dah diganti tinggal peguam negara saja yang belum ditendang.Harap Najib dapat menyinkirkan peguam negara secepat mungkin.Kerajaan asik-asyik kalah kes mahkamah.
Kempen untuk tendang peguam negara.

Anonymous said...

Sejarah cina di tm hanya selepas merdeka..nusantara hak mmelayu sejak beribu tahun dibawah islam lebih 700 tahun..cina dulu baba nyonya taat kpd sultan.cina mcm pengasas dap lahir di tanah besar China mahu menjajah..U.N. tahu hal ini..kalau Obama jemput US..sila halau Cina balik & tubuh Dap di china & merusuhlah disana.

Anti babi

rizal said...

Nasihat aku pada umat islam dimalaysia mulai saat ini lakukan solat hajat setiap hari utk satukan parti umno dan pas utk bergambung menjadi satu parti musuh islam sudah berjaya melemahkan org islamiini bkn pasal ayat menakutkan org melayu ini adalah cabaran umat islam...ugama islam sedang tergugat solat hajat agar dibuka pintu hati diberi petunjukk dan hidayah pada pemimpin pas dan umno utk bersatu minta pertolongan dari allah yakin dgn kekuasaan allah sesungguhnya allah maha penyanyang

Anonymous said...

Setuju.

Anonymous said...

Kita ada menteri KDN yg baru..kita tengok setakat mana beliau berani bertindak. Jgn jadi mcm Hishamudin. Berani hanya bila bercakap depan wartawan saja.

mat saga said...


ini bukan mat pooyooooo....

ini mat BABIIIIIIIIII

abu bakar said...

Masaalah cina rasis ni jd plampau sb Kdn lembik dan ktangan gomen 75 % pun skonkol dgn pbangkang

Anonymous said...

Bangsat punya DAP. Inilah apa yang diaorang nak. Hancurkan segala budaya Melayu di Malaysia.

Anonymous said...

Sunatkan sahaja si Ngeh Koo Ham ini

Anonymous said...

Daulat tuanku. Selamatkan kuasa bumiputera & islam. Minta pas tinggalkan pakatan. Baru DAPig ni tau langit tinggi rendah.

Anonymous said...

Mana dia anjing2 melayu dap pas pkr? Gentel telor?????

Anonymous said...

Muka pun muka komunis jahanam.

Anonymous said...

Semua ahli angkatan pembebasan rakyat Malaysia dibawah PR sedang berarak dan berhimpun dan berarak di jalanan seluruh negara.Gelombang kebangkitan selepas PRU sedangmenantikan penambahan sokongan drp rakyat.Usaha ke arah Reformasi PR sedang merancak sekarang.

Anonymous said...

tanggungjawab BN sekarang ialah mewajibkan satu sekolah kebangsaaan..
baru puak2 ni paham erti hidup di malaysia....
kalau dah mereka dari kecik..
prasekolah- sjkc
tahun 1-6 sjkc
tingkatan 1-5- sjkc
a level hingga university-luar negara
jawab najib kalau cina nak paham erti duduk di tanah melayu
tu pun tak boleh fikir...
selagi sekolah vernakular masih wujud
sampai kiamat pun cina akan RASIS..

Anonymous said...

Apa nak tunngu lagi..ambil tindakan ke ats kapir laknat nie...Org Johor bangkit....jgn lepaskan anak menakan Ketua Komunis Malaya nie sptimana yg berlaku kat Perak?

Anonymous said...

lu olang kacau la kita anti melayu saja bukan itu racist la..kita itu cina bukit mali punya..

Anonymous said...

sultan mana yg bagi datuk..kasi tarik balik...no meor datuk to DAP

Anonymous said...

RAKYAT MAU TAU, ITU TANAH KELANTAN SUDAH KASI BALIK KE ?

Anonymous said...

Siapa yg tak nak bayar GST sila pindah ke negara lain

Anonymous said...

Kami mahu tindakan, AG kalau ko tengah main golf skang baik ko masuk office buat keje, banyak aku nampak keje ko sekarang ni bertimbun timbun

Anonymous said...

Jelas dap anti sultan....jelas yg ikut sama dap juga anti sultan.....tp nanti ada pula yg ckp sultan bkn tuhan ..x perlu ikut.....tp bgmana kalau arahan politik oleh puak tertinggi pas kluarkan....kenapa mesti ikut.....mereka juga bkn tuhan....namun mereka akan terus membuat analogi utk memenangkan mereka

Anonymous said...

Itulah modal dap lancau, mca tunduk pada umno, sultan lah

Ko dap bangsat tunduk kat siapa, lim kit sial? Singapork? Pegi berambus lah weiiii

Anonymous said...

Komunis jika mereka berkuasa semua sistem raja di negeri negeri akan dihapuskan serta merta supaya mereka berkuasa sepenuhnya.. dah namapun DAP KOMUNIS macam tu bangsatnya DAP ni, mereka hanya beraja dihati..jika semua melayu xsedar aku xtahu la pru 14 ni camne.

Anonymous said...

DAP KOMUNIS YG TAK HORMAT RAJA LAH RASIS GILA.. PI BALIK CINA LA...

RAJA CINA KALU MURKA DIA DAN SELURUH KELUARGA KENA BUNUH..YG ni BARU TAK RASIS..






.

Anonymous said...

now DAP CLEARLY AGAINTS SULTAN..

CHARGE CAN BE MADE. PROVEN WHAT??

EASILY DAP CAN GO TO JAIL AS SIMPLE AS THAT

ONE BY ONE..

Anonymous said...

Aku rasa polis dah boleh siasat kes ini di bawah akta hasutan ni,..tunggu apa lagi???? ini olang memang cilaka ni..

Anonymous said...

Sudah sampai masanya sekolah alairan ikut kaum dimansuhkan!!!