Wednesday, May 1, 2013

Dakwat Kekal: Jam Tangan Yang Kantoikan Fitnah Mereka


Saya nak ajak anda berfikir cara mudah sahaja untuk anda nilai sistem pilihan raya di Malaysia betul atau tidak ?

Jika sistem pilihan raya di Malaysia tidak betul, 5 negeri tidak akan jatuh ke pembangkang pada PRU 2008.

Jika sistem pilihan raya di Malaysia tidak betul , BN tidak akan hilang 2/3 di Dewan Rakyat. 

Jika sistem pilihan raya di Malaysia tidak betul, bolehkah Pas bertahan di Kelantan 23 tahun ? Tahun 2004 Pas perintah Kelantan dengan kelebihan 1 kerusi sahaja. Dan satu kerusi itu (Dun Kemuning) Pas menang dengan hanya majoriti 2 undi sahaja. Jika SPR menipu dan menyebelahi BN , tak kan SPR tak boleh tipu 3 undi sahaja lagi untuk membolehkan BN memerintah Kelantan ? Tapi itu tak berlaku kan ? Pas masih sihat walafiat di Kelantan walaupun memerintah dengan kelebihan 2 undi. 

Jika sistem pilihan raya di Malaysia tidak betul, dah lama BN tawan kerusi Permatang Pauh.

Jika sistem pilihan raya di Malaysia tidak betul kenapa sekarang ini setiap hari Anwar dan kuncu-kuncunya mengatakan mereka akan menang dalam PRU ini ? 

Apa yang mereka laungkan selama ini adalah pembohongan semata-mata untuk menimbulkan rasa marah orang ramai terhadap SPR dan BN.

Merekalah sebelum ini yang meroyan-royan menuntut penggunaan dakwat kekal. SPR pula mencadangkan penggunaan sistem biometrik. Mereka kata biometrik tak boleh dipercayai. Jawatankuasa Pilihan Khas Penambaikan Proses Pilih Raya yang turut dianggotai oleh ahli-ahli parti pembangkang bersetuju untuk pengunaan dakwat kekal. 

Perkara itu dibentang di Dewan Rakyat, dibahas dan kemudiannya diluluskan sehingga menjadi satu undang-undang dan perlu dikuatkuasa dalam PRU ini. 

Semalam dakwat kekal telah digunakan buat pertama kalinya untuk pengundi-pengundi awal. Mereka putar cerita bahawa dakwat itu boleh tanggal. Jika digosok, ditenyeh dan sebagainya tidak dinafikan dakwat itu boleh tanggal. Tetapi ianya tidak akan hilang 100 %. Kesan-kesan dakwat masih boleh kelihatan di jari pengundi dan cukup untuk membuktikan orang itu telah mengundi.

Ada gambar-gambar jari yang mereka sebarkan semalam menunjukkan langsung tidak ada kesan dakwat kekal di jari pengundi. Itu adalah pembohongan yang direka cipta oleh mereka semata-mata. 

Allah maha kaya, Allah maha besar dan Allah akan menyebelahi pihak yang benar. Mereka boleh merancang, mereka boleh menipu, mereka boleh memfitnah, tapi Allah jua yang menentukan.

Kerja jahat mereka kantoi. Yang mengantoikan mereka adalah jam tangan yang dipakai oleh salah seorang pemfitnah. 
Pusat pengundian awal dibuka jam 8 pagi. Mereka rakam gambar jari yang bersih daripada sebarang calitan jam 7.55 pagi. Lihat jam tangan yang dibulatkan. Gambar-gambar yang mereka sebarkan sebenarnya dirakam sebelum jari pegundi dicalit.

Lihatlah wahai rakyat Malaysia....

Lihatlah bagaimana jahatnya mereka merencanakan fitnah untuk menipu anda semua....

Jangan fikir panjang, jangan termenung panjang. Tekadkan diri anda bermula dari saat ini untuk mengajar mereka habisan-habisan atas kertas undi anda Ahad ini.

24 comments:

Anonymous said...

Bro RBF

Gambar jari itu bermula/berasal dari blog/laman mana ?

[Ingin Tahu]

Anonymous said...

kata pembangkang kalau spr telus seluruh negeri di malaysia dah lama milik pembangkang...

Anonymous said...

Kalo kita benar pasti nmpk kebenarannya mcm tuan sebut d ats. Kalo nak menipu dh kelantan dbwh bn. To kita tak mahu tipu rakyat semt2 utk menang.

Anonymous said...

Buat macai2 PR, lepas mengundi nanti hangpa semua pakat ramai2 pi celupkan jari hangpa ke dalam lubang juboq Nuar Berahim, pasti hilang dakwat kekal tu dan digantikan dakwat kuning idola hang tu....harkkkhh tuihh!!!

nuar jubo.

Anonymous said...

dakwat kekal tu mcm inai.. kalau pakai kurang dari 3 ke 5 minit mmgla leh hilang kesan. tp kalau lebih dari 10 minit akan ada kesan. yg pudar di kuku tp di kulit dan celah jari akan ada.. pudar dekat kuku tp kuku akan warna gelap. ada org siap guna pembersih kuitek utk bersihkan dihdpn geng2 PR.. tp x jalan... dulu diaorg gak yang TERHEGEH HEGEH nak dakwat kekal. bila dah digunakan TERHEGEH HEGEH nk kantoikan SPR.. tula ALLAH maha berkuasa. Kan PAS buat solat hajat bagai untuk tunjuk kebenaran.. dan skrg ALLAH tunjuk cash dpn mata JAM tunjuk bahawa ianya adalah FITNAH. tak takut dosa ke org yang sebarkan fitnah ni terhadap SPR... sanggup ke orang2 tersebut cari setiap petugas SPR untuk mohon maaf atas fitnah tersebut.. tp mereka ini kan sudah dijanjikan syurga.. jadi apa mereka pedulu..

Anonymous said...

Anon 12:30 PM,

kalau SPR tak telus, dah lama seluruh negeri di Malaysia jadi milik BN dan semua pemimpin pembangkang dibangkrapkan seperti yang berlaku di Singa Pura-Pura.

Anonymous said...

kena hati2 jugak bro..

puak2 pr jahanam tu memang sengaja nak cari isu. mana tahu ada yang pakai bahan yang boleh melapisi kulit kat jari, pastu bila dah calit, lapisan itu dibuang. maka takdela kesan calit.. dulu mcm pernah dengar bahan tersebut..mcm lilin gitu..

Anonymous said...

Ini kali betul punya kaki pembelit la aku tengok pihak PR ni..dulu tak ada dakwat kekal, dipaksanya SPR untuk buat. Bila dah buat, macam2 la pulak lagi helah yg nak ditimbulkan.
Aku hentak juga la kepala pembelit ni nanti.

Anonymous said...

Mereka dah kemaruk benar nak rampas kuasa, akal jahat dan belit tak ada fikir lain melainkan nak bodohkan orang ramai terutama penyokong sendiri.

Sial betul mereka, dulu menyalak dan dakwat kekal bila ada dicari dicipt kelemahan BABI punya PR..
Sorrylah PKR, orang lain kau boleh tipulah..kami sorrylah. Potongje jari jari mereka semua buat kasi anjing makan..

Anonymous said...

Aku pn nak cakap benda yg sama dgn 12.55...mungkin mereka boleh guna lapisan atau jari palsu masa undi...spr janganlah terhegeh2 ...mesti siap sedia dgn segala kemungkinan penipuan...tangkap dn dedahkan pada umum jika ada yg cuba menipu....atau titik jari penipu ni mcm kita titik serai langsung campakkan jari tersebut kedalam kuah sup

Anonymous said...

Buat macai2 PR, lepas mengundi nanti hangpa semua pakat ramai2 pi celupkan jari hangpa ke dalam lubang juboq Nuar Berahim, pasti hilang dakwat kekal tu dan digantikan dakwat kuning idola hang tu....harkkkhh tuihh!!!
___________________________________

ha ha... lawak lawakkk

Anonymous said...

Siapa boleh lepas setelah melakukan kejahatan, fitnah, menipu dan sebagainya. Suatu ketika kan terima hukuman dari Allah swt.

Anonymous said...

KAH KAH KAH..

AKU SETUJU 12:51..KENA HATI2 DENGAN TINDAKAN LICIK MACAI2 PR.

DAN AKU AMAT GELI HATI DENGAN KOMEN 12;41 TU..CELUP JARI KAT JUBOR NUAR...WAKAKAKAKAKAKAKA

Anonymous said...

anon 12;26 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=575014375865174&set=a.147653551934594.24500.146443882055561&type=1&theater ngeri aku nak dok lama2 kat laman tu.

Anonymous said...

IDEA yg berasal dari puak2 depa , last2 , depa spin balik menyalahkan SPR ! APE PUNYA LAHANAT PUAK2 NI ?


SPR tu dah cukup telus dah . pun tetap nk menuduh SPR tu tak betul lagi . baik suruh SETAN , JIN , IFRIT je jadi pemantau & pengurus piliharaya . lagi pun nik ajis penah ckp , dia ok je klu setan pun nk tolong pakatan pembohong rakyat . cai2 PR ape komen ? tu atok hangpa yg kata . bukan kami kata !

Anonymous said...

TU LAAAAAAAAA...

DULU, AKU ANTARA YANG NAAAAAAAK SANGAT JIKA KERAJAAN GUNA SISTEM ELEKTRONIK AKA BIOMETRIK TUUUUUUU..AKU DAH KATA DAH DULU2, INDELIBLE INK TU AKAN DIPOLITIKKAN..

TAPI, PENCHACHAI2 PEROSAK RAKYAT DOK PUSH PASAL INDELIBLE INK. NAAAAAAAK JUGAK GUNA DAKWAT TUUUUUUUUU..

HAH..SKRG PENCHACHAI2 PEROSAK RAKYAT JUGAK YANG DOK SPIN SINI SANA. NAK TIPU RAKYAT.

MEMANG CELAKA BIN JAHANAM PUNYA PR!

Anonymous said...

ini lagi satu BUKTI SAHIH bahawa PR memang TAK GUNA, memang HAPRAK dan memang BAHLOL!

sebab depa yang cadangkan penggunaan dakwat tapi depa jugak yang menentang..bayangkan kalau pakatan bahlol ni jadi kerajaan..

Anonymous said...

kalau tak telus, masakan PKR boleh menang undi pos tentera (majoriti 118 undi) masa PRK Teluk Kemang tahun 2000... diorang ni kalau undi pos memihak BN..kecoh aje, kalau undi pos memihak diorang diam mcm tikus... LAIN KALI LAH

Anonymous said...

sendiri punya permilihan parti tunggang langgang, ada hati nak betulkan spr. betulkan permilihan parti tu dulu.....

Dalcha said...

Nak sgt kekal...suh potong jari je...tu kekal seumur hidup...TAPI MESTI PUAK2 BENGGONG TU KATA JARI BOLEH TUMBUH BALIK...

Anonymous said...

Aku harap next pru14 nanti spr akan buat penambahbaikan iaitu selepas jari dicalit jari tersebut akan dititik menggunakan tukul besi dari mesir...selepas dititik akan disimbah jari itu dengan asid sulfurik....kemudian titik lagi kali kedua bersama sama 20 biji cili padi....demo boleh dilakukan ke atas babiga dan latifa koyaloya

Anonymous said...

"ARAB SPRING"
..apakemendanya tuuuu..?binatang apa tuuu??..spring apa dia tu..???
sistem dakwat ini lah antara permintaan mereka yg dtrimapakai oleh SPR..yg bakal djdkan PENCETUS/asbb oleh mereka utk timbulkan huruhara pd tgh mlm 5hb Mei nnt..
tulaaaa dia "ARAB SPRING"..yg bakal dnoktahkan kpd bahasa melayu menjadi "MALAYSIA SPRING"..
tian chua&nurul dah mulakannya..susunan bunga2an dwangsa maju yg menggambarkan spring time/musim bunga da tiba..
ini bukan isu dakwat..ini isu menterjemahkan semula WARISAN SEDIA ADA TANAH MELAYU bertukar kpd..kononnya kita semua sama..tiada beza baik jantina..agama..fahaman..tiada lg dperlukan ISLAM sebagai AGAMA RASMI..tiada lg dperlukan RAJA MENDAULATKAN BANGSA..
inilaaaaa THE AGENDA..agenda sebenarnya..
SUDAH TERANG LAGI DSULUH..

Anonymous said...

PR nie hanya nk memperbodohkan pengikut2 yg mereka tahu bebal al bengap tahap max....

Anonymous said...

Hmmm....kalau SPR tak telus atau Kerajaan sekarang menipu dalam pilihan raya, kenapa PR terlalu yakin boleh menang.