Thursday, May 2, 2013

Ini Dah Melampau - Lihat Video Sikap Kurang Ajar Cina DAP Menghina Melayu

Coretan jurugambar bebas Minaq Jinggo:-

Lokasi : Taman Kelang Utama, Selangor dalam Parlimen Kapar

Acara : Ceramah Umum anjuran DAP

Tarikh : 1/5/2013 @ 5.00 pm

Saya teramat kecewa dengan Speaker DUN Selangor, Teng Chang Kim. Selama ini saya melihat beliau sebagai seorang yang moderate, beribawa dan beradab. Tapi kenyataan beliau yang saya rakam dibawah ini merubah terus pandangan saya terhadap beliau.

Rupanya beliau tidak berbeza dengan pemimpin pemimpin DAP yang lain. Sama saja sikap beliau yang chauvanist dan racist. Ucapan beliau memang penuh dengan tipu nista dan yang terok sekali menghina tahap kebijaksanaan pemimpin Melayu nombor satu, DS Najib Razak.

Kalau Najib punya otak sebesar otak cicak, bagaimana pula dengan otak orang orang Melayu yang lain? Bagaimana pula otak Hadi, Nik Aziz dan Anwar ? Takkan otak mereka jauh beza dengan otak Najib.

Dengan kata lain Teng memang mewakili pandangan DAP yang paling sial sikap perkauman nya menghina seluruh umat Melayu di Tanah Melayu ini... apa kah tindakkan kita semua?

Ini satu penghinaan yang melampau yang saya tidak boleh hanya lihat dan tidak berkongsi pandangan...



RBF

Begitulah sikap besar kepala DAP yang semakin hari semakin melampau. Mereka jadi makin besar kepala sebab mendapat sokongan Pas dan PKR.

Belum berkuasa lagi dia boleh hina orang melayu sebegitu rupa. Cuba bayangkan bila mereka Pas berkuasa..

Kita jangan lupa setahun dua yang lepas bagaimana lim kit sial dan kuncu-kuncunya memijak gambar adun-adun Perak dimana dua diantaranya adalah melayu.


Kita jangan lupa apa yang dilakukan oleh DAP hari ini lebih kurang sama dengan apa yang mereka lakukan pada 1969 hingga tercetusnya peristiwa 13 Mei. 

Masa itu cina-cina DAP biadap naik lori pergi kencing depan gadis-gadis melayu di ITM Shah Alam. Bawa penyapu masuk ke Kampung Baru KL nak sapu orang melayu. Hina-hina melayu dengan kata-kata kesat. Apabila di ajar dengan peristiwa 13 Mei , hampir 40 tahun cina DAP tak berani berkokok. Sejak 4-5 tahun kebelakangan ini apabila mendapat perlindungan dari Pas dan PKR mereka naik toncang kembali.

Kita tidak mahu tragedi seperti 13 Mei 1969 kembali berulang dalam negara kita kerana ianya membawa lebih banyak kemudaratan dari kebaikan. Cara nak ajar supaya DAP tahu hormati orang-orang melayu ialah dengan mengajar DAP, PAS dan PKR atas kertas undi anda hari Ahad ini.

30 comments:

Anonymous said...

Saya on..tolak pr

Pretty Boy said...

Melayu bangang ketawa.. Haprak punya macai PR!

Anonymous said...

TENGOK nanti 5 Mei tau lah awak akan jadi OTAK OTAK ....siapa yang akan jadi CICAK MENGKARUNG!.Melayu yang ketawa tu mesti tak ada OTAK.

Anonymous said...

undi PAS = undi DAP

Anonymous said...

CHINA HARAMJADAH BABI HINA PEMIMPIN MELAYU, ORANG MELAYU YANG KETAWA.
TAKKAN MELAYOOOO BODOH BEGITU SEKALI. !!!
SEPATUTNYA NAIK PENTAS, TAMPAR MULUT SI BABI SIAL ini.

MELAYU SANGGUP DI PERBODOH BEGITU SEKALI....
TIADA harga DIRI.
TIADA JATI DIRI.

CINA BABI NI KELUAR DARI PERUT BABI.
INI SATU PROVOKASI BAGI ORANG MELAYU......MENUNDANG 13 MAY !

MELAYU PAS MANA...........LEBIH BODOHKE. ?

Anonymous said...

Yang depa maki melayu dalam bahasa Cina kita tak tahu lagi.

Anonymous said...

Betul yang mereka maki dalam Bahasa Cina kita tak tau. Entah2 Orang Melayu yang ketawa Cina tu pun dalam Bahsanya kata tengoklah berapa Bodohnya orang Melayu di Depan saya sekarang ek.

Anonymous said...

org melayu tak bodoh....tetap ingat apa yg cina buat pada melayu masa 13 mei 69 dulu....cuma menunggu masa yg sesuai utk MENYEKOLAHKAN mereka semula....cuma yg bodoh & bahalol ialah MELAYU PAS jer....sanggup menjadi HANJING BELAAN CINA DAP

Anonymous said...

Hanya Melayu akal pendek saja yg terjerit2 mnyokong statement BABI rasis sekor neh....

PRU 13 neh ..dah tetap di hatiku undi aq dan keluarga aq utk BN.....

Anonymous said...

Si Teng BABI ni dari masa speaker dh tunjuk racisit bila mengukum ADUN BN ikut suka hati pukimak dia...macamni punya dia hina PM tapi melayu PKR dan PAS sial ni tukang gelak...ya allah..kau laknat kan lah manusia yang macam ni...PUKIMAK punya DAP...SIAL punya PAS...BABI punya PKR terutama orang yang bernama ANWAR AL JUBO...

Anonymous said...

PAS PKR mengajar Cina supaya kurang hajar dengan Melayu - yang penting, Melayu mesti tentang habis-habisan hingga ketitisan darah terakhir hancurkan PAS PKR dan DAP pada 5 Mei nanti....

cahaya pelangi said...

ni le kayu api dalam neraka nanti..

Anonymous said...

Kalau DAP kata otak DS Najib besar spt cicak ok jugalah tetapi DAP lagi teruk tak ada otak , otak dia spt najis babi jijik

Anonymous said...

dalam website DAP terang2 nk hapuskan hak bumiptra, check kat polisi mereka, dalam bahasa melayu xada penerangan.

http://dapmalaysia.org/newenglish/au_vm_pp.htm (rujukan)


On nation-building
Abolition of the division of "bumiputra" and "non-bumiputra" and the implementation of ethnic equality.

Melayu buta je xtau maksudnya.

Anonymous said...

Ayah saya seorg tentera yg terlibat utk mempertahankn negara semasa peristiwa 13 mei dulu...saya tidak akan lupa apa yg pernah ayah saya ceritakn...saya tidak akan menjadikn perjuangan ayah saya dulu suatu yg sia-sia...ayah saya kini telah di mamah usia...ttp kes lahad datu telah memberi semangat pd dia. Jika dia sehingga kini teguh di belakang bn...mengapa tidak saya yg telah menikmati pelbagai keistimewaan hasil dari perjuangan tentera dahulu mempertahankan negara.

Anonymous said...

Cina lahanat!

Anonymous said...

ati2bro..prelude2yg PASTI..thy wan MALAYSIAN SPRING brooo..ala ARAB SPRING..provocation is just1of their SENJATA UTAMA broo..mmg depa tau da..MELAYU ni pantang dcabar..mati katakpun takper..so apa depa peduli..ARAB SPRING is4REAL bro..makin dekat 5th mei makin tercabar lg MARUAH kita broooo..

Anonymous said...

Yb babi hutan......betullah dia berani sebab melayu beri.....cuba kita semua bersatu...sanggup dia bersunat dan pakai songkok....pas pkr tiada maruah diri

Anonymous said...

Menate cino babi nok mapuh...aku supah mu menate cinoo gilllo 7 keturunan..

Anonymous said...

PASTIKAN !! 5hb ni , cina haram jadah lahanat ni TERSUNGKUR MAKAN TANAH bersama2 dengan sekutu2nya . (melayu bodoh dlm PAS & PKR )

rasakan.. said...

tempat2 dap menang...semua naik kepala...


Ada anwar dtg bela melayu kat situ...dibiarkan saja...pas lagi bodoh nak mampus

nibong tebal
ni crita budak tudung labuh kat aku...

aku geleng kepala ja..kita akan dpt swing undi org pas pru13 ni...insyAllah...

undi mca harus
undi dap haram

mca ketuanya umno
dap ketuanya Chim Peng..

Anonymous said...

Brni ko cina...sng2 ko bodo2 kn mlyu...ko ingt ngra ni bpk siang ko puny...ko nk kn repeat 13 mei nk kn kn...ingt sjht jht melayu adalh sbaik baik cina....

Anonymous said...

Ooiii pencacai2 fuckatan yg jumud. Masih anda mahu bersubahat dgn DAPig?? Aku tengok ramai pencacai fuckatan mencacak bendera DAPig. Ade DAPig cacak pasang bendera pas P'gay'R?

Anonymous said...

ni lah cina yg org islam pas nak sokong dan banggakan sgt....teruk gila....cina babi..

Anonymous said...

Cina mcm ni lah yg tok2 garu sayang. Belum lg dia baca ayat quran utk kuatkan ketawa macai pas dan pkr yg bodoh mcm beruk. Mmg sialan punya komunis la depa2 ni. Patutnye masa 13 Mei dulu melayu mau kasi ajar puak2 yg mkn babi ni sampai mampos. Kurang ajar punya apek.

Anonymous said...

Yang dok sokong pr belum pernah bekerja bawah org c***. Mmg tak akan berlaku adil dgn org bumi dgn c***. Tu baru mentadbir syarikat. Belum nak mentadbir kerajaan. Alamat bumi dan lebih lagi org melayu kena tekan kaw kaw. Dan yang sokong tu kerja gov.

Anonymous said...

cina cina ni nak 13 mei berulang niee. Ayuh Melayu..bangkit tentang Cina lahanat.

Anak Melayu telah bersiap sedia hadapi apa jua keadaan.

Anonymous said...

pakat2 belajar baso lain retek
biar samo-samo tok pehe

Anonymous said...

Ingat apa babi cina kata kat Melayu :

'kasi melayu jadi hamba,
kita cina komunis dan DAP
mahu lihat melayu jadi kasut kita.
kita kasi ini negara komunis perintah"
-- feb1970 -- Chin Peng

HANYA MELAYU pas & pkr saja yg buat2 buta ...

Anonymous said...

CINA HARAM JADAH.....CINA ANAK HARAM.....CINA PENDATANG YG TAK SEDAR DIRI.....CINA BABI.....CINA BARUA....CINA ANAK BEWAK....CINA CELAKA....CINA BEDEBAH.....MELAYU PR BANGSAT.....ANAK HARAM....ANAK HARAMJADAH....CINA BABI....CINA CELAKA.....CINA PUKIMAK DIA.....