Wednesday, May 22, 2013

Laporan Polis: Ini Baru Betul...


Ini baru betul beb....

Dulu apa sahaja yang pembangkang tabur fitnah, baik UMNO, baik kerajaan, baik PM dan isteri sekali pun  mereka hanya biarkan sahaja fitnah dicanang. Tiada tindakan mengikut saluran undang-undang yang diambil. Baik laporan polis atau saman. 

Tapi kini tidak lagi...

Umno pun sekarang ini ada sahaja fitnah terhadap mereka terus saman. Yang terakhir adalah saman terhadap harakah dan Mustafa Ali. 

Hari ini lagi satu lagi sejarah tercipta...perkara ini dah lama ditunggu oleh orang ramai termasuklah dari kalangan penyokong-penyokong BN sendiri. 

Hari ini Pejabat Perdana Menteri telah membuat satu laporan polis berhubung satu emel layang yang mengaitkan isteri PM. 

Emel layang tersebut mendakwa isteri PM memerlukan bantuan untuk memindahkan wang beliau dari satu akaun rahsia di Switzerland. 

Perkara ini sebenarnya bukan benda baru. Saya sendiri telah menulis perkara berkenaan pada bulan Mac 2012. Lihat di sini.  Ianya dihidupkan kembali menjelang PRU 13 tempohari. Biasalah tanpa fitnah mereka tak boleh hidup....

Fitnah punya fitnah pun akhirnya gigit jari jua....#lainkalilah

Lain kali kalau nak buat fitnah pun biar logik sikit. Dalam dunia ini semua orang-orang kaya nak bawa wang mereka untuk disimpan di Switzerland. Kerana di sana tempat yang paling selamat dari sudut kerahsiaan untuk menyimpan wang . Di Malaysia tak selamat kerana ada manusia macam Rafizi yang sesuka hati mak bapak dia mendedahkan akaun bank orang lain. Mengaku akauntan tetapi BAFIA tak tahu. 

Dalam kes emel layang yang disebarkan, dikatakan Rosmah meminta bantuan untuk memindahkan wangnya dari Switzerland. Apa punya bodoh si pemfitnah.... Orang semua berebut-rebut nak angkut duit pergi Switzerland, dia pula buat cerita orang nak pindah duit dari Switzerland. Lain kali buat homework betul-betul sebelum menyebarkan fitnah. Jangan jadi Mat Sabu yang mendakwa polis merempuhnya dengan Land Rover. 

Apa-apa pun tahniah diucapkan kepada Pejabat Perdana Menteri kerana telah membuka satu lembaran baru hari ini. Selepas ini apa sahaja yang fitnah buat sahaja laporan polis dan saman. Kita berharap perkara ini akan berkekalan. Ikut sahaja cara Singapura...

Sesebuah sekolah akan jadi huru-hara dan murid akan rosak jika cikgu disiplin atau pengetua tidak tegas. Memang akan ada murid atau ibu bapa yang tidak suka dan membantah bila guru tegas. Tetapi bila keluar keputusan peperiksaan hasilnya akan memuaskan. Dan semua ibu bapa serta murid akan gembira. Kemudian semua pakat ucap terima kasih kepada cikgu. "Terima kasih cikgu kerana telah mendidik saya hingga saya berjaya". Itulah ungkapan yang sering kita dengar apabila mereka mendapat keputusan yang baik. 

Begitu juga dengan negara....kerajaan mesti tegas menguatkuasa undang-undang untuk menjadikan rakyat lebih disiplin. Apabila rakyat disiplin negara akan maju. Lihat contoh di Singapura. Bila kerajaan tegas mestilah ada yang tak puas hati. Persetankan sahaja mereka yang tak puas hati. Yang penting negara mesti maju dan kerajaan jaga kebajikan serta poket rakyat. 

Cukuplah 5 tahun kerajaan kita berlembut atas nama demokrasi. Nak berdemo, nak berentap dengan polis, nak tabur fitnah, nak meliwat dan sebagainya. Jangan ambil Indonesia sebagai contoh negara demokrasi terbaik. Kerana mereka mengamalkan demokrasi terbaik sampai boleh demo 16 kali sehari membuatkan negara mereka tak maju dan jauh ketinggalan dari kita. Pelabur asing nak masuk pun takut. 

Jika kerajaan hari ini terus berlembut sepertimana 5 tahun yang lepas, jawabnya 5 tahun lagi hancurlah negara kita. Rakyat akan jadi tiada akhlak, tiada moral, tiada disiplin dan sebagainya. Apabila rakyat sudah jadi begitu maka hancurlah sesebuah negara. 

46 comments:

pas dajjal said...

Mmg ptt lah pm bt mcm ni...sepatutnye dari dulu lagi drg dah bt mcm ni baru lah pembangkang akan takut nak tabur fitnah lain kali

Anonymous said...

kencing berlari di lorong lorong jlnBila Kerajaan dan pihak berkuasa terlalu berlembut, bila ketegasan hanya pd amaran maka beranilah Anuar dan DAP dgn pengikut mereka kencing berdiri dan berdiri ditengah tepi jalan sambil melolong melaungkan perjuangan demokrasi jalanan acuan kehendak mereka sendiri.

Anonymous said...

hahahaha kelakar bunyinya kalau pelabut takut masuk Indonesia... jangan asal tulis kalau tak tahu betul situasi di Indonesia... sekarang ni Indonesia lebih tinggi dari Malaysia... ini fakta... lain kali buat homework dulu kalau nak tulis pasal negara orang lain.... justru pelaburan asing di Indonesia sekarang semakin meningkat dikalangan negara ASEAN... huhuhu tulis tapi fakta salah....

Anonymous said...

Patut Rosmah mintak nombor akaun tu untuk disahkan agar dia boleh membuat tuntutan dah di derma kepada warga miskin, ha ha ha cara Tun M.

kalau saman pun bagus juga biar ada akai pemfitnah dan penyebar email tersebut.

Anonymous said...

sokong 100% tindakan pejabat pm.belajar dari kesilapan lalu memberi muka kepada musuh buat sesuka hati.

Anonymous said...

Mane tahu mungkin fitnah ini datang dari Red Bean Army. Pun kena siasat juga tu. Dapat tangkap lucutkan je kerakyatan nya.

semboyan said...

Bagus ini yang kita mahikan. Ambil sahaja tindakan terhadap pembangkang yang kurang ajar suka menfitnah isteri dan keluarga orang. Bawa pencacai pr itu ke muka pengadilan

Anonymous said...

Lega dah. tak ada siapa nak beri amaran lagi....masa untuk bertindak kepada yang terang2 melanggar undang2 Negara. Itulah betul keadilan namanya. Sentiasa proaktif dalam tindakan...sesuatu cadangan yang diberikan oleh pihak sebelah tu, pastinya sesuatu yang berunsur negatif dan akan menjejaskan kewibawaan kerajaan...dah lama dah..dan dah faham sangat..percayalah

Anonymous said...

Ulamak2 pas tidor ke..bagilah hukum dalam islam dalam bab fitnah..tapi rupanya tidak sebab pas pun 2x5 jadi subahat..

Anonymous said...

Kalau dr dulu bertegas kan bagus. Dah kn tamparan dr cina baru nak tersentak dr lamunan. Nasib baik jugak sedar...

Anonymous said...

Ketegasan perlu menjadi keutamaan jika mahu Malaysia maju. Dari sekarang tak mau tegas 5 tahun lagi gerenti Malaysia hancur...

kejora malam said...

perggghhhh malam nie baru aku boleh tidur dengan lenanya..
kerananakhirnya PM kita telah bertindak mengambil langkah yang terbaik..
yes why kenapa diam je dengan fitnahanya mereka???
[adahal mereka bila ada benda benar keluar pun mereka saman menyaman..
mmh patut menjaga hak asasi seorg isteri PM..
syabbassss PM

Anonymous said...

anon 9.32 anwar bohong korang boleh terima.mustafa ali bohong pun korang telan bulat2.apalah sangat dengan seorang blogger yang tak pimpin mana2 org tersalah fakta.

nicky aji said...

nie baru betol beb...mmg gua betol2 suka PM buat macam nie...lau tak pebangkang naik kepala dgn fitnah xhbs2...da jd darah daging...gud job PM!!!!!

Anonymous said...

mamat 9.32 no pun buat kelakar ye...

aku dah duduk kat indo ni dah lama dah.....keje sini....hampir merata aku dah pegi.....sampai tempat yg indo sendiri pun tak tau ada........rata2 org sini lg suka klu dpt pegi malaysia......

sekarang banyak dah investor keluar.....korea dah mula pindah operation ke vietnam.....

hari2....memang banyak la keluar cerita, investor nak labur, nak buka factory....tapi 10 tahun kedepan pun belum tahu lg jadi ke tidak.....

ko kena tahu beza intent to invest dengan realization of investment......aku heran fakta apa yang ko dapat.....

aku hari2 sini tengok demo......dari budak sekolah, sampai ke yb2 dia org pun demo.....

ko buat homework ko tu dulu....

-anti jubor-
jakarta

MegaBidaman said...

Kebebalan pembuat fitnah terserlah , swiss adalah salah sebuah negara yang dilabel sebagai tax haven, nak simpan kat bank swiss mmg selamat, xde masalah wang tu diperoleh dari mana, buat apa nak keluarkan duit dari bank swiss ke tempat lain? Harapnya si pembuat fitnah,penyebar fitnah ditangkap dan soal siasat mcm mana diaorg boleh percaya cerita fitnah mcm ni..prfttt

Anonymous said...

saman saja tanpa perlu bertangguh. Lagi lama berdiam lagi ligat lah si pembuat fitnah beraksi. Tengok lah apa yg sudah berlaku sebelum ni..pihak DS Rosmah lebih byk berdiam dan merelakan saja perbuatan fitnah ini berlanjutan. Tak sempat sejuk fitnah lama, fitnah baru pula muncul.

mawar hitam said...

mmg ini yg terbaik...mmg sptutnya dari dulu lg pm harus amek tindakan kat pembangkang2 bodoh nie yg suka sgt wat fitnah tak tntu pasal kat PM, dan isterinya DS Rosmah.. jangan kasi muka lah kat depa tu!! kasi hantam je!!

bender fry said...

memang patut sangat la PM buat macam nie...sebab da makin melampau pebangkang nie...pe lagi yg dorg xpuas2 lagi..da kalah cari pasai dengan isteri PM lak...xpasai2 dye jadi mangsa keadaan lak...memang dasar otak lembu pebngkang nie...cari je org yg buat email palsu then tangkap...baru berakai otak dorang...

malayoo mudah lupa said...

Sapa yg buat fitnah tu memanh ...mangkukayun dot com lah...

Anonymous said...

saya rasa ia adalah bermotifkan politik semata mata. iaitu hendak menjatuhkan individu tertentu. sepatutnya politik hendaklah secara sihat dengan menunjukkan mutu kerja dan serta meningkatkan kestabilan politik negara. sekiranya politik tidak stabil ia akan memberi impak kepada negara serta rakyat secara khususnya.

sonu nigam said...

terbaik la pejabat PM,sampai bile nak brlembut dengan anjing2 ni.
makin hari makin naik kepala,makin hari makin banyak fitnah yg ditabur.
sabar pun de limit gak,kalau dah over mmg kene ambik tindakan la.
lps ni sapa je yg buat fitnah trhadap PM or isterinye or mane2 org bn,buat report n saman je terus.
jangan bg muke dah dkt bale2 ni semua,kene ajar sikit dyorg ni.
dasar manusia sial yg lahanat,manuisa yahudi yg hipokrit

Anonymous said...

saman sahaja buat mcm singapore.. fitnah kita saman...lama2 tak beranilah

Anonymous said...

zaman berlembut dah berlalu.negara ini bukan bapak ataum atuk mereka yg punya. tak suka boleh blah. nak tunjuk terror, pergi perang kat Israel..kalau mati pun dapat pahala.

Anonymous said...

Diharap 'ADA' seseorang di JPM mengambil kira pendapat RBZF ini...
kerajaan lembut adalah kerajaan yang sgt lemah...
undang2 ada dan perlu diadili sewajibnya...
mereka yang melakukan kesalahan perlu dihukum...
jangan terlalu mendengar cakap NGO...
kononnya atas dasar human right sedangkan pembangkang hanya mengambil kesempatan di atas sesetengah isu...
kerajaan perlu sedar...
masyarakat bermedia sosial hari ini bukan macam dulu...
berita mudah tersebar 24 jam sehari...
kalau nak pergi saman pun malas macam pembangkang.... makin naik tocanglah PR....

Anonymous said...

Saya, Makcik tempurung, amat terkejut baharu membaca fahaman benci amat melampau bangsa Cina Malaysia di http://mahaguru58.blogspot.de/2013/05/venus-cheng-siew-fun-wants-to-bomb-pm.html; lansung saya telah repot di Facebook dan Polis Australia seperti di bawah (bayangkanlahlah kita bangsa Melayu panggil Lim Kit SIAL - setelah bangsa Cina sering menghina YAB PM dan ex-PM Melayu/Bumiputera kita dengan panggilan amat menjijikkan dan amat biadap seperti dilapurkan di atas!):
Why are you allowing a racially-motivated TERRORIST threat from Sydney, to murder/bomb Malaysian Indigenous PM and ex-PM in facebook at Venus Cheng Siew Fun. Facebook ID : https://www.facebook.com/venuschengsiewfun?fref=ts asks her friends to bomb Najib and Mahathir's cars as her Merdeka Day wish.

This is a TERRORIST crime!

Ir.Mukmin said...

Saya bersetuju dengan tindakan JPM. Buat penyokong2 pembangkang di Malaysia, berfikirlah secara rasional. Jnganla berburuk sangka, redha dengan kekalahan anda pada PRU13. Islah dan muhasabah diri itu penting..bukannya membawa tohmahan dan cacian untuk mencapai kemenangan...

Anonymous said...

Kerajaan baru ini nampaknya lebih lembik dari zaman Pak LAh Bodohwi...mungkin sudah sampai masa beri laluan kepada orang lain la pulak...

Anonymous said...

anon 9:15am 23/5/13

yg lembik tu lubang juboq hang. bagi kat anwar, dia mmg suka tu, kemot kuat, melekat ...

Anonymous said...

Dah lama dah patut buat perkara macam ni. Bila mereka diam aje tak ambil apa2 tindakan yang dapat keburukannya bukan hanya mereka tetapi yang teruknya UMNO.Jadi fikir2kan lah.Jadi tolonglah kesian pada melayu keseluruhanya kerana tempiasnya bukan pada mereka sahaja.Renong2kan lah...!!!

Anonymous said...

aku harap lepas nih..kalau ade jer fitnah terhadap ROsmah atau mane2 menteri...tlg cepat saman...jgn dibiarkan mereka terus spin...sbb org kpg2 aku ni..totok2 PAS nih..lebeh percaya pada fitnah tanpa sebarang usul periksa..maklumla ade sorang cikgu pencen ni..die rajin benor...print berita2 dr blog pembangkang..dan sebar2kan di warung2 kopi dan disebarkan di surau..terutamanya masse nak solat jumaat..kerajaan perlu pantau keadaan ini..

Anonymous said...

salam RBF

betul cakap anon 11.04am
mase kempen pru13 ari tuh...puak PAs nih asyik spin cite cincin juta2 rosmah..kat org kampung...sampai bg flyers di setiap umah...

nasib baik la ade org umno yg celik IT...aku print ape yg bro RBF ulaskan pasal isu cincin...dan sebarkan pulak di rumah2..terpulangla pada mereka nak percaya atau tidak

alhamdulillah..walaupun kemenang tidak berpihak pada parlimen dan DUN tempat aku,,Bukit Gantang dan DUN Kuala Sepetang..
tp aku bangga PDM mengundi aku...BN masih menguasai semua saluran mengundi..

Pak Mat Tempe KKj Kamunting

Anonymous said...

Sekarang lah masanya untuk menyerang balas. saman mereka tentang scorpene, altantuya,cincin 24juta juga.biarkan mereka tunjuk bukti apa yang mereka katakan.

SPR tolong sama pakatan sebab kata SPR tipu.

Anonymous said...

Sedikit sebanyak kita perlu ikut cara Lee Kuan Yew saman jgn tak saman. masa kempen PRU d spore semua dirakam sb, selepas PRU selesai, pembangkang akan disaman kerana fitnah. kena denda berjuta-juta maka lemaslah mereka.

Anonymous said...

Lee Chong Wei vs Lin Dan 21-18,3-21,21-17 Jumlah mata Lee Chong Wei= 45 mata, jumlah mata Lin Dan= 56 mata...siapa pemenang? Lions XII mata= 40 mata Jaringan = 23 Bolos=10 Johor DT mata=37 Jaringan=27 Bolos=10 siapa layak jadi juara liga? BN menang 133 kerusi parlimen 49.5% undi popular, PR menang 89 kerusi 50.5% undi popular siapa menang PRU13 dan layak memerintah?

Anonymous said...

Bukan sedikit sebanyak... sudah sampai masa kerajaan bertindak tegas. DiS'pore perhimpunan seperti ini tidak pernah berlaku kerana kerajaan tegas dalam menangani masalah ini. Orang macam Anwar, Kit Sial, Ambiga dan geng geng mereka ini, kalau diS'pore sudah lama 'dikuburkan'.

Walaupun kerajaan berlembut, mereka tetap menuduh kerajaan zalim dan macam2. Dilain negara kita dapat lihat sendiri diTV bagaiman polis anti rusuhan belasah perusuk dan mengheret mereka tanpa belas kasihan tapi diMalaysia,perusuh yang belasah polis. Sudah sampai masa kerajaan bertindak. Bukan nak suruh polis ikut macam diAmerika dan diEropah dan belasah perusuh tanpa belas kasihan. Polis Malaysia sememangnya tidak sekasar polis dinegara lain, ada diantara mereka yang bertindak luar batasan kerana mungkin dibayar oleh pihak pihak tertentu untuk memburuk burukkan kerajaan dan anggota polis.

Die if you do...Die if you dont. Lagi baik do....

tokgaru said...

Umno sepatutnya menang banyak kerusi lagi pada PRU13. Tapi sayang kerana cara Umno berkempen masih macam tahun 80an. Minda melayu yang sokong dan percaya kepada pembangkang gagal diterjah oleh Umno.

Banyak isu semasa yang berlaku dalam PR gagal diambil kesempatan oleh tukang kempen Umno. Jika penceramah Umno pandai manupulate isu2 seperti dibawah, Umno akan dapat majoriti yang lebih dan kerusi yang lebih.

Isu Hudud. Isu Tolak Islam. Isu Kalimah Allah. Isu Cabaran Langkah Mayat. Isu Manifesto PR. Isu DAP Ugut Memulau Calon Pas. Isu PR Mahu Mengekalkan Perlembagaan Sedia Ada.

Kempen atau ceramah oleh tukang2 kempen Umno hambar, tak boleh lawan ceramah PR atau ceramah bekas aktivis Pas spt Cikgu Non dan ramai lagi.

PRU14, kalau Umno masih mengekalkan momentum kempen semacam ini juga, orang melayu yang sedia sokong PR akan terus kekal menyokong PR. Umno boleh terancam.

Saya banyak juga mengikuti ceramah anjuran Umno masa kempen PRU13 .. tak ada umphhh kecuali lah yang Cikgu Non diundang sebagai penceramah utama.

Anonymous said...

Ni system first past the post la bro..bkn berdasarkan undi fofuler...kakau nak ikutkan mengikut analisis akhbar umno is the most fofuler. Dan dalam analogi ko diatas tu masih lagi si chong wei menang..game ni rang kira set menang bkn jumlah mata...

Anonymous said...

menteri KDN br ni tlg jgn bagi muka pd sapa2 yg nak menghasut ke menfitnah ke apa saje... terus guna akta baru yg ganti ISA... klu ISA diwujudkan semula lg bagus supaya kite hidup aman mcm thn2 80an...memang nampak kejam tp if that's the only way why not..

azman said...

Assalamualaikum RBF

Setuju 100%,...fitnah kalau diulang ulang dan didiamkan, akan menjadi barah dalam minda yang mendengar...

Anonymous said...

Pas berdiam sbb dia cover stopa.

Anonymous said...

Bukankah ini strategi zaman hitler dulu....buat fitnah secara konsisten tanpa henti....akhirnya rakyat akan percaya juga

Aku cuma menuntut pemimimpin yg telah dilantik oleh rakyat ini tegas dalam soal
>menghina negara - lucutkn kerakyatan
>menghina raja - penjara dan lucut kerakyatan
>menghina dn memfitnah pemimpin - saman
>pelajar menghina negara - rampas paspotnya,halau dari memasuki malaysia
>hapus sekolah cina
>tak tau cakap bahasa malaysia - lucut kerakyatan

Anonymous said...

Setuju 100% dgn Pas dajjal,Ikut cara negara jiran.hari ni buat fitnah,esuk confirm terima surat saman.hakim jgn tangguh2 kes,klu dah buat tuduhan dah tentu ada bukti.klu x ade bukti,maknanya fitnah.

Ir.Mukmin said...

untuk PRU14, UMNO perlu membariskan di peringkat saraf dan penerangan dengan pemidato yg hebat yg mampu mnghurai Al Quran dan As Sunnah, sesuai dgn politik hari ini... Saya menyokong pendapat Tokgaru, UMNO perlu lebih serius mncari pemidato spt ini..Cikgu Non, Ustaz Hanif Basri adalah contoh...t.kasih tuan RBF..

Anonymous said...

Pdgn saya:
1) bukan setakat isu ni, isu cincin, scorpene dll perlu dibuat saman jugak
2) sila gunakan ayat yg pembangkang suapkan spt ketirisan. Cthnya dgn penguatkuasaan gst , kerajaan dpt mengurangkan ketirisan dlm hal percukaian
3) counter attack kod isu2 yg jeluar dlm harakah, keadilan daily etc

Anonymous said...

DSN,
Kami ahli akar umbi sesungguhnya terasa amat penat dan letih. Jika DSN masih lagi melayan mereka seperti menanatang minyak yang penuh saya percaya umat melayu yang setia dan menyanyangi UMNO akan berpecah belah.
Akan ada kelompok yang bangun menentang kepimpinan DSN najib kelak. Saya merayu dan amat berharap agar DSN carilah jalan terbaik agar perpaduan dikalangan umat melayu serta ahli umno akan terus utuh serta mampu mempertahankan kuasa politik orang melayu.
Hentikanlah sikap berbaik sangka dengan musuh dalam selimut. Ibarat musang berbulu ayam, jgn dilayan dan dituruti lagi kehendak ultra cina. Sesungguhnya kaum tersebut seperti belanda mendapat tanah, ibarat diberi betis paha pula yang nak dirabanya.
Sudah-sudahlah DSN menuruti kehendak mereka, ayuh bantulah mereka yang telah memilih DSN sebagai PM. Hargailah sokongan mereka agar mereka terus bersama mempertahankan kuasa politik orang melayu dan peribumi yang cintakan keamanan, kemakmuran serta sikap bertolak ansur sesama rakyat.
Jika DSN gagal serta masih lagi berpolitik jalan selamat maka DSN akan dikenang sebagai pengkhianat umat melayu .
Hargailah mereka sementara masih berkesempatan dan balaslah budi mereka yang telah mengangkat dan meletak DSN dipuncak kuasa. Jika tidak mampu serahkan pada yang berani dan sanggup mengambil risiko.

BCL & ABC ( Aku Benci Cina DAP )