Friday, May 17, 2013

Saifuddin Perlu Belajar Mandi Wajib Dengan Betul


Pada PRU yang baru berlalu Umno bertanding di 120 kerusi. Umno menang 88 kerusi atau 73 peratus daripada keseluruhan kerusi yang mereka tandingi. 

Umum mengetahui bahawa Umno berjaya memperbaiki prestasinya dalam PRU 13 dengan menambah beberapa kerusi lagi berbanding PRU 12. 

Kita berpijak di bumi yang nyata, kita pun tahu yang tak mungkin kita boleh menang 100 peratus. Namun begitu salah satu kerusi yang tidak pernah kita jangka akan kalah dan kita tidak pernah kalah  sebelum ini adalah kerusi parlimen Temerloh.

Calon kerusi berkenaan adalah manusia yang paling bongkak dalam Umno. Orang yang selalu menguar-uarkan dirinya sebagai seorang pengamal politik baru yang serba tahu. 

Akhirnya si pengamal politik baru itu kalah di tangan Ketua Pemuda Pas. 

Terbang satu kerusi yang Umno tak pernah kalah....

Dua hari lepas dalam forum anjuran Sinar Harian tanpa segan silu, si pengamal politik baru berkenaan berkata Umno perlu taubat nasuha.

Dia yang kalah Umno pula yang dia suruh taubat nasuha ???

Tak ke gila namanya itu ? 

Mana kau punya politik baru yang kau dok canang selama ni ? 

Sudah kalah...kalah lah....kalau tak pandai menari jangan salahkan padang yang tak rata. Azeez Rahim yang kalah tahun 2008 dengan majoriti 8 ribu lebih di lubuk Pas di Baling, boleh menang tahun 2013 dengan majoriti 5 ribu lebih. Kau yang bertanding di kerusi selamat boleh kalah. Itulah namanya bodoh.....lagi nak bercakap banyak kononnya Umno kena taubat nasuha. Kau tu yang perlu belajar mandi junub bagi betul dulu. 

51 comments:

Anonymous said...

dia sendiri pun buka posa di hard rock cafe.nak minta orang lain taubat nasuha pulak?

Anonymous said...

OH , MALAON NI LA SI LOSER YANG LINGKUP KAT TEMERLOH TU EH ? MUKA PUN BUKAN CERDIK SANGAT AKU TENGOK . POYO LEBIH JE MAMAT NI . KLU KO RASA UMNO DAH TAK BETUL , SILA A BERAMBUS DARI UMNO . APE KE BODOH KO NI !

Anonymous said...

Sebelum ni sabaruddin chick, sarit jusoh berusaha berkhidmat pada rakyat temerloh. Kerusi tu x pernah kalah, tahun 2004 sarit menang dgn majoriti 19 ribu. Letak je saifuddin majoriti turun sampai 1 ribu.. Dah teka pru 13 kalau letak saifuddin lg sure kalah sbb perangai politik baru nya yg enggan berkhidmat pada rakyat temerloh.

Anonymous said...

Bagus lah dia ni kalah.
Berlagak macam orang hebat sangat, tp akar umbi sendiri pn x suka dia kt temerloh tu. Undi rosak 977.
Suruh je masuk PKR kalau dia x nk jd ahli UMNO lagi.

Jokiden NS said...

Jokiden ingat antara yang patut digugurkan daripada bertanding dulu ialah Mac Mohan ni.. terkejut juga apabila namanyatersenarai. Namun bila dia kalah taklah terkejut pulak. Terbaiklah RBF..

Anonymous said...

syukur ler beliau kalah.

Anonymous said...

dia kalah di temerloh sebab isu di peringkat kebangsaan.. bukan sebab dia takde kaliber... kalah 1070 undi... pengundi mahukan kerajaan baru...dia salah seorang yang jadi mangsa strategi PR letak calon heavyweight...Ghani Othman pun kalah, Ali Rustam pun kalah...

Anonymous said...

hahhahha.. dia nih xlama lah nih.. dengo2 le Yeop....lain macam je bunyi komen dia...

Anonymous said...

Can I Balun U Today ?

Anonymous said...

serius bro , gua mintak sangat dia nie kalah...alhamdulilah. mulut tu tak jaga hati2 blogger langsung. dia ingat kita berbayar ke buat kerja semua nie?..tak da akal punya tokoh. alhamdulilah

Warga Batu gajah

Anonymous said...

Memang patut pun dia kalah kerana dia memang tak lauak menjadi Wakil Rakyat. Dia dengan Politik Baru yang palsu itu rasa dia hebat sangat bila sering memihak pada Haluan Kiri. Apa dia ingat rakyat ni tiada akal sama macam dia. aku paling gembira dia kalah kerana harapan selum ini dia tidak patut dicalonkan...

Anonymous said...

baguslah dia kalah...boleh jadi penternak ikan patin dalam sangar kat sungai temerloh.


1000x aku ngakak guling + padan muka dia.

Hidup UMNO...ABC + BCL....

Anonymous said...

Majoriti rakyat Temerloh bersyukur dia kalah termasuk dalam BN sendiri. Dia kalah bukan sebab tsunami cina sebab melayu pun benci tgk dia. Cakap macam bagus dgn idea politik baru, tapi Temerloh macam tu gak... Kalau bukan sebab ADUN Lanchang yang banyak bawa kemajuan pada temerloh, temerloh lagi teruk. 5 tahun dia tak buat apa2pun. Projek dia nak bawa UIAM ke Temerloh pun tak berjaya. Kelakar bila keluar akujanji PRU13 utk Temerloh, dia ambik semua kredit kerja orang lain seolah2 dia buat, hahaha.... Salah Pimpinan tertinggi letak dia sebagai calon PRU 13. Pengundi pun bijak, daripada letak seorang calon BN yang berkiblatkan pembangkang, baik pilih pembangkang terus...

Anonymous said...

Saya setuju budak bodoh sombong ni pergi ikut abang anwar dia masuk pkr. Dia ni buat menyemak saja ada dalam umno.bila ada forum cakap semua nak play safe, langsung tak mahu pertahankan hak2 bangsa dia. Saya minta dia jangan masuk bertanding dalam pemilihan mkt umno nanti. Kalau dia masuk juga minta perwakilan pastikan dia dapat tempat yg tercorot,insyaallah.

Anonymous said...

Inilah yang dipanggil sebagai New Polishit...

Aku nak tanya apa yang Pudin buat bila Adam Adli & The Geng melakukan perbuatan kurang ajar dan biadab dengan menurunkan gambar Najib kat PWTC. Pudin ni adalah antara Melayu Liberal yang berfikiran terbuka dan sanggup berkompromi dengan pembangkang. Sekarang ni Melayu Liberal dah menjadi semakin ramai antaranya seperti KJ dan Nazri Aziz. Aku pelik, Nazri Aziz ni pun masih dikekalkan oleh Najib sedangkan inilah orangnya yang kurang ajar dengan Tun M dan sanggup menerima kedatangan Namewee kat parlimen. KJ pulak masih lagi nak memberi muka kepada Cina meskipun semua orang tau Cina dah membelot semasa pru lepas.

Anonymous said...

Koi (Aku) Orang Temerloh pun rasa bersyukur beliau tewas di Temerloh. Temerloh sepatutnya pesat membangun memandangkan Temerloh adalah titik tengah Semenanjung antara KL - Ganu. Dengan adanya Highway Temerloh sepatutnya Temerloh dah jadi macam Bandar Kuantan tapi nampaknya tak berubah. Macam dulu jugak.

Anonymous said...

koi orhong temerloh t'pkse mangkoh mamat ni mengkana sbb die d'plih UMNO Temerloh..x suke amat koi kt die ni..hrap2 Dato' Shahkar cri ler orhong len utk PRU 14..

Anonymous said...

bagus dia kalah. dia org yg bagi muka kt bbudak yg turunkan gmbr najib kan. padab muka dia. dia ingat bbudak u tu semua mengundi ke yg ko lyn sgt. ank2 org temerloh pun rmai yg cerdik pndi

Anonymous said...

eloklah kau kalah saifuddin....masuk PR lagi bagus. kau dalam BN pun, satu sen pun tak laku!!!!

mat tarbus said...

bukakan video zina si mustapha ali kat dia nih...on kan video anwar dengan guy..... baru dia tahu sape yang patut bertaubat nasoha.

mat saga said...

iniiiii semua mat poyoooo.....

Anonymous said...

Mamat ni 2 hari berturut keluar kat Astro Awani lepas PRU13, dgn kawan dia Yusmadi yg tak tercalaon.. tak habih2 dgn new politik dia TAPI yg kesiannya.. dia tk tau lagi dia dah kalah hehe..

Anonymous said...

INI LAH ANTARA TALI BARUT ANWAR YG BERADA DI DALAM UMNO............DS NAJIB SEDAR AKAN HAL INI . INILAH WAJAH TALAM 2 MUKA

Anonymous said...

Semua org waima org buta pun boleh nampak si pudin mcgaygay ni trojan horse dlm UMNO, Najib je sorang xnmpak. Org2 pembangkang mmg cukup suka dgn dia nih. Sungguh aku sakit hati masa dia dgn nazri kena calon. Tp bila umum dia kalah, syukur Alhamdulillah...nasib baik org Temerloh bijak2. Tenkiu!!!

Anonymous said...

Politik baru dia kurang bijak. Menongkah arus untuk dapat publisiti. Dalam politik mesti ada team spirit. Macam main bola juga. All 11 players mesti main as a team tak boleh ada sorang tu kata aku main cara baru. Nak main cara baru itu macam special game nuar, stopa , sabu, azmin, nurul dan badrul amin. Csl pun tahu main game ni

Anonymous said...

Dia ni hanya hero di kalangan mahasiswa yang akal pendek yang pejuangkan kebebasan tanpa hala tuju... Kalau dia bertanding pilihanraya kampus, dia ada peluang besar untuk menang. tapi kalau PRU, jangan harap. Kelakar bila baca teori dia dengan pengundi harapan pembangunan dan harapan demokrasi, dia kata dia kalah sebab harapan demokrasi. Dia tak sedar ker, pembangunan pun dia kalah, janji nak buat itu ini kat Temerloh, satu apa pun takder.. Datuk Sharkar yang banyak majukan Temerloh! Sifat sombong dia (kecuali dengan anak muda kawasan bandar khususnya)amat menjengkelkan. Saudara kena ingat, pengundi saudara bukan setakat anak muda (yang majoriti tak cukup umur pun nak mengundi)kat Temerloh ni ramai golongan pertengahan dan orang veteran yang duduk di kampung. Buang sikap tak mesra tu... In shaa Allah, PRU14 jangan calonkan dia ni, biarkan politik dia berkubur bersama politik barunya, hahaha

Anonymous said...

beruk sekor ni sebenarnya dah lama jadi 'duri dalam daging' BN.
dia duk berteduh dan makan bawah UMNO tapi jiwa dia ada dalam PKR.

Syukur atas kekalahannya.

Anonymous said...

Aku pun meluat tengok mamat ni, dgn new politik dia. Jahanam ko ngan new politik ko.

Anonymous said...

Saya pengundi BN di Temerloh sejak 4 PRU yang lepas. Pada PRU12 saya masih mengundi pudin ni sebab saya tak tau sangat lagi perangai dia. namun dalam PRU13, saya penyumbang kepada undi rosak. Saya sama sekali tidak akan sokong pembangkang tetapi saya jugak tidak akan sokong pudin. Apa dia buat selain retorik mini parlimen yang tak berfungsi dgn baik tu? Pembangunan apa yang dibawa ke Temerloh? Lepas ni bersaralah dari politik, habiskan masa yang ada dengan bermain bola keranjang dengan pelajar Hwa Lian kat Mentakab tu...

Anonymous said...

Sudah-sudahlah tu, ini bukan politik baru tapi meroyan baru... lepas PRU13 ni hari2 keluar statement kat sinar, yerlah, bahang PRU ada lagi, nanti dah sejuk, takder siapa pun nak statement you... baik pikir lepas ni nak buat apa? Sebagai rakyat temerloh, tergelak besar bila dia kata nak teruskan agenda bangunkan temerloh macam pendidikan dan lain2, masa ada kuasa tak mau buat, dah hilang kuasa baru beria2, nak buat apa....

Anonymous said...

TERUS-TERANG, WALAUPUN AKU PENYOKONG BN, AKU MEMANG MENGHARAPKAN DIA KALAH. NAJIB MEMANG SILAP BESAR SEBAB CALONKAN DIA LAGI. SEKIAN

Anonymous said...

Poyo + Gay = Saifuddin, lu pikir la sendiri...

Melayu said...

Malu keh dier ni org Phg wehhh..Actually, mungkin betul gak teman sorg ni bersahabat ngan Anu War sbb MCOBA beb!! Keh tau benor semangat kesetiakawan bebudok MCKK nih wehh...Idup ADUN Lanchang!!

tobeng said...

Di seluruh negara Melayu tolak pakatan dap,tapi mamat new politics lah sangat ni kalah.Padan muka.

Najiblah pandai sangat letak lagi mamat yg cuma disukai pembangang ni.Eloklah kau masuk pkr,mesti aljub suka.

Anonymous said...

YANG NIE LAGI SE EKOR LAGI MANUSIA YANG TIDAK BOLEH MENERIMA QADA @ QADAR DRPD ALLAH.......

TU SEBAB RODA TU BULAT DAN JANGAN INGAT KITA SENTIASA DIATAS.... MUASABAH DIRI SENDIRI JANGAN MENYALAHKAN ORANG LAIN.......FIKIR APA KEKURANGAN KITA..... JANGAN TERLALU BANGGA/RIAK AKAN KELEBIHAN KITA...INI LAH AKIBATNYA.....

Anonymous said...

Dia ni syiok sendiri, politik yang dibawanya kononnya up to date tapi hampas.

Anonymous said...

Sebenarnya Sarifuddin ni dapat undi lebih banyak berbanding dgn dari jumlah yg di perolehi oleh Adun-Adun Temerloh,bermakna dia lebih populer.dari 3 adun BN Temerloh tersebut,sekadarkan undi nya masih tidak mencukupi utk menang.Dia amat yakin akan menang ,tapi dia tak sangka Cina tetap menolak beliau,walau pun beliau membawa 'politk baru'.Nak tunjuk bagus ,dia tetap tidak menyalahkan tsunami Cin,walau pun dia dah bungkus dek kerana Cina tak undi dia.
Kalau di pandang dari sudut populer betullah beliau lebih populer dari 3 Adun,tapi populernya tak cukup bagus,tak sama macam Dato Sabaruddin dan Dato Sarit Jusoh dulu.
Kekalahan beliau juga adalah kerana ada unsur cah keting disamping kelemahan jentera p.raya bhg.Dia membawa 'politik baru',tapi mejalankan gerak kerja secara tradisional,mana nak menang.Temerloh ramai penyokong taksub Pas dan Anwar,dan mereka ini giat mempengaruhi anak muda Temerloh,tak ada satu muka pun dari Umno Temerloh yg berani berdepan menceritakan kebenaran kepada mereka,yg menjadikan Nik Aziz dan Anwar tetap maksum di mata mereka.Lubok mereka tidak di tembusi.Saya berpendapat ,kalau kena dgn gaya gerak kerja nya BN mampu mempertahankan Parlimen Temerloh.

Anonymous said...

Kalau mcm ni lag pemikiran kita alamat pru14 bye bye umno. Pemikiran kolot 59 thn belakang. Renung2lah. Zaman berubah pemikiran tahap lama.

Anonymous said...

najib yang bodoh masih nak pilih mamat serabut perut ni sebg calon...
kononnya politik baru ...
najib bodoh sebab masih nak kekalkan orang macam ni yang menyumbang kepada kekalahan kerusi di tempat2 kebal BN selama ni...
sepatutnya dah lama dah humban mangkok hayun ni dalam lombong...
nyah kau sebagai ahli umno forever...

Anonymous said...

atau najib saja bagi dia tanding kat kampung untuk dia promosi politik baru dia. la ni dah kalah, kira bole simpan kat muzium. cuba bayangkan kalau dia menang, tak ker haru jadinya najib nanti

Anonymous said...

Apa pun, kariernya sudah berakhir dgn UMNO dan BN. Harap2 Najib tak letak dia jadi chairman di mana-mana. boleh lingkup ajensi kerajaan di tangan dia. Aku dah agak dari awal lagi dia akan kalah. Politik baru yg cuba dibawanya sebnanrnya memakan diri sendiri. Dia tertipu dengan helang pembangkang yg mengamalkan politik "pecah dan perintah" dia gagal menghidu walupun hidungnya tak ada penyakit redung.

Anonymous said...

Rasa elok Najib buat perjumpaan face to face dgn blogger2 kita yg ikhlas bagitau kebenaran walaupun pahit.Biar Najib tahu certa sebenar dan sentimen rakyat biasa ni siapa sebenarnya bertopeng opera selama ni dan tak layak langsung utk diketengahkan jadi wakil rakyat atau jemaah menteri. Cepat Najib..u must take this first step jumpa blogger2 ni before things getting out of hand. Jgn pcaya sgt your current informer..Diaorg maybe bg cerita yg best2 je..tapi sebenarnya racun. Menteri mcm Nazri Aziz,Hishamuddin n Timbalan Menteri Pelajaran yg baru tu antara yg meyesakkan nafas kami yg dok berjuang habis2san utk survival Melayu dan agama Islam yg suci ni...Pleaselah Najib..If u got this info.

Anonymous said...

aku bersyukur sangat dia ni kalah . aku perhatikan masa dia jadi tim.menteri pengajian tinggi dulu mcm ada yg x kena sbb mahasisiswa pandai berdemo lah dan mcm2 lagi nak melawan kerajaan ..bagus dia kalah..dia lah punca pelajar2 dan remaja2 kurang ajar..kalau dia menang entah apa lagi jadi pada pelajar2 pengajian tinggi ni ,masa dia ni lah lahir malaun mcm adam adli..berani melawan kerajaan.

Anonymous said...

ini cerita aku orang Pahang. masa mula mula desas desus dulu mmg tak ada nama saifudin naik.semua org dah lega. ada org dtg ckp saifudin xde nama dlm senarai. cara dia ckp dh sebijik mcm pembangkang. tak ada org suka pun. sebab apa. apa yg datuk najib ckp dia sangkal. semua org rasa peluang utk bn menang cerah di temerloh kalau dia xbertanding. tapi paling tak faham bila tetiba je nama dia naik. dan akibatnya kita semua tau. dia kalah.

Anonymous said...

harap bongkar sikit sebab apa nama dia tetiba naik saat akhir. sepatutnya sabri ismail naik ke temerloh. saifudin gugur. bera datuk azizan pula sepatutnya naik sebab dia anak peneroka sebertak di parlimen bera. cuba korek2 sikit.

Anonymous said...

Pengundi Cina yang telah dihasut oleh Lim Pee Siang 100% menolak beliau kerana politik baru mat jenin yang dibawanya.

Anonymous said...

Kalau aku terpaksa memilih sama ada naruto shipudin atau pudin new politics, aku lebih suka memilih naruto shipudin.

Anonymous said...

Ni la macai2 umno,kritikan membina dr ahli sndri pun xnk dgr.Smua teguran dipandang negetiv.Sptutnya amik positif ape yg ditegur tu.Dia cuba mmbina dan mmbangunkan umno dgn teguran mmbina tp syg macai2 x nmpk smua tu..

Anonymous said...

Allah beri dia masa untuk bertaubat nasuha agak nya dan mungkin dia blom sedar lagi. Kalau tak kerana mulut dia yang celupar mana mungkin dia kalah. Kamu kena faham la saifuddin mengapa pengundi kamu tolak kamu. Mungkin kamu terlalu angkuh dan mendewakan sangat pak shiekh al jub kamu. lompat lah parti kalau tak puas hati dengan UMNO.

Anonymous said...



Habislah riwayat orang dah kalah. Boleh lah join parti lawan...

Anonymous said...

Mamat ni sama taraf dengan prof. kangkung UIAM tempohari yang telah ditendang keluar balik Sabak Bernam.Berangan lebih.