Tuesday, May 28, 2013

Wow ! Rafidah dan Azran...Buat Apa Tu ?

Tuang apa tu Azran ?
Pergerakan Wanita UMNO hari ini melahirkan rasa hairan dengan sikap Pengerusi Lembaga Pengarah AirAsia X, Tan Sri Rafidah Aziz yang masih berdiam diri berhubung kenyataan yang dibuat oleh Ketua Pegawai Eksekutif syarikat itu, Azran Osman-Rani baru-baru ini.

Penolong Setiausaha Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Rosni Sohar berkata, Rafidah selaku pengerusi syarikat berkenaan tidak harus bertindak demikian memandangkan sikap Azran itu umpama tidak menghormati kepimpinannya sebagai bekas pemimpin Wanita UMNO yang membela kepentingan wanita Melayu di negara ini.

"Azran sepatutnya sedar akan kedudukan beliau sendiri sebagai anak Melayu yang mendapat manfaat besar di syarikat penerbangan tersebut.

"Tindakan tegas daripada Rafidah juga didesak bagi membuktikan semangat kebangsaan yang ada dalam syarikat yang mewakili nama baik Malaysia di serata dunia masih terus kekal," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Azran menerusi akaun Facebook dan Twitternya baru-baru ini bertindak mencerca Utusan Malaysia sebagai sebuah akhbar rasis hanya kerana menyiarkan artikel berbentuk pertanyaan bertajuk Apa lagi Cina mahu? pada 7 Mei lalu.

Kenyataan biadab itu mendapat bantahan daripada pelbagai pihak termasuk Ketua Pergerakan Wanita UMNO, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang menuntut penjelasan Rafidah berhubung kenyataan Azran berkenaan.

Mengulas lanjut, Rosni berkata, Rafidah tidak seharusnya lantang mengkritik dan mengadu-domba pada landasan Wanita UMNO semata-mata.

Tetapi, kata beliau, apabila perkara yang membabitkan kepentingan Melayu, Rafidah mengambil keputusan untuk berdiam diri atau mungkin bekas Ketua Pergerakan Wanita UMNO itu sendiri setuju dengan kenyataan Azran tersebut.

"Apakah begini sikap seorang ahli Majlis Tertinggi UMNO?" soalnya.

Persoalannya, tambah beliau, apakah Azran membuat kenyataan tersebut setelah mempertimbangkan atau membaca akhbar-akhbar Cina yang mana lebih rasis daripada Utusan Malaysia sendiri?

"Saya bagi pihak Wanita UMNO mendesak Azran untuk membuat permohonan maaf secara terbuka kepada semua orang Melayu," tegasnya.



Selepas tuang sepertimana gambar di atas untuk meraikan penerbangan ke China, sekarang kita ke Jeddah pula seterusnya ke Mekah dan Madinah untuk cuci dosa....



20 comments:

Anonymous said...

RafiDah .... JalanDah.

Anonymous said...

Ayaq sparkling kot? He...he..he... Rafidah boleh pi dok tunggu tang tu...

Anonymous said...

Apa nak heran.hangpa baru tau ka..itulah gaya hidup pemimpin dan pencacai UMNO..

Anonymous said...

Patut la si botak celaka mulut longkang. Patut la nenek Rafidah lidah kelu tak dapat berkata-kata. Banyak sangat minum air setan.

Anonymous said...

neneka rafidah diam dan senyap sbb telah ditutup mulut dengan duit(gaji bulanan mesti mahal sbg pengerusi)dulu beliau seorang yang tegas dalam kemajuan melayu sekarang beliau layu kerana duit serta pangkat

Anonymous said...

UMNO sewajibnya PECAT keahlian RAFIDAH krn bersekongkol dgn pengkhianat!!

Lg pun Rafidah ialah gunting dlm lipatan bg WaNITA UMNO!!

Anonymous said...

ANON 2:50 PM BANGANG

tu pencacai pr. sbb tu panas bila cina kena tibai & sanggup pakai pakaian pompuan..pencacai pr je sanggup buat semua tu..

Anonymous said...

Apa nak heran.hangpa baru tau ka..itulah gaya hidup pemimpin dan pencacai UMNO..

-------------------------------------
ko kate botak laknat pencacai umno? salah tu...dia adalah pencacai pengamal LGBT bertuankan anwar aljuburi waliwati!

Anonymous said...

Elok lah tu, dah sekongkol dengan kaum setan. Itu pasal rafidah dah tak ada lidah atau mulut. Jangan2 moral pun dah tak ada.

Anonymous said...

skirt pendek

lgbt

minum arak

tindas tipu pelanggan

tindas ibu dan anak

dll

dah tua, lagi setan rafidah. tu psl mulut mcm cibai

Anonymous said...

thanks to azran osman rani, i started reading utusan malaysia daily since 2 weeks ago. mingguan malaysia colums are the best. say no to liberal malays.

Anonymous said...

BOIKOT AIR-ASIA !! PERKHIDMATAN TARAF ANGKUT SAMPAH !! PELANGGAN BAGAIKAN LEMBU2 TERNAK YANG DI ANGKUT SANA-SINI TANPA SIFAT PERI-KEMANUSIAAN.

Anonymous said...

Nenek tu 2x5 je.sbb tu diam.apa dia kisah.bln2 elaun masyukkkk.persetan la dgn bangsa dan agama.org mcm ni mana peduli semua tu.bertuhankan duit dan pangkat sj

Anonymous said...

Azran tu takdenya nak mengaku Melayu. Tak payah nak ngabis masa suruh dia minta maaf bagai. He don't care. He's white. Orang putey.

mat saga said...

yaammmmm sennggggg...

tu la dia kak pidah kita.....
tak kan dia sound punye.... takut kena buang kerja... orang kalau dah jadi hamba duit suruh jilat pungkok pun dia sanggup....

Anonymous said...

Hmmmm....mokcik Pidah gemuk..tertelan duit airasial....Azran Botak kepala botak macam kepala gabus botol arak..! haha...tu la korporat..eh..eh..keparat melayu..sialan keparat..!

Anonymous said...

Support Melayu punya produk
http://melayudanbumiputera.blogspot.com

Anonymous said...

bagus bagus la malaysia bolih dah lama dahhh

Anonymous said...

Apa rafidah boleh buat?...dia pun makan gaji buta ja dalam Air Asial .Yang menjadi masalah kenapa Air Asial ni diberi berbagai kemudahan dan diiktiraf sebagai GLC?Apa kejadahnya taraf GLC pada syarikat ni.

Anonymous said...

Siapa Rapidah tu...tak kenal lah.