Saturday, June 1, 2013

Diluar Menyalak, Dalam Mesyuarat MT Sepatah Pun Tak Berani Bercakap


Semalam berlangsung mesyuarat ahli majlis tertinggi Umno yang pertama selepas PRU 13. Dalam mesyuarat semalam Datuk Seri Najib telah memberi peluang seluas-luasnya kepada semua ahli MT untuk bercakap apa sahaja yang terbuku di hati . 

Jangan disimpan-simpan, luah sahaja perasaan anda, Presiden dan Timbalan Presiden nak dengar. Tak puas hati dengan pilihan raya ? tak puas hati dengan Presiden ? tak puas dengan apa-apa sahaja, cakap....cakap....cakap.....

Tapi malangnya apabila sampai giliran si pengamal politik baru yang tertonggeng di Temerloh baru-baru ini, sepatah haram pun dia tak bercakap apa. 



Cis....ptui...ptui....ptui....diluar depan penyokong pembangkang bukan main lagi dia menyalak sampai minta Umno bertaubat nasuha. Dalam mesyuarat MT apabila Presiden suruh bercakap, sepatah haram dia tak bercakap. 

Tak ke celaka namanya itu ?

57 comments:

Anak Lenggong said...

Kalau dia bercakap dalam mesyuarat majlis tertinggi dia kena menjawab apa yang dipersoalkan oleh ahli majlis..tetapi bila buat sidang akhbar pulak dia cuma bercakap satu hala sahaja..sabenar dia ni la parasit didalam UMNO yang perlu ditendang keluar..

Anonymous said...

Memang celaka pon. Campakkan aje talam dua muka ni. Kalau aku jadi Najib, dan dan masa tu jugak aku tanya si parasit ni pasal statmen umno kena taubat nasuha tu. Dah berani sangat kat luar, depan2 muka ketua tu sound tepat je lah kan.

Memang dasar pengecut!

Anonymous said...

patut pun tertonggeng.. ah jib gor pun tak titik muka dia ni. geram..

Anonymous said...

Munafikum...3 ciri utama yang ada pada Si Munafikum: Bila berjanji dia tidak tunaikan, Bila diberi amanah dia kianati dan Bila bercakap dia bohong. Siapakah dia itu?
Sifudin suruh UMNO-BN Taubat Nasuha...Siapa Sifudin ni? Dia menang ke pilihanraya? Kalau dia menang patut dia beri saranan kerana terbukti cara Politik Baru dia tu betul. Ni dia kena taubat nasuha dan kena mandi suntuk limau kerana sial yang ada di diri dia. Dasar Pengkhianat.

Anonymous said...

Najib nak tentukan siapa musuh dia la tu. Bodoh la kalau bercakap. Takkan tak faham lagi politik orang melayu. Orang melayu memang tak vokal.

Najib harus diberhentikan. Statement - statement Malaysian Malaysia nya memang mencabar orang melayu. Ni gunting sebenarnya.

Saifuddin tu bising je lebih, bukan boleh buat apa pun. Si Najib ni. Nampak je baik.

Anonymous said...

Syukur dia tewas diTemerloh. Next GE14, pasti bukan calun winnable...

Siapa Presiden UMNO ketika itu, aku harap Saifuddin ni biar lah dia melalak ditebing sungai Temerloh dekat Pasar Minggu...JANGAN jadikan dia calon BN lagi..

Anonymous said...

si bapok,suruh dia mengngandam je pas ni.

Anonymous said...

PAtutnya dia ni xpayah jadi calon PRU13...kuang ajak lebih dia ni..politik baru konon..

dia ini spesis Zaid Brahim daaa..

Anonymous said...

Ye la,..dia yang kalah, parti yang kena taubat,..tak ke bengong namanya,..

Anonymous said...

anon 10.45

kalau dia tak ckp pun najib tau sapa musuh dalam selimut. kalau betul dia nak jaga kepentingan umno dan melayu masa ni la dia kena belasah najib cukup2. kalau diam maknanya pentingkan diri sendiri dan tak bertelor! lagi satu kalau ko kata najib tak boleh dipercayai ko nak percaya sapa? anwar???

Anonymous said...

Sapelah yang letak mangkuk di bertanding di Temerloh..dengan ayam berak kapor (Nasrudin )pun kalah.

Anonymous said...

Sapelah yang letak mangkuk di bertanding di Temerloh..dengan ayam berak kapor (Nasrudin )pun kalah.

Anonymous said...

Betul ke dia tak becakap...apa agenda kau sebenar nya?

rakab said...

Nampak gayanya si pudin ni yang patut kena taubat nasuha.

lagak macam bagus jer...

Anonymous said...

Biarkan si luncai terjun dgn labu labunya... Biarkan..

ANTI BYSEX said...

YA LAH!!!!!SEMASA SAYA NONTON WACANA SINAR SAYA LIHAT BELIAU NI SEBIJI MCM BAPOK TUA...SI CINA MUALAF TU PUN MCM BAPOK....HARAP2 TIADA LAGI BAPOK TUA DLM PEMIMPIN UMNO....KAMI MAHUKAN PEMIMPIN UMNO YG STRAIGT LELAKI SEJATI.

amerazlan nufa said...

Aje nye gmpg si pudin ni..dr dulu lg temn getik dgn die ni..

Anonymous said...

suatu hari ah jib jumpa dong zhuang. maka berlakulah perbualan.
dong zhuang : si u ah jib (dalam hati mampu u ah jib).
ah jib : see you to. you are so marvelous … I like you. I love you. You are so kind.
dan dengan penuh teruja dan kasih sayang yang amat dipeluknya dong zhuang. sambil berulang-ulang berkata : “I love you …”
sambil tersenyum gembira ah jib memandang muka dong zhuang. dan dong zhuang memandang ah jib dan membalas dengan senyum sinis dan mencebik dengan sekilas.
melihat senyuman dong zhuang itu ah jib merasa cukup gembira dan bangga. merasa seakan dunia dia yang punya. tidak ternampak pun cebikan dari dong zhuang. betapa gembiranya dia. dan dengan penuh ceria dia mengambil wang sejumlah RM 10,000.00 yang dibawanya dari rumah dan dengan penuh gembira diberinya ke pada dong zhuang. Duit itulah satu-satunya yang dia ada dan tiada berbaki lagi.
Ah jib bertanyanya kepada dong zhuang, “cukup tak … er I yakin you tak cukup … tak apa …”
Ah Jib memandang kepada mamat disebelahnya dan berkata, “Mat RM berapa you ada”.
Sahut Mamat, “kejap saya cuba tengok dalam dompet saya”
Mamat pun mengeluarkan dompet dari poket seluarnya. Setelah mengeluarkan semua wang dalam dompetnya termasuk duit syiling, duit lama zaman maharaja melaka … dan mengira-ngira maka dapatlah jumlah semuanya RM 1,000.00. Mamat pun memberitahu Ah Jib jumlah wang yang dia ada.
Dengan pantas Ah Jib berkata, “Er … itu tak cukup Mat … apa lagi yang kita ada …”
Ah Jib memandang keliling, dan dia ternampak sebuah kereta wak segan buruk yang dinaikinya tadi bersama Mamat.
“Hah itu pun dia …”, kata Ah Jib.
Dengan tersenyum gembira Ah Jib berkata kepada Dong Zuang, “Hem … nih saya tambah RM 1,000.00 dan kereta ini hadiah persahabatan saya kepada kamu Dong Zuang.
Dong Zuang hanya tersenyum sinis memandang Ah Jib. Gembira tak terkata Ah Jib melihat senyuman Dong Zuang hatinya berdetuk-detap.
Ah Jib kemudiannya berpaling kepada Mamat, dan berkata, “Mat perjalanan kita masih jauh … jom kita pergi … ”
Kemudiannya Ah Jib memandang mesra kepada Dong Zuang dan berkata, “Terima kasih kerana sudi menerima pemberian saya”
Ah Jib kemudiannya berkata kepada Mamat, “Hah Mat apa kita tunggu lagi jomlah”
Mamat pun berkata, “Kita mahu meneruskan perjalanan ini dengan apa, semua wang kita dah beri kepada dong zuang, kereta kita pun dah kita beri kepada dong zuang, yang kita tinggal hanya kudrat empat kerat dan kaki yang dah tak larat dan kita perlu wang untuk isi minyak dan untuk isi perut.”
Ah Jib pun berkata kepada Mamat, “Ah … itu small matter sahaja … dong zuang kang ada kita buleh minta tolong dia”
Ah Jib pun memandang kepada dong zuang dan berkata, “tentu kamu buleh tolong saya … kerana kamu saya kenal sebagai orang yang amat baik.”
Dong zuang pun berkata, “Saya buleh tolong kamu … tetapi jika wang yang kamu minta … kamu kenalah bayar balik dan bunga untuk pinjaman tu saya tetapkan sebanyak 10% … kereta yang saya ada tu saya buleh bagi sewa … murah sahaja … RM 100.00 sehari.”
sambil menunjukkan kepada kereta Wak Segan yang baru diberi oleh Ah Jib tadi dan sambil mengambil wang yang baru dihulur oleh Ah Jib sebentar tadi.
Mat terkesima memandang Dong Zuang ….
Tetapi ah jib gor terus menerpa Dong Zuang dan memeluknya dengan penuh kasih-sayang dan berpaling kepada mat sambil berkata, “Mat inilah manusia yang bijaksana … dia telah menggunakan modal yang kita berikan dengan penuh berkesan … walaupun seinci kita tidak bergerak dari tempat perbincangan dan pertemuan ini dia telah membuat untung sebanyak 10% dan keuntungan harian ialah RM 100.00 terima kasih Dong Zuang … terima kasih … tuan telah memberi ilmu yang amat bernilai kepada hamba … sekiranya ada lagi harta benda milik hamba … akan hamba serahkan kepada tuan … kerana tuan amat bijaksana orangnya …”

mat saga said...

dia ni bukan nya politik baru.... tapi dia ni la mangkok hayun baru

Ahmad Azhar said...

penyokong umno jangan pilih orang macam ni. lebih baik orang macam ibrahim ali

Anonymous said...

Aku memang tak berkenan langsung mamat ni.. aku harap biar dia masuk PKR ..tak jadi kudis pada umno pun

Anonymous said...

Diam tanda berani

Anonymous said...

DIAM TANDA TAKUT

Apa Pun Tak Boleh said...

Diam tu adalah setan bisu

Anonymous said...

Pas adalah Parti Islam & Umno adalah Bukan Parti Islam. Suatu Fakta.

Saya mengakui bahawa Perjuangan Pas adalah untuk agama islam. Walau pun ada pihak yang menuduh Pas menyeleweng, menyimpang daripada perjuangan asal. Tetapi dengan jenama Islam yang diguna pakai oleh Pas (PARTI ISLAM SEMALAYSIA) semenjak berkurun lagi, maka dari segi terma undang2 dan tafsiran bahasa tak siapa boleh menafikan Pas adalah Parti Islam.

Manakala Umno (United Malay National Organization), sampai bila2 pun tidak berhak nak mengaku dia adalah Parti Islam, malah tak akan ada siapa2 pun yang berani mengiktiraf Umno adalah Parti Islam melainkan Umno menukar daripada United Malay National Organization kepada United Muslim National Organization.

Walau pun Umno buat itu buat ini untuk membangunkan Islam, hatta kalau Umno membina Kaabah di Makkah sekali pun Umno tetap bukan parti Islam selagi dia tak meletakkan perkataan " Islam " pada nama partinya. Atau kalau Umno ini terlalu kaya sehingga mampu membiayai segala aktviti dakwah dan pembangunan Islam Peringkat Global, parti Umno tetap tidak akan disebut sebagai Parti Islam.

Saya rasa mungkin itu lah yang dimaksudkan oleh Tokguru Nik Aziz bila dia kata " Umno tolak isle ". DS Najib nampaknya lembab sikit dalam bab ini, rasanya kalau DS Najib selaku Presiden Umno berani mengubah Umno daripada UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION kepada UNITED MUSLIM NATIONAL ORGANIZATION maka Tokguru Nik Aziz dan Tuan Guru Hadi Awang akan terkedu untuk mengatakan " Umno Tolak Isle ".

Hj Ariffin

tokgaru said...

Hj Ariffin.

Ya tak ya juga. Kalau nak kan melayu bersatu tak perlulah nak duk pujuk Pas. Pas jual mahal sangat. Biar lah Pas dengan dunia dia.

Saya setuju dengan Hj Ariffin, tukar saja Umno daripada maksud asal kepada United Muslim National Organization. Bila dah macam tu semua orang melayu dan semua bangsa, asal saja dianya islam boleh menjadi ahli Umno.

Ahli Umno semua patut desak Najib fikirkan perkara ini. Tak perlulah nak bersusah payah duk layan idea Parti Tunggal oleh Parti Gerakan tu. Tunggal munggal takut2 akhirnya melayu terpunggal (terpelanting), raja melayu terpunggal (terpelanting), islam juga terpunggal (terpelanting).

Elok sangat lah hal ini difikirkan. PRU dah selesai. Satu lagi PRU akan menjelang tak berapa lama lagi .. Pilihan Raya Umno. Para calon yang akan bertanding yang mencintai islam sepatutnya jadikan Manifesto " Tukar UMNO daripada Kebangsaan Kepada Islam (Muslim) "

UMNO tetap UMNO juga cuma UMNO dulu Kebangsaan dan UMNO yang akan datang untuk persediaan PRU14 adalah UMNO Muslim. Amacam kekawan yang lain ???? Cantik tak cadangan Hj Ariffin kita tu ????

Anonymous said...

Islam itu bukan hanya pada nama sahaja. Jauh lebih dari itu.Nama tak bawa apa - apa melainkan untuk memperdayakan orang.

Anonymous said...

Anon June 2, 2013 at 10:47 AM

Saya tidak tahu anda berada disebelah mana. Adakah Pas atau adakah Umno ?

Penjelasan saya.

Bukan hendak sebelahi Umno. Tapi saya ingin mendedahkan fakta. Apa yang Umno tak buat untuk pembangunan dan kemajuan islam di negara ini semenjak dari mula Umno menjadi kerajaan ? Bermula dengan membina surau diikuti dengan membina masjid. Bermula dengan Sistem Pengumpulan Zakat diikuti dengan memperkenalkan Sistem Perbankan dan Pembiayaan Cara Islam. Bermula dengan Sekolah Agama Bantuan Kerajaan diikuti dengan Sekolah Menengah Agama Berasrama Penuh dan disudahi dengan penubuhan Universiti Islam Antara Bangsa. Dan banyak lagi yang dibuat oleh Umno demi untuk memperkasakan islam dinegara ini meliputi juga urusan ekonomi umat islam. Saya tak mampu hendak senaraikan satu persatu disini .. terlalu banyak wahai saudara.

Walau pun begitu, masih juga Si Tua Bangka itu berulangkali membuat kenyataan, " Umno tolak isle ". Barangkali Si Tua Bangka tu, ada mata tapi buta, ada telinga tapi tuli, ada hati tapi benak .. itu lah istilah yang paling cantik yang dapat saya sebut sebagai merujuk kepada karektor Si Tua Bangka tersebut.

Hanya Setan sahaja yang tidak mahu menerima dan mengakui kebajikan dan kebaikan yang seseorang buat untuk islam. Pada hal perbuatan mengalihkan sebatang ranting kayu yang melintang di atas jalan sehingga mengganggu pengguna jalan raya pun di terima sebagai kebajikan dan ibadah oleh islam, apa lagi lah kepada pihak yang mengadakan surau, masjid, sekolah dan bermacam2 lagi untuk kemudahan manusia (islam dan bukan islam). Apakah itu bukan kebajikan atau ibadah ?

Minta maaf kerana saya agak keterlaluan. Tetapi saya tidak ada pilihan. Kekadang terlintas di hati kecil ini, adakah Si Tua Bangka itu Setan yang menjelma dalam bentuk manusia yang fizikalnya islam tetapi tingkah lakunya dan hatinya Setan.

Kita wajib menerima bahawa, "Setan boleh menyerupai malaikat, Setan boleh menyerupai orang alim, Allah membenarkan itu untuk menguji keimanan kita" TETAPI "Allah mengharamkan Malaikat menyerupai Setan atau Orang Alim menyerupai Setan".

Sifat nyata Setan adalah, "tidak mahu berdamai bila diajak, tidak mahu bersatu bila diminta, bila bercakap selalu putar belit, ulamak lain semua tak betul hanya dia saja yang betul, dan banyak lagi sifat2 Setan yang dipamerkan oleh Si Tua Bangka tu".

Hj Ariffin

Anonymous said...

Umno

Yang angkat Umno kekal jadi kerajaan pada PRU13 baru2 ni adalah orang melayu dan kaum bumiputra. Yang angkat Najib jadi PM Malaysia pada PRU13 baru2 ni juga adalah orang melayu dan kaum bumiptra.

Yang Najib duk kalut nak respon kepada cadangan Gerakan tu pasal apa. Ada kah ahli Gerakan yang undi Umno(BN) sampai Umno jadi kerajaan dan Najib jadi PM ? Tak kan Najib tak tahu cina Gerakan, cina MCA dan cina SUPP buat pusingan 360 darjah kepada DAP dengan harapan Umno bungkus.

Lagi lu mahu ikut cakap parti Gerakan kah. Itu Gerakan mahu Parti Tunggal, lu pun sibuk panggil ahli dan pemimpin Umno bincang pasal Parti Tunggal.

Terus terang kita cakap, lu boleh buat survey la tak ada melayu yang mahu punya la. Semua 95% melayu dan bumiputra tetap mahu Umno sampai bila2. Gerakan tak mahu, MCA tak mahu, SUPP tak mahu .. itu mereka punya hal la.

Najib lagi tak ada belajar ka. Mahu dekat undi punya jam, lu buat majlis kasi makan sedap2 sama orang cina sebab mahu kasi wang sama mereka, hwaaaaa .. mereka semua tua muda, jantan betina, kecil besar habis turun sampai tak muat khemah lorrrrr. Najib pun manyak hati suka, sana sini kasi tahu, "sekarang orang cina sudah balik semula kepada BN".

Tahu tahu, selepas undi dikira, itu Gani Othman sama Ali Rostam yang manyak jasa pada orang cina, buuunnnggggkkkuuuuussssss .... sebab cina tak undi. Nasib baik Najib tak bungkus.

Najib sudah kena tipu sama cina la. Lagi lu mahu fikir pasal Parti Tunggal ka ? Takut nanti melayu juga fade up sama Umno kerana Najib .. Umno pun boleh terpunggal (terpelanting) horrrrr. Jangan main2, sekarang melayu sudah jadi undi penentu tau ....

Hj Ariffin

Penarik Beca said...

kami sokong 100% pendapat TUAN HAJI ARIFFIN...semoga TUAN HAJI DIPANJANGKAN UMUR DAN DIMURAHKAN REZEKI SELALU....HIDUP BUMIPUTRA!!!!!!

Anonymous said...

Aku minta najib letak jawatan.bila dia letak jawatan ..semua penasihat dia akan lenyap secara otomatik.now the time mohyiddin kukuhkan perpaduan melayu.Najib bukan kukuhkan perpaduan melayu..tapi kukuhkan kedudukan dia dgn meletak manusia takdak telor jadi menteri pertahanan.paling tak tahan..masih lagi terhegeh2 dgn cina. Najib dah terlambat.telornya sudah dipegang oleh cina. Sila letak jawatan.kami tak mahu umno musnah.kamu semua sudah senang melaut.sampai kiamat harta tak habis.

Anonymous said...

Sudah lah Najib, tak sedar lagi kah dari keputusan PRU13. Nak jaga Gerakan ke nak jaga UMNO. Jangan NAJIB pulak yang menyebabkan UMNO terus lemah.

Anonymous said...

Nuar birahi sila letak jawatan kami dah bosan dgn anda,PR gagal tawan kjaan pusat kerana skandal songsang anda terlampau banyak.Kami pun dah ada norul ijjah kami dah tak perlukan anda wahai nuar.

SKL said...

Salam Tuan, mohon dipautkan link blog saya www.sematankelawas.com di blog Tuan.
Saya sebagai blogger baru telah memautkan link blog Tuan di blog saya.
Terima kasih.

www.sematankelawas.com

Anonymous said...

SAIFUDDIN NI mmg jenis BODEK..bila minta IDEA mmg takde..
Pernah jumpa masa RAKAN MUDA..bodek MAhathir sampai tak senagng duduk TUN.

ULASAN POLULAR mmg dia tau mengulas..Idea yang boleh dilaksanakan tak mampu dibuktikan.

Anonymous said...

salam,

macam mana ahli pewakilan umno boleh terpilih dia jadi MT. dia main duit kut, merasuah dan pewakilan terima. cuma kita harap lepas ni, perwakilan jangan la dok pilih orang macam ni. ahli umno temerloh, tolonglah buat sesuatu. adakah dia terlalu berharga di temerloh ?

Anonymous said...

Najib & Parti Tunggal

Cerita fasal Parti Tunggal dengan Umno ni sama macam cerita Kalimah Allah dengan DAP. Dua kali lima jer.

Dalam kisah Kalimah Allah, Lim Guan Eng baru cadang nak minta kerajaan benarkan kalimah itu digunakan dalam bibble. Dia bukan kata nak desak atau nak ugut kerajaan. Tapi tak pasal2 dua ekor ulamak tersohor Pas pula sampai sanggup dihina dicaci dan dicerca malah sanggup bergaduh (berbalah) dengan lain2 ulamak hanya kerana nak sokong cadangan Lim Guan Eng. Tahap kebodohan dua ekor ulamak tersohor Pas itu, tak ada benda yang boleh nak disamakan. Nak disamakan dengan lembu, sebodoh2 lembu dia tak akan terjun meredah sungai kalau memang dia nampak ada buaya dalam sungai itu.

Parti Gerakan melalui pemimpinnya (saya tak ingat apa jawatan dia dalam parti) baru menyuarakan pendapat saja. Dia tak sungguh2 pun, dia tak mendesak pun. Tapi kenapa Najib ni gelabah tak pasal2. Arahkan semua peringkat pemimpin Umno mesyuarat dan bincang idea Parti Tunggal oleh Gerakan itu. Najib takut dia tak dapat undi orang cina kah ? Apa Najib ingat pengundi cina masih ada hati dengan Umno lagi kah ? Saya nak bagi tahu dekat Najib, "pengundi cina dah kirim salam dekat Umno". Harap Najib faham lah. Harap Najib tak lah memiliki tahap kebodohan sebagaimana yang saya gambarkan dalam isu Kalimah Allah tu.

Kalau Najib masih tak faham juga, minta para perwakian Umno cari orang lain saja lah untuk memimpin Umno .. PRU Umno nak mai dah, ini adalah masa yang paling sesuai.

Kepada Najib, kita nak ingatkan. Awak dah bagi cukup2 kaw punya bantuan kepada orang cina, apa tuntutan orang cina yang awak tak tunaikan sebelum hari pembuangan undi PRU13. Cuma orang cina tak minta telor awak, kalau mereka minta silap2 itu pun awak sanggup bagi kepada mereka .. kerana nak kan undi mereka.

Pertanyaan Besar : Adakah Najib berani beritahu kita bahawa Umno menang PRU13 kerana telah mendapat sokongan dan undi daripada orang cina.

Peringatan Kepada Najib : Jangan lah buat orang melayu dan bumiputra meluat kepada pemimpin Umno kerana terlalu sangat nak jaga orang yang tak bagi undi pun kepada Umno pada PRU13 baru2 ini.

Sekolah Agama Rakyat, Maahad Tahfiz, Sekolah Agama Pondok .. lama sangat dah mereka memendam rasa menelan air liur melihat kerajaan mencurah berbagai bantuan kepada sekolah2 cina dan tamil. Giliran mereka Sekolah Agama Rakyat, Maahad Tahfiz, Sekolah Agama Pondok pulak la kut ...

Itu pun kalau Umno ada hati nak kekal jadi kerajaan dan jadi PM pada PRU14 nanti.

Hj Ariffin

Harapan Esok said...

adoiyai...haha!

Anonymous said...

Sikit - sikit civil siciety lah, ini lah, itu lah, macam taada benda lain. Macam bloody fool.

Anonymous said...

ALHAMDULILAH..doa aku supaya malaon nie kalah termakbol...hangen saru badan ngn menteri2 bapok nie...kes turun kan bendera kt pwtc dulu..

Anonymous said...

jujurnya aku ni org phg. Malu sgguh aku dgn pudin sial ni. Dun aku, sabai prlimen bentong jatuh kt dap dgn undi 200 lebih sj. Yg jadi sejarah baru, bendera dap masuk smpai dlm masjid. Xpernah2 jadi selama ni, apa dap buat selama aku idup 41 tahun ni? Ini semua psl wujud spesis sial mcm pudin belacak sekor ni

DON MELAYU said...

inilah yang digelar manusia munafik..belakang bkn main lagi ktuk parti sendiri knonya dia ni nak mnytakan yang haq,knp tak ckap bila dah diberi peluang,,,,sebab nak kipas bos la,nak brtnding lagi lepas ni..mohon DS Najib tdak trmaakan umpan dan perangkap manusia jenis mcm ni..

Anonymous said...

Sekadar Pendapat Saja.

Najib ni mudah sangat di tipu. Tengok masa penamaan calon. Sorang pun ketua2 parti cina MCA, Gerakan dan SUPP tidak menawarkan diri bertanding, alasan konon nak bantu kempen BN. Saya pada waktu itu dah terdetik di hati kecil, " mesti ada yang tak kena ni, adakah akan berlaku satu keajaiban pada PRU13 ni ".

Akhirnya apa yang saya takuti pun berlaku. Rupa2nya mereka bertiga (Presiden parti MCA, Gerakan dan SUPP) sudah dapat mencium naluri dan tekat kaum mereka iaitu melalui slogan " Ini Kali Lah " mereka kaum cina bertekat mahu menumbangkan Umno. Nyaris2 Umno tumbang jika tidak pada saat2 akhir orang melayu tidak membuat keputusan yang bijak.

Najib ditipu oleh ketiga2 orang kuat parti cina dalam BN. Najib diyakinkan oleh mereka bertiga bahawa sokongan kaum cina kepada BN semakin bertambah baik daripada PRU12. Tapi dengan syarat Najib melayan semua permintaan dan tuntutan kaum cina. Maka Najib pun pulun lah bagi itu bagi ini kepada kaum cina. Najib tertipu lagi dengan kehadiran diluar jangka sampai mencecah 60,000 orang cina dalam satu majlis BN untuk meraikan orang2 cina di Klang (jika tak silap). Pada majlis itu rata2 hadirin mengibarkan slogan We Luv PM. Najib senyum sampai ke telinga.

Nampak tak betapa bijaknya pemimpin 3 parti cina ini mengajar kaum cina berlakon depan Najib. Dan Najib tak habis2 menyebut, " We Will Deliver " kerana yakin kaum cina dah benar2 kembali kepada BN.

Tahu2 bila keputusan PRU13 diketahui, 90% undi kaum cina pergi kepada pembangkang malah jika DAP yang bertanding hanya tinggal sekor dua orang cina sahaja yang undi BN.

Apa kah Najib rela ditipu lagi oleh kaum cina untuk kali yang seterusnya. Sedangkan kaum melayu, begitu ikhlas. Jika mereka tak suka BN, mereka tidak hadirkan diri dalam majlis BN. Hati naluri orang melayu boleh dibaca, jika mereka berada dalam majlis anjuran BN, dari air muka kita dah tahu, " mereka akan undi BN ".

Hj Ariffin

dolmat.. said...

inilah yang dipanggil maknusia tak bertelo..pijak semut pun tak mati ....

Anonymous said...

DS Najib

Sila ambil maklum. Sebelum PRU13 para blogger pro kerajaan banyak membantu kempen untuk memenangkan Umno. Malah para pelawat blog juga sama2 memainkan peranan membela Umno. Selapas keputusan PRU13 diumumkan, mereka ini lah juga yang tak putus2 memuji anda dan mengucap tahniah kepada anda. Bilangan mereka ramai.

Saya yakin dan teramat yakin, para2 blogger dan pelawat2 blog berkenaan telah memberikan undi kepada Umno pada PRU13 yang lalu. Saya dan mereka tidak undi Umno kerana nak selamatkan BN atau kerana nak angkat anda jadi PM. Kami undi Umno kerana nak selamatkan kuasa politik melayu. Kami tak rela melayu hilang kuasa memerintah negara ini. Kami tak mahu Malaysia menjadi Singapore. Kami tak mahu DAP menguasai kerajaan secara halus. Ya, memang kami teramat yakin, andai kata PR berjaya membentuk kerajaan, pasti DAP lah yang akan menentukan halatuju kerajaan PR. Kami buka mata dan buka minda, kami kaji apa yang berlaku di Selangor dan Pulau Pinang selepas PRU12 (Perak berjaya diselamatkan oleh Umno).

Di Selangor, memang MBnya melayu, memang wakil rakyat PR melayu ada dari PKR dan ada dari Pas. Mereka itu semua betul2 jadi kupang tembaga atau tunggul. Yang control kerajaan negeri Selangor adalah DAP. Kes Datok Hassan Ali, contoh yang dirujuk.

Di Pulau Pinang, tak usah cakap lah. Wakil2 melayu dalam DUN, bukan tunggul lagi tapi tak ubah macam alas kaki saja. Melayu ditekan, melayu dihimpit .. berani kah wakil melayu dalam DUN melawan arahan Lim Guan Eng. Lim Guan Eng menjadi Maharaja Cina di Pulau Pinang

Tetapi selepas anda membentuk barisan kabinet baru, kenapa orang2 yang sama yang telah mengundi Umno pada PRU13, kini tidak lagi senang dengan anda, tapi tidak dengan Umno. Pasti ada yang tak kena dengan anda wahai DS Najib. Mahasabah lah diri anda. Zaman wakil rakyat atau YB nak berlagak sombong dah berlalu.

Wahai DS Najib

Tolong lah tolong. Jaga kemuliaan institusi raja2 melayu. KDYMM Yang Dipertuan Agong dihina, apa tindakan anda ? Institusi2 yang sedia ada di naungi oleh raja2 melayu dan Yang Dipertuan Agong, jangan sekali2 diusik. Perbuatan anda meletakkan SPR dibawah kawalan parlimen, ini tindakan menghina mertabat serta maruah Yang Dipertuan Agong, kami tidak undi Umno untuk membolehkan anda memijak2 kedaulatan raja2 melayu. Bangsa melayu dihina oleh guru bangsa cina komunis, apa tindakan anda ? Tapi bila satu orang cikgu melayu dalam perhimpunan di sekolah beliau mengajar telah mengeluarkan nasihat yang mengingatkan kaum pendatang tentang untung nasib mereka dinegara ini, beliau dituduh rasis dan tindakan serta merta diambil.

DS Najib

Anda jangan hanya berani merotan bangsa sendiri, sedangkan bangsa lain (cina dan india) nak menjentik pun anda tak berani.

DS Najib

Jangan ingat melayu2 yang telah mengundi Umno pada PRU13 tidak tergamak mengkafankan Umno pada PRU14 sekiranya, Umno gagal menjaga hal2 berkenaan melayu dan raja2 melayu. Melayu hari ini dah banyak belajar daripada pengundi cina. Kalau pengundi cina boleh berpakat secara diam2 untuk memenangkan DAP, bukan mustahil pengundi melayu boleh memenangkan Pas asalkan Pas bersedia berpisah daripada DAP.

DS Najib

Anda jangan buat keputusan sorang2. Minta pendapat serta pandangan ahli MKT Umno sebelum buat sesuatu keputusan. Ahli2 MKT Umno pula, jika cadangan Najib tidak menguntungkan melayu, jangan takut untuk mengatakan " TIDAAAKKKK ". Parti Tunggal sebagai contoh, terbela kah nasib dan masa depan bangsa melayu jika ianya dilaksanakan ???????

DS Najib

Janji kami kepada anda hanya satu. " Anda Jaga Melayu, Melayu Pasti Akan Jaga Anda ".

Hj Ariffin

Anonymous said...

Seruan kepada pemimpin Pas

Sila lah menyediakan diri anda untuk PRU14. Belajar lah menjauhkan diri daripada DAP. Pas tidak menjadi pilihan melayu pada PRU13 bukan kerana sifat semula jadi yang ada pada Pas. Tapi kerana bayang2 DAP telah menggelapkan aura sebenar yang ada pada Pas. Anda telah menolak rezeki sebenarnya pada PRU13. Insaflah. Cukup lah sekali kena bodoh, jangan benarkan DAP membodohkan anda untuk kali yang kedua.

Tak bodoh lagi anda kata. DAP dapat 38 biji epal, sedangkan anda hanya dapat 21 biji epal sahaja. Pada hal Pas yang panjat pokok petik buah, kena gigit semut, kena gigit kerengga, nasib baik tak kena sengat dengan tabuan.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Pas tu nama saja Islam tapi pengikut nya ramai yang tak faham islam pun .Banyak contoh yang telah aku nampak ahli-ahli disebelah utara sana Kubang Pasu sana ahlinya kaki curi kerbau lembu ,panjat rumah rumah dan bini orang ,kaki siam (penzina)ada yang telah mati kena siflis . Kalau mengaji Quran atau belajar memang tak mau langsung .Kerana jahillah ramai yang ikut pas kerana nak tebus dosa kot . Tak percaya cuba ajak mahfuz tu baca Quran .Aku rasa pi tujuh melayu . Ini certa benar bukan rekaan . Orang UMNO walaupun tak zahirkan islam tapi merekalah yang ajar orang mengaji Quran , bertadarus ,dan memakmurkan masjid dan surau . Sebab orang UMNO bukan dikalangan orang yang riak dan takabur . Walaupun dihina oleh pas tapi ALLAH tetap sayang kepada orang UMNO kerana pada hakikatnya mereka orang yang ZUHUR dan tidak menunjuk-nunjuk .Sebab tu UMNO walaopun nampak jahil tapi ALLAH REDHA dan maju serta berkembang . Orang pas hanya banyak ceramah dan ahli pas suka sangat dengar ceramah mengutuk UMNO .
Ini ada cerita benar dan pergi selidik dimana-mana terutama diutara sana . Pas kalau nak cari gaduh nombor satu . Mereka memang ALLAH bagi tenaga banyak tapi AKAL kurang .

Adakah anda tak percaya .Kalau tak percaya memang hampa orang pas yang ketegar balor liat.

Anonymous said...

Anon 4 Jun 2013 322pm

Hj Pin ni ramai adik beradik yang kuat Pas sampai ada yang minta pak aji mengucap semula kerana depa kata pak aji telah tergelincir iman atas beberapa komen pak aji terhadap parti pujaan mereka. Pak aji diam, tak kata sepatah apa pun. Tapi dalam hati tersenyum sorang2.

Cerita awak tu memang betul. Depa jadi Pas bukan kerana depa betul2 faham perjuangan islam atau betul2 faham hukum hakam islam. Depa nampak lebih islam sikit daripada kita yang pro Umno ni hanya kerana depa pakai kopiah putih 24 jam sedangkan kita pakai kopiah putih waktu nak solat saja. Bab perangai, kadang2 depa orang Pas lebih loqlaq (teruk) daripada orang Umno. Cerita berhutang reti tapi bila nak bayar tak reti .. kawan baik pak aji sendiri kopiah putih 25 jam sehari (waktu mandi pun dia pakai kopiah juga, menutup aurat katanya), dia kutuk Umno hangit, yang Umno buat semua tak islam, TETAPI kawan pak aji ni termasuk dalam jamaah " pandai berhutang dan pandai lari daripada bayar hutang ". Tak semua orang Pas macam tu, tapi ramai juga orang Pas yang perangai depa kita tok sah duk ikut lah .. loqlaq banyak.

Apa yang hang sebut berkenaan perangai orang Pas tu memang benar. Hanya orang2 yang rapat dengan depa saja yang tahu cerita sebenar mereka disebalik tabir.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Graduan Melayu didiskriminasi

KUALA LUMPUR 4 Jun - Satu kajian yang dilakukan seorang penyelidik sebuah universiti awam mengesahkan wujud diskriminasi terhadap graduan Melayu yang memohon pekerjaan di syarikat swasta yang majoriti dimiliki kaum Cina dan asing.

Menurut kajian itu, faktor kaum lebih diutamakan berbanding kualiti pendidikan dengan graduan kaum Cina menjadi pilihan untuk dipanggil temu duga berbanding kaum Melayu yang merupakan penduduk teramai di negara ini.

Kajian selama enam bulan itu mendapati, syarikat yang dimiliki oleh kaum Cina dan pihak asing lebih mengutamakan graduan kaum Cina untuk bekerja dengan mereka.

"Daripada lebih 3,000 resume yang dihantar kepada syarikat terbabit, kaum Melayu hanya mempunyai 4.2 peratus peluang untuk dipanggil menghadiri temu duga.

"Kaum Cina pula mempunyai sebanyak 22.1 peratus peluang walaupun mereka mempunyai kelulusan setara dan lepasan universiti sama dengan kaum Melayu," menurut kajian itu.

Kajian tersebut hanya melibatkan graduan yang baru menamatkan pengajian daripada institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan swasta (IPTS) tempatan yang memohon bekerja dalam bidang kejuruteraan, perakaunan dan kewangan.

Menurut kajian itu, graduan daripada IPTA yang dikenali dan diiktiraf iaitu Universiti Malaya (UM), Universiti Putra Malaysia (UPM), Universiti Sains Malaysia (USM) dan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) lebih diutamakan majikan.

"Sambutan majikan terhadap graduan IPTS adalah rendah dan hanya graduan Universiti Tunku Abdul Rahman (UTAR) termasuk kaum Melayu yang belajar di situ menjadi pilihan terutama dalam bidang perakaunan.

"Graduan kaum Melayu yang boleh menulis, bertutur dan membaca dalam bahasa Cina juga lebih berkemungkinan dipanggil menghadiri temu duga berbanding yang tidak mempunyai kebolehan itu," mengikut kajian itu.

Kajian itu merumuskan supaya kerajaan memandang serius isu berkenaan bagi memastikan diskriminasi terhadap graduan Melayu tidak berterusan.

"Sudah sampai masa kerajaan menerusi Kementerian Sumber Manusia menggubal Akta Peluang Saksama dan menubuhkan sebuah suruhanjaya bagi memantau pelaksanaan akta ini supaya tiada sebarang diskriminasi berlaku di negara ini," menurut kajian itu.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130605/dn_02/Graduan-Melayu-didiskriminasi#ixzz2VIMkECJ6
© Utusan Melayu (M) Bhd

Produm Muslim said...

Assalamualaikum

Senaraikan produk muslim yang anda tahu atau produk anda sendiri untuk dijual di direktori laman web www.produkmuslim.info

Segala penyertaan anda amat dihargai

Terima kasih

Anonymous said...

saya suka pendapat dan pandangan hj ariffin. seeloknya tulisan pandangan hj ariffin ni 'copy and paste dan hantar kat pejabat perdana menteri dan pejabat2 menteri besar, depa ni dok tidoq saja mana ada masa nak baca ini semua..

Anonymous said...

sebenarnya beliau yang patut buat taubat nasuha kerana rakyat temerloh telah menolak beliau dan mungkin kerana beliau tidak mesra kerajaan,jadi sebelum nak ajar UMNO beliau dulu yang patut buat dan beliau merupakan parasit dalam umno,MB pahang yang tak nampak parasit nie dalam umno pahang

Anonymous said...

Yg nak marah dan sakit hati knp? Hak masingx la kan nak ckp ke tak..knp nak jd isu pulak?

Anonymous said...

Elok setuju. Perkataan melayu tukar wajau orang wajau. Wajau dari dua perkataan waja dan hijau. Malayu gabungan dua perkataan malanin dan layu.

Anonymous said...

bila Umno dh jadi parti yg x mahu mndengar nasihat org.. maka pada GE14 nnti Umno mungkin bukan lagi 'winnable party'

Anonymous said...

masa d Kem pengajian tinggi Rasuah berluas-luasa.. bisu gakkk penyamun atasan di lindungi.. semua pegawai atasan KPT pembangkang ramai.. di diamkan jee.. yang bersama BN umno pula di tukarkan.. ada yang dedahkan rasuah KPT kena buang kerja pula.. apa punya barall Menteri dan KSU KPT.. KSN baru cek kes ni dengar masuk paper dan utube yb sebator ezam bantai Kementerian saiuddin ni..

Anonymous said...

KPT dah tutup baguss mmg klu tasuah beluasa di sini.. KPM menteri KPM siasat semua kes di KPT dahulu.. jika benar dakwaan ini... tegasss.. tak kira menteri nye skrg dah Jadi MB johor.. ketelusan di harapkan..