Thursday, June 13, 2013

Itu Hari Nak Boikot, Hari Ini Dia Pula Yang Sibuk Pilih Speaker


Makin hari nampaknya makin teruk dah laki Wan Azizah....

Baru beberapa hari lepas dia kata nak boikot sidang parlimen yang akan berlangsung tidak berapa lama lagi. Dan sebagai langkah pertama dia memboikot , dia sendiri tidak menghantar soalan untuk dikemukakan pada sidang yang pertama itu. 

Tup...tup....tup....semalam dia pula yang membuat kenyataan mencadangkan seorang bekas hakim sebagai calon speaker Dewan Rakyat.
Pakatan Rakyat sebulat suara bersetuju menamakan mantan Hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Abdul Kadir Sulaiman sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat bagi Parlimen ke-13.
Dalam kenyataannya lewat petang ini, Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata penamaan Abdul Kadir telah dikemukakan atas nama ahli parlimen Bandar Tun Razak merangkap menteri besar Selangor sebagai mewakili pendirian Pakatan pada 10 Jun 2013. 

Kalau nak boikot....boikotlah ! 

Apa ke hal pula sibuk nak calonkan speaker pula ? 

Kamu semua duduk diam-diam sebab kamu semua boikot. Biar ahli-ahli parlimen BN sahaja yang bersidang. Biar mereka yang pilih siapa speaker yang mereka nak. Kamu jangan nak sibuk-sibuk sebab kamu semua memboikot. 

Dalam kenyataannya semalam juga Anwar berkata,
"Pakatan bertegas bahawa Yang di-Pertua Dewan Rakyat mesti dilantik dari kalangan seorang yang bebas, berkecuali tanpa parti, berwibawa dan berkelayakan untuk berkhidmat,"

Halo...halo...halo...halo papa Nurul Izzah....jangan buat-buat lupa pula, yang dibawah ini siapa ?

Anggota Dewan Undangan Negeri Subang Jaya Hannah Yeoh dari DAP mencatat dilantik sebagai speaker dewan undangan negeri (Dun) Selangor menggantikan Datuk Teng Chang Khim, yang dilantik ke jawatan exco kerajaan negeri
Yeoh, 34, yang mempertahankan kerusi Dun Subang Jaya pada pilihan raya umum lepas akan mengangkat sumpah jawatan pada 21 Jun ini bersama-sama timbalannya Nik Nazmi Nik Ahmad, yang merupakan anggota Dun Seri Setia dari PKR.


Apa cerita papa kau ni Nurul Izzah ???

Speaker dan timbalan speaker Dun Selangor orang yang bebas ke ? 

Pesan kepada papa kau lain kali kalau nak bercakap pakailah kepala otak, bukannya pakai kepala lutut....

31 comments:

Anonymous said...

otak dah masuk air, camtu la jadinya...

Anonymous said...

OTAK DIBONTOT

Anonymous said...

nuar kunyit poyo je lebih...boikot kejadahnya. Dia sebenarnya nak speaker yang macai pakatan setan. Bukan speaker je, kalau bole tukang repair jamban pun nak dipilih yang macai pakatan setan jugak.

Anonymous said...

Anwar Ibrahim Is Alone Now

Memang sah. Anwar berseorangan. Memang sah Anwar bawa penyokong PR demo sana demo sini bukan kerana tak puas hati dengan SPR, tapi tak puas hati kerana dia tak dapat jadi PM.

Buktinya : Di awal demo, orang DAP paling ramai turun, orang Pas pun ramai juga. Lama kelamaan, orang Pas pelan2 tarik diri, dan pemimpin tertinggi Pas macam tak minat dengan cara Anwar bila mereka kata Pas tak merestui demo jalanan tapi Pas tak halang kalau ada ahli Pas nak join. Sekarang cina2 DAP pun dah letih sebab mereka nampak buang masa saja, sebab SPR tetap berkeras mencabar kalau SPR tak betul bawa kes ke mahkamah, sebab Pengerusi SPR bertegas tak akan letak jawatan melainkan diperintah oleh Agong. Maka sekarang ini yang tinggal nak meramaikan demo Anwar hanya lah orang2 PKR dengan satu dua kerat orang Pas dan orang DAP.

Mat Sabu sebab dia kalah, kalau dia menang awal2 lagi dia tak akan ambil tahu bab demo tu. Sebab Mat Sabu tahu, kalau demo tu berjaya menjatuhkan kerajaan Umno, yang akan jadi PM bukannya Hadi Awang tapi adalah Anwar Ibrahim, yang akan monopoli jawatan kabinet bukannya MP daripada Pas tapi adalah MP dari DAP kerana Pas sendiri berada ditangga no 3 dalam bilangan kerusi MP di Dewan Rakyat. Di sini kalau anda seorang yang cerdik, anda akan nampak kenapa Mat Sabu tak pernah absent daripada demo. Kerana dia kalah di Pendang, Kedah.

Terbaru :

Isu angkat sumpah di perlimen pada 26 Jun. Nik Abduh mewakili Pas dan Tan Seng Giau mewakili DAP, confirmed tidak akan boikot majlis angkat sumpah. Maka tinggal Anwar dengan orang2 dia saja lah. Tapi saya percaya sebahagian besar orang2 Anwar akan angkat sumpah sebab bodoh lah mereka nak tolak peluang dapat M10,000.00 sebulan sebagai elaun MP.

Tapi korang tengoklah. Saya percaya malaun Anwar ni, last moment dengan muka sardin dia akan berada di parlimen bersama2 dengan MP lain untuk angkat sumpah pada 26 Jun nanti.

Buktinya : Bila dia mula nak cadang orang itu orang ini jadi speaker maknanya dia ada minat nak masuk dewan la tu. Nak cakap terus terang dia dah termalu. Tak kan hangpa tak kenal perangai dan watak Anwar Ibrahim .. insan yang serba boleh.

Hj Ariffin

hanizam said...

insan jarang dibelai, macam tulah...

kalau dah tabiat menipu sepanjang masa, buat ape saje semuanya nak menipu...

kalau penyokongnya dia tipu, nikan pulak si jijah, bini dia....lagilah kena kencing hari-hari sepanjang masa....

Anonymous said...

si kote bengkok sedang memberi hint kpd semua pengamal undang2 di Malaysia supaya yakin dan memihak kpd PR... kerana PRlah yang akan memberikan jawatan dan membela mereka bila mereka bersara.... amacam Ghani? ada faham ka?

Anonymous said...

Perpaduan Melayu

Saya dah banyak kali sebut di merata blog. Dan saya tak yakin pemimpin melayu baik yang politik mahu pun yang agama akan berjaya menyatu padukan orang melayu. Sebab setiap pemimpin politik atau pemimpin agama, bila nak satukan orang melayu, benda pertama yang akan terbit dalam kepala hotak mereka adalah " adakah penyatuan ini akan menguntung aku ? ". Congak punya congak punya congak, last sekali berkata lah hati kecilnya, " lantak lah melayu berpecah, setidak2nya aku dapat survive kerana mereka berpecah ".

Melayu nak bersatu ? Tak payah rujuk mana2 kitab lah, tak payah nak cari hadis soheh kah tak soheh, tak payah lah nak petik mana2 ayat atau surah dalam quran. Buang masa saja, confirmed tak akan menjadi punya.

Nak bersatu. Pergi belajar daripada orang cina, berguru dengan mereka. Mereka nak bersatu tak pun mereka rujuk kepada pemimpin politik mereka, tak pun mereka minta tok2 sami mereka baca ayat2 daripada kitab agama mereka. Mereka bersatu sendiri2 saja.

Tengok macam mana cina bersatu hati pada PRU13. Bila cina naik meluat dengan Umno, cina MCA kah, cina Gerakan kah atau cina SUPP kah mereka diam2 bersatu dengan cina DAP " Ini Kali Kita Mesti Jatuhkan Umno " maka 95% pengundi cina beri undi kepada DAP walau pun pemimpin2 MCA, Gerakan dan SUPP bermati2an berkempen untuk BN. Semua cina bersatu kerana mereka meluat dengan Umno, mereka tak meluat dengan BN, mereka tak meluat dengan MCA, Gerakan dan SUPP. Tapi kerana 3 parti tu berada dalam satu kem dengan Umno maka pengundi cina memaksa diri mereka untuk meluat seketika (masa PRU saja lah) kepada ketiga2 parti itu. Cerdiknya mereka.

Melayu sepatutnya bersatu ikut cara orang cina. Kita juga ada sikit rasa meluat kepada Umno, dulu2 pun kita memang ada juga sikit rasa meluat kepada Pas (meluat kita kepada Pas dengan Umno ni lebih kurang saja). Tapi bila Pas bergabung dengan DAP dalam satu kem, perasaan meluat kita kepada Pas semakin bertambah2 kerana meluat semula jadi kita kepada DAP yang tak pernah padam2.

Sewajibnya, sebagai warning kepada Pas " kalau Pas nak tegakkan pemerintahan islam dinegara ini jangan lah kamu percaya dengan bantuan daripada orang kafir " kita orang melayu sepatutnya 95% memberikan undi kepada Umno supaya Pas kalah sungguh2 supaya lain kali dia lebih berhati2. Kita beri pengajaran kepada Pas, bukan kita nak bunuh dia. Selepas itu kalau Umno pulak besar kepala, lupa diri, PRU14 datang kita ajar Umno cukup2. Kalau macam itu lah cerdiknya kita orang melayu, tak ada satu parti pun yang akan berani mengabaikan melayu dan islam.

Pada pendapat saya, itu lah satu bentuk perpaduan yang paling Effective and Practical jika orang melayu mahu mereka mendapat perhatian dan pembelaan sewajarnya daripada parti yang membentuk kerajaan.

Hj Ariffin

usin said...

pakcik anwar, tonggeng terbalik, caca marba dan kelam kelibut sungguh otak ko. sekejap boikot, sekejap cadangkan nama speaker, sekejap nk demo itu ini begitu begini. dah tak tentu arah dh kehidupan ko dan politik ko. senang ceritalah pakcik anwar, walaupun ko kekal ahli mp, banyak duit, ada pengaruh tp aku boleh jamin bahawa setiap hari ko kehilangan kehidupan berkualiti yg setiap orang idamkan. ko terpenjara dgn janji2 palsu ko yg semakin menghimpit ko dalam kebebasan ko bergerak. ko akan mati beragan wahai pakcik anwar. lambat laun penderitaan otak ko akan berakhir jugak. untuk itu aku ucapkan selamat jalan pakcik...

Anonymous said...

biasalah .... mamat ni psycho ....

Cencaluk said...

Otak nuaq ni dah lama sangat berperap dengan kunyit tu yang banggang sanggat tunggu msa aja nak panaskan minyak danboreng sampai rentung dasar otak pembelit .

Keturunan penipu macam ni le......


Asyik kaatabebas tak berpati tapi apa yang aku tengok badan kehakiman, guamandan speker selangor semuanya orang PKR...... apa cerita ni..?

Anonymous said...

Hoi ANWAR AL JUBO..Ko ingat Parlimen ni BAPAK KO PUNYA ke..babi punya orang

Anak Lenggong said...

Woi nuar lu sapeeee...dah kalah tu buat la cara kalah.."LAIN KALI LAAA"..nuar oii...Tapi apa yang nyata dia lah merupakan orang pertama yang sampai kemuka pintu pada 24/6 ni..maklumlah dah dioffer sebagai ketau pembangkang..manusia sekor ni mana ada [erasaan malu.

Tapii..cadangan aku diharap persidangan Parlimen kali ini disiarkan secara langsung, biar rakyat tau bagaimana perangai MP yang mereka pilh khasnya si Mahfuz dan Khalid gereja..yang sering dok menyakat dan mengganggu pembentangan daripada pihak BN..mereka ni berperangai lagi teruk daripada kera dihutan.

Anonymous said...

Anda boleh memaki hamun Anwar. Tapi Anwar adalah Anwar. Dia tak akan berubah kerana anda memaki dia. Lebih molek kita jadikan media ini sebagai medan untuk kita mengetengahkan idea untuk menyedarkan orang kita. Supaya tahap kesedaran orang kita sama naik dengan tahap kesedaran orang cina dan india.

Orang kita hanyut dalam arus fanatik melampau (extreme fanatism). Yang menyokong Pas, nampak Pas perfect dalam segala hal, sedang Umno pada mereka walau membina masjid sekali pun masih diragui keislamannya.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan produk dan perniagaan anda atau barangan terpakai yang ingin anda jual di laman web www.produkmuslim.info

Terima kasih

Hasnul Rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Si Nuar tu dah nyata macam orang hilang akal. Dia macam lupa apa yg dia cakap semalam. Hari ni lain, esok lain. Bukan alang-alang lain, malah bertentangan terus.

Ikutkan peraturan, apabila seseorang MP itu cacat - antaranya ialah 'gila', maka keahliannya terbatal.

Kini si Nuar dah sah gila - gila nak jadi PM, maka adakah keahliannya sebagai MP Permatang Pauh terbatal?

Anonymous said...

Inilah contoh munafik no 1 malaysia anwar ibrahim....gurunya ustaz azhar idrus bapak munafik.....dlm ceramah suruh org kawin janda,susah tup tup dia kawin anak dara khaakhh puithh...

Anonymous said...

Tindakan Ustad Azhar Idrus betul. Tak langgar hukum. Kalau saya pun, macam dia juga lah. Lain lah kalau dah tak ada anak dara, atau ada anak dara tapi dia tak nak dekat saya, haa janda lah jodoh pilihan saya.

Anak dara masih ori, rasa nikmatnya tentu lah tak sama dengan janda yang dah second hand dah.

Anonymous said...

si tua kutuk Sakit Jiwa, alamat nak jadi betul2 Gila.

Anonymous said...

camkata Daim JANGAN LAYAN BADUT NIEeeeeee....BIARKAN DIA MERAPU.

azman said...

Assalamualaikum rbf..

Pada dapatan saya lah, bapak Nurul ni dah dihingapi sejenis penyakit, iaitu VERTIGO iaitu cecair kepala hotaknya dah tak setabil, kerana selalu sangat tak tidur malam, asik nak melalak je, tapi tak apalah, itu semua cooooooobaaaannn..

Anonymous said...

Komen yang sangat bernas dari Hj Ariffin. Terimakasih kerana membuka minda kami dengan pandangan tuan.

anakbochek.

Anonymous said...

Haa tu alamat dio nk MAMPOS la, oh ini saya tau nie BONGGOW..eh ini bukan bonggow pak cik. Ini BONGOK...

Anonymous said...

Makhluk ni bukannya jarang dibelai tapi dah terlebih dibelai oleh belalai..
si jijah tu bukan kena tipu..tapi teman subahat dia..2x5 je

Anonymous said...

Kenapa Melayu Takut Jika Pakatan Rakyat Menang.

1. Kerana orang melayu tahu, Pas sukar untuk menjadi dominan dalam kabinet PR. Maka peluang pemimpin Pas jadi PM atau menguasai kabinet, tiada langsung.

2. Kerana orang melayu tahu, Anwar memang akan jadi PM tetapi penguasaan kabinet oleh DAP akan menjadikan Anwar tak ubah seperti " tunggul mati " sahaja. Anwar akan bertindak mengikut apa yang dipersetujui oleh DAP.

3. Kerana orang melayu tahu, sungguh pun Anwar adalah PM tetapi kedudukan Anwar ibarat " telor di hujung tanduk ". Ikut mahunya DAP, selamat. Tak ikut mahunya DAP, Anwar akan disisihkan melalui undi tidak percaya oleh ahli2 kabinet. Gabungan ahli2 kabinet PR daripada DAP dengan ahli2 kabinet PKR bukan melayu mampu menyisihkan PM yang tidak mahu ikut cakap bukan melayu.

4. Kerana orang melayu tahu, sekali kerajaan pusat jatuh kepada bukan melayu maka untuk mengambil balik bukan lah satu perkara yang mudah. Ianya tak semudah Umno merampas balik Kedah daripada Pas atau tak semudah Umno merampas balik Trengganu daripada Pas. Jika melalui proses demokrasi, saya rasa MUSTAHIL melayu akan dapat balik menjadi kerajaan.

Nota : Adakah siapa2 orang melayu fikir Pulau Pinang boleh dapat Ketua Menteri melayu satu hari nanti ? Sila lah berhujah jika anda yakin.

Terima kasih kepada melayu yang memberi undi kepada Umno pada PRU13. Kita2 yang mengundi Umno sebenarnya telah menyelamatkan melayu Umno, melayu Pas dan melayu PKR.

Papa Homo said...

....seorang menteri membuat lawatan di sebuah hospital psikatrik. Dia melihat seorang pesakit sedang memancing ditepi padang permainan lalu bertanya, ' banyak dapat ikan '. Lalu pesakit itu selamba menjawab, ' awak ni gila ke, mana ada ikan atas padang ni'.

...so moral of the story...jangan ditanya apa yg kini sedang dibuat oleh Penasihat PKR tu.

Anonymous said...

Kepada rakyat Malaysia yang menyokong BN,

Jangan sesekali pandang rendah dan terlepas pandang pada pihak lawan. Mereka ini aktif bergerak dalam diam dan senyap cuma kita yang kebelakangan ini agak lalai dan cuma hangat2 taik ayam. Apa sekalipun kita kutuk pihak pembangkang mereka ini boleh selamba saja sebab diaorg tau mereka dah kuat dan pengaruh dah ramai. Kerajaan pulak hanya ckp saja tapi tak berani ambil tindakan dan pembangkang boleh ketawa saja dari luar sehinggakan mereka kutuk DYMM Agong pun kita relax saje. Cuba kita kutuk Maharaja Cina dan Presiden India dan pastinya hukuman mati yang diterima. Melayu berlembut tak kena pada tempatnya. DS Najib tolong lah tegas dan keras sikit jangan lah asyik guna diplomasi saja sb ada kalanya kena main kasar jugak baru lah orang respek kita.

DON MELAYU said...

papa,papa jahat..izzah tahu papa jahat,papa tak nak boikot,izzah tahu papa cakap saje..ah,papa,papa jahat..

Anonymous said...

Anwar Ibrahim cakap tak serupa bikin dari dulu sampai sekarang. Tu sebab pemimpin pakatan haram lain macam tu gak. Bebal sokmo

Anonymous said...

macam sial..

Anonymous said...

yang umno layan dia buat ape,anwar tu mmg tak ada kerja.Walaupun dia di lantik jd YB,dia mmg tak buat kerja sbb dia pembangkang.Kalau di layan dgn cakap dia dan di balas dgn lapuran di blog dan akhbar,nampaklah sgt, dia mcm kuat kerja.Baik paneh miang buat kerja utk membela nasib pengundi BN.

Fikir Tajam said...

Artikel ini telah saya hujahkan di KNKB (kkamdias.blogspot.com) pada June 28, 2013 at 6:09 PM. Sekadar untuk berkongsi fikir/renung.

Anwar hanya BUDAK SASTERA LULUS GENERAL DEGREE sahaja!

Lupakan siPELIWAT ini.

Bukan sahaja demokrasi diliwatnya malahan keyakinan diri anak lelakinya pun diliwat sama. Bukankah Ikhwan terus bawa diri ke US tak berani balik Malaysia?

Anwar memang SAH PELIWAT! Hanya yg otak DILIWAT Anwar sahaja yg masih puja mamat ni.

Lihat di bawah ini (Mathematical Reasoning/Penaakulan Mantiq Tingkatan 5 aje):

Premis 1: If p then q
Premis 2: Not q
Conclusion: Not p

Kes I: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar BERSUMPAH

Kes II: p = Anwar TIDAK MELIWAT, q = Anwar menjalani ujian DNA

Kes III: p = Anwar bukan PELAKON DALAM VIDEO, q = Anwar MENYAMAN DATUK ESKAY

Nota:

1. Kes II sangat mudah difahami. Ibarat memulakan perlawanan bolasepak atau badminton di mana wang syiling dilambung. Keputusan lambungan syiling ialah Head (Kepala) atau Tail (Ekor). Maknanya kebarangkalian P(Head) = 1/2 = 0.5. Begitu juga P(Tail) = 1/2 = 0.5. Maknanya setiap kesudahan (outcome) mempunyai kemungkinan/kebarangkalian berlaku sebanyak 50%.

2. Begitu juga jika Jabatan Narkotik membuat ujian urine/kencing ke atas sesiapa yg disyaki terlibat dadah. Keputusannya adalah sama ada positif ataupun negatif. Kebarangkalian seseorang itu didapati positif atau negatif masing-masing ialah 1/2 = 0.5 @ 50%.

3. Justeru tidakkah Anwar punya peluang 50% yakni kebarangkalian untuk membuktikan dirinya bukan PELIWAT Saiful adalah 1/2 = 0.5. Beliau MENYALAK yg dia tidak bersalah meliwat Saiful TETAPI ironinya peluang untuk membuktikan dirinya betul TIDAK digunakan! Sampai sekarang Anwar tidak berani menjalani ujian DNA. Keputusan ujian DNA itu adalah sama ada SEPADAN atau TIDAK SEPADAN. Jika benar dakwaan Anwar bahawa beliau tidak melakukannya sudah pasti keputusan DNA kelak tidak sepadan dengan sampel yg ditemui di dubur Saiful!

4. Untuk fahamkan Kes I, II dan III sila teliti betul-betul:

TIDAK TIDAK = YA

BUKAN BUKAN = YA

5. Ironinya ramai Profesor Matematik Melayu/Islam termasuklah Prof Shaharir Mohamad Zain yg terbilang dengan istilah molek-molek seperti PeMelayuan Matematik, PemPribumian Matematik, PengIslaman Matematik tetapi akhirnya telah melakukan PengKebumian Matematik dalam isu LIWAT Anwar ini. Sejak 1998 lagi. 15 tahun berdiam diri! Mangalahkan Pak Lah Si Flip-Flop itu.