Monday, June 10, 2013

Negara Makin Maju Sebahagian Rakyat Makin Bodoh


Mohon maaf kerana lama tidak mengemaskini blog ini. Musim cuti sekolah biasalah...banyak program. Sana kahwin...sini kenduri...sana lawat saudara...sini kunjung waris. 

Minggu lepas dikhabarkan puak-puak pak-khatan rakyat hendak memboikot sidang parlimen yang bakal diadakan tidak lama lagi. Mereka nak boikot kerana membantah keputusan PRU 13 yang tidak menyebelahi mereka. 

Bila mereka kata nak boikot, macam biasalah....kat Malaysia ini ramai burung kakak tua. Semuanya mengulas untuk menyatakan rasa tidak setuju mereka terhadap tindakan yang hendak dilakukan pembangkang. 

Kenapa nak halang mereka ? Kenapa nak nasihatkan mereka ? Biarkan mereka boikot ! Itulah langkah yang betul dan tepat. 

Mereka membantah, mereka tak puas hati dengan keputusan PRU 13 dan mereka tak mahu terima keputusan, maka langkah memboikot itu adalah langkah yang betul. Kenapa perlu orang lain yang nak halang-halang pula ? Kita patut raikan tindakan mereka. Kita kena puji tindakan mereka. Kalau boleh kita tambah lagi cili dan garam hingga mereka benar-benar boikot. 

Kita pun nak tengok juga pendirian mereka, samada betul atau tidak mereka nak boikot ?  Berani atau tidak mereka boikot ? 

Dalam dunia ini Malaysia satu-satunya negara yang paling unik. Negara lain jika negara mundur rakyat tidak cerdik. Negara makin maju rakyat makin cerdik. Di Malaysia pula, negara makin maju sebahagian rakyat makin bodoh...

Mana tak bodohnya, apa sahaja yang PAS , DAP dan PKR cakap semua mereka ikut dan percaya walaupun terang-terang penipuan. Itulah yang dikatakan bodoh...

Dalam urusan pilihan raya di Malaysia, untuk pengundian di peringkat Dun dan peringkat parlimen, daftar pemilih yang sama digunakan. Bukan setakat daftar pemilih sama, pihak yang mengendalikan pilihan raya (SPR) juga adalah pihak yang sama baik di peringkat Dun atau Parlimen. Diringkaskan cerita, semuanya sama. Yang membezakan hanya satu pengundian di peringkat Dun dan satu pengundian di peringkat parlimen. 

Jika untuk keputusan peringkat Dun yang mereka menang sehingga dapat tubuh kerajaan, mereka terima keputusan PRU 13. Semua negeri MB dan KM dah angkat sumpah . Tetapi di peringkat parlimen yang mereka kalah, mereka tidak terima keputusan.  

Di Selangor mereka menang sampai dapat 2/3 bukan main lagi mereka bangga dan memuja muji diri sendiri. Dulu tiada 2/3 pun. Tapi di Malaysia bila mereka kalah tidak dapat pula mereka terima keputusan.Apa punya gila ni ? Dah tiada akal ke untuk berfikir ?



Bila dengar pembangkang nak boikot persidangan parlimen, teringat pula kisah seorang pendekar tempang mereka yang bernama Safwan Anang. Pada 29 Mei 2013 dia didakwa di mahkamah. Kesalahan yang dilakukannya boleh diikat jamin sementara menunggu perbicaraan. Tetapi oleh kerana nak tunjuk lagak, nak tunjuk hero, dia tidak mahu dijamin dan mahu ke penjara. Fuhhhh....berani.....Maka masuklah dia ke Penjara Sungai Buloh. 

Tapi lepas dua hari sahaja....ulang balik.... DUA HARI....tak tahan beb....lepas dua hari dia mohon untuk dibebaskan dengan ikat jamin. Wa...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...


Alasan yang diberikan kerana merasakan dia boleh melakukan lebih banyak perkara di luar penjara berbanding di dalam penjara. Sekali lagi....mari kita gelak....

Wa...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...

Mana pergi protes kamu ? Mana pergi hero kamu ?

Kita gelak lagi....

Wa...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...kah...dua hari sahaja hero dah terkucil dalam jel. Kah...kah...kah...kah...kah...kah...

Inilah cara pembohongan mereka....

Samalah juga dengan tindakan pembangkang nak boikot parlimen. Nak boikot konon, mereka dulu yang akan sampai di Parlimen jam 6.30 pagi nanti. Anda percaya mereka nak tolak gaji dan elaun yang beribu-ribu ? Mereka nak tolak segala kemudahan yang diberikan ? Sebelum parlimen mula bersidang pun ramai dah tempah kot dan sibuk tanya logo ahli parlimen untuk dipasang di kereta. Lagi nak bercakap nak boikot ? Anda semua percayalah cakap saya, mereka tak akan boikot punya. 

34 comments:

Anonymous said...

salam

kehebatan dan akuan pekerja dan pengundian dari pihak fakatan cuma untuk kawasan dewan undangan negeri...sbb dun mereka menang 3 negeri-kelantan,selangor dan p.pinang...mereka mengakui kebersihan dan ketelusan pihak spr dengan membentuk kerajaan negeri dan angkat sumpah...

ironinya spr yang tidak berupaya untuk memenangkan fakatan d parlimen telah menjadi sasaran kerana tidak telus...sbb itu mereka nak boikot sidang parlimen...

apa kata boikot terus sampai pru 14...apa cerita pun tetap akan berjalan..boikot jangan separuh jalan je..tetap tak jadi kerajaan pusat...

berani tak

budakteranung

Anonymous said...

hahahahaaaa .... mari kita gelakkan lagi ...... standard lah .... macam penjual ubat tepi jalan ... macam-macam kondem ubat kerajaan ... tapi bila sakit cari hospital juga .... (majoriti lah bukan semua penjual ubat)

Anonymous said...

Masuk opis, terus ada cerita lawak.. ceria ceria..

wawawaahahahahahahahahahhwahahwahwahahhawhawhahwahwhawhawhahwhawhahwahwahwhawhahwahwhawhaw..

Aktivis konon..
Hero taik kucheng

Anonymous said...

Murid-murid.. buatkan cerpen 5 - 500 perkataan untuk gambar diatas..

baik cikgu..

3 bedul buat jambatan untuk 1 apek serang kampung

Anonymous said...

Pundek la ini dikatakan hero tamil bole la berlakon je lebih.

AkuPun Tak Faham said...

Baru semalam saya tulis RBF menyepi

manjung said...

ha ha ha...kah kah kah...he he heeeee at last hu hu hu...macam pondan cakap berdekah dekah. memang pondan pun. Nak rasa duduk dalam penjara seperti bos liwat dia le tu...kah kah kah

Anonymous said...

Mmg pon penganut Pakatan haram jadah tuh bahalol wlpon ada yg blajaq tinggi....kalo depa bijak nape depa sikit pon xprotes bila CEC DAP ada microsoft Error...n smp skrg pon kes xselesai...cube kalo camtuh kena UMNO yg buat,,,mau menyalak 7 keturunan xabis2 dok citer pasal kesilapan BAHALOL tuh...

n kalo penganut pakatan tuh bijak nape smp la neh..depa sikit xtanya ANUwar...MANA JAM OMEGA??? kah kah kah...

n kalo trlalu cendekiawan nape mrk biarkan N Ajis mnghina Nabi Muhammad dgn mengatakan beliau cuma mamat kampong biasa bila kecil...malah N Ajis mngiakan pula bila N Ajis mengatakan Allah 'samseng' malah mencarut...subhanAllah....

Anonymous said...

Rakyat Yang bodo PR udahahlah tu lebih baik buat kempen kerja amal dapt pahala

Anonymous said...

WKA KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH .. KALAU DAH BANGANG TETTAP BANGANG .. ITULAH PEMBANGANG aka Pembangkang

Anonymous said...

Sebenaqnya 3 ekoq mamat dalam gambaq tu ada lah BARUAH kepada cina Lim Kit Siang tu. Bodoh punya melayu, tak habis2 jadi pecacai cina DAP.

Imam Mahadi Siber

Zack Ahmad Keychain said...

Bangang.... standardlah tu

Anonymous said...

rakyat kita ni suka dengan persepsi, sebab itulah persepsi kat Malaysia mengatasi realiti

Anonymous said...

alasan.. "ok saja pun berada di bawah DAP". apa korang rasa tak menusuk jantung menghiris kalbu?

ajj said...

"ok saja pun berada di bawah DAP". apa korang rasa tak menusuk jantung menghiris kalbu?

Orang PAS tak kisah, nampaknya. Dunia hanya sementara. Betulnya, melayu dah tak ada apa-apa, so nak komen macammana lagi. Tunggu sajalah jantung tu putus.

Tajuk blog ni sepatutnya "Orang lain tambah maju. Orang melayu semakin kebelakang" sebab dengan besar hatinya menolong orang lain control ekonomi dan politik negara.



kerispuaka said...

rakyat dah lama bodoh sebab ditipu mamak bangsat macam Mahathir.rbf pun keturunan mamak juga kan.

Anonymous said...

"Negara Makin Maju Sebahagian Rakyat Makin Bodoh"

lawak la tajuk penulisan ni, kesiannya rakyat kan? se mata2 tak nak jadi balaci UMNO terus dilabel bodo. penat2 rakyat tu belajaq tinggi otomatik jadi bodo sbb tak nak sokong UMNO. Sokong UMNO tu umpama penanda aras IQ. sokong je bijak, bantah je bodoh. Duduk Malaysia ni kita mana ada hak nak sokong selain UMNO UMNO di hatiku

Anonymous said...

Dulu2 kita orang melayu rasa takut2 nak kata orang cina bercita2 untuk menjadi pemerintah di negara ini walau pun kita tahu satu hari nanti memang mereka mahu memerintah negara ini. Kita takut dikatakan rasis, kita takut dituduh meragui ketiakawanan mereka. Tetapi tindakan drastik mereka (95% pengundi cina) mengubah sokongan daripada BN yang selama ini mengkayakan ekonomi mereka kepada pakatan pembangkang yang diketuai oleh DAP (yang tersurat memang PKR mengetuai, tapi pada hakikatnya DAP yang menjadi ketua) telah membuka mata majoriti orang melayu SIAPA ORANG CINA SEBENARNYA dan APA YANG DIMAHUKAN OLEH ORANG CINA.

Amat malang sekali, 3 ekoq melayu dalam gambar yang terdapat dalam blog ini nampaknya gagal membaca apa yang ada didalam hati rakan cina mereka yang berada disebelah.

Pada kita, ketiga2 ekoq melayu itu memang jelas dipergunakan secara halus oleh orang cina untuk merealisasikan impian mereka mendapat kuasa memerintah negara ini. Setakat ini PRU13 kita orang melayu nampaknya telah terselamat buat seketika waktu daripada di landa tsunami cina, tetapi apakah kita akan selamat seterusnya pada PRU14 jika 3 ekoq melayu atau semakin ramai lagi melayu tampil dengan sukarela membantu Lim Kit Siang menggapai impian untuk menguasai kabinet.

Masih ada hari lagi kah buat orang melayu menjelang PRU14 nanti ??? Fikir fikir kan lah mulai dari sekarang ....

Hj Ariffin

Anonymous said...



Jangan nak rasa pelik lah. Nama pun pembangkang. Kerajaan buat lah apa pun, semua tak pernah kena kepada depa. Aku nak minta satu saja.

Jangan menilai islam atau tidak seseorang itu pada apa yang seseorang itu tampilkan. Jangan kerana orang tu digelar " Tuan Guru " atau " Tokguru " atau " Ustad ", jangan kerana orang tu pakai serban dan jubah 24 jam maka kita meniktiraf dia sebagai ulamak. Jangan tertipu saudara2 ...

Cuba hayati kebenaran dakwaan saya ini ....

Yang orang melayu panggil Tuan Guru dan Tokguru itu lah yang telah berusaha bersungguh2 untuk menyesatkan orang melayu agar menerima (tanpa sedar) ...

1. Allah adalah tuhan kepada agama Islam dan Kristian.

2. Kristian dan Islam adalah agama yang diterima dan diredhai oleh Allah.

Ini lah wajah pendakwah Kristian yang paling hebat yang dijelmakan dalam bentuk orang yang sangat alim sehingga digelar ulamak dengan panggilan serta penghormatan tertinggi sebagai " Tuan Guru " dan " Tokguru ".

Ini lah dia orangnya yang akan menyebarkan fahaman kristian kepada orang melayu secara halus. Sayang seribu kali sayang, sampai saat ini orang melayu masih tak sedar missi agama kristian yang dibawa oleh ulamak ini.

Memang dulu saya walau pun bukan pengikut mereka , tetapi pendapat dan pandangan mereka tentang islam saya terima tanpa banyak soal. Tetapi hari ini setelah mereka berjuang untuk membenarkan kalimah Allah dalam bible, tiada lagi cahaya iman atau aura islam yang terpancar pada wajah mereka. Kekadang bila saya merenung gambar wajah mereka, terbayang gambaran SALIB didahi mereka. Saya tak tahu apa yang orang lain nampak.

Hj Ariffin

DON MELAYU said...

baik punya ayat bro..namun,itulah hakikatnya..pembangkang kat luar negara kalau kalah pilihanraya terus siap saga serang dasar-dasar kerajaan,pembangkang negara kita,kalah PRU terus buat demo,buat perhimpunan,nak boikot..takde standard langsung..

Anonymous said...

Inilah yang saya sebutkan bahwa diakhir zaman ini, kebanyakan mereka yang bergelar ustaz dan 'ulama'sebenarnya mereka sendiri adalh sebahgian dari FITNAH AKHIR ZAMAN kerana itu saya tidak lagi percaya pada ustaz2 dan 'ulama' Malaysia. Mujur ada ulama2 dari Iraq dan Yemen yang boleh dipercayai yang kini bermaustatin diMalaysia. Lebih selamat kalau kita jadikan mereka guru kita dari ustaz2 dan 'ulama' Melayu yang terlibat dalam politik kerana segala kat2 mereka hanyalah untuk kepentingan politik bukan untuk kepentingan Islam. Sayangnya diMalaysia masih ramai yang tidak fasih dalam bahasa Inggeris kerana itu mereka terpaksa bergantung pada 'ustaz2 dan 'ulama2' Melayu untuk memimpin mereka.

Dari negara jiran.

el halim said...

konfem tak boikot..yang paling awal datang mestilah si gay boy tua..

Anonymous said...

Dari negara jiran.
June 11, 2013 at 1:34 PM

Saudara, saya tak tahu anda dari Singapore atau dari Thailand. Terima kasih kerana perihatin dengan keadaan umat islam di Malaysia.

Saudara

Keadaan dan ulamak melayu terjadi sebegitu rupa adalah kerana ramai mereka yang terlibat dalam politik. Rosaknya islam kerana mereka menghukum dan memfatwa mengikut kepentingan politik kelompok mereka. Sebab itu, di Malaysia ini tidak pelik ulamak yang sama pada hari ini mengatakan sesuatu itu " Haram " dan entah esok entah lusa orang yang sama akan mengatakan " Halal " pulak atas perkara yang sama.

Contoh paling nyata adalah pandangan " haram atau halal " yang dikeluarkan oleh ulamak Pas. Bila Umno buat mereka kata " haram " tetapi bila mereka buat benda yang sama, sama ada mereka berani mengatakan " halal " atau paling tidak mereka diam begitu sahaja.

Masyarakat melayu jadi bercelaru habis kerana ulamak yang semacam ini lah. Sedangkan bangsa2 lain yang menganut islam di Malaysia ini, tak ada masalah pun.

Saya boleh menyebut satu dua nama ulamak Malaysia yang saya takrifkan sebagai " keramat hidup " diantaranya yang saya kagumi adalah Tan Sri Datok Harussani dan Datok Noh Gadut. Mereka benar2 neutral, mereka hanya bersuara bila sesutu isu itu boleh merosakkan islam secara keseluruhannya, mereka tak pilih bulu, Pas tak betul mereka tegur, Umno tak betul mereka tegur. Yang terlalu sangat menaruh harapan agar Umno dan Pas bersatu adalah dua orang ini lah. Minta maaf kepada ulamak melayu yang lain yang bersifat seperti TS Datok Harussani dan Datok Noh Gadut kalau saya tak sebut nama anda, sebenarnya nama mereka berdua selalu keluar dalam media massa bila ada isu2 panas yang menyentuh melayu dan islam. Sebab itu lah saya lebih mudah mengingati nama mereka berdua.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Semua org bodo. Yang pandai umno Dan pencacai depa termasuk RBf Dan seangkatan

Anonymous said...



Kita Nak ...

DS Najib selaku PM mengambil peluang keemasan ini untuk memperkasakan melayu dan islam. Kenapa saya kata peluang keemasan. Barisan kabinet DS Najib yang baru dibentuk boleh dikata Kabinet Melayu dan Bumiputra. Cina jual mahal, tak hingin menyertai kabinet dan apa juga agensi berkaitan kerajaan. Usah pedulikan mereka. Banyak sudah budi melalui program transformasi yang DS Najib taburkan kepada komuniti cina. Tetapi akhirnya mereka tipu DS Najib dan TS Muhyidin hidup2. Berbaloi kah berbudi kepada mereka jika BN hanya dapat 5% saja undi daripada cina. Itu yang BN dapat, berapa pula undi cina yang Umno dapat .. entah2 tak ada langsung. Bukan mustahil sebab pada PRU13 baru2 ini memang mereka bertekat hendah UBAH tampuk kerajaan yang selama ini dipegang oleh Umno semenjak negara capai kemerdekaan lagi.

Nak UBAH daripada NAJIB kepada ANWAR dan secara pelahan2 kepada LIM KIT SIANG. Ini lah matlamat sebenar mereka. Malang sekali kerana Pak Kadok yang bernama Abdul Hadi bin Awang menjadi selurus dan sebendul macam Pak Kadok dalam cerita rakyat bertajuk Malang Pak Kadok.

Sungguh tergamak mereka. Susu yang Umno beri kepada mereka, tuba beracun mereka balas balik kepada Umno. Saya tak akan lupa dan tak akan mudah percaya lagi kepada mereka. SEMUGA DS NAJIB DAPAT BELAJAR MENGENALI MEREKA DIANTARA YANG TERSURAT DENGAN TERSIRAT.

Hj Ariffin

Anonymous said...

yang boikot tu ahli parliamen lama sebab rekod mereka sudah dalam parlimen..tetapi kalau ap baru tak hadir pakai lambat lah dapat gaji, allowance etc.

Anonymous said...

Rafizi jambu duit masyuk kote bengkok pun masyuk.

Anonymous said...

Isteri si Safwan tu dah tak tahan kot. hahahaha...

Anonymous said...

Lepas ni setiap kali boikot tolak elaun.

Anonymous said...

makne nye RBF nak cakap lebih 50% org yg sokokng PR tu bodo?

Anonymous said...

Yang bodohnye PAS, kempen pru13 ari tu bagai nak rak tapi bila dah menang, takut pulak nak jd menteri besar...
huh, kan tu BODOH namanya... nyesal aku pangkah PAS.
Bila Khalid buat sesuatu yg menguntungkan PKR, baru PAS sibuk nak komplen.. dah terlambat.. tunjukkan kredibiliti anda!!! tolong jgn jadi pasif!!! paham!!! bodoh punye PAS..

Anonymous said...

Parti Pas jadi bodoh kerana dia di ketuai oleh Presiden Parti yang bodoh. Presiden Pas dia hanya tahu membaca yang tersurat sahaja, sedangkan yang tersirat dia tak reti langsung. Padan lah Pas kena tipu dengan DAP dan PKR. Yang kempen bermatian2, yang berhimpun bermatian2 adalah pihak Pas, tapi yang menang besar adalah DAP dan PKR.

Nak buat macam mana telah Allah takdirkan sejak dari awal lagi bahawa Pas ini akan sentiasa membuat kebajikan kepada orang lain. Tak apa lah, tak dapat kerusi, paling tidak dapat juga pahala untuk melayakkan masuk syurga.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Hj
Hg pandai najib tn hj dan rbf. Yg lain bodo belaka. Yg yang selangor tak dpt tu . Yg cerdik org kedah. Sebab tu bn menang. Betoi dak tn hj

Anonymous said...

Rbf ni msti ckgu kan.. bdak sekola cuti dia pn cuti...