Wednesday, July 3, 2013

Apakah Setiap Hari Pengerusi Tabung Haji Boleh Keluarkan Wang Jemaah Untuk Dimasukkan Ke Dalam Akaunnya ?


Berpuluh-puluh tahun Pas menidakkan usaha orang lain membangunkan syiar islam di bumi Malaysia, termasuklah menidakkan usaha Umno ke arah itu. Bagi mereka dalam Malaysia ini hanya mereka sahaja yang islam. Orang lain semua tak islam...

Apa yang Pas tak kata kepada Umno ?

Apa yang Pas tak kafirkan Umno ? 

Waktu Tun M nak tubuhkan ASB dulu, Pas hasut orang supaya jangan melabur dalam amanah tersebut kerana katanya haram. Malah ada pemimpin Pas yang mengibaratkan pelaburan dalam ASB seperti mencampak seketul daging lembu dalam sekawah daging babi untuk menghalalkan gulai babi. Hari ini cuba kita periksa berapa banyak pemimpin dan orang-orang Pas yang simpan duit dalam ASB ?

Selain ASB, Pas memperlekehkan usaha Umno melalui Kerajaan BN menubuhkan Universiti Islam, Bank Islam, Tabung Haji dan beberapa agensi berteraskan islam yang lain. Umno terus meneruskan di tuduh kafir. 

Dua hari lepas Tabung Haji membuat pengumuman perlantikan Ahli Parlimen Baling yang juga bekas ahli lembaga pengarah Tabung Haji, YB Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim sebagai pengerusi TH yang baru. 

Pas parti yang sudah tidak ada agenda islamnya sekarang ini , tiba-tiba menjadi prihatin terhadap Tabung Haji. Badut Pas lulusan SRP yang tidak asing lagi dengan kenyataan-kenyataan bodohnya membuat kenyataan seperti berikut semalam, 
KUALA LUMPUR: PAS mendesak kerajaan menjelaskan kriteria serta syarat-syarat yang telah ditetapkan untuk pemilihan seseorang bagi memegang jawatan Pengerusi Tabung Haji.
Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar yang ditemui di lobi parlimen berkata, perkara itu amat penting kerana Tabung Haji merupakan tabung amanah yang dipertanggungjawabkan oleh penyimpan (orang Islam) untuk diuruskan dengan lebih baik. 
"Kita tidak mahu isu yang dibangkitkan sebelum ini berkenaan Tabung Haji ini berulang kembali, amanah rakyat perlu ditunaikan bukannya mengkhianati," ujarnya 
Naib Presiden PAS itu turut mepertikai tindakan kerajaan seolah-olah menggunakan konsep 'tangkap muat' dalam mengisi jawatan-jawatan penting di dalam syarikat milik kerajaan (GLC). 
Menurutnya lagi, tindakan itu umpama ‘balasan’ kepada ahli parlimen yang tidak dilantik sebagai timbalan menteri atau menteri bagi ‘membantu’ mereka menambah pendapatan. 
"Saya tidak mempertikaikan lantikan dari kalangan ahli-ahli parlimen tetapi yang penting adalah ketelusan serta syarat-syarat wajib bukannya sebagai balasan akibat tidak dilantik mengisi jawatan dalam kabinet. 
"Kebimbangan saya adalah apabila kita tidak membuat satu tapisan, sudah pasti hala tuju Tabung Haji itu masih lagi berada dalam keadaan yang samar. 
"Kita perlu melihat bagaimana Tabung Haji dibentuk peringkat awal, susah payah mereka yang terlibat pada peringkat sekarang dan masa akan datang. Perkara ini bukannya boleh dipandang mudah, misi dan visi perlu jadi agenda utama," sambung beliau lagi. 
Harakahdaily

Pas tanya kriteria yang diperlukan ?

Salah satu kriteria yang diperlukan untuk menjadi Pengerusi TH calonnya mesti tidak pernah kantoi berzina. Kalau dah kantoi berzina sampai ada rakaman video lagi, tak kan nak dilantik sebagai Pengerusi Tabung Haji pula ? Pas tak malu ke nak bercakap pasal kriteria jika Pas sendiri pun tak boleh ikut kriteria dalam melantik setiausaha agung parti sendiri yang dimegah-megahkan dengan nama Parti ISLAM Semalaysia ?

Mahfuz kata TH tabung amanah yang dipertanggungjawabkan oleh penyimpan untuk diuruskan dengan baik. 

Ya betul, sampai hari ini walaupun kerajaan BN dituduh kafir tetapi sejak penubuhan TH sehingga ke hari ini tidak pernah ada pendeposit di TH yang gagal mengeluarkan duit mereka kerana TH telah kehabisan wang. Malah TH juga tidak pernah gagal berkongsi keuntungan dengan penyimpan-penyimpan mereka setiap tahun. Alhamdullilah sehingga hari ini pemimpin-pemimpin Umno, BN yang sering Pas tuduh kafir, perompak atau perasuah masih lagi tidak menodai kepercayaan orang islam terhadap TH. Malah dalam PRU yang baru berlalu Umno terus mendapat sokongan padu orang-orang islam. Bukan seperti Pas yang mengutip derma dari orang ramai atas nama anak-anak yatim Memali, kemudian lesap begitu sahaja sehingga ada pemimpin Pas yang boleh beli kereta merchedes. Selain daripada penyelewengan Tabung Memali, kita juga tidak lupa penyelewengan Pas dalam Kohilal. Sampai hari ini berjuta-juta duit ahli-ahli Pas yang melabur ranap dan hanyut bersama Kohilal. 

Soal perlantikan di kalangan orang-orang politik dan soal pembalasan.

Tidak ada masalah melantik orang politik sebab selama ini yang tadbir dan yang uruskan negara ini pun orang politik. Umno ajak Pas bersatu dengan mereka untuk sama-sama mentadbir negara ini, Pas tolak. Pas kata lebih baik mereka duduk makan babi bersama DAP daripada duduk minum teh dengan Umno. Mintalah DAP lantik....Di Pulau Pinang Pas ada adun, seorang pun Lim Guan Eng tidak lantik sebagai exco. Jika Pas bersama Umno dah tentu macam-macam jawatan yang mereka akan dapat. Setakat pengerusi TH kecil sangat. Banyak lagi jawatan lain yang boleh diberi. Tapi apakan daya, kamu yang tak mahu. Jadi sekarang tak usahlah nak bising-bising jika ahli parlimen BN diberi jawatan. Kami parti yang memerintah....

Perkara terakhir Mahfuz kata bagaimana TH susah payah dibentuk di peringkat awal.

Betullah tu...memang TH susah payah ditubuh di peringkat awal untuk membolehkan umat islam di Malaysia pergi menunaikan haji dalam keadaan tersusun dan tidak perlu lagi menjual tanah dan sebagainya. Dalam hal ini Mahfuz telah mengiktiraf usaha yang dibuat BN untuk membentuk TH. Alhamdullilah hari ini TH gemilang dan terus gemilang. Setiap tahun kini TH mampu memberi subsidi lebih RM 4000.00 setahun kepada setiap jemaah muasasah yang menunaikan haji wajib (haji kali pertama). Terima kasihlah kerana mengiktiraf usaha BN susah payah menubuhkan TH. 

Soal perlantikan Azeez sebagai Pengerusi TH....

Ada yang kata beliau tidak layak dan lebih melucukan ada yang kata dia bukan melayu asli . Apa, Azeez kafirkah ? Orang yang bercakap pun sembahyang belum tentu cukup jika nak dibandingkan dengan Azeez. Orang yang bercakap belum tentu dapat jadi imam solat jika nak dibandingkan dengan Azeez. 

Saya perhatikan apa cuba dilakukan adalah membunuh karektor. Sampai saat ini pun tidak ada satu bukti yang dikemukakan. Sekadar membuat tuduhan sahaja. Anwar Ibrahim dan Mustafa Ali yang bukti terang-terang depan mata, penyokong-penyokong pembangkang butakan mata dan pekakkan telinga sahaja. 

Pengerusi TH tidak ada kuasa eksekutif. Tidak ada kuasa untuk menentukan pelaburan dan sebagainya. Antara tugas utama pengerusi sesebuah syarikat selain daripada mempengerusikan mesyuarat adalah untuk memastikan urusan-urusan dengan kerajaan berjalan lancar. Walaupun TH sebuah syarikat berkaitan kerajaan bukan semua urusan mereka dengan kerajaan boleh dipermudahkan begitu sahaja. Mereka tetap kena lalui prosedur, peraturan, karenah dan birokrasi seperti biasa. Di sinilah pentingnya peranan pengerusi. 


Sebagai contoh, katakanlah tahun ini TH memerlukan bilangan doktor dan jururawat yang lebih dari Kementerian Kesihatan untuk dibawa ke Mekah bagi urusan kesihatan jemaah haji. Mereka kena minta dengan Kementerian Kesihatan. Bukan sekali minta terus boleh dapat. Sudah tentu perlukan mesyuarat demi mesyuarat untuk kelulusan. Dan dalam hal ini pengerusi memainkan peranan penting bagaimana nak deal dengan kerajaan untuk kelulusan. 

Itu baru satu contoh, banyak lagi perkara-perkara lain yang perlu di runding dengan pelbagai agensi kerajaan termasuklah dalam soal penambahan kuota haji dan sebagainya. Ini semua pengerusi memainkan peranan penting. Manakala CEO sibuk dengan urusan pelaburan dan perniagaan. CEO pun pening kepala juga memikirkan bagaimana nak tambah keuntungan agar TH dapat terus menambah subsidi untuk jemaah haji bagi mengelak kenaikan kos mengerjakan haji. 

Azeez memang ada kepakaran dalam bab runding berunding dan juga minat mendalam beliau dalam soal kerja-kerja kebajikan. Jika beliau tidak ada kepakaran dalam bab runding berunding, tak mampu beliau nak bawa balik anak-anak gadis melayu dari Lombok. Tempat yang penuh halangan dan rintangan. Malah ada sesetengah tempat beliau terpaksa naik jet ski untuk melarikan gadis melayu dari tempat mereka disembunyikan. Orang tak tahu semua itu...Mamak juga yang selamatkan gadis melayu....

Soal kerja-kerja kebajikan beliau tidak perlu nak dipertikaikan lagi. Beliau minat ke arah itu. Dan di sini saya nampak beliau boleh memainkan peranan yang besar lagi untuk meningkatkan kebajikan jemaah-jemaah haji Malaysia semasa di Mekah. 

Ada yang membuat tuduhan liar kononnya beliau akan merompak TH dan sebagainya. Janganlah terlalu bodoh sangat. TH bukannya seperti Tabung Memali Pas. Mereka ada pelbagai wakil dalam ahli lembaga pengarah. Salah seorangnya adalah KSU Kementerian Kewangan. Senarai ahli lembaga pengarah boleh dilihat di sini. Bukannya masuk pejabat setiap pagi Azeez boleh tandatangan cek dan masukkan dalam akaun beliau. 

Akhir kata berilah peluang kepada beliau buktikan. Dan saya yakin beliau akan mampu laksanakan tugasnya. Selamat maju jaya kepada Datuk Azeez. 

56 comments:

Anonymous said...

ambik kau pas ! kena sebiji ! padan muka !
suruh stopa ali letak jawatan dulu

Warih said...

Sangat sangat setuju. Babuk arr lulusan srp nak memandai mandai pertikai perlantikan azeez. Macamlah pimpinan diorang bagus sangat. Bila bro cakap pasal tabung kohilal dan memali tu.. memang kena sangat. Mamak selamatkan gadis melayu..tapi STOPA balun gadis melayu? Kihkihkih

Anonymous said...

Alhamdulillah ...Tahniah kpd penulis.
Kalau sekadar melalak Tanpa Fakta Dan selalu nak berdamping dgn FITNAH & SPEKULASI, Hentikanlah juak2 yg Buta Hati & Mata.
Sebenarnya, kpd mereka yg Pengikut Tegar yg berada dlm organisasi TH, Fikirkanlah.

Anonymous said...

persepsi saya terhadap aziz berubah apabila saya melihat kerja dia di baling.dia tidak mengamalkan politik terpilih.dia tolong semua orang di baling tanpa mengira fahaman politik.orang pas yang tiada rumah pun dia tolong buatkan rumah.dia tolong semua tanpa memiih bulu dan yang penting dia bukan bercakap sahaja seperti seorang timbalan menteri yang pernah jadi wakil parlimen baling.dalam pilihanraya lepas orang pas diam-diam bagi undi pasa aziz.sebab itu dia menang besar.saya rasa tak salah dia diberi peluang jadi penegrusi tabung haji.cuma saya berharap datuk aziz jangan lupakan baling kerana banayk lagi yang belum selesai.

sekian
kakitangan kerajaan pusat baling kedah

Anonymous said...

mamak ? mustafa ali berzina dengan betina mamak juga kan ? mamak besttttttt

MegaBidaman said...

Mahfuz Omar keluarkan kenytaan mempersoalkan perlantikan Azeez disebabkan mungkin dia tak selidik dahulu latar belakang Azeez . Kita tahu Azeez ada pengalaman dalam tabung haji dalam lembaga pengarah, selain tu dia juga seorang businessman, 2 kriteria tu dah cukup untuk menjelaskan kelayakan Azeez. Kalau dikatakan pasal kredibiliti dan kemampuan beliau, kita tahu Azeez ni dah banyak mengetuai misi bantuan dalam dan luar negara, malah yang membahayakan nyawa sendiri, kalau dia berani bahayakan nyawa sendiri utk misi2 bantuan itu, apatah lagi bila diberikan tanggungjawab sebegini. Tentulah lebih banyak komitmen yang diberikan

staff jabatan haji said...

ada kakitangan TH yang penyokong2 Pas dah menggelupur apabila pemimpin umno masuk TH. merekalah kini yang susah hati kerana payah nak berpolitik selepas ni. harap datu azeez dapat bersihkan parasit2 pas dlam TH.

ZamKupang said...

PAS ni mmg haram jadah!! Sudh le PENIPU besar.. ADUN BALING dulu.. Cg Jooo penipu!! PAS usah sebok dgn urusan org lain.. cuci dulu diri sblm sebok soal org lain!

Di BALING Azeez cukup dikenali dan dia amat rendah diri.. org yg kuat bantu org2 Kg tk kita parti apa.. org mcm nilah yg layak berada di atas.

Saya kasihan lihat Azeez di fitnah hebat oleh jentera PAS yg mereka2 sehabis2nya mcm2 fitnah semasa PRU13.. sehingga warna kulitnya yg Allah ciptakan pun dijadikan bahan kutukan kempen PAS. Apakah mereka ini beriman atau sebenarnya JAHAT lg PENYESAT!!

MAHPOSS suruh dia duk diam.. sebelum kasi penampar muka dia. Apa dia rasa hebat sgt? KEDAH SATO dulu dia rompak apa? Dia ingt sistem organisasi krjn Pusat mcm organisasi tabung milo PAS, Tabung Memali? yg boleh sedap2 di balaihh??

Pemilihan Azeez cukup tetap dgn pengalamannya berada di Timur Tengah-Saudi dan telah pun mengerjakan HAJI. Yg penting dia seorng yg DIPERCAYAI berbanding Anwar peminat China Doll!!

Anonymous said...

bodoh mahfuz srp sama taraf ngan nik aziz dewa pas....

Anonymous said...

Saudara RBF

Tabik. Terbaek. Jangan lah nak ambil hati degan komen2 si Mahfuz tu. Kalau anda sendiri mengakui dia setakat lulus SRP sahaja maka faham2 lah setahap mana pemikiran orang yang lulus SRP jika nak bandingkan dengan pemikiran orang yang lulus Universiti.

Apa yang Mahfuz cakap tu memang padan sangat lah dengan tahap kelulusan akedamiknya. Kepada Datok Aziz kita harap harap buat kerja yang diamanahkan, anggap saja kata2 Mahfuz itu lahir dari seorang peon TH. Lulus SRP setakat jadi peon saja yang dibolehkan.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Azeez mgkin takkan 'cuci' TH dr pencacaian PAS sb Azeez bkn org jenis itu..dia org yg berkhidmat.. dia xsuka main politik begitu. Sbb tu di Baling dia berkawan baik dgn org PAS.. wpun org2 PAS ni kepala MUNAFIK.. bermuka2 sesama Islam.

dan PAS suka hina MAMAK. Bangsa PAS ni bangsa mcm Yahudi.. mereka tuduh UMNO berjuang bangsa kunun xde dlm Islam (pdhal mmg Nabi pun letak bangsa pd hal2 tertentu-PAS pemuhong habis).. tp UMNO xhina bangsa.. tp PAS yg hina bangsa MAMAK. mcmlah ketrunan NIK NAJIS dan HADI BOROI tu suci sgt dan dijamin sorga?? Sorga PAS?

AKu ckup benci stail PAS.. dlm keadaan PAS gagal di Kedah mreka sptutnya muhasabh diri.. bukan lagak angkuh mcm bagus.. mau SEPAK je muka Mahfozz bodo tu.. perangai mcm YAHUDI!!

Anonymous said...

bangsa PAS ni xkire lah dr MorsidDOL Am die ke sampailah pd unit anjing keselamatannya (UNIT AMAL) mmg bangsa BODOH dan banga MUKA TAKMALU. Mereka sebijik berperangai spt spt yahudi!! berdolak dalih, putar belit, xhabis2 dgn propaganda dn fitnah. jd sbrg prkara dr UMNO mereka pasti akan buat isu.. BENCI sgt aku pd PAS lahanat nih!!

Anonymous said...

Bro RBF...

Makasih ye...spt biasa artikel bro sering membantu sy memahami beberapa situasi yg agak 'asing' dgn keupayaan pemikiran sy...

Bg sy PAS mmg sntiasa akan mmprlekehkan apa saja yg kjaan pimpinan BN putuskan krn hasad dengki yg 'unlimited' thdp BN/UMNO...lantikla sapa saja mrk ttp akan bantah kecuali mangkok jamban yg mmg condong pada mrk barula mrk terima...

Bg PAS hny puak mrk sj yg paling suci wlpon 'tundun' dah 1 donia melihat..kelucahan melampau menjilat bini org 1 donia boleh tau..

Sudah2la PAS n Mampoz...agaknya kalo lantik Mampoz atau Mat Saboo atau pon setan2 DAPig jadi pengerusi TH barula pilihan yg bijak agaknya ....bha ha ha ha ha

Aku mealyu ultra said...

Orang2 PAS macam tu.. suka hina saudara seagama sendiri, dah diajar oleh tok guru. Tok guru pun tergamak nak meludah orang yg nakkan perpaduan, inikan pengikutnya.

Bagi aku , asalkan islam -tak kira mamak ke, atau cina islam mcm Dr Ridhuan Tee, apasalahnya memegang tampuk pimpinan agensi mcm TH kalau layak? Daripada serigala berbulu ayam yg berselindung disebalik parti kononya berciri islamik tapi XXX mcm Stopa Ali buat hapa. Lagi bagus Datuk Azeez.

Bagi aku, Datuk Azeez sesuai utk jadi pengerusi TH sbb beliau memang sinonim dgn bab2 kebajikan. Nak harapkan PAS? Tak payahla. Jawabla kat akhirat makan duit anak yatim dan balu2.

Aku fikir, geng2 PAS ni pandai ckp agak aje. Bagi perintah sikit mcm Kedah dah nampak PAS ni mcm kera dapat bunga. Mengaku pejuang islam, tapi tapak surau pun boleh gadai jadi shopping complex. Menyumpah waris2 yang wakafkan tanah ke kerajaan negeri.

Ingatlah,jangan kita mengata org lain, diri sendiri lebih teruk.

P/s: Teringat replika spenda Stopa Ali kat Silk highway tak lama dulu..

Anonymous said...

ye ye betul2...tahniah pada penulis...tulis benda2 fact camni...nk tggu pas.....lingkop le jwb nyer....bg diorg ckp je..besok ngan tuhan pun mulut diorg bukan boleh cakap...

Anonymous said...

Bg PAS kalo Najib lantik Lim Kit Sial atau Karpal Singh jd pengerusi TH br mereka senyum dan puas hati.. xbg kt PAS pn xpe jnji bg pd CinaBeng DAPig!! tu baru betol.. bagos.. 'dakwah' kunun.. bg aku selagi PAS wujud atas bumi Malayu ini selagi itu ramai Melayu akan terpesong.. akan rosak pemikiran. Xpakai tudung org boleh ckp jelas itu haram.. tp kalau pakai kopiah tp di bilik hotel diam2 balun betina haram.. diluar bkn main hebat ckp psal HUDUD. ini manusia celaka yg akan jd bahan api neraka!!

Ramai SYIAH skrg adalah bermula dr PAS.. PAS pembekal manusia SESAT dan TAKSUB.. lihatlah mcm mana Azhar Idros ajen PAS tu boleh terang2 tipu dlm ceramah.. tp diluar kehidupannya penuh penipuan.. ckp McD HARAM.. tp dia melantak dgn anak bini.. lepas tu bohong pulak lagi ckp cawan McD kosong... inilah stail PAS!! MUNAPIK!!

Azeez Rahim terbaik sbg pengerusi TH. Pengerusi bkn ada hak apa utk kacau kewangan..skdr pencetus dasar, keptusan Ahli Lembaga yg BUAT.. jgn dibodohkan oleh PAS Laknatullah wahai pembaca!!

PAS ingt Tabung Haji tu mcm Tabung Memali?

PAS ingat Tabung Haji tu boleh di tukar ganti mcm Madrasah Salihiyah-ganti dgn Shopping Complex dn Kondo Mewah CINABENG???

PAS rasa bila pegang suatu jawatan maka niat merompak itu sudha tersemat spt ada dlm jiwa mereka-mcm mana mereka merompak hasil bumi Kedah dgn sgt RAKUS.. dibodohkan rakyat dgn justifikasi Agro Pelancongn utk halalkan Hutan Simpan Kekal di ratah??

utk apa gazet hutan simpan kekal kalau ditarah licin?

itulah sifat PAS.. mereka JAHAT dan KHIANAT tp mereka sangka org lain mcm mereka jugak!

PAS Laknatullah.. semoga Allah hancurkan pasti PAS!! AMinn!

Anonymous said...

PAS gila! PAS mmg puak hasad dengki. Kalau lantik Karpal Singh atau LGE jd Pengerusi TH boleh la? Kalau Azeez tu UMNO dan mamak so xlayak jd Pengerusi? Wpun dia jauh lebih mulia dr sifat jahat Nik Najis dan Hadi Bawang pengkhianat Islam???

Di Baling Azeez tidak amal politik KABILAH spt PAS. Azeez tidak menseterukan PAS spt PAS bermusuh dan fitnah beliau dgn macam2 tuduhan!!

PAS sgt menggelupor krn mereka sgt FAILED! Mereka GAGAL dlm segala2 urusan dlm ISLAM!! Mereka hanya TUMPANG hasil usaha krjn UMNO BN!! TH itu lubuk pencacai PAS cari makan melalui travels tours visa- dan mutawif2 Haji Umrah yg mana inilah lubuk ostad PAS balas WANG!!

Jd mereka main perang psikologi terbalik konon Azeez ini yg akan buat hal itu. Azeez Rahim telah lama jd Ahli Lembaga Tabung Haji.. tkkn nk lantik Anwar China Doll pulak jd Pengerusi TH? Atau Stopa??

Harap propaganda UMNO teruskan usaha melawan fitnah jahat PAS terhadap isu ini. Isu TH ini xsepattnya jd bahan politik.. lebih baik PAS tumpu pd masalah partinya.. masalah SYIAH dlm PAS.. masalah di Kelantan dgn penyelewengan Rejim Ajis.. kedayusan EXCO Agama di Republik Penang.. PAS hanya jd SYAITAN BISU!!

usin said...

rupanya senang je nak korek duit penabung masuk kocek sendiri. hehehehe....bodonya statement.

Anonymous said...

Salam,

Aku ni ahli UMNO, setia dari tok nenek aku yg serah emas untuk tuntut kemerdekaan.

Aku tak kisah setakat statement bangang Mahfuz Omar, walaupon beribu-ribu orang akan percaya.

Tapi aku kecewa dengan lantikan Azeez sebagai Pengerusi TH. Memang dia ada jasa... tp tu jer ke kriteria dia? Aku terima keputusan PRU-13 tp aku tak boleh terima apa PM buat SELEPAS PRU.

Banyak tindakan mcm nak selamatkan kerusi Presiden UMNO dgn beri jawatan2 mcm ni.
Azeez- Pengerusi TH
Ng Yen Yen - Tourism Malaysia
Nor Yaackop - Khazanah
dan banyak lagi....

nampak PM tak belajar apa2 pasca PRU dan blogger2 mcm RBF bertungkus lumus nak LINDUNG segala tindakan kurang bijak PM...

Oh Malaysiaku....

Megat Alam Gempita said...

Mahpus dengki sebab dia tak dapat. Al maklumlah tak tinggi martabat seseorang ahli dan pemimpin PAS itu kalau tak pandai fitnah, khianat, menipu, menghasut dan mencarut.

Dah sifatnya menjadi Pesuruhjaya PAS Kedah dan Naib Presiden PAS, mesti ler kena tunjuk garang, hebat dan serba serbi pandai walaupun membangkitkan isu-isu bodoh. Kalau tak nanti para pencacai tak kenal, dalam Muktamar November ni takut tak dapat undi.

adik 80 said...

mahfuz nie sebenarnya dia yg nak sgt jawatan pengerusi sebab tu dia marah gila bila azaeez yg dapat jadi pengerusi tabung haji. mulalah mahfuz kata apa kriteria apa yg azeez layak utk jadi pengerusi. apa mahfuz buta mata ke tak nampak apa yg azeez dah selama dia berada di kelab putra. segala kerja2 kebajikan dapat dilaksanakan dgn cemerlangnya oleh team dia so dah terbukti azeez mmg layak dan mampu menjayakan tabung haji pada masa akan datang.

dol mat.. said...

mahfuz ini kena betulkan org2 dlm pas dulu sebelum nak kritik org lain. apa pas bagus sgt ke selama ini, asyik dok menuduh bkn2 kat org2 umno dan sanggup bersetongkol dgn org kafir dari bersatu dgn org umno. so jgn dok ckp byklah mahfuz oi yg azeez ni tak layak jadi pengerusi tabung haji konon, awat hang ka yg nak jadi pengerusi sebenarnya. azeez ni dah cukup layak utk jadi pengerusi tabung haji sebab dah 3 tahun beliau dok sandang jawatan lembbaga pengarah takde pun tabung haji bankrupt. lain kali bila bercakap guna akal mana boleh azeez keluarkan duit tabung haji ikut suka hati dia. semua itu kan ada protokolnya......

RBF Online said...

Anon 12.40...

W.salam....

Pertama-tama sekali saya meragui keahlian Umno setia anda itu. Sebabnya sistem keahlian Umno pun anda tak faham.

Anda kata Najib bagi jawatan sebab nak selamatkan kerusi Presiden Umno.

Sejak bila pula Ng Yen Yen ahli Umno dan dia boleh bantu Najib selamat di kerusi presiden ?



Hi...hi....hi...cukup setakat itu dulu. Lain kali kalau nak menyamar biar cekap. Buat homework dulu...

Kan dah kantoi !

bender fry said...

hahahah statment yg xboleh blah sial..siapa dye nie mahfuz nie wei?sial mana niw sesuka hati nk bg ciri2 pulak..aduh melawak sungguh la fuckatan nie..tambah2 PASial nie semua benda kerajaan buat semua nk bangkang..asal la bebal sngt pencacai2 pas semua nie...pas ckp pandai tp dorg la yg paling menjahanam kan agama pastu nk tnjuk baik lak...wei mahfuz lu boleh pegi mampus la tp jgn mimpi la lu org nk memerintah...azeez rahim da ckop layak nk pegang jawatan pengerusi tabung haji..dye ISLAM bukan kafir...ISLAM TAK KIRA BANGSA....bkn melayu je islam ok!!!ramai melayu murtad termasok la lu mahfuz...

kelly eng said...

senang cite pas ni mana pernah suka apa yg kerajaan umno buat selama ini, bagi pas semuanya salah dan dosa kerana org2 dlm pas kan makhsum orgnya berbanding dgn org2 umno ni kan pas kata kafir tapi sayangnya pas telah lupa yg mereka sedang sokong kafir daping utk jatukan umno selama ini. mahfuz ni nak pertikaikan perlantikan dato azeez ni kenapa tak puas hati ke or dengki tak dapat jawatan pengerusi itu. lain kali bersatulah dgn umno kan senang apa jawatan yg ada blh diberi pada kamu takkan kerajaan umno nak bagi jaw2atan padaq pembangkang kot, logiklah brother...........

kejora malam said...

apa yang dapat dilihat PAS sekali lagi seperti biasa ingin menunjukkan yang UMNO nie xpaham islam..
in simple words KAFIR..
so sbb tu mereka mempersoalkan najib diats tindakan beliau melantik azeez..
secara logik difikirkan selepas perangai yang kurang moral oleh mustafa ali tu dan videonya tersebar layak ke PAS nk persoalkan hal ini..
lagipun najib bkn lantik org sebarangan sebagai PM beliau tahu siapa yang layak..dan mmg azeez layak

MIRA EDORA said...

BAGI AKU SATU SEBAB KENAPA AZEEZ TAK LAYAK JADI PENGERUSI TH, SEBAB DIA BUKAN MELAYU PAS KAN. DIA MAMAK UMNO SO MAHFUZ TAK BLH NAK TERIMA HAKIKAT MAMAK PEGANG JAWATAN YE. IGT SIKIT SI ANWAR TU MAMAK JUGA KENAPA KRG SOKONG DIA MCM NAK MAMPOS AJE. AZEEZ NI MMG LAYAK JADI PENGERUSI TH KERANA DIA PANDAI DAN BIJAK DLM HAL2 KEBAJIKAN. BKN SENANG NAK TUBUHKAN SATU BADAN YG MEMERLUKAN DANA YG BANYAK UTK MEMBANTU MANGSA KEADAAN. SO BAGI AKU DGN JADINYA PENGERUSI TH AZEEZ DAH TENTU AKAN MMEMBAWA BYK FAEDAH DAN KEMUDAHAN PADA TH DAN TERUS MEMACU TH KE MERCU KEJAYAAN HENDAKNYA.......

mawar hitam said...

setuju sgt..pembangkang nie ingt depa tu bagus sgt ke smpaikan nk pertikaikan tntg pelantikan azeez nie..depa tu sndri tak tentu hala lps tu nak tunding jari kat org pulak..tgklah dulu si nuar tu dgn stopa ali korg tu sblum nak mengata dkt org lain!! itulah dia keje pembangkang tak hbs2 nak menunding jari dkt org umno sbb depa ingt depa je yg baik dan btl..padahal org sume dah taulah rupa sbnr depa mcm mna..! aku yakin azeez pasti akan melakukan tugas dia dgn baik..

Anonymous said...

Syabas bro RBF penjelasan mu amat bermakna.. buat penyokong PAS teruskan la dengan kedunguan dan kebahalolan yg tidak boleh diperbetulkan.. unit anal PAS teruskan kumpul duit jihat spy dpt byr pemfitnah yg bg ceramah.

Anonymous said...

Pas memang selalu anggap dia lebih islam...itulah persepsi buruk mereka yang menyebabkan golongan atas pagar meluat!

Anonymous said...

Aku orang Kedah. Mahfuz Omar jadi Pesuruhjaya Pas Kedah, pangkat paling tinggi dalam kepimpinan Pas Kedah. Azizan dulu juga berjawatan sebagai Pesuruhjaya Pas Kedah. So bila Pas menang di Kedah dia diangkat jadi MB Kedah.

Kata lah PRU akan datang Pas menang di Kedah. Dah tentulah Mahfoz Omar akan naik jadi MB. Mungkin hangpa tanya, apa masalahnya ?

Ustaz Azizan, ada degree sedangkan Mahfoc cuma Sijil Rendah Pelajaran (LCE) saja. Kawan2 dari luar akan kata, " laaa MB Kedah lulus SRP saja, awat teruk sangat orang Kedah ni ". Bagiuh lagi Mat Sabu, lekeh2 pun dia ada SPM.

Pengundi Pokok Sena

Anonymous said...

Bro RBF,

Patut ulas sekali kebodohan puak-puak 'pembangang' tentang kepayahan Kerajaan Malaysia & TH bina kepercayaan dr Kerajaan Saudi bertahun-tahun, tapi datang pencacai Bersih buat demo kat Mekah/Madinah bagi busuk nama kita.

bro yul said...

yg aku pelik si mahfuz nie kecoh sangat kenapa????tabung haji tu pas punyer ke??????sibuk duk jaga hal orng lain kenapa???? diri sendiri pun x betul...setiap lantikan tu orng dah kaji la dia layak ke x klu azeez x layak buat apa nak angkat dia....apa punyer bebal la pemimpin2 pas nie...semakin hari aku tengok semakin bebal la pemimpin2 pas nie...x pyh duk kecoh jaga pasal tabung haji la...pergi jaga duit memali tu..mana pergi duit memali dan kohilal?????saper yg rembat???selesai yg nie dulu la sebelum campur urusan orng lain mahfuz wey..... tahniah kepada azeez semonga dapat menjalankan tanggungjawab dan amanah yg d beri...

kak bedah said...

pas mana ada pernah puas hati dgn apa yg kerajaan umno buat semuanya salah di sisi pas ni. kan pas kata org2 umno ni bkn islam hanya org yg dlm pas aje islam sebab tu stoppa ali buat zina ada video pun takpe. mahfuz byk ckp mcm diri dia tu perfect sgt ke or dia dengki n marah tak dpt jawatan pengerusi itu kot. selalunya org melenting kalau tak sesuatu yg mereka mahu kan. pas ni nak kata apa pun aku tak kisah sebab aku percaya azeez ini akan melaksanakan tanggungjawab dia dgn sempurna dgn menyandang jawatan pengerusi tabung haji ini. azeez dah buktikan kebolehan dia pada semua dgn kebajikan yg dia lakukan selama ini mmg sgt berkesan.

afiq kltown said...

ramai gila yang meroyan bila mendapat tau Dato azeez di lantik sebagai pengerusi TH,tak kira di kalangan pemimpin BN dan pemimpin pas.. Kesian.. jangan la iri hati..

afiq kltown said...

pesanan kepada Mahfuz bean, ko jangan la nak menyibuk sangat bro. ko memang tak layak dapat jawatan pengerusi TH ni. lagi pun kenape ko nak menyibuk?? TH bukan PAS punya, ko pi la jaga tokong dgn kuil.cukup la tu. Apa yang aku nampak Dato Azeez memang layak, aku memang bangga dengan dia.

Anonymous said...

yup betul2

DON MELAYU said...

menyalak terus pemimpin PAS ni..apa lah si mahfuz ni nak sibuk sangat..xkan kerajaan nak lantik org mcm stopa ali jadi pngurusi TH,jap lagi habis semu duit jemmah haji dia pegi bagi kat betina2 mamak dia tu...aku setuju ngan kau satu hal RBF,Azeez selamatkan gadis melayu,Stopa balun gadis mamak...dah la PAS,dari dulu sampai sekarang ni Islam hanay satu retorik shj pada PAS,pada mereka bila mereka cakap pasal islam itu yg pnting sebab nak tarik perhatian rakyt knonnya mereka ni berjuang di landasan yang benar,nak menegakkan islam..khhhaaaiikkttuuiihh!!

Anonymous said...

Lihat wajah azeez wpun berkulit gelap jauh berseri dr wajah Nik Najis.. Muka tua kutuk perosak Islam.. Tmbh muka mahpuss mcm Paria mabok kt estet Bedong!! Balaci PAS, klu nk bising pegi cr cermin suluh muka sndiri dulu!!

PAS PARTI SYAITAN!!!

Anonymous said...

yang sebenarnya depa nak bagi mahfuz omar jadi Pengerusi TH. tapi bila depa minta dia tunjuk kelayakan akedamik, dia kantoi sebab Lulus SRP saja. itu sebabnya yang mafuz omar duk riuh dalam Dewan Rakyat.

kah kah kah. mahfoz omar satu2nya Ahli Parlimen yang lulus setakat SRP saja. tahniah kepada pengundi2 Pokok Sena Kedah.

Pengundi Baling

Anonymous said...

Webportal berita edisi percuma tanpa perlu melanggan

Freemalaysiakini2.com

Anonymous said...

Mahfuz nak tahu krtaria yang patut ada kapada Pengerusi GLC Kerajaan Persekutuan?

PENYAKIT GILA SAJA YANG TAK BOLEH:
...gila puki amoi
...gila pitnah orang
...gila pakai bini orang
...gila cari pungkoq orang
...gila terajang kawa bila tak
berkenan
...gila nak jadi perdana menteri

Kretiria ini langsung tak boleh.

Anonymous said...

Ciri golongan MUNAFIQ termasuk lah mereka yang tidak pernah memperakui kerja-karja baik orang lain, dan membuat tuduhan dan perasangka buruk kepada orang yang berbuat baik, sedangkan mereka sendiri tidak berbuat suatu yang lebih baik. Dalam bahasa pendek, asyik cari salah orang sahaja.

Anonymous said...

Ulasan yg sgt baik admin. PAS tidak mengiktiraf segala usaha kerajaan dlm membangunkan islam krn pd mereka kerajaan tidak mempunyai dasar islam. Lalu atas kapasiti apa mereka mempersoalkan urusan LUTH yg dibangunkan kerajaan?

Yusri Hunus said...

Tak kira sesiapa sahaja yang memimpin Tabung Haji, orangnya mesti yang berkaliber dan mampu memberi suntikan positif kepada pengurusan dan ahli tabung haji. Saya sokong perlantikan Azeez sebagai pengerusi tabung Haji kerana orangnya memang berdikari dan mampu memberi perkhitmatan yang terbaik.

Anonymous said...

bongok punya mahfuz... Datuk Azeez dah jadi Lembaga Pengarah TH dari tahun 2011... kenapa masa tu dia tak menyalak? lagi satu,Chairman dengan CEO pun tak reti nak beza ke? bongok punya mahfuz

Anonymous said...

PAS ...CAKAP BOLEHLAH..... TONG KOSONG... BOLEHLAH JUAL KAT PEMBELI BESI BURUK!!!!!......

Anonymous said...

Tahniah buat RBF teruskan usaha untuk memberi penerangan yang mudah difahami kepada pembaca blog anda. Sekarang ini terdapat pelbagai isu-isu yang begitu teknikal yang sukar difahami terutamanya bila melibatkan prosedur serta tatacara kerajaan.

Cara anda membuat penerangan sama macam gaya Tun M menulis. Benda yang susah boleh jadi senang. Keep up the good work man.

anakbochek.

Anonymous said...

Rendahnya pemikiran mahmpuss nie....harap pas lantik dia jadi pengerusi stadium bertaraf olimpik yg akan dibina di kelantan dan pengerusi projek keretapi laju kelantan-kl ...rasanye sampai mampus pun projek tu tak siap....baiklah pergi repeat paper srp yg tak lulus tu tambahkan subjek sains rumahtangga....dah lulus amik pmr pulak dah lulus amik spm...kemudian mohonlah matrikulasi kemudian amik degree...dapat ijazah pada umur 78 tahun...masa tu mohonlah jawatan pengerusi LUTH

Anonymous said...

Aku bukan org politik. Aku tak sokong mana parti. Aku rakyat besa sj. Aku peratikan semua jawatan utk glc ni boleh kat org umno sj. Awat org sj ka pandai. Rakyat biasa mcm aku ni lembu ka?. Pengerusi mara risda th bsn bn ...... pirah. Tak pa hg rebut la dunia

Anonymous said...

Aku tak pernah minat dengan Mahfuz ,walau pun satu ketika dulu aku penyokong Pas.Pujuk-pujuk juga hati nak respek dia,tapi tak menjadi,terasa sangat bodohnya,ucapan dia hambar walau pun dia cuba nak buat-buat bahsa org cerdik.

Anonymous said...

mungkin mahamfuz mahu lim guan eng yg jadi pengerusi tabung haji.....

Anonymous said...

TAK USAH LAYAN LAGILAH DENGAN KERENAH BARUA-BARUA DAP NI. KALAU DEPA JANTAN, SURUH DEPA PI KUTUK LIM GUAN ENG. PEMILIHAN CEC YANG RATUSAN PERWAKILAN PUN TAK MAMPU URUS, ADA HATI NAK SOAL SPR YANG URUS JUTAAN PENGUNDI. ALLAH TUNJUK SATU PERSATU KEBUSUKAN HATI MEREKA INI. SANGAT HITAM DAN BUSUK JIWA MEREKA INI.

Anonymous said...

Wahai RBF....

ini lah contoh ramai org muda menolak UMNO... asal dikritik bukan isu kritikan... tapi isu lain...

yg saya pertikaikan adalah lantikan org2 tertentu tapi saudara pertikaikan kesetiaan saya pada UMNO.

tak perlu saya tunjuk no keahlian UMNo saya, mak bapak mahupon atuk nenek saya...

saya rasa pon ni last la saya nak komen di blog saudara... biarlah ramai yg syok sendiri dari terbuka menerima pandangan yg tak sealiran.

sayalah Anon 12.40 yg anda ketawakan tu....

Anonymous said...

Jangan layan cakap orang bodoh tu...dia gila meroyan sebab PAS kalah di Kedah dan tidak dapat jadi MB ganti TS Azizan.

Anonymous said...

pada aku tak usah la kita nak mempertikai warna kulit org tu...selagi dia warganegara dan berugama islam serta layak utk menerajui TH! saudara mahfuz....elok la bermuhasabah diri sendiri sebelum bercakap mengenai peribadi orang lain!
sekian, terima kasih.