Monday, July 15, 2013

PRK Kuala Besut : Pas Tidak Lagi Benarkan Calon Mereka Bercakap Dengan Wartawan


BESUT – Pas memutuskan untuk tidak membenarkan Azlan @ Endut Yusof, calonnya bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) Kuala Besut, membuat kenyataan secara spontan kepada media.

Pengurus Kempen PRK Dun Kuala Besut, Hanafiah Mat berkata, beliau sendiri akan membuat kenyataan bagi pihak Azlan.

"Kita ambil pendekatan ini untuk mengelak kenyataan calon (Azlan) daripada dimanipulasi (oleh pihak musuh)," katanya.

Hanafiah menjelaskan, pihaknya berbuat demikian bukan kerana mahu terlalu melindungi Azlan atau menghalangnya bekerjasama dengan media.

"Dalam keadaan tertentu, calon akan diberi peluang buat kenyataan. Kita cuma tidak mahu kenyataannya dimanipulasi atau disalah erti," katanya.

Menurutnya, apa berlaku kelmarin adalah satu contoh kenyataan Azlan disalah tafsir oleh media.

"Beliau orang baru dalam politik, mudah tersalah cakap ketika menjawab. Sebab itu, lepas ini beliau tidak akan buat kenyataan spontan lagi. Kenyataan akhbar mesti melalui pengurus kempen," katanya.

Dalam kenyataan akhbar disiarkan semalam, Azlan, seorang kontraktor yang lebih dikenali dengan panggilan Che Long, dilaporkan berkata, beliau akan mengupah orang untuk menjalankan tugas sebagai wakil rakyat jika beliau dipilih oleh pengundi pada PRK ini, sementara beliau sendiri akan memberi tumpuan kepada perniagaannya di Kelantan.

Diminta menjelaskan mengenai kenyataan itu, Hanafiah memberitahu, apa yang dimaksudkan Azlan ialah mahu melantik pembantu dan kerani untuk melicinkan tugasnya sebagai wakil rakyat nanti.

"Kenyataan ini jelas dimanipulasi hingga kami buat keputusan mengehadkan kenyataannya dengan media," katanya.

Sumber : Sinar Harian


RBF:  Macamana nak jadi wakil rakyat kalau nak bercakap pun parti tak bagi ? Sikit hari lagi nak bagaimana bercakap dalam Dewan Undangan Negeri kalau nak bercakap dengan wartawan pun tak boleh ?

14 comments:

Anonymous said...

xpe..nnt kalo dia menang nnt dia antala pulak wakil dia utk bercakap di DUN..maklumla org byk duit ..kat kwsn pon dia anta wakil ...kah kah kah.

untong wooo undi calon PAS sbb dia xnak amek elaun wakil rakyat...tapi tender gerenti bole sapu....

Undila wakil PAS nnt anda akan mndapat wakil kpd wakil-wakil rakyat anda....

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Ada produk atau barangan untuk dijual?

Ada perniagaan atau perkhidmatan untuk dihebahkan?

Ingin membeli atau melihat pelbagai jenis produk dan barangan

Layarilah www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

Anonymous said...

Calon tangkap muat cam tu lah kualitinya. Azlan tu dipilih jadi sebab dia ada pitih (uang). Pada hal ramai ostad2 Pas dalam DUN Kuala Besut tu tapi mika semua kurang pitih nak belanja kempen.

Hati2 Azlan, jangan sampai ko punya modal bisness pun lingkup sudah. Selamat mencuba nasib Che Long oiii dan semuga Long Live and Long Bisness Life.

KakiBelasah said...

Tuan RBF.

Agaknya mereka takut calun tersalah cakap dan tersilap memberikan fakta.

Anonymous said...

Kuala Besut 16-16.

Anonymous said...

Lawak Santai Kerana Bangkai Tuhan

28.8.2009, di Mahkamah Session Shah Alam, seramai 12 anak muda melayu telah di ikat jamim RM15,000.00 seorang sementara menunggu perbicaraan kes menghina Bangkai Kepala Lembu (Bangkai Kepala Tuhan Orang Hindu). Ikat jamim bawah Akta Hasutan.

Tudia. Tu baru kepala tuhan depa penganut hindu. Kalau pemuda2 melayu tu arakkan bangkai lembu (satu badan lengkap) mahu ikat jamin naik sampai RM150,000.00 sebab itu sudah dikira sekoq tuhan depa dihina.

Apa pun tahniah kepada Najib diatas ketegasannya menjaga hubungan antara kaum dan agama.

Tapi bila anak cina ajak melayu buka puasa dengan mencuba Sup Babi sebagai Menu 1Malaysia ... Mana Najib ? Hang lari pi menyorok tang mana Najib ?

Melayu cuma hina bangkai tuhan, hang ambil tindakan M15,000.00. Ni anak cina hina agama mak bapak hang, agama datok nenek hang ... hang boleh bersenyum mesra lagi dengan puak cina. Hang nak masuh Akta Hasutan lagi.

Tolong lah perwakilan Umno. Aku dah tak tahan lagi tengok si Najib ni. Aku betul2 hangin ni. Tan Seri Muhyidin Yasin ... tolong lah lead Umno and lead government, kasihan lah dekat agama kita Islam.

Mat Kedah

Anonymous said...

MB UMNO negeri lain TOLONG TEGAS SAMA MCM MB KEDAH MUKHRIZ.. JGN DUK JILAT LENDIR KAFIR JE!!

Skrg ramai nama shj Islam tp Aqidah longlai.. nk tgk pemimpin UMNO (PAS jgn haraplah..mereka dh jd BABI) tegas mcm ni semakin susah!

Alhamdulillah MB Kedah Selari dgn KEMPEN Memartabtkan Umat Islam.. Pemimpin UMNO mcm ni yg kita mau!!!

sure PAS Lahanat risau dgn Kedah.. Khalid Gereja akan mengamok pd Mukriz..

---------------------------------------

KERAJAAN KEDAH BANTAH KERAS KALIMAH ALLAH DIGUNAKAN OLEH ORANG BUKAN ISLAM! #HanyaDiKedah!!


JITRA, 16 Julai - Kerajaan negeri Kedah tidak mengizinkan kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam dalam kitab mereka dan memberi amaran keras bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap golongan yang menyalahgunakan kalimah suci itu.

Ketika memberi amaran itu, Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir turut menyifatkan golongan bukan Islam yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu sebagai mempunyai manifestasi tidak baik terhadap umat Islam di samping cuba mengelirukan generasi muda Islam.

"Kita tidak boleh terima alasan mereka kerana di sebalik alasan tersebut tersembunyi matlamat hendak memurtadkan umat Islam," katanya sambil meminta umat Islam memberi mesej jelas kepada pihak luar yang menyokong kalimah Allah dibenar digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Beliau ditemui pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 372 guru al-Quran sukarela, bidan kampung dan mudim bagi daerah Kubang Pasu di Masjid Wang Tepus, dekat sini Isnin malam.

Mukhriz menegaskan Allah adalah tuhan umat Islam dan tidak boleh ditukar dengan istilah 'God' iaitu tuhan secara umum dan jauh sekali 'Lord' yang bermaksud 'tuan' dalam bahasa Melayu.

"Sekiranya perkara ini berlaku di Kedah kita tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mereka kerana tidak sensitif dengan majoriti orang Melayu beragama Islam," katanya.

Baru-baru ini Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino mengeluarkan kenyataan menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, yang mendapat kecaman daripada banyak pihak.

Mukhriz berkata beliau juga mahu umat Islam memberi mesej jelas kepada golongan yang mempersendakan bulan Ramadan kerana perbuatan itu sememangnya disengajakan.

"Dalam negara mengandungi rakyat berbilang kaum dan pegangan agama, kita tidak boleh bermain dengan pegangan agama orang lain kerana ia amat sensitif.

"Mereka (pihak yang mempersendakan Ramadan) kena faham dari mana mereka datang. Siapa yang mendoktrinkan mereka sehingga sanggup memperlekeh agama orang lain, lagi-lagi di negara majoriti rakyatnya adalah Islam.

"Ini tidak biasa dilakukan.....kita tak berani nak bermain-main dengan pegangan agama orang lain. Saya tidak faham bagaimana perkara ini boleh berlaku," kata Mukhriz berhubung pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee yang mempersendakan agama Islam dalam bulan Ramadan dalam Facebook mereka.

Pasangan itu tampil memberi keterangan di Jabatan Penguatkuasaan dan Siasatan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia semalam.

Mukhriz berkata tindakan tegas perlu diambil sebagai pengajaran supaya tidak ada lagi orang mengambil kesempatan atas sikap berprasangka baik umat Islam Malaysia selain agar perbuatan seperti ini tidak berulang dan berlarutan.

Beliau berharap pihak berkuasa menyiasat perkara ini sehingga mengenal pasti pihak yang menyuntik doktrin bertujuan memecahbelahkan perpaduan masyarakat Malaysia.

Anonymous said...

Maka biarlah rakyat yg bersuara melalui kertas undi akan keyakinan mereka kpd calon calon yg bertanding.Jgnlah kelak muncul pulak rombongan kapal terbang Air Asia bawak 30 ribu pengundi hantu bangla...

Anonymous said...

Siapa Si Mamat Tua Durjana

Saudara2

Bila sebut Isu Kalimah Allah dalam bible saya Hj Ariffin tak terbayang muka siapa2 kecuali muka 2 ekor Mamat Tua Durjana daripada Pas. Dari raut wajah mereka di luar kelihatan seperti seorang U-lemak (ulamak) tetapi pada hakikatnya mereka yang sebenarnya U-kurang lemak (tak layak digelar ulamak).

Kalau 2 Mamat Tua Durjana ini tidak membuat kenyataan terbuka menyokong tuntutan si Lahanat Komunis Lim Guan Eng maka tak ada lah isu ini di ungkit2.

Siapa dia si Mamat Tua Durjana .. anda teka lah sendiri.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Tak sabar saya nak tunggu 24 julai. Saya menunggu kedatangan 16-16 sama macam umat islam menunggu kedatangan Malam Lailatul Qadar.

Semoga 16-16 membawa rahmat dan barakah kepada warna politik melayu islam dinegara ini. Ameeeeennnnnnn !!!



Anonymous said...

nauzubillah jd 16-16 krn Kafri Laknatullah akan gembira bila PAS dpt perkudakan Melayu Trg.. jarum2 syaitan akan rosakkan Islam melalui 16:16. PAS parti pelacor agama.. bila dpt kuasa mereka akan serahkan urusan agama pd perusak!

Semoga BN menang di BESUT.. hancur PAS hancur!!

Anonymous said...

Anon 1000 am

Awat hang kata nauzubillah. Aku pun bukan nak sangat Pas menang atau duk harap sangat Umno kalah. Aku nak bagi benda tu jadi supaya kita orang melayu boleh nilai hati perut sapa yang busuk. Bila jadi 16-16 depa kena bentuk kerja sama memerintah ... Umno tak boleh jadi kerajaan sorang2, Pas juga tak boleh sorang2.

Itu yang aku kata hikmah, kita nak tengok sapa yang nak buat onar kerana tamak. Kalau depa Umno dan Pas ni betul2 untuk melayu untuk islam, depa akan pakat elok2, bedak2 (bagi2) jawatan exco sama banyak, bedak2 habuan sama banyak, bedak2 pendapatan rasuah sama rata (kalau taukey cina huloq 100 ribu, exco Umno makan 50 ribu, exco Pas lahap 50 ribu) .. okay lah. Yang jadi kacau bilau ni bila buat kerja pakat cukup elok tapi bila dapat habuan baham sorang2, kalau kena aku mesti riuh punya, tapi kalau aku pun boleh sama bodoh lah nak riuh.

Aku tak berganjak TETAP MAHU LIHAT 16-16 TERJADI.

Mat Kedah.

Anonymous said...

Aku doakan mana yg baik disisi Allah, jika 16-16 xbaik mohon Nauzubillah. Skrg bkn masa nk test2. Mmapuih lah nk test2 jd mcm Kedah.. punggah Mb nk repair balik Klu hang ank buat 16-16 sgt hang pi lah duk di Besut undi sana.. kita tau dh PAS pelingkup penjahanam.. mcm perogol yg merosakkan anak dara.. Nauzubillah dr jd 16-16 di Trgn. Moga Bn menang kembali K Besut. AMin

Anonymous said...

Kau samakan 16-16 dgn Lailatul Qadar? Bawak mengucap.