Friday, July 5, 2013

Yusof Qaradawi : Sibuk Campur Urusan Politik Malaysia, Negara Sendiri Huru Hara


Orang yang dikatakan ulama terkenal dunia , Yusof Qaradawi yang berasal dari Mesir dan menetap di Mesir pernah campur tangan dalam urusan politik Malaysia apabila menulis sepucuk surat kepada rakyat Malaysia supaya menyokong Anwar Ibrahim sebagai PM. Lihat sini

Daripada Mesir dia cuba untuk campur tangan hal ehwal politik Malaysia....

Hari ini kita semua tahu apa yang terjadi di Mesir...

Di negara dia sendiri pun huru hara dan dia tak boleh nak nasihatkan rakyat negaranya atau selesaikan masalah, ada hati pula dia campur urusan politik di Malaysia dan nak nasihatkan rakyat Malaysia. Lucu kan ? 

Berhubung dengan krisis yang berlaku di Mesir, dijangkakan krisis tersebut akan semakin teruk dalam masa beberapa hari ini. 

Seperti yang kita maklum ramai rakyat Malaysia yang berada di Mesir, terutamanya para pelajar. Dalam krisis yang berlaku beberapa tahun lalu kerajaan telah memunggah rakyat Malaysia pulang ke tanah air demi menjaga keselamatan mereka. Seperti yang kita sedia maklum juga ramai para pelajar Malaysia adalah penyokong Pas. 

Saya jangka untuk krisis kali ini kemungkinan besar kerajaan sekali lagi akan menggerakkan operasi membawa pulang rakyat Malaysia. 

Demo bersih di Cairo
Untuk operasi kali ini saya cadangkan agar kerajaan hanya membawa pulang rakyat Malaysia yang tidak berparti atau yang menyokong BN sahaja. Yang sokong Pas atau puak-puak Pas jangan di bawa pulang. Sebab selama ini mereka memang suka kepada demonstrasi jalanan dan sebagainya. Sampai di Mesir pun mereka buat demo bersih dan sebagainya. Jadi kali ini biar mereka hidup dalam demonstrasi yang menjadi kegemaran mereka. Tak perlu kita nak fikir pasal keselamatan mereka dan sebagainya. Sebab masa mereka buat demo pun mereka tidak pernah fikir pasal keselamatan dan kesusahan orang lain. 

Hiduplah kau orang dalam demonstrasi yang menjadi kegemaran kau orang selama ini...

68 comments:

Anonymous said...

BERSIH BERSIH BERSIH.
JIJIK lagi MENJIJIKKAN.....

Anonymous said...

Saranan yang cukup tajam dan berbisa, pedih menusuk kalbu tetapi ada kebenarannya.

anakbochek.

Anak Lenggong said...

Boleh percaya ke surat tu benar2 ujud sebab kita tau sape nuar brahi ni..kalau dulu orang kata kalau jumpa keling dengan ular, pukul keling dulu tapi sekarang ni kalau jumpa nuar brahi dengan india ataupun ular..pukul nuar brahi dulu sebab..

1.Dia kata call Obama, call PM Turki tapi hanya dia je yang tau.
2. Kata 16 Sepy nak tubuh kerajaan tapi hancusss
3. janji dengan Yusuf kala kata nak bersikap gentlement kalau kalah pilihanraya..tapi..takde jugak.
4. Kata berlaku blackout sewaktu pengiraan undi dan ujud 40k bangla mengundi tapi takde pun buat aduan serta didalam petisyen yang dibuat takde satu pun benda ni di nyatakan.
5. Kata SPR tak telus tapi dia orang pertama yang mengangkat sumpah sebagai ahliParlimen..

Anonymous said...

wuih ramainya pelajar melayu di mesir. adakah mereka ini bila balik malaya kelak akan dapat kerja2 high income jobs di pvte sector atau bakal bakal jadi penjual air magic dan kismis ajaib ??? esok bila tak dpt kerja, kerajaan BN juga yg di persalahkan. lu pikir lar sendiri

Anonymous said...

I Like...hahahaha...saranan yang baik sekali, oleh keran mereka sker ngn demonstrasi...hidup le mereka dlm negara yg hari2 ada demonstrasi..baru sesuai dengan jiwa dan raga mereka...hahaha...lik M'sia pon wat semak jalan jer .

Anonymous said...

Walaupun bukan semua tapi kebanyakan pelajar yg konon nya sudah pandai agama TIKAM kerajaan dari belakang!..Biarkan mereka di sana..tak perlu bersusah payah lagi...tak lama lagi aman lah tuu..


~~EX MESIR JUGEE ~~~

Malaysian said...

I don't believe the letter. True ulama' will be very carefull to give their support to whoever asking for it.

Anonymous said...

Aku dah lama rasa Yusor ar Qardawi ada kelemahannya,beliau tidak mempunyai pandangan ' khasyaf',beliau tidak dapat membaca air muaka dan tingkah laku al Jubori bila berhadapan dgn beliau.Itulah sebabnya beliau terus tertipu oleh lakunan al Jubori-nampaknya al Jubori mengalahkan ar Qardawi.

Anonymous said...

Yusuf qaradawi ni macam mak limah di kg aku...hari hari cerita laki orang kawin lain le,simpan pompuan le.
tapi laki dia kawin lain dia tak tahu...

Anonymous said...

stop sending Malaysians there....waste of public's money.
that will solve the problem

Anonymous said...

Usop Al-Kardawi ni ulama' poyo. Rumah juta-juta di Qatar. Perut buncit banyak makan. Tapi sembang besar mahu angkat diri sendiri sebagai ulama'. Hehehehehe......kebanyakan orang agama (bukan semua) zaman sekarang adalah golongan pelakon yang memakai jubah dan serban tapi dalam hati ada byk penyakit jiwa.

bluk said...

setuju tuan.budak2 malaysia kt sana ramai penyokong pembangkang.dulu ms kerajaan bwk balik budak2 ni,ramai kalangan mereka yg cakap besar,banyak songeh.ad yg xmo balik sbb nk syahid.maklumla student.da balik,perlekeh plak bantuan yg kerajaan pusat bg.konon bantuan yg kerajaan negeri(pembangkang) bg lbh byk.dasar makhluk xpandai bersyukur.pcyla,budak2 ni sedang mndapat pendedahan secara live mcm mn nk demo,mcm mn nk tumbangkan pemerintah.sedang mereka xsedar mereka itu sedang dilatih utk jd kader2 kafir laknat.

Anonymous said...

Berhati-hatilah. Ulamak pun hgpa kutuk. Semua depa tu. Hebat la. Hgpa apa ada yg dok kutuk ulama tu
Lagi satu hgpa dah cukup amal ka. Tak payah minta syafaat ka?. Insaflah rbf dan gang. Taubat la. Pemikiran sempit. Ada ja org bn sj nak tolon. Cukai.. aes... saman org bn sj bayaq leh. Yg tak sokong bn tak yah bayaq. Ok ka. Fikirlah rbf ooi

Anonymous said...

Jangan kutuk ulama. Dia manusia biasa juga, malah ujian untuk ulama ni lagi besar dari manusia biasa. Apatah lagi yang datang memujuk ulama ni adalah Dajjal Al-Juburi, sedikit sebanyak mesti tersangkut juga rayuan dajjal tu..

Anonymous said...

pelajar dr mesir da blik da pun .. cme tinggal segelintir saja yg masih terperangkap dsana

Anonymous said...

Ape lah punya bangangggg anon nie..denda AES tu untuk orang yang langgar undang2...kalau dah salah kenalah hukuman...kalau tak nak kena hukum jgn buat salah, Dasar pencacai PR yang tongong.. Ha.ha..

Anonymous said...

Pencacai PR memang semulajadi TONGONG + BAHALOL....

Suruh tanye dia, ada tak yang kene saman AES sebab bawak kereta 20km/j??

Anonymous said...

Biasalah tu, ular dalam semak ini berada dimana-mana sahaja didalam dunia in.

Anonymous said...

Inilah Akibatnya .. Ulamak Islam Tak Lagi Dihormati.

Saya tidak ingin menegur anda yang mempersendakan Ulamak Tersohor Yusof Qardawi. Memang dia patut di persendakan. Kerana dia bukan ulamak islam yang berkecuali, dia bukan ulamak islam yang mendamaikan, dia adalah ulamak islam yang memecah belahkan.

Kepada Umno, Hj Ariffin nak ingatkan JANGAN SEKALI2 MEMINTA PANDANGAN ULAMAK DALAM HAL2 BERHUBUNG POLITIK. TETAPI HAL2 BERHUBUNG HUKUM AGAMA, SILA CARI ULAMAK.

Yusof Qardawi yang selama ini kita pandang mulia, kita sanjung rupa2nya memudaratkan perpaduan islam. Dia sepatutnya tidak memihak kepada siapa2 pun baik Anwar mahu pun Najib. Dia sepatutnya menyeru supaya kedua2nya bermuzakarah mencari titik persamaan yang menjurus kepada perpaduan untuk menyelamatkan bangsa melayu dan agama islam. Tetapi rupa2nya dia menyenangi Anwar lebih daripada Najib. Hari ini kita tahu Yusof Qardawi rupa2nya menyokong " al-jubori @ LGBT " dan " liberalisma agama " yang diperjuangkan oleh Anwar Ibrahim.

Tambah mencelarukan lagi orang melayu bila ulamak tersohor Malaysia iaitu Nik Aziz al-Pusrawi turut mengiakan pandangan Yusof Qardawi tentang Anwar dan perjuangan Anwar. Astaghfirullahulazim....

Kepada Najib dan Umno, Hj Ariffin minta contohi lah negara2 bukan islam atau negara kristian. Bila mereka berhadapan dengan krisis dalaman mereka tidak pernah menghadap Pope untuk mendapatkan nasihat, dan Pope sendiri tidak pernah sibuk2 nak memberikan pendapat atau pandangan yang memihak2 kepada siapa2. Di sini saya lebih respect kepada Pope daripada Ulamak Islam kerana Pope nampaknya lebih memahami atau sedar akan peranannya sebagai Ketua Agama. Pope sedar bahawa politik bukan urusannya, hal politik serah kepada orang politik, hal agama barulah urusan Pope.

Pope insaf, andai kata dia selaku Ketua Agama mengambil pendirian yang memihak dalam perbalahan sesama orang kristian maka nescaya kristian akan menjadi lemah seperti mana yang berlaku kepada agama islam. Bila kristian lemah, maka islam akan jadi kuat. Tetapi ulamak islam tidak ada dalam kepala mereka, bahawa bila islam lemah kristian akan menjadi kuat. Ulamak islam ego, terlalu yakin bahawa bantuan dari langit akan turun membantu umat islam untuk berlawan dengan umat bukan islam. Yang pasti dan telah terhidang depan mata kita adalah, umat islam dimana saja ditindas dan ditekan, diperangi dan dihalau dari tanah air sendiri, dijadikan target untuk ujian senjata modern, disiksa dan dibunuh dengan kejam. Semua ini dilakukan oleh musuh2 islam. Yang termampu dan paling mampu dilakukan oleh umat islam hanyalah mengadakan sembahyang hajat minta pertolongan dari langit untuk selamatkan umat islam yang sedang diinayai oleh bukan islam (contoh penderitaan umat islam di Pelastin, penderitaan umat islam Rohingya di Mynmar). Dan paling mampu lagi, kita mengumpul dana kemudian hantar kepada mereka sebagai Bantuan Kemanusia. Hari ini mereka memakan makanan yang kita beri, hari ini mereka memakai pakaian yang kita sumbang, entahkan esok entahkan lusa mereka mati disembelih oleh orang bukan islam.

Fikirlah wahai umat islam terutamanya para ulamak. Adakah anda mampu setakat menghimpunkan orang untuk mengadakan sembahyang hajat sahaja yang Hj Ariffin anggap sebagai THE MOST USELESS ANDA HELPLESS EFFORT.

Yusof Qardawi tak hebat, cakap dia tentang politik tak boleh pakai. Dia tak laku di negara Mesir tapi cuma laku di Malaysia sahaja, itu pun kepada Anwar sahaja.

YUSOF QARDAWI BUKAN ULAMAK SEJATI TETAPI DIA ADALAH ULAMAK POLITIK YANG SAMA MACAM NIK AZIZ DAN HADI AWANG. BERHATI2 LAH ....

Hj Ariffin

Anonymous said...

Setuju.

Selamatkan mereka2 yang pro Umno sahaja. Yang pro pembangkang biar mereka rasa nikmat Arab Spring di Mesir.

Kepada Umno kalau nak buat baik pun biar lah berpada2. Jangan ditolong Anjing Yang Sedang Tersepit.

Hj Ariffin

Anonymous said...

SETUJU SANGAT DENGAN PENDAPAT HJ ARIFFIN.........

MEREKA-MEREKA INGIN MERASAI ARAB SRPRING YANG TIDAK AKAN BERLAKU DI MALAYSIA......

Anonymous said...

Amat setuju supaya bawa pulang pelajar tajaan Kerajaan BN,pro BN,dan yang selebihnya tu biar dia orang tinggal dan terus berdemonstrasi bersekali dengan rakyat Mesir yang anti Kerajaan mereka.Kalau mereka rasa Msia ni tempat yang tak baik untuk mereka inilah peluang terbaik untuk buat keputusan untuk terus menetap dan mati diMesir saja dari menyusahkan Kjaan Msia.

Anonymous said...

U ulang I saman....ha.,.ha...ha

mat saga said...

tinggal je dorang semua tu kat mesir.... buang masa je tolong dorang nie... tengok cerita doraemon lagi bagus dari tolong dorang ni

Anonymous said...

Bersih demo.....bersih demo.....bersih demo....bersih demo.....bershit demo jilat pantat ambabiga.....khaaak pthuiii.!!!!!!

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Iklankan produk dan perniagaan anda di

www.produkmuslim.info

Daftar segera ia percuma

Terima kasih

KHAIRUL said...

Qordawi ni ulamak besar ikhwanul muslimin (IM).. rakyat mesir pn da tolak IM ni.. rakyat Malaysia jgn jd bodoh dok ikut fatwa songsang ulamak terompah nih!!

orang kuat umno said...

YUSOF QARDAWI BUKAN ULAMAK SEJATI TETAPI DIA ADALAH ULAMAK POLITIK YANG SAMA MACAM NIK AZIZ DAN HADI AWANG. BERHATI2 LAH ....

Hj Ariffin
---------------
Usop Al-Kardawi ni ulama' poyo. Rumah juta-juta di Qatar. Perut buncit banyak makan. Tapi sembang besar mahu angkat diri sendiri sebagai ulama'. Hehehehehe......kebanyakan orang agama (bukan semua) zaman sekarang adalah golongan pelakon yang memakai jubah dan serban tapi dalam hati ada byk penyakit jiwa.
---------------
Aku dah lama rasa Yusor ar Qardawi ada kelemahannya,beliau tidak mempunyai pandangan ' khasyaf',beliau tidak dapat membaca air muaka dan tingkah laku al Jubori bila berhadapan dgn beliau.Itulah sebabnya beliau terus tertipu oleh lakunan al Jubori-nampaknya al Jubori mengalahkan ar Qardawi
-------------

Sepatutnya yusuf qardawi kena bertalaqi dengan ketiga-tiga ulama mutahid yang diatas ini...

Anonymous said...

bro xda artikel boikot ke bro...aku nak sangat baca tulisan magis kau tentang boikot ini :)

Anonymous said...

Tak payah bawak baliklah.Biarkan budak budak tu belajar berdemo di sana.Balik pun buat menyemak ajer.Mak bapak dia org kaya.Anak k/tangan Petronas byk yg jadi pendemo taik tu

ReentryCapsule said...

Suruh student power taik kering ni guling-guling atas jalan la kat Mesir.baru power.Kira buat simulation atau training dalam situasi sebenar sebelum balik Malaysia nak demo kat sini.Nak pulak kena tembak dua tiga das belakang bontot.Baru pejuang hakiki.Apa barang duduk memerap dalam Jamban Rumah kat Mesir sana macam Berok Jebon.PtuiiiHHH...!!!!

ReentryCapsule said...

Kalau urgent sangat nak balik Malaysia dah tak tahan,mintak tolong la dengan Khalifah Agong Ayatollah Lim Guan Eng,Pope Nik Ajis dan Hadi Buang Air Besar.

Kerana apabila Khalifah Agong Lim Guan Eng membaca sepotong Ayat Suci Al-Quran,hadis sambil memakai kopiah.Maka bercucuranlah air mata puak-puak Melayu PKR dan PAS menate beruk.PtuiiiiHHH....!!!!!

mohd. natar said...

...Saya bersetuju dengan pandangan Tuan Haji Ariffin tentang Yusuf Al Qardawi. Bagi saya jika penyanjungnya merupakan syaitan maka orang yang disanjungnya pun merupakan syaitan juga. Dia itu adalah manusia biasa dan bukannya maksum. Jadi dia juga berperasaan dan sebagainya. Jadi tak hairanlah jika penyanjungnya yang saekor di Malaysia itu berperangai macam syaitan...

Anonymous said...

Sekadar pemerhatian pada gambar diatas..kenapa pakai kasut dalam rumah?, tak takut kotor ke terpalik najis dari tapak kasut?

Anonymous said...

Najib Oh Najib ...

Semasa nak berhadapan dengan PRU13, nampak jelas orang melayu yang tak berparti berada dibelakang Najib. Mereka ini lah yang undi parti Najib sampai dia berjaya jadi PM. Mereka ini jugalah yang bersorak gembira bila Najib umumkan BN(Umno) berjaya bentuk kerajaan.

Dan selepas Najib membentuk barisan kabinetnya, mereka jugalah yang tak putus2 ingatkan Najib supaya beri perhatian kepada usaha menjaga dan membela kepentingan Melayu dan Bumiputra lebih daripada nak menjaga bukan melayu.

Adakah Najib mendengar suara mereka ? Adakah Najib melihat mereka ini ada nilai tambah kepada kedudukan Najib sebagai PM ? Kenapa mereka bersuara supaya Muhyidin mencabar Najib pada PAU 2013 ? Adakah mereka mahu melihat Umno hancur ?

Saya perlu ingatkan, mereka2 yang saya maksudkan sebentar tadi adalah merupakan " bantuan dari langit " yang diperintahkan supaya menyelamatkan Umno pada PRU13 yang lalu. NAJIB JANGAM AMBIL MUDAH TEGURAN DAN RINTIHAN MEREKA SEBAB MEREKA ADALAH LEBIH POWER DARIPADA AHLI2 UMNO SENDIRI .. MEREKA UNDI UMNO SELAMAT, MEREKA TAK UNDI UMNO KIAMAT.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Warning Allah swt

Barangkali sengaja Allah pilih beberapa negara Arab untuk kita di Malaysia ini jadikan ia sebagai pengajaran yang amat berguna dan bermenafaat untuk kita ambil iktibar. ADAKAH KITA MASIH BERDEGIL TIDAK MAHU MENERIMA HAKIKAT MENGENAI APA YANG DI ALAMI OLEH ORANG ARAB MESIR ?

Itu lah satu2nya kebaikan terunggul yang di bawa oleh Arab Spring kepada Negara Mesir. Alhamdulilah, setakat ini sudah berpuluh orang Arab Mesir yang MATI SYAHID. Saya secara peribadi berharap untuk melihat lebih ramai lagi Orang Arab Mesir MATI SYAHID kalau boleh biar SAMPAI TAK MUAT SYURGA dalam krisis yang sedang melanda Mesir kini.

Saya percaya ini juga adalah harapan daripada Anwar Ibrahim, Husam, Hadi Awang dan Ulamak Murtabak Nik Abdul Aziz al-Pusrawi.

Saya ingin memberitahu Husam bahawa " memang sungguh bodoh orang melayu islam di Malaysia kerana mereka menolak Arab Spring yang merupakan pemangkin (catalyst) kepada penaktifan (activate) MATI SYAHID ".

Untuk kali ini, saya menukar diri (transfomed) menjadi menyokong kepada GERAKAN MATI SYAHID OLEH HUSAM.

Hj Ariffin


Anonymous said...

puak ni kalau selamat diorang masa peluruh dok depan hidung pun tetap kerajaan m'sia x baik..biar ke diorang je..

Anonymous said...

Yusof qaradawi ulamak mee mamak....doa dia tuhan x makbulkan, lihat apa jadi ngan mesir....sampai kiamat huru hara padan muka!!!

Anonymous said...

Pencacai bn. Aku tak sokong mana2 parti pun. Rumah aku kat putrajaya. Jln besaq sungguh. Laju boleh 70km/h. Kadang2 ralit borak tak sedaq. Tau2 aes pamcar cahaya. Dah ada 4 saman dah.. huh...huh...

Anonymous said...

Mustahil ulama besar macam ni minta kita sokong GAY jadi PM...


Nak tipu pun agak2 la bro...

Anonymous said...

anon 11.25 AM

Pelajar-pelajar M'sia di Mesir ramai yang menyokong Pas. Setelah tamat pengajian mereka akan pulang ke tanah air jadi lebai jadian Pas.

Anonymous said...

Pembetulan/Ralat ye...surat yg dimaksudkn tu sebenarnya ditulis oleh ucop wilca bukan usop qardhawi....maaf atas segala kesulitan yang timbul

Anonymous said...

Pencacai bn. Aku tak sokong mana2 parti pun. Rumah aku kat putrajaya. Jln besaq sungguh. Laju boleh 70km/h. Kadang2 ralit borak tak sedaq. Tau2 aes pamcar cahaya
___________________________
ko tekan la sampai habis meter...bio mampos terus senang cite...

To Live Again said...

Salam RBF,

Pertama sekali saya amat bersetuju dengan pandangan anda berkenaan dengan budak2 BERSHIT yg tak habis2 buat demo 2.Sy menyokong penuh saranan anda!

Tp bab Dr.Yusof ql-Qardhawi 2 saya amil sikap untuk berbeza dengan anda.Seperti komen Anak Lenggong di atas,saya secara peribadi agak kurang yakin berkaitan SURAT TERBUKA yg konon dihantar oleh beliau pd rakyat Malaysia.

Seperti yang kita semua maklum,kita semua kenal sgt dgn Anwar ni.Setakat surat mcm 2 senang2 dia kelentong pengikut dia.

Jadi sama2 lah kita berbaik sangka di dalam kes ini.Mungkin adad beberapa perkara Dr.Yusof terkhilaf tp itu bukan alasan untuk kita memburukkan beliau sesuka hati.

Anonymous said...

itu lah....bengong...negara sendiri dah mcm taik..nak sibuk2 pulak dgn negara orang...taik idung masin...

Anonymous said...

Siapa Kena Kencing - Najib atau Umno ?

Niat saya cuma satu sahaja. Saya mahu orang melayu buka mata buka minda. Terus terang saya katakan, mengikut penilaian dan analisa bodoh saya, saya perhatikan orang melayu ini hanya menilai dan menerima sesuatu berdasarkan apa yang tersurat sahaja. Mereka sama ada gagal atau malas nak menyelami apa yang tersirat.

Izinkan saya memetik kejadian2 yang berlaku menjelang dan semasa PRU13 baru2 ini. Untuk dijadikan iktibar dan panduan dalam menghadapi PRU14.

Kes Pertama - Umno Kena Tipu

Orang cina (pengundi) berjaya mengabui penglihatan para pemimpin tertinggi Umno. Buat majlis perjumpaan bersama masyarakat cina, Najib melihat dengan mata kepala sendiri ribuan orang cina turun menyatakan sokongan sambil mengangkat sepanduk " I luv PM ". Najib pun dengan senang hati berwajah ceria mengumumkan " saya meluluskan sekian banyak juta peruntukan untuk sekolah cina, tokong cina dan macam2 cina lagi ".

Dan Najib juga dengan penuh yakin, memberi tahu kepada orang melayu melalui media arus perdana " orang cina sudah patah balik kepada BN ".

Tapi orang2 seperti saya yang cuba menyelami yang tersirat sering bertanya dalam hati " ia kahhhh ??? " berdasarkan keadaan berikut :

1. Bila Najib hadir dalam majlis bukan khusus untuk orang cina, bilangan orang cina dan india yang ada dalam majlis itu " boleh dibilang dengan jari "

2. Pada saat2 nak menentukan calon BN untuk bertanding dalam PRU13, saya terasa sangat " Heran bin Ajaib " bila tanpa dipaksa ketiga2 Presiden parti cina (MCA, Gerakan dan SUPP) dengan rela hati tidak mahu bertanding atas alasan " mahu membantu dalam kempen calon BN ". Mungkin Hj Ariffin sorang saja yang " Heran " sedangkan Najib dan Muhyidin tidak.

3. Pada saat2 nak menentukan kawasan pilihanraya untuk diagihkan sesama komponen BN, tidak pernah berlaku dalam sejarah, MCA atau Gerakan dengan rela hati menyerahkan kawasan kepada Umno tanpa meminta ganti kawasan atas alasan parti mereka bukan " winnable " di kawasan itu. Pada hal sebelum ini, kalau sesuatu kawasan itu diwakili oleh mereka (MCA/Gerakan) walau pun baru satu penggal sahaja, kalau Umno nak ambil balik mesti ada gantinya. Kalau tak ada ganti " keluar daripada BN pun mereka sanggup ". Pada Hj Ariffin kejadian itu " benda pelik " tapi mungkin tidak pelik pada Najib dan Muhyidin.

Nahhhh tahu2 pada malam penentuan PRU13, Najib tanpa rasa malu secara live seolah2 nak beritahu kepada orang Umno dan penyokong Umno (bukan ahli) bahawa " Umno dah kena tipu kena kencing dengan orang cina ". Tapi Najib cakap berlapik dengan berkata " BN gagal mendapat majoriti dua per tiga kerana Tsunami Cina ".

Cuba dari awal2 lagi Najib dan Muhyidin cuba membaca apa yang tersirat disebalik yang tersurat, tak lah " kena kencing hidup2 ". Tak kena kencing lagi apa nya, mereka minta itu minta ini, Najib pun bagi itu bagi ini, tapi undi mereka bagi " solid molid kepada DAP ". Sedangkan orang melayu tak minta pun itu dan ini, sebab orang melayu kasihan dekat Najib, sebab orang melayu simpati dekat Umno yang kena tekan kiri kanan depan belakang dengan rakan2 dalam komponen BN. Agaknya dalam kepala orang melayu mereka berkata " tak apa lah nakkkk, kita makan lah apa yang ada, kasihan ayah mu yang sedang dalam kesusuhan nak ambil hati anak2 tirinya ". Itu lah ibaratnya pengorbanan orang melayu demi nak melihat Umno kekal menjadi kerajaan. Pada hal kalau nak ikutkan hati, orang cina minta 5 juta dekat Umno, orang melayu kena minta 10 juta. Orang melayu boleh bagi kata dua kepada Umno, " awak bagi kami sokong Umno, awak tak bagi kami sokong Pas ". Tapi orang melayu tak buat macam tu, Umno bagi ka tidak mereka tetap sokong Umno.

Bab ini Najib dan Muhyidin kena insaflah sebab PRU akan ada lagi ... jangan biarkan mereka kencing diatas kepala anda berdua sampai 2 kali.

Kes Kedua - Pas Kena Tipu ... akan menyusul selepas ini.

Hj Ariffin

Anonymous said...



Nazri Gesa Hapus Akta Hasutan ... siapa yang bersetuju dengan Nazri ?

Hj Ariffin pula nak buat gesaan kepada para perwakilan Umno pada PAU 2013 nanti. Gesaan Hj Ariffin berbunyi begini ....

" PARA PERWAKILAN UMNO PADA PAU 2013 WAJIB DAN WAJAR MENGHAPUSKAN NAZRI AZIZ SEBELUM DIA BERJAYA MENGHAPUSKAN HAK2 ORANG MELAYU, RAJA MELAYU, BAHASA MELAYU DAN AGAMA ISLAM "

Adakah anda bersetuju dengan Hj Ariffin ???? ... Sila nyatakan pendirian anda.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Kuala Besut Melakar " Seri "

Pilihanraya Kecil Kuala Besut. Apa kata kita beri kemenangan kepada Pas. Apa kata beri peluang Umno-Pas sama2 mentadbir Negeri Trengganu sebagai lambang Penyatuan Melayu.

Apa pendirian anda ?
Adakah Anda Setuju melayu bersatu ? ..............ATAU...............
Biarkan Melayu Terus Berpecah Seperti Keadaan Pada Hari Ini ?

Hj Ariffin

Anonymous said...

Nak tanya sikit pada yg ramai2 di sini terutama ny Hj Ariffin.Apa kh yg membeza kn Ahlul Sunnah Wal Jamaah dgn Syiah?Jwapan ny ada lh ASWJ berpegang kpd Rukun Islam yg 5 dn Rukun Iman yg 6.Sedang kn Syiah cuma berpegang dgn Rukun Islam shj.Mereka menolak sebahagian dr Rukun Iman.Jika kalian menolak fatwa Syeikh Yusuf Qardawi yg berpandu kpd Al Quran dn Hadith,apa beza ny kalian dgn Syiah.walaupun kalian mengerja kn semua Rukun Islam tp menolak Hadith dn Al Quran,masih Islam kh kalian semua?

Anonymous said...

Aku rasa admin blog ni ada masaalah mental kot.Kalau kamu rasa kerajaan tk perlu membantu pelajar Malaysia yg tidak menyokong BN diMesir, apa kata kamu cadang kn kpd kerajaan BN kamu tu jgn kutip cukai dr rakyat yg tidak menyokong BN.Hasil petrolium dr Kelantan serah kn bulat2 kpd Kerajaan Kelantan.Begitu juga hasil petrolium dr Terengganu,serah kn separuh kpd Wakil Rakyat PR krn PR mewakili separuh dr negeri itu.Aku nk nasihat kn admin ni supaya belajar tentang maksud politik tu dulu,klau tidak tahu jgn nk menyemak dgn hal politik.

Anonymous said...

Aku dah lama muskil dengan si yusof Qaradawi ni .....malas nak usal panjan pasal mamat ni.....beliau ni cari makan dengan Ugama islam.....orang macam ni ramai di negara negara arab dan serata dunia islam ......Umpama lalang digelek bulldozer .Pada saya beliau tak lebih dari tukang karut yang sedikit bijak

Anonymous said...

Anon July 9, 2013 at 12:36 AM

Syiah dan Sunni memang ada perbedaan. Tetapi mereka juga ada persamaan iaitu kedua2nya Islam, kedua2nya bertuhankan Allah swt, kedua2nya bernabikan Muhamad saw, kedua2nya berkiblatkan Makkah.

Kalau ditanya kepada saya diantara Syiah dengan Sunni siapa yang lebih diterima oleh Allah swt. Saya katakan kedua2nya sama disisi Allah swt, kedua2nya layak mendapat syurga Allah swt dan kedua2nya juga layak dihumban kedalam neraka Allah swt.

Dan persamaan yang paling besar diantara Syiah dan Sunni adalah KEDUA2NYA SAMA BODOH kerana berbalah atas perkara yang tidak membina kesatuan dan kekuatan ummah.

Saya tidak berminat MEMPUAKKAN diri saya sama ada kepada Syiah mahupun Sunni kerana saya tidak mahu MEMBODOHKAN DIRI.

Kalau ada yang nak KONDEM saya atau nak kata saya KAFIR ... sila kan.

Hj Ariffin

Anonymous said...

Mengucap Panjang ... Astaghfirulahhhhh

Terbaca saya dalam paper Sinar Harian keluaran hari ini 9.7.2013. Melaporkan kenyataan daripada Menteri Kesihatan Datok S. Subramanian bahawa cadangan mahu hapuskan Akta Hasutan sebenarnya datang daripada Mohd Najib bin Tun Abdul Razak dan bukannya daripada Mohd Nazri bin Abdul Aziz.

Sekarang baru kita semua tahu bahawa Najib dengan Nazri bermain wayang, macam MCA dan Gerakan main wayang dengan DAP. Saya dan kita2 semua tertipu lagi. Masih tak cukup lagi kah Najib nak jaga hati pembangkang khasnya DAP yang tak sudah2 menyerang segala macam benda undang2 yang digubal untuk menjaga Melayu, Raja Melayu, Bahasa Melayu dan Agama Islam. Tak puas lagi kah Najib .. ISA dah kau lenyapkan.

Bukan pelik satu hari nanti Najib bangun mencadangkan kepada parlimen supaya beberapa fasal dalam Perlembagaan Persekutuan di pinda selari dengan tuntutan bukan melayu. Memang tak pelik saudara2, kerana itu adalah Mohd Najib anak kepada bekas PM Malaysia yang pernah disanjung oleh orang melayu satu ketika dulu.

Terus terang saya mengaku, saya menyesal mengundi Umno pada PRU13. Andai kata Pas tidak bersama DAP masa PRU13 itu hari, kebencian saya kepada Pas akan terpadam seperti Api Dijirus Air.

Saya mengundi Umno pada PRU13 bukan kerana Najib tapi kerana saya nampak hanya Umno sahaja yang dapat menyelamatkan nasib melayu dan islam di negara ini. Dan sampai saat ini pun saya masih mahu Umno untuk menjaga melayu dan islam, saya menaruh harapan kepada Najib, tetapi saya percaya ada orang lain dalam Umno yang mampu menggalas harapan saya dan orang melayu/bumiputra.

Memang pada awalnya kita tak mahu ada perlawanan untuk jawatan Ketua2 Umno, kita takut Umno lemah. Tetapi rentak tari Najib selepas diangkat oleh orang melayu/bumiputra sendiri menjadi PM, perlu di analisa dan di nilai oleh para perwakilan Umno dalam PAU 2013.

Kita bukan ahli Umno, tapi kita mahu Umno di pimpin oleh orang yang berani dan boleh menjaga Melayu/Bumiputra dan Islam. Najib bolehhhh kahhhhhh ??????

Hj Ariffin

Anonymous said...

Orang syiah islam, orang sunni juga islam. Entah islam yang mana satu yang di iktiraf oleh Allah itu kerja tuhan.

Ramadan datang lagi. Orang sunni berpuasa, orang syiah pun berpuasa juga ... entah puasa siapa diterima Allah itu kerja tuhan.

Orang sunni bersolat, orang syiah juga bersolat ... entah solat siapa yang betul disisi Allah itu kerja tuhan.

Nak syiah kah nak sunni kah. Lantak lah sebab tak ada pihak yang pernah dapat jaminan bertulis daripada Allah yang mengatakan siapa betul siapa salah.

Jangan bertelagah dan berperang sama sendiri macam puak arab sudah. Arab nak berperang sama sendiri, sampai negara mereka hancur dan bangsa mereka pupus pun, itu bukan urusan kita.

Anonymous said...

Yer ker camtu..YaAllah..bodo nyer puak2 jumud totok ni

qurtill said...

kpd penyokong UMNO, khususnya Hj Ariffin.

1. Sila rujuk sejarah ttg pemisahan pemerintahan yg berlaku di zaman pertengahan. Barulah keluarkan hujah.

2. Adakah politik tiada di dalam agama? Jika berfikiran sedemikian sila rujuk semula Al_Quran dan Hadis. Adakah nabi Muhammad saw hanya seorang nabi? Baginda nabi dan pemerintah.. Jadi..

3. UMNO mengatakan hukum hudud di Kelantan adalah Hudud PAS. Mengapa hingga sekarang UMNO tidak mengeluarkan hukum tsbt waima draf tiada walau tlh memerintah Malaysia lebih 50 tahun.

4. Presiden MCA tlh menghina hudud semasa mesyuarat agungnya kenapa Presiden UMNO berdiam diri malah menyatakan selagi BN berkuasa hudud tidak dilaksanakan. Kenapa para pemimpin UMNO berdiam diri. Adakah hudud itu ciptaan manusia.

5. Adakah anda nampak DSAI melakukan perkara tsbt atau punya bukti. Jika tidak fitnah. Bertaubatlah.

Jgn brhujah guna emosi.

Anonymous said...

PUOK SYIAH GALAKKAN KAHWIN CONTRACT UNTUK SEDAP PANCUT je ..lepas pancut BOLEH CERAI ....ha ha itulah SYIAH gile macam ARQAM tu.....syiah kata ALI patut jadi nabi ..

Anonymous said...

Saudara qurtill

Gua tak berapa selesa la bila lu bangkitkan cerita Hudud. Lu tahu ka apa itu Hudud ? Lu biasa kah duduk dalam negara yang pakai Hudud ?

Lu tengok Ammerika. Lu tengok Jepun. Lu Tengok Korea. Lu tengok Great Britain. Lu tengok Israel. Itu negara semua ada pakai Hudud kah ? Aman sahaja negara mereka, tak ada kacau, tak ada perang.

Lu tengok negara Arab. Lu tengok Mesir. Lu tengok Syria. Lu tengok Iraq. Lu tengok Afghanistan. Lu tengok banyak negara2 Gostan-Goslam. Mereka semua pakai Hudud. Tapi negara mereka tiap hari perang sama sendiri, lawan sama sendiri.

Lu mahu Malaysia jadi serupa itu kah. Islam Umno sama Islam Pas tiap hari perang fisabililah. Orang Islam Umno bunuh orang Islam Pas atas nama fisabililah. Dan jika orang Islam Umno terkorban dia Mati Syahid.

Lu mahu Malaysia jadi serupa Syria kah. Islam Pas sama Islam Umno tiap hari perang fisabililah. Orang Islam Pas bunuh orang Islam Umno atas nama fisabililah. Dan jika orang Islam Pas terkorban dia Mati Syahid.

Lu tahu tak. Sekarang ini di rantau Arab puak Syiah dan Sunni sedang beperang. Bukan mereka perang melawan Israel. Mereka sama sendiri lawan. Perang apa tu, adakah " fisabilillah " ? Mati mereka mati apa tu, adakah " syahid " ?

Mereka bukan perang fisabilillah, tapi mereka perang " menumpahkan darah ". Mati mereka bukan mati syahid tapi adalah " mati katak ".

Orang melayu jangan Ikut la Bodoh Macam Tok Arab Hanya Kerana Menganut Agama Tok Arab.

Hj Ariffin

Anonymous said...

BODOH PNYA ADMIN

Anonymous said...

pembetulan sikit tuan hj..syiah ini brkiblat kn di karbala iran..amalannya dh trlalu jauh menyimpang dr ajaran islam.hgga ritualnya memukul2 badan hingga brdarah adakh ini ajaran islam..mnjilat2 anak tangga ketika hndk naik makam ali r.a..menghalalkn darah mmbunuh ASWJ yg sesama islam....mnyamakn imam2nya trlalu maksum lbh drpd nabi...jauh sesatnya tuan hj...

Anonymous said...

Syiah ini brkiblatkn di karbala iran tn hj..jauh sesatnya..mmbuat ritual mmukul bdn hgga brdarah setiap 10muharram xda dlm ajaran agama islam tn hj..menjilat2 anak tangga sprt anjing utk naik ke makam syaidina Ali r.a pn xda disuruh dlm alquran tn hj...mnghalalkn darah ulama ASWJ dibunuh yg sesama islam pn xda dl Alquran tn hj...Adakah islam yg mcm ini yg kita nk ikut tuan hj...

Anonymous said...

rbf tk siarkn komen saya..rbf ni pro syiah ke..

Anonymous said...

Akhir zaman susah nk cari org Soleh! Org Soleh inilah dipanggil ULAMA' di zaman Tabi'en. Kita zaman ni senang2 je kasi title ulamak pd perosak agama spt Nik Ajis, Hadi, Harun Taib yg bersekongkol dgn musuh2 Allah. Begitu jugak dgn hal Sheikh Yusof Al-Qardhawi, tk berani nk berlebih2an dgn ijithad2 beliau, krn beliau berada di negara yg 'selamat', terlindung. Di akhir zaman ini banyak ilmuan Islam jd tidak adil pd Agama Allah.. dn ramai yg mungkin jd Ulamal Su'uk..

Sbbitulah budak2 PAMERAM (persatuan pembenihan pelajar ostad2 PAS Laknatullah) di Al-Azhar bila pulang ke Malaysia sanggup join BERSHIT.. apakah mereka sudah dpt ijtihad dr Sheikh Yusof Qardhawi jugak?

Wallahualam.. Allah dan rasul jua Maha Mengetahui..

Anonymous said...

amboi anon 4.49, ko ni bebal ye.. lambat sikit je siar posting ko label RFB syiah.. mcm lah hebat sgt posting ko? berlagak RIAK!! benci aku org mcm ni!

Anonymous said...

Kau nie bodoh jugak la kan..

ko bagi saranan la pulak puak2 ko yang kerja kat kerajaan negeri Selangor tu jangan ambik bonus raya...

KUDETA TENTERA SISI=UMNOBN

Anonymous said...

SETUJU sgt2 !!!!!!
Suka sgt berdemo kan ....Biarlah depa nak berdemo sampai lebam.....

Anonymous said...

SETUJU sgt2 !!!!!
Suka sgt berdemo kan.... biarlah depa berdemo sampai lebam.....

Anonymous said...

Kesian melayu ISLAM baloh sama sendiri.. Teruskan... Kami yg NON sangat suka hati dan gumbira melihat kamu olang baloh.. Tak lama lagi Malaysia akan kami (yg NON Malay) genggam dan kuasai.. Pecah belah Melayu!!