Monday, August 19, 2013

Ini Fakta Bukan Auta - Kezaliman dan Keganasan Majikan Berbangsa Cina

Satu masa dulu kita tidak menghadapi masalah yang besar untuk mendapatkan pembantu rumah dari Indonesia. Namun sejak akhir-akhir ini semakin hari semakin payah untuk kita mendapatkan pembantu rumah termasuklah soal kos yang semakin meningkat. 

Banyak faktor yang membuatkan itu berlaku termasuklah kerana permintaan pembantu rumah Indonesia dari negara lain yang meningkat. Bagaimanapun jika ditanya kepada pembantu-pembantu rumah Indonesia rata-rata mereka memilih Malaysia sebagai tempat untuk mencari rezeki kerana faktor jarak, agama dan budaya. 

Antara salah satu faktor utama pembantu rumah Indonesia enggan ke Malaysia sekarang adalah faktor penderaan oleh majikan. Mereka menjadi takut apabila berita-berita penderaan yang dasyat-dasyat disiarkan oleh media masa di Indonesia. Media Indonesia pula bila mereka mainkan sesuatu isu mereka main sungguh-sungguh. Jika di TV setiap jam pun boleh  mereka siarkan. Di akhbar pula sekiranya akhbar dikeluarkan tiga kali sehari, maka setiap keluaran tiga kali sehari itulah mereka akan keluarkan berita amah mereka di dera di Malaysia. Perkara ini juga yang membuat hubungan antara Malaysia dengan Indonesia sentiasa bermasalah. 

Apa yang nak saya sampaikan di sini sebenarnya sudah lama saya fikirkan, saya perhati, saya teliti dan saya ingat. Cuma ianya tidak tertulis selama ini. Bila ada satu kes baru yang berlaku tiga hari lepas di mana seorang majikan didakwa di mahkamah kerana mendera amah mereka, baru saya terlintas untuk berkongsi pendapat saya dengan rakan-rakan semua. 

Cuba anda ingat-ingat dan fikirkan balik..... Dalam kes-kes penderaan pembantu rumah yang berlaku di Malaysia, siapakah majikan mereka ? 

Majikan yang mendera itu berbangsa apa ? 

Seingat saya dan sepenelitian saya 99.99 peratus kes penderaan pembantu rumah di Malaysia dilakukan oleh majikan berbangsa cina. Seingat saya dan sepenelitian saya kes yang melibatkan majikan berbangsa India ada satu di Klang dan melayu ada satu kes di Johor. Yang lain daripada dulu hingga sekarang juara mendera pembantu rumah di Malaysia adalah majikan berbangsa cina. 


Seingat saya dan sepenelitian saya kes yang paling besar yang berlaku dan yang paling mendapat perhatian adalah kes penderaan ke atas Nirmala Bonat oleh majikannya, Yim Pek Ha. Hiruk pikuk seluruh Indonesia apabila kes ini berlaku. Indonesia ketika itu mengambil keputusan untuk menghentikan serta merta penghantaran pembantu rumah mereka ke Malaysia. Malah kes itu turut menjadi perhatian Presiden Susilo Bambang Yudiyono apabila dalam lawatan beliau ke Malaysia beliau bertemu dengan Nirmala. 


Bermula daripada situlah masalah bekalan pembantu rumah Indonesia ke Malaysia mula bermasalah dan hubungan antara rakyat dua negara juga menjadi tegang. Semuanya berpunca daripada majikan  berbangsa cina. 

Berikut adalah antara yang sempat saya cari di google kes penderaan pembantu rumah yang melibatkan majikan berbangsa cina. 













Di Malaysia kita ada ramai masyarakat cina. Tapi saya tidak kata semua mereka jahat. Ada juga cina yang baik dan memahami situasi keliling. Saya juga ada beberapa rakan-rakan cina yang baik termasuklah rakan baik saya Mr TCL. Cuma ada segelintir cina ini yang mungkin dari keturunan suku sakat komunis yang kurang ajar dan jahat. Sebab itu saya cukup anti dengan cina-cina DAP kerana bagi saya mereka tergolong dalam golongan itu. Sebut sahaja cina DAP darah saya mulalah berderau dan bulu roma mula meremang. Serius beb....saya memang tak boleh dengan cina-cina DAP....

Mana-mana orang melayu yang bersekongkol atau menyokong DAP adalah melayu yang paling bodoh dan bangsat. Mana tak bodohnya jika kamu bersekongkol dengan cina yang jahat. Jika kita melihat luaran itu memanglah pemimpin-pemimpin DAP itu baik tambahan pula seperti Lim Guan Eng yang bermulut manis  serta bijak berdrama. 

Lim Guan Eng bagi naik elaun sekolah agama di Pulau Pinang geng-geng Pas bertakbir. Kononnya Lim baik dan prihatin pasal islam. Bila Lim Kit Siang kata nak bertanding guna lambang Pas geng-geng Pas selawat kononnya Kit Siang dah masuk roh islam. Bila Anthony Loke menyatakan keprihatinannya tentang nasib rakyat Mesir , geng-geng Pas maki pemimpin Umno dan puja julang pemimpin DAP kononnya lebih prihatin tentang nasib rakyat Mesir.

Itu semua wayang....DAP baru bagi gula-gula kamu semua dah seronok bagai nak rak. Itu waktu dia
belum dapat negara ini lagi. Bila dia dah dapat jangan kata dia nak bagi gula-gula , tanah kamu pun habis.

Di Pulau Pinang DAP berkuasa, ada DAP lantik Adun Pas sebagai exco negeri ? Itu antara contoh terbaik rupa sebenar DAP jika mereka berkuasa. Waktu belum dapat kuasa memanglah mereka akan buat macam-macam untuk dapat sokongan kita. Bila dah dapat jawabnya jadi Nirmala Bonat lah kita semua....

Rata-rata masyarakat cina di Malaysia sekarang kepala mereka telah didoktrinkan oleh DAP untuk menolak MCA dan Gerakan. Ini kerana MCA dan Gerakan berada dalam BN yang ditunjangi Umno dan parti-parti bumiputra yang lain dan mereka faham keadaan sebenar negara ini. Jadi mereka tidak boleh lebih-lebih dan terlalu ekstrem dalam memperjuangkan kecinaan kerana mereka menghormati parti-parti bumiputra yang lain. Berbeza dengan DAP yang boleh ekstrem memperjuangkan kecinaan. Apatah lagi segala perjuangan kecinaan mereka disokong oleh Pas dan PKR. Ada orang kita pula pergi balun MCA dan Gerakan kerana gagal menarik sokongan cina kepada BN. Bila MCA dan Gerakan jadi ekstrem sikit lebih kurang DAP memperjuangkan kecinaan, orang kita balun mereka pula kerana ekstrem. Buat salah tak buat salah, serba salah....

Bangsa cina yang ekstrem dan terlalu kecinaan ini bahaya. Mereka boleh buat kita jadi sepertimana pembantu-pembantu rumah yang di dera seperti yang saya katakan diatas. Oleh yang demikian elaklah untuk bersekongkol dengan mereka. Saya bukan nak minta orang-orang melayu semua alih bukit atau angkat gunung. Cuma nak minta jangan sesekali bersekongkol, menyokong atau memilih DAP. Sesungguhnya mereka cukup-cukup merbahaya untuk kita dan negara.

54 comments:

Anonymous said...

1000% peratus setuju dgn ulasan diatas, lebih2 lagi tentang perangai dan niat jahat serta permainan 'opera cina' pemimpin busuk hati DAP.

hanizam said...

TU SATU HAL...TENGOK JE RUMAH TERBUKA HARI RAYA, SIAP TAPAU LAGI BAWAK BALIK RUMAH...

BAB MAKAN FREE MEMANG DEPA NO 1...KALAU TAIK TU BOLEH MAKAN, DAH LAMA TAIK TU DORANG TELAN JUGAK...

Anonymous said...

Bro RBF

Spt biasa ..artikel bro mmg mmbuat sy trpikir akan kebenaran yg amat menyakitkan...mmg majoriti cina di Malaysia amat biadap n kurang ajar serta berhati komunis...

sikap kurang ajar itu kian di zahirkn secara terang2an di saat ini akibat persekongkolan puak bahalol warna hijau itu..sokongan padu puak hijau itu mnybbkn mrk kini sewenang2 mghina n mmprlekehkn agama , bangsa dan negara kite..

Krn kebahalolan puak hijau mnyebabkn kaum len memandang hina org Melayu..hny krn 'wang hengget yg sedikit amat' bisa mngubah matlamat perjuangan puak hijau itu..mnybbkan kaum cine menuduh org Melayu mmg xde maruah...maruah bisa di jual beli dgn nilai yg amat murah..mmg sial PAS..

Dan penderaan thdp amah Indonesia berlaku hny krn mrk juga Islam/Melayu/Indonesia...keturunan komunis memandang hina pada kite org Melayu/Islam..

Cara paling afdal yg kjaan patot lakukn hapuskn dulu tempat pembiakan baka2 komunis...mrk mnjadi sombong dan bongkak krn tmpt pembiakan mrk kjaan xbrani langsong sentuh malahan pm n konco2 siap bagi dana berjuto2 hengget..

wat pe nak wat baik pada kaum yg mmg busuk hati sebusuk babi makanan kegemaran mrk..

Anonymous said...

Saya bersyukur kerana mempunyai kawan-kawan cina yang baik dan kami sudah lama berkawan tapi.........yang baik tu hanya sedikit sangat bilangannya dan memang tak ramai jumlahnya. Kebanyakan majoritinya tak ada rasa setia-kawan......jadi berhati-hatilah.....

Anonymous said...

Yang afdal Cina hanya boleh ambil Pembantu rumah dari China & vietnam sahaja tempat lain dilarang.

Anonymous said...

Diperhatikan rata-rata kes penderaan pembantu rumah yang didakwa di mahkamah melibatkan majikan bukan Melayu. Itu fakta.

Saya pernah menyertai forum online akhbar di Indonesia terutama berkenaan isu ini dan adalah menjadi kebiasaan untuk rakyatnya meletakkan kesalahan di atas Malaysia.

Namun apabila disentuh atau disebut bahawa pendera adalah bangsa Cina, semasa menjawab komentar oleh pembaca lain, komen tersebut langsung tidak disiarkan.

Saya membuat kesimpulan bahawa pengarang atau moderator forum tersebut (akhbar Inggeris) adalah berbangsa Cina ataupun akhbar dimiliki oleh orang Cina Indonesia dan apa-apa perkara yang melibatkan bangsa mereka akan dipadam dan dinyahkan dari forum.

Jadi kita perlu mencari satu mekanisme untuk memastikan fakta ini diketahui oleh rakyat Indonesia kerana akhbar mereka tidak akan menyiarkan fakta ini

malayoo mudah lupa said...

Kalo dulu shah alam cina jarang nk beli rumah tapi sejak PKR memerintah dh makin ramai cina invest in propoerty in shah alam dn makin ramai jugak yg berhijrah ke shah alam ini ada lah strategi jangka panjang mereka nk pecah kan undi kaum malayoo, strategi yg sam di gunakan di spork....sindri mau ingat la org malayoo

Anonymous said...

macam tu la bila orang islam miskin. terpaksa lah jadi hamba abdi kepada orang kafir. nak buat macam mana dah nasib tuhan tentu kan macam tu. bersabar saja la dengan dugaan tuhan.

Anonymous said...

Aku pekerja kilang yang asalnya dimiliki oleh pelabur orang putih Hampir 20 tahun aku bekerja disana banyak faedah juga yang diberi orang putih ni kepada pekerja,kononya ekonomi merudum kilang cinabeng ambil alih tapi pegawai atasan cinabeng dikekalkan kami pekeja bawah ditekan banyak kawan berhenti.

Anonymous said...

Sokong sangat mereka memang bangsat.. aku bg satu contoh tempat kerja aku yg berbilang bangsa dari utara selatan dan sabah serawak semua di satu bagunan yg sama..bab nk bg kerjasama jgn mimpilah puak cina biaDAP ni nak tlong tapi bila dia susah memerlukan bantuan kami wahhh aku rasa lembut gigi dari lidah.. Nah korang pikir2 lah kat situ baru sama taraf jawatan belum berkuasa lagi tu...
P/S itu baru cina biaDAP kat tempat kerja aku belum kira yg dpt kuasa politik kat luar tu..tlg lah sejak selepas pru13 mereka jadi lebih besar kepala disebapkan mendapat sokongan dari sebahagian bangsa melayu yg kecewa dgn kerajaan tapi membuat pilihan yg salah dgn memilih bangsa cina biaDAP nie sebagai madah perjuangan...tolong la sedar sekali mereka dapat xkan dilepaskan kembali apa yg mereka ada...

Anonymous said...

Betul saya sedar perkembangan tu sebap saya tgal di shah alam sejak akhir2 nie brtambah muka2 komunis ni di shah alam dulu klau lepak kedai mamak susah nak nampak puak2 nie tapi skrg nah mula2 diam je bagus je nampak esok2 dah ramai huh mampus...

Anonymous said...

Semasa Tun M jadi PM merangkap Menteri Dalam Negri, arwah Megat Junid (Timb. Menteri KDN) pernah keluar statement,maid Indonesia yang beragama Islam hanya boleh diambil berkerja oleh Majkan Islam. Apa jadi dengan polisi itu? Menteri Dalam Negeri Cap Ayam yang ada la ni buat apa?

SolitaireHunter said...

Bangsa cHINA di Malaysia sekarang mengalami masalah sakit jiwa yang teruk bilamana kita lihat ramai mereka yang terlibat dengan kes penderaan anak, penderaan amah, mencuri makanan semasa jamuan, menghina agama orang lain lain. Mereka seolah-olah seperti binatang yang tidak boleh lagi berfikir sebagai insan biasa

Anonymous said...

Kalau dah lebih 90% cina sokong DAP dan pembangkang di PRU13... adakah statement di article ini sudah mula berlembut? Apa dah jadi...melayu mudah lupa!!!!

Anonymous said...

yang kena getahnya kepimpanan negara...Orang Maelayu la..UMNO juga yang kasi cuci...

malayoo mudah lupa said...

Yang aku tk paham apa yg susah sangat PASnk gabung dgn UMNO, klu malayoo bersatu mmg suma bangsa akan ketaq teloq

Anonymous said...

Artikel yang bagus, dalam masa yang sama kita kena ingat pasal Azeez Rahim ni , beliau tak layak jadi Pengerusi Tabung Haji . Kita tak nak kuasa di salah guna sewenang-wenang . Tabung Haji dah banyak skandal sebelum ni , Azeez pun cerita masa jadi CEO kat Tabung Haji pun tak habis lagi . Jangan biarkan duit rakyat pendeposit Tabung Haji disakau , ini lah jadi nya kalau orang tak layak dijadikan Pengerusi Tabung Haji , Azeez Rahim wajib berundur jadi Pengerusi Tabung Haji , mohon pautkan link http://no2azeezrahim.blogspot.com/ untuk pembongkaran cerita azeez rahim.

m said...

majikan bangsa cina ni bagi je amah bangsa cina. berlambak2 puak ni hari 2 tengok dalam berita tv kena tangkap jadi gro jadi pelacur...

malayoo mudah lupa said...

Cite psl azeez rhim ni tkda sangkut paut langsung dgn artikel ni...kalo betol dia slah guna kuasa repot aje dgn SPRM jgn bwk cite dlm ni kalo cite tu tk betol nanti dh jadi finah dan berdoza...

DON MELAYU said...

Terbaik bro rbf!! Aku setuju ngan ulasan kau..memang cina DAP ni semua bangsat dan pandai berlako..tapi sygnya yg ndoh jadi pencacai plak ialah org melayu kita yang dahagakan kuasa politik..dah la negara pn mreka cuba rosakkan ditambah plak dengan perngai2 setan mreka yg memalukan negara..ini semua gara2 tun dol yg berlgak pndai 2h la, dulu masa tun m cina nak angkat kepala pn xbrani, naik jer kaku tido cina trus brani pijak kepala kita...dan skrg ni najib plak yg terpaksa pikul beban tun dol..

Anonymous said...

mari kita ramai2 sokong produk melayu islam 100%..

Anonymous said...

Kenapa kerajaan lantik Azeez Mamak Rahim sebagai Pengerusi Tabung Haji ?

Rukun Islam kelima kepada semua umat Islam di seluruh negara. Menunaikan Haj di tanah suci. Sekarang dengan perlantikan Azeez, siapa ada duit boleh menunaikan Haj, siapa yang tidak dapat bayar duit poket tidak akan dapat pergi.

TABUNG HAJI AKAN JADI EKSKLUSIF SEPERTI KEDAI ROLEX ATAU FERRARI. Rakyat biasa akan mula tolak Tabung Haji dan terpaksa menggunakan kemudahan yang lain untuk menunaikan Haji di tanah suci.

Kuota untuk Tabung Haji akan di pegang oleh Azeez Rahim supaya anak beranak, seluruh UMNO yang dia berhutang kepada boleh di lepaskan dengan memberi PERCUMA kepada mereka menunaikan Haj di tanah suci. Kesucian Agama kita sudah tercemar dengan perlantikan perompak ini sebagai pengerusinya. Bukan Presiden UMNO ini tidak tahu. Mesti dia sudah dapat laporan demi laporan penipuan ahli perniagaan Azeez ini kepada hampir semua pemimpin dalam UMNO dan di luar. Berapa ramai yang sudah terpedaya dengan dia ? Berapa ramai sudah di tipu dia ?

Adakah pemimpin UMNO yang lain hanya akan duduk dan jadi YES MAN seperti dalam pentadbiran Mahathir dan Pak Lah ? Adakah kesucian Haji sudah tidak bermakna lagi kepada teras kepimpinan UMNO sampai melantik seorang penipu perompak sebagai Pengerusi Tabung Haji di terima sebulat suara oleh mereka ?

Jangan sampai UMNO jadi pembangkang selepas Pilihanraya UMUM ke 14.

Fikir Tajam said...

Inilah produk kebanggaan SJKC yg dipekikkan oleh Wee Ka Siong, Lim GuAn Jeng, Lim Kit Sial, Regina Lee, Hannah Yeoh Jerusubang dan RBA CINABENG...

INGAT SJKC INGAT PENDERAAN SADIS PEMBANTU RUMAH WARGA ASING

INGAT SJKC INGAT TAPAU-ING

Anonymous said...

Pada orang Pas yang sanggup kibar bendera DAP aku nak ingatkan " kalau cina DAP berjaya bentuk kerajaan di negara ini, islam setakat untuk sembahyang saja "

Jangan jadi bongok lagi semacam itu pada PRU 14 nanti.

Anti Bongok

Anonymous said...

Melayu elok jaga tepi kain sendiri dan perbaiki diri sendiri,ianya lebih afdhal.Tang Cianabeng ni kalau mereka buat salah biar pihak berkuasa menyelesaikannya.Kalau mereka berubah jadi lebih baik dari Melayu,apa Melayu boleh dapat.Nanti kalau mereka ambil pekerja Indon,layan dgn baik,bagi gaji tingi,kau orang dapat apa?.Indon ni,kalau kita baik sangat dgn mereka ,mereka naik kepala goreng sana goreng sini,lari sana lari sini,curi sana curi sini pedulikan hal mereka dgn Cinabeng tu.Jangan-jangan kau org tak pernah ada maid kot,tak tahu kerenah mereka.

Anonymous said...

Tu la kebanyakan orang2 pas ni tak sedar...cina2 dap ni berlakon...tak dapat kuasa lagi boleh la tunjuk kata diorang ni sokong islam...jaga melayu...itu semua nak undi melayu la...jangan jadi bodoh la puak2 hijau oi...

Anonymous said...

aku dh trfikir prkara ni lama dh.. sejak kes nirmala bonat tu... bila cina tu nk dhadapkn ke court... siap pura2 sakit lagi.. last skali kena 15 thn pnjara... padan muka.. pada hemat aku la.. depa tu mungkin ada prasaan benci atau marah pada org Melayu tapi lepas geram pada amah Indon.. Indon & Melayu adalah serumpun.. aku rasa begitu laa..

Anonymous said...

jangan lupa kaum2 pariah jugak buat kerja dajjal ni jugak

Anonymous said...

rbf....saya setuju sangat seperti kata tuan....melayu yang sokong dap adalah melayu yang paling bodoh dan bangang.....tam

Anonymous said...

Ko org ape hah? Bahasa melayu tunggang langgang cakap tak punya bukti. Woi cinabeng sial! Pegi belajar bahasa melayu dulu kalau nak menyamar pun. Azeez ok apa..pemimpin umno paling prihatin pada org susah.

Anonymous said...

anon 4.06 masuk dok sapam semua blog orang tu menghentam azeez rahim adalah orang mashetah. dendam dan dengki pd azeez rahim kerana dia tak terpilih sebagai calon.lepas tu azeez menang pula dan dilantik di TH.lagilah mashetah bengang.dia tak terpilih sebagai calon kerana nama sangkut di sprm.pasang orang dok spam blog orang merata.

Anonymous said...

Cinabeng sebenar nya melihat amah Indonesia sebagai melayu islam. Dalam hati cinabeng memang tersemat kebencian mendalam terhadap orang melayu & islam. Mereka nak hentam melayu & islam Malaysia tapi mereka tak berani, jadi hentam lah amah Indonesia. Rakyat tak faham kenapa amah Indonesia beragama islam dibenarkan berkerja dengan bukan islam. Kenapa tidak disyaratkan bukan islam boleh hanya mengambil amah dari filipin atau india? Pendapat saya, apabila amah Indonesia islam didera oleh majikan bukan islam, maka pihak berkuasa turut menanggung dosa dan akan tertanggung di akhirat ALLAH.

Anonymous said...

Dekat kejiranan saya, neighbour sebelah rumah dah lapor tentang penderaan pembantu rumah oleh bangsa tu...polis tak buat apa pon. Beliau telefon kedutaan indonesia pon tidak ada tindakan. Saya rasa hanya gimik sahaja concern kerajaan Malaysia dan Indonesia.

Anonymous said...

yup..aku setuju..dengan mendera org indon mereka sprti mlepas geram pd org melayu secara fizikal..mereka hnya dpt mendera org melayu dari segi ekonomi dn mental org melayu yg makan gaji dgn cinabeng..sbbtu kita perlu jihad ekonomi dgn mmboikot BCL ekonomi mereka...

Anonymous said...

Yup..aku setuju bro..cinabeng melepaskn geram pada melayu dgn mendera org indon secara fizikal dan mental..klu org melayu di deranya secara ekonomi dn juga saikologi pd melayu yg makan gaji dgn cinabeng...sebabtu kita perlu jihad ekonomi dgn mmboikot ekonomi mereka..BCL

Anonymous said...

Aku tkmahu dan tk redho PAS bergabung dgn UMNO sbb PAS setan dan perosak. Jika mahu bersatu bubarkan PAS dan sertai UMNO. PAS akan rosakkan UMNO dr dalam.. tunggulah. Politik PAS sgt kotor dn mereka gemar main perang saraf ala Yahudi, dan mereka tkkan tunduk pd perkara baik. Melainkan nafs mereka dipenuhi.

Lantaklah berpecah pun asalkan Malaysia ini selamat dr rosak sepenuhnya krn PAS meresap dlm UMNO.

Melainkan UMNO ada mekanisme kukuh utk elak dr PAS rosakkan UMNO dr dlam.

Wallahualam.

Anonymous said...

Azeez adalah org baik dan di Baling wpun lubuk PAS tp Azeez terpilih, siaap sangka. Azeez byk bntu bawak balik betina2 Melayu, Melayu yg ckp pandai tp anak bini pn xboleh jaga.. jantan lain angkat.

Dakyat halus nk jatuhkan Azeez di sbbkn hasutan syaitan2 ini yg berhasad dengki.

Anon setan kt atas tu tanpa jemu posting merata2 blog ulang dan ulang benda yg sama fitnah pd Azeez sejak beberapa bulan lalu. Manusia yg rosak jiwa dan hasad adalah alat syaitan.



Anonymous said...

Cina mmg bangsa yg zalim dn menindas bila mereka ada kuasa. Bila mereka ada kuasa mereka akan siksa org Melayu spt mana skala pembantu rumah Indonesia ini. Mereka sgt jahat dlm zalim.. bngsa pemakan babi cinabeng ini harus dihalau keluar dr Tanah Melayu!!

Anonymous said...

sokong anon 8.55 dan 12.05!!
mmg mereka bencikan Melayu dan lepas geram pd Indon. ini pd skala kecil. Bykgkn jika mereka memerintah Malaysia.. habislah kita di zalimi spt kes2 ini.

ABC BCL!! tumbangkan CinaBeng melalui eknomi!!

Anonymous said...

4 kali ak pergi indon taun ni 4 kali ak bgtau yg dera amah tu org cina..depa pun pecaya xkan kita melayu islam tergamak buat mcm tu..ak jarum2kan indon tu supaya benci cina

Anonymous said...

indon2 kat tempat aku pun tahu cina yg jahat di negara ini yg selalu dera bangsa dorang. majikan melayu mcm aku dorang tau sgt mmg tak tergamak nak buat camtu apatah lg jika amah atau pekerja yg seagama...itulah yg aku selalu bgtau kat pekerja2 aku..
tp nak buat camne..kerana dogs and pigs punya virus, habis rakyat malaysia kena sakitnya..

Anonymous said...

Ingat mlayu semua ingat sumpah kita ingat ikrar kita ingat janji kita pada agama, bangsa dan tanah melayu BOIKOT APE SAJE BISNES CINABENG sampai kiamat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Apa citer pasai tabung haji ni..?? lari topik... ada gak mamat ni dok cuba larikan topik sebab kita la ni dok boh CINASIA pasai penderaan... Ada gak mamat ni MELAYU BANGSAT... dok pertahankan DAPig aka CINASIA/CINABENG... jgn alih perhatian kami la bro....

Anonymous said...

salam

rakan cina indonesia saya berkata

"cara menghina kaum pribumi dnegan menjadikan mereka pekerja bawahan, dah kerahlah mereka seperti babu' , mereka pasti lakukan.

pas menjadi babu kepada setiap pilihanraya, mereka sedar tetapi atas dendam kesumat mereka rela jadi hamba.

warga batu gajah

Anonymous said...

BANYAK KOMEN2 NEGATIF N REPORT POLIS DIBUAT OLEH KELUARGA GENG SAMSENG YG DITEMBAK POLIS.
PENDEKATAN YG DICADANGKAN OLEH WAKIL RAKYAT DAP KEPADA PDRM IALAH PDRM HENDAKLAH BAWA WAKIL RAKYAT DAP SEMASA SERBUAN KE LOKASI2 SAMSENG 04. SAMSENG 08. SAMSENG 09. SAMSENG 007 (SEDARA "JEBON").
SAMPAI DI LOKASI SAMSENG MAKA WAKIL RAKYAT DAP AKAN MEMUJUK SAMSENG2 INI MENYERAH DIRI DENGAN KAEDAH PSYCO IAITU DGN MENGHULURKAN DAUN SIREH ATAU TODI MELALUI.TINGKAP. JIKA GAGAL JUGA WAKIL RAKYAT DAP AKAN GUNA KAEDAH LEBIH PSYCO IAITU.DGN MENDENDANGKAN LAGU P RAMLE BERTAJUK "ACI ACI BUKA PINTU". SENIKATA LAGU ITU ADALAH
"ANEI ANEI BUKA PINTU
APPA DATANG PUKUL SATU
JANGAN TAKUT POLIS SERBU
ADA PISTOL TIADA PELURU
APPA APPA LEKAS DATANG
ANEI TAKUT KENA SERANG
LUAR RUMAH POLIS GARANG
PDRM SUDAH ISTIHAR PERANG
ANEI ANEI JANGAN BIMBANG
APPA ADA PARANG KONTOT
POLIS SEMUA SUDAH TAKUT
NAMPAK PARANG POLIS PUN CABUT
APPA APPA TERIMA KASIH
BAWA TODI JUGA SIREH
SUDAH MABUK APPA
DISEMBELIH
PADAN MUKA ASYIK SALAHKAN POLIS

Anonymous said...

tak habis2 takutkan orang melayu.. silap2 jadi macam mesir juga malaysia ni.. perang antara penyokong china dgn penyokong melayu.. org china dia meniaga.. kira untung saja maa.. mana nak berperang.. harta dah banyak.. kompleks2 beli belah semua depa punya.. rumah2 kedai.. kira2 95% depa punya.. china yg jadi biadap mesti bersebab..
masaalah nya org kita ni melayu.. jual tanah rezab melayu.. apa hal.. dah ada undang2 tak benar jual.. dia pinda pulak kata boleh ganti.. ini dasar org melayu yg memerintah sekarang ni la.. tak memikir anak cucu semakin ramai.. malas lah nak cerita panjang2.. cari lah sebab sendiri dan cubalah kembalikan tanah rezab melayu yang telah tergadai tu..

Anonymous said...

Perbualan aku dgn org gelang patah mereka kata lim sial tak tunjuk muka pn lepas menang...broker2 dan hartawan hongkong banyak membantu membeli dan menjolok tanah2 melayu dikwsn ini....hinggakan warung org orang melayu di kwsn melayu terpaksa menyewa dgn cina sykt Hohup rm500 sebulan...bangsa bangsat yg tak pernah cukup dan tak mau kalah ini didik anak mereka dgn berkata mereka kaum pendatang dan menumpang disini tapi bila kita cuit mereka dgn kata2 tu mereka marah pula...bangsa binatang yg amat bangsat dan sial ini senang kata dalam bahasa oangputih mereka
adalah jenis I DON'T WANT MUCH BUT I JUST WANT EVERYTHING

Anonymous said...

Red bean

Anonymous said...

pasal kaum mereka kuat dera lah kos nak ambil amah dah naik jadi 8 ribu..patutnya amah islam kerja dengan org islam sahaja..macam mana amah islam nak masak babi?

Anonymous said...

Btul2.. Pent je bce entry lain komen lain..xabih2 ngutuk orng
....dah rezeki die kt situ...yg lain usaha la maner tau satu ari dpt jd pengerusi TH gak

Anonymous said...

Sbb PAS tu Syaih

Anonymous said...

Bro RBF...
coba anda buat klip video tentang isu ini dan di upload di youtube. Kami kewalahan menjawap isu2 begini kepada forumer dari Indonesia. Terlalu banyak link untuk menunjukkan fakta.
terimakasih...

Anonymous said...

most ridiculous blog i've ever seen.so much racism in here.

Anonymous said...

like a thieve always wary of their belongings, a racist will always be wary of others and so they claim other people racist

yup im talking to u
October 14, 2013 at 7:36 PM


melayu hampa