Friday, August 16, 2013

Kisah Sebenar - Anwar Yang Tawarkan Perpaduan Dengan Najib


Beberapa hari lepas Anwar Ibrahim membuat kenyataan bahawa beliau mengesahkan Datuk Seri Najib menawarkan untuk membentuk kerajaan perpaduan dengannya. Sini

Seperti biasa....setiap patah perkataan yang keluar daripada mulut Anwar kita tak boleh percaya 100 peratus kerana ianya datang daripada seorang munafik. Sebelum pilihan raya umum yang lepas dia berjanji akan mengundurkan diri dari politik sekiranya pakatan pimpinanannya gagal mengambil alih pemerintahan negara. Selepas PRU lain pula jadinya. Tak munafik ke namanya itu ? 

Sekarang dia kata pula Najib tawar perpaduan dengannya...

Apa sebenarnya yang berlaku ?

Anwar telah terlepas peluang terbaik untuk menjadi PM dalam PRU lepas. Selepas PRU beliau sudah tidak dihormati oleh sekutu-sekutunya. Orang-orang mereka lebih menghormati Khalid Ibrahim dan Lim Guan Eng, kerana dua orang itu lebih berkuasa berbanding Anwar yang hanya berjawatan Ketua Pembangkang. Itu pun atas ehsan DAP....

Anwar inginkan kuasa....Anwar ingin dihormati dan disanjungi....Anwar juga bengang kerana Khalid Ibrahim banyak tidak mengikut arahan-arahannya....

Anwar ke Indonesia sekali lagi dan berjumpa Jusuf Kalla merayu-rayu meminta Jusuf agar menolongnya sekali lagi menjadi perantara antara beliau dan Najib. Jusuf agak keberatan untuk menjadi orang tengah sekali lagi kerana beliau telah ada pengalaman ditipu Anwar semasa menjadi orang tengah dalam kes perjanjian PRU lepas. 

Selepas pertemuan Anwar berkali-kali menghubungi Jusuf merayu-rayu agar menolongnya. Dalam bulan Ramadhan Anwar ada menghubungi Jusuf dan salah satu ayat yang digunakan dalam perbualan tersebut seperti berikut, 
"Bilang sama Pak Najib di bulan Ramadhan perlu bermaaf-maafan".

Antara yang ditawarkan Anwar untuk membentuk perpaduan dengan Najib seperti berikut, 

1) Anwar akan memecat Khalid Ibrahim dan Najib boleh memilih individu pilihannya untuk mengetuai Selangor. 

2) Anwar dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

3) Empat orang ahli parlimen PKR dilantik sebagai menteri.

Pujukan demi pujukan oleh Anwar Ibrahim akhirnya membuat Jusuf mengalah dan bersetuju untuk menjadi orang perantara. Jusuf sepatutnya ke Kuala Lumpur untuk bertemu Datuk Seri Najib  pada malam 11 Ramadhan. Namun disebabkan oleh pesawat peribadinya mengalami kerosakkan Jusuf terpaksa membatalkan kedatangannya ke Kuala Lumpur pada 11 Ramadhan. 

Jusuf Kalla ke Kuala Lumpur pada 20 Ramadhan bersamaan dengan 28 Julai 2013 setelah pesawatnya boleh digunakan. 

Jusuf datang bersama beberapa lagi ahli rombongannya. Antara yang datang bersama Jusuf adalah, Ade Dwi Irawan, Hamid Awaludin dan Emir Chairullah. 
JKM- Jusuf Kalla Mufidah
Mufidah adalah isteri Jusuf Kalla
Pesawat Jusuf yang bernombor pendaftaran PK-JKM mendarat di Kuala Lumpur pada 28 Julai 2013 jam 8.20 malam. Jusuf mengadakan pertemuan dengan Datuk Seri Najib pada malam itu juga untuk membawa tawaran-tawaran yang dikemukakan Anwar. Bagaimanapun Datuk Seri Najib telah menolak tawaran-tawaran yang dibawa oleh Jusuf Kalla. 

Selesai bertemu Datuk Seri Najib, pada malam itu juga Jusuf terus bertemu dengan Anwar bagi menyampaikan berita yang Datuk Seri Najib menolak tawaran yang dikemukakannya. Jusuf bersama rombongannya berangkat pulang dengan pesawat yang sama pada keesokkan paginya (29 Julai 2013)   jam 7.00 pagi. 

Anwar berang dengan Najib yang menolak tawarannya. Itulah sebabnya dua hari selepas itu iaitu pada 1 Ogos 2013 Anwar membuat satu kenyataan yang keras terhadap Najib dengan menggesa Najib agar tidak menjadi seperti binatang. Lihat di sini .

Kebanyakkan orang-orang Pas telah mengetahui perkara ini. Sekumpulan pemuda-pemuda Pas telah diberitahu perkara ini dalam bulan Ramadhan. Sebab itu bila Anwar membuka kisah ini ianya tidak disambut oleh puak-puak Pas atau tidak ada hu...ha...hu....ha....puak-puak Pas memperlekehkan Najib kerana mereka telah tahu lebih awal perkara ini dan mereka tahu yang sebenarnya Anwar yang menawarkan perpaduan dengan Najib. Bukannya Najib yang menawarkan perpaduan dengan Anwar. 

25 comments:

Anonymous said...

anwar ibrahim kantoi untuk kesekian kalinya, disebabkan takut najib buat statement mengenai tawaran anwar itu, maka dia terlebih dahulu bermuka mula dengan media. kononnya siapa yg spark the issue first is on the right side, pundekk lah anwar

MegaBidaman

Anonymous said...

..jgn percaya cakap kote bengkok aka aljuburi aka munapig sepanjang zaman ni.. segala yg keluar dari mulut lahanat sekoq ni hanya untuk mencapai cita2 dia nak jadik pm msia aje.. haramjadah sunggug aljuburi sekoq ni.. taqbir!..

Anonymous said...

Kote anuar da tegang, tu yg dia berang... Kikikiki. Nasib le sapa jadi kambing hitam atau jadi pengikut bodoh mcm si bodoh anuar si kote tegang.

Anonymous said...

Bapak kaki harya pungkok, anak kaki hisap kote

DON MELAYU said...

Anwar sudag terdesak untuk memiliki kuasa..dia sendiri sedar yang hayat dia dalam politik tanah air sudah blh diibaratkan seperti nyawa2 ikan selpas PRU 13 baru-baru ni..sebelum najib buka mulut,baik dia buka mulut dulu hantam Najib...seperti yang kau cakap bro RBF,PAS mungkin tahu tapi berani ke PAS nak bunyi suara??mereka pun ibarat keldai di dalam PR sekarang ni..kita semua tahu yang Anwar 5 tahun akan datang yakni pada PRU 14 tdak akan sepopular anwar sekarang sedangkan Najib terus mendaki dan mencapai kejayaan dan meraih populariti lebih dari Anwar..

And for the second thought,cuba kita fikir dari segi logiknya..sape yang menang PRU skrg ni??najib ke amwar?jadi sape yang lebih terdesak??Najib dah ada kuasa,dia dahpun bentuk kerajaan dia sndri,kerajaan yang dia menang dri PRU...lagi satu,Najib disokong oleh setiap melayu dan bumiputra kecuali melayu PAS yang sanggup jadi keldai kepada cina DAP lahanat..buktinya,siapa yang memenangkang BN pada PRU lepas,org melayu dan bumiputra...ini bermakna org melayu masih lagi percaya dan yakin pada Najib..tahniah kepada DS Najib kerana menolak dari menerima tawaran Anwar Ibrahim Chinadoll...jangan ulangi kesilapan yang Tun M pernah buat dulu,iaitu percaya kepada Anwar...

Anonymous said...

munafik punye anwar. 10 dia cakap 10 tu semua tak bole pakai. penipu.

Anonymous said...

Rasanya Anwar sudah hilang pertimbangan,ini tentu bahana 'ubat' yg di lahapnya setiap kali bila mukanya kelihatan senget dan hegek,bagi mengembalikan serinya.Tak cukup dengan itu,dia juga melahap 'ubat kuat' anunya yg sentiasa memerlukan tempat utk di pantak.

Anonymous said...

Anuwar takut sbb dia tahu dia mungkin akan habiskan sisa2 hidup dia dlm penjara nnti.

Anonymous said...

waktu Haji Hadi Awang nak buat kerajaan perpaduan siapa yg halang ? siapa dibelakang yg menghalang ? Tentulah Anwarun Ibrahimun

Tetapi kini ?

Look ?

Kan dah jilat ludah sendiri ?

Nah engkau

PADIR

mat saga said...

fuhhhh... legaaaaa... nasib baik najib tolak... kalau la si lahanat tu jadi timbalan perdana menteri habis la bontot staff kat opis tu nanti kena rodok dgn kote bengkok dia...

Anonymous said...

tam said....puh lega najib tolak....kalau terima,lingkup semua yang ada...

Anonymous said...

Dia bukan nak jadi PM sangat.. dia aim pungkok Muhyiddin...bila beres..itu pon kot beres...dia aim bontot najib yang putih gebu dan Curvy pulak tu...

Achtung...Danger Ehead..

Anonymous said...

anwar tu dah tak betul, dlm peribahasa melayu ada berkata biarkan si luncai terjun dgn labunya maka anwar patut dilayan spt si luncai. Tiada faedah melayan anwar yg gila kuasa.

Anonymous said...

Tau plak ko kote nye bengkok.membuktikan ko dah merasa ler tu.kih.kih.kih.kih.

salim hasan said...

INI MAAACIAM KA??? WOI YO KAH!! KAH!! KAH!!!! LAGI SEKALI PUAK PUAK PAS DAN DAP KENA LIIIIIIIIWAT KETIKA SEDANG TIDUR!!!!

Anonymous said...

Dah tiba masa utk Jusoff Kala berhenti mencampuri hal2 berkenaan Anwar Ibrahim, dah ditipu masih lagi meminta ditipu, dtg dgn jet peribadi utk apa? Utk mencampuri urusan negara? Berhenti lah Jusoff Kala, anda jgn sekongkol dgn seorg mahluk perosak

Anonymous said...

Mati hidup balik pun aku tak setuju Najib bentuk kerajaan perpaduan dengan Anwar. Membahayakan bangsa Melayu dan agama islam.

Kalau Najib nak bentuk perpaduan dengan Pas. Aku lah orang yang paling gembira dalam era ini. Najib patut sedar, PKR bukan ancaman kepada perpaduan melayu. Yang menjadi ancaman besar kepada perpaduan melayu adalah Pas.

Najib dan seluruh bangsa melayu wajib insaf, bahawa kehadiran PKR dalam arena politik negara tak ubah macam menambah serbuk perisa Ajinomoto dalam makanan sahaja. Sedangkan keujudan Pas itu ibarat Garam dalam makanan.

DAP nampak untuk menghancurkan kuasa politik melayu siapa yang lebih berkesan. Kalau DAP setakat berpakat dengan PKR, matlamat untuk menggugat kuasa politik melayu tak akan kesampaian jika Pas tidak diajak sama. Bila Pas bersetuju untuk menyertai gerakan halus DAP, maka peluang DAP melalui undi padu orang cina pada PRU13 baru2 ini, hampir2 berjaya menyingkirkan melayu daripada tampok pemeritahan negara.

Adakah anda bersetuju dengan saya atas kenyataan berikut :

1. Tanpa bahan perisa Ajinomoto, kita masih boleh lagi makan makanan itu.

2. Tanpa Garam, boleh atau lalukah anda hendak makan dengan berselera.

Najib harus insaf. PKR bukan ancaman kepada Umno, tetapi ancaman sebenar adalah Pas. Saya bukan minta Najib memusuhi Pas sampai ke peringkat mengancurkan parti itu. Saya cuma mahu Najib berusaha mencari titik perpaduan dengan Pas. Jika Umno berjaya menjinakkan Pas sebagai mana DAP berjaya menjinakkan Pas, saya pasti setiap orang melayu akan berasa lega.

KEPADA NAJIB KITA INGATKAN, UMNO AKAN KEKAL MEMERINTAH, MELAYU AKAN KEKAL MENJADI KERAJAAN, BUKAN MELALUI PERDAMAIAN DENGAN ANWAR, TETAPI ADALAH MELALUI PERDAMAIAN DENGAN HADI AWANG.

KEPADA NAJIB KITA INGATKAN, JIKA UMNO BERSEDIA UNTUK BERKONGSI KEK (HABUAN POLITIK) DENGAN PAS, KITA YAKIN PAS BERSEDIA UNTUK TINGGALKAN DAP. TETAPI KALAU NAJIB DAN UMNO MAHU MEMBAHAM HABUAN POLITIK ITU SORANG2 ... MAKA PERPADUAN MELAYU HANYA LAH SATU IGAUAN SAHAJA.

Mat Kedah

Shadow Banker said...

Bersyukurlah dengan Ah Jib Gor yg sedia ada/

Pak Tam said...

Anwar tersepit semakin hari semakin dihimpit oleh ketakutan yg dicipta oleh dirinya sendiri.
Mencari jalan demokrasi melalui PRU sudah berakhir. Sepatutnya dia mesti letak semua jawatan spt janjinya kpd penyokong2 PR. Dia mungkir janji.
Dia nak tunggu PRU14, rasanya sudah semakin lewat atau katalain liwat. Kes liwatnya bakal muncul kembali. Dengan menawarkan perpaduan dengan janji sebagai jalan pintas utk dia berkuasa tapi tidak dilayan pula oleh Najib.
Dia semakin dihimpit...kita tunggu apakah sandiwaranya selepas episod ini...

Anonymous said...

hang kata nak jadi pensyarah.....ptuihh pensyarah lgbt

QalamQabut said...

Pak Tam,

Anwar merasa dia belum terLIWAT untuk jadi PM, cuma sekarang kena tukar strategi.

Kalau nak tunggu bantuan DAP dan PAS di PRU14 untuk angkat dia memang dia akan semput dulu sebelum sempat jadi PM, sebab tu dia kena tinggalkan bajingan2 tu.

Dia tau Najib lembut dan lembik, lebih mudah nak diratah bila dah jadi TPM nanti. Apa peduli pada agama, bangsa dan negara kalau anak bini pun dia sanggup heret ke neraka.

Tapi yang kesiannya, dia masih mengigau. Liwatkan dia, biar dia mampos terbeliak mata.

Anonymous said...

Alohhhhh Nuar kenapalah kau jadi begini. Kesiannyaaaaaaaaaa

bro yul said...

emmmm...saper x kenal anwar munafik nie penipuan adalah wajib bg kehidupan manusia yg bernama anwar...tiada siapa pun yg nak berkejasama dengan manusia yg penuh dengan tipu helah...mmg patut pun najib menolak untuk berkejasama dengan manusia munafik nie....

Anonymous said...

weiiiiiiiiiiiiiiiiii ini semua tipu lahhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............................................bodoh pya olang.....

Anonymous said...

Tahniah malaysia ada PM KANGKUNG