Wednesday, August 21, 2013

Konsert Metallica: Adakah Unit Amal Pas Akan Gempur Stadium Merdeka Malam Ini ?


Puak-puak Pas sekarang sedang melalak membantah konsert Metallica yang diadakan di Kuala Lumpur. Lihat sini , sini dan sini.

Dulu dalam tahun 80, 90an konsert Pujaan 10 Nescafe pun puak-puak Pas boleh baling botol , kayu dan bermacam-macam objek untuk gagalkan konsert. Kita tunggu dan lihat samada Pas berani buat atau tidak di konsert Metallica ?

Pas tak perlu nak cakap banyak. Jika Pas betul-betul tak setuju dan membantah keras konsert tersebut, kita cabar Pas menurunkan panglima-panglima tempang iaitu unit amal Pas berkumpul depan stadium dan halang Metallica serta semua penonton yang sudah beli tiket dari masuk ke dalam stadium. Gagalkan konsert tersebut habis-habisan....

Kita nak tengok samada polis, Haji Hadi atau pemimpin-pemimpin Pas yang akan menggagalkan rancangan unit amal itu ?

Pemimpin DAP atau PKR batuk ja...urat dawai tulang besi unit amal Pas akan bertukar jadi urat tali tulang plastik. 

Pergilah....kalau dasar parti sendiri perjuangan negara islam pun boleh gugurkan demi memuaskan hati DAP dan PKR. Apa sangat setakat konsert Metallica.....

31 comments:

Anonymous said...

Metalicca fever bo rbf..
Aku ni lahir tahun 70an..metalicca adalah idola kami..pas nak halang buat apa..?

Metalicca akan ke singapore 24/8..nak halang ke?
Bodo nya pas ni..kalau kauorg halang..manusia manusia ni akan mencari tempat yg boleh..bodo..

Sebab tu bila pas tutup pub..disko..karaok..kat kelantan..puak puak ni p cari hiburan kat siam..bila balik rumah..bawak hiv bawak aids..habih semua kena jangkit..pastu salahkan kerajaan sebab kononnya x islam..

Tapi kauorg kena paham..bebudak sekarang lagi di sekat lagi galak..bodo..

Anonymous said...

Ada seorang member aku penyokong pas peringkat otodok, telah memberi hint untuk melihat konsert tersebut kerana itulah jiwanya/minatnya.

Anonymous said...

PAS kalau nak halang Metallica, langkah mayat kucing aku dulu.

Anonymous said...

Ek ellehhh.....Metallica pun nak kecoh ke bro?
السلام عليكم

Anonymous said...

kalu xde duit jngn harap Pas nak turun ramai2 buat taik....

Anonymous said...

Jom buat demo hapuskan rumah-rumah urut di SELANGOR..ada berani ka puak PAS PIS PUS

Anonymous said...

Kilang arak, rmh urut, disco kat selangor pun pas xberani tutup inikan pulak konsert metalica.. pas mane ade telo, xnk bg kebajikan kat metalica ke? Xkan pas nk bg kebajikan kt DAP ngn PKR je, poooodahh pas

Anonymous said...

Haa apa lagi....aku tunggu Nicky azizi datang halang konsert ni sambil berguling2 atas pentas macam sitolol yg berguling atas jalan dulu...kalau tak datang aku ludah dia

Anonymous said...

Sebagai seorang yang mencintai agama islam saya tak nampak apa islamic pun jika Pemuda Pas nak buat bantahan atau gangguan untuk menggagalkan konsert Metalicca itu.

Adakah konsert itu menghina islam ? Tidak. Adakah konsert itu cuba hendak merosakkan akidah pemudi islam yang hadir ? Tidak. Jadi apa masalah dengan Pemuda Pas ini .. gila agaknya mereka .. sasau agaknya mereka .. tak ada aktiviti nak tunjuk kepada kita bahawa mereka masih ujud agaknya.

Saya cabar .. kalau betul2 rasa diri tu islam sangat .. cintanya kepada islam berkali2 ganda lebih daripada Umno :

1. Pemuda Pas buat demo membantah dan mengecam segala macam perbuatan yang sengaja dibuat oleh penganut agama lain (orang cina dan india daripada parti sekutu Pas dalam Pakatan Rakyat) yang terang2 mempersendakan dan menghina islam.

2. Pemuda Pas buat demo membantah dan mengecam tindakan penganut agama kristian mahu menggunakan kalimah Allah dalam bible bahasa melayu sahaja. Pemuda Pas kena bertanya kepada penganut kristian kenapa bible bahasa lain tidak mahu guna kalimah Allah.

3. Pemuda Pas mesti berani menghantar memorandum bantahan kepada pihak gereja dengan kenyataan " BAHAWA KAMI PEMUDA PAS BERPENDAPAT NIAT SEBENAR PIHAK GEREJA MAHU MENGGUNAKAN KALIMAH ALLAH DALAM BIBLE BAHASA MELAYU DAN TIDAK DALAM BAHASA LAIN ADALAH UNTUK MENYEBARKAN AJARAN KRISTIAN KEPADA GENERASI MUDA MELAYU "

Wahai Pemuda Pas, ancaman yang berpunca daripada konsert2 rock tak lah sebesar mana pun jika di bandingkan dengan 3 perkara yang saya sebut tadi. Kamu sebenarnya paling dayus tapi berlagak hero islam konon ... Ptuiiiiiii .. jijik saya hendak menyebut nama Ketua Pemuda Pas Pusat.

To Live Again said...

" Seharusnya Perdana Menteri sendiri turun bermunajat bersama rakyat, memimpin solat hajat dan Qunut Nazilah, mengutip sumbangan, memberikan ucapan semangat meningkatkan motivasi dan sokongan kepada golongan mustadhafin di Mesir dan Syria sebagaimana PM Turki lakukan sehingga membuka mata pemimpin dunia Arab dan dunia Barat yang lain."

Cukup sombong dan ego penyataan dari HARAMKAH di atas. Bukan semua org mampu membuat semua perkara,ya Najib mungkin kurang dlm perkara melibatkan Islam tapi beliau sedar dn menyerahkan kpd yg ahli.Beliau tak penah berniat untuk jadikan Islam sebagai barang dagangan.

Teringat ayat Mat Sabu dulu "Pak Syeikh ni siang dia baca khutbah malam dia main pungkoq"..

Anonymous said...

Aku peminat seni ekspresi Speed Metal, aku sokong konsert Metallica dijalankan tanpa ada gangguan dari sesiapa.

Anonymous said...

Ajak Pemuda PAS pakat2 layan lagu ni :

METALLICA

Low Man's Lyric lyrics

My eyes seek reality
My fingers seek my veins
There's a dog at your back step
He must come in from the rain

I fall 'cause I let go
The net below has rot away
So, my eyes seek reality
And my fingers seek my veins

The trash fire is warm
But nowhere safe from the storm
And I can't bear to see
What I've let me be
So, wicked and worn

So, as I write to you
Of what is done and to do
Maybe you'll understand
And won't cry for this man
'Cause low man is due

Please forgive me

My eyes seek reality
My fingers feel for faith
Touch clean with a dirty hand
I touched the clean to the waste

The trash fire is warm
But nowhere safe from the storm
And I can't bear to see
What I've let me be
So, wicked and worn

So, as I write to you, yeah
Of what is done and to do, yeah
Maybe you'll understand
And won't cry for this man
'Cause low man is due

Please forgive me
Please forgive me
Please forgive me

So, low the sky is all I see
All I want from you is forgive me
So, you bring this poor dog in from the rain
Though he just wants right back out again

And I cry to the alleyway
Confess all to the rain
But I lie, lie straight to the mirror
The one I've broken to match my face

The trash fire is warm
But nowhere safe from the storm
And I can't bear to see
What I've let me be
So, wicked and worn

So, as I write to you, yeah
Of what is done and to do, yeah
Maybe you'll understand
And won't cry for this man
'Cause low man is due

Please forgive me
Please forgive me

So, low the sky is all I see
All I want from you is forgive me
So, you bring this poor dog in from the rain
Though he just wants right back out again

My eyes seek reality
My fingers seek my veins

Anonymous said...

xpdc amal konon. ketua umum kaki jubo. makan semeja pun haram weh...

Man x heran said...

elehh.. depa dok tiru black album utk muka nicky jis and azhar idrus kira x terpengaruh la.. 2 hari lepas apsal x demo? sebab Linkin Park ramai cine yg dtg...

Anonymous said...

Skng kt tepi2 jln ade pesta cina wt halau hantu kot wktu mlm..pandai pulak suh rela control jln raya,nape xsuh unit amal pas je.. Ape kata wt parody psl raya diorg ni.. Hehe.. Asal bkn cina dap...

Anonymous said...

Bodohnya amno be end pegi mamposss lahh...

DON MELAYU said...

Woi mangkuk!! Kalau nak halang pn tgk band dan genre yg dia bawak la..metalicca bkn mcm black-metal, hnya music diorng jer hardcore..mcm kau ckap la rbf, sekali lim kit siang batuk jer, trcabut serban hadi awang..nak bntah knon, ntah2 diorng sndri yg pegi layan...bila pas berckp ni korang dgr jelah, tp semua tu xleh pkai..dasar parti pengecut!!!

Anonymous said...

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/08/one-israel-endless-possibilities-versus.html

Sila bersilat. :P

Anonymous said...

ha ha anom 6.58 pembodek pakayan dah tau nak pusing camna..

Anonymous said...

anon 6:58 AM

hang ni bodo.tongong tengin. dari kecik tak mau mampus dah besar bodoh menyusahkan orang. orang dok pumpang2 bercakap tentang unit amal pas bodo. cakap pasai konsert metallica. yang hang tebang UMNO plak pasai pa?. tak dak kena mengena. tu aku kata hang memang bodo. malang malaysia ada rakyat sedungu hang ni. syoh syoh pegi main jauh2 kalau dah kering idea na

Anonymous said...

org kristian nk guna kalimah ALLAH tak bantah pon.

Anonymous said...

saudara...

itulah PAS. mereka tak menilai pun baik atau buruk sesuatu konsert. marilah siapa pun, justin bieber ke, metalica ke, linkin park ke. mereka akan tengok penyokong2 mereka. dah study, rupanya macai2 pas pun ramai yang minat metalica. malah ramai yg datang tu macai PR (bukan semua). jadi, tak jadi lah nak buat demo. paling kuat pun hantar risalah jer. itu saja yang mereka berani..

tapi kalau ikut pemimpin2 pas ni, mereka tak minat metalica. mereka prefer k-pop ala2 bertam nite! baru ngam!!!

Anonymous said...


ini kisah PAS dan macai2nya yang tak pernah konsisten.

hukum hakam Islam tu seolah2 mereka yang pegang. suka2 hati nak ubah bila2

dulu hudud adalah wajib. kafir kalau tak laksanakan. sekarang hanya 0.0001 je daripada islam...

dulu main gitar hukumnya haram. bertali katanya. sekarang azhar idrus pun main gitar. jadi halal lah

apa pula hukum perempuan jadi pelakon/model? dulu haram. abis wardina, diana amir, tu macamana? oh bertudung, xpe. tapi bila gambar isteri mereka tersebar tak berpurdah (bukan tak bertudung) mereka marah.

dulu hukum patung adalah haram. lebih2 lagi menyerupai makhluk. sbb tu replika penyu di terengganu diruntuhkan. tapi masa himpunan hijau di kedah dulu, 2 patung diperkenalkan oleh PAS. namanya hadi dan huda. begitu jugalah hukum menyimpan gambar dalam rumah. tak masuk malaikat katanya. sekarang gambar nik aziz digantung di rumah dan di punggung kereta2 mereka...

kecoh di FB video budak sekolah dibelasah. yang bersalah dah dihukum. mereka diam (setuju). tersebar pulak video amah lambung bayi. amah dihentam dalam fb dan dihukum. juga mereka diam. terbaru video suami dayus yang membelasah isteri dalam lif. pun sama. tapi dalam kes anwar dan china doll, anwar dan pasangan gay, video mustapa ali.....apa mereka kata?

video tu hanyalah besi!!!!

Anonymous said...

Bila hati berkiblatkan politik maka inilah jadinya,....

Anonymous said...

Unit Anal PAS akan mengganas lpas ni. Meka akan belasah setiap punqok yg meka jumpa. Jaga jaga dgn Unit Anal PAS semua....

Anonymous said...

N.Ajis akan bersabda supaya Metallica menutup aurat agar tidak menayang kelentit dan bersopan santun dalam konsert nanti.

Anonymous said...

halang yang suke maen bontot dulu larrr.

batu api said...

Metalicca fever bo rbf..Aku ni lahir tahun 70an..metalicca adalah idola kami..pas nak halang buat apa..?

Metalicca akan ke singapore 24/8..nak halang ke?Bodo nya pas ni..kalau kauorg halang..manusia manusia ni akan mencari tempat yg boleh..bodo..

Sebab tu bila pas tutup pub..disko..karaok..kat kelantan..puak puak ni p cari hiburan kat siam..bila balik rumah..bawak hiv bawak aids..habih semua kena jangkit..pastu salahkan kerajaan sebab kononnya x islam..

Tapi kauorg kena paham..bebudak sekarang lagi di sekat lagi galak..bodo..

August 21, 2013 at 2:24 PM

"""""""""""""""""""""""

Moga - moga engkau dikurniakan hidayah & taufiq.

Anonymous said...

Patut bagitau pada kumpulan Metallica ni kalau nak persembahan berjalan dengan aman, kena buat satu pc menyatakan sokongan 100% pada nik aziz atau had awang. Nescaya puak2 ni tak akan meroyan. Gerenti boleh punya

Shadow Banker said...

blogger RBF,
Ini pesanan ikhlas spy tolong jangan kaitkan UMNO / BN atau kerajaan dalam posting mu.

Ini demi menyelamatkan bumi Selangor dari terus diperintah oleh Pakatan Rakyat. Biar jentera politik diketuai oleh UMNO Selangor, penasihat PM dan bloggers bertauliah. Bloggers picisan yang kerap kali emo dan berblog utk melepaskan geram (spt mu, GAP, CTS dan sbg) diminta utk menyokong parti lainlah kerana lebih lama lu sokong, lebih teruk persepsi masyarakat terhadap parti dan kerajaan.

Carilah perjuangan lain yang lebih bersesuai. Aku tengok Perkasa kekurangan tenaga sukarelawan, mungkin boleh turut bersama.

WE HAVE THE NUMBERS

NANDRI dan VANAKKAM

Anonymous said...

biarlah rbf, gap nak menulis dgn cara mereka..mereka bebas dan tak payah nak bodek2 jilat2. jgn sekadar buat blog syok sndiri, tulis sendiri, baca sendiri, xde siapa singgah pun..