Tuesday, September 17, 2013

Ketua Pemuda: Siapa Pilihan Anda, Khairy atau Akramsyah ?

Saudara Khairy Jamaluddin

Saudara Akhramsyah Sanusi

Jawatan Ketua Pemuda Umno yang sebelum ini tidak begitu menjadi perhatian kerana banyak pihak yang meramalkan Khairy Jamaluddin akan mempertahankannya tanpa sebarang pertandingan tiba-tiba menjadi perhatian. Semuanya bermula apabila Akramsyah dua hari lepas mengumumkan bahawa beliau akan bertanding merebut jawatan berkenaan. 

Jika anda seorang ahli Umno, siapakah yang menjadi pilihan anda ? 

KJ atau Akramsyah ? 

113 comments:

Ahmad said...

Akram Syah

Anonymous said...

Akram Syah..

Anonymous said...

akramsyah !

Anonymous said...

haha..

siapa dan apa sumbangan Akram Syah. fizikal pun dah tak pas gaya Pemuda..petua ada la hehe

Anonymous said...

apa pula sumbangan khairi, langgar kete kawin anak TPM, bila dah naik PM, naik kan harga minyak 2.70, kah kah kah, semua projek geng dia yang sapu, dia kerja apa ye leh jadi kayo.... muskil aku

pemerhati said...

Dua2 sy x nak. Tak ada org lain sebagus mukhriz utk jadi ketua pemuda?

Anonymous said...

Confirm Akram Syah...Hanya orang Melayu gila aje yang sokong KJ yang tiada semangat patriotik dan semangat kemelayuan....

Antara ketua pemuda yang tiada telor yang tidak berani untuk bersuara untuk memperjuangkan nasib orang melayu.. apatah lagi agama islam...Itulah sebabnya banyak wujud NGO yang ditubuhkan untuk memperjuangkan melayu dan islam seperti PERKASA, jalur TIGA dll bagi menggantikan peranan PEMUDA UMNO NI...

Anonymous said...

Kepada Anon 10.38am..Menilai bukan dari fizikal tp ilmu,corak pemikiran dan tindakan. Bacalah blog beliau dan anda akan dapat lihat cara beliau berfikir dan prinsip perjuangan beliau. Jelas beliau memilliki corak pemikiran yg diharapkan oleh majoriti senyap ahli UMNO. Beri Akram syah PELUANG dan beliau akan buktikan sumbangan yang jauh lebih baik berbanding KJ. KJ juga asalnya bukan sesiapa dan dia juga sama seperti mamat mamat lain diluar sana. Tetapi kerana dia mendapat kelebihan selepas menjadi menantu PM dan pemuda UMNO dipaksa untuk memberi PELUANG kepadanya maka jadilah KJ seperi yg kita lihat pada hari ini.

salim hasan said...

TUKOR AJA KETUA BARU TAK KIRA SIAPA.KETUA LAMA PUN DAH SAH TAK BOLEH PAKEI

Anonymous said...

Akram Shah

Anonymous said...

AKRAM SYAH

Anonymous said...

Akhram.. pegi jahanam kj, apa sumbangan beliau kepada Melayu? sumbangan kpd diri sendiri dan Cina tuu takyah cakap lahh

Anonymous said...

Dengan menaikkan HAD pendapatan bagi membuat pinjaman Pembelian rumah yang tinggi TEMPOH HARI sudah menunjukkan sikap menghancurkan dan menghalang Orang Melayu DARI MEMBELI RUMAH...kononnya takut mereka akan dibebani olh hutang , Hakikatnya secara halus ia mematikan orang2 melayu mendapatkan rumah dibandar2.Rezeki AllAh YANG TENTUKAN ,Kita perlukan Nasionalis sebagai KP bukannya Liberalis yang SUKA MEREMEH2KAN BANGSANYA sendiri.

bluk said...

mukhriz

Anonymous said...

Aku tak kenal Akram tapi aku tau cara KJ berpolitik

Anytime aku pilih Akram ...
Aku tak rela anak bangsa aku di pinggirkan oleh ahli politik Melayu seperti KJ
Aku tak rela Malaysia jadi Singapore ... menang sorak kampung tergadai

Anonymous said...

Jika Khairy masih di lamun kemewahan dan glamor sebagai anak muda yang di rencanakan hidup nya oleh pengaruh terdahulu dan sekarang :-

1. Ingatkah beliau tentang " struggle" anak-anak /Melayu / bumiputera yang di sisih oleh bangsa lain, terutama bangsa cina Malaysia ?

2. Ingatkah beliau tentang agenda melupuskan Islam, Raja Melayu dan mengubah Perlembagaan Malaysia sehingga Melayu itu di lenyapkan secara halus ? Kejadian ini telah di lakukan di Singapura.

3. Ingatkah beliau sejarah silam bagaimana Melayu mempertahankan hak-hak di bumi sendiri akibat benci nya musuh Islam. Jika Malaysia ini Negara Kafir, sesungguh nya tidak akan wujud perjuangan menegakkan apa-apa kecuali kuasa. Aliran selari dengan kafirun lain yang boleh di adaptasi.

TETAPI Malaysia itu wujud demi Melayu kuat berpegang Islam, ingin hidup dalam KEBENARAN di dunia dan akhirat, seperti Allah SWT wahyukan, berpegang pada Tali Allah dan Sunnah Nabi Muhammad. Ini kunci nya. Maka kunci syurga ialah "laillah haill Allah". Jika kita faham, maka menangis lah jiwa dan roh kita...

4. Ingatkah beliau di kala beliau seronok dalam kehidupan, terlalu ramai lagi Melayu daif di bandar- bandar dan kampung melukut di tepi gantang ?

5. Ingatkah beliau wang menjana wang, harta menjana harta dan bangsa yang dapat mengawal segala nya, ekonomi yang di kuasai mereka akan di monopoli sepenuh nya dan sentiasa di jaga kukuh untuk memihak bangsa mereka agar menjadi lebih dominan ? Bahawa ruang yang ada akan akan sentiasa di rebut dengan kuasa wang dan tidak akan di agihkan samasekali ?

6. Ingatkah dia, di sebalik semua Dasar Kerajaan untuk mengimbangi kesejahteraan rakyat, di tolak sepenuh nya oleh pihak ini ? Sudah lebih lima puluh tahun, kenapa bangsa cina dan yang lain-lain nya masih lagi dalam kepompong rasis mereka, tidak berasilimasi secara tulus menjadi SATU Rakyat Malaysia yang sentiasa bergandingan ?

Sesungguh nya Melayu itu sudah banyak berkorban masa, tenaga, harta bumi ini dan masa depan anak- anak bangsa sehingga merelakan kerjasama dengan bangsa lain Demi Tuntutan Islam, agar menganjur kesejahteraan dan berkaku adil. Ini wassatiyyah yang di tuntut, bukan omongan liberal manusia. Ingatkah beliau, sehingga ke hari ini, bangsa ini tidak pernah membantu secara ikhlas kecuali di "trade" dengan ganjaran lumayan melalui pihak kerajaan ?

Jika bangsa ini berhemah dan liberal dan memiliki nilai-nilai hidup murni, ternyata kita sudah saksikan melayu itu di bantu dalam semua jenis perniagaan, tiada diskriminasi pekerjaan, jawatan dan gaji dalam apa jua keadaan. Ini tidak akan terjadi. Rujukan akademik telah membuktikan sikap cauvinis begitu tebal untuk di kikis.

Sedarkah Khairy, jika beliau orang kebanyakan melayu di asuh sehingga kelulusan beliau miliki sekarang, dengan didikan agama mantap asas seperti kebanyakan melayu, agak nya di tahap mana beliau kini ? Beliau pun mungkin bersesak dada.

Sesungguh nya perlakuan manusia itu ada batas susila nya jika Allah SWT itu sentiasa di Agongkan ! Maka fahaman liberal, sekular, komunism, LGBT, neo liberal dan seumpama nya tidak akan bersarang dalam hati dan akal manusia. Ini lah sifat syaitan yang nyata, sering di perringatkan setiao masa akan menghacurkan Islam dan bangsa penganut nya.

Tidak sukar menjadi Syaitan kerana mereka sudah di jamin tiada kehidupan akhirat kecuali jaminan sengsara Neraka Jahanam.

ZACKO said...

AKRAMSYAH PILIHANKU

Anonymous said...

Pilih Mukhriz...

Anonymous said...

Aku terbaca dalam blog. Guan Eng masuk hospital kerana terkejut dapat berita Chin Peng Mampos. Karpal Singh juga masuk hospital bila dengar berita Chin Peng Mampos.

Harapan aku adalah .... ELOK JUGA KALAU GUAN ENG DAN KARPAL SINGH TURUT MAMPOS BERSAMA CHIN PENG. Lagi baik kalau LIM KIT SIANG JUGA MAMPOS SEKALI.

Amaaannnnn negara Malaysia kalau 3 ekor tu dah tak ada. Betul tak ??????

Anonymous said...

Kita cuba ketua yg barulah. Ketua pemuda sekarang tak efektif dan lemah dri segi semangat bangsanya.

Anonymous said...

Salah satu sebab BN lemah sebab Pemuda tak jalan dan tak cukup kuat..takda apapun yang Khairy mampu buat pada penggal lepas..bagi orang lain pulak la..zaman Pak Lah dah berlalu..

Anonymous said...

Jangan lupa baca ulasan dinturtle

http://dinturtle.blogspot.com/2013/09/kenali-akhramsyah-pencabar-ketua-pemuda.html

Anonymous said...

Tentukan KJ tidak terpilih, kecuali Allah yang menentukannya. UMNO, terutama orang2 Melayu/Bumiputra di Malaysia inginkan kepimpinan yang menjana bangsa Melayu/Bumiputra ketahap global melalui jatidiri mereka sendiri disertai dengan networking yang jitu dari pihak kerajaan. Masa telah membuktikan banga Cina Malaysia tidak bolih diharapkan melakukan tugas ini. Mereka mencari seribu alasan untuk menidakkan majunya ekonomi Melayu/Bumiputra di negara ini. Dasar2 UMNO telah meningkatkan ekonomi serta kuasa politik mereka, tetapi mereka tetap mencari alasan tanpa rasa bersalah yang kaum mereka terus ditindas. Moral sosial mereka sangat rendah untuk membalas jasa2 orang Melayu yang telah sanggup berkongsi tanahair dan kuasa politik. Tetapi, ini adalah hakikat dan orang Melayu harus redho menerimanya dari ketentuan Allah di Malaysia ini.

Anonymous said...

ABKJ = Asalkan Bukan KJ tapi sebenarnya lebih prefer Mukhriz. Cuma mungkin Mukhriz lebih diperlukan untuk posisi Naib Presiden.

Anonymous said...

akram syah sanusi..
bukan perkara mudah
didoakan anda berjaya

Anonymous said...

Saya rasa ramai akan pilih Akram Syah kerana tiada pilihan. Sama juga ramai terpaksa undi BN kerana tiada pilihan dan ramai terpaksa pilih Najib kerana tiada piliah. Kerana mudharatnya lebih besar dari manfaat.

Suatu ketika dulu saya selalu ikuti blog Akram Shah. Dari blog beliau, saya nampak beliau ni seorang yang intelektual dan dari jenis "working class". Bukan seperti Khairy live in his own class. Cuma dari raut wajah, saya tak nampak karisma kepimpinan dalam Akram. Dan saya tak tau macam mana Akram ni nak survive dalam persekitaran UMNO yang dipenuhi oleh serigala dan hyiena

Anonymous said...

Sdr Akram Shah...Kj pun takde jasa kepada org melayu semasa jadi KP...

Anonymous said...

elok juga beri kpd muka yg baru..
KJ tidak layak dan sesuai memimpin pemuda umno yg kena garang dan lantang memperjuangkan agenda bangsa agama dan tanahair..

Anonymous said...

Kalau nak melayu.. Pilihlah Armand!!

parang asahan said...

penaina 19AJK lama tak ada telor ke untuk cabar KJ atau saja `play safe`.

Jangan jadi keris pondan sudah la.

Ketua lama lebih pentingkan kaum lain dari bangsa sendiri.

Anonymous said...

Mana lagi calon yang betul berwibawa lagi lantang bersuari demi menegakkan bangsa, agama dan negara. Gua tengok yang ada ni pun lembab2 je.

Anonymous said...

Sapa nak baca artikel KHAIRY JAMALUDDIN : From Oxford to Putrajaya? SYukur aku masih simpan salinan soft copy dan setidak tidaknya dalam kepala aku. Elok la baca artikel tu bg sesiapa yang tak kenal KJ selain duit yang dia tabor.

Anonymous said...

aku pun ada simpan artikel tu. Aku nak edar kat PWTC time PAU nanti, insyaallah...

Anonymous said...

Sedara/i,

kalau mengharapkan para ahli, Umnu mungkin telah karam.

dalam kata lain Umnu bergantung harap pada pihak atas pagar untuk terus timbul.

ini bermakna pandangan atas pagar adalah sama pentingnya dengan nilai pandangan para ahli Umnu itu sendiri.

dalam konteks isu, pihak atas pagar berpandangan kalau kehadiran KP sedia ada tidak membuatkan Umnu karam, kenapa nak tukar baru?

Yb Raz said...

xde yang muda dan tegap lagi ke nak jadi Ketua Pemuda ??

Antara mereka berdua ni, pilih je lah mana yang tak mendatangkan mudarat terlalu banyak pada parti.

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Sesiapa sahaja selain Khairy! Akan tetapi sekiranya Allah S.W.T telah merencanakan kejatuhan UMNO, Khairy akan menang...

Anonymous said...

akram syah

Anonymous said...

Tuan/Puan,

Jadikan peristiwa segunung harapan yang diletakkan atas bahu Timb Presiden Pas pasca Ostad Nash sebagai pengajaran.

Pengajarannya ialah:"yang dikejar tak dapat tetapi yang digendong berciciran. Meskipun ianya telah kini disedari tetapi 'nasi sudah jadi bubur'.

Anonymous said...

Asal bukan kj dan Nazri. Tak boleh diharap langsung.

Anonymous said...

Akram

Anonymous said...

Taknak kj tp tak berapa mengenali akram.kalau bole biarla calon mcm mukhriz atau idris haron.ada nampak aura kemelayuan.sayang dua2 dah terlebih umur utk jawatan ketua pemuda
Too bad.really like n support mukhriz!mukhriz perlu ganti hishamuddin tun hussein plak!

Anonymous said...

RBF,

kejayaan Umno dalam menarik gulungan muda liberal untuk berpihak pada Umno telah dibuktikan pada PRU 13. tetapi golongan muda konservatif masih melekat kuat di bahtera yang satu lagi (Pas). namun ia tidaklah menghairankan.

ia tidak menghairankan kerana sejarah dan realiti semasa menunjukkan golongan konservatif sejak sedari dulu telah memilih untuk menumpang di bahtera Pas hinggalah di PRU13.

salah satu faktor penyumbang utama yang menyaksikan daya tarikan Pas terhadap puak konservatif mengatasi Umno ialah kehadiran ramai golongan konservatif dalam Pas yang bergerak aktif menempatkan diri dalam ekosistem konservatif di luar sana.

namun bukanlah satu yang mustahil kelaziman berkenaan akan berubah yakni golongan konservatif akan beralih tumpangan lebih-lebih lagi kalau ulama muda mendapat tempat dalam bahtera Umno maka ia dengan sendiri membuatkan Umno mampu bersaing dengan Pas untuk memikat golongan ini.

akhirulkalam, hanya dengan sedikit anjakan dan perubahan -- menggabungkan konservatif dan liberal -- Umno mampu jadi lebih menarik tanpa perlu cari 'tikus' untuk baiki labu yang sedia ada.

Anonymous said...

dua2 tk bleh pakai, nak yang bebas rasuah dan naik tanpa bantuan ahli keluarga

Anonymous said...

akramsyah bin sanusi bin joned ke? saya pilih akramsyah kalau begitu.

Anonymous said...

Pemuda Umno dipringkat akar umbi agak sakit, untuk memenuhi korum terkial-kial,KJ hanya beri tumpuan peringkat Ketua Pemuda Bahagian.
Ketua Pemuda UMNO kena ada kematangan,KJ bila baru menjadi menteri sudah kurang adab, Sultan pun dia pertikai, sepatutnya pergilah mengadap dengar permasalahan dulu baru boleh bercakap dengan orang surat khabar, oleh kerana mahu publisiti terlalu cepat adab dan sopan telah dilanggar.
terbaru Pemimpin sukan sanggup panggil KJ pemimpin biadab,mungkin ramai setuju dia ni agak biadab.Pemimpin Pemuda perlu berani bersemangat tapi perlu beradab.

Anonymous said...

KJ perlu direhatkan kerana dia kurang semangat melayu. Bahaya kalau dia naik ke jawatan lebih tinggi lagi selepas umur sebagai Ketua Pemuda dah expired.

Nazri Aziz juga perlu direhatkan. Dia ni jiwa melayunya langsung tak ada. Dah banyak kali dia tunjuk belang bila isu melayu timbul.

Hishamudin memang ramai marahkan dia kerana lembut dan lembek sampai cina pijak kepala melayu dan raja melayu. Dia ni tak habis-habis dengan amaran saja, siang malam amaran sahaja, dia jaga polis tapi tak reti nak gunakan polis untuk bertindak seperti yang rakyat melayu mahukan.

Apa-apa pun perwakilan Umno lah yang punya kuasa untuk nak menentukan kedudukan mereka bertiga ini. Kalau perwakilan ada jiwa melayu maka akan berehat panjang lah mereka tadi.

ReentryCapsule said...

► Walau apa pun KJ perlu dilucutkan dari jawatan kerana telah terbukti membawa banyak mudharat kepada bangsa,agama dan negara.

► Akram Syah ni walaupun kita masih tidak mengenali beliau kita patut berikan dia peluang dan ruang untuk membuktikan kebolehan dan potensinya.Jangan cantas dan bunuh calon ini awal-awal tanpa memberikannya ruang dan peluang terlebih dahulu.

► Asalkan bukan KJ lurve Regina Lee.Den kek sini menyokong dongan soponuh hati den tanpo raso borbolah bagi.

Timo Kasihlah.

Anonymous said...

Ali Rustam kena KJ tak kena

Anonymous said...

Sape sape pun boleh asalkan bukan Kj.

Anonymous said...

ABUK - Anyone But KJ!!

Anonymous said...

Akram syah sepupu kiram syeh lah ana pilih hahaha..chaitt Capsule kita sama....maaakasuttttt.

Anonymous said...

Setuju. ABUK Anyone but KJ.

Anonymous said...

Den pilih Akram Syah..

Syukur ada jugak yang berani nak lawan si KJ ni. Ingatkan menang tanpa bertanding.

Kalau perhati kebelakangan ni KJ banyak beri kenyataan nak tunjukkan dia sebagai hero Melayu.

Sebelum ni sunyi sepi, nak sebut perkataan "Melayu" pun malu. Sebab pemilihan dah dekat, maka dialah hero Melayu no. 1 sekarang.

Untuk perwakilan Pemuda UMNO yang akan memilih masa PAU nanti, den harap pikir baik2 sebelum mengundi. Undi anda akan tentukan masa depan Melayu di Tanah Melayu ni.

Singkirkan KJ and The Gang!!Selamatkan UMNO!!

Anonymous said...

Selain dari akramshah xde ke? Yg lantang bercakap, popular dan bole buat kerja...

usin said...

belum putuskan siapa. tapi yg konfirm bukan khairy jamaludin. entah la, dia tak pernah jentik telur aku, tapi aku menyampah dgn cara dia berhadapan melayu - bangsa aku.

hangkedee said...

New leader.Bukti budak tingkat 4 Mirip mirip Lgbt.Harap harap no black out.Plz

Anonymous said...

AKU BKN DI PLATFORM UMNO..AKU HARAP PEMUDA UMNO DAPAT BERSIKAP LAPANG DADA,BUKA MINDA DAN BERFIKIRLAH SEDALAM2NYA..KEMENANGAN PRU 14 BUKANLAH SESUATU YANG UMNO PATUT BANGGAKAN..UMNO BKN HANYA SBG TUNJANG POLITIK MELAYU TETAPI NEGARA..KEKALAHAN PARTI KOMPONEN LAIN SPT MCA,GERAKAN DAN MIC NYATA TELAH MERENCATKAN MASA DEPAN KEADAAN POLITIK YG LEBIH BAIK..INI MENUNJUKKN UMNO GAGAL MENJADI ABG YG GAGAH BKN HANYA PADA MELAYU TETAPI JUGA PADA BUKAN MELAYU..KITA BOLEH NAMPAK DALAM SETIAP ISU DAN CERAMAH YANG DIBAWA PEMBANGKANG(AGENDA DAP)..AKHIR KATA PILIHLAH PEMIMPIN YANG BAIK ASALKAN BUKAN KHAIRY JAMALUDDIN..KERIS PANCA WARISAN PERLU DIJULANG KEMBALI!!!

-ipohmarley-

STruggLing`CHartiST said...

Aku sokong sesiapa sahaja PROXY Tun Mahathir. Kita perlu Ultra Melayu ..bukanY Melayu Liberal Centrist

Anonymous said...

sdra RBF,saya mohon masuk,
100 dalil mengapa KJ tidak layak menduduki apa apa jawatan dalam UMNO atau kabinet. Sudah120 hari , umum kenal di mana sebenar nya hati jiwa pandangan pemikiran hala tuju nafsu angan angan dan rangkaianya.

ABK
ASALKAN bukan kj
tolak kj.tolak kj.tolak kj
tolak Ajib GOR GONG
Jangan tunggu lagi.Mulai kempen Carpe diem.
Kita perlu PM Baru.
Ada orang kata KJ tu Intelligent

Dia punya intelligent dari osmosis bukan natural ,sebab dia oxon,liberal,moderate,SIL,dan 40 tahun dulu bapa nya kerja dengan KBS(duu nama apa ya )ada reginnalah,
ada cover boy majallah GQ,pandai tulis surat kapada majallah economist UK,ada sahbat rapat Pork chop jason jonathan, sahabat AA Tony FFFF,dan peminat nya nombor satu dari 7.05.13 adalah Lim kit siang,yang kerap minta ah jib gor gong kasih sama KJ jawatan tinggi.

Yang paling utama sekali, sebab KBS ada bajet 789.000.000(RM) untuk di agihkan,tak masuk 1M punya dan ,hanya dengan melaungkan Endless Possibilities , maka intelligent lah,liberal lah,moderate lah,centrist lah,KJ.
world view lah kj.
maka jerit lah ah jib gor gong,the best is yet to come,endless possibilities,high income nation.
kita perlu perdana menteri baru.
kita tak mau slogan demi slogan.
kita tak mau konsultan.
kita mau idris jala.
kita tak mau pemandu.
Tolak Ah jib tolak kj.
arjuna waspada
changkat lobak

Anonymous said...

ana pilih Akramsyah.. Ya ALLAH semoga KJ tidak dipilih ... Amiin.

Anonymous said...

kelab penyokong akram sanusi j ni?

Anonymous said...

ABUK

Anonymous said...

Tengok lah ketua ketua pemuda negeri semuanya dah rosak berangan mat jeni . Semua nak kaya cepat ikut ketua dia. Rezeki jatuh ke riba.

longjack2006 said...

Dua dua penyamun

Anonymous said...

ABK
ABK
ABK
ABK...........sokong ARKAMSYAH

Anonymous said...

kalau betul nak masuk gelanggang umumkan secara rasmi.

tetapkan kaedah berikut:

1. etika berkempen dilaman nyata dan maya

2. kalau serang peribadi dibenarkan, harus terpakai untuk semua pihak

3. tetapkan lokasi dan tarikh debat

Anonymous said...

Dari dulu lagi pun pergerakan pemuda UMNO tidak membuat apa apa sumbangan yang nyata kepada UMNO itu sendiri apatah lagi kepada negara ,sebab pergerakan pemuda UMNO itu sendiri adalah merupakan pelengkap atau satu bulu dari sayap UMNO.Pemuda hanya sebagai pendokong atau pelaksana dasar yang telah dibuat oleh UMNO itu sendiri .Senag cerita bagai mana acuan begitulah kuihnya .Bagai mana kuih nak elok kalau acuanya herot perot.

Anonymous said...

Takda pilihan sgt,kalau bole nak fathul bari jer la.bole lawan ularmak pas dan pada masa sama bole mentarbiahkn pemuda2 umno agar perjuangan perlu ikhlas kerana agama bangsa dan negara.

Anonymous said...

aku pilih aku jadi KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA hahahahhahahahahahahh wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Anonymous said...

Setuju... aku rasa aku lagi sesuai jadi ketua pemuda... aoa sysag sangat.. siapa yg kutuk melayu.. kita bekasah aje.. LEMBAB la si KJ ni sama macam Hishsmuddin mat sengih tu...

Anonymous said...

ingat senang ke .... nak lawan orang kaya

Anonymous said...

Dalam pemuda UMNO aku tgk xde srg pon yg layak jdi ketua.. Yg layak jadi pembodek mmg ramai... Nak naik sbb nk kaya cepat.. Pastu boleh tayang keta besar.. Rumah besar.. Bini ramai... Last2 dapat dato!!! Senang kan hidup... Rakyat yg x berpolitik jgak la hidup susah.. Tp dlm PR aku tgk mmg ramai yg boleh jadi calon ketua pemuda UMNO... Tp syg diorg dh disambar PR sbb dasar UMNO yg takut gan pemuda2 brani... Jadinya tingal lah si lembik2 poyo dlm pemuda atau pondan UMNO!!!

Anonymous said...

Saya dengar dah ada usaha dari gerombolan syed hamid al bar untuk sabotaj akramsyah..

Ada juga yb nawi langkawi nak jadi pendengki. Teruihkan dan kita pulau dia.

bungkuhkan dia masa PRU akan dtg atau lagi segera pemilihan bahagian tu sendiri ....

Anonymous said...

Kita mahu pemuda spt zaman dato harun...myerlah dan berani bcakap ttg Islam dan Melayu...saya pilih akramsyah

Anonymous said...

http://www.youtube.com/watch?v=MkiBh7YClPg

sempoi bak ang YB KJ ni mase kat Radio JOHARA. mcm ni la yg kita mau kn. STEADY LA KJ !!

Anonymous said...

walaupun aq ni bukan belah UMNO tapi aq rasa KJ sesuai, pemuda segak dan lantang, lagi satu cara pemikiran orang muda ni amat luas...

Anonymous said...

KJ pilihan DS Najb

Sengatan Ikan Sepat said...
This comment has been removed by the author.
Sengatan Ikan Sepat said...

KJ la..Khairy Jamaluddin..
melambangkan Pemuda berani, Pemuda sejati, lantang membidas, dekat dgn rakyat, contoh masyarakat.
bukan kaki bodek mcm sesetengah tu..

Anonymous said...

Confirm Akram Syah...Hanya orang Melayu gila aje yang sokong KJ yang tiada semangat patriotik dan semangat kemelayuan....

Anonymous said...

KHAIRY JAMALUDDIN

Anonymous said...

siapa melayu patriotik?
si lembab tu?
hahaha, jgn buat lawak jang.
dia dgn bapak dia sama.
jgn jd melayu yg me'layu ditakuk lama.

Sengatan Ikan Sepat said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

credibility Khairy makes PR wants him

Anonymous said...

Khairy credibility makes PR wants him. so please take note.

penjejak merdeka said...

org gila yg pilih akhram si lembab mcm bapak dia tu.

Anonymous said...

Pemuda Sokong KJ !!! Belia Support KJ !!!

Anonymous said...

Tiada yang layak selain KJ . KJ !!!

Anonymous said...

KJ ni tong kosong maklumlah SIL bagus jadi DJ dan tabur.

Anonymous said...

KJ la. tgk kt parlimen aritu . dgn anwar slumber die langgar ! hahaha

Anonymous said...

KJ

Anonymous said...

kj la bro, cargas sket. akhram tu kaki bodek la nmpk mcm bagus. anak bapak. keje lem cam bpk die..kaki bod..

Anonymous said...

Kalau setakat bertanding hanya kerana nak memuaskan nafsu politik baik tak payah. Kalau setakat nak menjadi kambing hitam Tun M atas dendam kepada KJ baik tak payah bertanding.

Anonymous said...

Ingatkan Khairy juga...terpinggirnya Melayu terpinggirlah Islam di Tanah Melayu

Anonymous said...

KJ !! KJ !! KJ !!

Pemuda SOKONG KJ !!

Pejuang Muda said...

KJ
KJ
KJ
siapa yg byk bantu anak-anak muda kalau bukan KJ?

siapa yg dptkn pekerjaan utk penganggur muda kalau bkn KJ?

anak muda mahu berubah.

ini soal survival, bukan tenggolok tekak.

Anonymous said...

umno ditubhkan untuk orang melayu..jika pemudanya pincang maka pincanglah tunjangnya..jika ketua pemudanya tidak mengutamakan melayu,usah masuk umno..melayu harus diutamakan dalam segala hal..
gto

Anonymous said...

Dua2 tak sokong! Boleh tak cari org yg lebih berkaliber dan berkarisma? Ini satu poyo + bodoh sombong (KJ), satu skema/nerd (Akram) dan ada lg satu yg takde dlm senarai tu pulak sawan babi + mangkuk.... Hai macam ni boleh hancur Pemuda. Cuba cari yg boleh dijadikan role model yg baik sikit. Baik bagi RBF.

Anonymous said...

Kj ini bapak hulur, kalau duit sendiri tak apa.

Anonymous said...

akramsyah belum kau pegang jawatan lagi semua kau dah salahkan.bang kalau nak bertanding tak yah lah jadi anwar buruk-burukkan orang. kau yakin ke diri tu bersih suci.nak menang ni cammane.tak pegi ulang pengundi ke? takde jamu teh ke? nak berjuang jadi ahli biasa lagi hebat.ada kau panjat pokok pasang bendera masa pilihan raya? bunyi macam hebat..

Arty said...

Sudah tentu Akramsyah

Anonymous said...

Eh tak lah . Sudah tentu KJ la .
hehe

Anonymous said...

Akram syah...plain n simple

Anonymous said...

siapa yg pernah kantoi rasuah politik utk pemilihan ketua pemuda??? mestilah korg semua tahukan???

siapa yg didapati bersalah rasuah politik tetapi tetap dibenar bertanding sampai bg menang ketua pemuda??? pun mesti korang taukan???

matlamat tidak menghalalkan cara....hebat mana pun si kitolJ klu cara nak naik tu dah salah....ia tetap kekal salah...lebih2 lagi tiada kena tindakan.....ptuiihh si kitolJ

Anonymous said...

akram

Anonymous said...

Jangan pilih pemimpin yang tidak berpijak dibumi yang nyata.

Anonymous said...

Kenapa hulur bermusim, kenapa tidak berkhidmat kepada rakyat sepanjang masa.

Anonymous said...

KJ?? ensem.

akram tak kenal..

uoalss undi i jelah jadi Ketua Pemudi..

tapi tulah.. uoalss pun tak kenal i!!

acane??

ahahahah!!

Anonymous said...

yang aku tau, Akhram ni penipu, corrupt. dan baru2 ini memalukan UMNO, 9saman didakwa terhadap Akhram.
sah terbukti, ada yg terlajak bayar disini..

Anonymous said...

semangat pembodek,
semangat penipu,
semangat kroni,
semangat si boyak AkhramShah..puas?

Anonymous said...

lain mcm ja kulihat, dari atas kebawah. something must gone wrong.

siapa yg kantoi menipu politik utk dipilih jd ketua pemuda??? mestilah korg semua dah tahukan???

siapa yg didapati bersalah menipu politik tetapi tetap disokong bertanding nak bg menang ketua pemuda??? pun mesti korang dah taukan???

Kronikah? Korup kah? Kolonisme kah? Imbuhan kah? heran, cakap gah, ditangkap menipu. itu baru nak bertanding.

mcm pernah kulihat musibat tu, tapi dimana yah

Anonymous said...

rasanya KJ, masa tengok dia berdebat dengan Ambiga.fuuuuh ter kial2 makcik india tu nak jawab soalan dia.

Setuju dengan pendapat yang lain, yang dia nie tak banyak usaha time pemuda lepas. harap2 dia boleh naik prestasi lepas nie