Wednesday, October 2, 2013

Calon Menang Besar Diketepikan...Calon Alami Kemerosotan Besar Pula Yang Dilantik


Umum mengetahui selepas PRU 13 juak-juak PKR, DAP dan Pas mencanang berita mengatakan mereka menang undi popular tetapi oleh kerana penipuan yang dilakukan BN maka mereka tidak boleh membentuk kerajaan. 

Kita semua masih ingat lagi bagaimana bangsa-bangsa cina berduyun-duyun ke Stadium Kelana Jaya pada malam 8 Mac 2013 kononnya membantah kemenangan BN. Ya lah....mana tak bengang beb....mereka dah all out sampai kerah habis ahli-ahli keluarga yang tinggal di luar negara supaya balik mengundi untuk menumbangkan BN. Tup....tup....tup....kuasa melayu lebih kuat lagi. Walaupun BN menang 47.26 peratus sahaja undi popular tetapi BN masih mampu menang 59.91 peratus (133) kerusi yang dipertandingi. 

Zaman sekarang bila bercakap pasal bangsa cina tidak sah jika tidak dikaitkan dengan DAP. Sekarang bagi mereka DAP lah parti yang suci , paling baik dan paling bagus. Padahal DAP lah parti yang paling celaka. Parti chauvinis yang membuatkan cina pandang melayu lain macam dan melayu pandang cina semacam.


Bercakap bab undi popular....

Tiga hari lepas DAP mengadakan semula pemilihan parti mereka untuk memilih Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) yang baru bagi menggantikan CEC yang dipilih tahun 2012 kerana ianya tidak sah. 

Dalam pemilihan tiga hari lepas ahli parlimen Kluang, Liew Chin Tong memenangi tempat pertama dengan bilangan undi yang diterimanya 1438. Pada pemilihan tahun 2012 dia hanya mendapat 984 undi dan berada pada tempat ke 15. Bilangan undi yang diterimanya tiga hari lepas meningkat hampir 50 peratus. 

Manakala Lim Guan Eng pula, dalam pemilihan tahun 2012 dia mendapat 1576 undi dan berada pada tempat kedua. Dalam pemilihan baru tiga hari lepas Lim Guan Eng mendapat 1304 undi dan jatuh ke tempat kelima. Kurang 272 undi atau hampir 20 peratus daripada undi yang diterimanya pada tahun 2012. Fakta yang paling menarik, daripada 20 orang CEC yang terpilih, Lim Guan Eng adalah satu-satunya calon yang mengalami kemerosotan undi yang paling tinggi. 

Dalam DAP jawatan yang paling berkuasa adalah jawatan Setiausaha Agung. Pengerusi tidak ada apa-apa kuasa sangat. Lebih kepada lambang sahaja. Samalah dengan konsep yang digunapakai oleh Parti Komunis Malaya.


Sepatutnya calon yang paling popular, Liew Chin Tong selaku penerima undi yang terbanyak dilantik sebagai Setiausaha Agung DAP yang baru. Malangya itu tidak berlaku. Orang yang menerima pengurangan undi paling tinggi, Lim Guan Eng sekali lagi dilantik sebagai Setiausaha Agung. Lagi DAP mau cakap pasal undi popular ke ? 

Apa yang terjadi kini mengesahkan dakwaan-dakwaan sebelum ini bahawa parti DAP adalah parti Lim Families Sdn Bhd. Sejak 45 tahun lepas (1968 - 2013) jawatan Setiausaha Agung hanya dipegang oleh Lim Kit Siang dan anaknya. Tahun 1968 - 2004 oleh Kit Siang. Tahun 2004 - 2013 oleh Lim Guan Eng. 

Pergi mampuslah Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng, lu orang tak payah lagi nak bercakap pasal demokrasi atau pasal undi popular. Diri sendiri pun tak betul....

Wa mau lu kena tipu sama Kit Siang dan Guan Eng sampai mampus......

16 comments:

Anonymous said...

DAPigs, don't forget or pretending to forget that "it is easy said than done". DAP in reality is not a "DEMOCRATIC" Party. What ever policy adopted by DAP are actually "double standard". DAP accused others are undemocratic- It is DAP who is not democratic. DAP accused others practicing "chronisme"- Fathers being Chairman / Advisor while their sons are either Sect Gen or CEC are they not your chronies? BODOH-----

Anonymous said...

PAS juga yg bodo & bahalol!!!!
sanggup jadi anjing belaan DAPigs....menyalak dan berguling atas jalan raya.....sanggup di liwat dan di kencing oleh PKR.....

tahalluf siyasi katanya.....

Anonymous said...

DAP berak ,pas tolong basuh . PKR Kencing meleleh2 , pas tolong jugak cucikan . ape nilai pas dlm pakatan kartun ? pencacai angkat najis rm50 sen aje. kesian !

Anonymous said...

PERSETANKAN apa yg berlaku dalam CEC DAP tu, pengundi dan penyokong DAP/PR tidak akan ambil pusing. Percayalah, malah menatang DAP bagai hero semulia-mulia di Malaysia.

Anonymous said...

bodoh punya org cina, tak sedar2 kena tipu!! bolooo!!!!

hidup melayu!

hidup melayu!

hanizam said...

macam kat dalam U-tube baru ni, disiarkan pemandu teksi (cina) tu pun mengaku, orang cina bab cari duit, berniaga memang bagus....

tapi bab politik, orang cina memang bodoh...lagi-lagi kena tipu dengan anuar...

Pas??? memamng macam haram je...Ex MB Kedah meninggal, tengok jelah sape pimpinan PAS datang...

apek Kominis mampus, sibuk hantar wakil ke Thailand....

Anonymous said...

berbanding dgn umno yg gadai tanah melayu,budaya kronisme + rasuah sgt tinggi...beban hutang negara semakin bertambah,kadar tukaran matawang singapore meningkat...akhirnya bangsa melayu umno bodoh lebih drpd lembu yg terpaksa cuci taik,makan taik pemimpin2 umno haramjadah...kesian,umat melayu umno masih x sedar2 diri walaupun ekonomi meleset disebabkan parti haramjadah umno...minyak naik 20 sen,merungut pulak...bagi aku kalau subsidi tu ditarik sampai habis pun...puak2 macai umno ni kata pemimpin haramjadah mereka betul...patutlah cuma 47% saja,itu pun pengundi hantu....banglasia.....hahahaha...lepas ni GST 7% pulak...padan muka melayu umno..puihhhh

Anonymous said...

kesiannya awak ni... abis tanah melayu di penang dirampas.. betul tu.. org melayu penang duduk kat bandar ke...

org melayu selangor kl byk lagi duduk dlm bandar.. tapi semenjak jatuh ke????? dah kawasan melayu jadi kawasan cina... buat ladang babi lagi tu.. dlm kawasan org melayu..

dah gondol tanah bukit.. hutan di penang.. kedah.. kelantan.. dijamah tgn cina dap.. tanda persahabatan..

tertinggal bas anon ni..

Anonymous said...

China bukan tak sokong atau tak percaya Melayu, cuma tak percaya dgn Melayu UMNO sbb pemimpin2 UMNO banyak kaki songlap, anak beranak & kroni kaut habis. Gaji MP, DUN, menteri bukanlah banyak sangat tapi harta berjuta-juta. Anak mentri semua pakai kereta mewah harga juta2 ...
Dgn Melayu PAS atau PKR, mereka tak ada masalah sbb mereka jujur dan telus dlm pengurusan dan pentadbiran.
Sebenarnya Cina tak tolak Melayu tapi mereka tolak UMNO ...

Anonymous said...

anak beranak nicky aziz harta berjuta tak tanya pun

Anonymous said...

PAS PKR DAP xde kroni ke? Sentiasa betul ke? Sesuci lagi menyucikan ke? Aku bertanya bukan sebab aku sokong UMNO dan BN. Aku rakyat biasa yg tiada parti.

Anonymous said...

KEPADA PENCACAI PENCACAI UMNGOK YG BODOHNYA LEBIH BODOH DARI LEMBU..DAH BACA KE LAPORAN AUDIT 2012 DARI KETUA AUDIT NEGARA? KALAU DAH BACA PASNI JGN JD BODOH LAGI...KAH KAH KAH..UMNGOK BODOH SELAMANYA..KIH KIH KIH...

hanizam said...

anon 10.28PM...

ko pun dah baca habis ke lapuran Audit tu???

contoh terbaik, orang yang dah mati kat Kelantan pun masih dibagi bantuan....

KUIS milik Selangor pun ada masalah pentadbiran sehingga hilang jutaan ringgit...

tu belum lagi KUIN di Kedah nun...ingat, tahun 2012, Kedah sape yang pegang...

rasanaya tak perlulah nak jadi jaguh tak bertempat, kalau setakat info yang anda tau tu sekadar cedok dari laman blog yang hanya pandai cari salah orang lain, tapi salah sendiri diamkan je...

Anonymous said...

kepada macai pembangkang..yg mentekedarah duit banyak tu..penjawat awam..

-thethinker- said...

bodoh tak paa.. bodoh tak nak ngaku tu yg susah :
DAP Secretary-general
C.V. Devan Nair (1965–1968)
Goh Hock Guan (1968- May 13, 1969)
Fan Yew Teng (acting October 1969- October 1970)
Lim Kit Siang (October 1969- December 1999)
Kerk Kim Hock (December 1999- April 2002) (September 2002- May 2004)
Chong Eng (acting April 2002- September 2002)
Lim Guan Eng (May 2004 – present)

Anonymous said...

setuju ngan anon 10.28..tu tiga macai taik dah angin satu badan..hehehehe...macai2 taik tu bukan paham pasal audit..tu sebab angin satu badan mcm zahid hamidi..kah kah kah.