Friday, November 15, 2013

Babi Pun Tak Sebodoh Ahli Parlimen DAP dan Malaysiakini



Berikut adalah kenyataan yang ahli parlimen DAP Kluang yang disiarkan Malaysiakini,

DAP: Hukuman mati S'pura diringankan, M'sia bila lagi? 
Malaysia perlu menyaingi Singapura dan mengakui bahawa hukuman mati mandatori untuk penyeludupan dadah amat kejam, menjatuhkan maruah dan tidak berperikemanusiaan, kata Ahli Parlimen Kluang Liew Chin Tong. 
Beliau memuji keputusan Mahkamah Tinggi Singapura semalam yang jarang berlaku kerana menggantikan kehidupan anak jati Sabah Yong Vui Kong selepas pindaan diluluskan November lalu, turut berharap Malaysia melakukan perkara yang sama kepada 964 pesalah yang berdepan hukuman mati. 
"Saya menyeru kerajaan Malaysia untuk mencontohi Singapura dan meminda undang-undang membolehkan hukuman mengikut budi bicara dalam kes-kes hukuman mati mandatori dengan tujuan jangka panjang untuk menghapuskan hukuman mati, " kata Liew DAP dalam satu kenyataan.

Yong Vui Kong yang berusia 25 tahun, sebelum ini bertindak sebagai keldai dadah dari Malaysia ke Singapura, hanya menerima hukuman penjara seumur hidup dan 15 kali sebatan. Kini layak memohon parol pada tahun 2027, setelah berkhidmat 20 tahun di dalam penjara.

Apa punya bangang ni ? Barua DAP ni baru duduk Malaysia hari ini ke ? Orang yang bodoh macam ni pun boleh jadi ahli parlimen. Yang bercakap bodoh....media yang menyiarkan lagi bodoh. Babi pun tidak sebodoh mereka.

Di Malaysia dan berpuluh orang yang mahkamah lepaskan dari hukuman mati kerana kes dadah. Lain kali periksa fakta dulu sebelum bercakap wahai si bodoh....

Berita 1
Menangis terlepas tali gantung 
ALOR SETAR - Seorang penternak lembu bersyukur tidak terkira apabila berpeluang menyambut Aidiladha bersama keluarganya pada kali ini selepas dua tahun terpaksa beraya di penjara apabila dibebas dan dilepaskan oleh Mahkamah Tinggi di sini daripada tuduhan memiliki dadah semalam. 
Ahmad Fadzil Hamzah, 34, hanya mampu menekup muka dan menangis kegembiraan sebaik Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Mohd. Zaki Abdul Wahab membebaskannya daripada tuduhan mengedar ganja, heroin dan morfin pada 5 Ogos 2011. 
Bapa kepada dua anak itu kemudian memeluk ibunya, Siti Doyah Ahmad, 65, yang turut mengalirkan air mata sebaik prosiding mahkamah selesai. 
Kosmo Online
Berita 2
Pemilik restoran terlepas hukuman mati 
PUTRAJAYA 1 Mac - Seorang pemilik restoran terlepas daripada hukuman mati di tali gantung hari ini setelah Mahkamah Rayuan di sini membenarkan rayuannya dengan menggantikan hukuman penjara 15 tahun atas kesalahan memiliki dadah. 
Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Richard Malanjum yang mengetuai panel tiga hakim bersama Datuk Hashim Mohamed Yusof dan Datuk S. Augustine Paul memutuskan Cheah Yoon Lim bersalah memiliki dadah dan dihukum penjara 15 tahun serta sebatan 10 kali. 
Dengan keputusan itu, bermakna Yoon Lim terpaksa menjalani hukuman penjara untuk tempoh empat tahun lagi kerana dia telah ditahan enam tahun lalu, iaitu dari tarikh dia ditangkap pada 30 Oktober 1998. 
Utusan Online

Berita 3
Tiga termasuk dua wanita terlepas tali gantung 
KUANTAN: Kehadiran Aidilfitri kali ini mungkin adalah yang paling bererti buat seorang kerani firma guaman dan dua wanita apabila terlepas daripada hukuman gantung setelah Mahkamah Tinggi di sini melepaskan dan membebaskan mereka daripada tuduhan mengedar kanabis, dua tahun lalu. 
Keputusan penghakiman yang dibacakan oleh Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Mariana Yahya itu disambut dengan linangan air mata oleh Syed Abdul Halim Syed Samaldin, 42, Rozana Ayob, 37, dan Noor Farahana Md Radzi, 20. 
Keputusan itu turut disambut dengan linangan air mata dan katakata kesyukuran oleh beberapa anggota keluarga tertuduh yang turut berada di galeri awam mahkamah. 
Mstar Online

Berita 4
Warga Nigeria terlepas tali gantung, dipenjara sembilan tahun dan 10 sebatan 
SHAH ALAM: Mahkamah Tinggi Shah Alam di sini, hari ini menjatuhkan hukuman penjara sembilan tahun dan 10 sebatan ke atas seorang penjual alat ganti kenderaan warga Nigeria atas kesalahan memiliki 2.5 kg syabu di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), Sepang tahun lalu.  
Hakim Datuk Abdul Rahim Uda menjatuhkan hukuman itu di bawah Seksyen 39A(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan menetapkan hukuman penjara bermula dari tarikh tertuduh ditangkap selepas Blessings Akanor, 48, mengaku salah di atas pertuduhan pilihan yang ditawarkan oleh pihak pendakwaan pada hari ini.

Lelaki itu dituduh memiliki dadah itu di kawasan tuntutan bagasi di KLIA pada jam 4 petang, 6 Julai 2011.  
Berita Harian Online

Cuba anda semak kat google, berpuluh lagi kes lain yang akan keluar yang mahkamah di negara kita meringankan hukuman dari hukuman gantung ke hukuman penjara berhubung kes dadah. 

Apa punya bodoh...dia boleh tanya bila Malaysia nak ikut Singapura ? Itulah kelas pemimpin-pemimpin pembangkang. Ulang sekali lagi...babi pun tak sebodoh itu...

24 comments:

Anonymous said...

dia kurang membaca tue..maafkan lah dia

Belia Bangkit said...

TERBAIK BRO...KITA GANYANG SAMPAI TITISAN DARAH TERAKHIR!! CINABENG LAHANAT!!

Anonymous said...

Kita perlu menyaingi singapura dgn mengekal ISA spt Singapura dan mengharamkan demonstrasi jalanan.. ada bran?

Anonymous said...

sila berambus ka singapura..

Anonymous said...

Cina yang banyak menjadi tokey dadah sebab dia nak bela bangsa pelarian depa cina kominis tetap kominis

Anonymous said...

Tu la makan babi banyak sangat ...tuh bangang n busuk ati sbb cacing rambu babi dah mnguasai diri dia...Spork masih ada ISA sepatotnyer plak kjaan Malaysia wujudkn kembali ISA....amacam vavi2 semua...lu ada mau sokong ka?

Anonymous said...

Itupun nak dijadikan bahan? Memang BODOH. Ini bukan level org kita indon myanmar bolehlah percaya. Org melayu mmg pandai menilai. Tetapi kalau org muda terikut rentak red bean army atau media tajaan yahudi kita akan hilang pertimbangan. Semua diulas melalui logik akal mereka bukan fakta. Memang bodoh bodoh bodoh.

Anonymous said...

BANGSA BABI NI MEMANG CELAKA

Anonymous said...

BILA SINGAPURA NAK FOLLOW MALAYSIA HAPUSKAN ISA.?? DAP TIDAK PULA TANYA SINGAPURA SEDEMIKIAN.

Anonymous said...

Saya setuju. Satu undi sokong!!!

Anonymous said...

selain ISA, tanye juga pada cina babi tu, bila malaysia nak HAPUSKAN SISTEM PENDIDIKAN VERNAKULAR yang kita sememangnya tahu singapore pun tak amalkan. Kata nak suruh malaysia lagi ke depan dari singapork..

Anonymous said...

memang bodoh mcm babi punya ahli parlimen dap!

Anonymous said...

Nama pun babi ...

Anonymous said...

MP Dap memang perangai macam babi...hukum gantung pun orang masih berani edar dadah ni pulak nak diringankan..boloh punya MP Dap

Anonymous said...

Mahkamah pun 2X5.

Spesis sama mana nak hukum mati. Tapi kalau kat tanah besar Cina, mampus dah dia.

Anonymous said...

Tak baik cakap babi bodoh...

Anonymous said...

Mohon dipaut http:mediaharia.blogspot.com ke pautan blog tuan.terima kasih

Anonymous said...

yang banyak jual dadah kat malaysia ni bangsa cina....

sasaran adalah org atau anak2 muda melayu supaya melayu pupus di malaysia....

sebenarnya siapa yang mahu menghapuskan kaum di malaysia ni...cina atau melayu yg melakukan....

jarang kita lihat bangsa cina menghisap dadah dan selalu kita lihat anak melayu yg hisap dadah...

pasal tu mereka mintak hukuman gantung mandatori di pinda supaya bangsa cina bebas meniaga dadah

Anonymous said...

Pembangkang ni meka baca paper singapork je, paper Malaysia mane meka baca, tu sebab bebal nak mampus.

Anonymous said...

AKu pelik, kenapa ahli politik Pembangkang terutama DAP sgt cenderung membela dan memihak dengan Penjenayah.. dlm apa hal mereka lebih berminat menyebelahi penjenayah wpun mereka tahu DADAH dan PEMBUNUH itu tiada perimanusia dh menyebabkan banyak nyawa terbunuh..

Apakah cenderungnya mereka membela penjenayah menggambarkan mereka 'terasa hati' krn mungkin mereka juga ada terlibagt dgn aktiviti Jenayah secara diam2?

Pembangkang malaysia taraf longkang!

Anonymous said...

Tak baik cakap babi bodoh...

November 17, 2013 at 1:21 AM

Bro minta tolong tunjukkan BABI mana yang pandai, tak kiralah BABI HUTAN ke atau BABI BANDAR, boleh beritahu tak. BEAR IN MIND I'M TALKING ABOUT BABI/SWINE/PORK/KHINZIR not HUMAN.

rantai said...

pegi le bunuh orang kat singapore, bro ... takde hal ... jail 2 hari je...!!!

mohd nasir said...

Pi balik china la weiiiii....seludup panda pun kena hukum tembak sampai mampos....

Anonymous said...

Kerana kemaruk nk dptkn sokongan, penjenayah2 pn nk di bela... pmbgkang o pmbgkang ko mybbkn kdr jenayah makin tinggi...