Saturday, November 30, 2013

Jumpa PM: Bukti-Bukti Ini Menjawab Pembohongan Nik Aziz


Walaupun rumah kata pergi kubur kata mari, pun masih nak berbohong lagi. Walaupun serban putih melilit kepalanya, jubah putih membungkus tubuhnya dan gelaran tok guru mengawali namanya, tetapi dia memiliki sekeping hati yang hitam legam. Hitamnya diselaputi kekotoran yang terhasil berpunca dari perasaan dengki, iri hati, benci dan dendam.

Akhbar Sinar Harian semua edisi yang merangkumi dari Perlis sampai ke Johor hari ini melaporkan di muka depan seperti yang anda lihat diatas. 

Ianya merujuk kepada pertemuan Menteri Besar Kelantan dengan Perdana Menteri dua hari lepas. Nik Aziz berkata seperti berikut (anak panah kuning), 
"23 tahun baru boleh jumpa, payahnya menteri besar pembangkang nak jumpa perdana menteri, saya tidak tahu apa yang menyebab (perdana menteri) buka pintu".

Tempoh 23 tahun itu merujuk kepada dirinya yang memerintah Kelantan selama 22 tahun.

Apakah Nik Aziz selaku Menteri Besar Kelantan sebelum ini tidak pernah mengadakan sebarang perjumpaan dengan Perdana Menteri atau bertemu PM untuk membincangkan mengenai negeri Kelantan atau politik ? 

Apabila melihat sahaja muka depan Sinar Harian hari ini saya terus mengeluh panjang dan hati berkata, jahat sungguh mulut orang tua ini. Saya berkata begitu kerana saya boleh ingat sewaktu dia menjadi MB Kelantan dia bukan sahaja pernah jumpa dengan PM yang ada pada hari ini, malah dia pernah jumpa dengan dua PM yang sebelum ini. Bukan setakat pernah jumpa malah dia pernah puji ketiga-tiga PM. 

Namun begitu oleh kerana nafsu serakah politik mengusai diri, dia sanggup berkata begitu untuk menimbulkan perasaan benci atau marah orang ramai kepada Perdana Menteri. Apa jenis ulama jika ini sikapnya ? 

Saya cuba google peristiwa yang saya ingat yang dia pernah berjumpa dengan PM. Saya menemui beberapa diantaranya. Ada juga yang tidak terdapat di google yang tidak dimasukkan kerana di era 90an teknologi ICT di Malaysia tidak sepesat hari ini. Jika kita rajin buat carian di Arkib Negara atau  Perpustakaan Negara , atau perpustakaan syarikat yang mengeluarkan akhbar kita boleh menjumpainya. 

Berikut adalah hasil carian saya yang dijumpai hari ini yang memaparkan pertemuan antara dia dengan tiga PM sejak dia menjadi MB Kelantan. 


Tahun 1999, Tun Dr Mahathir bukan setakat pergi ke Kelantan , malah pergi ke Pusat Pentadbiran Kerajaan Pas itu dan bertemu empat mata dengannya. Malah dia pula yang melahirkan rasa syukur dan terima kasih terhadap Tun. Dia puji Tun Mahathir dan berkata itu satu penghormatan. Hari ini dia kata 23 tahun baru boleh jumpa. 



Tahun 2007, dia bertemu dengan Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi di Kota Bharu. Bukan setakat berjumpa dan duduk sepentas malah dia memuji Tun Abdullah melambung-lambung kerana memimpin tangannya. Belum sampai 10 tahun, hari ini dia kata 23 tahun baru boleh jumpa.


Di zaman Datuk Seri Najib pula tak payah cakaplah entah berapa kali dia pernah jumpa pun tak tahulah. Apa yang dipaparkan di bawah menjadi bukti kepada anda semua. 

Tahun 2009, dia sendiri yang ucapkan terima kasih kepada Datuk Seri Najib kerana memberi jaminan positif untuk meningkatkan hubungan pusat dan negeri. 




Tahun 2011, sekali lagi dia mengakui dia berjumpa dengan Datuk Seri Najib dan tidak mahu berkongsi dengan media apa yang dibincangkan dengan PM. Katanya salah dari segi peraturan. Sewaktu nak doa orang pecah perut tak ingat pula salah dengan Allah. Sewaktu tuduh orang tak sembahyang, tolak islam dan sebagainya dia tak ingat pula salah dari segi agama. 

Biarlah gambar-gambar dibawah ini yang berbicara untuk menjawab segala dakwaan dia. 




Lihatlah bagaimana PM melayan dan menghormati beliau. MB Pahang yang BN ditinggalkan di belakang. Pimpin MB Pas turun tangga. Semuanya kerana tidak lain tidak bukan menghormati yang lebih tua. Kalau nak ikut-ikutkan MB Pahang yang lebih layak berjalan beriringan dengan PM kerana dari parti yang sama. Manakala dia pula layak dipinggirkan.

Saya Syukur Dengan Layanan Luar Biasa PM - Nik Aziz

TUMPAT, 5 Ogos (Bernama) -- Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau amat bersyukur dengan layanan luar biasa Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sepanjang lawatannya ke Zon Ekonomi Khas Wilayah Ekonomi Pantai Timur (SEZ-ECER) semalam.

Beliau berkata penghormatan yang tidak pernah dibuat oleh Perdana Menteri sebelum ini dilihat sungguh cantik, di samping senyuman pemimpin kerajaan pusat serta kehebatan kawasan itu yang tiada tolak bandingnya.

"Saya dilayan dengan baik (oleh Perdana Menteri), dengan senyum simpolnya, air muka yang jernih, saya dibawa melawat ke kawasan yang dianggap "corridor of power" untuk pelabur luar negara, sungguh hebat," katanya kepada pemberita sejurus menyambut kumpulan seramai 50 orang penduduk Kelantan yang menyertai misi melawat pelantar minyak di kawasan 170 kilometer dari pantai Tumpat pada Rabu.

Nik Abdul Aziz diminta mengulas lawatannya ke perasmian SEZ-ECER oleh Perdana Menteri di Pekan, semalam.

SEZ-ECER adalah zon ekonomi khas pertama negara meliputi Kertih di Terengganu hingga ke Tanjung Agas di Pekan yang akan menyumbangkan 80 peratus kepada hasil keluaran ekonomi kawasan ECER.

Perdana Menteri berkata zon ekonomi khas mampu menarik pelaburan RM90 bilion dan menyediakan 220,000 peluang pekerjaan menjelang 2020 dan merupakan yang pertama di Malaysia.

Nik Aziz berkata beliau berterima kasih kepada Perdana Menteri kerana sedia mengundangnya bersama pemimpin lain melawat kawasan itu yang dianggap memang luar biasa dari tempat-tempat lain.

-- BERNAMA


Apa yang saya kemukakan ini sudah cukup untuk membuktikan kepada anda bahawa apa yang diungkapkan Nik Aziz hari ini adalah tidak benar. Umno sebenarnya tidak mempunyai masalah besar dengan dia. Tetapi sebelah pihak dia yang hati busuk tak habis-habis kerana dendam politik. Soal berlainan parti tidak menjadi masalah untuk menjalinkan hubungan atau saling hormat menghormati. 

Waktu dia sakit dulu dan waktu itu Datuk Najib selaku TPM dan Menteri Pertahanan pergi melawat beliau di Kelantan. Datuk Najib panggil doktor dan tanya apa masalah. Doktor kata masalah boleh diselesaikan di IJN. Tetapi dia tak boleh mengharungi perjalanan yang lama. Datuk Najib minta TUDM bawa pesawat ke Kota Bharu untuk ambil dia. Sampai di Pangkalan TUDM Subang, polis pengiring dah siap tunggu untuk iring dia agar sampai dengan cepat di IJN. Datuk Najib minta pula pihak IJN memberi rawatan yang terbaik kepada beliau. Saya masih ingat lagi apabila beliau keluar dari IJN beliau ucapkan terima kasih kepada Tun Abdullah selaku PM pada waktu itu dan Datuk Najib TPM. Selepas beberapa tahun doa orang pecah perut. Itukah perangai tok guru ? Itukah perangai ulama ?

77 comments:

Anonymous said...

Ikut kata binasa, ikut hati mati. Terpinggirnya NA akhir2 ini menunjukkan beliau bukanlah seorang ulamak. Untuk menonjolkan dirinya semula di mata masyarakat beliau perlu berkata-kata tentang sesuatu. Ulamak agung ialah ulamak yang sentiasa menjaga kata-katanya. Jika umurnya panjang Allah akan tunjukkan sedikit-sedikit pembalasan keatas kesombongan beliau.

Anonymous said...

Bergantung pada hati.
Bersih, bersihlah ia.
Kalau kotor, kotorlah ia.
Doa pecah perut juga menunjukkan status HATI kita.
SESUNNGUHNYA ALLAH ITU MAHA MENGETAHUI.

Aduka Johor said...

HANYA YANG BODOH AKAN MEMBODOHKAN ORANG LAIN....
ORANG CERDIK AKAN MENGHORMATI KERCEDIKKAN SESAORANG, SENANTIASA BERHEMAH DAN MENILAI DIRI.
MARILAH KITA SEMUA BERCAKAP DAN BERSIFAT BENAR.

Anonymous said...

Tu la akibat sanggup mnerima bantuan syaitan...maka akhirnya mngikut perlakuan syaitan....berbohong....ish ish ish..

Anonymous said...

Maksud Nik Aziz,dia yg nak jumpa PM di pejabat PM bukan PM yg datang jumpa dia di Kelantan.Kaki putar alam kan dia tu

Anonymous said...

Anonymous said...

Maksud Nik Aziz,dia yg nak jumpa PM di pejabat PM bukan PM yg datang jumpa dia di Kelantan.Kaki putar alam kan dia tu

November 30, 2013 at 10:16 PM


HANG PI LAH JILAT PUNGGUK NIK AJIS...PENIPU...INILAH ULAMAK KAYU YANG MENGKAFIRKAN DAN MENOLAK PENYATUAN ISLAM

Anonymous said...

Macam tu punya hegek kita nampak,tapi beliau masih sanggup cuba mengelirukan rakyat.Entah apalah nak jadi dgn Nik Aziz ni,Allah saja yg tahu.

Anonymous said...

jenis macam ni ler yg memalukan golongan ulama sebenar... lain kali jangan bergaul dgn orang2 yg suka membohong, memutarbelit, memfitnah... tambah2 lagi orang suka meliwat...

Anonymous said...

Aku ingat lagi,kunjungan MB kelantan ke pejabat Perdana Menteri zaman Tun mahadhtir.Ada pertembungan perbezaan pendapat dan ideologi politik.Setelah selesai berbincang dalam keadaan harmoni di pejabat Perdana menteri,Tun Mahadhtir minta drebar dia,tolong hantar nik Aziz balik kelantan naik proton.

malayoo mudah lupa said...

Ulamak ke?...entah aku tk penah recognise diasebagai Ulamak, kalo Alamak tu mungkin jugak...dlm PAS bkn susah nk jadi ulamak kau pakai jubah,berserban pastu hafal ayat lazim sikit pastu slalu la buat ceramah cerita fitnah, selit kan sikit dgn klakar2 bodoh lps tu kompom kau akan dpt title Ulamak..

Anonymous said...

Akibat belajar dari anwar putar belit, maka hasilnya juga ialah pandai memutar belit... Ditambah pulak dgn pengakuannya untuk berkawan dgn setan.....

Pak Tam said...

Ya betul, gambar menceritakan segalanya...

Anonymous said...

ULAMA CAP BULAN. Ada waktu bulan penuh ada ketika bulan gelap.

Anonymous said...

Dia terlupa..
atau
Boleh salahkan akhbar, surat kabar salah lapor.

MB Kelantan hantar surat rasmi nk jumpa PM, Masa NA dulu, ada hantar suratkah?

Anonymous said...

Memang benar kata tok guru tu...dia payah nak jumpa PM. Saya percaya. Sebab dia tak dapat mengalahkan bisikan hantinya yang bersangka buruk dgn. org. UMNO. Apatah lagi pemimpinnya yang dianggap toghut dan sebagainya.

Anonymous said...

Kalau ye payah nak jumpa pm, bukan salah pm. Dia yang benci pm. Kalau tak takkan doa ko bn bn ko bagai. Tapi gambar2 tu bukti cakap tak benar. Ke memang dia lupa, akibat nyanyuk.

Anonymous said...

mmg putaq betul la admin ni... dah sah2 nik aziz kata nak jumpa PM di pejabat PM susah sgt... 23 tahun baru dapat jumpa pm di pejabatnya...

Anonymous said...

Saudara RBF

Saya dah lihat semua gambar yang ko paparkan dalam blog ini. Susah nak saya terima, zaman sekarang ini orang boleh buat superimposed. Gambar PM Mahathir, PM Pak Lah dan PM Najib bersama dengan Nik Aziz, betulkah dalam gambar itu Nik Aziz ? Saya takut gambar bahagian kepala dan muka sahaja Nik Aziz sedangkan badan adalah orang lain punya.

Mungkin gambar2 ini dibuat dengan niat nak beritahu khalayak bahawa Nik Aziz ni seorang penipu. Pada hal boleh jadi betul selama 23 tahun dia jadi MB tak sekali pun dia berpeluang jumpa PM.

Bro, tak kan seorang Tok Guru nak cakap bohong kut ? Tak masuk aqal dan tak diterima aqal, seorang Tok Guru dan seorang Ulamak sesuci dan sehebat Nik Aziz nak menipu. Ingat lah Bro, ulamak adalah pewaris nabi. Adakah kau bermaksud Nabi juga seorang penipu ?

Ana Muslimah

Anonymous said...

Ana Muslimah, rasanya Allah masih memberi kurniaan ingatan gmbar2 di atas x de super2 impose nya. Dkat TV pun siap kluar ( jgn plak sebab kluar kat RTM /TV3 ) cakap tipu

Anonymous said...

ANA MUSLIMAH,
MEMANG BETUL ULAMAK PEWARIS NABI, MASAALAHNYA, ULAMAK CAP BULAN BERTABURAN.
HARI INI CAKAP LAIN, ESOK LAIN PULA. HMMMMMM.
FIKIRLAH SENDIRI.

Nik Ajus said...

Taubatlah wahai Nik Aziz sesungguhnya dengan taubat itu dapat mengelakkan kamu tersungkur dipintu surga.

Nik Ajus said...

Ante Muslimah kalau tak silap saya yang terror bab superimpose ni dari pihak PAS. Tak caye tanya jemaah Sg.Limau. heheheheh

usin said...

ana muslimah, nik aziz tu ulamak politik. ana muslimah kena "sikit lebih" belajar membezakan antara ulamak agama dengan ulamak politik. ulamak agama tidak akan meletakkan hati kepada perasaan benci dan kotor kepada orang lain walaupun berbeza pendapat. perbezaan pendapat sebenarnya adalah rahmat di sisi agama kita. ulamak politik pula meletakkan perbezaan pendapat sebagai suatu jurang yang tidak mungkin boleh dirapatkan syaf. sebab itu bekas mb kelantan ini pernah menyebut sanggup mendapat pertolongan syaitan untuk menghancurkan umno. ana muslimah pernah baca ayat-ayat bekas mb kelantan tu?

Anonymous said...

Jadi.. Nik ajis jumpa Tun Mahathir dan bincang ttg masalah air kat Kelantan tu bagaimana?? Tak kan la bincang kat kedai Mamak pulak. Siapa yang sebenarnya putar alam..... Sudah terang dan ada bukti lagi yang Nik Ajis tak bercakap benar

Anonymous said...

Ko mimpi basah ka....mengagung2kan manusia yang sudah pasti kamu pun tau ada yang tak kena ngan setiap kata2 dan perbuatannya

Anonymous said...

Adakah kau bermaksud Nabi juga seorang penipu ?

Nabi utusan Tuhan tidak menipu tapi Nabi Nik Aziz yang lantik diri sendiri jadi Nabi memang penipu.....

Anonymous said...

Ana Muslimat, ada perlu belajar banyak lagi tentang Islam serta dapat membezakan putar alam dgn pewaris Nabi. Jangan sesekali bila tengok manusia bersarban saja terus anggap ULAMAK.

Anonymous said...

OK, saya faham maksud tersirat Ana Muslimah.

Anonymous said...

satu ayat dalam al - quran di tafsirkan dengan dengan meluas, tetapi tafsirannya amatlah benar kerana yang mentafsirkan itu orang yang tahu dan sentiasa menbaca dan menmbuat kajian berterusan. seorang ulama apabila ia berkata-kata, maka kata - katanya hanya ia yang tahu tafsirnya, kata - katanya ada yang berbentuk kata kunci, kalau inilah bentuk ucapannya, maka apa yang di katakannya tak salah, perlu orang yang ingin mengetahui kebenaran kata - katanya itu menemui tuannya dan dapatkah tafsirannya(penjelasan) tak salah dan tak menipu Nik Aziz itu, yang menipu kita yang menyalah tafsir tanpa bertanya maksud/tafsir ucapannya itu.

Tok Jinda said...

INGIN TANYA 921pm
APAKAH CIRI CIRI, SIFAT SIFAT DAN SIKAP SESAORANG ULAMAK, DAN SIAPA YANG ANUGERAH TITLE ULAMAK ITU.

Anonymous said...

Syaitan bertopengkan jubah. Nak kata ulamak tak juga. Kata Pak Abdullah pondok Geting, dia paras ustaz ustaz jer.

Kalau di samakan dengan anjing pun sesuai

Zainal Bajuri said...

Kita berserah sahaja kepada Allah kua. Dia yang MAHA MENGETAHUI yang DULU dan yang SEKARANG. Ikhlas balasannya SYURGA. Fitnah jawabnya ke NERAKA jawabnya. Jadi fikir-fikirkan. Usahlah GADUH pihak MUSUH yang untung. Kita MELOPONG jer.....

Anonymous said...

Sifat bulan purnama ialah bulat penuh, putih bersih...tapi dalam satu bulan sekali sahaja terjadi...29 hari yang lain dia tak bersifat sebegitu... demikianlah ulamak PAS..

Melayu Berwawasan said...

Slm Bro mohon di pautkan blog http://siemens-melayumaju.blogspot.com/

Anonymous said...

Apabila dulu2 Nik Aziz melabel musuh politiknya dgn segala bagai, maka hari ini sedikit demi sedikit Allah Taala memulangkan kembali apa yg pernah diucapkan dulu. Kesombongannya akan berakhir juga nanti....

Anonymous said...

semua jangan panik!!!! sebenarnya nik ajis ni mengidap penyakit hilang daya ingatan macam yang dialami oleh pelakon jins samsudin. Penyakit ni disebabkan faktor usia. Jadi semua di minta rilek..penyakit ni tidak merbahaya dan tidak berjangkit...

Anonymous said...

HANTAM JER LAH LABU. NANTI DAH DAH MASUK KUBOQ...JAWABLAH SENDIRI. MASA TU...MANA2 MACAI NAK TOLONG TOK GURU MASA TU ...BOLIH KE?.

SENDIRI MAU INGATLAH....

Anonymous said...

Berfikirlah bagi yang mampu berfikir....yang tak leh fikir hanya penyokong tegar PAS kerana apa sahaja yang TG mereka cakap, mereka akan kata benar...benar...benar tu Tok Guru....

googooli rose said...

Ana muslimah :
Teruk dah ko ni..taksub dgn nik aziz smpai mcm tu..mmg la gelaran die tok guru tp apa yg dia buat n cakap x menunjukkan dia layak utk dipanggil tok g..sanggup ko gunakan nama nabi utk compare kan dgn seorg pembohong mcm dia ni?? Teruk la ko ni..bawak mengucap byk2..ko taksub lebih dah ni

Anonymous said...

Ade waktu dtg bulan

Anonymous said...

Ulama juga manusia mcm ko.hanya nabi jer yg maksum. Bodo

Anonymous said...

ana muslimah
memang lah ulama tu pewaris nabi tapi nik aziz ni bukan ulama pewaris nabi. yg betul nya niknajis ni pewaris bayabaalif.

Anonymous said...

Nik ajis hanya nk wujudkan satu persepsi kepada penyokongnya. Bad one.

Anonymous said...

Kata ko... anuar brahim dh kena ape ...kes 40000 bangla undi...

Anonymous said...

Nik Ajis manusia berjubah serban paling JAHAT dan SAMSENG LIDAH yg aku pernah jumpa sepanjang hidup sekatakt hari ini.
DIa diampu dan dijulang jilat oleh manusia2 pentaksub/ assobiyyah yg HITAM legam hati.. hidup siang malam berpaksi pd parti..bkn berpaksi pd Allah, Rasulullah, Syariat dan persaudaraan Ummah.

Bagaimana Allah menghina Nik Ajis dgn mempamerkan sifat jelik dan munafik dirinya sendiri, dp usia sgt senja, tiada siapa yg ingin lagi mengusik nya..tp beliau masih 'galak' dan 'gatal' mahu mencari pasal dengan manusia lain.

Betapa Allah dtgkan kehinaan peribadi pd Nik Ajis melalui watak dan tutur katanya yg bohong lagi menipu.. lantaran byk sgt menghina makhluk Allah SWT yg lain. Allah SWT sendiri tk menghina, tp dia melebihi Tuhan menghina org2 yg dimuliakan Allah..

Kita tidak lupa mcm mana Ajis hina RAsulullah melalui menyamakan sifatun, jasad jisim Nabi dengan manusia2 yg entah dari mana.. semata2 mahu menegakkan jarum jahat politik bersama kuffar DAP..

dn yakinlah Allah SWT sedang istidrajnya dlm bentuk 'penjilatan' taksub pencacai2 PAS Laknatullah ini..

PAS Laknatullah perosak Islam dan Ummah..!!

ZanSala said...

Ulama' pewaris Para anbia Nabi2, tp siapa kah yg beri taraf Ulamak pd Nik Najis makhluk mulut jahat lagi pendusta besar tu?

Ulama' iala manusia yg tinggi akhlaknya, hebat ilmunya, warak amalannya.. lembut peribadinya.. Nik Najis org tua kutuk yg keras hati, jahat mulut, busuk hati penuh dgn mazmumah hasad yg tertinggi.. mendoakan keburukan sesama MUSLIMIN.. berbaik dgn Kuffa Harbi.. ini bkn ulamak.. ini SYAITAN berjubah yg mahu memesonkan manusia!!

Anonymous said...

Padan muka orang Melayu...asalakan berserban sikit, hafal dua tiga ayat Qur'an dah bergelar ULAMAK! Percaya sangat....Inikan pula Tok Guru Nik Aziz yang tersohor lagi senang kena gula-gula.

Kita semua janganlah laayan sangat apa yang Tok Guru cakapkan...Its ALL OVER. Times UP.

Norazniza Abdul Karim said...

dah tua so dia dah x ingat. maafkan je laaaa hehehe

Anonymous said...

rileks.. rileks... Pork Nick sedang mengidapi penyakit ketika wartawan bertanyakan soalan mengenai lawatan mesra MB Kelantan dengan PM tempohari. Penyakit itu jika di analisis, para pakar menyatakan ia adalah sejenis penyakit yang tidak berjangkit, tetapi akan menyebabkan si mangsa mengalami delusi yang agak teruk. Penyakit ini dipanggil NYANYUK...

Anonymous said...

salam.mohon maaf.sdikit nasihat dr hamba ALLAH.ungumpat 1 dosa. takutlh dosa.nraka.marilh kita bristighfar

Anonymous said...

Assalamualaikum...
pendapat aku...raasa sangat kesian sedih malang hiba dgn melayu yg percaya dan menyokong membabibuta membutatuli...org mengaku Tuhan percaya..ppuan ngaku nabi ikot ppuan jadi imam solat ikot..haku pun suka gak ceramah...tp tapis fikir banding
semua yg kita dgr bkn ikot bolat bolat..asal berjubah serban celak tudung labuh paras pinggang tutup muka itu kira berilmu tinggi kuat iman kuat agama kuat ibadah segala...pakaian tak menentuka keimanan seseorg...ie..kalo ada yg dikata ulama berkata Nabi seperti budak kg biasa...adakah kita akan sependapat dgn dia /kita akan berfikir betulkah begitu..sedangkan ketika nabi lahir pon istimewa/ketika beliau kecil pun ada peristiwa istimewa berlaku..mana sama dgn anak anak kecil lain berlaku seperti kejadian yg beliau alami...klo pun kita rasa dosa dosa kita terlalu banyak sebanyak buih dilaut..jgn percaya pd selain Allah...yakinlah dgn rahmat kemaafan Allah kerana Allah maha pengasih lg penyayang..
semuga kita semua umat muslim di lindungi Allah dr org org yg cuba memesongkan akidah kita semua...

Anonymous said...

Assalamualaikum...
pendapat aku...raasa sangat kesian sedih malang hiba dgn melayu yg percaya dan menyokong membabibuta membutatuli...org mengaku Tuhan percaya..ppuan ngaku nabi ikot ppuan jadi imam solat ikot..haku pun suka gak ceramah...tp tapis fikir banding
semua yg kita dgr bkn ikot bolat bolat..asal berjubah serban celak tudung labuh paras pinggang tutup muka itu kira berilmu tinggi kuat iman kuat agama kuat ibadah segala...pakaian tak menentuka keimanan seseorg...ie..kalo ada yg dikata ulama berkata Nabi seperti budak kg biasa...adakah kita akan sependapat dgn dia /kita akan berfikir betulkah begitu..sedangkan ketika nabi lahir pon istimewa/ketika beliau kecil pun ada peristiwa istimewa berlaku..mana sama dgn anak anak kecil lain berlaku seperti kejadian yg beliau alami...klo pun kita rasa dosa dosa kita terlalu banyak sebanyak buih dilaut..jgn percaya pd selain Allah...yakinlah dgn rahmat kemaafan Allah kerana Allah maha pengasih lg penyayang..
semuga kita semua umat muslim di lindungi Allah dr org org yg cuba memesongkan akidah kita semua...

Anonymous said...

Yang otak lembu sahaja MUDAH percaya tanpa berfikir.
Dia bolih TENTU syurga neraka SESAORANG ,
JELAS.....SESAT SESAT SESAT......MENGUCAPLAH !

Anonymous said...

Korang semua tak sedar ....

Korang kutuk, korang caci maki, korang hina macam2 dekat Tokguru Nik Aziz, apa yang korang dapat. Korang tengok tokguru tak jejas sikit pun, dia ko makin sehat, dia ko makin disanjung orang, dia ko makin dihormati orang.

Satu saja aku nak bagi tahu korang, kalau betul lah tokguru Nik Aziz tu tak betul dan sesat dah lama tuhan turun kan bala keatas dirinya, dan mungkin dah lama dah orang tua tu padam. Tapi korang pun nampak tuhan beri rahmat yang tak putus2 kepada dia sebagai nak tunjk kepada kita bahawa tokguru Nik Aziz ni buat benda yang betul yang dibenarkan oleh Allah swt. Diantaranya :

(1) Sokong Pas itu masuk syurga ... BETUL
(2) Sembahyang orang Umno itu tidak dapat pahala ... BETUL
(3) Mendoakan musuh pecah perut ... BETUL
(4) Mendoakan musuh KO ... BETUL
(5) Mengatakan Allah juga tuhan orang Kristian ... BETUL

Korang kena faham, Allah ini bukan boleh berkata2 macam kita, tapi Allah berkata2 dalam bentuk isyarat. Kita kena belajar faham bahasa isyarat Allah, contohnya kita nak kata tokguru Nik Aziz tu tak betul, terbukti tuhan menyebelahi dia (1) dia menang pilihanraya (2) parti dia menang pilihanraya (3) doa dia minta Allah menangkan DAP, dimakbulkan (4) dan banyak lagi doa tokguru Nik Aziz yang dimakbul tuhan.

Kadang2 terlintas dalam kepala aku " Adakah Tokguru Nik Aziz Ini Keramat Hidup Yang Dijelmakan Oleh Allah Untuk Menyelamatkan Kita Semua "

Ana Muslimah

Anonymous said...

Lambang parti PAS ni mmg cm bulan tp bile dah dtg BULANdt mmg alamak2 PAS akn mrapu mraban..nabi muhammad s.a.w dpilih mcm MAMAT2 d kmpung..yg jmaah ddpan trlopong trnganga mndgrny hahaha ape ler alamak2 PAS ni

Anonymous said...

ingat lagi,masa zaman tun mahadhtir jadi PM.Pengawai beliau mengamuk pergi jumpa Nik aziz menceritkan tentang sumbangan besar kerajaan malaysia kepada kerajaan islam Bosnia hazegobania selepas perang.Maka berdirinya kerajaan baru Bosnia hazegobania di eropah.Sekarang negara tersebut dah pergi world cup 2014 di Brazil.

Servant of God said...

Ana Muslimah,

Kembali laa ke pangkal jalan. Kamu dah cakap benda yang bukan2 dah ni...

Anonymous said...

Ana muslimah, ko punya seni satirical writing style memang boleh tahan, mudah2an lebih ramai orang2 PAS akan sedar dan tidak selamanya diperhambakan minda dan maruah mereka oleh kepimpinan Peracun Rakyat seluruhnya. Semoga usaha pendakyahan halus akhir zaman Pakatan Runtuh akan benar2 musnah sehancur hancurnya! Amin.

Anonymous said...

SAYA MERUPAKAN ANTARA INSAN YANG TERCERDIK DI KELANTAN SEBAB TIDAK TERGODA DAN TERTARIK DENGAN NIK AZIZ MALAHAN PAS SEKALI PUN.....SEMENJAK SAYA BERUSIA BELASAN TAHUN LAGI SAYA SUDAH DAPAT MENILAI AKHLAK, PERIBADI SERTA LIDAH DAN TUTUR NIK AZIZ...SEMUANYA MENDUKACITAKAN....TIADA SEPATAH KATA NIK AZIZ YANG BERHIKMAH DAN BOLEH DIJADIKAN TELADAN DAN PANDUAN KEPADA INSAN BERAGAMA DAN BERBUDI....SEMUA KATANYA MENYAKITKAN HATI SESIAPA SAHAJA YANG ADA PERASAAN,ADA AKAL MALAHAN ADA IMAN.....KATANYA PEDAS, SINIS, MALAHAN KERAS YANG MANA HANYA LAYAK DITUTUR OLEH SAMSENG DI JALANAN, LAYAK DI DENGAR OLEH INSAN YANG TIDAK BERMORAL DAN ROSAK AKHLAK.....SEBAGAI SEORANG TUA DI HUJUNG NYAWA SEPATUTNYA NIK AZIZ MENJADI TELADAN DAN IKUTAN INSAN MUKMIN....TETAPI SAYANG.. SEBELUM MENGADAP TUHAN BELIAU MASIH LAGI DENGAN PEEL, PERANGAI DAN AKHLAK LAMA YANG PENUH DENDAM KESUMAT....KEBENCIAN, AMARAH DAN PANAS HATI TIDAK PERNAH PADAM DAN SUAM APATAH LAGI UNTUK DINGIN SEDINGIN AIRMATA WALI.....SEBALIKNYA API KEMARAH DAN KEBENCIAN BELIAU SENTIASA MARAK BERSAMA NAFSU AMARAH YANG MENGGELEGAK GALAK......SEPATUTNYA DI USIA SUBSIDI KURNIAAN ALLAH INI BELIAU MEMBERSIHKAN DIRI DAN HATI SERTA MENGINSAFI DOSA-DOSA SILAM AGAR BELIAU TIDAK MUFLIS DI HADAPAN YANG MAHA ESA NANTI......MASA MASIH ADA UNTUK BELIAU BERMUHASABAH DIRI DAN MEMEOHON KEAMPUNAN.....SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA PENGAMPUN DAN MAHA PENYAYANG.......yang ikhlas SIJAHIL KOTA BHARU.

Anonymous said...

Beliau sejenis manusia yang tidak reti berterima kasih apatah lagi bersyukur dan mengenang budi orang terhadapnya.....sesungguhnya hatinya telah dimatikan Allah, tiada lagi kasih di jiwanya, jiwanya memberontak dan sentiasa berkocak...tiada tenang sebagaiman ulama dan ilmuwan islam lain....jiwanya politik,hatinya politik, hidupnya politik malahn semua galur hidupnya hanya politik.....kesia..kesian..kesian

anti-syiahGaban said...

Alahai.....yang dok layan orang tua nyanyuk dah nak jalan ni buat apa? Dia tu dah nyanyuk, cakap pun berterabor. Kuboq panggil dah banyak kali, rumah suroh pergi pun dah banyak kali.......

Koru said...

Sesat dh ana muslimah ni. Sokong pas masuk syurga. Dpt dari hadis mne? Sjujurny kmi org2 yg mnyebelahi krajaan tdk mbnci ulama ttpi hny x suka kpd org yg x sptutnya dgelar ulama krn ulama yg sbnrny pribadiny sgt bagus. Ana mslimah kna tau, x smestiny ssuatu kslhn dbls dgn bencana atau kmatian. Plbagai cara Allah blh berikan diantarany ialah ape yg brlaku kpd org yg anda anggap tok guru tu. Pelbagai kata dn fatwa yg dkluarkn trhdp umno kini tlh mmkn diriny. Disitu Allah tlh mnnjkkn klmhnny. Lucu n sgt lucu. Apabila kita mnegur ustaz pas, plbagai kata dn pringtn dkluarkn seolah kita bnci kpd ulama. Ttp apabila mrk mghina ustaz yg myebelahi umno, mrk mghalalkn prbuatan mghina ini. Mlah thp mghina mrk truk jgk. Tidak plak mrka ni tringat bhw ulama tu pwaris nabi. Igatlah org pas bhw pas tu hny parti politik yg mmbw gerakan islam ttpi gagal. Yg pasti, pas bkn islam dn islam bkn pas.

Anonymous said...

Ana muslimah :
Inilah orang yang mengatakan Nabi Muhammad SAW. sama dgn mamat kat kampung semasa usia kanak,kanak.
Apa orang macam ini boleh digelar ulamak?

Anonymous said...

Kalau tak.. Takkan la namanya PorkNik.. Tua kutuk sesat lg menyesatkan...

Anonymous said...

guys...hahahaha ana muslimah tu perli tu..reverse saikologi...

maklumla..puak sana kan suka superimposed...apa saja..disalahkan superimposed...hahahaha

-smh-

Anonymous said...

Admin..fakta ini semua lempuhh je kat muka penyokong pas biar diorang sedar sikit..

Anonymous said...

Kepada Ana Muslimah, anda xsedar yg anda dah taksub.. Sokong Pas bleh jamin syurga? Pergghh sapa ajaq hang lagutu.. Kalau yg pangkah pas tu kaki judi, kaki disco mungkin dia tau dah kot kompom masuk syurga? Astagfirullahalazim.. - ApitBurnz -

Anonymous said...

ni apa punya tahap bangang ko ni ana muslimah,ko ni taksub sngat gan nicky aziz tu nape..adoi bodoh betul ko ni..undi pas masuk syurga, penzina mcm stopa spender tu mcm mana?,mat sabun kaki jilat puki bini kawan tu mcm mana? ustaz yg bg ceramah kt bini org dlm bilik hotel jam 3 pagi mcm mana? adoi la..buka la minda tu sket,,PAS hanya parti politik,

Anonymous said...

nik ajis ni bukan keramat, mcm kuih keramat ada la

Anonymous said...

MEMANG ORANG SESAT BILA DIBACAKAN AYAT QURAN DIA AKAN KATA ITU SEMUA BOHONG..KALAU NAK IKUT QURAN SUAH LAH KITA ITU X LEH,,,INI X LEHH...

hamidah yusof said...

Ana Muslimah, jgn lah anda kelirukan diri anda dgn Ulamak Pewaris Nabi..ye memang betul, tapi tnya diri anda ulamak yg bagaimana? Apa yg nyata ulamak yg di sbut tu adalah ulamak yg berplatfomkan politik yg hati penuh dendam kesumat yg menolak perpaduan sesama saudara Islam dan yg snggup meludah muka org yg ingin mmbawa kpd prpaduan dan... X pyah lah di sebut sbb rakyat Malaysia dah tahu apa lagi yg ulamak ni bwat!! Matlamat x mnghalalkan cara! As salam

yee said...

ULAMAK AGAMA YG DIIKTIRAF KERAJAAN MALAYSIA ADALAH ULAMAK YANG PANDAI DAN HANYA BERBICARA HAL-EHWAL UGAMA, FEQAH, TAUHID, HAID-NIFAS, PUASA, ZAKAT DSB. SYARIAH TAK BOLEH NANTI KENA SEKEH KEPALA. AKU NAK TANYA, POLITIK TU APA MAKNA DIA??????? SETAKAT LIMA TAHUN SEKALI PERGI MENGUNDI PILIH KERAJAAN KE???? KUASA POLITIK LAH YANG AKAN MEMBINA ACUAN SESEBUAH NEGARA.KAU ORANG SUKA KAH KALAU ADA PEMBERONTAKAN BERSENJATA ATAU RAMPASAN KUASA SECARA KEKERASAN UNTUK MENUKAR TAMPUK PEMERINTAHAN KEPADA ISLAM??? MEMANG DIAKUI TIDAK SEMUA PEMIMPIN2 PAS ITU BAIK DAN BOLEH MASUK SYURGA SENANG2, APATAH LAGI UMNO, JANGAN CAKAPLAH. ULAMA2 KAT MALAYSIA NI YANG MANA DIIKTIRAF KERAJAAN SEMUA TARAF TAHIII. PATUT LA DIGELAR SYAITAN BISU ATAU TEROMPAH KAYU. ULAMAK SEBENAR ADALAH ULAMAK YANG MENENTANG SEGALA BENTUK KEZALIMAN DAN PENINDASAN KE ATAS SEMUA ORANG LEBIH2 LAGI ORANG ISLAM. BERANI MENEGUR KEPINCANGAN KEPALA2 NEGARA YANG KHILAF. NIK AZIZ BUKAN NABI, BUKAN MAKSUM DAN BELIAU PUN MEMPUNYAI DOSA. DAN JIKALAU BELIAU TERBUKTI SUDAH TERPESONG BIARLAH ALLAJH SWT YANG MEMBALASNYA. AKU SENDIRI PUN KADANG2 KURANG SENANG DENGAN SESETENGAH KENYATAAN YANG DIKELUARKAN. TETAPI UNTUK MENGIKTIRAF UMNO ADALAH LEBIH BAIK, SAMPAI KIAMAT LAA, SELAGI PERANGAI PEMIMPIN2 NYA TIDAK BERUBAH.

Anonymous said...

Bila la orang tua ni nak mampoosss...
Bukannya apa, kesian kat dia, makin lambat mati..makin banyak dosa.
Jadi...marilah kita doa ramai-ramai supaya Tn.Guru yang sesat jauh ni RIP

Anonymous said...

Nik Aziz tak banyak membaca and dia hanya dengar nasihat orang keliling dia yang rapay dengan dia hanya kerana kepentingan peribadi. Orang yang banyak dosa Allah tak akan memanggilnya kembali.

Anonymous said...

YEE MU NI TOLOL SUNGGUH LA

yee said...

SAPO TOLOL? MUNG LA HOK TOLOL NYO..👅

Anonymous said...

NIK AZIZ DENGAN ANAK AKU CERDIK ANAK AKU YANG DARJAH 6 LAGI....BUAT BUKU BERBUAH-BUAH TAPI PERANGAI NYA TIDAK SERUPA DENGAN APA YANG DITULIS DALAM BUKUNYA......MANUSIA JENIS APA SITUA KUTUK NIH.....