Thursday, November 28, 2013

Kucing Kurap:Apa Yang Diungkapkan DAP, Disahkan Oleh PKR


Sebelum ini kita digemparkan dengan panggilan kucing kurap oleh Ahli Parlimen DAP, Jeff Oii terhadap kakitangan awam. 

Semalam pula Khalid Ibrahim seolah-olah mengesahkan apa yang diungkapkan oleh rakannya dari DAP. 

Semasa berdiri di Dun Selangor mengumumkan kenaikan gaji MB, Speaker, Timbalan Speaker, Exco dan Wakil Rakyat daripada 87 peratus hingga ke 373 peratus, Khalid Ibrahim tanpa segan silu mengumumkan bonus untuk kakitangan Kerajaan Negeri Selangor sebanyak setengah bulan gaji. 


Tanpa ada rasa segan atau rasa malu dia mengumumkan kenaikan berkali-kali ganda gajinya, kakitangan pula diumumkan dapat bonus setengah bulan. Bukankah ini layanan kucing kurap ? 

Diperingkat pusat pun kerajaan bagi bonus setengah bulan juga, tapi tak lah dalam masa yang sama PM mengumumkan gaji beliau dan gaji menteri-menteri naik berlipat kali ganda. 

Berceramah bergegar-gegar, duit rakyat, wang rakyat, pitih rakyat, rakyat....rakyat....rakyat....

Khaik....ptuih....

Khaik....ptuih....

Khaik....ptuih....

8 comments:

malayoo mudah lupa said...

Duit rakyat....duti rakyat...duit rakyat...jgn bazir duit rkyat...kita harus berbelanja berhemah sbb itu duit rkyat...khaakkkkk tuihhh....khhaaaaaaaakkkkkk tuuuihhhhh....jln raya seluruh selangor belubang lubang tkmau kmasi perbetul...Selangor Darul Lubang

Anonymous said...

berbaloila Khalid dpt gaji tinggi dari PM sbb pm kite cume kerja semasa jaga saja ... tapi Khalid masa tidor pon dia kerja ..xcaye tgk..masa pc pon sambil lelap dia boleh bercakap lagi... mua hahahahahahahahhahahahah....

Kalo kenaikan gaji ini di lakukan oleh ngr di bwh BN ataupon Najib mau suara salakan puak pembangang Malaysia kedengaran hingga ke seantero donia...smp merayu obama campurtangan dlm politik Malaysia krn nnt mrk mst mendakwa yg Najib dah salah guna kuasa...

Anonymous said...

Tahniah khalid gagap kerana naikkan gaji sendiri, sepatutnya kenaikan gaji bagi Menteri Besar yang menjaga negeri paling maju di malaysia bukannya RM30,000 sebulan, sepatunya RM 1 juta baru kena dengan gaya MB kuat kerja walaupun dalam tidur masih bekerja. Baru la cepat sikit bayar hutang dengan Bank Islam tu... Muahahahahahaha....

MB dapat kenaikan gaji besar, kakitangan awam selangor dapat gaji minimum RM1,200.. itupun untuk kroni dan pengampu terbaik je. Yang lain telan air liur je la... kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

azmin mntk tggh gaji mb bagai ni.. abg non pon sama kan? abes tu tetiba je naik dorang ni xde miting sesama ke? sesuka hati je nk buat apa? xde sistem ke pr ni? bab kat fb blog bukan main brgegar siap mntk potong gaji menteri alih2 bg gula2 1/2 bln bonus dia kembung naik berlipat2 kali ganda... yg best tu cai mkn dedak siap backup..

Anonymous said...

ada sorang jer x dpt naik...
penusihat ekonomi kerajaan negeri selangor...dah 2 penggal dok rm1 jer...
sepatutnya naik rm300 baru % sama cam khalid..
adoi aiii...pru 14 kita bg lg mereka menang nooo...ada harapan naik lagi gaji mereka...
hu..hu..hu..

Anonymous said...

Sampah depan rumah saya ni pergilah kutip betul2, cukai pintu yang saya bayar tu diguna untuk apa?

Anonymous said...

Padan muka org Selangor yg pilih PR haprak ni. Tak lama lagi Selangor bankrup la. MP , adun, speaker pompuan hannah yg x guna tu dan the rest, makan lah duit rakyat. Biar mrk semua dpt bala semua. Tiap2 hari buat fitnah .

Anonymous said...

Anugay gaji RM 1 sebulan. Tetapi claim Rm 15 juta setahun. Padan muka rakyat Selangor yg vote PR. Gigit jari lah kau orang. Harga brg kat Selangor naik lagi.