Wednesday, December 2, 2009

NIK AZIZ DAN EXCONYA BIADAB TERHADAP SULTAN KELANTAN

DAULAT TUANKU !

Setelah membaca laporan di Berita Harian Online hari ini, saya amat terkejut dengan tindakan biadab Nik Aziz dan para Exconya. Rujuk di sini

Jika kerajaan Kelantan hendak minta KDYMM Tuanku Al-Sultan Kelantan kembali dapatkan rawatan dalam negara sekali pun, beliau tidak patut membuat kenyataan terbuka kepada media.

Sepatutnya beliau pergi mengadap Pemangku Raja Kelantan secara tertutup dalam maklumkan niat atau hajat tersebut. Tidak perlu untuk dihebahkan kepada media.

Jangan buat Sultan atau Raja seperti orang-orang politik , yang boleh suka-suka hati kita buat kenyataan akhbar. Tolong pandai hormat sikit. Sudah sembilan belas tahun menjadi MB ,tak mungkin dia tidak faham protokol lagi.

Dia bukan tak faham sebenarnya, tapi dia merasakan yang diri dia hebat dan sentiasa berada di atas dari segalanya. Inilah susahnya bila manusia yang terlalu sombong. Sudahlah sombong, bodoh pula tu. Bila dicampur sombong dan bodoh maka jadilah kurang ajar.

Nik Aziz langsung tidak mengambil kira perasaan ahli keluarga Sultan Kelantan yang mungkin sedang bersedih sekarang kerana Tuanku sudah terlalu lama gering.

Lagi satu bila, beliau kata "di atas hasrat dan kepentingan rakyat, kita mencadangkan supaya Pemangku Raja membawa Sultan Ismail Petra yang sedang gering mendapatkan rawatan di mana-mana hospital dalam negara".

Tolong buktikan, berapa ramai rakyat Kelantan berhasrat sedemikian ? Adakah beliau telah mengadakan pungutan suara ? Jangan sesuka hati nak guna nama rakyat untuk menghalalkan cara anda.

Semakin hari Nik Aziz semakin bengong nampaknya. Mungkin inilah hasil yang dia dapat bila berkawan dengan DAP, maka Sultan pun dia sudah tidak hormat lagi sekarang.

Kepada penjenguk blog saya, marilah kita sama-sama berdoa agar KDYMM Tuanku Al-Sultan Kelantan cepat sembuh dan dapat kembali bersama-sama rakyat.

Sama-samalah kita sayangi dan sanjungi Raja kita. Sesungguhnya Raja-Raja adalah tempat rakyat berteduh dan benteng kepada kita semua.

20 comments:

Anonymous said...

bila ditanya kenapa tuanku sultan kena dirawat dalam negara, tak nak cakap pulak...apa laaa punya bengap nik ajis ni..sudah2 laa tu...udah ler bodoh, cakap melalut...bertaubatlah wei...

Anonymous said...

Ingat tak lagi ada ADUN Kelantan, tak silap ADUN Kota Bharu. Dia pun sakit teruk sampai orang suruh letak jawatan. Apa Nik Aziz buat? Dia hantar pergi China ambil treatment dan disponsor oleh Kerajaan Kelantan.

ADUN depa boleh buat camtu tak pa. Ini Sultan sendiri mana boleh layan camtu. Jatuh taraf. Kalau kaum lain tengok dia kata Ini Melayu lawan Sultan tak pa, kami lawan Sultan pun ok la.

tengok la nanti Cina dan India naik kepala. Nak jadi Republik Malaysia. Sudahla negara China dan India dulua ada Maharaja, sekarang takdak. Kerana rakyat China dan India zaman dulu menderhaka pada maharaja. Kita Melayu tak kan nak jadi buta perut macam tu.

Yang betulnya, Nik Aziz kena berenti la.

Anonymous said...

hahaha..bengong punya pak ajis MB kelate.RBF pun kena faham, pak ajis tu kan katanya keturunan sebenar sultan merentah Kelate.Kerana tu Sultan tak berani nak tentang.Bertuah PAS PIS PUS dapat MB yang hebat dengan angkuhnya dan bongkaknya...

Goh Wei Liang said...

?

Nik Aziz ni betul ke tidak. Sampai Sultan nak dapat rawatan di mana pun dia kawal.

=_="


Dah tiba masa kita mula kempen Kelantan Bangkit dan mohon DUN Kelantan menggerak usul "no confidence" terhadap Nik Aziz.

haniesyafique said...

pok nik najis dh x releven lagik....pelan lama pelan dok merapu je tgk perangai dier....ish ish ish

Anonymous said...

Drp susah payah nak doa laknat utk Najib, baik doa supaya Sultan sembuh cepat... barulah betul tunjuk teladan yg baik sebagai ulama. Itu pun kena bagi tau ke.. ??

Galo said...

wahai 'Anonymous2' sume..., xbaik tau korg sume kutuk2 & marahkn MB Kelantan tu & Galo percaya MB tu lg tua dr segi usia dia dr korg so korg kenalh hormatkn org yg lg tua. Dia kn org yg so kita kenalh faham... dan MB Kelantan lak, Dato' kn da tua, udah2 ler tu.., bhenti lh cepat. Buat2lh btaubat, da byk sgt dosa da pun..Dato' bhenti ye 'Tok..Dato' bhenti tau...ala la la la la....

Anonymous said...

ko pun bengong RBF
kita tgok esok berapa ramai kat Dataran KB. bereti la jadi blogger upahan ni.. kang bekicit dale kain kan..

Anonymous said...

kerajaan negeri kelantan mungkin menghadapi masalah kewangan yang kritikal sampai ingin menjimatkan kos perubatan Tuanku. Sebab itulah mereka bermatian-matian nakkan duit royalti kerana tidak ada sumber dana lain lagi. Balak dah habis ditebang, akibatnya rakyat kelantan menerima malapetaka berlaku banjir yang teruk kerana tiada tadahan air lagi. Yang sedihnya rakyat langsung tidak menikmati hasil duit balak tersebut seperti bantuan rakyat termiskin. Kerajaan umno/Bn juga yang menyalurkan bantuan kepada rakyat kelantan tapi seperti biasalah masyarakat mereka mana tahu bersyukur. Orang bagi ambillah. Bila piliharaya mereka tetap pangkah parti bulan kerana parti islam katakan. Begitulah fanatik dan sombongnya rakyat kelantan kalau pasal parti ini. Itu pasal bila kelantan ditimpa bencana tidak ada rasa simpati pun dikalangan masyarakat negeri lain membantu kesusahan mereka. Tiada duit bantuan bencana dikumpulkan untuk mereka. Tak tahulah mana silapnya kalau negara lain begitu cepat dana dikumpulkan.

Tapi sedih juga Tuanku dibuat macam tu main suruh-suruh pulak tak ikut protokol dan yang paling mengaibkan dihebahkan ke media. Betul tak menghormati kedudukan Tuanku sebagai Raja kelantan. Kenapa tak TGNA saje yang bagi tahu Tuanku kerajaan negeri tak sanggup nak bayar kos perubatan dan suruh Tuanku berubat di dalam negara saja. Inilah balasan dari Allah kerana mendoakan bala kepada orang lain. Akan banyak lagi bala yang akan menimpa rakyat kelantan selagi ada sikap bongkak dan sombong mereka. Janganlah kita nak berlagak sombong di bumi Allah ini, kita sama sama menumpang. Berlaku baiklah sesama saudara islam dan jangan dendam berdendam. Semoga Tuanku akan cepat sembuh dan tidak menyusahkan kerajaan negeri lagi. Harap kerajaan Pusat dapat memberi perhatian dan kebajikan kepada Tuanku sekiranya berubat di negara ini.

Anonymous said...

kalau bukan rakyat kelantan tak yahlah korang nak komen lebih2. baik tumpukan usaha nak rampas negeri pr tu. sekor lagi bengong yang sakit tu dulu bukan yb kota bharu lah bongok, lain kali sebelum ulas chek dulu...dasar anjing umno makan taik

Anonymous said...

haha..teringat mase zaman sekolah2 dulu. ade sorang anak india ni ditanya ape cita2 dia. jawapan mudah dan ringkas oleh anak india ni..jawapan dia 'nak jadi sultan selangor'..haha..aku mase tu tak la beberapa tahu sangat, bab2 pasal lantikan sultan, sebab baru sekolah rendah mase tu..jadi buat dun no jer la.
sekarang ni..aku nampak balik sketsa tu bila org politik nak berkuasa lebih dari sultan di negara ni..hehe..donia, donia.

Anonymous said...

Nik Ajis pernah berkata bahawa dia setaraf dengan Nabi ..... si tua bangkai bernyawa ni bukan setaraf dengan Nabi tapi dia setaraf dengan BABI

Anonymous said...

Syukurlah kepada Allah yg memberi kita kehidupan ini. Janganlah nak memboros saja dikala kekangan ekonomi ni. Belilah barangan malaysia.
Rakyat didahulukan..

Ikhlas Dari Rakyat Islam Melayu Malaysia

eeza said...

tok guru, dah tak cukup duit? senang je...panggil ja nudin...suruh sponsor. bukan bnyk sgt kalau banding dgn kos pegi aji sekeluarga ari tu.

ice.

Anonymous said...

kutuk macam mana pun penyokong pas tak kan sedar dan taubaot.dia sokong politik macam sokong pasukan bola.macam mana pun tetap mahu pas menang.apa cara ta ambil kira.dah seakan makanan candu.sebab tu mulut mereka asik umno makan taik pada hal mereka yang makan taik najis tanpa boleh berfikir lagi.

Anonymous said...

ADUN yang disponsor rawatan di China tu dah sembuh ka belum. Kalau belum sembuh cepat2 balik. Duit Kelantan dah tak dak ni. Sultan Kelantan pun diarah balik buat treatment di Malaysia. Awak tu siapa, ADUN ja, cepat balik.

Anonymous said...

Dunia.. Dunia.. Umat akhir zaman..
rasuah, maksiat, riba.. macam2 lg.
yg peliknya, Malaysia dikatakan negara ISLAM contoh.. Mari la kita sama2 bertaubat selagi masih bernyawa.. :kimi:

melayu islam yg peka said...

kalau sultan dapat rawatan di luar negara.. membazir nik ajis ni.. tapi kalau untuk ADUN dia & anwar ibrahim (yg ke German utk rawatan walaupun sebenarnya tak sakit apa pun)nik ajis kata itu keperluan dan keadilan yang hak.. sebetulnya nik ajis memang dasar ulama' sesat lagi menyesatkan ummah.. Rasulullah kita pun dah kata dulu.. golongan bergelar ulama' akan lebih ramai masuk neraka di akhir zaman..

Anonymous said...

Pok Nik Azis tu anggap kos dah tinggi mendadak - nama sanggup sediakan - kemudian cerita dlm media/akhbar syok sendirinya konon konon minta wang ehsan dipercepatkan...org tak dapat buat haji free macam tu la perangainya biadap ! mungkin dalam hati kecilnya - dengan pengkeras Dua Ringgit Suku kat kelante bolih semboh !

Anonymous said...

xpasti sama ada orang yang komen kat atas ni adalah orang kelantan atau tidak. tapi kalau anda orang kelantan pasti anda tahu sebab dan alasan mengapa Nik Aziz ingin Tuanku dapatkan rawatan di dalam negara. jangan terlalu cepat caci maki jika tidak tahu apa2 :)