Wednesday, February 1, 2012

Majistret Nasihatkan Kubing Tinggalkan Kelantan

Sinar Harian 1.Feb .2012
Malu beb....

Malu.......

Nik Aziz kata Kelantan maju kerana kerana ada Tesco. Sini

Tapi rakyat sendiri nak cari kerja pun susah sehingga terpaksa mencuri.

Sampaikan Majistret terpaksa nasihatkan pesalah mencari kerja di luar Kelantan kerana jika berada di Kelantan pesalah berkawan dengan penagih dadah dan pencuri.

Aik ???

Dah 22 tahun membangunkan negeri islam masih ada pencuri dan penagih dadah ke ?

Oh ! lupa, kerana Umno menghalang laksanakan hudud sebab itu pencuri dan penagih dadah masih ada.

47 comments:

Anonymous said...

betul bro rbf!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!
MALU!

Anonymous said...

ape nak malukan beb? kelantan kan negeri serambi mekah!! ko jangan lupe tu weei!!
serambiii mekahhhh!!!

ko tk gerun ke dgr tuh wei..

Anonymous said...

bro rbf,
ada betulke susah dapat kerja kat kelantan, aku sendiri ada 5 kerja dalam 1bulan.
1. ceramah kat kedai kopi dengan upah kopi+telor separuh masak+nasi berlauk.
2. pungut kepala bakul kat pasar malam - upah bergantung atas nasib la..banyak ke sikit.
3. tampal poster ceramah kat pokok - upah RM20 untuk 1000kpg
4. pungut derma masa ceramah - upah RM100 satu ceramah
5. ikut ketua cabang kemesyuarat atau ceramah - upah makan minum dan elaun bawak kereta RM50.00

kira sendiri la berpa banyak satu bulan aku dapat..itu belum dicampur duit yg dapat dari YB, tauke balak, tauke pasir dan kontraktor projek kecil.
-akukaya-kayaaku

Anonymous said...

Kelantan maju dibawah kepimpinan Ulamak. Hospital ada, sekolah ada,projek banyak,bantuan banyak BR1M,BB1M,KWAMP dan banyak lg. Apa susah.Sokong BN apa dapat? Cakap...Cakap..hahahaha....

Anonymous said...

agak2 dah la kalu nak perli, sat lagi MB kelantan masuk IJN lagi...

Nam Ron said...

Ehhh!! apa ada kena mengena dengan Nik Aziz?...kahkahkah!!...org menipu salah Nik Aziz?..kahkahkah...org tonggeng jubur pun salahkan Nik Aziz?...kahkahkah..dasar pencacai bangang tahap sial!!...kahkahkah

Anonymous said...

eh..nik ajih tu bukan mb ker?

ooo tugas mb ialah biar je negeri

kalo camtu pak imam kampung memana pun bole jadi mb.sebab sikit punya senang nik ajih buat keja

yang pasti kompom,nik ajih nak pegang jawatan sampai mati.pasni jangan buat berhala patung nik ajih plak

Anonymous said...

salam sedare faisal..
berbicare biar lah bijak sikit..
buang negeri ni kan hukum hudud..
mmg ade dijelaskan dalam Quran..
tu la ko..org suruh mengaji taknak..
pastu berlagak pandai..
hakikatnye bangang..
terima kasih..
(sy bkn org kelantan..tp org Islam)

Anonymous said...

rumah aku maju sbb ade tv 3d..perghhh

Anonymous said...

selamat pagi semua...jgn lar bodoh sangat nak salahkan pemimpin di atas kesalahan individu...pikir logik lar bro....apeke bodohya pendapat yang awak lontarkan...baek awak lontar najis kat muka sendiri...

Anonymous said...

Nik Ajis tu xtau ke Jack Cohen pengasas Tesco tu Yahudi UK, Bekas COO Tesco Msia pun Yahudi Rakyat UK Mr Tim Golding.

Anonymous said...

Anon (February 2, 2012 9:00 AM)

Isunya bukan buang negeri. Isunya cari kerja. "Lebih baik kamu cari pekerjaan di luar". Hakim pun dah bagi clue maknonyo Kelantan tu takdo kojo, jang! Apooooolah hai...

Patutlah parasit PAS yg munafiq blh bertahan, ado penyokong macam ekau.

PAS is DEAD

Adi Kencana said...

Skrg pun ramai org Kelantan pindah luar sbb cari rezeki.. Kelantan x cukup maju la tu...

APA AGENDA DAP MENENTANG PEMBERIAN PINJAMAN UNTUK PENGHUNI PPR & PERUMAHAN AWAM? Baca di sini!!
http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

apa nak kecoh kecoh ? kalau nak duduk kelantan kena lah bersihat zuhud seperti yang diajarkan oleh The Honurable MB. satu lagi biar tak ada kerja atau pun air untuk mandi wajib itu semua ujian allah. kena redha dan bersabar . Bawak berzikir banyak banyak. Kerja MB ialah sekadar menggantikan "Tunggul" cakap Kosong tak payah buat kerja .

Isteri org Kelate

Anonymous said...

Hai semo...ape nak komen pasal kelantan?Kel,kan maju.Serambi Mekah.Brang2 murah.Tenang tak ade jenayah.Tak de dadah.Masjid aje.Orang Kel semo alim.Kalau letak kreto d mana2 selamat.Jatuh beg duit orang akn pulangkan.Selamat.semua selamat.Macam dok Mekah je.Umah tak ade orang mencuri.Nok bini mudah.Hai Kelantan la yg selamat n aman.wasalam.

Anonymous said...

tengokla anon pakatan kat atas tu..punyala bingai lagi busuk hati. orang cerita pasal cari kerja kat negeri lain, dia spin cakap buang negeri.keh keh..

Anonymous said...

satu lagi lembu pas lupa nak tulih

kat kelantan ada berhala buddha besar ooooo

serambi buddha gitu~

Anonymous said...

haaa..elokla tu..kena halau dr negeri sendiri, pastu nanti bakal buat masalah di negeri lain plak..

sepatutnye hakim tu suh nik ajis kasi tarbiyah kat budak ni..doakan budak ni dapat hidayah, insaf dan kembali kepangkal jalan..takdelah nik ajis asik sibuk doakan org pecah perut aje..

Anonymous said...

eh pandai plak pusing kunun smua jenayah berlaku sbb salahkan nik ajih

yg lembu pr slalu salahkan bn n najib tu tak plak bising.dasar haramjadah.kalau apa apa jadi dlm negara smua disalahkan bn.skrang ni buat pelik plak bila salahkan niki ajih.

Anonymous said...

Macam ni lah serambi mekah yg di canang2 kan oleh pencacai PAS. Tapi rasanya Kubing mencuri tu salah UMNO.. bukan salah PAS.. pencacai PAS semua duduk kat mesjid... duk dengar ceramah tiap malam... hal2 dunia ni mana ambik pusing..takut dosa...Kubing ni konspirasi UM'NOOOOOOOOOOOO(kat mat sabun)...

Kama Irahsa said...

kalu ikut hukum islam, kerajaan negeri kena byr ganti rugi kt org yg tepon kena curi tu n pencuri tu kerajaan kena carikn kerja. tp, ape nk buat, kelantan xdpt jlnkn hukum islam sbb mahathir xbg. kih3..

Anonymous said...

apa laa korang nih, kalo ada disco, maksiat, salah pm. kalo kena btg hidung sendiri suruh lontar muka dgn taik? yang betul tetap betul yang salah tetap salah. janganlah walharammu walhalalku.., betul kesalahan yg dilakukan adalah kesalahan individu. dalam kes ini, hakim menasihatkan keluar dr negeri kelantan untuk mencari rezeki. tuan punya blog menggunakan hujah ini untuk menguatkan fakta, itu saja. kalo korang masih x paham, aku x tau laa... kalo pemimpin korang x boleh kena usik kerana negeri x mampu menyediakan peluang pekerjaan kepada anak negeri itu sendiri... susah laa bang..., aku pun nak jd mb ^_^

-penyokong politik waras-

man on da street said...

Tak kah memalukan mahu "mengexportkan" pesalah ke negeri orang lain. Ini akan menambahkan "pesalah", kaki busuk ke negeri orang lain. Sepatutnya hukum dahulu di negeri sendiri, tarbiahkan dulu di negeri sendiri, jangan ambil mudah untuk mencuci tangan anak negeri sendiri orang lah pulak nak tanggung, tak kah bodoh nama nya?Jikalau nak buang negeri sekali pun, humban lah beliau ke kawasan pendalam kat kem kem balak yang di kendalikan olih "kerajaan negeri" kan ke banyak kem balak kat sana. Baru nampak betul kerajaan negeri membela pesalah negeri sendiri, ni harap kerajaan negeri lain lah pulak, lari lah konsep kerajaaan berkebajikan, tunjukkan lah kebajikan, jangan harap orang lain!

Nam Ron said...

apa ada masalah dengan negeri kelantan?...gua duduk sini 22 tahun tak dak hal pun!!...makan, pakai semua ada...tak ada air boleh mandi kat sg. kelantan!..apa ada hal?...tak cukup air nak mandi junub tok sah main ngan bini, ambik sabun gi melancap tak dak hal pun!....kahkahkah..

Anonymous said...

tu la..mahathir gak salah sebab tu mamat ni kena buang daerah.pasai takleh buat undang-undang hudud.

so tahun lepas kata dah lantik jawatankuasa pasai hudud.bila nak bincag apa smua ni?

takkan la bising kat media =5 tahun
lantik ajk kaji = 5 tahun
draf = 5 tahun
perbincangan = 5 tahun

wow...lama btui lembu pas nak buat hudud.tu pun bila dah dekat pilihanraya baru la semua buat kalut pasai hudud.padan ler mamat tu dinasihatkan kluar kelantan

Anonymous said...

duduk kelantan nk kerja apa? jgan dok p negeri org jadi penyamun pencuri sudah la.

Anonymous said...

de org ckp kt kelantan de patung budha besar ek..

meh aku nerangkan kepada mereka2 yg ponteng klas agama mase sekolah rendah..

zaman Rasulullah kt Mekah dulu, de berhala x ?tu je aku nk tnye..tu kt Mekah..ni serambi Mekah..mksdnye xsemestinye negeri Islam wajib xde umh berhala..

xde ke korg terbace atau terlintas bacaan psl ni mase korg bace buku sejarah Rasulullah dalam mengembangkan Islam ? Kalau korg carik sejarah ni dalam buku kontrak kroni atau PANDUAN SHOPPING DI AUSTRALIA ke, mmg xde..

blajo sket dulu b4 nk ckp hal agama ek..kng xpasal2 jadi munafik..byk2 sket tgk ceramah agama..ustaz azhar idrus ke, ustaz don ke..

Anonymous said...

tol kate anon ats ni..umh berhala mmg da de dr dlu...

cam zaman Rasulullah dulu la..Rasulullah nk tegakkan zaman Islam, berjuang demi agama but still de yg menentang..Abu Jahal dan sebagainya..

cam zaman skng gk..org nk tgkkn hukum hudud, tegakkan aagama Islam, ramai yg menentang..tak kurang juga yg memperlekehkan org yg tgh usaha nk tegakkan Islam. Umat akhir zaman...mmmmm..

Dalam usaha menegakkan Islam, mungkin de kesilapan yg telah die lakukan..die bukan Nabi tapi berusaha utk menegakkan Islam. Yg kita ni, mengaku Islam, xkn tok boh dlm IC je..cube nengok diri masing2, pe yg korg da wt tok tgkkan Islam..kutuk hudud de la..jgn lupe..korg maen2 dengan hukum hudud, gelakkan hukum hudud..sonok betol aku nengok sume dlm ni jadikan hukum hudud tu bahan gelak..hebat2...
hukum hudud tu datang dari Al-Quran...korg sume ni tgh gelakkan pe yg dtg dr Al-Quran ke? gelakkan org yg tgh perjuangkan pe dlm Al-Quran ? sgt2 hebat...

tak salah kot kalau aku kate :
org yg menentang zaman sekarang ni = Abu Jahal..

Anonymous said...

wah canteknye anon kat atas ni nak samakan mcm zaman rasullullah...

mase zaman rasullulah, rumah berhala ke masjid yg dibina dahulu? brapa byk masjid dan brape byk berhala ketika zaman rasullullah?

ko jawab tang soalan aku dulu..

unless ko nak ckp rasullullah pun turut menyumbang kpd pembinaan kuil2 or patung2 yg terbesar ...

kah kah kah

Anonymous said...

kekekekeke

lembu pr terutama lembu pas
meh aku nak citer skit kat ko
dulu time skola agama ko lari mandi sungai tu pasal la

zaman Nabi dulu,time kat mekah mmg la ada berhala pasal zaman tu Islam tak kuat lagi.tpi bila pembukaan Mekah,Nabi musnahkan segala bermacam berhala.takde plak Nabi kekalkan konon untuk tarikan pelancong,artifak dan sebagainya.

yang kelantan ni,kira tengah zaman sebelum Islam la tu pasai bnyk berhala tu.kiranya nik ajih smua pemimpin pas lain bukan Islam la sebab tetiba banyak berhala?

tak ke haramjadah lembu pr sekor sekor.

sikit sikit zaman Nabi dulu.ingat orang lain jahil murakab ke tak tau sejarah.macam la Pas itu Islam dan Islam itu Pas.kritik Pas bukannya kritik Islam.kalau dah pentaksub smpi lekat stiker logo kfc nik ajih kat merata tmpt macam tu la jadinya.

zaman Nabi dulu..ialah seorg Nabi Muhammad Rasulullah tp kat kelantan tu,nik ajih bukannya Nabi,yang lembu pas nak slalu samakan nik ajih dengan Nabi tu pasaipa.Nabi buat ni Nabi buat tu jdi dia pun boleh buat.last last,statement haramjadah,Nabi pun amalkan kroni jugak semata-mata sbb nak cover menantu dia dalam PBMK dulu.

Anonymous said...

yang tegakkan hukum hudud tu .. so kelantan bila nak buat hudud

tahun lepas dah lantik jawatankuasa apa smua.apehal smpai skarang diam takde meting apa smua lagi.tahun 1999 sibuk nak tegakkan hudud.2004 pun kata nak buat undang undang hudud.padahal jawatankuasa baru je lantik tahun lepas.diulang "baru lantik" sejak sekian lama dari dulu konon nak laksanakan hudud?

takkan la dekat pilihanraya je baru sibuk macam kera pasal hudud kot.tak malu betui nak pakai nama Islam utk kepentingan politik.ingat pas ingat berhala buddha

Anonymous said...

so lembu pas yang slalu bising pasal hudud

cuba tengok apa pemimpin pas sndiri cakap

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/hudud-not-first-priority-for-pas-says-sec-gen/

Anonymous said...

sembang deraih nak buat hudud sana sini,alih alih anuwaq sokong israel

kiranya anuwaq ni kalo ikut logik lembu pr = munafik la ye tak?

Anonymous said...

ha..
bagus2..
org tu ckp psl hudud, sokong hukum yg de dlm Al-Quran kena panggil lembu dengan ilmuan Islam dlm blog ni...
org yg pangkah hukum hudud panggil pe lk ?
yg pangkah hukum Al-Quran ni..ni nk panggil pe ?

Shopping kt Australia tu halal dalam perjuangan parti ni ke ?

Anonymous said...

mana ada pas nak laksana hukum hudud. suda tukar la. negara berkebajikan mengikut perintah dap dan pkr. termasuk menyokong israel dan menghapuskan undang lapuk bab liwat. bab ni pun dah ketinggalan zaman.
sekarang ahli pas kena banyak dengar ceramah daripada ustaz india dan cina daripada dap. orang pas sendiri dah banyak parasit. asyik ikut ustaz budak yang dok ajar n,ajis seperti nabi, tu yg marah sangat tu bila kata n.ajis nak mampus.

Anonymous said...

yang orang pertikai hukum pas,bukannya hudud

dah memang lembu pun pas ni takkan nak cakap anjing plak.

sultan kelantan on je kalau buat hudud tpi sampai sekarang tak buat jugak.apehal lembu pas?

dah tu punya lama baru nak tubuhkan jawatankuasa?selama ni dok buat apa?gebang sana sini umno jahat zalim?

mustafa ali sndiri cakap hudud is not priority apa yang lembu pas lain payah nak paham?tak wala kat pemimpin ker?mau kena talak 3 isteri ni...tak gitu lembu?

Anonymous said...

ooo shoping kat ostrolia yer?
apehal lembu pas suka sangat mengaruk ni?nak sebar percaya berita pun kaji la dari semua segi.tapi lembu pas mana penah mengkaji sebab dah lembu

http://novandri.blogspot.com/2012/01/satu-lagi-pendedahan-ds-rosmah-mansor.html

Anonymous said...

yang orang pertikai kenapa setiap kali pilihanraya baru kecoh pasal hudud?

yang orang pertikai selama dok perintah kelantan awat tak buat hudud?kenapa baru lantik ajk apa smua?

takkan la tu pun payah sangat nak paham.takde kemaluan betui.berkawan lagi dengan penyokong israel anwar berahim last last cerita hudud pun hilang

Anonymous said...

TG Nik Aziz melawat masjid di Kampung Berangan. Orang-orang kampung heboh sebentar apabila TG Nik Aziz hanya memberikan sumbangan RM50 ke dalam tabung masjid.

Kemudian beliau berangkat ke wat Siam di Tumpat setelah solat Jumaat dan mendermakan RM1,000 tanda keikhlasan dan hak sama rata kerajaan negeri.

Bagi mereka yang meragui saya boleh bertanya kepada orang-orang di Kampung Berangan yang merupakan kubu kuat Pas. Untuk yang lebih jelas silalah saudara sendiri ke mana-mana wat Siam @ kuil Hindu di Kelantan dan tanyalah sami di sana tentang 'prihatinnya' kerajaan Pas terhadap mereka.

Anonymous said...

kenapa dangan parti.??kenapa nak obses sangat.??boleh bawak masuk syurga.??sekolah dulu tak belajar agama islam.??kalau ilmu tak cukup di dada,jangan nak bising bising.penuhkan ilmu dulu tau,buang assabiah jauh jauh.rasenye dulu belajar sejarah nabi..

Anonymous said...

niki ajih dan lembu pas je la ilmu penuh didada.orang lain smua tak penuh ilmu...

masjid = rm50
tokong buddha = rm1000

wow...adil dan ilmu penuh didadanya...

ps:mb sampai mati~,sokong israel.

sokong pas = sokong pr = sokong israel

Anonymous said...

yang assabiyah tu pas ler

tu pasal pegang portfolio adat dan sukan

PAS = Parti Adat Sukan

Anonymous said...

KELAKAR TGK ORG PAS KOMEN MACAM BUDAK2....PARTI ADAT SOSIAL LAH KATAKAN...LEPAS NIE NAK SEMBANG PASAL HUDUD DAH X SESUAI KENA SEMBANG PASAL SUKAN DENGAN ADAT BUDAYA LAH HAHAHA

anti bohmau said...

90% pelajar kelantan saban tahun akan keluar dari kelantan selepas tingkatan 5 utk melanjutkan pelajaran, mencari pekerjaan atau mengikut abang kakak @ sanak saudara yg dah lama bermastautin di luar kelantan terutamanya kl, kuantan, seremban, melaka, johor bharu, penang, ipoh, kulim & bandar2 yg banyak industri. bahkan ada yg seawal 13 tahun, terutamanya yg bijak2, belajar di sekolah berasrama di luar kelantan.

mrk hanya akan balik bila raya. masa ni bolehla dilihat kereta2 plet luar yg menerpa balik memenuhi jalanraya2 yg berlubang2 di sana sini di kelantan ni. lps raya berebut2 plak mrk pulang ke tempat kerja mrk.

pelajar2 plak habis belajar hanya 5-10% shj akan pulang bekerja di kelantan. selebihnya akan terus merantau @ ditempatkan di luar kelantan bagi meneruskan kerjaya.

jadi yg tertinggal di kelantan ialah mrk yg kurang cerdik, tak berapa pandai & paling ramai yg bodoh2 alang mcm budak mengaji setakat tingkatan 4 tu la!! yg pandai2 tentu tak buat kerja bodoh berlawanan agama gitu, kan? kan? kan?

sebenarnya jika iman kuat, duduklah mana pun, diri akan terpelihara dari melakukan kerja2 yg bersalahan dgn agama ni. dan sepatutnya juga tidak ada pemuda yg akan melakukan perkara yg bertentangan dgn agama jika didikan agama diberikan benar2 berkesan. orang pertama yg perlu dipersoalkan ialah IBUBAPA. kemudian tok guru @ cikgu!!!

poyo said...

bn pun menyewa kt puterajaya.semua duit rakyat...bodoh macam baghal...

puyu said...

dlm umno lagi banyak lembu.semua kena cucuk hidung...kaya kak jat...kubing boleh mintak tolong dgn kak ros...mintak biasiswa...

Anonymous said...

orang umno pekak