Friday, June 3, 2011

Posting Pendek

Gian beb....gian !

Zaman dulu kalau budak-budak lelaki bersunat, tempoh untuk sembuh memakan masa yang lama. Mak kata jangan makan ayam nanti lambat sembuh. Kita pula jenis orang yang makan ayam setiap hari, apabila kena makan ikan kering berminggu-minggu, letihlah. Adik beradik perempuan makan depan kita dan menunjuk-nunjuk pula. Merayu-merayu dengan mak nak makan ayam juga. Mak kata "ambillah satu, kalau kau menangis sakit malam ni siaplah kau".

Zaman sekarang pula, kita jenis orang yang tiap-tiap hari berblog, bila tak berblog sehari, letihlah. Geram ja tengok kawan-kawan duduk menembak. Sekarang saya curi-curi buat satu posting.

Saya tak menulis panjang-panjang pun, sikit sahaja dan letak link.

Pas kata,

PAS memberi tawaran mengurus khazanah negara lebih baik berbanding BN jika diberi peluang memerintah negara bersama Pakatan Rakyat. Lihat di sini

RBF jawab,

Pas uruskan Koperasi Kohilal pun sampai bungkus, lagi ada hati nak uruskan ekonomi negara. Lihat di sini dan di sini

13 comments:

aReils said...

walauweh!!!

kalo Derr gian nk menulis.. sy lg gian nk membaca...

hehehehe... kuatkn semangat! susun semula strategi! ayuh kita robohkn tembok Pakatan itu...


psssstt.. mmg nk roboh dah pon

Anonymous said...

Kohillal dah tukar nama sekarang ni dikenalai dengan koperasi kohalalah.

Anonymous said...

tulis je bro. makin seronok la gangster pas kalau x tulis.

Anonymous said...

Teruskan perjuangan.. walau sepatah perkataan wahai sahabat.

Anonymous said...

walaupun pendek tapi tetap terbaik..ringkas n padat..tambah lagi ladang rakyat pn projek PAS yang ke laut..

Anonymous said...

Aku memang gelihati bilamana PAS nak cakap pasal ekonomi. Semuanya membazir. Buat itu membazir. Buat ini membazir. Dulu, pemimpinnya dok ceramah kata Taman Tamadun Islam ( TTI ) membazir. Tapi, dari segi jangka masa panjang, ia jadi tumpuan pelancong. Ramai pelancong yang datang membeli belah sambil melawat TTI. Pada masa yang sama anak tempatan dapat peluang perniagaan dan pekerjaan. Menara Warisan yang dibangunkan RM 5 bilion tu, tunggulah hasilnya nanti. Itu namanya pelaburan. Ini tidak, asyik berceramah kata membazir dan tak mengikut syariat Islam. Yang peliknya, tak ada pun pendekatan atau indikator yang cuba disampaikan untuk tingkatkan ekonomi.

whiteorange said...

PAS Pis Pus kalau tak hentam apa yang Kerajaan , nanti rakyat tak benci BN pula ...

Jadi benarlah Pas Pis Pus kerjanya cuma buat fitnah agar orang benci BN

Anonymous said...

Dulu umno sekarang PAS....jgn marah ya...Malaysia negara demokrasi tau..

Anonymous said...

awat yang penakut sangat bhai .... lu takut mati ka ....

Anonymous said...

Alamakkkk bro. Siannya aku. Lu buar gua makin rindu dgn RBF Online leee..

Bagi aku PAS dan PKR haramjadah ni hanya pandai berangan. Berangan-angan nak berbelanja/joli bila lihat ladang orang subur dan berbuah lebat. Sedang mereka sendiri tidak pandai/malas/bpdoh dalam menanam dan bekebon.

Mereka berangan-angan nak uruskan PETRONAS, KHAZANAH, GLC... itu yang mereka nampak. Apa projek mereka yang telah dan akan buat? Hampeh! Geram akuni... nak aku carutkan je perangai mereka ni.

Anonymous said...

Kit Siang pakai cermin mata gelap supaya senang sikit nak pejam mata. Mesti dia boring punya tambah lagi bika dengar bacaan doa atau ayat-ayat Quran. Nampak macam tidur saja, duduk sebelah Kak Wan.

RD

Anonymous said...

pppiiiiii raaaaahhhhhh....

cari simpati konon.. xbleh nak tulis blog... samseng cari...

ko ade apahal pun...

xbleh tulis jangan tulis la...

bodo, wat nyemak je

Anonymous said...

Bkn setakat pas.. Bn nye kroni yang punye banyak syarikat tutup.. Yang tengah rugi pon belambak beb.. Bkn setakat pas jer.. Bn pon sama daa..