Thursday, June 2, 2011

Saya Dinasihatkan Tidak Menulis Sementara Waktu

Berhubung kejadian petang tadi, saya telah dinasihatkan untuk tidak menulis sementara waktu atas sebab-sebab tertentu dan juga dinasihatkan supaya tidak menulis apa-apa tentang perkembangan berhubung kejadian tersebut di blog ini.

Saya terpaksa akur dengan nasihat itu demi keselamatan saya dan keluarga walaupun tangan saya menggeletar untuk menulis memandangkan beberapa perkembangan yang mengejutkan telah berlaku lewat petang tadi.

Kepada rakan-rakan semua, jangan risau. Setakat ini saya dan keluarga masih lagi selamat. Cuma saya ada sedikit masalah dengan isteri dan ibu yang menyalahkan saya berhubung kejadian petang tadi. Mereka berkata semua itu kerana punca saya berblog. Mereka tak faham perjuangan kita semua menentang munafik-munafik sebelah sana untuk kepentingan siapa. Malas nak lawan perempuan dan tak boleh melawan ibu, dengar dan angguk sahajalah.

Rakan-rakan dan ahli keluarga saya serta pihak-pihak tertentu telah tahu ke mana hendak di tuju sekiranya berlaku perkara-perkara yang tidak diingini kepada saya atau keluarga.

Sekian dahulu, kita akan bertemu kembali selepas saya mendapat lampu hijau.

Terima kasih kepada semua rakan-rakan yang menghubungi saya melalui telefon , sms, e mel dan melalui komen untuk bertanya khabar , memberi kata-kata semangat dan juga ada yang hendak menghulurkan bantuan. Semuanya saya ucapkan terima kasih...

44 comments:

Anonymous said...

Takpe bro demi keluarga. Teman akan menyokong sampai bila2. Kita mengalah bukan bererti kita takut. Sibarua2 tersebut akan bertemu buku dgn ruas suatu hari nanti. Melayu tidak perlu takut dinegara sendiri. Kita ada maruah untuk diperjuangkan. Kita mesti bersemangat untuk mempertahankan bangsa dan tanahair kita. Biar kita mati bermaruah dan jangan mati dihina.

azman said...

Assalamualaikum rbf

Kami faham situasi sdr.Sebaik baik tempat mengadu adelah kepade ALLAH.

Jangan sdr lupe setiap saat,bahawe Allah maha pengasih lagi amat penyayang.

Jeffry said...

LWN TETAP LWN BROO. JUZ RELAX DLU BRO..LET IT COOL FIRST!

Anonymous said...

tuan RBF... mungkin masih boleh jadi mentor kepada bloggers yang lain... kiter berjuang kerana prinsip...

Anonymous said...

Bersabarlah dgn dugaan..... perjuangan yg haq tetap harus diteruskan.

Ini cadangan saya.... jika saudara tidak dpt membuat sebarang posting didalam blog saudara kerana dinasihatkan sebegitu... tetapi jika saudara RBF masih ingin berkongsi maklumat dan ingin menyampaikan informasi, mungkin saudara boleh menggunakan blog2 sahabat yang lain sebagai penyampai...

wallahualam.... sekadar memberi pendapat

Anonymous said...

ini dah melampau ni..nak main kasar ni..nak cakap benar pun tak bleh ke..

Anonymous said...

Bro rbf wa sangat menyokong perjuangan yg lu buat.Dgn izin allah moga rbf dan keluarga di jauhi musibah.

marilyn said...

Salam bro....apa2 pon,aku harap bro amik langkah berjaga2.kami tetap mendoakan keseamatan bro sekeluarga dan insyaAllah,sudi membantu jika ada perlukan sebarang bantuan.

aku akan selalu jenguk blog bro utk dapatkan perkembangan bro.sila update dah hebahkan jika bro perlukan pertolongan.

Anonymous said...

aku dah boleh bayangkan sekiranya anwar dan PR berkuasa, cara pimpinan ala kukubesi lar jawabnya... bukak mulut ajer, samseng2 yang dilindungi oleh kerajaan PR akan datang kerumah dan ugut keluarga kita semua... polis diarah supaya tidak masuk campur sekiranya buat laporan polis... ni lar freedom of speech ala kerajaan PR... setahu aku lar, takde lak sesiapa yang hantar samseng2 pegi kerumah bloggers proPakatan pada masa kini... memang cari pasal lar diaorang nih...

Anonymous said...

CUBA BERKONGSI DENGAN UMI KES KES MACAM NI. UMI ADA PENGALAMAN YANG LEBIH MENGERIKAN

ATAU

BAGI KAMI HINT !!!!! JANGAN INGAT GEDEBEH DIA JE, GEDEBEH KITA TAK NAK AMBIK KIRA KE ??????????

Anonymous said...

Saya mendoakan saudara dilindungi Allah Yang Maha Berkuasa. Diam bukan beerti kita kalah. Semoga laknat Allah ke atas mereka yang bersekongkol dengan kemungkaran.Amin...

Anonymous said...

dunia oh dunia...Wallahu subhaanahu wa taala a'lam

matkilau said...

salam bro RBF,
saya menyokong perjuangan saudara. ini adalah dugaan darinya,mungkin ada hikmah sebaliknya.keluarga mesti diutamakan.
mintak linkan blog saya
http://matkilaupenang.blogspot.com/

Anonymous said...

RBF,demo jgn bimber.mainan nate puak2 pas celako nih memer lah begitu.demo anak kelate seperti kawe juga dapat tahu lagu mana anak2 buah pas yang taksub nih.
ucapan kawe dari sini agar beringat demo dan keluarga lebih beringat sikit.selagi munafik berlaku dalam pentadbiran semutar lilit,kita dedahkan biar org luar kenal pas yang sebenarnya.jgn bimber.sek kito jange pecoh.

~MJ~

hilbert said...

Salam bro,
perjuangan perlu diteruskan RBF,
tapi agaknya besar kemungkinan geng kapak yang pernah mengkapak kereta penulis blog upahanan PAS iaitu Kick The Pelir suatu masa dulu adalah orang yang sama kali ini yang buat angkara ancaman ke atas bro...tu cuma firasat saya saja..

Anonymous said...

Allah sentiasa bersama kita.

Anonymous said...

Aku Hensem

RBF!!!!!!!!!!

GEMPUR WIRA

Anonymous said...

jika benarlah ada kaitan dgn artikel sebelum ini,
maka terbukti tarbiah pas memang hebat..mengaku pejuang Islam, pakai kopiah sepanjang masa tapi gedebe kat belakang..mung kasi panas bontot kawe, kawe ugut potong mung..
hebat pas..memang hebat..wang dan kuasa punya pasal..

Anonymous said...

BAYANGKAN JIKA PR YG BERKUASA,
HABISLA ORG2 YG MEMBANGKANG..

Anonymous said...

bro ckp kat dia one by one la kalau berani...

Anonymous said...

Offline sementara je bro..demi keselematan keluarga...satu bloggers offline,10 lagi bloggers akan dedah perangai2 munafik Pakatan haram jadah ni..

saya akan sentiasa menyokong bro..
Takkan Melayu Hilang Didunia..

BLADE..SELAYANG..

Anonymous said...

Cilaka cilaka cilaka...

Dah macam gestapo, hitlers secret agent, hitman nak bunuh orang

Anonymous said...

BAGI AKU LA,
TAKKAN MARAH DAN TAKKAN MENGUGUT ORG2 ITU JIKA BERITA2 YG DISIARKAN DI BLOG ITU TIDAK BENAR. PALING CIKAI PUN DEPA AKAN SAMAN.
TAPI BILA DAH MASUK BAB UGUT2 BUNUH NI..CONFIRMLA BERITA ITU BENAR..

Anonymous said...

Teruskan perjuangan saudara dan jangan gentar dengan pengkhianat2 bangsa dan agama ini di tanah air kita yang dicintai ini.Sekiranya saudara kecundang dalam perjuangan ini; akan tumbuh lagi macam cendawan pejuang2 dan pahlawan Melayu yang mahu menampilkan kebenaran untuk ditonton oleh masyarakat Malaysia, khususnya orang Melayu. Syabas saudara kerana kecekalan dan keberanian saudara. Anda bukanlah calang2 orang.

Anonymous said...

berjuang selamatkan negara tercinta.aku ni slh satu pengikut ko dr thn 2008 smpai skng (dulu kini selamanya),aku sokong ko utk dedahkan pemain politik Malaysia yg kotor. rehat la sebentar utk fmly n diri ko.pape pun teruskan berjuang!!! PRU 13 dh hampir,buktikan yg layak sahaja layak memimpin Malaysia.

blogenstarz said...

Berikan saya maklumat tersebut.. Nescaya akan diselesaikan secepat mungkin.
Jangan tunduk kepada kejahilan...
Apa pun ... Family first !

Anonymous said...

Tektik si pengecut.

Kununnya dia diugut... padahal sudah terbelit dengan permainan sendiri.

Takut kena saman la tu.

Ko ingat buleh nak tipu kami. Kalau cerita ko tu betul..UMNO dan POLIS adakan jaga ko tapi ko sendiri pun tahu cerita ko tu bohong.. maka ko bikin cerita kununnya kena ugut... Kah! Kah! Kah! tak ada telur punya Blogger....

Logik ker Blogger peliharaan UMNO takut kat "GANGSTER HUSAM".. Bro, Buat la laporan polis..

Ajak Papagomo angkat sumpah laknat kat masjid..kah! kah! kah!

Minta simpati pembaca nampak...! pembaca uMNO pulah jenis BODO tak nampak permainan ko yang haprakk..

Anonymous said...

RBF Berjuang kerana PRINSIP? UMNO Berjuang kerana PRINSIP.....

kah..kah..kah...kah..KAH...KAH...KAH...KAH..KAH...KAH..KAHHHH...KAHH...

JOZAN kalau nak menang Maharaja Lawak sila guna Skrip ini "UMNO Berjuang Kerana PRINSIP"... Prinsip PENIPU...dan PENYAMUN...

Anonymous said...

ish bosan la bro masuh belum posting lg hari ni..pls.....

Anonymous said...

sabar bro..rmai membe2 akn tlg bantu kalo jd ape2..

Anonymous said...

ds najib takkan tengok je..

Anonymous said...

RBF..jangan takut bro..samseng2 PKR ( samseng kampung dusun) ni tak berani buat aper2 kat lu..kita ada undang2..kalau nak merasa lepak kat sg buluh ngan Anwar, puak2 samseng ni dipersilakan tunjuk jantan..dah makan nasik kawah penjara, baru diorang taw..macam mana pun..gua salute lu bro..kalau kita berada di pihak yang benar, Allah akan bersama kita..puak yang kononnya ingin menegakkan kebenaran pulak yang penasaran sekarang..sebab hidup mati mereka penuh dengan fitnah, adu domba dan merusuh di jalanan..

Adi Kencana said...

Teruskan perjuangan!!

Nak tahu pasal perangai buruk orang kuat Nurul Izzah? Boleh baca di sini:

http://apakecoh2.blogspot.com/

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

gua silent reader pun mendoakan agar saudara selamat di samping keluarga..


amin.....

GAFARO a.k.a. agentno9 said...

asalamualaikum...

semoga saudara RBF selamat di samping keluarga tersayang..

amin...

Anonymous said...

Assalamualaikum RBF. Jika kita memohon perlindugan dari ALLAH yakinlah dengan seyakin-yakinnya ALLAH akan melindungi kita. Moga perjuangan suci berhasil.

PahlawanBumiAdat said...

saudara rbf,

perjuangan belum selesai dan akan diteruskan. musuh-musuh pengkhianat-pengkhianat agama bangsa negara ni perlu ditentang supaya agama bangsa negara kita terpelihara.
kepada orang-orang Melayu yang mengaku Islam yang menyokong pemakan babi panggang tu penjubo depan belakang tu korang pikir sendiri la jika spesis jenis ini yang jadi pemimpin cam ner nasib orang Melayu nanti. itu lah cara mereka memerintah dulu mujur lah 2 minggu jer kalau lagi lama tah apa jadi dengan orang Melayu agaknya. ari ni pun kot baca paper ada orang Melayu yang dalam parti dia sendiri yang buat kenyataan pasal pertemuan paderi-paderi kena ugut bunuh. itu pun masih ada orang Melayu yang nak sokong jugak. lihat lah di Singapura di Pulau Pinang contoh yang amat jelas untuk dibuat pengajaran.
melayu jangan mudah lupa .. bermurah hati kepada anjing tersepit dulu sekarang kita telah mula digigitnya ...
kita perlu bersatu mu PAS ko mu UMNO ko ISLE belako dokk gituu ?????

Pejuang Bangsa said...

Pakatan Kuku Besi...
Itu lah jawapan kepada pakatan taik....
Kami bloggers pelapis akan terus berjuang....

Anonymous said...

salamss..

gua silent reader mendoakan keselamatan RBF dan keluarga..
Jangan bagi geng2 PR ni amik alih tampuk kuasa kat Malaysia.

MAMUD KELATE said...

SABARLAH DAN BERTAWAKKAL PADA ALLAH NESCAYA SEMUANYA SELESAI......USAH PEDULIKAN MANUSIA KERDIL DAN DANGKAL DALAM PAKATAN KERANA PERJUANGAN MEREKA TIDAK AKAN KE MANA BAHKAN SEMAKIN MEROSOT DARI HARI KE HARI.....MEREKA TIDAK MAMPU BERBUAT APA-APA,,....NEGARA KITA ADA UNDANG-UNDANG....BIARKAN MEREKA DENGAN UNDANG-UNDANG RIMBA MEREKA.....YANG PASTI KINI RAKYAT YANG WARAS DAN BERAAKAL MENOLAK MEREKA....HANYAA TINGGAL MEREKA YANG BENGGAP,TOLOL,GILA,MABUK,BANGGANG DALAM PAKATAAN RAKYAT.....YANG PASTI LAMBAT LAUNG MERAKA AAKAN HANCUR DENGAN SENDIRINYA....

KOMANDO SIBER said...

diharapkan tuan bersabar, ramai orang dibelakang tuan, perjuangan belum selesai

Anonymous said...

jangan bimbang RBF..Allah sentiasa bersama org2 yang benar..aminnn

joe said...

rilek bro rbf...kami akan menyokong rbf...semoga bro tetap munulis..

Anonymous said...

ape bab selanjutnya?