Wednesday, August 4, 2010

Duit...Duit...Duit...Nak Beribadat Pun Kena Bayar


Program maki hamun UMNO dikenakan bayaran
Klik sini


Program agama dan amal ibadat pun dikenakan bayaran

Di Thailand sesiapa yang ada seekor gajah, maka akan digunakan gajah itu sebaik mungkin sebagai sumber rezeki mereka melalui persembahan-persembahan untuk menghiburkan orang ramai.

Di India pula sesiapa yang ada seekor kerbau,maka digunakan sebaik mungkin kerbau tersebut sebagai sumber rezeki mereka melalui kerja-kerja pertanian.

Di Malaysia pula Pas ada Nik Aziz, maka digunakan sebaik mungkin Nik Aziz itu untuk 'merompak' duit ahli-ahli Pas dan duit orang ramai.

Asal nak 'rompak' duit rakyat, jual nama Nik Aziz atau jemput Nik Aziz, kemudian duit pakat-pakat songlap. Duit habis, panggil Nik Aziz pula buat 'persembahan' atau 'membajak' pula.

Dipendekan cerita, wakil-wakil rakyat Pas meletak taraf Nik Aziz sama sahaja dengan gajah di Thailand dan kerbau di India. bagi mereka Nik Aziz adalah alat terbaik yang ada bagi mereka mencari duit.

Cuma anda semua fikirkan, tak ke gila namanya itu ?

Program berbuka puasa di surau dan menghidupkan malam Ramadhan pun dikenakan bayaran.?

Mereka semua ini sudah hilang akal, surau seolah-olah dijadikan hotel yang menyediakan buffet berbuka puasa. Manakala Nik Aziz pula dijadikan alat untuk mengutip duit.

Pertama kali dalam hidupku dan mungkin hidupmu jua mendengar orang yang nak berbuka puasa dan beramal di surau dikenakan bayaran. Tanggunglah azab di akhirat kelak.

Agama dilacurkan secukup-cukupnya di si bangsat-si bangsat iblis yang bertopengkan manusia dalam mengejar kepentingan politik dan nafsu serakah mereka.









12 comments:

Anonymous said...

Bro, derma ni secara psikologi akan ikatkan penyumbang dengan parti mereka. Bila satu orang dah derma RM10 untuk parti maka confirm dia akan undi parti tu masa pilihanraya sebab dia nak pastikan derma dia capai sasaran.

Sebab tu Husam lancar Tiram untuk tarik ramai penderma yang akan jadi pengundi mereka nanti.

UMNO especially di negeri yang dikuasai pembangkang kena kutip derma juga baru jadi.

Ini pendapat peribadi saya.

Abu Garcia said...

Depa beli voucher ke surga tu ... almaklumlah masing-masing banyak dosa mengumpat, memfitnah dan mencarut, so kena la bayar utk ke surga PAS.

Anonymous said...

laaa...RBF ko ni pon...xkan x tau..PAS=PELACUR AGAMA SENTIASA...

Anonymous said...

mmg gila!...gila vavi! muahahahaha

Anonymous said...

He3..
Mereka bersemangat untuk susah senang bersama.. Wang bukan persoalan.. mereka cukup faham kemana ianya dibelanjakan.. Mereka mentertawakan posting tuan sebenarnya.. Tapi itu pendapat tuan.. Mereka cuma senyum sinis sahaja.

Anonymous said...

anon 8.43pm

yg bersemangat dan senyum sinis itu adalah pemimpin2 pas yg telah 'merompak' duit org ramai. mereka senyum sini kerana berjaya menipu org.

sudah pelbagai tabung yg diwujudkan oleh pas yg tak tahu kemana wang tersebut disalurkan.

contoh paling nyata ialah Tabung Memali.

Pelaburan Kohilal apa cerita pula ?

Pas menggunakan agama untuk menipu duit org ramai


taraf Pas lebih hina dari pelacur di chow kit satu masa dulu.

pelacur tersebut dapat duit, kangkang dan jual P**i mereka shj. mereka tak jual agama. dan mereka tahu kerja yg mereka buat berdosa.

tapi pas jual agama dan tipu duit org ramai untuk undi dan nafsu serakah mereka. dah lah jual agama kemudian tipu org pula kononnya blh dpt pahala dan dapat masuk syurga.

Anonymous said...

Tuan..
Istimewanya sikap orang PAS adalah menghulur tanpa banyak bicara.. disitu mereka yakin sudah ada ganjarannya.. Mereka tahu pemimpin mereka tiada sumber yang istimewa seperti pemimpin UMNO.

Kalau dihalusi.. Itulah kekuatan mereka. Berkorban untuk memudahkan pemimpin mereka melaksanakan kerja.

UMNO tak mungkin mampu untuk mendapat kekuatan ini walau setakat 5%.. Untuk menghulur jauh sekali.. Orang UMNO akan berbunyi..peruntukan kan ada!! Malah percayalah mereka tak akan bergerak andai tiada imbuhan diberi.

Jadi.. Muhasabah diri.. Jangan asyik nak mencari salah mereka.
Carilah jalan untuk memperkasakan parti sendiri..

UMNO yang berslogan Dulu Kini dan Selamanya.. Sedarlah.. Sokongan daripada golongan muda sudah amat kritikal tahapnya..

Secara peribadi saya suka andai UMNO kembali bertaring. Taring UMNO sekarang dah sangat tumpul tuan..Asahlah kembali.. Dapatkan maklumbalas daripada 'special branch' yang betul2 jujur.

Saya tetap kagum dengan kehebatan PAS dalam meniupkan semangat perjuangan.

Pemuda2 Melayu yang ada didalam PAS amat jauh karismanya bila dibandingkan dengan Pemuda UMNO.

Ini adalah pandangan ikhlas daripada pemerhati saudara sebangsa dan seagama yang sering bergaduh. Maaf andai tersinggung.

Anonymous said...

salam,
aiman tak kisah. guna la duit tu. janji kami nak kuburkan umno. bagi kat dap pun tak pa. apa yg penting. umno pi mampus. lepas ni, dap nak pijak pas pun tak pa, kami bagi, janji kami jadi ketua. pm org pas, menteri-menteri org dap pun tak pa. janji kami ketua.lepas tu dap nak jadi agong pun tak pa janji kami jadi pm. ambil semua kat dap pun tak pa, janji kami pm. kami rela korbankan org melayu, janji kami pm. org pas nak jadi ketua aje. lain aiman tak kisah. tak bagi kat org islam pun tak pa, janji kami pm. org umno bodoh nak mampus. lebih laknat drpd syaitan dan jin. yg mulia ialah lge sebab dia nak jadi k.a.aziz. nga n ngeh pun lebih mulia sebab baca ayat drpd quran. tak macam ahli umno, w/pun solah tetap darjat lebih rendah drpd org kafir. kami alipas sesungguhnya rela berkorban apa saja, janji kami pm.

peja said...

woiiii! nik ajis tu MB aku weh! kahkahkahkah...

Anonymous said...

kah ka kah ,betul jugak...deme perah urang tua tuh habis2an....buka puasa ngan 'ulamak' pon kene bayor....nnti lama2 nk minta air dr ulama pon kene bayor.....ulama sekrg pon da main duit gak....ulama materi...mner sifat uhud ulama...sifat rendah diri...sana sini terpampang gambor tok alim tengah berdoa...tapi perkataan yg kuar dr mulut tak menggambarkan kerendahan hati,berlapang dada,...yang ada dendam kesumat...ap yg boleh diharap dr ulama atau lepasa skolah pondok klau ada antara mereka kata deme berjaya jadi manusia bukan kerana didikan ayah mereka.deme berjaya sendiri,ayah mereka hanya bagi duit aje...boleh gitu??itulah agaknya yg mereka pasakkan kt fanatik pari mrk...

Anonymous said...

kah....kah....kah.... jangan marah kat ahlipas derma dan kutipan semua tiket nak pi syurga .... hahahah... lebihan derma tu nak reserved kat geng-geng PKR & DAP pulak hhahahahah....

fan said...

percayalah perkara ini tidak akan membawa ke mana mana..niat baik sekali pun kalau perlaksanaan ntah apa apa Allah tentu tak akan redha..sebab itu PAS dah berpuluh tahun buat kutipan, ntah berapa juta duit pengikut dia kutip tapi PAS hakikatnya tidak kemana pun..

PRU 12 hari tu Allah uji dengan sedikit kejayaan tapi mereka terima dengan cara yang amat salah..pemimpin dengan pengikut sama sama jadi bongkak, takbur, sombong macam kuasa dah ada dalam gengaman..salam perpaduan bukan setakat di tolak mentah mentah malah di kutuk di hina di keji semahu mahunya pihak yang menghulurkan tangan..

saya percaya doa untuk memohon kejayaan PAS kurang dari menghajatkan mereka gagal dari umat Islam dan Melayu malaysia..
Allah akan mengakbulkan doa pihak yang lebih banyak ini..dan inilah firasat saya..