Monday, March 12, 2012

Video Pembohongan Anwar Ibrahim Kantoi

Sudah tentu kita semua masih ingat lagi bagaimana Anwar Ibrahim temberang kepada pendengar-pendengar ceramahnya di Pulau Pinang beberapa hari selepas perhimpunan bersih di KL tahun lepas.

Dengan memek muka dan nada yang sedih untuk menarik simpati orang ramai dan dalam masa yang sama untuk membuatkan orang ramai marah kepada polis Anwar menceritakan kezaliman polis bertindak sewaktu menangkap Haji Hadi.

Manakala dalam masa yang sama Haji Hadi pula di Kuala Trengganu ketika berucap di depan penyokong-penyokongnya yang menyambutnya di lapangan terbang mengucapkan terima kasih kepada pihak polis kerana memberi layanan yang baik kepadanya hinggakan dihantar ke rumah.



Walaupun sudah kantoi berbohong, Anwar tidak pernah nak rasa bersalah atau malu. Ini kerana baginya bohong adalah makanan harian beliau.

Contoh, orang biasa macam kita apabila hendak diberi satu suntikan oleh doktor, terasa juga peritnya kerana kita bukannya selalu disuntik. Ada kalanya puas berfikir samada nak suntik di lengan atau di punggung bagi mengurangkan rasa sakit. Lengan....punggung....lengan....punggung....ah kat punggunglah doktor.....kulitnya tebal, kurang sikit rasa sakitnya.

Bagi penagih dadah pula suntikan adalah perkara biasa mereka. Jangan kata suntik di lengan atau di punggung, dibahagian mana sekali pun di badan mereka tidak akan merasa sakit apabila disuntik kerana mereka sudah biasa bermain dengan suntikan.

Begitulah juga dengan Anwar Ibrahim, walau berapa kali kantoi berbohong pun Anwar tak akan merasa bersalah atau malu kerana dalam hidupnya berbohong adalah amalan wajib.

Ini satu lagi pembohongan Anwar yang kantoi yang berjaya dihidu oleh blogger akar umbi.

Lihat video dibawah bagaimana Anwar mengeji Malaysia Airlines dan memuji Singapore Airlines. Gaya bercakapnya seolah-olah apa yang dicakapnya serius dan betul serta boleh membuatkan orang percaya 100 % tanpa perlu usul periksa lagi.



Anwar kata apabila dia naik pesawat daripada juruterbang sehinggalah ke anak-anak kapal mengadu padanya mereka tidak dibayar bonus bertahun-tahun.

SIA kerja 1 tahun bonus 6 bulan....

MAS kerja 6 tahun bonus sebulan pun tarak....

Adakah anda percaya apa yang dia kata ?

Nah ! lihat berita yang dipetik dari portal www.mole.my


Mampu bayar bonus 6 bulan maknanya keuntungan yang dicatat sesebuah syarikat adalah sangat-sangat memberangsangkan. 

Kalau dah untung yang memberangsangkan dan mampu bayar 6 bulan bonus apa ke jadah laginya minta pilot cuti tanpa gaji ? Apabila SIA menawarkan cuti tanpa gaji sehingga 2 tahun kepada juruterbangnya sudah cukup untuk menggambarkan SIA juga berdepan dengan masalah. Manakala MAS sampai hari ini pun tidak pernah minta pekerja mereka untuk mengambil cuti tanpa gaji walaupun mereka rugi hingga lebih dari RM 2 bilion.

Dalam dunia ini tidak ada syarikat yang mencacatkan penurunan keuntungan yang sanggup bayar kepada pekerjanya bonus sehingga 6 bulan. Dan dalam dunia ini hanya ada sebuah syarikat gila yang baru ditubuhkan setahun lebih kemudian bayar bonus sehingga 6 bulan kepada pekerjanya. Syarikat gila tersebut berada dalam negeri Selangor. Nak tahu apa syarikatnya sila klik di sini.

Apa yang dikatakan oleh Anwar adalah pembohongan. Tidak ada juruterbang atau krew penerbangan yang memberitahunya begitu. Itu semua adalah cerita yang direka-rekanya untuk menyedapkan ceramahnya.

24 comments:

anti bohmau said...

nwar: 'saya memang suka berbohong!!!'

'dah hobi saya, nak buat lagu mana?'

Anonymous said...

aduhai ... Surrrrrrppppprrrriiiiisseeeeeee!!! ABAIIIIIIIII

Jokiden said...

Siakap, sonohong, gelama ikan duri, bercakap bohong, lamo-lamo mencuri. hahaha..

Tuan, bukti oghang takut kono cucuk atau suntik ado kek sini

http://kitopunyo.blogspot.com/

Cencaluk said...

Salam,

Jokiden pantun hang tak menyengat.
Yang betulnya ialah

Siakap senohong
Gelama Ikan Duri
Nuaq suka bercakap bohong
sebab Target nak jadi Perdana Menteri.

Ikan gelama Ikan Duri
Mari digoreng dalam kuali
NUAQ ni memang muka bontot kuali
sebab berbohong makanan dia setiap hari.

Anonymous said...

bohong itu nuar
bontot utu nuar
sex bini org nuar
munafik nuar
yahudi kwn sapa nuar
lulus lesen jui dulu sapa nuar
mail pelacur bekas tpm -nuar
parasit

jerantutonline said...

Salam, Mohon pautkan Jerantut online, tq
http://jerantutonline.blogspot.com/

njah50 said...

Satu hari nanti ia akan sedar apa yang dilakukannya selama ini adalah perbuatan yang sia-sia dan Insyallah dengan doa kita semua agar ia balik kepangkal jalan

Anonymous said...

aku kena kerat 18 pun memang dari dunia sampai kimat dunia ni pun tak caya langsung kat penjubor nie ...

freemalaysiakini said...

layarilah laman portal web berita terkini freemalaysiakini2

Jokiden said...

Cencaluk,

Hang tanyo pasal Shahrizat lotak jawatan sobab apo..

"Antara tamat tempoh senator dgn isu NFC,

mana yg paling sesuai ye?"

Ini kono tanyo Tuan Syed Ali Al Habshee.. hehehe..

Anonymous said...

macam mana si pembohong putar belit leh jdi ketua pembangkang...bukan je bohong tapi pe, pe, pe...macam2 pe lagi....akhir2 ni plak kata"i support all efforts to protect the security of israel",...parasit Pas sokong lak tu! pas dah terpesong jauh kesian!

cikgu hj dalik said...

teringat sebuah hadis riwah Al-khatib An- Abibakr yg berbunyi: " Mestilah kamu bercakap BENAR, kerana benar itu satu pintu dari pintu2 SYURGA dan jauhkanlah dari DUSTA (berbohong), kerana dusta itu adalah satu pintu dari pintu2 NERAKA!....SUBHANALLAH!

Anonymous said...

pembohongan anwar terkini adalah tak mengaku memberikan isyarat kpd timbalan presiden PKR Azmin ali sebelum menyebut' masuk dataran merdeka boleh masuk! masuk!dan para peserta demo kemudiannya dilihat
merempuh masuk ke dataran merdeka...walhal rakaman video amat jelas menunjukkan perbuatan beliau...sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua!!

Anonymous said...

mana dia jam tangan Omega yg Nuar cakap dlm simpanan Jijah?...sampai la ni jijah tak dpt tunjuk pun kat kita semua...so... fikir2 kan lah..sapa yg terusan membohongi rakyat!

Anonymous said...

yg paling ana tak leh terima ds anwar ni selain bohong jadi mainannya ...ialah menyokong gerakan libralisme agama yg dibawa ambiga....ini amat menakutkan kita...kalau dia memerintah mungkin akan beri kesan buruk kpd generasi anak cucu kita spt gejala lesbian, gay, biseksual dn transgender LGBT yg merupakan masalah sosial dlm masyarakat yg perlu kita elakkan......selain itu sampai la ni pun dia belum buat kenyataan tegas dn berani pertahankan isu kalimah Allah....kamonlah....kita tak mau pemimpin yg tak konsisten dn asyik berubah wajah spt the chamelion atau sesumpah tu... ...selisih malaikat 44....subhanallah!

anti bohong dan fitnah said...

camana kita nak sokong pembangkang ?...pemimpin mereka macam satu trade mark bila bercakap mesti ada unsur bohong dn fitnah...contoh terkini adalah satu lagi fitnah Pas oleh Mhfuz omar...beliau tuduh wujudnya surat pekeliling JPN yg dikatakan mengarahkan agar semua kad pengenalan yg tak dituntut dlm masa 18 bulan dihantar ke Keningau Sabah adalah tak berasas hanya bersandarkan surat palsu yg telah dimanupulasi dn dipolitikkan pihak pembangkang dgn duk menghebahkan surat antah berantah sebagai menyokong isu pemberian kad pengenalan kpd warga asing yg mereka tuduh kerajaan tu...padan muka dgn ketegasan Kdn isu itu sedang disiasat dalam inkuiri suruhanjaya diraja...tuduhan Mahfuz merupakan ceritera sebuah surat palsu dpd elit politik...pihak kementerian dalam negeri menegaskan surat yg bertarikh 144 disember yg digembar gemborkan dn dicanang keliling negara sbenarnya hanya fitnah dn palsu semata2 ......ketua pengarah jabatan pendidikan negara kemudian telah membuat laporan polis tentang hal itu...padan muka kau ustaz mahfuz....amik kaww! ...sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga...demikianlah alkisah cerita surat palsu pembangkang....

anti bohong dan fitnah said...

ralat kpd tulisan di atas.....kehilapan pertama di baris ketujuh adalah tarikh surat sebenarnya 14 disember bukan 144 disember....kehilapan kedua adalah.....baris ketujuh tu adalah Jabatan Pendaftaran Negara bukan Jabatan Pendidikan Negara....mohon kemaafan demi menghormati dan memperjuangkan kebenaran seperti yang dituntut oleh agama Islam kita yag maha suci itu.......bsubhanallah, walhamdulillah, wallahuakbar!....

Anonymous said...

ana ingin kongsi kenyataan sdra mohd zahid md arip, bekas ketua pemuda Pkr pusat tentang anuwar berahim ni katanya ...bilakah kwetikanya anuwar berbohong?...anuwar berbohong pada saat dia buka mulut untuk bercakap, sampailah dia habis bercakap. Itulahwaktunya dia berbohong!....subhanallah!

Anonymous said...

karpal singh pula pernah berkata dn mendesak anuwar ibrahim meletak jawatan ..." anuwar ibrahim is created enough trouble for the country, anuwar harus bertaubat !

Anonymous said...

nasib sebuah jam omega yg ditinggalkan tuannya di sebuah bilik penginapan di ibu kota masih tinggal miiteri...menghairankan si ampunya tak berani menyelamatkannya....sungguh malang nasibmu duhai omega ...kalu sebuah jam tak leh selamatkan camna nak jadi pemimpin yg kena bertanggungjawab selamatkan 28 juta rakyatnya! ....berfikirlah secara profesional, matang dan lojik....tak gituu wahai kawan dan taulan?

Anonymous said...

dgn izin Allah akhirnya BN berjaya menang Pru ke-13 lalu...kebenaran memihak kpd parti pemerintah walau diasak pelbagai tohmah, fitnah dn pembohongan!

Anonymous said...

baguslah akta hasutan 1948 dikekalkan dgn penambhbaikan...demi keamanan dan keharmonian di negara kita..benteng terakhir mempertahankan orang Melayu, agama islam, raja2 melayu serta kepentingan rakyat Malaysia keseluruhannya...tahniah dan tk pm najib!

Anonymous said...

kalau boleh kembalikan semula ISA ...seperti di zaman pemerintahan Tun Razak, Mahathir dan Hussein dan pak lah...barulah tak ada yg berani jadi penghasut...negara pun akan sentiasa aman dan harmoni tak gitu?

Anonymous said...

Singapura sendiri masih kekalkan ISA sebagai senjata untuk keselamatan negara...jgn layan kehendak sesetengah ngos yg kononnya memperjuangkan hak asasi manusia...mereka ada agenda tersembunyi !