Saturday, June 2, 2012

Gambar-Gambar Jijik Selepas Program Pas

Warna hijau sering dikaitkan dengan penjagaan alam sekitar dan alam semula jadi.

Namun lain pula jadinya dengan perhimpunan hijau sebuah parti hijau yang selama ini kononnya merekalah jaguh Islam.

Kebersihan juga menjadi kayu ukur untuk kita menilai sesuatu atau seseorang.

Islam sangat mementingkan kebersihan , menuntut umatnya supaya menjaga kebersihan dan kebersihan sebahagian daripada iman.

Berikut adalah gambar-gambar yang dikirimkan oleh seorang pembaca dari Kedah kepada saya malam ini. Katanya gambar-gambar dibawah dirakamnya olehnya petang tadi di kawasan Stadium Darulaman dimana tempat Pas mengadakan perhimpunan hijau ke Putrajaya malam tadi.


Lagi gambar-gambar di dalam.....

Klik link dibawah























Menurut pengirim gambar-gambar diatas , jika dihimpun sampah disekiling luar Stadium Darulaman tersebut beliau yakin beratnya bertan-bertan.

Katanya tong sampah besar ada disediakan, tetapi ianya tidak digunakan oleh pencacai-pencacai Pas. Sehingga jam 5 petang tadi tiada sebarang kerja-kerja pembersihan lagi yang dijalankan.

Itu baru luar stadium, belum kira dalam stadium lagi. Begini punya mentaliti nak tawan Putrajaya ? Habislah Putrajaya jawabnya dipenuhi dengan sampah. 

Oleh yang demikian selamatkan Putrajaya sebelum menjadi bakul sampah Pas yang pengotor....

46 comments:

Anonymous said...

Petanda ramai pengikut Nik Aziz yang datang.

Anonymous said...

petanda memang orang PAS PENGOTOR

Anonymous said...

Xkan xkenal lg dgn parti PAS...parti yg pengotor..tgk la kt mana2 markaz atau port2 diaorg..xbersih...lgsung xlambangkn islam

Anonymous said...

Pada mereka bersih bermaksud kotor dan kotor bermaksud bersih..biasalah yg gelar diri tok guru pun dah mereng...apa boleh buat

Anonymous said...

Sampah sarap yang macam tuh,,kalau kat Kota Baru...kira amat bersih dah tuh...


Nik Rahmoh

Anonymous said...

PAS = KOTOR ...bila ambo ke Kelantan pastinya ambo harapkan rumah2 dan jalan raya bersih sebab mencerminkan ISLAM...tapi sebaliknya....bila ambo pi Singapore flat2 jalanraya dan penduduknya bersih mencerminkan ajaran ISLAM tapi pemerintahnya sebaliknya...masihkan kita hendak menyalahkan org lain???? sedarlaaa gunakan akal budi dan mata hati...

Anonymous said...

Pokewakk bethollll.... Ini semua keje org umno yg buang sampah merata2...

Anonymous said...

Ugama pas berkiblatkan salib dan berimankan jesus christ. Mana sama dengan islam yang berpandukan Al-Quran dan beriman pada allah.

Anonymous said...

He he....PAS ( Parti Angkat Sampah)

Anonymous said...

MEMANG MEREKA NI PENGOTOR. BERANI CAKAP SBB PERNAH TINGGAL SERUMAH.

CUKUPLAH SEKALI PENGALAMAN SEUMUR HIDUP.

Anonymous said...

Ini menunjukan org pas tidak beriman.

Anonymous said...

Memang pengotor, king jubur pun d agung agungkan, sebab bagi puak ini jubur n taik itubsuci janji meka sokong pakatam, tak sedar diri kerusi dlm parliment pun siput, betullah dap kudakan pas, pkr liwatvpas..melayu yg rugi sebab berpecah,,,tahniah paklah dan king jubur, n mr Toilet akan aiskrim azmin, al dayus

Anonymous said...

Ini realiti di negara kita,pesta@kenduri@perhimpunan siapa pun anjurkan pasti ada sampah.Tak payah komenlah.Lepas tu petugas akan sapulah!

Anonymous said...

Satu ayat RM2. Boleh kaya lorrrr.

Anonymous said...

ni semua salah umno laa...:p

Anonymous said...

biasa la tu..jenis ckp tak serupa bikin..

Anonymous said...

himpunan hijau , nama pun dah macam nak selaatkan alam sekitar .. tapi perangai hancurrrr , inilah pimpinan PAS . kotor dan busuk

Anonymous said...

Aku ada ramai kawan PAS, rumah sekor2 kotor tak terurus tak kisah dgn kebersihan, tarak tipu punya...

Anonymous said...

sape2 yang pernah tinggal atau berkawan rapat dgn penyokong2 pas..tau sangat dah tahap kebersihan depa takat level berapa je..

Anonymous said...

ada kempen di Kelantan tahun2 yg lepas..

Kalu tak silap berbunyi..

"jupo sapoh ambil"..
diletak sepotong hadith..
"sekecil2 iman ialah mengambil sampah dan membuangnya dalam tong"
(lebih kurang berbunyi la).

Benda2 begini penganut pas tak peduli..sebab bos mereka dah janjikan syorga.

punah2..

Anonymous said...

Kekotoran luaran setara itu, kekotoran dalaman lagi teruk wooo...

Anonymous said...

best kan? buat kotor sebab nanti ada orang akan bersihkan!

Anonymous said...

Dia orang kan suka yang kotor. apa nak diherankan.P.A.S alias parti Amal Sampah aka Parti Anak Setan aka Parti Amal Sodomi

Anonymous said...

himpunan KAHAK hijau ahli neraka,pgrm penuh dengan fitnah dan bohong belaka..dulu nak jual putrajaya skrg nak ambik mmg munafik pemimpin dan penganut pas.

Kahak Hijau..pas

Anonymous said...

Pengotor...dan tak bertanggungjawab.

ini perangai dari rumah..masa belajar kat sekolah tak ada disiplin.

bila dah besar nak shortcut masuk surga masuk parti politik PAS..

Pecinta Syurga said...

MAcam la tak bleh saou balik.... Sampah boleh di sapu.... Tapi kotornya amno dah tak bleh dicucikan lagi.....

Anonymous said...

kebersihan melambangkan keperibadian kte.....tp bukan BERSHIT haramjadah 2...

Anonymous said...

PARTI hamPAS.....jd ahli dia org buang le sampah suka hati......tok guru ajar...

Anonymous said...

bukan nak mengata tapi memang benar orang pas pengotor. sebab minda dorang sentiasa kotor,, kalau pasal duit jangan sekali kali percaya pada orang pas..mesti kantoi punya..

Pengundi Baharu said...

ISLAM itu bersih. PAS itu kotor.

ahsfantasy24 said...

Tak perlu nak berburuk sangka,
kalau kotor, sama-samalah bersihkan.
kita sama-sama rakyat malaysia yang
mahukan keamanan dan kesejahteraan bukan? :)

Anonymous said...

ape ke bodo kamu ni RBF Online, lepas jom heboh ke himpunan 1 juta lemon belia ke, sampah sarap mmg berlambak.. diorg bayar la utk bersihkan semua ni.. tau la pihak stadium tu nak uruskan.. bkn mcm BN UMNO, kita byr tp masuk poket menteri2..

hangkedee said...

lalat dan langau hijau kegemaran nya TAIK Dapig.

Anonymous said...

ape ke bodo kamu ni RBF Online, lepas jom heboh ke himpunan 1 juta lemon belia ke, sampah sarap mmg berlambak.. diorg bayar la utk bersihkan semua ni.. tau la pihak stadium tu nak uruskan.. bkn mcm BN UMNO, kita byr tp masuk poket menteri2..

June 3, 2012 8:09 PM

-----------------------------------

ape daaa bangang anon yg komen ni..buat malu je..jom heboh ada mengaku ke depa pejuang Islam? himpunan belia ada ke mengaku depa berjuang atas landasan agama? Hanya Pas sahaja yang mengaku begitu kan? kalau dah berkata begitu, tunjukkanlah nilai keislaman itu. salah satunya KEBERSIHAN. kalau itu pun gagal, baik jangan mengaku berjuang utk agama. Memalukan sahaja! aku yang non partisan ni pun geleng kepala tengok sampah camtu tau tak?

Anonymous said...

ape ke bodo kamu ni RBF Online, lepas jom heboh ke himpunan 1 juta lemon belia ke, sampah sarap mmg berlambak.. diorg bayar la utk bersihkan semua ni.. tau la pihak stadium tu nak uruskan.. bkn mcm BN UMNO, kita byr tp masuk poket menteri2..

June 3, 2012 8:09 PM

anon kat atas. kang aku kata bodoh ko sentap pulak. ni aku nak tanya jujur ni ko memang nampak ke duit2 yang konon2 ko bayar tu masuk dalam poket menteri2. confirm ke? kalau ko ada nampak ko kena buat tindakan. ko tak boleh biarkan je. tu namanya bersubahat. ko tau tak dosa orang yang bersubahat ni balasan dia apa.

atau ko memang main tuduh je. ni lah aku nak cakap sebelum ko melalut lebey2 aku nak ko cari info duit tabung MEMALI dan KOHILAL sape yang MENTEKEDARAH? ko tolong cari. betul kah ianya disalurkan pada kelompok sasaran yang sewajarnya dapat? aku nak tau sangat.aku memang la tak tau kalau ko tu menipu tapi ingat Allah tau.

Anonymous said...

alah penyokong PAS nak heran apa. selain pengotor ada setengah tu solat wajib lima waktu pun tak pernah buat. kata penyokong PAS. nampak tak disini kengkawan. apa yg PAS dah buat untuk menyebarkan syariat agama?. berapa puluh ribu PAS dah islam kan orang bukan islam di dunia ni?. usahkan nak buat kerja2 berat, yang ringan seperti mentarbiahkan pengikut supaya menjadi insan kamil di bumi ini pun tak mampu lagi nak cakap pasal hudud. boleh blah la.Parti Anggukan Syaitan la katakan he he

Anonymous said...

PAS (Pengotor Adalah Sunnah). Penganut ajaran PAS ni memeng suka benda kotor. Tak caya tengok Kitab Harakah mereka. Macam2 iklan ada... nak puas kan isteri? nak tahan lama? nak panjang lagi? semua ada.

Anonymous said...

ahsfantasy24...
Benar, tolong menolong itu amalan mulia, tp dlm hal ni ada pihak yg telah dipertanggungjawapkan utk membersihkannya. Nampaknya kerajaan Kedah melalui MBAS telah gagal melaksanakan amanah tu.

Bukti2 ini juga menunjukkan bhw ISLAM dlm PAS hanya tinggal nama, keperibadian dan amalan Islam bukan lagi pegangan penganut2 mereka.

Anonymous said...

Lemau la lu bro....gmbar ni dah keesokan hari nye lah. Blum ada kerja bersihkan samPAS. Biasanya kalu event tajaan krajaan, abis je program trus kutip smpah

Anonymous said...

orang jawe ckp kemproh

Anonymous said...

tu buke himpunan hijau
itu himpunan sampah

betui bak kata gap...

himpunan keldai2 dap...bangga la tu jd keldai kapir kristian dap

nasi lemak said...

nik aziz memang dah terlampau tua. he forgets most of the knowledge that he learned. contohnya, dalam surah ali imran dan annisa dan alnaquraah, orang islam tidak bolih melantik orang kafir sebagai peminpin, tak bolih trust orang kafir dan tak bolih berbaik dengan orang kafir lebih dari orang islam. nik aziz reverse semua tu. lepas tu dia kata kalau undi pas masuk surga. ini semuanya karut. nik aziz dan kita semua sama disisi Allah dan nik aziz akan dibawa ka mahkamah Allah dan mukin akan masuk nereka macam orang kafir yang menukarkan undang undang tuhan kepada undang undang sendiri. ya nik aziz kau sudah berdosa kepada maanusia dan tuhan.

Anonymous said...

perhimpunan sejuta belia kalau jadi macam tu al maklumlah orang2 yang kurang pendidikan agama, ni perhimpunan pas ni orang2 warak, alim ulamak dan ostad2 awat jadi macam tu.. punya pengotor? nampak gayanya itulah yang sebenarnya gambaran jiwa mereka ni semua. patutlah dua tiga negeri yang di perintah oleh puak2 ni dah jadi darulsampah.

Anonymous said...

Menteri masuk duit dalam poket siap boleh buat istana kene penjara cume setahun..ape cite?..dah terang lagi bersuluh dah salah tak ada pulak puak-puak umno huhahuha dalam blog korang?..
Okey..BERSIH pula untuk apa korang tahu tak?..tak ada pun diowang cakap BERSIH 2 untuk islam semate..dah tu cina india sume join, kalau untuk islam untuk apa diowang join?..
Pengikut PAS sume kene solat lima waktu?..dah tu orang kafir yang sokong cara parti PAS kene solat lima waktu gak ke?..
Najib cakap BERSIH memburuk kan islam..jomheboh, konsert-konsert bagai, club, dll sume tu yang disokong oleh pihak-pihak belah korang tu cara islam ke?..
Setiap post dapat duit kan?..patut la..lebih rela tadah tangan cerita bukan-bukan semata kerana harta dunia..kesian pula kat korang-korang ni ye?..pasal sampah pun jadi macam-macam isu korang sumbat sekali, baik korang buat kerja data entry ngan survey kat tenet lagi bagus la..Gomen bayar korang cuma 2% dari apa yang korang telah bayar selama ni.. Menteri kerja untuk rakyat, bukan rakyat yang kerja untuk menteri..

Anonymous said...

Hahaha apa la korang ni. Nak jd bahan pun biar logik la. sikap 'jijik' mcm ni universal. Bukan PAS aje. Mana-mana pun sama.

Sama-samalah kita jaga kebersihan dan alam sekitar. Hentikan pembalakan haram. (PAS anti-Lynas sbb 'nak jaga alam sekitar dan kesejahteraan rakyat'? kehkehkeh.)

Anonymous said...

sebijik perangai kafir harbi. itu la PAS. kafir 100%