Monday, April 2, 2012

Adun Pas Akui Binatang Lebih Baik Dari Mahasiswa Yang Berdemo ?


Semalam saya berkongsi dengan anda tentang kebebalan seorang ahli parlimen Pas yang memberikan gelaran bapa ayam kepada Nallakaruppan kerana menyusun segala kegiatan sumbang Anwar Ibrahim.

Hari ini pula seorang adun Pas dari Trengganu menyampaikan mesej kepada kita bahawa binatang lebih penting atau lebih baik dari mahasiswa-mahasiswa.

Syed Azman Syed Ahmad seorang adun Pas dari Trengganu yang dikenali sebagai pembohong bersiri dalam satu tulisan yang disiarkan di harakahdaily mempertikaikan tindakan Kerajaan Trengganu membatalkan penajaan pendidikan di bawah Yayasan Terengganu (YT) kepada enam pelajar Terengganu yang sedang belajar di Mesir setelah mereka didapati bersalah terlibat dalam demostrasi bersih tahun lepas.

Katanya di harakahdaily
Sudah sampai masanya bagi mahasiswa dan anak muda Terengganu bangkit bagi menentang kezaliman yang dilakukan terhadap anak bangsa mereka sendiri. Kalaulah kepimpinan Ahmad Said boleh menjaga dan membelai gajah, harimau dan kera di Zoo Kemaman dengan peruntukan puluhan juta ringgit setiap tahun, maka apakah ini balasan kepada anak bangsa sendiri yang dianaiya dek kerana ’dendam politik’ yang sempit? Ayuh anak muda Terengganu bersama-sama membuat perubahan dalam Pilihan Raya Umum yang ke-13 nanti bagi mengajar keangkuhan kepimpinan Ahmad Said.
Tidak ada perkataan lain lagi yang boleh kita ucapkan kepada adun Pas berkenaan selain dari perkatan

Terima Kasih....

Terima Kasih....

Terima Kasih....

Terima Kasih....

Terima kasih kerana menjadikan binatang sebagai bandingan kepada mahasiswa-mahasiswa tersebut dan membuka mata kita serta membuktikan kepada rakyat bahawasanya binatang lebih baik dan lebih penting daripada pelajar-pelajar yang asalnya manusia tetapi berkelakuan seperti apa yang terkurung di zoo. 

Binatang lebih tinggi tarafnya berbanding pelajar-pelajar yang diberi wang untuk belajar tetapi pergi berkelakuan seperti spesis yang digunakan untuk pertunjukan di zoo. Seterusnya membuktikan tindakan yang diambil oleh Kerajaan Trengganu itu adalah langkah yang tepat.

Bela binatang lebih baik daripada membela manusia yang berkelakuan seperti spesis tersebut. Binatang di zoo lebih tahu bersyukur kerana dia tak gigit tangan atau serang orang yang memberi makanan kepadanya dan menjaganya.

20 comments:

Anonymous said...

mahasiswa berperangai binatang lagi teruk daripada binatang itu sendiri..ada akal tapi tak digunakan..

jangan lupa wahai adun pas, binatang2 itu makhluk Allah jua..cuma binatang itu takde akal..

Anonymous said...

Aku setuju bro....walaupon binatang tidak mempunyai akal tapi mereka tahu berterima kasih. Mereka gunakan akal yang sedikit itu untok menghormati manusia yang memberi mereka makan walaupon mereka tidak pandai berfikir. Tapi lebih malang sekali jalang jalang dalam PAS ini walaupon mereka diberi akal dan fikiran oleh ALLAH s.w.t. mereka langsong tidak boleh berfikir. Sikap mereka sama seperti "ular tedung". Walaupon dibelai, diberi makan dan dijaga dengan baik tetap akan mahu mematuk orang yang menjaga mereka. Itulah HAKIKATnya. Mereka ini lebih hina dari BINATANG. Amin amin ya rabbal a'lamin.

Anonymous said...

rbf: ko pun sama juga la...mana kasi duit ko bodek n bantai la puak lain, rasanya adun tu lagi cerdik dari ko ni...HAHAHAHA

Anonymous said...

bagus,bagus,bagus, pergi mampus mahasewal2 tu...buat habiskan beras jer...buat syed azman ni beliau adalah golongan PASrasit dalam bulatan PAS terengganu...pergi mampus adun bangsat ni

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Jangan hanya dek imbuhan wang yang tak seberapa anda sanggup menyebarkan berita yang belum pasti kebenarannya.Bayangkanlah bagaimana mungkin anda menyuapkan hasil dari sumber yang menjijikkan ini ke mulut ahli keluarga anda.Bersegeralah untuk bertaubat dan hadirkanlah diri ke majlis-majlis ilmu supaya diberikan panduan untuk anda melihat dengan mata hati yang mana satu kebenaran dan yang mana satu kebatilan.

Aliffnajmi said...

Pelajar2 tu adalah mangsa dari kekejaman politik. Pelajar2 ni berjuang utk pembangkang, tp bila mereka tersepit, pembangkang hanya tahu menyalahkan kerajaan.

Sepatutnya pembangkang bantu dan ambik alih tanggung jwb biaya kos pembelajaran mereka tu, bukannya lepas tangan mcm tu jer.

Ayuh anak muda, kita kuburkan pemimpin2 yg menghasud kita kpd kehancuran.

Adi Kencana said...

Kerajaan dah awal2 bg tahu, ni perhimpunan haram, kalau ambil bahagian, bersedialah utk terima tindakan. bak kata pepatah, berani buat, berani tanggung!!

Jgn jadi mcm pondan, bila dah kena, baru nak merengek minta simpati!!

NURUL IZZAH HALALKAN HUBUNGAN GAY? BOLEH JATUH KUFUR! Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

kita suruh belajar.. bukan. demo..

Anonymous said...

dun batu buruk cemas bro..kalu BN kasi calun best sikit pada hot dulu..k.o hijau..Wakil rakyat le nin dok rok..cakap je

Anonymous said...

Alamak dia ni ke? Aku pernah pegi beraya kat rumah dia kat Kuala Ibai. Tak tau pulak dia ni hampeh. Tapi sebab hari raya kita lupakan persoalan politik seketika pada waktu tu.

akuantiPAKATAN.

Anonymous said...

Hehe..ko pun satu jenis tak kesah siapa. Dengar rumput sabit kau pun sebat...rezeki Allah hehe...

Anonymous said...

Bukan dia yang kena balun dalam DUN oleh Mat Said pasal berbohong dengan senarai nama yg didakwa memberi maklumat ada penyelewengan??? Kesian kat pengundi2 yg dihaiwankan oleh dia seorang nih.....ucap selamat tinggal lah kat dia......

Anonymous said...

apa pnya olahan cerita ni. bangang tahap gaban la rbf. makin lma makin mluat msuk blog ni. bangang2.

Anonymous said...

juak-jua kau kata duit BN haram habis yang menyalak-yalak macam anjing pasal apa

Anonymous said...

betul tu..

dok sibuk kata duit haram la..

tapi bila dah tarik biasiswa, meroyan pulak. 'duit haram' tu jugak yg depa terkejar2...tak tahu malu punya puak2 pakatan!

Anonymous said...

Ada ADUN PAS teganu cakap bohong beb, sekali tu Menteri Besar dia cabar suruh sumpah kalau dia cakap benar, terus diam terkebil-kebil dan duduk. MB berani bersumpah cakap benar tapi ternyata wakil Parti Islam tak berani bersumpah dan menerima cabaran MB tersebut kerana dia takut sebab dia auta. Inilah pemusnah Islam sebenar apabila politik terlebih sewhingga berbohong dianggap keperluan dalam perbahasan dan percakapan terutamanya jika nak buat fitnah..

Anonymous said...

Perangai mcm binatang...org kasi belajar, dah pandai dah jd Doctor, professor, gigit balik kerajaan. Bangsat punya melayu...

Anonymous said...

Ko le hampeh x taw menilai ..yek

poyo said...

peduli apa.umno memang laknat...nama je melayu

Anonymous said...

apa kata puak puak adun pas tolong sponsor 6 pelajar tak banyak pun dan tak payah lah nak menyalak salah kan orang lain. Para pelajar tahu akibat dari tindak tanduk mereka. Dalam dunia ni tak kebebasan mutlak.Mereka ni kene ajar barulah jadi sedar diri. tangan yang beri bantuan nak digigit pulak...orang suruh belajar dia sibuk nak berpolitik aku sokong 1000% mereka dihukum nak bela pun tak gune