Monday, April 16, 2012

Lain Macam Ja Mata Mahasewel Ni....

Dulu sekitar kawasan saya di Puchong selalu ada geng-geng parang panjang yang merompak atau menyamun. Geng-geng ini kalau mereka bertindak mereka akan bertindak dengan sesungguh hati tanpa ada perasaan belas kasihan. Ada mangsa yang putus tangan, putus telinga dan pecah kepala kerana dikerjakan mereka. 

Mengikut ceritanya, sebelum melakukan rompakan mereka akan minum todi atau arak atau pekena syabu terlebih dahulu supaya stim habis dan menjadikan lebih berani atau bersemangat untuk buat kerja jahat.

Apabila melihat gambar mamat di bawah ini, saya tak mahulah menuduh apa-apa. Cuma matanya kelihatan lain macam ja....






Tidak mustahil, saya ulang balik, TIDAK MUSTAHIL, bukannya saya menuduh ya. Tidak mustahil jika dia juga pekena benda-benda lain sebelum turun berdemo bagi menguatkan semangat dan menjadikan dia lebih berani. 


Apabila melihat peristiwa dia ditumbuk di Kerinchi beberapa minggu lepas, sudah cukup untuk menunjukkan dia bukannya seorang yang berani. Kalau dia berani dia akan lawan habis-habisan disitu. Bukannya cabut lari. 

Untuk menghadapi demo Sabtu lepas dia terpaksa mengagahkan dirinya menjadi berani untuk tunjuk kepada rakan-rakan mahasewelnya dia adalah hero.Untuk jadi berani mungkin telah pekena ais kacang atau ais blender terlebih dahulu.

11 comments:

Anonymous said...

Dia ni dok khayal pasal bayangan masa dia tibai Burung Nuuurril kat hotel. Lepas tu la dia pegi Kerinchi utk bayar balik sebagai upah...kaki pompuan juga dia ni..

Anonymous said...

serius..aq stim doh ngan adam adli ni..hahahaha...

PAPA GOMO said...

kena syabu ni

Anonymous said...

member jambu dia tengah kulum tu.

anamas said...

KALAU INILAH BAKAL GURU MINTA KERAJAAN JANGAN AMBIL DIA BEKERJA. KITA TIDAK MAHU ANAK2 MURID IKUT PERANGAI BURUK DIA. DIA TAK LAYAK MENJADI PENDIDIK KERANA TIDAK MAMPU MENDIDIK AKHLAK DIRINYA SENDIRI....

Anonymous said...

Kena buat ujian kencing ni...

njah50 said...

Ini adalah kumpulan pelajar yang pointer sekitar 2 ke bawah atau lebih sikit. Buat malu emak bapak sahaja, dan buat malu orang Melayu

Anonymous said...

setuju dengan gomo. tak lama lagi budak gay ni bunuh diri le sebab tekanan perasaan...hehehe

Ahmad Shukri Mokhtar said...

dia patut minum air peluntur pakaian. Kena test baru tau langit tinggi rendah. Takpun telan Brasso, gerenti berkilat organ2 dlm perut tu baru berkilat dan bersih . Dahtu bru sah bila nak buah demo bersih kepala hotak bapak engkau!

Anonymous said...

Mamat ne kaki batu aka syabu kot?

Anak Lenggong said...

Tak syak lagi apa yang dikata..tetapi yang peliknya perhimpunan ini dikata oleh mahasiswa tetapi yang kelihatan magkok hayun Tian Chua..betina tak boleh pakai Nurul Izzah dan juga warga tua..ini mahasiswa juga ke.. tapi yang paling aku panas..keadaan jalan raya disekitar Jln Pudu Jem terok ..celaka punya bebudak menyusahkan orang lain untuk membuat urusan..sebenarnya ini lah tujuan mereka iaitu memperorak perandakan suasana di sekitar KL supaya orang ramai akan menyalahkan kerajaan kerana membenarkan mereka berhimpun..ini juga lah tujuan sebenar Bersih 3.0 yang bermati-matian nak buat perhimpunan di dataran merdeka..sebab kalau dibuat dikawasan lain kesesakan jalan raya boleh dihindarai dan tujuan mereka tidak tercapai..itu sahaja tujuan mereka.