Saturday, January 9, 2010

BERLAKON ALA ANWAR IBRAHIM


Patah tumbuh hilang berganti.

Ketika Anwar Ibrahim sudah senja dan berada di penghujung dunia politiknya, lahir pula pelakon politik yang baru sebagai ganti.

Semuanya dia mahu ikut gaya Anwar, daripada gaya percakapan, gaya pakaian hingga ke gaya politik.

Gambar diatas dirakam semalam sewaktu lelaki mabuk diatas kerusi roda tersebut hendak menuju ke masjid untuk sembahyang jumaat.

Cedera ditangan hanya satu jahitan, tetapi lagaknya bagaikan lumpuh separuh badan hingga pucuk pun mati. Tak boleh berjalan, hingga terpaksa diletak diatas kerusi roda untuk bersembahyang.

Itulah dia politik, nak berjaya, kena pandai berlakon. Silap berlakon masuk dalam kubur politik.

Esok atau lusa mamat yang diatas kerusi roda tersebut akan pakai bengkung di leher pula. Sama seperti Anwar.

Lepas itu, dia kata pula air kencing dia ada arsenik atau dia dicucuk dengan darah yang ada virus hiv.

Lepas itu dia kata pula lagi, dia terlibat dalam kemalangan kerana disabotaj oleh Dr.Zambry.

Begitulah kisah manusia munafik yang dimakan sumpah. Tempohari dia mengkartunkan Perak Darul Ridzwan kepada Perak darul kartun. Sekarang dia pula yang menjadi kartun.

Gambar diatas dirakam semalam, sewaktu nizar keluar dari wad seketika untuk bersembahyang jumaat di Masjid berhampiran Hospital Ipoh.


34 comments:

Jeffry said...

SLM BRO..KLU OTAK DH PENUH KATUN MMG MCM TU BROO. DIA NI SAJAK MASUK RAJA LAWAK MUSIM BARU KEHKEHKEH

Anonymous said...

kah kah kah...nizar oh nizar..entah2 ko eksiden tu pon berlakon kot..ni laa politik...yang jadik mangsa orang2 berotak lembu macam PAS dan PKR...

husang musang said...

hahaha...lawak gila bab* gak si nizar kkk tu...
bab* pun xder gila macam dia huhuhu

Anonymous said...

TENGOK MUKA PUN DAH BOLEH TAHU..MUKA GAMPANG JENIS GILA POPULARITI.
SETAKAT CALAR DILENGAN PUN NAK BERKERUSI RODA.
MEMANG MACAM HARAMJADAH PUNYA LAKUNAN SI NIZAR BABIE TUNGGANGAN DAP....

madbi said...

ooooo, kalau naik kerusi roda, pegi semayang, belakon macam anwar ye? kalau dah tua nak mampos bertongkat bersongkok tinggi masuk kedai toto berlakon macam sapa pulak???? elok la berlakon ke masjid daripada x belakon (betul2) pegi kedai toto.... kahkahkahkah amno amno, bakar jer ja songkok tu dalam gereja!!!! nasib baik tak tertinggal dalam gereja yang terbakar tu, kalau tidak kan ke haruuuuu

matrengganu said...

Elok juga kalau pakai keranda pergi sembahyang.. lagi afdhaL rasanya.

Dal said...

Oooo si kadok naik junjung ni?

Junjung yang ni dah terbalik. Itu alamat .... Jangan tak tau!

Pas ni, junjung lagi satu plak tebalik. Kali ni dia dia sekali lingkup.

Kulluhum 'ajma'iin. Innalillahi .....

Anonymous said...

Yalah nampak cedera X seberapa.
suka tunjuk kt owg..sma cm Nuar

Anonymous said...

Memang badut si Nizar Tristar nie... hehheehhehe

pakngah santan said...

kartun betul nijar ni. saya heran kenapa orang2 pas masih tak nampak apa2 yang depa tuduh umno selama ini dah berpalit balik ke muka depa sendiri. dah buta hati ke?

Yop Ghanjo said...

Masa dia jadi imam solat jumaat hari yg sama, takde pulak pakai kerusi roda. Elok je dok kat sap depan (belakang imam).

Jadi imam pun pasal tok imam mesjid bagi. Nasib baik tak di beri peluang bagi khotbah hari tu. Kalau idak, dengor khotbah politik le.

Khotbah tok imam mmg best. Mesti berpeluh telinga nizar dengor pasal isi khotbah tak kena dgn pendirian hj hadi dlm isu Allah.

Takpe, teruskan perjuangan....err...lakonan....hehe...

Anonymous said...

Kami org2 Melayu sungguh kesian melihat mangkok ayun sekor ni.

sekupangdua said...

dan lepas tu teman rasa dia akan menyalahkan UMNO muahaha

sakit di tangan tapi naik kerusi roda tak masuk akai yop, itu baru sikit teman rasa tuhan bagi warning, makin kuat takburnya, kalau diikutkan kat situ cuma 50ksj jer, bukan luka keta pun tak calor yop, mata dia dan hati dia ni buta ker nak perasan the massage dari allah.

yang syok nya depan bangunan tropicana muahhaha tukang projek duit bagunan PKR induk ... bior patah kan kedua tangan baru tau... tidak melambai lagi bila ingka.

Anonymous said...

bukan ke mase lepas kemalangan dia sempat melambai sambil bejalan?... rasenye ada keluar kt tv.... apesal tetibe dok atas kerusi roda?

Anonymous said...

Ha..ha.hhaa, mamat terencat akal ini, nak kalahkan aktorrr termahal Sivaji the Boss Aljuburi dgn bebayar RM1. hah..hah.hhah mamat pokemon ini bukan apa nak dapatkan simpati. kesiannnnnn. Kecik2 tak nak mampoi dah besar menyusahkan bangsa dan negara je. Semoga apa yg terpatul dari mulut najis Nik Najis akan terpalit kemuka pokomon2 seperti mamat terencat akal, pengkianat bangsa dan negara. Celako !!! Celako !!! Celako !!!

Anonymous said...

karton...karton....karton....sumpah keramat nizar menteri besar bawah pokok 'HIDUP MATIKU,TUNGGANG LANGGANG KU, HANCUR BERDERAI JIWAKU BIARLAH AKU BERSAMA ****KERETA MEWAH KU****

Nizar Bangsat said...

Sudah la Nizar. Orang meluat tengok lu macam BABI.

Anonymous said...

Ye memang betul le tu...jadi kat depan bangunan umno..ini mesti Zamry punya kerja dok tabur minyak malam tu..semua salah umno.Yg betul si Nizar ke sabotaj..tu yg 4-4 tayar dok naik kat atas.

Anonymous said...

Elok pi hantar ke wad gila Tanjung Rambutan je..

apam said...

Penipu punya nizar. Habis je baca khutbah jumaat kat masjid Sultan Azlan Shah dekat Hospital Tunku Bainun, nizar dengan bangganya bangun untuk mengimamkan sembahyang Jumaat. Tak de plak pakai kerusi roda. Penipu punya nizar. Makmum yang benci kat nizar terus tak khusyuk sembahyangnya. Siapa yang akan tanggung dosa? Tentulah nizar. Wahai nizar janganlah masjid dijadikan simpati politik bukan semua rakyat suka kat kamu. Nasib baik nga dan nge tak berjemaah sekali. Tapi kalau ajak Chan Ming Kai mesti dia mau sembahyang sekali sebab dia pandai takbir. Sebarkan cerita si penipu nizar kepada semua rakyat perak yang masih menyokong nizar si penipu.

jamil said...

Nizar eksiden disebabkan beliau telah disabotaj oleh jalan yg dibina oleh UMNO/BN. Jalan raya tersebut mungkin telah menerima arahan terus dari YAB MB Perak, Dr Zambery. heee...heeee

wak jono said...

Nizar nie dah rosak.... teruk dah orang tua niee.... kena bawak berubat .... baru lah boleh pulih ingatan dan semangat dia..

kalau ikut kata bomoh kat Bukit Gantang tu... nak pulihkan dia kena bagi dia minum air longkang tujuh baldi , kepala nya mesti diketuk dengan penyapu lidi 2 jam (ketuk sekuat hati) , mulutnya disumbatkan dengan cili boh 400 gram , disepitkan "pelir"nya dengan penyepit besi dan di gosok punggungnya dengan kepanasan sterika Yim Pek Ha...

baru lah si Nizar nie akan pulih.. kalau tak pulih jugak... boleh la ikut cara yang ke 2.. suruh dia pandu kereta dengan kelajuan 70km sejam dan terus masuk dalam mana-mana lombong di Tanjung Tualang...

Anonymous said...

oi madbi, kalau kau kerja jenis mengorek je, ha apa lagi pergi la korek jubor nizar babi kau tu, jubor dia tersumbat tu sebab exsiden tempohari. Satu lagi pergi korek muncung pelir dia tu, tersumbat juga kena kaca masa ex siden.

menyesal ka bini nizar nanti, barang dah tak naik.

apa lagi, bini nizar akan dapat habuan oleh sivakumar la... kena dengan misai tebal, terjungkit bini nizar..

Wong Pencen said...

Maka bertambah meriahlah blog Faisal ini dengan kata-kata kesat yang disulami dengan FITNAH. Sampaikan gambar orang nak ke masjid pun tidak terlepas. Cubalah renung-renungkan, adakah sepadan dosa-dosa yang dikutip sepanjang 'perjuangan' Faisal dengan kemenangan yang diharapkan dan belum tentu menjadi kenyataan.

Dan memandangkan peri ceteknya paparan dan ulasan-ulasan sokongan yang terkumpul, tidak mungkin kemenangan akam memihak kepada Faisal.

Anonymous said...

kesian kat madbi, tengok bahasa pon tahu sah2 lahir dari bontot..berfikir pon tak rasional..biasalah otak lembu kan..kita bercakap pasal nizar dia dok sibuk bercakap pasal kedai toto dan gereja..asyik nak mengubah topik..cakap tak berfakta plak tu..entah dari mana dia tahu UMNO yg bakar gereja...surat khabar haramkah ke? jangan plak nanti org pas yang bakar lepas tu dia menuduh plak ni semua konspirasi umno..betol2 laa pas/pkr ni akan kena laknat Allah satu hari nanti..

Anonymous said...

blog yg bodoh

Anonymous said...

Wong... Ko diam jerla... cam sial la ko... Kalo pas pkr mengata, mencarut..waaa....semua halal... cam sial la ko... cube ko diam!

Anonymous said...

kesian dgn org yg mabokkkkk kuasa. Bila sudah kehilangan kuasa, diri meroyan tak keruan. Nizar, insaflah dari melemahkan umat Islam dinegara ini.

Anonymous said...

Eloklah tu.. Buat kurang ajar dengan Tuanku Raja Nazrin engkar titah Tuanku supaya lepas jawatan MB, eih boleh pegang2 belakang Tuanku dan sekarang kemalangan pun di Jalan Raja Nazrin. Lain kali Nizar oii jangan guna jalan Raja Nazrin tu kalu kau derhaka dengan dia. Lenconglah guna Jalan lain... Jalan Lim Kit Siang ke..

Daulat Tuanku!

Fendi said...

Kepada Wak Jono,

boleh tak wak suruh bomoh tu tengokkan apa yang patut dibuat untuk pulihkan Nick Aziz dengan Kalid Samad.

Saya rasa dua orang tu pun patut pergi berubat juga

Anak Lenggong said...

Kah kah kah..si JAMIL bangang....

Kalau laa nak buat komen jangan la sampai orang kata ko ni bodoh..jalan tu dah lama ada laa,, kalau benda ni sabotaj daripada zambri ..mesti banyak kete yang kemalangan ditempat yang sama..ko jamil bongok cam nizar gak..

ari ni si sya omel tu takde berita daripada nizar ke..mana laa tau ada cite nizar pi jamban pulak..

jamil said...

Pandai benar anak lenggong,... habis bangang semua org. Sdra nie kaum kerabat nizar ka. patutlah celupar mcm nizar mangkuk ayun. org perli pun tak sedar2... kesian sedara nie

Anonymous said...

bodoh btol pencacai umno kat atas ni...nizar tak mau pon pkai kerusi roda tu,dia bleh berjalan ja tp ramai orang kat situ sayang kat dia...tak mau dia penat berjalan..hahahaha...mmg umno buduh...bangang lg busuk!!nizar eksiden depan bangunan umno bkn sbb daulat tp sebab SUEY..tau tak SUEY!!suey lalu dpan bangunan rasmi perampas haram jadah umno tu..hahaha..

jamil said...

maknanya nizar namrud tak lah hebat sangat. Belakon saja lebih bila dapat bayaran dr Nga dan Ngee