Tuesday, September 8, 2009

NIZAR OIII !!! GOVERMENT IN WAITING AT SELANGOR

Ramai orang mempertikaikan saya,kerana kononnya saya menipu. Kata mereka, saya kata hari ini kerajaan baru bakal dibentuk di Selangor,tiba-tiba tukar pula minggu hadapan atau bulan hadapan.

Cuba anda periksa satu persatu posting saya tentang perkara ini. Tidak pernah ada satu posting pun yang saya tetapkan tarikh. Saya hanya berkata, jangan terkejut kalau anda bangun bersahur,kerajaan negeri telah bertukar atau Dun telah dibubarkan.

Tidak semestinya, Datuk Seri Najib mengadap KDYMM Sultan Selangor pada hari ini,maka hari juga kerajaan akan bertukar. Apa sebab musabab Datuk Seri Najib mengadap pun saya tidak pasti. Mungkin beliau ingin bertanya khabar tentang kesihatan Baginda selepas menjalani pembedahan jantung baru-baru ini.

Tidak semestinya juga, Khalid Ibrahim mengadap Tuanku hari ini ,maka Dun akan dibubarkan hari ini juga. Mungkin Tuanku minta tangguhkan dulu atau Tuanku tidak terima.

Yang saya pelik,kenapa penyokong-penyokong PKR,PAS dan DAP takut sangat dengan apa yang saya tulis. Kalau anda rasa saya berbohong maka lebih baik anda jangan percaya. Tetapi daripada apa yang saya nampak, anda sebenarnya percaya dengan apa yang saya cakap, cuma anda ingin menyedapkan hati sendiri,maka anda berkata saya bohong dan memaki hamun saya.

Terimalah realiti bahawa kerajaan pilihan anda sekarang ibarat telur di hujung tanduk. Jangan terlalu syok sendiri lagi.

Apa yang saya boleh beritahu hanya dua perkara dibawah

1) We Have The Numbers

2) New Goverment In Waiting At Selangor

23 comments:

kamarul said...

Orait Bro. inilah blog yang selalu mendapat perhatian.Teruskan perjuanganmu dan pastikan SELANGOR kembali seperti sediakala.

DAULAT TUANKU,HIDUP SELANGOR.

longkendut said...

sdr hanya tembak sahaja , penuh spekulasi dan tiada integriti!

Anonymous said...

Tukar kerajaan baru Selangor..kena pulak date 16 Sept..adoi pening DSAI..
dulu sembang bikin bimbang..
sekarang awak yang tak tidur malam..
bawak la semua exco awak pulak g Taiwan..belajar la apa apa yang patut..
cara nak bawak, ternak ayam taiwan ok gak..

Anonymous said...

Detik detik seperti ini mereka sepatutnya rujuk dengan Yong Teck Sabah dan that lawyer fella, ex Minister yang dengan tidak sabar2 tterus MELOMPAT!!

Geli hati bila fikir mereka mereka yang pikir diri kaya dan pandai tapi jatidiri gaya pemimpin badot!

Waduh, last year September 16 begitu ghairah sekali sampai melanda ribut taufan Taiwan!!

Bota

faizal said...

boleh tak saya kata rbf nie bangang dan tolol..

kau tak sedar ke ramai wakil rakyat dari BN dan kena gantung oleh speaker..

dari segi logiknya..bagaimana BN nak membentuk kerajaan..

tak dinafikan memang berlaku pergolakkan tetapi itu cuma masalah dalaman yang kecil..lama-lama baik laa balik..

nak bergabung dengan BN saya yakin hanya penyokong BN yang terhegeh-hegeh.adun-adun BN tak pernah komen pun pasal isu tu..

banyak sangat dah fitnah rbf lemparkan..bertaubat laaa...bulan puasa nie..takut tak sempat bertaubat si rbf dah arwah..kan ke naya...

tulis berfakta bukan ikut nafsu..

sila rujuk surah al-jatsiyah ayat 23..untuk dijadikan panduan dan keinsafan

Jeffry said...

KEHKEH SI FAIZAL KELIHATAN DH MEROYAN DAN KERISAUAN MELIHATKAN POSTING LU BROO!..ITU BARU BACE DIA DH GABRAH BEROK..MCM MANA PLAK BILA KERAJAAN SELANGOR DAH BERTUKAR NANTI??..MESTI DIA TERJON BOTOL KT SG. KLANG BEB KEHKEHKEHKEH

Anonymous said...

Em bagus jgk tu government in waiting kat selangor utk BN. InsyaAllah governemnt in waiting utk Malaysia jgk utk PR

Anonymous said...

Senangnya dalam hati
PR bungkus di Selangor
Terasa Malaysia ini
Aman dan makmur

Anonymous said...

faizal
tak perlu gentar.....
kita pun x offer nak suruh dia rang join...
jadi bebas pun x per, cuma perjuangan apakah mereka nak pilih, PR or BN .....
Apakah kerajaan sekarang baik dari sebelum nye ? Apakah kucar kacir di selangor dari mula memerintah sampak sekarang serta campur tangan istana .....apa mb buat dan mana integrity mb serta adun lain ?
cuma yang taksub serta membutakan mata memekakkan telinga saja x nampak semua nie
aku berdoa agar kerajaan baru , memertabatkan island dan melayu berlandaskan perlembagaan.

amin

PejuangTanpaNama said...

Salam Tuan RBF,

Saya bukan apa Tuan, memang tuan tak tetapkan tarikh tapi spekulasi tuan yang semacam ni memang sesuatu yang buruk kepada UMNO. Orang melihat UMNO seolah-olah terlalu kemaruk kuasa di Selangor walaupun kita tahu sokongan orang Melayu kini kembali kepada UMNO.

Berkenaan rancangan di SELANGOR ini, saya cadangkan supaya Tuan tidak lagi menulis tentangnya. Ini untuk menjaga nama baik UMNO sendiri. Saya teringat juga dulu khabar angin yang dipaparkan di KPMU.NET -- kononnya SAH Zulkifli Noordin menyertai UMNO. Akhirnya, SAH berita itu PALSU dan ini merupakan PELURU buat ANWAR semasa di PERMATANG PAUH.

Saya mula sangsi dengan peranan Tuan serta beberapa rakan Tuan yang lain. Adakah benar Tuan ingin melihat UMNO kembali pulih dan memenangi hati rakyat atau Tuan² ini merupakan tools atau alat yang menjadi kilang peluru buat ANWAR untuk menghentam UMNO sendiri.

Mohon siarkan komen saya ini, dan saya mahukan penjelasan dari pihak Tuan. Saya ikhlas dalam perkara ini demi untuk kebaikan UMNO dan BN serta orang-orang Melayu & Islam. ANWAR dan PAKATAN RAKYAT tiada tempat di hati saya. Jangan jadikan UMNO dan BN sebegitu jua.

Perjuangan Belum Selesai.

Wassalamualaikum.

Anonymous said...

boleh tak saya kata si faizal tu bangang mangkok hayun bebal. yang mulakan 16 eptember bos dia jugak , yes, kaia peliwat tegar tu. lepas tu kena muka sendiri dia tangguh lagi ke tarikh lain. biasa la mamat ni tangguh tetap tangguh. last2 kena ludah dimuka sendiri. hakkkkhhh ptuuiii asyik menipu jer. sesuai la nama dia BABI liwati pembohong kepada rakyat. PKR

Hafiez said...

Si faizal,lebih sudu dari kuah.Paku Dulang Paku Serpih.Hebat suruh orang lain rujuk ayat Al Quran nak suruh jadikan panduan.Pangkal ayat ko dah kata orang bodoh ngan tolol.Betul la kata orang, klu dia buat boleh, klu orang buat haram, salah.Paksinya "Matlamat Menghalalkan Cara".Kalau x tau Fakta jgn bercakap...diam.Sebab bila orang jahil mcm ko bercakap buka jer mulut bau pekung.Jadi nak tutup mulut ko yang pekung tu ko kata mulut orang lain yang busuk !!!! .

Hafiez said...

Si faizal,lebih sudu dari kuah.Paku Dulang Paku Serpih.Hebat suruh orang lain rujuk ayat Al Quran nak suruh jadikan panduan.Pangkal ayat ko dah kata orang bodoh ngan tolol.Betul la kata orang, klu dia buat boleh, klu orang buat haram, salah.Paksinya "Matlamat Menghalalkan Cara".Kalau x tau Fakta jgn bercakap...diam.Sebab bila orang jahil mcm ko bercakap buka jer mulut bau pekung.Jadi nak tutup mulut ko yang pekung tu ko kata mulut orang lain yang busuk !!!! .

Anak Lenggong said...

EHMMM..NGAPA SI FAIZAL TU TAKUT SANGAN...LAGI SATU SAPE YANG BANGANG ..DIGANTUNG SPEAKER TAKDE KENA MENGENA DENGAN PENUBUHAN KERAJAAN LAA BONGOK..TU LAA TAK RETI BAHASA SEBAB KO CUMA DAPAT MAKLUMAT DARIPADA AKBAR SONGSANG SEPERTI HARAKAH..SIASAH DAN RADIO PAS JE..LAGI ATU KO CUMA DOK TERTONGGOK KAT CERAMAH MAKI HAMUN PAS..MENYEBABKAN KO JADIK BANGANG...SUDAH2 LAA TU FAIZAL..JANGAN DIJADIKAN DIRI KO DITIPU OLEH PEMIMPIN KO ..MANA ADA DIORANG MEMPERJUANGKAN ISLAM ..KORANG JE YANG DITIPU KO KAJI BALIK APA HADI..NIZAR DAN AZIZAN KATA..PENUBUHAN NEGARA ISLAM TIADA DLM PERLEMBAGAAN PAS..SO KORANG JE YANG DIBANGANGKAN OLEH PEMIMPIN KO YANG MENJADIKAN AGAMA SEBAGAI MAINAN POLITIK..

SO FAIZAL OOO JANGAN LAH KO NAK MELATAH BILA DIKATA BAHAWA ADUN PUAK KO AKAN BERPALING TADAH..KO TUNGGU JE LAH MASA NYA..AKAN TIBA JUGA..MASA NI BOLEH LAA KO NAK TIDUR KAT TENGAH JALAN TAHAN KETE MEREKA TU..

-don- said...

aku hairan betul la ngan totok2 pas, pkr,dap ni..

time nuar buat gini 16 september dulu apa respon dorang semua?..bersorak macam beruk..maki, hina, tomah BN macam dah takda hari esok untuk BN..macam dah kiamat dunia politik BN..

bila 16 september tak jadi, apa respon dia?..dia kata pulak nanti..nanti..nanti..tak 16 september, hari raya..tak raya, depavali, bla..bla..makan taik aljuburi je la..

sekarang RBF baru jentik sikit, dah meroyan macam kena rasuk setan..kata fitnah la..tipu la..hapa la..tapi nuar taik buat dulu apa cerita?..betul sangat la tu?..baik suruh nuar taik tu tobat dulu sebelum sibuk nak suruh si RBF tobat..

sekarang ni RBF spin balik cerita 16 september, tukar skop pulak..apa kata puak2 totok penjilat jubur nuar ni?..suruh tobat la..fitnah la..

KAU JILAT LA BALIK LUDAH KAMU DULU!!SEKARANG BARU NAK SURUH ORANG INSAF, TAUBAT SEMUA..TIME KAMU DULU BUAT BENDA SAMA TAK ADA PUN KAMU SIBUK FIKIR HAL2 FITNAH NI SEMUA!!SEKARANG JILAT BALIK LUDAH KAMU TU!! BODOH PUNYA TOTOK PAS,PKR,DAP!!

Anonymous said...

faisal,kalau nak meroyan pun jangan sampai terjun bangunan nanti yek...kita kawan la.. baik...baik nanti saya belanja aiskerimm..,,,

Anonymous said...

longkendut,pegi jahanam lh lu sama itu lieu kah krh koh koh,,,

Pzul said...

bro ...awat ko takot sgt ngan nizar...kes slangor ko gertak khalid la bodo...nmpak sgt nizar tu fenomena...lagi la ko memantatkan diri ko sendiri...bodoh..buat malu aku jek...

Bekas Ahli Pas said...

khalid yang nak hilang jawatan tapi faizal yang kecut telur. hello bro, tlg check telor tu kecut ke dah tertanggal

wali said...

lid gagap terus bisu. 16 september dah tak berapa hari dah nak mai. kita tengok sapa yang kena.

Semarak Bukit Naga said...

Kita tunggu dan lihat, harapan menubuhkan kerajaan BN masih ada, jika tidak di waktu ini, Insyallah pada PRU ke 13.

Anonymous said...

kerajaan PR seperti telur dihujung tanduk..hahaha..totok PR mcm faizal da cuak tu broo.telur die da makin terperosok ke dlm...tx lame lg berkubur la kerajaan PR kat selangor ni...

Anonymous said...

cepat2 semak daftar SPR...pilihanraya DUN selangor tak lama lagi...yahooooo..sambil raya kita buat pilihanraya...time ni aku tak nak nyesal lagi..mesti undi punya.....BN........TAKBIR..ALLAHUAKBAR