Friday, February 4, 2011

Krisis Mesir: Haram Syarie Bawa Pulang Orang Pas, Wajib Syarie Bawa Pulang Orang Umno ?

Tulisan saya sebelum ini agar Kerajaan BN mengutamakan pelajar-pelajar yang menyokong Umno dan BN dibawa pulang terlebih dahulu dari Mesir menerima pelbagai respon. Ada yang menyokong dan ada yang menentang, tidak kurang juga yang memaki hamun saya. Tulisan tersebut telah mengundang sebanyak 430 komen dari pembaca.

Baguslah kalau begitu. Itu menunjukan provokasi yang saya lakukan berjaya. Walaupun ramai yang menghentam saya, saya tidak akan menarik balik artikel berkenaan atau nak buat u turn atau pun nak meminta maaf.

Saya tetap berpandangan agar kerajaan mengutamakan untuk menyelamatkan pelajar-pelajar yang menyokong Umno terlebih dahulu atau pelajar-pelajar yang tidak berpolitik. Jangan sesekali pedulikan mereka-mereka yang menyokong Pas. Biarkan mereka merayu sampai keluar air mata darah pun, jangan pedulikan mereka.

Ada yang hantar komen kononnya mereka rakyat Malaysia dan pegang paspot Malaysia dan itu tanggungjawab kerajaan.
Paspot untuk rakyat Malaysia yang setia
Paspot yang dipegang oleh juak-juak Pas sebelum ini. Sekarang baru nak mengaku pegang paspot Malaysia.

Orang yang pegang paspot Malaysia dia akan setia kepada kerajaan yang memerintah Malaysia. Bukannya menghentam dan memaki hamun kerajaan di luar negara. Bila susah begini baru nak sedar diri kononnya mereka orang Malaysia. Ptuihhhhh.....

Bukan menjadi tanggungjawab kerajaan untuk mengeluarkan duit berjuta-juta bagi membawa pulang kamu. Kalau yang pergi belajar dengan tajaan kerajaan atau agensi-agensi kerajaan, maka yang itu menjadi tanggungjawab kerajaan untuk membawa pulang mereka.

Yang pergi sendiri dan yang tidak pernah mendaftar dengan kedutaan kita di Mesir pandai-pandailah kamu nak balik macamana.Kebanyakan yang begitu adalah juak-juak Pas. Bukannya satu kewajipan kerajaan nak perhabis wang ringgit untuk membawa pulang kamu. Ramai lagi orang lain di sini yang nak pakai wang itu.

Ada yang kata saya patut mendoakan keselamatan saudara sesama Islam. Wa...kah...kah...kah.....sungguh melucukan. Sekarang baru nak ingat saudara sesama islam ke ? selama ini yang Pas mendoakan kehancuran Umno apa ke bendanya ? Umno kafir ke ?

Waktu susah dan waktu tersepit baru nak ingat saudara sesama islam. Ptuihhhhhh.....

Siapa yang nak mendoakan supaya DS Najib pecah perut ?

Siapa yang kata orang-orang Umno orang jahiliah ?

Siapa yang kata undi Umno atau BN haram syarie ?

Siapa yang gadai kalimah Allah kepada kristian semata-mata nak dapat undi ?

Sekarang sesama islam ye ? Wa...kah...kah....kah.....

Datuk Azeez, ahli MT Umno dan rombongannya telah selamat sampai di Cairo dan sekarang sedang bertungkus lumus untuk mengatur para pelajar untuk pulang ke Malaysia atau ke Jeddah.

Setiausaha Politik PM Kerajaan BN juga telah beberapa hari berada disana untuk menguruskan para pelajar pulang. Begitu juga dengan Menteri Kerajaan BN , Datuk Jamil Khir Baharom.

Sebentar tadi saya ada menghantar sms kepada Datuk Azeez supaya mengutamakan para pelajar yang sokong Umno dan yang tidak berpolitik untuk dibawa pulang terlebih dahulu.

Datuk Azeez jawab, hang jangan dok buat gilalah faisal oiiii. Aku mai sini nak tolong semua tak kira pas atau Umno dan arahan PM supaya tolong semua tanpa meninggalkan seorang pun.

Itulah masalahnya dengan Umno dan BN. Terlalu baik sangat. Orang dah pijak kepala kita, maki hamun kita dan sebagainya, kita masih nak tolong lagi.

Apakah dengan menolong mereka ada jaminan mereka akan menyokong kita kelak ? Takdenya, jangan haraplah orang-orang Pas nak menyokong kita. Depan kita sahaja mereka berpura-pura baik. Belakang kita mereka tikam kita habis-habisan.

Biarkan puak-puak yang menyokong Pas kebulur di sana. Biar mereka tahu bagaimana susahnya hidup apabila sesebuah negara dilanda masalah. Selama ini puak-puak merekalah yang galak nak buat rusuhan atau perhimpunan haram di KL. Sekarang, nah ambil kau !

Nak sangat rusuhan, duduklah kat sana, Apa ke halnya kelam kabut nak minta tolong kerajaan supaya bawa pulang. Pas selalu kata 'Selamatkan Malaysia'. Maknanya Malaysia tak selamat di mata Pas. Kalau tak selamat , kenapa nak pulang. Duduklah di Mesir kerana ianya sebuah negara yang 'selamat'.

Saya tetap berpandangan kerajaan perlu pilih orang-orang yang menyokong Umno atau yang tidak berpolitik untuk dibawa pulang terlebih dahulu. Jangan sesekali pedulikan orang-orang Pas.

Apa kata kalau saya kata begini,

Membawa pulang orang-orang Umno adalah wajib syarie dan membawa pulang orang-orang Pas adalah haram syarie. Ok ke ?

Orang-orang Pas sama dengan kaum jahiliah. Kaum yang seperti itu tidak perlu ditolong dan kita kena doakan agar mereka dimusnahkan. Ok ke ?

Untuk berita dari Cairo, sila klik di sini

177 comments:

Yop Ghanjo said...

Posting nko kali ni memang betul2 kaw!

aninomus said...

orang meludah ke langit kite nak ikot ker? "ketaksuban yg melampau akan mengundang kepada kesesatan" doa dengan niat menganaya orang bkn ble termakbul pon so nak takut ape ngan doa pecah perut, tsunami dll tuh?

sampai request utk tak peduli keselamatan/nyawa sesama manusia... patut ker seorang manusia ade request macam tu? kalau semua parti pemerintah berpikiran kepartian aku rase mati rakyat..

Anonymous said...

Pelajar pro Pas mcm anwar sesumpah gak bro...depan kita baik belakang kita fitnah mcm mcm....nilah bakal pemimpin Pas yg akan dtg dan akan membawa kehancuran sesama islam di malaysia.....

Wajib syarie kita tentang Pas selagi ada hayat..Pas pis pus

Anonymous said...

kau ni manusia ke ape? boleh kau pk macam tu..aku rase kau ni menipu pasal cite kau ngn datuk tu.kalo kau kat tempat students tu macam mane? kau letak otak otak kau kat mane? X BERPERIKEMANUSIAAN!! BODOH PUNYE ORANG!!

Anonymous said...

AKU SOKONG KO!!!
lantak pi mampus je semua students yg gila politik ni..
kat sana duk buruk2kan nama Malaysia..
tp bila dah susah tau malu plak nak ngaku rakyat Malaysia..
tau plak nak balik sni...
belajar ntah kemana...
br skrng tuhan nak tunjuk kat depa..tinggi rendah langit tu..

belajar agama tinggi mana pn tp hati busuk x guna gak bai...~

Anonymous said...

Aku sokong kau RBF 200%.

Anonymous said...

Hang ni seorang yang sangat kesian.

Taksub teruk sangat pasai politaik, sampai tak reti nak beza hal-hal humanity.

XPressMinda said...

he..he.. kadang-kadang ada bagusnya kita bagi penyokong totok Pas guna akal utk berfikir supaya lain kali jangan lah terlampau suka sangat mengutuk UMNO, BN dan Kerajaan Malaysia.

Kot manapun, kerajaan Malaysia yg diterajui oleh UMNO & BN tidaklah tergamak dan sampai hati nak biarkan semua penyokong Pas mati kebulur atau mati terhimpit dek rusuhan di Mesir tu.

SO masihkah kamu sokong doa-doa celaka yg di aminkan oleh nicky ajiz lebai jual ayaq liur tu?

Ingat la lain kali, kot ye pun benci UMNO, BN dan kerajaan Malaysia,.. simpan la sedikit rasa sayang kerana satu hari nanti yg di benci itulah yg bakal membantu kamu kelak.

Faham kah wahai badigol totok Pas?

http://xpressminda.wordpress.com/2011/02/03/kekecohan-di-mesir-kekalutan-di-malaysia/

Anonymous said...

same la halnya kat sini..spesis2 ni byk mulut manis..minta projek2 kerajaan,minta bantuan2 subsidi,sewakan rumah PPR dan mcm2 lagilah..dlm masa yang sama hentam kerajaan d belakang itu dan ini..klo spesis2 ni kerja ngan kerajaan plak sama gak..komitmen kerja kurang,cakap byk..x paham la manusia jenis mcm ni.

Anonymous said...

Pas aku baca komen2 437 orang lam posting lama ko, kesimpulannya: takut mati gak ghoper2nya..Zaman reformasi dulu kan main nak berdemo bagai..dah ada peluang kat sana taknak lak ek?

Time2 ni la semua ingat kat gomen, sedara seislam, duit membantu dari cukai yg kononnya menindas rakyat..rerasa leh antar inbois tak kat derang yang kena selamat ni? Maklumla..saya pun bayar cukai..tapi takdek lak sedara mara yg blajor atau kerja sana..so saya pikir2 saya nak duit cukai saya balik, leh tak? Walaupun tak seberapa sen tapi saya nak gak balik duit saya..

Dari yang mengharap duit refund cukai yang digunakan untuk angkut org mesia balik dari mesir..

Anonymous said...

allahu akbar...
mcm mne bleh istimbat hkum haram mcm 2...
ko n mmg ulama' k?
ngeri mn??
islam k ko n??
pnduduk malaysia k??
xde kphmn islam k?
jahil kn?
tp sah ko n org BN kan??
aq xsalahkan ko nk ckp mcm2...negara kita kan ade 'kbbsan hak brsuara'..bgusla..
hidupkanla 'BN' ko 2...
kalau malaikat munkar nakir datang kt kubo tanya ko agama ape,,jwb je ISLAM HADHARI @ BN agamamu...
Assalamualaikum...moga2 dapat ptunjuk...

Anonymous said...

Aku nye pendapat simple: Nasib baik kerajaan dan parti BN tak dengar cakap kau.

garfieldcool said...

satu je aku nak cakap,

pemikiran ko, akal ko mmg cetek. perjuangkan kesatuan melayu tapi diri sendiri sanggup nak tgk org melayu mati. jgn hipokrit.

nasihat aku, hayati hadith rasulullah s.a.w ni,

"tidak beriman seorang muslim sehingga dia menyayangi saudaranya sepertimana die sayang akan diri die"

wallahu'alam

Anonymous said...

woi orang PAS, masa ko merusuh, masa ko demo, jilat bontot nuar dulu:-

1. Ko x pikir pulak, masa tu negara dipimpin orang islam.? Majoritinya negara ini islam? Aku makan gaji ni pon islam? Kalau punah ekonomi dek kerana rusuhan ko, ada ko nak bagi pahala kat aku masa akhirat nanti.....??????? Puok PAS , masa tersepit baru la nak ingat sedara seislam...?

2. Tengok sebelah mata tengok LGE buat x adil pada orangmelayu/ islam. Apa benda yg ko buat?

3. Kalau keje kat bank dan ragu2 dengan duit gaji yang dikata riba', berenti keje laaaa jgn makan duit tu, cr keje tempat lain. Sama la macam orang PAS Di mana2 pon!, x payah la keje gomen, berentila semua, x payah terima subsidi kerajaan BN,anak jgn masuk mrsm n sbp, pegi haji pon jgn pakai tahung haji.......kan tu semua KERAJAAN BN YG BUAT.......?????!! Jelas pembangkang x reti memerintah, peluang dah pernah dibagi, terBUKTI kaputttt habuk je lebih.Sultan habis dilawan, fatwa sesat dsb.


Oppositions! U dont have what is takes to govern this country. Stop the bullshits n crap.

Anonymous said...

Apa ne dalam hal ne pun nk main politik2..ini isu hal keselamatan dan nyawa seluruh rakyat malaysia di mesir. tlg buang jauh2 fahaman nie jauh2..skng ne x kita sapa2 pas ke umno ka..janji semuanya mesti diselamatkan.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom cakap:-

“Misi kita membawa pulang semua pelajar tanpa mengira dari negeri mana atau fahaman politik, jadi yakinlah pada kerajaan,” katanya.

lihat ne..
http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/2011020301501420110203015014/Article/index_html

so, semua kena bersatu...

Anonymous said...

fikir dalam2 bro sebelum menulis...
kalau tulis just nak timbulkan kecoh...
baik jgn..
dose bro....melage-lagekan orang utk bergaduh...mencetus kemarahan org tak tentu pasal...
kalo tak mampu nak buat baik...jangan la buat dose plizz...

SILAbacaKOMENsaya said...

ok nice...

sekarang puak2 yang kutuk2 yg kata penulis blog takde ota BRAINLESS pe jadah semua dah boleh komen balik..

apa pendapat korunk...
bila BN buat semangat kepartian korunk bising2 la itu la nie la..
bila puak2 PAS buat semangat parti2 politik tak nak pula bising2???

komen balik la puak2 yg tulis banyak kat artikel sblom nie...
kasi pikir..
baru korunk tau yang korunk tu PANDAI ke tak..
belajar MESIR tak dpt tangkap maksud tersurat??
belajar tinggi2 pon masih BEBAL??

bak mai balik belajaq kat pondok la xde la susah2 time CERAMAH nanti ada minta derma untuk bantu pelajar di Mesir pe semua...LOL

Sudir said...

Sesekali baca posting rbf mengamuk ni best jugak ek..

Anonymous said...

bodoh..!!!x tau bezakan kerajaan dan parti...seme org bayar tax kot...macam la kerajaan pakai duit umno, kerajaan pakai duit rakyat dan rakyat adalah seme, xkire umno, pas atau ape2 pun..x sangka ada org sebodoh ni...

Anonymous said...

Kerajaan bawa pulang pelajar yg mana ditanggong olih kerajaan saja yg pergi melalui tanggong sendiri balik naik unta separuh pelajar yg berada di mesir telah diracun otak olih puak puak pas ni jadi kerajaan malaysia tak payah buang duit untuk bawa balik pelajar yg menyokong pas pundek bawa saja anak anak yg mana waris nya ahli umno anak anak org pas suruh waris nya bekalkan unta padang pasir untuk balik ke malaysia tak kena duit pun.

Anonymous said...

Apa-apa hal pun terima kasih pada kerajaan malaysia, yakni kerajaan Barisan Nasional yg perihatin kepada nasib rakyatnya tanpa memilih dan mengasingkan siapa mereka. Terima kasih DS Najib. Semoga allah merahmati dan melindungi DS dalam segala urusan

minah kecik said...

saya sokong aninomus
rakyat malaysia walau di mana pun ada;ah tanggungjawab kerajaan
kenapa nk suruh UMNO buat perangai buruk plak

Anonymous said...

tinggalkn je diaorg. suh kerajaan bayangan pr tu bwk blk.
dahla pas anta 120k je.

ckp je lbh..suma sampah.
bwk blk pljr yg cintakn negara n bukan mnjaja keburukn negara.
mn g program munajat tu...buatla skali lg kt mekah nun geng pas oi.

muhamad aiman said...

hahaha..nk tw x ape yg kelaka?? cube saudara baca post saudara yg 1st kat blog ni n banding dgn yg latest..sgguh simple..soryla tp sy rse kelaka dgn pendirian n pemikiran saudara..i dare to say that u r not thinking wide and far enough..u still need a lot to learn lad..may Allah bless u with grace..

tak bijak tapi tak bodoh said...

u r heartless!

Anonymous said...

Salam. Aku rasa puak pas tak perlu takut mati sebab dah jamin masuk syurga kan. Dan bukan ke mereka boleh lebih kurang buat latihan industri berdemo kat sana supaya balik nanti boleh join berdemo kat kl.
Rose

Anonymous said...

Mcm melepaskan anjing tersepit..gitulah kira2nya dgn puak PAS PIS PUS nih, mmg inilah tabiaat dornag nih..nak kata dari azali tuh idakle tapi bila wali slipar dornag tuh kata menyokong UMNO tuh cma org jahilliah darah aku pun naik disambut pulak dgn mengatakan menyokong UMNO haram syarie....kimak betul, bila susah cmani, wah wah bukan main lagi teringat sesama Islam..mmg kalau akule yg jadi PM, mmg aku akan tanya sape penyokong UMNO sebelah sini, penyokong selain dari UMNO bole jalan!!

Anonymous said...

bro,
aku rasa kali ni memang ko tibai kaw kaw.betui cakap ko slalu je diorg ni skit skit doa pecah perut la,solat hajat la.konon konon umno ni paling jahat.

alih alih bila kena kat diorg,baru la merengek macam baby minta diselamatkan.baru la keluar perkataan umat Islam bersaudara dan sebagainya.situ pun dah nampak dah terang sesumpah.

ada anuwar berahim tu minta tolong "connection" dia yang kunun ramai kat timur tengah dan barat ke untuk selamatkan pelajar malaysia di sana?

Anonymous said...

Betul betul. Kerajaan Wajib Syarie selamatkan pelajar tajaan kerajaan BN dan merekaa yg tak menetang kerajaan BN. Pelajar yang menyokong PAS dan penderhaka kerajaan lantak dialah cari jalan nak balik. Kalau kerajaan nak tolong biar mereka yg terakhir tu pun kalau ada masa. Kha kha padan muka pembangkang terutama PAS yg tidak mengaku sebangsa dan seagama dengan orang UMNO dan mana2 parti dlm BN.

Anonymous said...

aku setuju sangat...
jgn tarik balik artikel tuh...
sekarang baru nak mengaku kita semua sedara sesama islam, kiblat pun sama...

boleh blahlah juak2 pas... kena kat batang hidung sendiri, lain pulak ceritanya...

yang kat kedah hari tu masa banjir, bukan ke ostat azizan jugak yang cakap hanya akan tlg juak2 pas je? jgn buat2 lupa pulak!

Anonymous said...

Astragfirullah hal azim. Mana boleh jatuhkan hukum macam tu je.
Pernah dengar tak kisah Rasulullah yang tolong wanita buta yang selalu caci Rasulullah? Wanita buta tu suka sangat hina Rasulullah tapi Rasulullah tetap sabar dan tolong wanita tu. Akhirnya wanita tu masuk Islam. Islam tak ajar balas dendam. Orang buat taik kat kita kita doakan je la. Kalau kau dengan UMNO BN bagai ikut teladan Rasulullah ni. Tak ada nak gaduh2.

Anonymous said...

aku memang seronok giler bila pencacai2 pas panas bontot bila baca artikel seorang blogger jalanan...
buat aku gelak sepanjang masa... kui kui kui...

Anonymous said...

aninomus:

eh, tau pun ko yang doa pecah perut tuh doa untuk menganiaya ek? aku ingat ko akan cakap tu adalah doa untuk jihad...

Anonymous said...

bro, aku rasa baik dorang terus tinggal kat sana sebab ada satu subjek yang mana bila mereka pulang ke tanah air, mereka akan mempraktikkannya dengan baik yakni: REFORMASIN takpun DEMONSTRASI...

bagus subjek tuh bro, balik sini boleh menentang kerajaan...

Anonymous said...

fuhhh memang patut bagi kat orang PAS mcm tuh. Depa ni tak sedar diri.

CELAKO CELAKO CELAKO pelajar PAS nie. Pergi mintak tolong kat pemimpin PR yang melalak berceramah tiap2 hari tue.

CELAKO pelajar PAS nie.

Abu Garcia said...

Tergelak aku bila puak tiga suku pas kata kerajaan BN kena ambik kira aspek perikemanusiaan dalam hal bawa budak budak depa keluar dari mesir.

Yang depa dok kafirkan kita, kata kita ni jahiliyah, haramkan segala benda berkaitan kita tu berperikemanusiaan ka?

aL-MaRBaWi said...

haha, sangat bagus provok ko, bro!

aku sangat sokong apa yg ko tulis ni.
ada ka patut org dah tolong susah payah, dia pi 'gigit' balik org yg tolong tu?

mana pegi delegasi PAS dan juak2 dia? pi la tolong skali kerajaan keluarkan rakyat kita kat Mesir. ni dok buang air liur je. apa korang dapat? pigidaaaa

PAS BANGANG said...

Faisal,

Kita tok sah jadi macam Nik Aziz , nizar dan juak puas yang memang hamPAS tu, kita jauh lebih baik dari diaorang yang kita tau bengong dan kuda kayu.

Bila kita tolong orang dengan Ikhlas, Allah tolong kita balik. Toksah angin la dengan puak bengong, diaorang dah terbiasa jilat pungkoq Lim Kit Siang dengan Lim Guang Eng, jadi taik depa berdua tu dah lama dok dalam mulut diaorang, tu sebab pikiran diaorang serupa macam taik.

Belakang puak PAS pulak dengan kena juboq dengan peliwat, jadi mulut makan taik DAP, pungkoq kene balun dengan PKR, bila masa diaorang nak pikir elok2?

Pelajar PAS kat Mesir tu 80%, hari tu Nizar dah pi mesir buat fitnah kerajaan BN ni zalim , la ni diaorang nampak la, mana nizar tu.

Hang tok sah dok risau Faisal noo..kalau pelajar PAS ni kita tak bawak balik, nanti Allah dok tanya kat Najib , hang pemimpin pasai apa hang tak tunai tanggungjawab. Semua yang kat Mesir nanti kena tanya pulak kat akhirat, kalau nik aziz dengan orang PAS lain la, depa semua ni sok akan upah karpal singh jadi lawyer kat akhirat..

Betoi la kato Tok Azeez tu Faisal oiii..hang jangan angin, kita tolong seikhlas boleh, depa ni semua dah sesat dalam cahaya, apa hangpa lakukan ni amal jariah.

Walaupun begitu aku sokong hang punya entry, kalau kita ni jahat seperti PAS yang busuk hati, kita boleh buat camtu....kita orang UMNO/BN kita jauh lebih baik perangai dari puak PAS yang sanggup jilat pungkoq DAP, dan yang belah belakang kena balun dengan PKR...

Anonymous said...

hahaha rbf, you are the one!!!

Anonymous said...

pegi mampus laa student yang sokong pas kat mesir berlagak macam islamik sangat

Anonymous said...

depa ni berdemo jer pandai, tapi takut mati gak..biasalah kat malaysia berdemo takde yang mati, kat mesir berdemo beratus yang mati, tu yang semua pakat lari balik, kalau berani sangat duduk laa kat sana teruih, kata malaysia tak selamat

Anonymous said...

Baru korang tau kena saiko dengan rbf..posting yang menarik ..harap juak2 PAS dapat membuat penilaian semula dan muhasabah diri. BN tak lah sekejam yang digambarkan oleh pemimpin2 PAS yang hanya tau cakap tapi tak serupa bikin..hentam kerajaan membabi buta dan tabur fitnah sana sini..korang tak layak letak nama ISLAM dalam parti korang tu..

demo said...

celaka2 ni la jugak yang kaki sebar fitnah huru hara kat mesir, kata ada orang malaysia kena rogol la, itu la ini la...depa buat fitnah sampai satu malaysia panik..jaja fitnah sana sini semata2 nak tunjukkan kerajaan tak kompeten, padahal kerajaan dah buat sehabis baik untuk tolong rakyat kat sana. celako celako celako!

Anonymous said...

faisal, tak kira apa pun depa cakap, hang jangan tarik artikel ni, bagi depa pelajaran sikit, especially nik aziz tua kutuk nak mampus tu asyik menyusahkan orang

Anonymous said...

untung, mmg untung. duit yg anda dpt mmg UNTUNG, boleh guna akhirat kelak

Anonymous said...

Kalau nak ikutkan bengkek dihati, aku bawa student2 pro-'hampas' tu naik kapal laut tuang aje kat Laut Merah...kahkahkah!!



Orang lama.

Anonymous said...

wali selipar modal air liur untung berjuta.kah..kah..kah

Anonymous said...

dulu saya sokong PAS. Dulu saya pernah undi PAS. Dulu saya percaya ulamak PAS.

Tapi bila saya bandingkan apa nik aziz buat pada najib dan apa najib buat pada nik aziz waktu dia sakit tenat dulu. memberi bantuan dan pertolongan..

Bila saya bandingkan apa PAS buat waktu rusuhan dan demonstrasi anwar ibrahim dan apa orang umno buat waktu rusuhan di mesir. membantu dan menolong rakyat malaysia semua..

Bila saya bandingkan doa bersungguh-sungguh orang Pas mohon Allah swt memenanngkan parti/calon yang membawa kebenaran di PRK Tenang dan ternyata BN/UMNO yang menang..

saya tidak lagi sekali-kali akan mempercayai PAS dan konco-konconya lagi. tidak..cukuplah.

saya yakin sekarang UMNO adalah benar, yang menjalinkan sirraturrahim, yang Islam.

Anonymous said...

Terbaik!! Padan muka PAS. Artikel memperli yang begitu terbaik!

Radzuan said...

pemimpin2 Pas skrg ni dok sebok rebut kerusi dun merlimau dgn pkr...xde masa nk tolong penyokong mereka yg menderita akibat huruhara kt mesir...

Pas ni yg dia tau hasut dan tanam sifat benci pemuda2 kpg pemerentah kerajaan BN.. dlm keadaan kritikal mcm ni pn masih hasut pelajar kt mesir ...lu pk lh sendiri...
yg tk nk ikut arahan , tingalkan aje ..biaq dia mampuih...dlm keadaan mcm ni pn masih nk salahkan kerajaan BN!!

Anonymous said...

Sy rs kesian n simpati terhadap penulis blog ini yg trll sempit berfikir. Bg sy, jika aliran pemikiran penulis ini berjaya meresap ke dalam pemikiran pelajar2, maka akan melahirkan ahli politik yg bodoh, dungu, lembab, korupsi, hipokrit malah akan menyesatkan orang.

Anonymous said...

Sy saran kpd kerajaan Malaysia(maaf bukan kpd tuan blog ini) agar apa jua bantuan untuk disalurkan kpd pelajar2 di sini, hulurlah dgn penuh ikhlas tnpa melihat batas politik. Sekurang-kurangnya keikhlasan itu dibalas dgn ganjaran yg setimpal, jika duk mengungkit2 bantuan yang disalurkan, baik tak payah salur buat letih ja. Takpalah, salur bantuan untuk dapatkan nama, ambillah..tapi di akhirat nanti, pengadilan Allah lebih adil dan telus. Saranan sy kepada penulis blog ini agar belajar semula bagaimana mahu menjadi penulis yg baik.

Anonymous said...

Sy saran kpd kerajaan Malaysia(maaf bukan kpd tuan blog ini) agar apa jua bantuan untuk disalurkan kpd pelajar2 di sini, hulurlah dgn penuh ikhlas tnpa melihat batas politik. Sekurang-kurangnya keikhlasan itu dibalas dgn ganjaran yg setimpal, jika duk mengungkit2 bantuan yang disalurkan, baik tak payah salur buat letih ja. Takpalah, salur bantuan untuk dapatkan nama, ambillah..tapi di akhirat nanti, pengadilan Allah lebih adil dan telus. Saranan sy kepada penulis blog ini agar belajar semula bagaimana mahu menjadi penulis yg baik.

Anonymous said...

hehehe...da baca lom posting terbaru medan info kita...khabarnye ade tersebarnya sms palsu berbunyik.. "jangan naik pesawat ke Jeddah, sebab dari Jeddah nak balik ke Msia kamu kena tanggung sendiri tambangnya.." Angkara siapakah itu? hehehe

DNA said...

sekarang baru nak mengaku pegang passport Malaysia, baru nak ngaku harap pertolongan Pemimpin2 Malaysia..sebelum ni semborono jer hentam negara hentan BN..betullah kat Che Det, melayu mudah lupa..jenis kulit muka tebal..go RBF, entry ni sgt bagus..org sebelah sana dh mula sakit hati lah tu hahaha...

Anonymous said...

Dulu juak PAS gedik nak buat demonstrasi, ni mesir dah buat demonstrasi, pi la ikot. Gedik nak balik malaysia buat pa?? dahla tu, hentam kerajaan lembab bagi bantuan pulak.

Kepada pelajar yang tidak berpolitik sefahaman ngan pas, artikel RBF ni bukan untuk anda, tetapi untuk Puak PAS yng tak sedar diri. Yang gedik sngat mempopularkan demonstrasi.

Anonymous said...

setuju ngan admin....
haram syarie bawa pengikut pas....
WAJIB SYARIE BAWA PULANG ORANG UMNO......
pas pis pussss....
hanya pandai bercakap kosong dan pandai menjadi budak suruhan kafir harbi lagi KOMUNIS DAPPIG SIALAN....

Anonymous said...

Aku SOKONG. Penuntut yang sokong PAS boleh terus tinggal di Cairo, mewakili Mat SabuT menyeru Hosni Mubarak turun. JANGAN BAWA MEREKA BALIK. Mak Bapak dia orang pun suka sangat dengan DEMONSTRASI.

Anonymous said...

woii tak malu ke nak mintak tolong orang jahiliyah ni?? busuk2 pun orang jahiliyah ni le nak nolong kome..lain kali jangan cakap ikut sedap kepala lutut korang je..kan dah kena..

tapi aku yakin kalau dah diselamatkan pun, mesti ada jugak yang tak kena..mesti ada jugak yang tak puas hati..memang tak tau bersyukur!

BN jangan baik sangat!!

Anonymous said...

TERIME KASIH KERANE MEMBUKA MATE SAYE.

SEBELOM NI SAYE XTAU SAYE NAK SOKONG PARTI MANE. DUE-DUE SAYE RASE CORRUPT DAN SESAT.

TAPI SELEPAS BACE POST ANDA YANG XDE LANGSONG SENSE OF HUMANITY, SAYE DAH TAU PARTI MANE YANG LAGI HINE.

PARTI YANG KO PUJE2 SANGAT TU

SAYE TAK PERLUKAN PEMIMPIN-PEMIMPIN NEGARA YANG SUKE KELUARKAN FATWA SESAT ATAUPUN PEMIMPIN YANG ASYIK NAK JAGE KRONI.

SAYA PERLUKAN KEPIMPINAN YANG TAMPUK PEMERINTAHANNYA SEPERTI KHULAFA' AR-RASHIDIN.

KALO KO MAMPU PIMPIN MALAYSIA CAMTU, AKU MMG AKAN SOKONG KO X KESAHLA KO PARTI MANE.

SICK.

Anonymous said...

selagi ketua dia x keluarkan statement untuk suruh pengikut2 die naik kapalterbang, dorg takkan naik punye.. kerajaan kita bkn kejam sgt sampai nak kene kan bayaran kt rakyat sndiri yg dah mmg tersepit.. ini penerbangan untuk selamatkan rakyat sdri la.. kite mau selamatkan anak lu org.. tp lu org kt sini berketok mcm ayam, menyondol mcm badak sumbu. ade akal gune la..jgn terperap bwh ketayap jek..

Anak Kuala said...

masa Pr memerintak perak dengarnya mereka interview student untuk dapat biasiswa atau pinjaman pelajaran yayasan perak. Yang interview dengarnya orang Dap. siap periksa siapa mak bapak student itu. Kalau penyokong Bn jangan harap lah dapat biasiswa itu.

Aku sokong rbf supaya hala syarie selamatkan orang umno dulu

Anonymous said...

Hahaha satu posting yg menarik, ni lah caranya nak ketok kepala penyokong PAS. Selama ni depa khayal sgt nak masyuk syurga...haha

Anonymous said...

RBF ni wat posting yg ckup sentap..
rileks la weyy...

korang yg duk kutuk2 si RBF ni msti x paham kaedah satu2 penulisan..
paling koman pn msti BM SPM kantoi...

nak kecoh pehal dah mmg federal gov jamin semua rakyat Malaysia akan diselamatkan tanpa diskriminasi...
so??? xyah la nak melalak kat sni

maksud saudara RBF ni jelas..
sapa2 yg terasa ingat2 lah balik apa ulama2 selipar ko penah kata kat pihak UMNO..
punye la sedap dikafirkan..digelar jahiliyah...didoakan perot pecah bagai...

owwwhh..sedapnye mulut wali selipar ko tu kaannn???
tgk2 bila kne cuit sikit..
bila provoke je tros maki hamun..

pergghhh...
suruh bukak Al-Quran laaa..
bertaubatlaa..
beristighfar laa..
poyo gilaa..bajet alim ulama je semua geng PAS nak mampos ni...

ni semua pengajaran ntuk korang gak..
jgn bila nak berkuasa..sanggup melupakan saudara sesama Islam..
sanggup berkerjasama ngan kafir..
sanggup menggadaikan Islam..

tp bila dah susah..
tau pulak mintak tolong..
tau pulak nak pentingkan persaudaraan..
see...Allah maha adil..
ko xkn survive beb dgn ayat2 menghina ko selama ni...
Allah bg cash kat dunia lg..

yg still study kat mesir pastu nak melalak2 kat sni..ni pesan ak..
get ur ass out of here n read some books...
br setahun jagung nak menilai baik buruk org...

kalau ko under JPA or MARA ko jgn nak pertikaikan duit tu semua duit rakyat..so ko berhak dpt..
kepala hotak ko laaaa...
kalau tak kerana kerajaan yg BERKALIBER...takdenye ko nak dpt pinjaman or scholar ni semua..
atas usaha kerajaan la korang berpeluang merasa kesenangan..

so bila dah kucar kacir Allah kenakan kat mesir...
ko balik umah..muhasabah sikit diri tu..
jgn nnti langsung x dpt smbung balik study sana...
br padan ngan muke ko...

Anonymous said...

bloggerz, a bit stupidity inside ur heart. if any help need a reason, bek xyah tlg. suh j MALAYSIA stop hntr bantuan kat ssape. nk hantar bntuan pon kn kne ad keuntungan kpd kerajaan gak kn. coz duit yg kerajaan gne 2 duit rakyat gak. mmg la ckit kalu nk kire hasil sorg2. juz total up sume duit rakyat 2 la yg reform kerajaan skg.

PERLU K BANTU KRONI J. ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

knapa NIK AZIZ dlu ckp sal haram 2,, coz if kite salah plih pmimpin, ISLAM yg mnjadi tras kpd kerajaan akn diabaikn. tp ak sndri xsure if PAS btol2 bleh jd pemimpin Islam. tp yg ak taw,, BN da bt big mistake. hope BN can fix the prob mse ETP

Anonymous said...

STUPIDITY SHOWN IN THE BLOGGERZ HEAD
THINK TWICE BEFORE U TALK IN MEDIA LIKE THIS. IT SHOWS THE LACKS IN THE INSIDE OF BN ITSELF

P/S DARI BLOGGER KOT WHEN STUPIDITY TALK ( JOM LA KITE JATUHKAN RMI2 ORG MALYU ISLAM SNDRI... DYE NAME J ORG MLYU ISLAM,, TP VOTE UTK PAS, XO XBGNE LA UTK KERAJAAN )

Polos said...

hhahahha... baguihnya provoke. Baru kena agah

Anonymous said...

hhahahha... baguihnya provoke. Baru kena agah dah melatah. Tak ubah bdk sebulan kena agah.

Bila ulama serban ckp semua angguk, bila rbf cakap melatah... akal orang pas ni ok ke tak..?

tempat aman berani nak bertempur.... tu mahpus dah suruh berjihad. pesal melalak nak melarikan diri..

Anonymous said...

CUBA LA LAPANGKAN DADA. BUKANKAH PAS BERCADANG NAK MENGANJURKAN DEMO UNTUK MEMINTA HOSNI MUBARAK TURUN. ADALAH LEBIH AFDAL JIKA JUAK-JUAK PAS YANG BERADA DISANA TAK PAYAH DIBAWAK BALIK MSIA KERANA BERDEMO DISANA, HOSNI LEBIH NAMPAK ORANG MALAYSIA

Anonymous said...

perikemanusiaan? Tanye mb azizan sape yg dia tolong mse kes banjir di kedah itu ari..

Pade student2 di mesir: pandai pegi sendiri, pandai2la balik..sape yg antor kamu, jgn lupa tggungjawab menjemput mereka balik..PAS demo depan embassy kalu dpt membantu rakyat malaysia balik kira bagusla jugak, tp demo suh mubarak letaj jawatan, ade membantu isu ke? Ingat ini negara mesir ke ape?

Saudara seislam ye? Tanye nik aziz kalu dia mengamalkan prisip islam ni..

Anonymous said...

dlm islam, kita tak membeza2kan org pd darjat, keturunan, bahkan parti politik sekalipun. hargailah nyawa manusia. x kisahlah dia pas ke, umno ke, pkr ke... kalau mak bapak ko sndiri sokong pas n terperangkap kt mesir, adakah ko nk biarkan family ko tu mati kt sana? msti x kan? so, ckp biar guna otak. ada faham???

Anonymous said...

bawak2la mengucap rbf.

Anonymous said...

Baru tau langit tinggi rendah. Baru RBF buat probokasi sikit dah kelam kabut. Kerajaan Malaysia bukannya kejam dan bodoh macam Niza. DS Najib dll semuanya ada berperikemanusiaan. Walaupun tangan yang menyuap itu digigit, tetap suap juga. RBF tu saja nak gertak je.

Anonymous said...

ini lah politik racist dan dengkell org UMNO... Kata 1 Malaysia n rakyat didahulukan... Bila amik gambar bukan kemain lagi ko angkat jari tunjuk 1 malaysia tapi bila mcm ni bukan main lagi ko politik kepartian.. blah laaaaa... tiap2 th aku byr puluh ribu income tax aku tak kisah kerajan guna duit aku amik student dkt mesir tapi aku kisah bila kerajaan BN byr bloggers bodoh mcm ko ni..... hahahahahhaa

rauna said...

Kenapa takut mati di mesir..kan ke pork nik bleh transfer korang ke surga..kibar la bendera PAS sambil takbir kat sana..sure tak ner kacau dgn perusuh2 tu..sapa berani kacau ahli2 surga..Harap BN selamat kan dulu ahli2 neraka, yg dah confirm masuk surga tu bior kan jea...

aninomus said...

mcm aku post sebelum ni la.. kalo org PR tu makan taik org BN pon nak ikot ker?

anonymous 4feb2011 7:26am :
doa jihad tu utk meminta permudah kemenangan tu kat sekolah pon ajar.. bkn minta kemenangan dengan menganaiya org.. tu la taksub sangat, baik ko g banyak2 berzikir mungkin ble terangkan hati.. jangan zikir atas nama nik ajis plak :p

anak kuala.. time BN dulu pon anak perak bukan senang nak dapat yayasan tu..aku ade gak kenai anak kelahiran perak yang memang mak bapak tok nenek semua sokong BN tapi tak dapat pon bantuan tu padahal die memang layak dan time tu sebelum tsunami lagik.. so bab yayasan perak ni aku rase baik BN or PR due2 tak gune plus lari tajuk..

Anonymous said...

Sy berpendapat, cadangan tuan adalah tidak adil sama sekali.

Sebagai menyahut semangat 1Malaysia, sy rasa x kira apa saja status, kaum mahupun ideologi politik rakyat Malaysia yg terkandas di sana, mereka harus segera diselamatkan oleh kerajaan Malaysia.

Saya akan sentiasa mendoakan keselamatan mereka yang masih berada di sana mahupun otw pulang.

kissmyass said...

ish3...
xyah lar nk spread toxic kat mesia.
sape mak ayah ko?siannn derang
ko g mampos lg baek..
mcm ak ckp sblm nie...respek org laen..jgn ingat kite nie bgs sgt.
semoga ko berubah..amin.

Anonymous said...

malulah baca blog ni, tak ada tamadum,tak supa israel,asal rakyatnya dia pasti tolong selamat tak kira dari parti mana...his..his..alahai melayu..terlalu emosi...

Anonymous said...

keturunan ko ni byk makan duit rasuah nii.. tu pasal jadi macam ni.. sian ako tgk kat tujuh keturunan ko yg seterusnya.. pendek akal

Nas said...

Salam BRO RBF....

1. Ada yg mjadikan Krisis Mesir sebagai kebangkitan rakyat.. maka disamakan dengan kebangkitan glgan PR... Diorg kata wajib menentang Kerajaan.

2. Maka selepas ini, tidak hairanlh modus operandi mereka sama mcm di Mesir. Barangkali juga, yg bakal mengetuai nie semua adlh Pelajar2 di Mesir yang dalam kepalanya PAS parti dari Syurga.

3. Walaupn saya tidaklah setuju supaya kerajaan tidak selamatkan rakyat m'sia yg sokong PAS disana, tp sy mgharapkan glgan ini berfikir tentang kbaikan dan pgorbanan kerajaan pimpinan DS Najib yg mjadi kutukan mereka selama ini.

4. Wajar mjadi renungan mereka, segala2 ini ada hikmah yg tersembunyi.Malah suara2 bangsat yang mengutuk kerajaan lambat bertindak perlu SEDAR DIRI... Kenapa tidak kerajaan PR bertindak dulu.

5. Kesimpulannya kita mahukan Malaysia kekal aman damai.. Usah jadikan krisis Mesir sebagai petunjuk perubahan. Sebagaimana kita tahu bangsa Arab itu adalah bangsa yang sangat Kasar dan Kurang Ajar... itukah yang mahu jadi ikutan kelompok msia ( fahaman PAS ).

6. Selamatkan rakyat msia yg cintakan kedamaian... Mungkin ini pengajaran utk pencacai2 PAS di Mesir.

Anonymous said...

Tgk la juak pas kalau dia semua betul bodo punya hampas

SayaSayangIslam said...

salam..
saya menangis setiap kali baca tulisan saudara.seolah-olah saudara tidak mempunyai agama satu pun.saya sedih kalau tulisan saudara ini dibaca oleh orang-orang bukan Islam.jika saudara mengaku sebagai bukan Islam atau atheist,saya tidak kisah apa sahaja tulisan saudara.tapi jika anda seorang Islam,ia cukup untuk merosakkan kesucian Islam yang mementingkan sikap tolong-menolong sesama manusia bahkan tanpa mengira agama.ingatlah saudara,posting ini dibaca oleh ramai orang.saudara menulis berdasarkan DUNIAWI semata-mata dan bukan kerana ALLAH S.W.T.tolonglah saudara,saya merayu kepada saudara supaya tidak menggunakan isu di Mesir ini untuk dipolitikkan.cukuplah perpecahan umat Islam yang berlaku di mana-mana pelusuk dunia ini mengotori kesucian agama Islam dan dipandang serong oleh agama lain.perpecahan ini sesungguhnya telah diramal oleh Rasulullah 1400 tahun dahulu.gunakanlah tulisan saudara unuk mengangkat agama Islam sebagai suatu ajaran yang paling mulia di dunia dan akhirat.saya sudah tidak mampu menangis lagi membaca tulisan-tulisan saudara...

Salam

Anonymous said...

PEMIKIRAN rbf DALAM ISU INI MACAM PARTI UMNO@ B.N TU BAGAI DEPA NI TUHAN PULAK, PUAK2 DEPA JE YANG MEMAJUKAN NEGARA MALAYSIA NI, PRINSIP RAKYAT DI DAHULUKAN APEKEBENDANYA !!! LAGI BAIK KAPAL2 TERBANG & KAPAL LAUT TU DIGUNAKAN UNTUK KEGUNAAN RAKYAT TERUTAMA YANG DITIMPA MUSIBAH DARI SEGALA KEUNTUNGAN DARI KOMISEN PEMBELIANNYA DITELAN DEK PEMIMPIN2 UMNGOK & KEGUNAAN ANGKUT BARANG2 SHOPPING 1ST2 LADY OF UMNGOK SAJE!

Anonymous said...

pssstt..mat sabu xnk join p kat sana ke?

laksamana sunan said...

::sebagai manusia, aku sayang kamu::
.biar terlebih maaf, jangan terlebih menghukum.
.setiap apa yg kita katakan akan di catat....
.biar apa yg keluar dimulut itu ilmiah yg boleh dikongc bersama umat...agar tak sia2 hidup berbicara yg sia2 dunia, akhirat kita lupa
.smoga kita mendapat hidayah.
::sebagai manusia, aku sayang kamu::

Anonymous said...

der,bila keluarkan fatwa ni? HEBAT BETUL KAU!

Anonymous said...

bagus jgok ayat mu ni...tp knapa kau yg dah bleh pergi tp x pergi...nampak sangat kau tu bila senang je nak tumpang, kalu dah susah mcm ni kau sendiri pn x nak g...pas ke umno ke BN ke semua orang islam...berjuanglah utk agama, bukan sekadar untuk bangsa

Anonymous said...

very good article bro...like reading it...
itu le org kata...jgn mendoakan kemusnahan org lain apatah lagi yg seagama...nah, skrg Allah nak tunjuk betapa khilafnya mereka slm ini...ingatlah, mgkn org yg anda doa musnah itu lebih dekat dgn syurga berbanding anda...
apa2pun, smg semuanya selamat dan smg Malaysia tetap aman dan makmur...AMIIIIN

Anonymous said...

WAKTU SENANG, KUTUK2 KERAJAAN TAK ADIL LA.SELAMATKAN MALAYSIA LA.DOAKAN KEHANCURAN UMNO/BN LA.TAK ISLAMIK LA.BLA BLA BLA..TAKDE PULAK NAK INGAT SAUDARA SEAGAMA.
WAKTU SUSAH, BARU NAK INGAT SAUDARA SEISLAM LA, NAK CEPAT2 BALIK MALAYSIA LA.TANGGUNGJAWAB KERAJAAN LA.HUMANITY LA.BLA BLA BLA..ENTAH APE2.BOLEH BLAH LA

liyana said...

i can't believe i just spend few precious minutes of my life reading your posts and comments.. it is a waste of time!

GROW UP!

Anonymous said...

Hahahahahahhahahahahahhshshs....

Posting terbaik la ko ni faisal.

Caya! Caya! Provok je budak2 ni. Maklumla. Hingusan,

Kepada budak2. Jdla org berguna. Kali nak buat demo mcm kt mesir silakanla..

Br ko taw keburukannya...

Bukak sukit mata malaysia

mat saga said...

apa nie pelajar-pelajar pas...
apasal sibuk nak balik pulak...
pergi la turun bertempur... kenapa... takut ke.... telor tertinggal kat malaysia ke... kah kah kah kah... takutttttt...

kan mahfuz kata orang pas sanggup bertempur kat mane saja... tak payah balik laa... buat sesak malaysia je korang nie...

nasihat aku... pergilah bertempur... buktikan kata-kata mahfuz tu... nanti malu dia... ada satu tips... kalau ada rasa takut... ambik gam dalam tin... lepas tu tuangkan kan dalam plastik lepas tu sedut laa banyak kali.... mesti korang bole bertempur dengan beraninya...

kan kat malaysia korang selalu buat macam nie.... dah lupa kee..

Anonymous said...

bila org bangang pasal perlembagaan mmg akn ckp cmni. serius blogger ni mmg xpandai. hahaha kelakar doe bila si dungu melemparkan idea. come on bro. be mature n rational.

Anonymous said...

orang pas bayar cukai kat kerajaan jugak sama macam org umno...jgn jadi bodoh sgt please

Anonymous said...

BODOH SANGAT KAU NI..
TAK G SEKOLAH KE?
BENGAP NAK MAMPUS!
ORANG DUK NAK MERAMAIKAN UMAT ISLAM,KAU PLAK DUK NAK MEMUSNAHKAN UMAT..
KAU ORANG ISLAM KE TAK?
KE TAK BLAJA AGAMA MASA KAT SEKOLAH?
KAU G SEKOLAH BALIK, AMEK SPM BALIK.. SUBJECT AGAMA.PAHAM X?
SEBAB ORANG BODOH BENGAP NI MEMANG SUSAH SKET KALAU ORANG CKP SIMPLE THINGS PON..
KAU HEBAT SGT, G LA DUDUK MESIR TU HA.. TRY LA..AKU RASA 1 JAM PON DAH MENANGIS NK BALIK.BODOH!

Anonymous said...

Nizar kata haram syarie terima bantuan UMNO. Puak2 PAS di Mesir berdosa besar jika terima bantuan UMNO. Biar mereka mampus di sana.

boleh blah! said...

abih la klu gini...
mmg abih!!!!
ak harap ko n konco2 cpt2 la brtobat.. sblom ko mati..
ni lah blog paling bodoh.!!
baek mati drpa wat blog gini..wat tmbah dosa je..
sriyes ak ckp...
makin lama ko hdup,, makin byk dose ko buat...
ehh pegidaaaa....pppuuiiihhh!!!

mcm budak kecik said...

aku rasa author ni budak kecik la.. saja nak buat2 kontroversi sikit.. sbb mmg tak logik org dewasa BERFIKIRAN SEMPIT mcm dia.. mmg takkan wujud org sebodoh ni.. setiap post, point sama jer. Lepastu pandai2 letak hukum sendiri, kalau ada qualification agama mcm ustaz n mufti takpe la..

btw, ko rasa BN ni perjuangkan hak islam ker? dengan menganjurkan konsert2 music, and byk maksiat lain yg melahirkan ANAK-ANAK LUAR NIKAH YANG DIBUANG...

muhasabah la diri masing2

Anonymous said...

aku penyokong kuat UMNO. tapi aku malu kalau bace blog ni. post yang mrapu2.. bodoh shial blogger ni! MALU AKU! ko ni org ke or juz ANJING suruhan UMNO? yg dpt aku pk skrg ko ni mcm balachi zionis yang nk memecahbelahkan umat ISLAM.. once again, BODOH!

anonymus lain said...

aku rase anonymous yg pro ko ni org yg same ah.haha.lawak

aku pon anonymous juge.

Ibnu Ahmad Al-Asghar said...

kalu saudara x suka PAS nk mhukum org sesuka hati..biarkn mereka..

kalu kita dh rasa y hukum hakam yg dikeluarkn oleh PAS tu x btul..kita pun jgn cepat melatah seperti org PAS

hukum msti berpandukn quran dan sunnah..sy harap tuan blogger mluangkn sikit masa memikirkan apa implikasinya pd khidupn saudara pd hari akhirat kelak bila ALLAH bertanya pd saudara..

"Knapa engkau kata bwa pulang org PAS adalah HARAM syar'i..knapa bwk balik org UMNO WAJIB syar'i ??"

..apa saudara nk jwb pd saat tu?

..saya doakn mga Allah salurkan smgt saudara pd jalan y betul..

psan saya (jg utk diri saya sndiri)..jgn terlalu mudah mengeluarkan hukum hakam agama..lbih2 lagi bila kita katakan SYAR'I..ertinya berdalilkn QURAN dan SUNNAH..bukan nafsu dan ammarah

..mgkin pbuatn ni kecil pd mata saudara..tp bleh jd ianya bsar di sisi ALLAH..

walLahu a'lam

Anonymous said...

Lawak2! bebudak PAS kena provok sikit dah melatah! haha!

I like RBF ONLINE. Artikel2 anda amatlah terbaik!

Anonymous said...

bila dah terdesak baru nak mintak tolong dengan kerajaan BN! apa punye celaka lah orang2 hamPAS ni!!!

Anonymous said...

btol3!
cadangan ko mmg bernas,
ptutnye ko jdi pm bru malaysia maju

Hj Manaf Hj Asmawi said...

RBF...

ayat Quran mana hang pakai ni?
hadis mana hang rujuk ni?

pandai tak boleh diikut
bodoh tak boleh diajar

perangai sebijik macam lanun filem tamil

Cuba fikir hati emak bapak yang ada anak mendalami islam di Mesir bila hang cakap macam tu.

Anonymous said...

Satu jer aku cadang...ko dibayar oleh UMNO untuk menulis...so aku cadangkan ko tulis tentang supaya hanya UMNO/BN yang jd pemerintah selama-lamanya. Tak perlu buat pilihanraya, tak perlu ada pembangkang. Buat pilihanraya pun guna berpuluh juta2 ringgit, so lebihbaik duit berjuta2 tu buat benda lain...negara akan aman jika hanya UMNO yg perintah tanpa ada pembangkang....so org melayu atau org Islam xyah nak gaduh2...semua leh pakat sokong UMNO selamanya.

Anonymous said...

Terimakasih Faisal...tulisan kamu telah menyedarkan aku tentang hati dan cara penyokong UMNO dan rasanya mungkin ramai yg menbaca tulisan kamu ini akan sedar siapakah UMNO dan siapakah Kerajaan Malaysia. Terimakasih kerana telah menyedar aku.

Anonymous said...

teramatlah jahil akan agamanya...
sebok hendak berpolitik kepartian tetapi kebajikan ummat islam sendiri diketepikan..dimanakah letaknya fikiran kamu...cuba fikir..pernahkah rasulullah dahulu pilih kasih akan ummatnya.tidak kiralah siapa..

Anonymous said...

Kalau kita tak tolong umat melayu yg terperangkap di Mesir tu tanpa mengira parti, dimanakah kita boleh mendapat pertambahan penyokong Umno...kerana dalam pilihanraya lepas hanya 2.3 juta orang saja Melayu yg mengundi BN daripada jumlah pengundi Melayu seramai 5.7juta(ahli umno seluruh M'sia ialah 3 juta)dan jumlah keseluruhan undi BN hanya 57%saja dan pembangkang mendapat 43%.Jadi kita sepatutnya berbuat baik kepada semua umat Melayu tanpa mengira parti kerana realitinya kita telah KALAH dalam pilihanraya lepas.Paling menakutkan 700 ribu ahli UMNO tidak mengundi BN .Jadi janganlah kita mencari gaduh tak tentu pasal kerana kita adalah minoriti dan seandainya sokongan Melayu terus merosot kita akan hilang tampuk pemerintahan....Satu lagi kita perlu ingat bahawa jumlah keseluruhan Umat Melayu ISLAM di dalan negara hanyalah 43%(tidak termasuk bumiputera lain)Jadi janganlah kita gembira sangat bila dapat membelasah,menghina,menganaktirikan penyokong PAS kerana akan memberi kesan yg tersangat besar terhadap masa depan Umat Melayu Islam di M'sia...jadi berpada padalah memberi komen....aman

Anonymous said...

Hang memang bodoh dan bangsat sama seperti kebanyakan penyokong2 UMNO yg dok sokong UMNO utk duit macam anjing yg duk tunggu tulang dari tuannya. Sebelum tulis tu pikiaqlah sket yg duit kerajaan tu adalah duit semua rakyat Malaysia termasuk cina, india, melayu dan bangsa2 lain kat Malaysia ini. Bukan setakat org BN aja yg duk bayaq kat LHDN tu.

Kalo susah sangat nak tolong, hang bagitaulah kat Dato Azeez mamak tongkang tu suruh propose kat Najib yg kesemua duit tax rakyat di kerajaan pembangkang tu bayar kat kerajaan PR aja. Tak payah dah lepaih nie, LHDN terhegeh2 kutip duit dari PP, Kedah, Kelantan dan Selangor. Lepaih tu kalo kerajaan PR ni masih tak tolong rakyat2 kat negeri depa tu, kita pakatlah ramai2 kutuk depa.

Tapi lani baik hang tutup mulut pasai lagi banyak hang tulis kat blog hang, lagi terserlah betapa bodohnya penyokong UMNO haram ini...kesian kat mak bapak hang pi hantaq pi sekolah tapi masih bangang macam keldai...tak dapat bezakan antara kesetiaan kepada parti pemerintah berbanding dengan kesetiaan kepada negara tercinta.

Kerajaan boleh bertukar tapi Malaysia tetap sama. Tapi apakan daya, otak pemikiran penyokong2 UMNO tak lebih dari otak babi yg sanggup makan taik sendiri pasai setakat itu sahaja tajap pemikiran babi itu....

Anonymous said...

Penulis sila jgn mengarut lagi...
Anda menambahkan dosa sendiri dan dosa org laen...
Sila fikir sebelum buat artikel...
Blog ni penuh ngan fitnah2 dan berita yg samar2...
Sila guna otak sikit...
Jgn sebab politik kita org melayu(ISLAM) bergaduh mcm org bodoh...
X malu ke kita org bkn ISLAM tgk...
Mana diaorg nak faham ISLAM kalo kita yg ISLAM perangai mcm ini...
p/s saya bukan penyokong PAS @ UMNO dan x suke ISLAM kucar-kacir sebab politik...

Anonymous said...

x paham kenapa ko suke wat artikel cm nie kan.....
ko x pnah kan kne situasi cm 2 siang mlm dgr bunyi org tembak org bwk parang pedang sume 2... sbb 2 ko x kesah x yah bwk dorg nie balik.... bwk balik org BN je kann...
cube ko brade situasi cm 2?? mmg la ko x kan ade... sbb ko bkn dr kalangan mreke yg tepilih dpt pg sne... dan mungkin ko jugak x layak....
kenapa ade org cm ko nie idop?? sifat humanity x de langsung... politik la smpi msok kubo...

Din said...

NI DULU SEKOLAH ABIS TINGKATAN 3 TAK? TOLONG BEZAKAN KERAJAAN DAN PARTI POLITIK.
YANG BAWAK BALIK DARI MESIR TU SMUA RAKYAT KITA, TU SMUA MALAYSIA, JANGAN JADI KERA DALAM HUTAN DUK PIKIR PASAL PARTI JA. KERAJAAN MEMERINTAH WAJIB TOLONG. PARTI POLITIK MEMBANTU!!!

AWAT KALO HANG JATUH SUNGAI NAK MATI LEMAS, MANA ADA ORANG NAK TANYA HANG NI PAS KA UMNO BARU NK TOLONG SELAMAT.

Anonymous said...

Musibah yang melanda ni perlu lah menjadi pengajaran kepada semua orang Islam di Malaysia. Banjir semasa pilihanraya DUN Tenang sepatutnya menjadi pengajaran untuk Umat Islam Di Malaysia. Musibah di Mesir ini sepatutnya menjadi pengajaran kepada Umat Islam di negara ini. Umat Islam sudah tidak mahu mengikut sunnah Nabi. Gatal seluruh badan kalau di suruh bersatu. Berpecah sesama Islam bukan kah berdosa? Politik orang Melayu merugikan Islam. Bersabarlah itulah ajaran Islam. bukan kita seorang yang susah, rakyat yang dilanda banjir juga perlu di utamakan . bersabarlah.

matdeboq said...

Salam...ah'lan wah'sahlan..!!

Mengamuk sakan hang ..!!

Sabar...sabar syarie...!!

Tapi..takpa pasai mengamuk pun MENGAMUK SYARIE..!!

Lagi pun kaum2PASngok memang patut di Ketuk Syarie, Hantuk Syarie kat kepala depa. Biak jelaih sikit...syarie depa !!!

Anonymous said...

Mcm yg bro faizal tulis tu... walaupun telah di'acah2' agar mengutamakan penyokong UMNO, namun pemerintah tetap mahu menolong semua tanpa mengira ideologi politik.

Harap golongan muda kini dpt buka mata utk lihat perbandingan cara PAS dan UMNO berfikir dan bertindak.

Alhamdulillah krn malaysia kini dibawah pemerintahan UMNO/BN.

Anonymous said...

terbaik......

hangkedee said...

Haram syarie bawa pulang orang Pas.very good idea beb biar deme rasa langgit itu tinggi atau rendah.Ada ke patut sesama islam di kafirkan.berpeluk cium si kafir laknat yang menentang Islam secara nyata.Apakah mereka telah buta segala galanya ke?Harapkan serban aja besar....tapi.???????kata dulang paku serpih.kembalilah kejalan yang benar.Muslimbrotherhood.Jangan ikut rentak Yahudi kenali 5 f, food,fun, film,family and fashion.Mereka bergerak secara halus dan tersembunyi serta sistematik.Kita jangan gadai diri sehingga sanggup buat apa saja termasuk tidur atas jalan.

Anonymous said...

kenapa kalau asal islamik sikit je, mesti dianggap pro-pembangkang.

aku rase kebanyakann komen yang suruh beristighfar dan bertaubat segale tu, boleh kate rate2 x sokong mane2 parti.

aku sgt x bersetuju dengan komen, 'time ni lah nak mengaku saudare sesame islam, sblom ni sebok doakan kehancuran UMNO bajek UMNO tu kafir'

like seriously, kite mmg saudare seislam, tapi bile dah taksub sgt dengan politik, x kesahla pas ke, umno ke, same2 jadik hodoh perangainye.

tak payah pertahankan parti masing2. korang tu muhasabah la diri. lagi bagus kalo korang buat tarbiyah (mcm zmn nabi tu, hayati balik islam yg sebenar) and wujudkan balik kerajaan khulafa' ar-rasyidin.

cine india pon tunduk punye kalo ade kerajaan macam zaman nabi.

Anonymous said...

Kalau tengok cara pembangkang, sah mereka tak akan bawa balik anak orang BN kalau mereka memerintah.

Saja je RBF nak bagi ko orang rasa dan fikir!

Anonymous said...

sokong admin....
haram syarie bawa balik anak2 pas ni..
wajib syarie bawa balik anak2 UMNO...
biar je anak2 pas tuh di mesir...
belajar cmner susah atau senang kalau negara Mesir tuh kucar kacir....
xtahu di untung....
masa senang kutuk kerajaan...
bila susah minta tolong kerajaan....

nur sabri said...

Hanya Allah SWT yang boleh balas tingkah laku kau, tak kira BN atau PAS. Kalau taknak bawak balik, takpe, kau hadap semua tu masa akhirat. Biarkan kami semua mati di sini, 11000 org. Biar tangan kau berdarah dgn kezaliman sbb taksub sgt dgn politik.

Masa kau sakit, kau cari doktor. Kau kisah ke dia BN atau PAS ? Time kau melalak-lalak sakit, baru kau tau.

Kau hanyalah anjing suruhan org atasan, tak kira PAS atau BN. Org atasan pon tak beria-ria mcm kau. Tu lah dinamakan org tak berakal.

Taubatlah.

Riot at Tahrir Square said...

AKU SOKONG KAMU RBF!!!!! WALAU MCM MANA KERAJAAN UMNO BUAT BAIK PUN TETAP DIKATANAKAN ZALIM OLEH PENCACAI PSYCHO PUAK EXTREMISTS PAS!!

Anonymous said...

Pihak HamPAS membuat berbagai-bagai cara untuk mengagalkan misi membawa pulang Rakyat Malaysia dari Mesir. Jadi kepada mereka di sana baik pelajar ataupun orang perseorangan yang maseh mempercayai dakyah HamPAS, biarkan mereka, tak payah naik Kapal Terbang yang disediakan oleh Kerajaan. Tinggal jer kat sana jadi HamPASSSSSSSSSSSSS

Anonymous said...

THE BEST PROVOCATION ..SALUTE U RBF...
Baru semua tau kerajaan BN bertungkus lumus nak selamatkan rakyat Malaysia.
Dia org ingat senangka nak activate evacuation plan.PM pening kepala nak pikir yang puak PAS dok mengutuk.
Kalau lah Pok Nik yang bagi arahan buat evacuation plan ni..agak nya macam mana la tak tau..
Buat solat hajat minta semua nyawa anak2 Malaysia di mesir di selamatkan jer yang dia mampu.
Cuba lah buat solat hajat supaya Pak Najib dan team2nya dapat berfikir secara rasional dan cari jalan terbaik lagi bagus...
Taukah dia TLDM,TUDM bertungkus lumus nak plan the route and all the contigency???Nak dapat airspace APPROVAL bukan nya senang untuk military craft..Tok Nik tau ka?
Ini dalam perancangan nak balik dah riuh rendah..Dah selamat balik nanti..kata lain pulak..BN tak itu,BN tak ini,BN tak Islam la..
Betul RBF kata tu..
Bila dah tersepit macam ni,baru dia org tau..
PAS oh PAS..bersereban kehulu ke hilir..asyik mengata orang..tu jer yg dia org tau..
Rakyat yg tertutup hati tu please la buka hati sikit..
PAS dok menipu hangpa..

Anonymous said...

cetek sungguh pemikiran manusia zaman sekarang... aku rasa tak lama lagi malaysia ni pun jadi macam mesir la kalau banyak lagi blog blog yang melaga0lagakan parti parti politik ni... Patutnya, blogger ni pun bertanggungjawab nak mensejahterakan rakyat, bukan nak pecah belahkan lagi rakyat yang sudah berpecah belah... bengong... YA ALLAH, KAU SELAMATKAN LAH MALAYSIA DARI BALA MU YA ALLAH... KAU BERILAH HIDAYAH KEPADA ORANG YANG BELUM BERTAMADUN MACAM RBF NI.... Amin

Anonymous said...

Rbf cuit sikit dah melatah melolong...hahaha. Dah takde perkataan nak aku gambarkan betapa MELUAT nyer aku kat orang orang hamPAS a.k.a ahli sooorgheee!!!

tenangsudey said...

nAPE haram syarie? kat mana datang hukum tu? sapa yang kuarkan?



Jom baca Krisis Darurat di Mesir - Mengapa dan Bagaimana

penjilat said...

aku sokong kau 1000% jd ulamak mlaysia,kau sebijik mcam mubarak...

Anonymous said...

mashaAllah rbf. politik politik juga tapi jangan memburukkan orang dan memecahkan belahkan keadaan.

moga umat Islam x kan berpecah hanya kerana politik.

ramai rakyat malaysia da bijak berfikir. dan saya percaya yang bijak pandai takkan langsung termakan dengan penulisan rbf ini. Hanya yang kurang bijak percaya dengan penulisan yang kurang cerdas.

Moga Allah lindungi kita semua.

-yg bukan BN bukan PAS

dizshi said...

wahahahah..puak2 hampas dah panas hati..x paham provokasi!!!tu lah lenkali kalo nak letak hukum jgn ikut sedap anak tekak pemimpin korang je..kan dah kena!!ALLAH bayar cash je kat dunia!!

Anonymous said...

assalamualaikum...
YA ALLAH.. turunkanlah hidayahMU kepada blogger ini dan penyokong2nya.. selamatkanlah mereka dari azabMU sesengguhnya mereka adalah saudara islamku... aku amat sedih mereka lebih taksub akan politik dr MU YA ALLAH.. tingkatkan lah keimanan hati mereka supaya mereka tidak melakukan kezaliman ke atas saudara islam yang lain.. dan YA ALLAH permudahkanlah segala urusan sahabat2ku yang masih berada di mesir x mengira ape politik mereka.. sesungguhnya mereka saudara islam ku yang akan memerangi kafir..

let us stop fighting..
instead pray for the best for ISLAM not for PAS nor UMNO..
-LA ILA HA ILA ALLAH-

nurjannah said...

“Ya Tuhan kami, kurniakanlah kepada kami kebajikan dunia dan kebajikan di akhirat dan pelihara kami daripada azab neraka. Rahmat Allah ke atas penghulu kita, Nabi Muhammad (S.A.W) ke atas keluarga dan para sahabat semuanya. Maha Suci Tuhanmu, Tuhan yang mempunyai sifat kemuliaan daripada apa yang mereka gambarkan. Dan, kesejahteraan ke atas segala Rasul dan segala puji semata-mata untuk Allah yang memerintah sekelian alam.”

♥ FeRra ♥ said...

sangat setuju! buat ap buat baek kalo lepas 2 die pijak balik kite an ?? buat baik menyalak. kang x buat baek lagi le menyalak. tapi kite doa an jele mereka yg dibawa balik nie sedar dan bawak keturunan mereka kembali kepada kerajaan. KALAU SEDAR le. rasa macam tak.

aL Hassan said...

salam saudara2 ku yang amat aku kasihi, kita ni dari satu unsur yang sama, dari kejadian yang sama, dari nabi adam yang sama, dan kita juga satu bangsa yang sama, malah yang paling penting, kita sama-sama adalah umat RASULULLAH S.A.W. sesungguhnya kita ada yang lemah dan ada yang kuat... jika ada diantara kita yang kuat, bantu2 lah kita yang lemah... saya sayangkan agama islam saya, bangsa melayu saya dan juga tanah air malaysia saya... saya mengharapkan saudara-saudara saya ini hentikanlah perbalahan ini... yang penting sama2 kita berdoa agar diselamatkan saudara-saudara kita yang lain terutamanya yang berada di mesir dan sama-sama memberi sokongan kepada kerajaan untuk membawa pulang saudara-saudara kita disana... sesungguhnya sesebuah pemerintahan itu perlu ada yang membangkangnya untuk membetulkan kesalahan yang memerintah. dan sesungguhnya yang membangkang perlu sedar yang memerintah itu perlukan sokongan dari yang membangkang untuk membetulkan kesalahan...

Anonymous said...

eleh provok konon.

padahal alasan nak cover kebodohan.

sebelom ni blog ko bukannye ramai sgt yg bace. lain cte la kalo satu msia bace, pastu ko sebok nak plan provok ntok bangkitkan kemarahan pembangkang.

blog ko org lawat pon sbb ade budak yg rs jijik ngn blog ko then post link kt fb.

x payah coverla konon nak provok segale. aku yg x pro mane2 parti pon rase meluat ngn ko.

nasib baik ah gomen xde org cm ko.

Anonymous said...

Gila ah RBF... Artikel yang begitu menyentap hati penyokong tegar Pas! Penuh provokasi yang akhirnya berjaya menyebabkan mereka mengaku UMNO tu saudara seislam mereka rupanya...

Bila senang orang yang tak sokong mereka dilabel kafir, munafik, jahilliah...

Harap mereka mula sedar dengan kesilapan yg dah dilakukan selama ni.. Jangan la lepas da balik Malaysia gelaran x baik tu timbul balik...

Anonymous said...

SALAM BRO...
KALAU NAK TULIS TU PATUT2 LA,
NAK PROVOK PUN BIAR KENA PADA TEMPAT
HANG CARI 'PECAH KEPALA' NI...
GUNA 'AKAL YG DI BAGI ALLAH TU DGN SEBAIKNYA..

Anonymous said...

kalau betul lah bn tu berhati mulia kan, nape pulak timbul isu berkira nie? bukan ke patut (kalau betul bn ni islam lah kan) kalau org jahat pada kita, kita sepatutnya melayan mereka dgn lebih baik lagi? iklan 1malaysia kat tv tu bn ke pas yg siarkan? kalau bn, nape bersikap mcm ni? baik buang jer semua iklan2 tu yg menyatakan kita ni saudara.
tak sangka isu sebegini memecahbelahkan agama islam.

Enchek where said...

Alhamdulillah, seorang lagi blogger umngok bersuara..malangnya suara itu menunjukkan betapa bodoh dan sempit pemikiran saudara dalam hal ini..jgn permainkan agama dengan mengadakan hukum sendiri...cukuplah anda dengan kebodohan anda di kalangan anda dan pemimpin anda sahaja..janganlah menulis untuk menjatuhkan kredibiliti anda sendiri..orang membaca dan menilai..tapi ramai jugak manusia macam anda ini yang menggalakkan anda menjadi bodoh dan bodoh lagi...menulis reti tapi xberilmu...hukum agama hampeh rebeh...inilah padayaappa Umno kot..moga Allah memaafkan saya sekiranya melukai dan juga anda kerana mempermainkan hukum2 Allah..kembalilah ke jalan yang benar.

mujahid said...

~rbf x matang...bahase rbf da dpt cerminkan siape sang penulis tu

~sye nak mengundi lg 6 tahun

~kalau BN tgakkan syiar Islam kat M'sia, pasti saye dgn kwn2 saye kat skola ni sokong BN. tp peliknya PTE anjuran DSNajib gariskan Hab Hiburan Malam utk Memacu Industri Pelancongan, dan 2014 M'sia bakal ade 10 klab mlm terkemuka...ni kan negare Islam...tp sejauh mane keislamannye?(mcm x je...saye pening @.@)

~ayuh kembali ke zaman Khulafa ar-rasyidin!!

~saye nak duduk d Malaysia yg pemimpinnya benar2 taat n patuh pd SURUHAN ALLAH!(xbermakne pemimpin2 saye ni lnsung xpatuh)

~saye tak sokong mane2 bt mase ni...sbb due2 pun mcam xboleh saye ikut...satu dgn keduniaan, satu lg dgn fatwa-fatwa barunya

~tp slagi pemimpin saye berjanji akan jlnkan SURUHAN ALLAH...itulah yg bakal saye pegang

~tepuk dada tanya iman rbf...(bkn nk bgtau iman saye hebat sgt)

~rindulah pada Allah sbb ALlah tu Maha Penyantun...bersantunlah ketika bertutur

~Allahuakbar!

J Idanian said...

The government owes its citizens their rights. Only a totalitarian regime takes away those rights because they disagree with the boss. Come to think of it, doesn't Allah do that to his people?

Anonymous said...

posting anda telah mmbuatkan makin rmai membenci..bukan menyukai..

tolong pisahkn antara kerajaan dan parti politik..there's a very thin line that separate between those 2 okay..kerajaan untuk semua..meanwhile politic parties for who has the same ideologies..

n myb anda xtaw perasaan bgmana anda kawan @ sedara mara kat cne..klu cmni pom still nk berpolitik..tinggalkn..anda bakal kehilangan lebih byk pengundi..

tulis biar berakal..wlupom kurang..berbuat lah baik wlupom dalam nada menipu sbb tu satu cara belajar nk jd baik...menipu baik pom xpe..okay asmkum.

no offence peace a

Anonymous said...

posting anda telah mmbuatkan makin rmai membenci..bukan menyukai..

tolong pisahkn antara kerajaan dan parti politik..there's a very thin line that separate between those 2 okay..kerajaan untuk semua..meanwhile politic parties for who has the same ideologies..

n myb anda xtaw perasaan bgmana anda kawan @ sedara mara kat cne..klu cmni pom still nk berpolitik..tinggalkn..anda bakal kehilangan lebih byk pengundi..

tulis biar berakal..wlupom kurang..berbuat lah baik wlupom dalam nada menipu sbb tu satu cara belajar nk jd baik...menipu baik pom xpe..okay asmkum.

no offence peace a

Anonymous said...

korg ni dh knp???? tuan empunya blog ni pn sme. korg hidup demi melayu?????? korg ni bkn islam ker??????? hidup korg kt dunia ni atas nama apa syg oiii!!! plihan d tgn korg "islam or melayu" .... hal mcm ni pun nk main politik ker??? Ingat la sape tuhan yg mncipta korg... bleh lagi nk mmburukkan org yg menegakkan islam... tanpa islam bleh lagi ker korg b'tapak kt bumi ni??? INGAT LA SIAPA YANG MAHA AGUNG...

Anonymous said...

suke hati je letak hukum haram wajib..

Anonymous said...

Penulisan anda sangat bagus dan terkesan...kan lagi elok kalau binatang macam anjing dan kucing faham....maka makin ramai yang akan menyokong BN termasuk binatang...sebab pemikiran lebih kurang sama saja...

weh, dapat upah berapa ringgit tulis blog macam ni eh, nak tau jugak...manala tau ad side2 anjing dan kucing nak tulis lagu macam ni mewakili Umno dan BN...untung juga dyorg....

Razif said...

Astaghfirullahalazim.....saya harap saudara rbf terbuka hatinya....bawaklah mengucap...ingat Allah...anda telah jauh dari ajaran nabi kita....jika anda bukan islam just abaikan apa yg saya cakap....

Anonymous said...

Hahhaha lawak....
Jangan risau BN tak sejahat Pas.
masa ni lah sesama islam (siap doakan binasa dll)..masa ni lah tanggungjawab kerajaan (yg burukkan negara tu mcm?)..hahhaha..inilah juak2 Pas.
Pelbagai kemudahan hidup dinimati negara bawah pimpinan BN....memang ada yg tak kena beberapa perkara tetapi memfitnah kerajaan mcm jahat betul.
hehehhehe....sokong kau 100%

Anonymous said...

hahhahha...baru lah kisah nabi keluar lah apa lah..
siap kata semua orang bayar cukai..hahahhaha
ingat bayar cukai tu berapa sen kau bayar?
Kalau tak kerajaan pandai dalam tadbir ekonomi...takkanlah penyumbang terbesar syarikat2 koperat dan SKS boleh jadi penyumbang terbesar cukai negara..

hehehhe.....konon nak dipolitikkan...pirahhh..sapa yg dulu politikkan?. Awat Pas sibuk2 tuduh mcm dalam kes di mesir ni?.
Bukan main terus pindah tanpa perancangan. Ingat bapak orang Pas ke senang2 ikut suka hati hantar kapalterbang masuk Mesir?.
Kenalah rancang...memang elok hantar ke arab saudi sebab senang nak keluarkan cepat dari mesir. Tak gitu?. Apa hal nak senang2 hantar balik ke malaysia?.Tunggulah orang aturkan...

RTM Mesir said...

Aku ni rakyat malaysia yang orang Melayu tulen (bukan mcm madey masuk U di singapura mengaku India tibe2 jadi Melayu)

Aku setia pade Negara bukan kerajaan. Kerajaan boleh berubah setiap 5 thun sekali. Aku setia pade Raja BUKAN pade Perdana Menteri.

Ape la bodoh sangat blogger ni tak tahu beza setia pade negara ataupun kerajaan. Pemikiran bodoh die. kalau kerajaan dah tolong WAJIB sokong kerajaan.

Kalau tak sokong maknanyer tak mengenang budi. Ni ape punyer bodoh punyer pemikiran. Tu tangggungjawab sebuah kerajaan tolong rakyat. Tak de kene mengena dengan balas budi, susu dibalas tuba.

Kalau nak tolong dan mengharap dibalas budi baik tak yah jadi kerajaan. Kasi orang lain jadi kerajaan. Dah la buat keje lembab, lepas ibu bapa serbu wisma putra. Isteri Rosmah baru nk berkira-kira naik kapal terbang ke guna kapal. LEMBAB.

pemerhati bebas.. said...

Tulisan rbf kali ni bukan x berilmu.. mungkin cara penulisan yg sangat tajam membuatkan pihak2 yg terhiris rasa sgt pedih.. lalu melimparkan pelbagai tuduhan..

sepatutnya orang yg berfikiran terbuka akan membaca penulisan ini dengan tenang..

Tulisan ini lebih kepada cermin diri.. jangan sebab kita nampak kehodohan sendiri, kita memaki cermin..

tulisan ini bukan meyokong untuk membiarkan pnyokong2 pas tingal di mesir, tpi lebih kepada sindiran.. dan kita lihat ramai yg melatah bila baca tulisan ini..

bagus tulisan ini, cuma jangan terlalu menekan sampai menimbulkan salah faham pihak lain..

Anonymous said...

hahahaha...apekebenda la korang ni...xtau ker si rbf ni tgh menganjing penyokong pas..tu lar..pi la dgr ceramah pas tu lelebey sgt..biler ulamak yg ko puja2 tu smpi tampal muka dia kat keta (nabi saw pon haramkan umatnya buat lukisan baginda)cakap negara x selamat, BN kafir, Umno Jahiliah...xde la pulak aku dgr puak2ni melalak..siap doa bg hidayah lg..lawak la weh..lg satu kenapa time tgh keadaan bahaya baru nak pikir soal humanity and jgn ada perbezaan politik?? sepatutnya setiap masa jgn ada sifat2 asobiyah yg puak pas selalu amalkan sekarang..semayang jumaat kene asingla, doakan kehancuran org islam lain, kafir mengkafir..yang tu boleh pulak??..x pulak ko mintak tuhan bg hidayah..apa yg rbf cuba sampaikan ialah supaya orang2 yg selama ni menghentam kerajaan sedor diri sikit..klu xnk negara kita yg aman ni jadi mcm mesir..puak2 yg taksub ni kena berubah segera..sikit2 nk demo..demo senyap2 dalam bilik dah le..papepun..kerajaan kita sekrg dah lakukan segala yg termampu utk menyelamatkan "rakyat Malaysia" x kira perbezaan politik..apa yg rbf smpikan cuma apa yg terbuku dihati dia dan aku paham maksud yg dia cuba smpikn..yg x paham2 tu aku doakan korang dapat hidayah..

Anonymous said...

bile la ko(RBF) nk kne tgkp ngan ISA eh?

Anonymous said...

stendert arr...buat isu..nk ramai peminat..nk ramai comment..rbf bdk kecik.

Anonymous said...

orang PAS memang muka x malu..1000 kali UMNO tolong pn kena hentam jugak..kenapa la kelam kabut nak balik..tunggu la brade AnWAR korang datang ambik..jenis yang dah buta hati ni minum air zam-zam pn buta hati jugak..Tahniah la pada penyebar fitnah tu..semoga kena tang batang hidung sendiri plak..Bravo MR RBF..:)

Anonymous said...

bodoh betul lah org yang tulis nie..isu nie pun nak di politikkan..so pathetic..terlalu taksub dengan hal2 politik,sampai hal2 kemanusiaan xdpt nak beza..gunakan akal yang Allah S.W.T beri..post nie menunjukkan yang kau betul2 bodoh,dan post paling bodoh pernah aku baca..

Anonymous said...

teruskan bro, banyak yg kutuk ko dalam ni. byk lg yg puji ko dalam diam.....

Anonymous said...

artikel dari blogger yg terlampau bodoh

Anonymous said...

Salam
PROVOKASI YG SARCASTICAL
Pada semua,apa yg sy baca dari apa yg tuan2 & puan2 tulis/komen amat menggelikan hati serta sunguh menyaukan hati saya.
Tahniah Faisal, provokasi anda berjaya.Malangnya ramai yg tak dapat melihat apa yg isu tersirat yg hendak saudara sampaikan.Sayang sungguh bila melihatanak2 Melayu /Islam ini melompat bila di usik.
Tak pa la,mereka ni rata2 masih muda2.Banyak lagi adat,bahasa dan lengok yg perlu mereka pelajari.
Juga perlu di ingati segala kententuan yg Allah jadikan pada Mesir, bukan hanya untuk mereka. Implak pengajarannya aditunjukkan poada kita umat Melayu Islam. Daiperlihatkan Nya sikap kita dari segi ukwah,persaudaraan,sikap kita sesama kita,sikap perasangka , permusuhan, nilai diri,etc
maha suci Allah..menjadikan sesuatu tu bukan hanya satu tujuan tapi mampu merangkumi banyak perkara.
Kesimpulannnya..buka lah mata,buka lah minda, buka lah hati. kalau kamu/kita tak nmpak lagi apa yg tersirat, tak tau le teman nak ckp apa lagi

padio

hanizam said...

kah..kah...kah....

bila keluar artikel macam ni, barulah puak-puak tu bagi macam-macam komen..suruh tuan punya blog bertaubatlah, ada yang bagi tafsir Quraanlah, yang mengaku oenyokong kuat BN, tapi komen pun tau, puak sesat tu yang tulis...

bermacam-macam lagi yang ditulis...bila kena kat batang hidung sendiri, padan muka...

ape yang blog ni tulis, hanya sekadar pandangannya saje...sape yang keluarkan fatwa sesat masa kat tennang hari tu?? kononnya kalau tak undi BULAN, tak baguslah, tak islamiklah, pendek kata semua tak bagus...

yang bagus puak depa je...sedap jilat bontot & jadi barua DAP, bila kena usik sikit "STIM" tu, dah layu...

bila keluarkan fatwa & keburukan pasal kerajaan tak ingat dunia...bila puak sana keluarkan @ tafsirkan mengikut peredaran masa (masa pilih calon DUN tenang), semua angguk, setuju habis...padahal, politik je...

bagi sikit tafsiran ayat QUraan lebih kurang, janji sedap didengar, terutama kalau penceramah bukan islam, boleh pulak...sedap pulak ye kena kencing...

udah-udah le tu...kalau ape yang kerajaan buat semua tak betul dimata puak BULAN, ROKET & BULAN SEPET, lantak komelah...

janji rakyat malaysia dah keluar...ada yang dah balik pun...tak reti bersyukur...

LU PIKIRLAH SENDIRI...

hanizam said...

jangan kata orang tak betul kalau sendiri tu tak betul jugak...bila kena pada diri sendiri, tau lak terasa....

masa keluarkan macam-macam fatwa tak ingat...sedap je kan?? maklumlah, ikut peredaran zaman...ikut sesedap rasa, janji masa ceramah, kantung penuh maaaa....

dari bagi kat penceramah yang tentu kencing orang, baik bagi tabung wakaf kat masjid @ sewaktu dengannya...tau gak duit tu kemana...

LU PIKIRLAH sendiri...

ala, baru provok sikit, takan dah melatah...buruk bebenor mike yeop...tak sior teman...

"MAK LIMAH oooiii, udoh-udoh le tu..."

Anonymous said...

Yg dok melatah dan marah tak pasai hanyalah kerana mereka terasa sindiran pedas rbf. Paling tak mereka ini amat taksub pada pas. Adik sy belajar di sana dan beliau memaklumkan perihal sikap dan feel org pas yg hanya bercampur kelompok sendiri, tidak mesra dengan jiranhanya. Kononnya pihak lain lebih kebaratan. Maka hari ini Allah telah tunjjukkan kepada semua, org yg menyokong pas hanya pandai menabur fitnah, pulau memulau. Jika tiada pertolongan dari rakan yg pernah dianggap sekular, jiran yg dianggap kebaratan.. sy percaya merekaq ini akan mati kebuluran. Tong gas untuk memasak pun tak mampu mereka usahakan. Ingatlah, jangan takbur serta kufur nikmat yang telah Allah beri. Kepada Kerajaan Malaysia dibawah pimpinan DS Najib serta seluruh wakil beliau di Mesir, saya hanya mampu mengucapkan jutaan terima kasih. Semoga Allah membalas segala kebaikan yang telah anda semua berikan. Allah hu akbar.

Anonymous said...

Contoh dr ayat suci yg blh djadikan pngajaran:

Kemudian kamu ini (wahai Bani Israil), kamu berbunuh-bunuhan sesama sendiri dan kamu usir satu puak dari kaum kamu keluar dari kampungnya; kamu pula saling bantu-membantu (dengan orang lain) untuk menentang mereka dengan melakukan dosa dan penganiayaan; padahal kalau mereka datang kepada kamu sebagai orang tawanan, kamu tebus mereka; sedang perbuatan mengusir mereka diharamkan juga atas kamu. Sesudah itu maka patutkah kamu hanya percaya kepada sebahagian (dari isi) Kitab Taurat dan mengingkari akan sebahagian yang lain? Maka tiadalah balasan bagi orang yang berbuat demikian itu dari antara kamu, selain dari kehinaan ketika hidup di dunia dan pada hari kiamat akan ditolak mereka ke dalam azab seksa yang amat berat dan (ingatlah), Allah tidak sekali-kali lalai akan apa yang kamu lakukan. -Al-Baqarah(85)

Aku ni Pro BN jugak. Tp xstuju dgn kau rbf. Apepun kita kne brbalik kpd Al-Quran dan as-Sunnah. Kalau pihak sbelah nk jd anjing xkan ko pun nk jd lebih anjing? Tentu kau suka sb rmai org tkesan dgn provokasi kau ni. Tp bg aku sbg mahasiswa aspirasi, btindak rasional lbh baik dari biar diri menjelma sebagai anjing yg lebih anjing dari anjing.

Anonymous said...

haha...bro,mmg terbaek...aku sokong 100%lantaklah org kata ko taksub politik ke tak..abis yg depa2 taksub takpe sampai nak rusuh2..ada penyokong bn wat camtu??kalah kat perak,selangor and kedah ada nak rusuh2??se tau aku,perak dpt bhalik kat bn depa2 yg rusuh2 sampai tak hormat sultan..malu aku sebagai org perak.tuihh la pas,pkr,dap..

Anonymous said...

KEPADA RBF TERUSKAN PERJUANGAN ANDA....INI ADALAH SEBAHAGIAN DARI JIHAD.......MENYEDARKAN INSAN YANG HANYUT DAN SESAT..WALAU BAGAIMANA PUN ORANG UMNO SEJUTA KALI LEBIH MULIA DARI PENGANUT PAS....INILAH FAKTA YANG TIDAK BOLEH DINAFIKAN OLEH SESIAPA HATTA SI WALI SELIPAR DARI KELATE.

Anonymous said...

slm..
sedarlah kita hidup bersaudara.
semua tlg menolong.ada ke ikut politk plak

n duit yg kerajaan belanjakan utk bwk blk dorg tu duit rakyat..semua patut dpt hak sama rata..bukann duit sebarang parti politik..mereka hanya menjalankan amanah membelanjakan duit rakyat utk kepentingan rakyat sendiri

Anonymous said...

slm..
sedarlah kita hidup bersaudara.
semua tlg menolong.ada ke ikut politk plak

n duit yg kerajaan belanjakan utk bwk blk dorg tu duit rakyat..semua patut dpt hak sama rata..bukann duit sebarang parti politik..mereka hanya menjalankan amanah membelanjakan duit rakyat utk kepentingan rakyat sendiri

zaim said...

haish. pemikiran cetek. aku bace nie tergelak sorang-sorang doe. pikirkan ade gak manusia yg pikir cam ko! typical malay lah ko. adohai.

zaim said...

penakot lah lu!. bagi post gampang-gampang. orang nak komen kne ade approval! berani suarakan pendapat, berani lah kene terima consequence die. adeh!

Anonymous said...

owh i thought malaysia is a peaceful country with full of tolerance?? dear friend, humanity is way more important than politics. as a muslim, if you are a muslim, we know that even our Prophet Muhammad SAW let the Christians and the Jews to live peacefully in Medina, after all the bad things they had done to him. Islam thought us to be tolerable. we dont have the rights to let other people suffer. we should help them as much as we could. your way of thinking is individualistic and immature. All deserves HUMAN RIGHT. you, your family, me, those malaysians who was in egypt, no matter how hateful they are towards the government, no matter how sinful they are towards god. because it is not our responsibility to punish them, we the khalifah are here to lead them to walk into the right path. we right them when we think they are wrong. but before all, ask yourself my friend, do you have all the rights to say that they should suffer there just because they dont support your government? are you saying that humanity, or particularly helping the other muslim, our own brothers, is not right just because they are not supporting the government?? Islam has its own way. if you are a muslim, u will never post this. because its not the way of Islam. if u love your religion, you love your muslim brothers as well, not dividing them into politic parties. we are one under the name of Islam. Masya'allah.

Anonymous said...

kesian sangat ada orang bodoh macam ni. mesti mak kau menyesal lahirkan kau.

Anonymous said...

ko x tahu ke HUMANITY tu apa? x sekolah eh?

Anonymous said...

tolong jgn memalukan BARISAN NASIONAL dan UMNO. artikel yang sangat memalukan. jangan menunjukkan kebodohan atau lebih tepat KEJAHILAN di khalayak ramai. INI BUKAN PEMIKIRAN ORANG UMNO atau BN. ini pemikiran binatang yang tiada peri kemanusiaan. insaflah wahai kawan.

Anonymous said...

posting ko ni emo tapi ade bnyk betul nye...politik org melayu tak langsung bawa faedah bila bab macam ni... langsung tak professional.. sebelum nak sokong mana2 pihak.. tgk diri sendiri dulu.. jgn taksub kat bende yg samar2.. tak kira la bn ke pas ke pe ke... yg menghancurkan rakyat malaysia adalah mainan politik ni..yg jadi magsa... KITA...

Anonymous said...

yup2..btol tu,kasi kesedaran ckit kt sesape yg menentang kerajaan,laungan "kerajaan x adil","krjaan mkn duit rakyat la"..last2 cari kerajaan gak,
lau nk ckp sokong krjaan membelakangkn agama xmcm pas,cube korang tgk blk rukun negara yg krjaan pgg, 1) kepercayaan kpd Tuhan
kalau kerjaan tu kafir sbb bekerjasama gn org bkn islam..habis yg klntn cheng ho tu?
n pe kes lak kedah kasi org bkn islam bkk kelab2 pd bulan puasa xmcm dlu??

p/s tp kn utk bro,nk bersuara akn pndpt kite blh,cmejgn la smpi nk kasi hukum2,xelok tu..