Wednesday, November 3, 2010

Celako ! Pas Terus Rasuah Pengundi

Lihat betul-betul wajah pakcik di atas. Wajahnya nampak kecewa dan seolah-olah telah tahu bahawa sijil yang dipegangnya hanya kertas kosong dan tidak akan dapat tanah seperti yang dijanjikan Kerajaan Kelantan.

Kalau selama ini pembangkang selalu perlekeh dan ejek apabila tengok JKR buat jalan masa kempen pilihanraya kecil, di Galas, kerajaan negeri PAS pun rupa-rupanya dua kali lima.

Lebih teruk lagi, apabila yang diturap itu jalan elok, bukan jalan yang rosak.

Ceritanya begini, petang Sabtu, entah dari mana, jentera berat yang buat kerja-kerja turap jalan sampai di Galas.

Yang kelakarnya, kerja turap jalan itu dibuat betul-betul di Bandar Lama Gua Musang depan Markas Besar PAS dan Hotel Usaha yang menempatkan para wartawan dari pelbagai agensi media.

Kehadiran pekerja yang sibuk turap jalan tidak rosak itu menarik minat media.

Mana tidaknya, jalan elok, tiba-tiba diturap, hingga menyebabkan kesesakan lalu lintas yang tidak pernah berlaku selama ini.

Lagi lawak, apabila puak-puak wartawan pakat keluar kamera ambil gambar, tiba-tiba projek itu berhenti.

Sedangkan baru turap tak sampai satu kilometer. Bak kata seorang wartawan, “Kalau nak turap jalan pun, turap lah kat tempat yang rosak, ini jalan elok tengah bandar, dah pulak, separuh saja, apa makna tu?,”

Mungkin sebab terdesak dengan dakwaan bahawa PAS gagal membangunkan Kelantan walaupun dah 20 tahun berkuasa.

Jadi masa pilihanraya ini kena juga tunjuk ada pembangunan tapi nak bangunkan apa?

Paling senang buat jalan, nak bagi orang nampak, pilih jalan tengah bandar. Walaupun terpaksa menurap jalan yang sudah elok.

Dipetik dari : Agenda Daily

4 comments:

Anonymous said...

Kelakar mamt tu termenung dapat sijil. kalau dapat geran tanah sedap jugak

Anonymous said...

biarkan tikus memperbaiki labu, biarkan biarkan...

macam luncai le pulak. ha ha ha

Anonymous said...

hahaha lawak antarabangsa betui laaa puak hampasssassasasasasasas nie

Anonymous said...

Macam dapat sijil penyertaan kursus aja...alahai nasib ku pegang sijil aja bukan geran tanah, hamPASSSS...