Saturday, November 6, 2010

PM Sakit Kerana Solat Hajat dan Munajat Pas ?

Tiba-tiba hari ini Husam Musa dan harakahdaily menjadi prihatin terhadap tahap kesihatan PM. Walaupun kenyataannya nampak baik , tetapi penuh dengan maksud yang jahat.

Walaupun tidak menyatakan secara terus terang , tetapi mereka cuba menggambarkan bahawa PM sakit kerana solat hajat dan munajat yang dilakukan oleh mereka kerana PM tidak membayar royalti minyak kepada Kerajaan Pas Kelantan.

dipetik dari harakahdaily

KUALA LUMPUR, 6 Nov: Kerajaan sepatutnya berterus-terang dengan keadaan kesihatan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Husam Musa.

"Semalam, (Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri) Dr Mohd Ismail Merican berkata Perdana Menterii mungkin boleh keluar dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) hari ini.

"Walaupun kita tidak menolak kemungkinan yang dijangkakan oleh beliau, tetapi sebelum ini juga Perdana Menteri dilaporkan pulih agak cepat setelah dilaporkan semakin pulih selepas diberi minum air kelapa dan tempat tidurnya dialas dengan daun bambu.

"Tetapi selepas itu, tiba-tiba dilaporkan Perdana Menteri masuk hospital pula," katanya.

Sebab itulah, kata Husam, kerajaan perlu menyatakan perkara sebenarnya untuk mengelakkan tersebarnya khabar-khabar angin yang tidak sepatutnya.

"Adalah tidak wajar jika rakyat sekali lagi melihat khabar angin akhirnya menjadi cerita benar malah khabar angin juga akan memburukkan pasaran saham," katanya.

Sejak hari pertama Najib dilaporkan tidak sihat, khabar angin telah pun tersebar luas walaupun beliau didakwa menunjukkan respons yang baik kepada rawatan yang diberikan, kata Exco Kerajaan Negeri Kelantan itu lagi.

Hubungan kerajaan Kelantan dengan kerajaan Pusat yang dipimpin Najib menjadi semakin tegang tahun ini berikutan tindakan Pusat menyekat royalti minyak kepada kerajaan negeri itu.

Sehingga hari ini pun, pelbagai usaha dilakukan oleh kerajaan Kelantan termasuk solat hajat dan munajat agar hak negeri itu untuk mendapatkan royalti tidak disekat oleh kerajaan Pusat.

Husam bagaimanapun menolak untuk mengulas perkara itu sebagai ‘menghormati Perdana Menteri yang sedang sakit’.

Isnin lalu, Najib dilaporkan mempunyai penyakit cacar dan telah dinasihatkan oleh doktor peribadinya supaya berehat di rumah.

Presiden Umno itu dilaporkan mula merasa kurang sihat dan kemudian didapati ada ruam panas, sakit otot dan sendi pada hari terakhir Sidang Kemuncak Asean ke-17 dan berkaitan di Hanoi, Vietnam selama tiga hari.

Kita tunggulah mungkin sehari dua nanti perut PM pecah pula kerana doa Nik Aziz Mahajahat.

Pas power beb. Jangan main-main dengan mereka. Doa dan solat hajat mereka berkat, Allah perkenankan semua permintaan mereka , sebab itu mereka menang besar di Galas.





8 comments:

Anonymous said...

Betul2..

PAS menang majoriti (negative) -1190

Eljay said...

Salam.

Nik Ajis masuk hospital, PM pergi melawat walaupun PM lebih sibuk dari nik ajis. Tapi PM masuk hospital nik ajis dah melawat ke? Kalau belum kenapa. Dalam hal ni siapa yang lebih islamic???????

ISAC said...

Habis Pas kalah di Kelantan gara-gara doa siapa yang makbul???

Anonymous said...

kan tiada sesiapa boleh melawat PM... aku nk gi lawat pun tak dpt... mcm mn...?

VoidDance said...

Kalau berbaik sangka, apa salahnya tuan.

Bukan kita tidak tahu ahli politik; depan kita macam singa dengan harimau. Dalam parlimen, macam kawan-kawan kedai kopi.

Berbaik sangka sajalah, ya.

joecharlie said...

KEDAH BANJIR SEBAB NAK CUCI hamPAS hamPAS DIKEDAH...Wakil rakyat PAS yang majoritinya memegang kerusi di sekitar kawasan yang berlakunya banjir dilaporkan oleh penduduk tidak turun bertemu rakyat secara menyeluruh. Subangan dari segi makanan juga tidak diberi kepada penduduk di rumah-rumah ketika berlakunya banjir. Cuba anda bayangkan sekiranya tiada kedai yang berniaga dan jalan sudah ditenggelami air,..bagaimana rakyat ingin mendapatkan sumber makanan kalau tidak dibantu oleh kerajaan negeri (melalui wakil rakyat)??



Rakyat Kedah juga ada menyatakan kehadiran pemimpin Pusat seperti Datuk Shahrizat, Datuk Chor Chee Heung, Datuk Mukhriz dan ramai lagi ternyata memberi sumbangan yang teramat dihargaai walaupun pembangkang menuduh pemimpin BN sibuk meraih undi rakyat di Galas & Batu Sapi!

Difahamkan MB Kedah, Ustaz Azizan hanya mengadakan mesyuarat mengenai banjir ini setelah 5 hari bencana tersebut berlaku. Anehnya, wakil rakyat PAS, PKR & DAP dari seluruh Kedah tiada kesepakatan langsung dalam membantu rakyat!

Kita juga tertanya-tanya mana pemimpin utama Pakatan Rakyat seperti Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Lim Kit Siang, Karpal Sing, Teresa Kok, Lim Guan Eng, Khalid Samad, dan ramai lagi ketika rakyat Kedah yang pernah menjulang perjuangan mereka di PRU 2008.

Inikah balasan yang mereka berikan??..tidak aneh apabila BN menang di Galas! (ternyata pembangkang hanya tahu menabur janji untuk mengejar kuasa).




3 Perkara utama yang diharapkan rakyat Kedah daripada Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah:

1. Wang bantuan bencana pertanian (terutamanya penanam padi)

2. Wang bantuan bencana harta-benda (rumah, kereta, motor, mesin-mesin pertanian)

3. Sumbangan ikhlas pada keluarga mangsa yang kehilangan nyawa.




Rakyat Kedah mencadangkan bantuan RM 1000 dari kerajaan negeri untuk setiap relung padi yang telahpun rosak!!!





JOM KITA GAGALKAN PAKATAN RAKYAT
Posted by malaysia.suarademokrasi at 11/05/2010 10:42:00 PM
14 comments:
Ms Pearl said...
sesuatu yang berlaku adalah ujian.
now buat pertama kalinya kerajaan ngeri Kedah yang baru pimpinan PAS di uji.

November 5, 2010 11:19 PM
Anonymous said...
ujian-ujian jugak,..tapi dah kalau Yb pun malas nak turun apa kes?

November 5, 2010 11:22 PM
Anonymous said...
iyo la, ujian hujan dan banjir. kalu jadi kat kerajaan bn, tu dia bala tuhan bagi .... kat depa bencana alam.

joecharlie said...

Wakil rakyat PAS yang majoritinya memegang kerusi di sekitar kawasan yang berlakunya banjir dilaporkan oleh penduduk tidak turun bertemu rakyat secara menyeluruh. Subangan dari segi makanan juga tidak diberi kepada penduduk di rumah-rumah ketika berlakunya banjir. Cuba anda bayangkan sekiranya tiada kedai yang berniaga dan jalan sudah ditenggelami air,..bagaimana rakyat ingin mendapatkan sumber makanan kalau tidak dibantu oleh kerajaan negeri (melalui wakil rakyat)??



Rakyat Kedah juga ada menyatakan kehadiran pemimpin Pusat seperti Datuk Shahrizat, Datuk Chor Chee Heung, Datuk Mukhriz dan ramai lagi ternyata memberi sumbangan yang teramat dihargaai walaupun pembangkang menuduh pemimpin BN sibuk meraih undi rakyat di Galas & Batu Sapi!

Difahamkan MB Kedah, Ustaz Azizan hanya mengadakan mesyuarat mengenai banjir ini setelah 5 hari bencana tersebut berlaku. Anehnya, wakil rakyat PAS, PKR & DAP dari seluruh Kedah tiada kesepakatan langsung dalam membantu rakyat!

Kita juga tertanya-tanya mana pemimpin utama Pakatan Rakyat seperti Anwar Ibrahim, Wan Azizah, Lim Kit Siang, Karpal Sing, Teresa Kok, Lim Guan Eng, Khalid Samad, dan ramai lagi ketika rakyat Kedah yang pernah menjulang perjuangan mereka di PRU 2008.

Inikah balasan yang mereka berikan??..tidak aneh apabila BN menang di Galas! (ternyata pembangkang hanya tahu menabur janji untuk mengejar kuasa).




3 Perkara utama yang diharapkan rakyat Kedah daripada Kerajaan Pakatan Rakyat Kedah:

1. Wang bantuan bencana pertanian (terutamanya penanam padi)

2. Wang bantuan bencana harta-benda (rumah, kereta, motor, mesin-mesin pertanian)

3. Sumbangan ikhlas pada keluarga mangsa yang kehilangan nyawa.




Rakyat Kedah mencadangkan bantuan RM 1000 dari kerajaan negeri untuk setiap relung padi yang telahpun rosak!!!





JOM KITA GAGALKAN PAKATAN RAKYAT
Posted by malaysia.suarademokrasi at 11/05/2010 10:42:00 PM
14 comments:
Ms Pearl said...
sesuatu yang berlaku adalah ujian.
now buat pertama kalinya kerajaan ngeri Kedah yang baru pimpinan PAS di uji.

November 5, 2010 11:19 PM
Anonymous said...
ujian-ujian jugak,..tapi dah kalau Yb pun malas nak turun apa kes?

November 5, 2010 11:22 PM
Anonymous said...
iyo la, ujian hujan dan banjir. kalu jadi kat kerajaan bn, tu dia bala tuhan bagi .... kat depa bencana alam.

Anonymous said...

YB Pas nak turun melawat penduduk tika banjir??? Jgn harap..lbh baik aku pelok bini sejuk2 nih lagi bagus...yang terkena banjir tuh..pandai2 la kau nak pelok apa pon...pelok la sampan atau batang pisang...