Saturday, March 12, 2011

DNA Tidak Sah,Saman Ekor Juga Tidak Sah ?

Saya tertarik dengan satu e mel pendek yang dihantar oleh seorang pembaca yang dikenali sebagai Rahimi dari Honululu.

Tulisannya pendek sahaja, tetapi membawa maksud yang amat besar ertinya.

Salam semua bro!

Since barang bukti diambil scara tidak sah jadi sama ekor juga diambil secara tidak sah dan saman boleh dibatalkan?

So apakata gomo, pisau & rbf ?
Komen....

Komen....

30 comments:

blogenstarz said...

SETUJU !

Mohon Hebahkan Ceramah Ummi Hafilda dan Rahimi serta demontrasi secara aman mendesak Anwar menyerahkan DNAnya kepada pihak pendakwa untuk dibandingkan dengan DNA lelaki 'Y' di Arena Square Batu Gajah pada hari ini jam 10.00 pagi hingga 01.00 tengahari. Semua blogger dan pembaca blog dijemput hadir

zahari1950 said...

Kerajaan perlu gubal undang-undang segera sebelum berlaku kes rogol, liwat dan bunuh berleluasa. Juga sebelum pemilik kenderaan mula memecut kereta tanpa bimbang di kenakan saman melebihi had laju kerana kini "DNA tidak lagi boleh diambil tanpa persetujuan badan" dan "saman ekor tidak sah kerana bertentangan dengan hak pengguna di bawah perlembagaan".

Oleh itu semua lapisan rakyat sekarang perlu berjaga-jaga sebelum pihak berkuasa memiliki kuasa yang berkesan untuk menguatkuasakannya dengan berkesan.

Anonymous said...

kalau semua tak sah, apa yang sah, makin banyak le panjenayah, perogol, peliwat dan sewaktu dengannya.

dan juga kemalangan pun termasuk juga.

hangkedee said...

2x5=5x2 result = bangang.jangan biarkan bumi menjawab persoalan manusia yang durjana pro and anti.Fikirkan fardilat di sebalik kekacauan di dunia arab dan gempa bumi dan tsunami di jepun.Anda harus bertaubat terkeluar dari mulut kafir harbi(kapal sinki )kenapa tidak dari pok nik atau Tok jib.jangan jadikan rakyat serba salah di luah mati emak di telan mati bapa.Tangan kanan beri susu tangan kiri pedang menanti.Akhirnya orang Islam yang di ratah rakus oleh musuh musuh Islam seperti orang yang lapar makan.petikan Hadith umat ku di akhir zaman.

Anonymous said...

yang sah masa angkat nikah jer bila kadi tanya SAH ... maka dijawabkan saksi kiri dan kanan SAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH.... wakakakakkakakakakaak

Anonymous said...

kalau macam tu bukti DNA penjenayah di tempat kejadian bunuh pun tak sah juga sebab polis ambil tampa kebenaran penjenayah yg melakukan..bodoh betul system keadilan di malaysia.kenapa lah hakim terikut ikut putar alam peguam.
saman ekor...
undang undang diujudkan untuk mendisplin kita.sepatutnya saman ekor perlu di perluaskan.untuk kebaikan kita.orang yg anti saman ekor sebenarnya perlaku salah lalulintas.mereka ini yg selalu membuat kesalahan.kalau tak nak kena saman ,pandulah dgn berhemah
.bertapa jahatnya yb pas mahfus omar.menetang kebaikan undang2.


capt razak

lidey lim said...

setuju!
hehe...

Anonymous said...

Saya sangat2 bersetuju dengan pendapat saudara kita, DNA tak sah dan saman ekor juga mesti tidak sah kerana didapati secara haram. Mengapa hanya Anwar Ibrahim sahaja yang dapat lolos, kenapa kita semua tak boleh. Persoalkan balik perkara ini kepada semua hakim yang, dimana keadilan nya.Kenapa keadilan hanya kepada Anwar.

Anonymous said...

sangat setuju!!!
saman ekor diambil tanpa kerelaan org yg disaman kan...

Cikgu Di said...

Salam untuk semua..

Bila kita bicara mengenai undang-undang mahkamah dunia maka keadilan sebenar adalah keputusan hakim dan juri.Bila keputusan sudah diumumkan maka ia adalah muktamad dan tak dapat dipertikaikan lagi. Inilah hebatnya seorang hakim......walahualam

azman said...

Assalamualaikum rbf

Saman ekor tak perlu cari dna.Polis hanya perlukan fulusss untuk bagi kat gomen dan kita pulak jangan la bayar.hehehehe ape ape kita jumpa kor punya dalam..hehehehehehe

LONELINESS said...

dalam hal dna tidak sah saman ekor juga tidak sah apa hakim dan ketua hakim dah buat dan fikir? nampak sangat tidak ada keadilan nya bila bab org ternama dan kroni memang dapat kemenangan tapi kalau rakyat mahaen saperti kami ni x ada pembelaan sedangkan hakim ketua hakim walau pun dah dipecat tapi masih laGI BOLEH DAPAT EX GRATIA tapi bagi kami orang miskin tak ada nama ni mohon rayuan demi rayuan untuk mendapatkan pencen arwah suami pun usahkan nak jawab surat rayuan kami nak baca jauh sekali itu kah yg dikatakan rakyat didahukan? rakyat yang macam mane didahulukan? KINI KITA DAH DAPAT JAWAPAN nya kan? dgn ini saya x mahu ulas panjang apa yang saya lalui tapi saya ambil kesempatan ini merayu sesiapa yang mengalami nasib saperti saya yang mana x dapat pencen kerana berkahwin selepas suami bersara tonjolkan diri di blog ini nyatakan ape sebenarnya yang anda lalui supaya saya tidak kesorangan menderita diatas ape yang saya lalui betapa pahit getir nya menanggong kesusahan diri dan juga anak yang masih belajar tanpa mendapat pencen disebabkan akta yang diguna pakai tapi hamba allah yang dapt ex gratia salepas dipecat tu macam mane pula?????

Anonymous said...

kat sinagpura.. jika Polis dapat kutip saman $1juta.. Polis sana dapat 15%.. untuk baiki sistem perkhidmatan mereka selain baget yg diperuntukan kepada mereka(Polis) disini Polis Jpj KOSONG...x dapat apa pun hhmnya harap baget yg diberi oleh Kerajajan setiap tahun..silap2 kena potong baget demi janji piliharaya kecil...Polis masih ditakuk lama..sistem masih ketinggalan zaman..pegawai besar diatas kenan klentong aja.. sebab meke tu separuhnya buta komputer ..Tak ya lah sman ekor buat menyusahkan orang..Bila kerajaan nak buat kesalahan mengunakan nombor plate Palsu sebagai kesalah boleh di tangkap.. meka ini yg kerap membuat pemandu yg baik disaman sebab nombor plate kenderaan meka digunakan secara harammm KErajaan bangunlah...1 Malkaysia apa taiknya..jika pak menteri dan kaum kerabat saman NFA/batalkan.... ( Ini sumber dari dalam polis sendiri )habak mai...

Anonymous said...

Good news for those who faced tumbuk rusuk charges!

Evidence of "tumbuk rusuk" was invalid if taken against individual wills?

LOL

Anonymous said...

tak setuju

saman ekor tetap sah kerana kerajaan nak menyusahkan rakyat

saman ekor tetap sah kerana kerajaan tak ada duit

saman ekor tetap sah kerana umno/bn dah puas berada di puncak, maka nak jadi pembangkang pulak.

masmerah

Anonymous said...

kira bagus la ada org nak menentang saman ekor.. apa xbole nak buat road block ke???? nak saman, saman lah.. dah buat salah, tapi jgn la buat saman ekor, nyusahkan rakyat...

www.UMNO.cjb.net said...

Saman ekor PDRM dan tawaran diskaun tu perangai buruk dari Pak Lah flip-flop yang masih belum ditinggalkan.

Rakyat marah, tapi Najib close one ear.

Anonymous said...

Nak takut apa dengan saman ekor jangan bawa laju la kawan. Kan ada bukti bergambar dan speed sekali. Kalau takut tak yah bawa kete & moto. Baik naik bas aje.

Anonymous said...

DNA tidak sah,
Tidak mengapalah DNA tidak sah,pihak pendakwa ada banyak cara lagi untuk mendapatkan DNA DS Anwar ni, dia takkan terlepas kalau terlepas di mahkamah dunia pun di akhirat beliau tetap akan di adili seadil adilnya. Bila si kafir harbi menyuarakan agar DS Anwar bertaubat tentulah beliau mengetahui rahsia besar DS Anwar apatah lagi si kafir harbi ni seorang peguam yang membela beliau di mahkamah.

Saman ekor tidak sah?
kalau dah melakukan kesalahan dengan memandu laju membahayakan pengguna jalan raya yang lain wajar di kenakan saman ekor.Memang padan muka pun tengok la sikap rakyat malaysia memalukan betul kalau tak buat salah takde sapa yang saman pun.

LONELINESS,
kesian nasib anda dan anak anda, silapnya anda sendiri yang tidak faham, jika anda sudah menjadi isteri si suami yang telah meninggal dunia semasa hayatnya masih bekerja dengan kerajaan barulah jika si suami pencen maka anda akan di berikan pencen suami jika suami yang sudah berpencen meninggal dunia seperti apa yang jd pada ibu saya, ayah saya meninggal dan sewaktu masih bekerja dengan kerajaan ayah mengahwini ibu saya, dan setelah berpencen ayah meninggal dunia,maka ibu menerima wang pencen yang ayah terima sebelum ini pula.jangan kerana undang-undang yang telah di tetapkan dulu anda nak salahkan kerajaan sekarang. satu malaysia rakyat di dahulukan pencapaian di utamakan slogan kerajaan pimpinan DS Najib.Tak bermakna bila slogan tersebut di laungkan undang-undang terdahulu tak terguna pakai. tolong faham undang-undang sebelum nak menyalahkan kerajaan tak bagi anda pencen arwah suami anda yang telah berpencen sebelum mengahwini anda.sekian

loneliness said...

anon 10.36 am bukan saya x faham saya faham disini bukan x faham saya maksudkan tapi ketidak adilan nya pada rakyat marhaen ni saya merayu agar dipertimbangkan pencen arwah suami saya tu kepada saya supaya saya boleh menanggung anak saya yang masih belajar itu atas dasar kemanusian lah pula sedangkan bekas ketua hakim yang telah dipecat ngapa dia boleh dapat bayaran ex gratia dan tunggakan pencen sekali kerana ape kerana dia kroni saya bukan kroni kalau ada keadilan ngape kroni dapat walau pun dah dipecat macam kes saya nape x dapat walau saya telah hidup bersam suami saya selama hampir 30 tahun lama nya harap faham lah apa maksud saya jika anda ditempat saya anda mungkin akan bersikap lebeh agresif lagi lain x baca dan faham dulu apa maksud yang ditulis jgn nak kutuk mentang mentang awak ditewmpat kemenangan bukan kalah teruk saperti saya

LONELINESS said...

anon 1036 am anda usahlah jump into conclusion saya bukan nak menentang awak saya berkahwin dgn pesara yang kematian isterinya bukan berebut laki dgn org lain pencen tu saya sepatut nya dapat sbb saya ada anak bukan pencen itu kena sharing cases kalau sharing cases sedangkan kerajaan bolih tanggung rm 175 juta setahununtuk banduan pendatang tanpa izin mereka bukan aset pun pada negara saya anak watan anak anak saya adalah aset pada negara ngape saya harus dipinggirkan ini kah keadilan nama nya??????????

kawan loneliness said...

anon 10 36 am anda memang baik budi tutur kata kata anda dan hati anda emas tapi anda misti faham masaalah org lain kawan saya loneliness bukan lah orang bernasib saperti ibu anda mungkin ibu anda dilahirkan di dulang emas dan dalam istana bukan saperti kawan saya yang berkahwin dengan pesara diatas rasa belas kesian ada kah anda tahu fikir dan faham apa masaalah org lain????

Anonymous said...

anon 1036 kisah loneliness saya sangat simpati tapi saya paling benci dengan kata kata awak yang berbangga yang mak awak dapat pencen ayah wak tu tak pe bagus lah tapi loneliness dia merayu pada pihak yang berwajib diatas masaalah dia awak misti ingat mak awak nasib baik tak saperti loneliness tu dan lagi apa salah nya dia merayu bukan dia mintak pencen mak awak tu dia bukan madu mak awak dan lagi dia mohon ngan pemerintah bukan dengan ayah awak yang dsalam kubor tu lain lah lau ayah awak tu perdana menteri saya percaya kalau loneliness tu madu mak awak saya rasa ayah awak tak akan balik lagi kerumah mak awak sebab loneliness adalah seorang yang lebeh jauh baik dari mak awak ini firasat saya dari kata kata awak saya dapat analisis dari kata kata awak awak seorang yang sombong bongkak besar diri dan berlagak awak lah saja yang betul pada hal kata kataa awak tu ...... awak cari lah sendiri jawapan nya

Anonymous said...

hakim tolak dna yg diambil secara x sah sebab nk biar pendakwaraya mohon secara sah, br anwar terkangkang, hakim pun bijak gak, bkn saje'2 tu...
bab saman ekor klu x puas hati, pegi ke balai yg berkenaan, minta gmbar, bkn ssh pun, bl tgok gmbar br tau sape yg slh...

Anonymous said...

tentang dna si anuar tu x nak bagi dah lah biarkan dia dia memang jahat dan laknat orang nya usah lah kita terjerit jerit laungkan suroh dia serah kan dna nya buat penat dan sakit hati je kini kita pakat ramai ramai sumpah je dia tu biar allah laknatkan dia mulut dia yang berbohong tu biar jadi burok dan berulat hingga x leh bercakap dan butoh dia yang meliwat buntot org tu biar burok dan berulat juga sampai orang x leh dudok dekat masa tu baru dia tahu langit ni tinggi atau pun dia leneh tinggi dari itu ok? kita tunggu dan lihat lah kebesaran allah taala allah taala akan tunjuk kebesaran nya nanti tak lama kita tengok lah nanti

Anonymous said...

Salam lonelines,

kesilapan hanya satu,semasa arwah suami hidup,beliau mungkin terlupa atau pun tidak di beritahu..beliau seharusnya menukarkan penama pencen kepada isteri yang baru...itu apa yg saya faham la.cuba la bwk pegi bincang ngan pegawai pencen di JPA..kadang2 pegawai gred 41 ke atas ni malas..puan suarakan saja terus ke Ketua Setiausaha Negara..tak pun Private Message saja ke FB DS najib..


BLADE

loneliness said...

salam Blade terima kasih diatas respon anda pd saya berjuta juta rakyat malaysia anda seorang saja yang beri respon pd masaalah saya dan saya sebenarnya tak tahu macam mane lagi saya nak cara keadilan atas permasaalahan yang saya hadapi bolih tak blade bagi tahu address atau no private masaage kpd ds najib? Kerana sebelum ini dah beberapa kali saya antar surat rayuan demi rayuan kepada ds najib tapi tak ada respon dan besar kemungkinan nya surat saya dibakul sampahkan tuhan saja yang maha mengetahui sbb mereka dudok puncak sekarang dan tak tunduk kebawah lagi itu lah sebahagian besar hati dan perasaan manusia apa lah sangat saya rakyat marhaen ini

eekaa said...

memang pun

Anonymous said...

Salam puan Loneliness,

Puan search DS Najib di facebook..Private Message di situ sahaja..

Saya percaya DS Najib tidak "membakul sampahkan" surat puan..yg buat mungkin org di sekeliling beliau..yang menganggap perkara itu remeh..puan sendiri Private Message beliau,InsyaALLAH puan beliau akan baca..

Saya respon pada permasalahan puan,sebab pertama sy simpati dengan nasib puan,hari ini ALLAH tentukan nasib puan sebegini..esok lusa mana lah tau perkara yg sama berlaku pada keluarga dan sahabat2 saya..

-BLADE-

Anonymous said...

kerajaan ni berdepan dgn org VVIP takut-takut je nak ambil tindakan, berdepan dengan rakyat yang dungun duk undi tiap-tiap 4 tahun skali ni tak heran langsung,main saman je,pastu nak blacklist..rasanya kita rakyat kena bangkit suarakan apa kehendak rakyat, bukan kehendak kerajaan..dimana kuasa kita,sekadar membuang undi 4 tahun skali kah?kalu di situ kuasa kita sebagai rakyat mari kita ajar kerajaan jika aspirasi kerajaan 1 malaysia ni tidak membela nasib rakyat malaysia yang duk undi BN 4 tahun skali..