Wednesday, March 16, 2011

P.Raya Sarawak: SNAP Bikin PKR dan DAP Terkangkang

Gendang belum dipalu dan gelanggang belum pun dibuka, tiba-tiba sahaja sebuah parti yang bernama SNAP di Sarawak memberi penyepak kepada rakan mereka dalam gabungan yang dinamakan pak-khatan rakyat. Untuk pengetahuan rakan-rakan sekalian, SNAP adalah sebuah parti yang bekerjasama dengan DAP, PKR dan Pas.

Blog Melanau Blogger hari ini melaporkan parti SNAP telah mengumumkan akan bertanding di 40 kerusi dalam p.raya negeri yang bakal diadakan pada bila-bila masa sahaja dan dalam masa yang sama SNAP mengumumkan senarai 16 calon dan kerusi yang mereka akan tandingi.

Sebelum ini DAP, PKR, PAS dan SNAP telah pun bermesyuarat untuk pembahagian kerusi. Dalam pembahagian kerusi-kerusi tersebut, mereka telah memutuskan untuk memperuntukan hanya 3 kerusi kepada SNAP dari keseluruhan 71 kerusi Dun yang ada. Selebihnya milik PKR, DAP dan Pas.

Secara logik akal kita yang di semenanjung ini pun boleh berfikir. Mana mungkin SNAP sebagai sebuah parti yang berpengkalan di Sarawak dan juga sebagai sebuah parti tertua di sana hanya diperuntukan 3 kerusi. Parti dari semenanjung pula dapat 68 kerusi. Gila !

Nah ambil kau !

Hari ini SNAP umum akan bertanding di 40 kerusi. Maka leburlah hasrat Anwar dan Lim Kit Siang untuk memastikan semua kerusi bertanding satu lawan satu.

2 comments:

Anonymous said...

tiket dah ditempah untuk menuju ke Sarawak, bagi melobi SNAP agar memberi ruang untuk berkompromi...

Anonymous said...

tak payah nak terbang la.buang masa je.nak kompromi ape bendanye.org sarawak bukan bodoh macam kau tu nak melobi.dorang tau nak pilih sape dah.baik ko melobi peliwat tu suruh dia bagi dna.ataupun ko lobi suruh dia liwat kau pulak..hahaha