Tuesday, December 21, 2010

Faekah Bebal Bersuara Lagi

Si anak dara tua yang bebal itu bersuara lagi.

Semua isu dia nak masuk campur sehingga mengalahkan exco yang sepatutnya mengulas isu berkenaan.

Hari ini si faekah bebal bersuara tentang isu sebuah surau yang hendak dirobohkan di Pekan Rawang. Isu ini sepatutnya dijelaskan oleh exco yang berkaitan agama, iaitu Hassan Ali. Tetapi tidak, nampaknya si bebal itu terlebih dahulu mendahului Hassan Ali.

Kalau dia bercakap benda yang benar tidak mengapa, tetapi dia bercakap perkara yang bohong semata-mata nak tunjuk dia hebat dan nak dapat liputan media masa.

Di Sinar Harian hari ini , si bebal@bingai itu berkata,
notis perobohan dan pemindahan telah dikeluarkan oleh syarikat pemaju bagi menjalankan projek pembangunan yang telah diluluskan lapan tahun lalu.
Selebihnya anda boleh baca di sini

Cuma di sini saya ingin mengajak rakyat Selangor menilai sikap sebenar mereka yang memerintah Selangor pada hari ini.`

Mereka cuba menjadikan BN sebagai kambing hitam untuk menghalalkan matlamat mereka. Seandailah benar kerajaan BN yang memerintah Selangor dahulu yang mengeluarkan notis meroboh surau berkenaan lapan tahun lalu , apakah mereka yang berkuasa sekarang tidak boleh membatalkan perkara tersebut ?

Pengswataan air di Selangor pun dibuat oleh kerajaan BN , tetapi mereka melalak-lalak 'all out' sekarang untuk membatalkan perjanjian itu. Kenapa yang itu mereka tidak bersetuju, tetapi dalam isu surau mereka bersetuju dan jadikan BN sebagai alasan.

Ini menunjukkan ada sesuatu yang tidak kena antara Kerajaan Selangor hari ini dan pemaju. Dulu semasa tiada kuasa merekalah yang menjadi juara untuk menghalang perobohan setiap kali timbul masalah surau atau kuil hendak dirobohkan. Ingat lagi tak kisah surau di Kampung Berembang Ampang hendak dirobohkan dulu ?

Sekarang apabila ada kuasa tiba-tiba mereka bersetuju pula untuk surau dirobohkan dan mengatakan mereka tidak terlibat.

Kepala otak apanya tidak terlibat, kamu kerajaan yang memerintah Selangor sekarang, apa-apa yang terjadi di Selangor sekarang adalah tanggungjawab kamu.

10 comments:

Anonymous said...

haaaiii.....buat malu je jadi rakyat selangor.

Anak Lenggong said...

Ni laa oang kata bodoh tak boleh diajar...nampak sangat kebodohannya ..kalau betul ianya arahan daripada kerajaan BN terdahulu..dah tentu surau ni dirobohkan..mesti ada pembatalan ataupun ditangguhkan buat masa tu oleh pemerintahan terdahulu..so pabila pemerintahan baru..isu ni dimainkan semula...nak kembungkan kcek punya pasal maka diluluskan laa..ishh..mana pulak pegi nya mohd hatta..salahudin..mat sabu..mahfuz..serta ketua taliban pas ataupun tian chua..mereka ni ketua banjingan samseng pas yang suka menganjurkan tunjuk perasaan..mana pegi nya melayu pas yang suka tidur kat atas jalan..kalau dulu boleh jugak laa nak minta guang eng turut serta tapi sekarang ni dia dah kenyang tak boleh lagi jadik samseng jalanan.

Anonymous said...

Inilah dikatakan orang Melayu munafik namanya. Kesalahan yang dilakukan dibebankan diatas orang lain. Ini sikap yang dimiliki orang2 kafir.Bila dia dah tersepit ,orang ini akan menyalahkan orang lain.Inilah sikap orang PKR yang memerintah Selangor ,P.Pinang, Kedah dan Kelantan.Orang Melayu sekarang kena bangkit untuk memusnahkan pengkhianat2 seperti munafik2 PKR ini.

Anonymous said...

rbf,saya menyokong anda menghentam faekah.dia perlu diajar.semua perkara nak salahkan umno.hentam faekah kuat2 lagi.

-warga shah alam-

Groom said...

Tapi heran ye..mana perginya suara Pak Jangot2 PAS dalam isu ni...mana pergi suara Dr.Hassan Ali selaku Exco yg bertanggungjawab dalam hal ehwal Islam...Kenapa pulak Cik Faekah ni pulak yang sibuk-sibuk nak menjawab? Dah lah tu, jawapan bodoh pulak tu.Dia ni Exco ke atau wakil rakyat? Rakyat mana pulak yg dah undi dia untuk jadi wakil rakyat? Lagi satu soalan, Cik Faekah ni masuk sekali dalam mesyuarat EXCO Selangor ke dan tahu semua minit mesyuarat Exco? EXCO2 Selangor khususnya Hassan Ali dan puak-puak PAS patutnya rase malu disisih dan dibodohkan oleh andartu ni..nampak sangat Faekah ni tak sedar diri...lebih sudu dari kuah!

Mohd Ridzuan said...

sapa la bodoh yang ambik betina nie kerja.. kerja dia kerja pakai dua mulut? :)

Anonymous said...

tembam nonok faekah?

komenje said...

kaki fitnah cam rbf pun ramai yang puji,

Anonymous said...

Petikan dari:
http://www.facebook.com/pages/Pemuda-UMNO-Kg-Melayu-Bt-16-Rawang/171435537784 (22/12/2010 , 1:25pm)

Al-Hamdulillah. Khabarnya Surau Al-Hidayah Bandar Rawang akan dikekalkan dan pihak pemaju bersetuju untuk tidak menjalankan pembangunan di tapak berkenaan. Terima kasih dan tahniah kepada pejuang-pejuang bangsa dan agama yang telah mempertahankan tapak surau berkenaan.

Anonymous said...

kata groom - Tapi heran ye..mana perginya suara Pak Jangot2 PAS dalam isu ni...mana pergi suara Dr.Hassan Ali selaku Exco yg bertanggungjawab dalam hal ehwal Islam...

saya heran juga..mana perginya ulama dan suara ulama2 dalam umno pejuang agama dan bangsa (kononnya), kenapa xtegur tuan blog yang menyiarkan gambar separuh bogel mcm tu, mgkin tak salah kot sebab golongan gerombolan... dunia2...