Friday, December 10, 2010

Khalid Ibrahim Jadi Punca Kesucian Masjid Dinodai

Saya ingin mengajak rakyat Selangor melihat kebodohan MB mereka.

Perhimpunan haram berhubung isu air Selangor yang diadakan di Masjid Negara pada hari ahad lepas (5.12.2010) adalah anjuran MB Selangor.

Seluruh negeri Selangor mereka gantung kain rentang mengajak rakyat berkumpul dan berhimpun di Masjid Negara dan berarak bersamanya ke Istana Negara.
Hasil daripada seruan dan ajakan MB Selangor itu telah menyebabkan kesucian Masjid Negara tercemar.

Sila lihat video dibawah yang dirakam oleh Minaq Jinggo pada waktu azan zuhur sedang berkemundang dan selepas waktu azan.

Penjaga Masjid Negara terpaksa lari ke kiri dan kanan menghalang peserta-peserta demo masuk ke dalam kawasan Masjid dengan memakai kasut dan selipar.

Pada minit 0.30 dalam video di bawah anda boleh lihat bagaimana seorang lelaki cina memakai seluar pendek (baju merah dan beg sandang hitam) juga cuba masuk ke kawasan masjid.

Pada minit 1.08 pula dua orang penganut krisian, Theresa Kok dan isteri kepada exco Selangor, Xavier Jayakumar cuba untuk naik ke bahagian atas masjid walaupun dihalang oleh penjaga Masjid kerana pada waktu itu adalah waktu solat zuhur.

Pada minit 1.18 pula anda boleh lihat bagaimana dua penganut kristian tersebut apabila menolak jubah yang dihulurkan petugas wanita Masjid Negara.

Pada minit 2.00 terdengar suara petugas wanita Masjid Negara yang cuba menghalang dengan berkata "time sembahyang tak boleh masuk".

Pada minit 2.12 apabila Tian Chua menghampiri Theresa Kok mereka terus bercakap dalam bahasa cina yang kita tidak ketahui apa maksudnya. Mungkin mereka mengutuk pihak Masjid Negara.

Kenapa harus berbahasa cina sedangkan sebelum itu Theresa Kok menggunakan bahasa inggeris ? Itulah yang kita ragui apa yang mereka perkatakan.

Itulah keadilan dan kesamarataan yang diperjuangkan oleh PKR. Masjid pun disamakan seperti tempat-tempat lain. Bebas untuk sesiapa sahaja untuk datang berdemo dan melanyak masjid secukup-cukupnya.

Lihat juga di sini gambar no 22 dan 23 mereka memakai kasut di kawasan yang dilarang di Masjid Negara.

Khalid Ibrahim dan PKR harus dipersalahkan dalam hal ini. Semuanya berpunca dari mereka. Merekalah yang mengajak rakyat berhimpun dan berdemo di Masjid Negara.

28 comments:

Anonymous said...

babi la khalid ni!!

Anonymous said...

ui..org UMNO tetibe berjuang demi kesucian masjid??

siapa sebelum ni yang kunci surau smpai menghalang masyarakat utk mengimarahkan rumah Allah??

siapa yg baca Quran sambil mendedahkan tubuh badan disebalik pakaian yang jarang??siapa plak yg baca Quran dimasjid sambil jambul tersembul keluar walopun bertudung??

siapa yg membacakan Yasin utk kemenenangan org bukan Islam?

hmmmm...
trkenang zaman UMNO/BN perintah selangor dulu..susah betul nk jumpe wakil rakyat turun jumpa rakyat kat surau2...
turun pun bile dekat pilihanraya..

time tu la nk baca yasin sama2,tahlil sama2,baru la nk tanye keadaan surau mcm mana...

nk Qiamullail dgn rakyat???perghhh..mimpi laaa..

(sekadar berkongsi,jgn x disiarkan plak posting ni)...

-warga shah alam-

Anonymous said...

gi rujuk si wali selipar tu, tgk pe dia kata. dah tentu berbunyi:

"Zaman nabi dulu, kafir pun dibenarkan pakai masuk masjid, sebab nak mendekati islam".


aku tunggu masa.

Anonymous said...

Apa lg. Mari kita ramai2 bt kecoh kat church dgn temple lak. Tgk apa reaction diorang. Cam sial.

big cat said...

krajaan gila hasut rakyat street protest.xda standard.byk saluran..khlaid memang babi tp bapak babinya si aljuburi

Anonymous said...

mintak tolong dgn rbf buat poll sapa yg suka dan x suka demo kat kl ni pastu kita pass kat utusan biar diorg publish tolong lah yer bengang btul lah tgk menyusahkan org aje pkr ni keje nye nak demo buat lah kat tempat sendiri dlm stadium ke x mengacau org...itu lah hak berhimpun cara demokrasi klu berhimpun kat tgh jalan tu wat pe aku pun ada hak nak guna jalan tu byk urusan tergendala. kat masjid negara tu patut dijadikan kawasan larangan demo khasnye utk puak pemakan babi

anti demo

komenje said...

ditempat saya umno buat kenduri selamat bila calun hindu menang...nak cite pasal agama pulak umno ni

Anonymous said...

kepada warga shah alam len kali demo kat tempat ko stadium shah alam kan ada jgn menyusahkan org lain..demo dgn imarah masjid x leh beza ka?..kesucian masjid x kira lah umno ke pas ke tu semua hak org islam utk perjuangkan

Mohd Ridzuan said...

Apa la bangang sungguh. Kan ke masjid tu... tak kira la UMNO ke, PAS ke, PKR ke....

tempat masjid negara laaa.. bukan kuil atau gereja atau tokong!

BODOH ke APA?

Anonymous said...

soklan pada warga shah alam sekalian...
siapekah yg sblm ini ingkar dgn perkenan sultan dengan mengubah nama senarai j/kuasa masjid/surau yg telah diiktiraf JAIS kepada geng2 mereka?

Anonymous said...

naseb selangor mendapat kerajaan plg sial dlm sejarah...

Anonymous said...

to anon komenjo: tak semua orang UmNO begitu. Ada orang UMNO yang kuat berpegang pada Agama ISlam, mungkin mereka lebih taat kepada allah dari diri anda. Orang PAS PKR juga sama. Ada juga anak-anak muda yang menjadi pengikut PAS & PKR terlibat dalam aktiviti Maksiat dan Arak. Kat dunia ni tak semua orang perfect. Anda juga mungkin pernah tinggal sembahyang. kena bukak mata luas2. maybe mata anda sempit.

Anonymous said...

1. Masalah air kat Selangor, tp buat kacau kt KL.

2. Kerajaan Selangor ada 30% saham dlm Syabas, tp salahkan kerajaan persekutuan bila tarif air naik.

3. Apa perlu melangkahi Sultan Selangor utk mengadu pada Agong?

4. Agak2 berapa peratus lembu2 pendemo tu yg bersolat kt masjid tu?

5. Ikhlas kah ibadah kita klu Qiamullail yg kita lakukan dicanang kesana sini?

*warga Shah Alam jugak.

last bloodz said...

biasa.. parti menghalal kan cara..
depa buat x salah.. yg depa tau bukan nk perbaiki kesilapan.. nie mengungkit cerita lama.. xda guna nya.. ada sahabat di bawah mengatakan hindu menang buat kenduri untuk india tu.. tp untuk apa?? kalau ada silap kenapa x membantah?? sama lah jaga seperti menyokong.. yang tahu hanya mengungkit.. maklum lah diri tu dah dapat restu jadi ahlii syurga

Anonymous said...

aku tengok yang lancau dengan budak pr ni ape korang tau.

time diorang buat taik..diorang akan cakap " alah, umno pon same taik jugak dulu"

wei, kalo korang ni bagus sgt la kan. ape pasal ko buat ape yang umno buat.

kate nak menuju perubahan. rupenya cam taik. masing2 kepala taik.

ptuihhh

lagi-lagi warga shah alam. gila jumud...

aku ingat bagus sgt tadi..

poraahhh

same je umno ngan korang..2x5..

xpayah heboh nak tegakkan keadilan..pejadah semua..

Anonymous said...

baguih la tu orang umno berjuang demi kesucian masjid.

dah pas tak mau berjuang demi kesucian masjid tapi sebaliknya berjuang demi kesucian gereja.

kat kelantan nak bina masjid pun kena derma.tapi berhala buddha tersergam indah.terbaring,terlentang semua ada

Anonymous said...

kapir2 ni belum lagi memerintah malaysia dah tunjuk perangai babi dia.. degil dan tak reti nak menghormati agama Islam.. agaknya esok kalau dah berkuasa macam mana la agaknya, yang aku pasti, lobai2 PIS tetap akan diperAnjingkan.. puak2 parti kunyit rakus pulak dah x kisah, janji dapat lubang kunyit

Anonymous said...

PUAK PUAK PAS PKR DAP NI MEMANG BABI SIAL ... LAH

MUNGKIN INI LAKNAT TUHAN KEPADA MEREKA KERANA BERKAWAN DENGAN SYAITAN ,, TAK JADI SYAITAN TAPI MIRIP SYAITAN YANG MENYUSAHKAN ORANG LAIN SAHAJA

BUT** BABI SIAL LU LA ANON 10:05

Anonymous said...

hehe...
membuak2 supporter umno skang ni..
bagus2...

sejak PR amik alih,baru nk amik perhatian pasal islam..

kalo dulu,asal ada function jerk,semua tibai karaoke...x ingat dunia...

ADUN mana yg tibai karaoke??ada la..pelan2 kita story..

nk tambah lagi teruk??siap buat karaoke nite kat umno bahagian...semua smpai x ingat dunia dok berjoget...
umno bahagian mana???ada la...pelan2 kita crita...

tp tahniah la..kalo dari dulu umno jaga kesucian islam,pasti org melayu termasuk bukan islam sayang dgn umno..percayalah..islam tu syumul...

kepada yg bertanya..tanya diri anda dulu..di mana umno meletakkan islam semasa 50 tahun perintah selangor.jawab dulu...sayang,selepas 50 tahun umno gagal melahirkan seorang pemimpin yg mampu menggerakkan rakyat utk lebih dekat dgn islam..

aku tertarik dgn pengisian program ibadah di selangor skang..rancak berbanding dulu...tanya la orang2 surau/masjid sekitar shah alam..jauh berbeza..ceramah politik dan ceramah agama adalah berbeza,sekiranya ada yg memainkan isu politik di masjid,awal2 lagi JAIS dah jalankan siasatan..tp tiada..nyatalah Program Menyemarakkan Islam Selangor(PROMISE)membawa banyak kebaikan..


kalo umno perintah balik pun aku x kisah,asalkan program utk memartabatkan agama sentiasa berjalan..dari melalak depan karaoke tu :P

salam..

-warga shah alam-

Anonymous said...

lagi lagi warga Shah Alam;

malu weh; MP pun tak selesai kes kuil..

baguslah lain kali pilih PKR..

lepas ni kita demo kat church pulak.. apa kata Theresa dan Xavier..

kat masjid senang aje kau buat hal.. kalau aku ada kat sana aku luku kepala mereka

Anonymous said...

sejak PR amek alih baru nk amik perhatian pasal Islam?
hello....dulu ade ke adun bkn Islam yg masuk perkarangan masjid pakai skirt?
dulu ade ke adun pompuan bkn Islam masuk smpai saf solat surau xpakai tudung?
pada warga shah alam bgtau sikit, ape pendirian ngakau sebenarnye nie, kira kau setuju la masjid/surau nie diperlakukan begitu? bagusla.....tahniah utk anda!

Suram Muram said...

Sakit hati betul...
ya Allah...
berilah mereka petunjuk...
andai kata mereka...
Berniat Jahat...
Tunjukanlah...

Anonymous said...

kepada anon 2:25...

lagi teruk bila org islam mengaji Quran dlm surau,tp baju jarang terdedah...

jambul tersembul disebalik tudung??
siapakah itu??

xde satu pun yg memberi ulasan ttg statement sy tentang sejauh mana kejayaan umno selangor memartabatkan program islamiah SECARA RANCAK sepanjang 50 tahun memerintah selangor..any comment??

kenapa baru 2 tahun PR memerintah selangor,program ilmu di surau berjaya dijalankan hampir setiap mlm??

kenapa pemimpin mampu menggerakkan rakyat berqiamullail bersama??

kenapa pemimpin mampu mengajak rakyat bersama2 mendengar ceramah agama pada setiap hujung minggu??

jawapan saya adalah,umno dahulu gagal mengseimbangkan keperluan duniawi dan ukhrawi.itu yg silapnya umno dulu.saya datang ke sini adalah untuk menegur.

Alhamdulillah bila melihat umno mampu menggerakkan program fardhu ain utk kanak2 sepanjang cuti sekolah ini.ini yg rakyat melayu islam mahu.teruskan begini.

kalau dulu,cuti sekolah umno sinonim dgn program berkhatan beramai2.kemudian tamat begitu sahaja.xde kesinambungan..

nilai la pandangan saya..jgn cepat panas...

-warga shah alam-

Anonymous said...

warga shah alam awak la jgn panas skrg kita bincang pasal demo kat mesjid negara so awak sokong ke? x kan x paham topik...

Anonymous said...

dah start nyanyi dah juak2 PR..time diaorg demo kat masjid negara pakai istilah meng"imarahkan masjid",peluang mendekati islam..bila ahli parlimen hulu selangor sampai bantuan depan kwsan solat kat masjid..diaorg nyanyi lain mcm plak..pening2...

-anak jati selayang-

Anonymous said...

sape yg x paham topik??

tajuk tu dok kata "punca kesucian masjid dinodai"..

point aku ade jugak yg menyentuh mcm mana 'org lain' juga terlibat menoda kesucian masjid...

cuma contoh berbeza...

masih menunggu feedback ttg persoalan yg saya bangkitkan...

sejauh mana UMNO berjaya memartabatkan masjid selama 50 tahun perintah selangor...

saya x kisah pun kalau PR kalah utk next PRU....

sebabnya,UMNO kini lebih sedar tentang kepentingan menjaga islam..
kalau dulu mereka terlampau bermewah dgn dunia...lupe pada perkara asas...

harap UMNO dapat belajar...dunia ini bukan tempat mengejar kemewahan sahaja..sebagai pemimpin,tolong jaga keperluan rohani rakyat sama...

-warga shah alam-

Anonymous said...

bro warga s.a buka lah topik sendiri klu ko ada blog lg bagus link kan skali bule jemput ramai2 diskusi tajuk ko "sejauh mana UMNO berjaya memartabatkan masjid selama 50 tahun perintah selangor" ..

Anonymous said...

Dan harini rakyat selangor menderita takde air.....Allah dah bagi cash....