Monday, December 20, 2010

Politik Guan Eng Sama Seperti Kuan Yew


Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Awang Selamat kerana menyiarkan gambar diatas dalam Mingguan Malaysia semalam.

Dengan tersiarnya gambar itu menguatkan lagi hujah-hujah yang pernah saya perkatakan dalam dua tulisan sebelum ini. Sini dan sini.

Lengkap sudah bukti bahawa politik yang diamalkan oleh DAP adalah acuan dari parti PAP yang dipimpin oleh Kuan Yew satu masa dulu.

Harap-harap ramai orang melayu akan bertambah sedar apabila melihat gambar yang disiarkan Mingguan Malaysia semalam.

Tidak usahlah kamu semua hendak percaya kepada mulut manis dan lakonan Lim Guan Eng dan sekutunya.

Itu semua adalah gula-gula yang ditaburkan untuk mendapat sokongan melayu. Apabila mereka diberi kepercayaan kelak madu beracun yang akan mereka suap kepada kita.

Janganlah kita menjadi Melayu bodoh seperti abang kepada Ketua Penerangan Pas yang bebal nak mampus yang sanggup membaca doa kepada Lim Guan Eng dalam khutbah jumaat.

Seorang yang bergelar imam pun tidak kuat imannya dan boleh terpedaya kepada mulut manis dan perwatakan Guan Eng.

Lihat tingkahlaku Kuan Yew dalam gambar diatas, sebiji sama dengan apa yang diamalkan oleh Guan Eng dan sekutunya. Akhirnya apa jadi kepada melayu di Singapura sekarang ?

Mahukah kita menjadi seperti itu ?

Jika tidak mahu, tolak DAP habis-habisan.

Penting: Sila baca tulisan Awang Selamat di sini

5 comments:

Anonymous said...

kah.. kah.. kah... kalu kat Singapore LKY hanya pakai songkok, kat malaysia ni ada sorang ahli politik Cina tu bukan setakat pakai songkok, siap ke hulu ke hilir berbaju Melayu lagi sbb nk sokongan dr Melayu haprak.

Silap2 cube isytihar masuk Islam sbb nak undi, tp mkn babi juga macam ahli politik PKR sarawak yg mengaku islam, tp anak bwk bekal SOSEJ BABI ke sekolah. Pelik dunia sekarang ni, masih byk lagi yg bute ropenye.

Anonymous said...

bagi DAP kalau dia nak berjaya dia akan jaga pak imam sebab kalau dah kontrol senang nak kontrol orang bawahnya.

syaitan pun pandai, kalau dia nak sesatkan dia akan sesatkan iman ketua kumpulan orang-orang macam ni sebabnya kalau dia sesatkan ketua, pengikut akan ikut je, jadi tak buang masa nak sesatkan orang lain.

satu sesat ramai yang ikut.

Anonymous said...

Tapi Melayu Singapore fikir mereka sudah hebat sekarang dan sama-sama mengutuk Melayu Malaysia. Lihat apa yang si Guntor Sedali Singapore BH Editor kata di sini. http://www.tindakmalaysia.com/showthread.php/1897-Singapore-Berita-Harian-Achiever-of-the-Year-Awards-ceremony-on-July-28-2010

Sang Guna said...

Salam Bro,
aku memang dah haramkan diri aku sehingga semua keturunan anak cucu aku dari menyokong DAP.
parti cina lahanat.

Anonymous said...

salam RBF...

cube bandingkan dengan kenyataan Chua Soi Lek baru2 ni:

"Negara Islam tidak progresif,korup,miskin dan terkebelakang"....

kenyataan ni merujuk pd kedudukan negara2 islam dari segi pentadbiran dan ekonomi dunia tahun ni

tp Utusan diam kan aje...

RBF dan sahabat2 lain boleh komen?
kalo betul LGE teruk,chua soi lek ni ape plak??

sebelum ni samy vellu RBF tabik,mana tau lagi 10 tahun,chua soi lek plak RBF tabik....

plz la jgn nk sorok2 posting saya lagi yer...nk jugak tgk respond forumer lain...terima kasih...

-warga shah alam-