Monday, May 4, 2009

ADUN PAS,PKR DAN DAP PERAK LETAK JAWATAN !



Penyakit selsema babi yang bermula di Mexico baru-baru ini sebenarnya telah beberapa bulan bermula di Perak. Tetapi virusnya sedikit berbeza antara Mexico dan Perak. Virus selsema babi yang bermula di Mexico dikenali sebagai A (H1N1). Tetapi di Perak pula ianya dikenali sebagai virus kutu babi G (A28DUN ) .

Penyakit kutu babi yang melanda 28 adun Perak ini jika tidak diatasi dengan segera akan boleh menyebabkan penyebaran virus ke tempat-tempat lain dan seterusnya boleh merosakan ekonomi negara.

Oleh yang demikian saya ingin mencadangkan kepada Kementerian Dalam Negeri agar mengkuaratinkan 4 orang penyebar tegar wabak berkenaan,supaya ianya tidak terus menular ke negeri atau negara lain.

Itulah serba sedikit mukadimah bicara saya malam ini.

Apa yang saya ingin perkatakan disini ialah, sejak tiga bulan lepas ,orang yang dok mencanangkan siang malam ,pagi petang agar Dun Perak dibubarkan hanya empat orang sahaja. Iaitu trio 3N + 1S . 3N (nizar,ngeh,nga) 1S (sivakumar).

Adun pakatan ada 28 orang semuanya. Tolak 4 orang yang dok asyik bersuara ini tinggal lagi 24 orang. Katakanlah daripada 24 orang ini masih ada 8 orang lagi yang bersetuju dun Perak dibubarkan,masih ada 16 orang lagi yang tidak bersuara.

Apa yang saya nak gambarkan disini ialah bukan semua Adun-adun tersebut bersetuju dengan 3-4 orang yang menghidapi penyakit kutu babi tahap tegar ini laungkan setiap hari.

Sehingga ke hari ini belum ada satu kenyataan rasmi bersama pun daripada kesemua 28 orang Adun ini agar dun dibubarkan.

Oleh yang demikian disini saya ingin mencadangkan kepada trio 3N yang juga penghidap tegar penyakit kutu babi agar mengambil tindakan bertanya kepada semua 25 orang Adun lagi mereka setuju atau tidak Dun dibubarkan. Jawapannya sudah pasti ada yang setuju dan ada yang tidak bersetuju.

Kemudian suruh yang bersetuju itu menghantar surat perletakan jawatan sebagai Adun dan kita adakan balik p/raya kecil di kawasan berkenaan. Kemudian suruh kesemua Adun yang meletak jawatan itu bertanding balik di kawasan yang sama. Disinilah baru kita dapat uji pengaruh kamu yang sebenar.

Mungkin ada yang akan berkata kepada saya begini. Adun yang letak jawatan tidak boleh bertanding balik.

Boleh, saya kata boleh. Anda tidak percaya ke ? Kenapa boleh ?

Mereka boleh bertanding balik, dengan syarat parti yang menentang mereka tidak mengemukakan petisyen selepas PRK itu berakhir. SPR tidak akan menolak pencalonan mereka semasa penamaan calon walaupun dibantah oleh lawan mereka.

Hanya melalui petisyen sahaja dibenarkan. Contoh, kes Parlimen Bandar Bharu Kulim, berkenaan penyata pilihanraya yang lepas yang tidak dikemukakan oleh calon PKR. (Fakta kes cari sendiri)

Oleh yang demikian,disini saya ingin mencadangkan kepada Datuk Seri Dr. Zambry selaku Pengerusi BN Perak, agar tidak mengemukakan petisyen kepada mana-mana Adun pembangkang yang letak jawatan dan bertanding kembali.

Ayuh Nizar Namrud ! , kalau kau benar-benar anak jantan,ajak kesemua Adun kau letak jawatan dan bertanding balik. Tak perlu nak kacau kerusi BN dengan membubarkan semua DUN. 'Bubarkan' yang kamu punya sahaja.

Aku tahu Nizar tak berani punya untuk letak jawatan dan bertanding balik walaupun perjanjian untuk tidak mengemukakan petisyen dilakukan dengan Dr.Zambry.

Kalau kesemua 28 kerusi dun mereka dipertandingkan balik,saya yakin hanya 10 kerusi saja yang mereka akan dapat balik. Saya berani potong jari kelingking kalau mereka boleh dapat balik kesemua 28 kerusi berkenaan.

Mungkin ada yang akan berkata kepada saya.

hey faisal ! kalau kamu yakin BN menang suruhlah Zambry bubar dun.

Maka saya akan menjawab.

hey ! suka hati akulah kalau aku tak nak lepaskan kerusi aku.Ini kerusi aku,bukan kerusi kau atau kerusi mak bapak kau.Tempoh penggal aku belum tamat lagi. Kalau kau orang nak kacau,kacaulah kerusi kau orang,jangan nak sibuk dengan kerusi orang lain. Kau orang yang beriya-iya nak kan prk,maka kau oranglah yang kena letak jawatan,bukannya aku.

Amacam sahabat sekalian. Agaknya Nizar berani ke lepaskan jawatan kesemua 28 kerusi Adun mereka walaupun ada perjanjian tiada petisyen dikemukakan antara beliau dan Dr.Zambry ?

Mohon jawapan, komen serta pandangan anda !

KOMEN LAGI SAHABAT SEKALIAN,KOMEN,KOMEN.KASI PANAS LAGI SAMA NIJAR. -update by faisal5/4/09@ 10.38am


8 comments:

mr snipper said...

"saya mesti tunggu itu 2N cakap baru saya berani, saya balaci saja, lgpun penyakit taktawmalu saya masih lagi belum diubati, waa saya mau mati lo", Nizar

sarjanhn said...

"Ayo....yo.. Itu Nga ada sms panggil letak kalu sya misti letak jugak"SIVAkumar.

Parpu Kari said...

NIZAR NARUD WAL BALACI ADA BERANI KA, SATU CADANGAN YANG SANGAT BAIK, SAPA YANG RASA DUN PATUT DIBUBARKA, MAKA ELOK LA LETAK JAWATAN DAN DIADAKAN PILIHANRAYA KECIL, BARU BOLEH TEST POWER KAN BRO!

3N DAN 1S ADA BERANI KA?

Anonymous said...

Seronok nya baca post sdr. Ha macam mana NIZAR BABI,NGEH KHINZIR,NGA PIG,SIVA LEMBU,,, ada berani ka...

Woi NIZAR BABI dan SIVA LEMBU..hantar la camry tu,,, orang nak lelong ni...
Kalau nak sangat kereta tu bid la ,,guna la duit yang lelong tembok batu bawah pokok semambu tu,,, kau NIZAR BABI, pergi la ambil duit dengan orang pasir panjang tu,,,

memang BABI la kau NIZAR,,, Babi babi babi

Malaysian-2Day said...

Bro Faisal, mana beran si Nizar derhaka and the gang letak jawatan bro. derang dah goyang sekrang. kelam kabut dgn pelbagai isu dalaman. kalau derang semua letak jawatan, itu baru betul gali kubur sendiri.

Hawaii five -O said...

mana mungkin Nizar dan geng2 nak letak jawatan, duit elaun Yb DUn dah cecah rm6000 sebulan , duit elaun Yb Parlimen dah cecah rm8000 sebulan, belum masuk claim2 perjalanan dsb nya. Banyak tu, jual air liur dan jadi pelacur politik........

Anonymous said...

yg ni korg xrase mmbazir plak ke??slalu kate mmbazir duit??

Anonymous said...

bodohnye ko nih.....macam haram!!!!