Friday, May 14, 2010

TERKINI : PAS TUMBANG, BN BENTUK KERAJAAN DI KEDAH

Berita yang baru diterima dari seorang rakan di Sungai Petani mengatakan BN Kedah sudah mendapat majoriti mudah bagi membentuk kerajaan di Kedah

Difahamkan 19 orang adun Kedah sudah menandatangani surat hilang kepercayaan kepada MB Kedah.

Saya juga difahamkan Pengerusi BN Kedah Datuk Seri Shafie Afdal yang berada di Sibu telah pulang ke KL malam ini dalam keadaan tergesa-gesa dan membatalkan semua programnya di Sibu.

Semua pemimpin-pemimpin BN Kedah dan adun-adun mereka termasuk adun bebas akan mengadakan mesyuarat tergempar malam ini sebaik sahaja Datuk Seri Shafie Afdal tiba di Alor Setar.

19 comments:

Anonymous said...

aku rase blog ko la paling sampah kat malaysia ni...mengarut je lebih...ko kena pegi berguru lg dgn bapak munafik si kickdefucker tu...

Anonymous said...

Biar betul bro??

life is not a fairy tale dude said...

Akhirnya menjadi kenyataan.

Pakatan Rakyat heading towards the grave

Media Cyber said...

are u sure? coz i heard shafie apdal still here... (sibu)...

the ol' rascal said...

bermula la...satu episod baru

Chairman Kaga said...

HARI YG CUKUP MALANG SEKIRANYA UMNOGOK BERJAYA MENGGULINGKAN KERAJAAN PILIHAN RAKYAT

HARAP KEDAI JUDI AKAN BERTAMBAHLAH DI GURUN, SIK DAN SEBAGAINYA

FAN said...

Biar betul bagai di laporkan ni..Bukan apa takut akan ada lagi adegan guling di tengah jalan dan sembah derhaka sekali lagi...

Anonymous said...

boleh caye ke nih?? RBF nih ske buat gempaQ jer..

hanizam said...

pada aku, betul @ sebaliknya, tu tak penting...

apesal ada penyokong PAKATAN yang goyang tentang berita ni?? TAKUT ke??
tak boleh terima kenyataan kalau betul benda ni berlaku??

pada aku, jawapannya mudah, BN akan dipersalahkan atas kejatuhan KEDAH...walaupun kepimpinan kerajaan negeri yang tersedia tak reti memerintah sebab TERKEJUT BERUK menang PRU 12 dulu...

sebab tu yang pakai kopiah la ni dah pandai bergaya sakan..dulu berjuang untuk parti, sekarang untuk kantung sendiri...

tu biasa...rasanya kalau nak kata YB BN teruk, aku rasa YB PAKATAN lagi teruk 2-3 kali ganda...

tak payahlah nak salahkan orang lain kalau betul kerajaan negeri bertukar tangan...salahkan diri sendiri sebab tak pandai memerintah...

Anonymous said...

baik bg azizan bubar DUN n buat pilihanraya...kalau tidak yg naik jd MB n exco adalah muka2 yg melingkupkan UMNO n BN kedah PRU!" lepas...kalau puak ni naik, Pru 13 nanti terlungkup pulak!!!!!!

Esperalzi said...

Chairman Kaga: apa yang malang? Kalau dah ADUN2 kau lompat keluar, kerajaan PASkafir kau tumbang juga with or without UMNO.

Dan mengikut sistem demokrasi, kalau parti pemerintah dah kehilangan majoriti dan berubah jadi minoriti, maka parti tu kena undur lah dan beri peluang pada parti majoriti pula perintah..

Kalau dah PASkafir tinggal 5 kerat saja kerana 18 kerat dah lompat keluar, tak akan lah kau nak PASkafir perintah juga! Tu dah tak demokrasi! Tentang pasal apa ADUN kau lompat kau kena tanya lah diri kau. Pasal apa dia lompat?

Kau pun pernah cuba nak rampas kuasa kerajaan pusat dari BN melalui KONSPIRASI Gerakan 16 September tetapi konspirasi kau gagal. Sekiranya, kau berjaya mencuri 32 MPs BN dulu melalui Gerakan 16 Sept ini, maka itu pun pengkhianatan MALANG terhadap rakyat sebab rakyat undi BN tetiba wakil; BN ni lompat ke PR..

Sekarang, UMNO juga berhak berkonspirasi terhadap kau dan PR kau sebagaimana kau berkonspirasi terhadap BN. Kau jangan BODOHkan rakyat lagi kononya kalau kau main PUKI itu bukan zina, tapi kalau UMNO main PUKI itu zina! Kau jangan BODOHkan rakyat konon kalau orang BN lompat ke kau itu demokrasi tapi kalau orang kau lompat ke BN itu pengkhianatan, konspirasi dan MALANG!..

Sebenarnya Pakatan Rakyat kau dipimpin orang2 bodoh. Aku pun menyesal undi PR pd 2008, sebab tu aku dah lari ke BN..

Sepatutnya lepas Pakatan Pukimak kau menang 82 kerusi dulu, kau duduk diam2 lepas tu, jtumpu 100% pada memerintah 5 negeri yg kau menang, jangan ganggu UMNO/BN. Tapi kau sombong dan bongkak dan haramjadah punya jahat. Baru dapat 82 kerusi kau dah berlagak macam menang 182, lalu kau pun istihar PERANG terhadap BN, nak rampas kuasa menjelang 16 September..lepas tu kau expect BN duduk diam2 tak lawan balik..

Nah, padan muka kau, BN guna cara sama untuk jatuhkan PUKIMAK kau punya Pakatan Pukimak...maka jatuhlah kerajaan Pakatan Pukimak kau di Perak tetapi sebelum jatuh, Pakatan Pukimak kau sempat raikan seorang ADUN BM yg lompat seminggu ke Pakatan Pukimak kau..

Fuck FUCKATAN ROSAK!! Aku harap UMNO gulingkan semua kerajaan negeri pimpinan Fuckatan Rosak. Aku pun RAKYAT dan aku tak rasa MALANG pun kalau semua kerajaan negeri Fuckatan ditumbangkan..

Anonymous said...

gempak aje...tak ade apa2 pon kat alor star...hahaha rbf menipu.

Esperalzi said...

Alahhh..kalau judi semarak di Gurun dan Sik, ARAK pula semarak di Shah Alam bawah Fuckatan Rosak dengan sokongan PASbeer

Punyalah pro-arak PAS ni sampai buat Muktamar Tergempar atas arahan "ulamak" pro-arak Nick Najis dari Kelanatn nak pecat Hassan Adli dari PAS kerana si Hassan arah rampas arak dari 7-Eleven Shah Alam yg menimbulkan kemarahan DAP. DAP pula suruh hantar balik ARAK ke 7-Eleven. Puak2 pro-ARAK PAS termasuk Nick Najis masuk belah DAP dan mau arak terus dijual di Shah Alam..

Maka atas sokongan PAS, ARAK masih dijual di Shah Alam yg 90% berpenduduk Muslim..

So, tak payah lah kau berlagak konon takut judi di Kedah kalau UMNO perintah sedangkan kau pula penyokong BEER di Selangor...

Motto PASkafir sekarang: TAKEBEER!!! TAKEBEER!!

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

Apa pn tahniah pd rbf dan allhamdulillah kehadrat allah swt yg merestui doa mereka yg teraiaya , moga2 ia menjadi pengajaran pada pemimpin yg bijak bermuka2.wassallam.

Anonymous said...

beli YB, konspirasi, Rasuah... itu je la jawapan Pakatan Rakyat a.k.a Pakatan Haram (x register lg)... kah3...

Chairman Kaga said...

MUHAHHAHAHHAHA ENCHE ESPERALZI
KETIKA CHAIRMAN KAGA BERKENAN UTK MEMBACA PUSTING MU KAGA TERBAYANG PATI YG DISEBUT2 TU PATI UMNO. PATI UMNOLAH PENDOKONG PENDATANG ASING TANPA IZIN. LIHATLAH BAGAIMANA KERAJAAN AMENO MEMBAWA MASUK MAT2 BANGLA DAN KAMPUCHEA KEDALAM NEGARA. DALAM UMNO JUDI OK, ARAK DIWAJIBKAN.

LEBIH2 DASYHAT LAGI AMENO DIPIMPIN DARI LUAR OLEH LELAKI TETAPI PENCACAI AMENO KENA WALA PADA ROSMAH. LIHATLAH BETAPA KECUT TELOQ PENCACAI2 AMENO DAN YG PALING TEROK SORANG PENCACAI AEMNO BANGSA INDIA (DIA SUKA MAKAN JINTAN DAN RBF AMAT MENYUKAINYA) SEHINGGA DIA BERCUBA SEDAYA UPAYA UTK MENGAMPU ROSMAH.

DALAM PAS DIDOKONGI OLEH PAS4ALL KITA TAK PAYAH TAKUT DAN WALA KEPADA ISTERI PEMIMPIN.

DISHAHALAM TU ARAK YG DIBENARKAN DIJUAL ADALAH SAN MIGEL BIR. ARAK INI DIJUAL DEMI MENYOKONG PELABURAAN ANAK DR MADEYS DALAM SYARIKAT BIR BERBEKALKAN WANG RAKYAT YG DIBERI KPD BELIAU 10 TAHUN YG LEPAS

NILAH LANGKAH PATRIOTISMEH

Esperalzi said...

Chairman Kaga: Aik! Tukar topik nampak gaya! Dah mengarut ke Mat Bangla dan Mat Myanmar pulak! Awat hang rasa teghok kena balon dgn aku ker? Dah tu tuleh hurup besaq pulak...tak payah, mata aku terang lagi, baru umoq 18 taon! Hahaha!

Ni yang hang pi beraleh ke topik Mat Bangla dan Mat Myanmar apasal? Dah tak dak modai ke? Kalau Mat Bangla, Mat Indon, Mat Myanmar dan segala punya Mat tak di bawa masuk ke Malaysia, tutup habis lah semua kilang2, warung2 makan, dll, di Malaysia, termasuklan kilang2 dan warung2 di Selangor dan Penang yg di perintah oleh FUCKATAN!

Cukup ker Mat2 Malaysia untuk gantikan Mat2 Import ni semua utk kerja di kilang? Mat2 Malaysia mana mau keje kilang, lebih2 lagi Mat2 Malaysia keturunan Cina. Mat2 Cina Malaysia ni lebih suka jual video cetakrompak. Mat2 Melayu Malaysia pula lebih suka rempit.

Aku tengok kat kedai tomyam sebelah rumah aku pun Makcik Bedah tu kena pakai Mat Indon dengan Minah Indon tolong dia sbb Mat Malaysia dan Minah Malaysia tak nak keje tu..

Ni, hang sanggup ker keje kopek sayur sampai ke pagi kat Pasar Borong KL atau Selangor? Takde hang nak punya! Mana ada Mat dan Minah Malaysia yg mau keje kopek sayur sampai ke pagi? Nak tak nak kena amik juga Mat2 Import ni..

Cakap mesti pakai otak tau Chairman Kaga!

Esperalzi said...

Chairman Kaga: Aku peduli apa arak tu San Miguel ker, Suntori ker, San Kancil ker, who give the fuck, mannn!!!

Aku peduli aper kalau syarikat arak tu Mahathir punya ke, Nik Najis punyer ker, Maznah Senget punyer ker,atok kau punyer, peduli aper aku?

Yang aku peduli ialah kenapa PAS tak cuci segala taik2 yg dibuat di zaman UMNO di Selangor. Kalau UMNO bukak kilang arak dulu, kau tutup jer lah sbb sekarang ni ko dan geng2 ko yg perintah Selangor. Itu pasal aku undi Fuckatan kau pd 2008, sebab aku nak kau cuci semua kotoran UMNO, bukannya aku nak kau kasi alasan menyalahkan UMNO...

Apa yg susah sangat nak tutup kilang dan kedai arak tu? Kau dah perintah Selangor sekarang, kau tutup jer lah. Kau ajak lah member kau kat DAP dan PKR sokong kau tutup kilang arak..

Tapi pukimak punya PASkafir, asyik bagi alasan , asyik hari ni dalam sejarah dok ungkit UMNO yg bukak kilang arak.

Sebenarnya ngaku jer lah DAP dan PKR tak kasi PASkafir tutup kilang arak. Hassan Ali dah try nak tutup, DAP tak kasi, DAP paksa Hassan Ali hantar balik arak tu ke 7-Eleven. Pemimpin2 besar PASkafir yg lain pula sokong DAP, sampai nak pecat Hassan Ali sebab nak jaga hati DAP. Akhirnya ARAK kembali ke 7-Eleven atas arahan DAP.

So, aku peduli apa arak tu jenama SAN MIGUEL ker, SAN PUKIMAK ker, SAN RAJUNA TAPA ker. Mahahtir punya ker, anak dia punya ker, aku peduli apa?


Yang jelas, ARAK zaman UMNO kini menjadi ARAK zaman PASkafir. Kalau UMNO bersalah membuka kilang dan kedai arak, kau PASkafir pun bersalah meneruskan "warisan" UMNO..

So, sebelum hang sibuk judi di Gurun dan Sik, hang pedulikan dulu ARAK di SHAH ALAM..

Aku cabar PASkafir usulkan di Dewan Undangan Negeri Selangor agar penjualan arak diharamkan di semua kedai di kawasan majoriti Islam di Selangor! Agak2 ko DAP nak kasi izin tak?

AcG said...

Aper ler pnye NGOK Esperalzi nie.. Ko ni betul ker x? kejap ko kate ko ngundi PR 2008.. Kejap ko kate umor ko 18 thn.. ko nie smemgnye budak2 yg x cukup umor lg.. aku x kate tindakan PAS x tutup kilang arak kat Selangor tue betul.. Tp sanggup ker seluruh rakyat Selangor kuarkn duit or habiskan sume duit kerajaan negeri utk byr pampasan syarikat ARAK yg UMNGOK buat dl.. Ko kate ko kecewa ngan PR sbb x cuci najis UMNGOK kesayangan ko tue.. Tp aku nk tanye ko Esperalzi satu soklan.. Sanggupkah ko terus2 menyokong PARTI YG BT TAHI tue.. Yg suka2 bg lesen bukak syarikat arak.. suka2 bg lesen judi.. pasni entah2 bg lesen pusat pelacuran pulak.. yelah kn pelacuran pn boleh jd satu sumber pendapatan negara aper (mcm thailand.. google klo ko benak).. Adakah matlamat menghalalkn cr? Abis tue dh sume benda2 lahanat nie UMNGOK bt ko nk undi PAS blk ker? suh PAS cuci sume najis2 nie..?? KO PIKIR AR ELOK2.. aku x sokong mana2 parti.. aku cume mencelah komen ko dr perspektif yg lain.. Kita x seharusnya membuta tuli menyokong mn2 parti.. Kt seharusnya sokong parti yg memberikan perkhidmatan terbaik.. klo x baik.. tukar.. klo x bgs lg.. tukar lg.. yes ekonomi akan jd kurang stabil sbb investor xbrani masuk sbb politik x stabil.. tp selepas 3 kali perubahan tu berlaku aku yakin setiap pemimpin yg dipilih akan tahu bahwa rakyat mahukan perkhidmatan berkualiti, so mrk xkn keje mcm hampeh lg.. Tp perubahan yg aku maksudkn 2 mestilah MAJOR OVERHAUL..maksud aku tukar kerajaan yg memerintah.. Ini tindakan drastik yg memerlukan pengorbanan sebab aku x percaya langsung ngan BN mahupn PR.. yg aku tau selagi BN x jd btl2 berkualiti aku akan pangkah PR.. then klo PR pn gagl beri perkhidmatan terbaik ikut kemampuan mereka aku pngkah UMNO blk.. simple but trus me it will be effective.. SETIAP KEJAYAAN PERLUKAN PENGORBANAN..