Thursday, July 14, 2011

Antara Rosmah dan Wan Azizah, Siapa Yang Bodoh ?

Sebaik sahaja Datuk Najib dilantik sebagai TPM serangan ke atas isterinya telah bermula. Pada masa itu ianya tidak sehebat sekarang. Selepas Datuk Najib dilantik jadi PM sehari entah berapa puluh kali nama Rosmah meniti di mulut juak-juak pembangkang.

Daripada pendekar-pendekar tempang hinggalah kepada pemimpin anugerah tuhan mereka. Dalam sehari mereka sebut nama Rosmah lebih banyak dari mereka membaca niat sembahyang. Kalau tidak hidup mereka tidak akan tenteram.

Pendek kata 24 jam sehari hidup mereka dihantui Rosmah. Itu pun nasib baik sehari ada 24 jam. Kalau sehari ada 44 jam, maka 44 jam itulah Rosmah menghantui hidup mereka.

Mula sahaja ceramah atau perbualan, Rosmah,Rosmah,Rosmah.

Pertengahan ceramah, Rosmah,Rosmah,Rosmah.

Penutup ceramah, Rosmah, Rosmah,Rosmah.

Sambil kira duit kutipan derma ceramah pun masih lagi Rosmah,Rosmah,Rosmah.

Makan minum selepas ceramah pun,Rosmah,Rosmah,Rosmah.

Tidur malam pun termimpikan Rosmah.

Bangun tidur pagi orang lain ucap syukur kepada Allah kerana masih lagi mengurniakan nyawa kepada mereka dan kita untuk terus hidup. Orang Pas dan PKR pula, bangun tidur pagi, Rosmah,Rosmah,Rosmah.

Sekarang ada ayat pula yang pembangkang guna , Rejim Rosmah. Wow....

Begitulah hebatnya seorang insan yang bernama Rosmah.

Sekarang ini timbul cerita tentang sebentuk cincin yang kononnya dibeli oleh Rosmah berharga 24 juta. Ada yang kata RM 24 juta dan ada yang kata USD 24 juta. Mana satu yang betul pun tak tahu. Itu pun sudah ada tanda-tanda pembohongan.

Hari ini seorang Naib Presiden Pas yang paling bebal dalam abad ini, Mahfuz Bean Omar membuat kenyataan agar SPRM menyiasat sumber kewangan Rosmah kerana mampu membeli sebentuk cincin yang berharga RM 73 juta (USD 24 juta).

Katanya Rosmah adalah seorang suri Rosmah dan dari mana beliau dapat wang sebanyak itu untuk membeli cincin tersebut.

Kenyataannya yang paling bodoh sekali apabila dia kata sekiranya Rosmah menggunakan wang orang ramai atau wang pembayar cukai (wang kerajaan) untuk membeli cincin tersebut. Mahfuz tolong jangan jadi premier bodohlah. Bolehkah MB Kedah keluarkan wang pembayar cukai negeri Kedah untuk beri kepada isterinya beli cincin ? Pegawai Kewangan Negeri tu tunggul kayu ke ?

Bodoh sangatkah Rosmah nak import cincin yang berharga puluhan juta diatas namanya dan kemudiannya pula dialamatkan kepada kediaman rasmi PM ? Siap istihar kepada kastam dan tak bayar cukai pula.

Saya rasa Rosmah tak sebodoh Wan Azizah yang kata jam tangan Anwar berada dalam simpanannya. Tetapi apabila buat sidang media di rumahnya , wartawan minta tunjuk jam tangan dia tak mahu tunjuk. Apa salahnya kalau bangun sekejap pergi ambil dan tunjukkan kepada media demi untuk menyelamatkan maruah suami dan keluarga yang teruk 'difitnah'. Itulah manusia yang sebenar-benarnya bodoh. Ada peluang nak bersihkan nama suami dan keluarga tetapi tidak digunakan.

Bodohnya Rosmah dah bertahun-tahun kena attack dengan pembangkang kemudian beli cincin RM 73 juta dan pergi istihar kepada kastam. Sedangkan dia sendiri tahu ramai pegawai-pegawai kastam yang berdendam kepada suaminya selepas Operasi 3B oleh SPRM April lepas.

Kalau Rosmah nak beli cincin semahal itu adalah lebih baik beliau beli sewaktu beliau berada di luar negara,pakai di jari, sampai airport beliau boleh guna laluan VIP untuk keluar. Tiada siapa pun yang tahu beliau beli cincin yang berharga RM 73 juta.

Akal saya yang masih waras ini tidak terfikir sama sekali Rosmah berani bertindak sedemikian rupa. Bini mana dalam dunia ini yang sanggup nak hancurkan karier suaminya dengan tindakan-tindakan bodoh sebegitu.

Lihat contoh Azizah, terang-terang lelaki dalam video seks adalah Anwar Ibrahim, kalaulah mata Wan Azizah kabur sekali pun dan dia tak nampak bahagian muka, lihat di bahagian anu pun dia sudah boleh kenal, tapi dia tetap nafi,nafi dan nafi kerana karier suaminya dan dia teringin nak jadi isteri PM.

Saya merasakan dalam masa terdekat ini kebenaran akan timbul. Sama-samalah kita tunggu.

42 comments:

Bomo said...

Wan Azizah la....hehehe....Bini ANUgerah Tuhan....

Anonymous said...

ya, harap2 cepat la kebenaran timbul. serabut sungguh rasanya. tapi kebenaran dah byk kali timbul pun diorang takmo terima jugak. nak kebodohan je.

Anonymous said...

Tak masuk akal Rosmah membeli cincin berharga berjuta juta ringgit dengan penghantaran pos.

Anonymous said...

Pistol yang bengkok tu siapa punya Kak Wan?
he..heee...
hik.hikkk...

Anonymous said...

kalaulah cincin tu di beli dgn duit kerajaan, Wan Azizah akan pergi ke rumah Rosmah dan minta cincin tu bila anugerah tuhan jadi PM. Sambil salam dia akan tarik cincin tu dan kata..hahahahaaa aku dapt yea yea, aku dapat...kahkahkah

Anonymous said...

... mengarut! Dah habis modal puak2(a) pembangkang ni.

Anonymous said...

Kalau PR selalu serang seseorg maka org yg dorg serang itu sebenarnya berpotensi dan berkelibar dlm membantu memajukan negara.INi lah sebab mereka tak suka dgn Rosmah sebab dilihat berpotensi menarik sokongan pengundi.

Mereka tak senang duduk bila melihat rosmah berucap diatas pentas dihadapn umum.

Sebenarnya rosmah jauh lebih baik dari kalangan pemimpin PR atau dikalangan mentri PR yg hanyaa tau menabur fitnah dan menghasut rakyat dari membuat kerja berbakti pada rakyat.,Mereka cemburu dgn Rosmah

Anonymous said...

jgn kutuk azizah...siapa yg kutuk tu?hamboi!!!jgn sesiapa sentuh keris kepunyaan abe nuar...itu milik azizah saje..

Anonymous said...

kalau dah fitnah menjadi mainan pembangkang...dan fitnah tu meniti dibibir orangramai...bertahun
pulak tu, kerana ketotokkan pemimpin mereka...dianggap berjaya..

terkini fitnah semakin banyaklah tapi tidak berkualiti(mudah ditangkis)..
tetapi masih jugak penyokong percaya....

orang yg berilmu kejap buat fitnah bila-bila boleh taubat...tetapi penyokong babibuta macamana pula..sesat selamanya...

anti bohmau said...

InsyaAllah, kebenaran akan terserlah jua..selama ni ds rosmah banyak terlibat dgn kerja2 kebajikan & tak pernah dengar perkara2 bodoh keluar dari mulutnya...

program permata negara ilham beliau utk anak2 keluarga berpendapatan rendah sgt besar menafaatnya. tp dgr khabar, ada jugak cikgu & jururawat yg ambil peluang hantar anak2 ke pusat2 ni..agak2la kalau iyapun..bagila peluang ke orang2 kampung yg benar2 susah cigu2 & mici2 oi!!!

td ds noraini, isteri tpm plak mengilhamkan sekolah dln hospital utk pelajar2 yg alami penyakit berpanjangan yg perlu belajar w/pun dlm ward. program ni kerjasama kem kesihatan & pelajaran...ts muhyidin akan lancarkan perasmiannya 23julai ni..kan ke bagus? kebajikan tuuuu...kalu tak nampak juga kebaikannya, memang buta perutla.. tunggula jika ada anak2 kamu yg sakit berpanjangan wahai pencacai pr! mcm mana nak belajar nnt?

*w.jijah tetap terpana dgn anu...nya! biarkan! biarkan!!

Anonymous said...

nilai cincin rm24juta itu pun dah tak masuk akal....

bagi penfitnah...yg penting ia dispin oleh penyokong yg buta hati
seluas mungkin...

semacam jer....fitnah nie...
macam kes bekas menteri besar selangor jer...

Anonymous said...

Nk banding2kn rosmah ngn azizah??? perghh...sepanjang jadi bini PM nie, yg mengaku dirinya First lady kat Malaysia nie, bagi ucapan pun kena buat karangan dulu apalah...ambilla hati rakyat mcm mana sekali pun, kebenaran akan terbukti...masa tu aku nk tengok rosmah dah x pakai high heel 6 inci lgi dah...

Anonymous said...

jangan lupa juga...kewujudan flotila malaysia ke palestine yang pertama dulu pun hasil usaha dr. m dan ds rosmah....

Anonymous said...

kuat sangat fitnah orang. takut tak tertanggung azab kt akhirat nnt.

bertaubatlah wahai pembuat fitnah

Anonymous said...

fitnah kepala hotak hampa. Siasatlah dulu baru kata fitnah.

Anonymous said...

memang fitnah, tak payah siasat pun. guna lojik akal. gambar rosmah kat lokasi altantuya tu pun terang-terang fitnah. ada lojik ka, rosmah pi tempat tu pakai baju kurung cantik? tak takut carik benang ka? lepas tu berdiri macam nak ambil gambar. cis, orang yang buat fitnah dahsyat tu akan dapat balasan, tunggu la. hangpa tak kan dapat jadi PM, bini pm, menteri atau apa saja melainkan terus macam tu, dok sakit hati kat orang sampai muka hangpa jadi macam jembalang.

Anonymous said...

padahal semua ni nak divert isu anuwar berahi tu je.

cuba check,cincin apa yang paling mahal dalam dunia ni.kalau cincin rosmah beli dikatakan paling mahal,takkan la pakai courier biasa.mesti la media asing pakat reramai bagi liputan dan ambil gambar pasal cincin tu bernilai juta juta.nampak sangat semua ni pembohongan oleh lembu anuwar berahi nak divert isu dia masuk mahkamah.

harap semua halakan serangan dan jangan terpengaruh dengan isu bodoh macam ni.lagi satu isu ni nak divert dari orang bicara pasal nik ajih pi umrah.ntah sapa pula taja dia ataupun dia memang nak lari dari bertanggungjawab.atau kedua-duanya skali.mungkin lepas ni orang tu dapat tender pasang billboard kot kat kelantan serambi buddha

Anonymous said...

Zaman Ayahanda Mahathir dulu.. Ramai gak org benci die.. Mcm2 gelaran yg dikene walaupun betape membangunnye mesia di buat.. Tp x penah pun kite dengar cite2 pasal Dr Hasmah..

Zaman Pak Lah pun same.. Teruk2 die pun xde dgr cite pasei arwah bini die or bini baru die..

Tp cite rosmah ni byk sgt la naik..

Pokok x goyang beb kalu angin x tiup..

Aku sokong ayahanda Che Det & bonda Hasmah..

p/s: x semestinye post gune dhl or courier utk antar barang.. since brg tu bernilai jutaan ringgit.. boleh jugak antar gune courier yg ade security yg hebatnye.. n bile sampi mesia still kene lalu kastam n declare..

Anonymous said...

Tok gaRu Nik aziz yg ajar juak Pas jadi penipu no 1.....

Dalam Islam Pas menipu,fitnah,demontrasi jalanan,khalwat,bawa lari anak org,kawin lebih dr 1 semua Bolehh,HALALLL.....

Islam Pas yg dibawa oleh Nik Aziz jauh lebih hodoh dr bontot lim kit siang dapig....

Anonymous said...

isunya senang..diaorg dah kering isu untuk serang DS Najib..so puak2 pimpinan Anugerah Tuhan serang Rosmah..kadang2 cerita yg disebarkan boleh direnung dengan akal,adakah benar atau tidak..contohnya isu cincin ini..?
kita kalau order barang online,kemudian dihantar melalui courier,pun bising jika lambat sampai.,baru 2 3ratus punya barang..inikan plak harga juta2..takkan la nak courier..

puak2 pimpinan anugerah tuhan,lu org pikir la pakai akal bro..jgn semua lu org telan hidup2,tanam dalam akal...semua sekolah dah abis,siap ada blaja universiti..takkan tak boleh pikir secara logik akal...

-BLADE,SELAYANG-

Anonymous said...

Bro RBF,nampak sangat puak puak pembangkang ni tak ada kerja lain selain dari memfitnah.kalau lah yakin sangat dengan dakwaan yang DS Rosmah sememangnya membeli cincin berharga US$ 24 juta tu kenapa tak buat laporan polis atau SPRM?Semua ni tak lain dan tak bukan hanya untuk menjatuhkan kredebiliti kerajaan pimpinan DS Najib sahaja

Kalau tak percaya baca sahaja pendedahan akan pembohongan yang dilakukan di dalam blog MIM...nampak sangat tak ada keje lain puak pembangkang ni...

-Naza@700-

Anonymous said...

PR ni kalo bab bangkang mmg terkenal tp kalo bab BANGANG pn kt dorang gak!

Anonymous said...

Bro RBF yang terror otak Eistein..

Klau veideo tuu Bro Anwar, aku dah lama pegi menuntut dgn dia dlm ilmu sex OooOOoOO..

Hang tgk laaa saiz muka dia dgn body dia yg tak matching...

Confirm jika hang tak bertaubat...satu hari hang kena panah petir.....amin..


Hang nii aku agak, ToyBoy Rosmah Ooo...hang dah jilat kelentit Kka Ros dah ker??? Tak hanyir korr...

Yucksss..

Anonymous said...

habis tuu hang nak suruh kedai tuu hantar naik Unta ker...Bodoooo...

Dah org beli, hantar laa guna courier..
Sure Kak Ros surf internet then dia nampak cincin tuu comel gilorss..apa lagi dia buat tempahan laaa....apa susahnta...Bro..

Tak payah guna ilmu logik laaa...Kak Ros tuu nama saja budak TKC, tp bila nafsu dah menguasai hati..maka fikiran logik dah tak bole pakai beb....kantoiii...

aku cadangkan semua pegawai Kastam lancarkan perang saraf kpd Badan pencegah rasuh...dgn bg segala maklumat pasai kejahatan UMNO/BN/..termasuklah anjing jilatan Kak Ros yg bernama RBF nii..hahaha

Anonymous said...

Gelak sangat aku baca comment anti-ROSMAH nie ..... tapi takpelah ... orang yang cerdik and ada akal boleh berfikir secara logik .... tapi alasan puak puak haluan depan belakang tu, kita lawan macam mana pun, dorang tetap dengan pendirian dorang. Buang masa and penat jari menaip aje .... bagi saya, Allah bagi Otak suruh kita berfikir, bukan suruh buat perhiasan aje dalam kepala. Fikir fikirkan lah dan selamat beramal .....

Anonymous said...

hahahahahaha

haramjadah lembu PR weh.
kiranya cincin paling mahal dalam dunia cincin rosmah tu la yer?

cuba google tengok cincin apa yang paling mahai.kalo btui cincin rosmah ni paling mahal dalam dunia mesti penuh dalam akhbar seluruh dunia

PR dan lembu memang tak dapat dipisahkan.

Anonymous said...

Anonymous said...
Bro RBF yang terror otak Eistein..

Klau veideo tuu Bro Anwar, aku dah lama pegi menuntut dgn dia dlm ilmu sex OooOOoOO..

Hang tgk laaa saiz muka dia dgn body dia yg tak matching...

Confirm jika hang tak bertaubat...satu hari hang kena panah petir.....amin..


Hang nii aku agak, ToyBoy Rosmah Ooo...hang dah jilat kelentit Kka Ros dah ker??? Tak hanyir korr...

Yucksss..

July 15, 2011 10:51 AM

-------------------------------

Hebat panglima perang tempang ni berhujah...

suruh org bertaubat...hehehe..
bahasa sendiri dah mencerminkan sapa diri lu yg sebenarnya bro...jgn suruh org bertaubat..lu dulu pegi ambik wuduk,ambik sejadah,taubat dulu...betulkan bacaan Fatihah tu dulu..barulah lu bleh sembang suruh org pegi taubat..

BLADE,SELAYANG

Anonymous said...

ni lembu PR,
tengok sini

http://most-expensive.net/ring
http://worldmustbecrazy.blogspot.com/2011/06/worlds-most-expensive-diamond-rings.html

kalau nak selamatkan anuwar berahi pun,cari la bukti yang kukuh skit nak divert isu.

Anonymous said...

najib razak you are firedd!!!! umno bangsat!!

azman said...

Assalamualaikum rbf

Blade Selayang:

Anon 10:51 tu yang anda kate hebat??? cheh!!!malu aku satu keturunan nk mengaku orng mcm tu ko cakap hebat.

Kalau dia bebetul hebat pegi suruh dia jumpe ngan anu arr kaki jubo tu, mintak dia jawab tuduhan Gobala tu, pasal dia bawak keluar wang Malaysia berguni guni. itu satu tuduhan yang berat tu, nape anu arr keparat tu diam je.

Memang budak tak cukup akal...pooooooooodah.hehehehehehehe

azman said...

Assalamualaikum rbf

nk tambah lgi sket..geram ni..

Gobala tu buat tuduhan kat dlm Parlimen tau tak budak hingusan.

Kenape Anuar Ibrahim tak nak buat penjelasan? atau penafian.

Anonymous said...

salam bro azman...

Hebat yg sy tulis tu bukan ikut kamus dewan maksudnya..tapi lebih kepada yg tersirat pada perkataan hebat...hehehe...

BLADE SELAYANG

I Am a Full-Time Housewife said...

Saya pun surf kat internet juga untuk beli cincin tapi cincin Rm 24 je. Company on line shopping pun hantar pakai courier service juga tapi guna Pos Laju je. Kalau lambat terima, saya mesti hubungi pihak penjual, dan poslaju takut cicin RM24 saya hilang ditengah jalan. Macamana ya DS Rosmah Mansor begitu berani beli cicin berharga RM24 juta dan gunakan courier service? Pening kepala saya fikir. RM 24 dan RM24 JUTA. Sama nilai ke???

Apple Le said...

Rosmah ada buruk dan baiknya..tang shopping memang buruk benor pompuan lah weh..yang baik nya PERMATA..kalau yang dah busuk hati perut seribu kebaikan pun tak nampak cuba 1 kejahatan ..alah fikirlah sendiri..
kejayaan seorang suami ada isteri berwibawa dibelakangnya..hak lain lain tu biar tuhan yang tentukan..

ROSAFID said...

Saya Kata!!InsyALLAH dalam masa yang terdekat ini segala kebenaran akan menjadi kenyataan dan segala kebatilan akan menjadi iktibar buat kita semua umat ISLAM pilihan ALLAH swt.Wallahu'alam. Wassalam.

majin said...

mungkin dah takde point nak tembak najib, dapat hentam bini dia pun jadi. kalau dah terbukti palsu, takde modal nak tembak bini dia, korek pekung anak-anak dia dan kaum keluarga yang lain plak. tak dapat lagi, drebar dia pun jadikkk. tajuk utama malaysiakini; "pemandu peribadi Najib mengaku diliwat"... oops sori, itu kan kes azizan dengan si anu dan adik angkatnya.

Anonymous said...

hmm....artikel ini masih tak menjawab persoalan isu cincin ni...:(

manjung said...

mamfuz Bean akai ada ka...pi la buat repot kat SPRM. jangan dok menyalak macam anjing gila je...Dah tahu otak tu tahap tadika jangan la dok menyalak sangat. Budak tadika pun tak bodoh macam ko...

Anonymous said...

Memang kebenaran x kan timbul dah invoice tu pon dipadam oleh pihak kastam.. Suruh budak baru kerje padam! Betapa hina nye golongan tu!

Anonymous said...

Memang kebenaran x kan timbul dah invoice tu pon dipadam oleh pihak kastam.. Suruh budak baru kerje padam! Betapa hina nye golongan tu!

SULAIMAN AKHLAKEN said...

YA ALLAH, HAPUSKANLAH PEMERINTAH ZALIM YANG SEDANG MEMERINTAH INI...TUNJUKKANLAH SEKALIAN MANUSIA AKAN KEBENARANNYA...MEREKA TELAH MENOLAK HUKUM MU,AGAMA MU..BERSIH KANLAH BUMI RAHMAT MU INI YA KARIM...

AnneHilda said...

berhati-hati la dengan apa yang masing-masing cakap..
kalau kita x betul2 pasti (bukti xda esp) jangan buka mulut..
sanggup tanggung dosa ke? kalau salah tuduhan tu, sanggup ke, kat akhirat dalam LAUTAN MANUSIA, nak cari dan minta orang tu maafkan. dosa dgn manusia jgn dibuat main. Dgn Alah boleh lg ampun, hingga saat akhir.Cukup sekadar doa Allah tunjuk kan yang terbaik.Esp to supporter pembangkang,stop la kuar ayat2 x bermoral,pls get ur mind straight.. ISLAM AJAR KE KITA BALAS JAHAT KAT ORANG? mak ayah dah ajar agama kan, ada otak, ada Al Quran, sendri fikir..